Lugejakiri

LUGEJAKIRI | Enne pilt ja alles siis järjekorranumber - miks PPA meid sedasi kotib? (31)

Kristiina Tilk, 20. juuli 2018, 14:31
Järjekorranumbrit väljastav aparaat Tiit Tamme
Õhtulehele kirjutas lugeja, keda pahandab politsei- ja piirivalveameti poolt sisse viidud kord, mis ei luba dokumenti taotlema minnes võtta endale järjekorranumbrit enne kui foto tehtud. "Mis idiootne süsteem see selline on?" küsib ta.

PPA Mustamäe teenindusbüroo avab uksed tööpäeviti kell üheksa hommikul. Lootuses mitte poolt tööpäeva dokumentide uuendamisele kulutada, läks lugeja selleks ajaks kohale. 

"Juba oli kaks pikka saba tekkinud. Vasakpoolne viis fotoboksini, parempoolne järjekorranumbrit väljastava aparaadini. Viimasesse sabasse ma lootusrikkalt seisma jäingi," ütleb lugeja. 

Kuskil kümme minutit oodanud, jõudis järg temani. Kui teenindaja kuulis, et lugeja soovib dokumenti uuendada ning pilti veel pole, saadeti ta piltlikult öeldes metsa seenele.

"Ei! Enne tehke pilt. Näete, see teine järjekord. Alles siis tulge siia ritta," olnud teenindaja konkreetne. 

Järjekorranumbrit väljastav aparaat Tiit Tamme

Lugeja küsinud, mis on asja mõte ning teenindaja vastanud omakorda, et mingit suurt kunsti polegi - pildijärjekord on lihtsalt taotluste omast pikem.

"Püüdsin teenindajaga läbi rääkida. Tulutult. Nii läks teistelgi, kes sama üritasid. Lonkisime kõik järjekorranumbrita pildisabasse tagasi. Number näpus oli vaid neil, kel pilt tõesti tehtud oli või kes luiskasid," ütleb lugeja. 

Nimelt nägi ta oma silmaga, et osad neist, kes teenindajale pildi olemasolu kinnitasid ja numbri kätte said end tegelikult tema selja taha sappa sättisid. 

"Ma tean, et valetada või varga kombel käituda pole ilus, aga kui teenindaja hetkeks lahkus võtsin ma ka endale salaja numbri ära," ütleb lugeja. 

Pärast näo jäädvustamist kulus umbes 40 minutit enne, kui lugeja taotluse tehtud sai. Endamisi mõtles ta, et teenindajat kuulates oleks tulnud veelgi kauem lakke vahtida. 

"Enam ma ei tunnegi end halvasti, et salaja numbri võtsin. Nagu nemad meile, nii meie neile," leiab lugeja. 

PPA identiteedi ja staatuste büroo peaspetsialist Merlin Mängel ütleb, et suurtes teenindussaalides on neil abiks klienditeenindaja, kes aitab saabujatelt tema vajadused välja selgitada ning kui selgub, et inimene soovib esitada dokumenditaotlust, võidakse tõepoolest soovitada enne järjekorranumbri tegemist fotoboksis ära käia.

"Kui teenindussaalis on palju neid inimesi, kes soovivad esitada uue dokumendi taotlust, siis praktika on näidanud, et paljud soovivad kasutada uue pildi jaoks fotoboksi teenust. See tähendab omakorda seda, et ka fotoboksis on eraldi järjekord – mõnel inimesel läheb foto tegemisega kiiremini, mõni inimene sätib kauem või teeb pilte mitu korda. Seega, kui inimene teeb vajaliku pildi enne teenindusletti jõudmist, lühendab see tema jaoks taotlemise protsessi, sest vastasel korral klienditeenindaja saadab ta eraldi fotoboksi," selgitab Mängel.

31 KOMMENTAARI

k
Klient 23. juuli 2018, 07:40
Kas see artikkel on PPA poolt kirjutatud selleks, et juhtida tähelepanu kõrvale peamiselt probleemilt- teeninduspunktide lahtiolekuaegadelt?
m
//////////// 22. juuli 2018, 14:56
mina tegin ka pärnus ja ootasin ligi tund aega. oleksin muidugi rutem saanud kui inimesed teeksid enne pildi ja siis võtaksid numbri. täpselt minu ett...
(loe edasi)
Loe kõiki (31)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee