198 kommentaari

  /   13:44, 14. juuli 2018
ja miks see hull veel kinni pole pandud -öösel jooksis Tallinnas Raeplatsil alasti ringi ,röökis ja karjus seal-hullumajja
R
Ratastool  /   00:03, 14. juuli 2018
Klenski ongi okupant ja kuri peale selle.
  /   20:35, 13. juuli 2018
see ju see hull Tartust Raja tänava Hullumajast
U
Urmas  /   18:07, 13. juuli 2018
Soomlased sõdisid ja õigesti tegid! Me vahtisime mokk töllakil! Vaadake YouTube Säkkinjärven Polkka! Eesti oleks pidanud sõdima! Soomlased sõdisid ja säilitasid iseseisvuse! Soomlased ründasid isegi SSSR ja planeerisid nn. suurSoomet!
  /   17:39, 13. juuli 2018
kas see Klenski on mõni liputaja või
  /   17:22, 14. juuli 2018
ei
liputaja on Madison
K
Klenski - Eestis okupatsiooni ei toimunud  /   17:32, 13. juuli 2018
See on ju Klenski poolt eriliselt naeruväärne Ivanuška Duratšoki muinasjutt nagu Venemaa ja N.Liit olesid Euroopa vabastajad ja rahumeelsed riigid olnud.
Mõelda kui pime, kurt ja rumal on see kremlikäsilane, kes pole nagu kuulnudki, et nõukogude võimu poolt on
eestlasi mõrvatud, vangistatud ja tapetud
- venelast nn tsiviileriüksuste st hävituspataljonide poolt
-merel venelaste poolt põhja lastud põgenikud
-1941 ja 1949.a. Siberis surnud küüditatud eestlased
-Eestimaal ajavahemikul 1940-1990 mõrvatud eestlased,
-pluss veel tapetud metsavennad.
PEALE SÕDA ja seda juba RAHU AJAL, mõelge ise RAHU AJAL järgnenud 50 okupatsiooniaasta vältel hukkus ja hukati Moskva käsul
274 260 eestimaalast, seega umbes 23 % endise Eesti Vabariigi elanikkonnast, mis on suhteliselt mitu korda rohkem, kui hukkus juute natside holokausti tagajärjel.
L
leo  /   16:47, 13. juuli 2018
Rahvusvahelise õiguse kohaselt on keelatud ka ultimaatumite esitamine. Teatavasti esitas Nõukogude Liit Eesti Vabariigile 1940. aasta 16. juunil ultimaatumi, kusjuures sellele vastamiseks anti ainult kaheksa ja pool tundi. Järgnes okupatsioon. Muide, ka terroristid ei tunnusta rahvusvahelist õigust
K
Kersti  /   15:09, 13. juuli 2018
Ja kes ta ise on?
.
.  /   13:56, 13. juuli 2018
Samamoodi ei toimunud "Saksa okupatsiooni", vais Venemaa alad vabastati kommunistlikest rõhujatest.
T
Teadagi  /   13:00, 13. juuli 2018
Mida okupant saakski muud öelda?
P
Pole olnud.  /   13:00, 13. juuli 2018
Mingit venelaste Suurt Isamaasõda pole tegelikult olnud- venelased harjutasid koos sakslastega ühisõppustel nii Venemaal kui Saksamaal. Ühtlasi võeti ka Poola ja Balti riigid ära.
E
eestimees rakverest  /   11:36, 13. juuli 2018
kui venemaa võitis sõja miksta ei ole oma patrioot.käib saksamaalt abi palumas ja sõidavad enamus saksa autodega,vas on nende patriootlik autoja muu tehnika mis vastu ei pea.
U
Urmas  /   11:51, 13. juuli 2018
VAZ on Itaalia auto, mille tootmisliini ja tootmislitsensi ostis SSSR 1970a. alguses Itaalialt!!!
VAZ on Fiat 124!
Togliatti tootmisliini seadistasid Itaalia insenerid! Esimesed VAZ mudelid mis olid üks-ühele Fiati masinad olid väga head! Jama hakkas siis kui venelased hakkasid ise soperdama! Esimesed VAZ nn. "kopeika" mudelid mis on üks-ühele Fiat 124 sõidavad veel siiamaani! Kvaliteedijamad algasid uuemate mudelitega!
K
kas see volvoga  /   12:12, 13. juuli 2018
mees
P
pole olnud  /   13:02, 13. juuli 2018
Venemaa pole mingit sõda võitnud!
U
Urmas  /   11:07, 13. juuli 2018
1940a. võimuvahetus on selline, et juriidiliselt on kõik korras! JOKK! Pätsi allkirjaga dokumendid on olemas millega ta annab võimu Vares Barbaruse juhitavale uuele valitsusele üle! Juriidiliselt ei ole mingisugust okupatsiooni, sest sõda ei olnud ja kõik tehti nii, et seaduslik president kirjutas ise alla uue valitsuse ametisse määramise! Pätsile tahetakse ausammast teha??? Viimane reetur! Klenski asemel võiks Pätsi kiruda!
1
15 000 vs 115 000  /   13:44, 13. juuli 2018
On aga kõva pea sellel ekreUrmasel, kes ikka ei jaga mitte ööd ega mütsi.
.
Veelkord siis:
24. september 1939. NSV Liidu valitsus esitab Eestile NÕUDMISE sõjaväebaaside rajamiseks Eesti territooriumil.
Eesti relvajõududes on samal ajal ainult 15 000 sõjaväelast.
• 26. september 1939. Eesti Vabariigi valitsuse koosolek, kus otsustatakse NSV Liidu nõudmised vastu võtta, kuna Eestil pole lootust ka mitte mingisugusele välisabile.
Kui seda nõudmist ei oleks täidetud, oleks Eesti relvajõududest ja ka eesti rahvast tehtud hakkliha,
Eesti Vabariigi valitsus eesotsas Pätsiga hoidsid nende nõudmiste täitmisega suured eestlaste t a p a talgud ja veresaunad ära.
• 17. juunil 1940 kell 5:00 ületasid Nõukogude väeüksused Eesti piiri. Täiendava sõjaväekontingendi hulka kuulusid: 6 laskurdiviisi, üks tankibrigaad, lennuväe ning mereväeüksused. NSV Liidu sõjaväelaste koguarv Eestis ulatus siis 115 000-ni.
U
Urmas   /   15:49, 13. juuli 2018
Faktiliselt kirjutas Konstantin Päts alla lepingule millega andis võimu üle Vares Barbarusele!!! See on fakt ja Pätsi allkirjaga leping on olemas!!! Me räägime üksteisest mööda?!
Me ei räägi ju 1939a. sündmustest???
Me räägime ikka 1940a. sündmustest, mil Päts andis oma allkirja millega loobus võimust ja tunnistas uut Barbaruse valitsust!!! Kas koolis ei õpetata???
Mida puutub siia 1939a???
Ma tean, et toona Eesti ei sõdinud Pätsi (agent Nikolajevi) otsusel, mitte vastupanu osutada! Päts on reetur!!! Soome sõdis ja võitis!!! Päts lõpetas 1956a. hullumajas!
U
Urmas  /   16:04, 13. juuli 2018
Õpi ajalugu!!! Kloun!!! Huvitav, et nime kardad avaldada ja konflikti puhul oleksid põõsas ja väriseksed seal püksid täis ja loodad, et Urmas läheb ja päästab su riigi ja võitleb sinu eest oma vere hinnaga!?
U
Urmas  /   16:24, 13. juuli 2018
Konstantin Päts kirjutas alla millega ta oli NÕUDMISEGA nõus! NÕUDA võib paljugi, aga Soome näiteks ei nõustunud NÕUDMISEGA ja säilitas iseseisvuse! Soome rahvaarv oli 1939a. 3. miljonit, 1980a oli Soome rahvaarv 5. miljonit! Vaata Youtub "njet Molotov". Päts on Eestimaa reetur!!!
A
assa  /   16:58, 13. juuli 2018
ekreUrmas läks täitsa täitsa marru ja peksab nüüd trollivabrikus kõike ja kõiki, kes ette juhtuvad.
P
Pingo  /   09:17, 13. juuli 2018
Venemaa okupandid sooritavad kordusgenotsiidi.
J
Jauram  /   09:53, 13. juuli 2018
Siin pole midagi, ainuke diagnoos : K.u.s.e.g.a pooleks tehtud a.b.o.r.d.i jäänus, kraabe !
U
Urmas  /   11:11, 13. juuli 2018
Endast kirjutad?!
J
Jauram  /   11:32, 13. juuli 2018
Kas häiris sõbrale pandud diagnoos ?
A
Ain  /   08:41, 13. juuli 2018
See mats solvab Eesti rahvast. See pole esimene kord.
L
Ligo  /   08:40, 13. juuli 2018
Klenski on autist, kurb aga tõsi.
S
sellel  /   08:13, 13. juuli 2018
ikka aju lõpuni okupeeritd, masendav.
K
Kalev  /   07:58, 13. juuli 2018
See oli venelaste kurjus eestlaste vastu.
  /   07:58, 13. juuli 2018
see kloun Klenski võiks mõne vene bändiga ruikamas käia
A
ak.  /   07:01, 13. juuli 2018
Paras siberisse saata ...
E
Ei...  /   06:55, 13. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
N
no mida nad seal korda saadavad  /   10:09, 13. juuli 2018
mõrtsukaid hävitavad mu meelest! Kui poleks USA sekkumist, oleks ammu juba 4-s ilmasõda valla või täielik anarhia meie planeedil, kus suurem sööb väiksema ja terroristid lõiguks päid! USA on likvideerimas mädapaiseid jah, vahel pingutavad üle, aga lõpptulemus on 3pluss!
K
Kui USA  /   11:03, 13. juuli 2018
poleks anastamise eesmärgil liidreid (Gadaffi jt.) elimineerinud, oleks rändekriis olemata!
A
a usa ongi suurem ja sööb väiksemaid üks väiksem riik teise v järel  /   12:15, 13. juuli 2018
ja usa ise ongi ju seeterrorist Ennem kui usa polnud nende kodusi ja riiki ää löhkund oli köik rahulik
K
kesiktobu  /   12:22, 13. juuli 2018
Rändekriis algas Süüriast kui Putin seal koos Assaadiga kõik linnad maatasa pommitasid.
U
Urmas  /   12:56, 13. juuli 2018
Rändekriis algas USA poolt mahitatud ja koolitatud ISIS võitlejatest! Mõtle ise, kui praegu sõjaks läheks siis pool eestimaa eestlastest läheksid kohe relvaga parempoolseid Reformierakonda toetavaid ründama ja Venemaa toetaks neid!!! Võta vaiksemaks!!!
N
no mis  /   14:23, 13. juuli 2018
see usa nüüd selle artikli juures asjasse puutub? jutt käib ikkagi eesti ajaloost 1940ndatel aastatel.
U
Usa  /   15:12, 13. juuli 2018
Venelastel on ameerikafoobia saage yle vatnikud!
R
reku  /   06:48, 13. juuli 2018
Oli aeg, kui Klenski arvates ka kurjust ei toimunud, vaid suur kultuuri toomine matslikusse Eestisse. Asi edeneb, kui Klenski enne ära ei sure.
Ä
äss  /   06:40, 13. juuli 2018
Ta ise poie veel õitsvasse Birbidzani põgenenud.
A
ain  /   06:20, 13. juuli 2018
miks on eestis vöimul ikka veel kommunistid=????
A
anzip kes esindab veel eestimaad brüsselis  /   06:56, 13. juuli 2018
ja muud eestimaa maha müüad
T
TK  /   07:02, 13. juuli 2018
Selle põhjuseks on keskerakond ja reformikommarid
K
K  /   08:12, 13. juuli 2018
Ise valime ju neid ja uued valimised ees, kus kõik need kirutud on jälle pukis, valigem EKRE!
E
ekreK-le  /   12:39, 13. juuli 2018
Tühikargajaid, vihaõhutajaid ja Eesti riigiõõnestajaid e k r e t valib ainult käputäis t o b-u k e si. Üle 70% mõistusega eestlasi neid mitte iialgi ei vali.
Riigikoguvalimistel EKRE KUKUB jälle ja veel haledamalt kui viimastel KOVii valimistel, kus EKRE SAI ÜLE-EESTILISELT KÕIGE VÄHEM HÄÄLI!.
U
Urmas  /   13:04, 13. juuli 2018
EKRET valima ei hakka, mis Keskerakonnal häda on???
Tulevastel hääletamistel, valimisi ei ole, kavatsen mina, pere ja tuttavad hääletada Keskerakonna poolt!
K
küsimus  /   01:20, 13. juuli 2018
Kas me hakkame nüüd juutidega toimunut ka kurjuseks nimetama???Mingit genotsiidi polnud, holocaust on müüt- oli veidi kurjust
H
holokaust ongi müüt ja väljamöeldis  /   06:58, 13. juuli 2018
sa vaata milliseid kuritegusidjuudidise maailmas korda saadavad ja oma naabreidtapavad
S
Stalinistlik okupantki vajab   /   01:18, 13. juuli 2018
nagu näha oma tegudele õigustust.
A
Ahah  /   01:14, 13. juuli 2018
Dimitri Klenskit ka ei ole toimunud. Ta on väljamõeldud tegelane.
K
Kurt Tumm  /   01:08, 13. juuli 2018
loodan,st Timitrii Glenskii hakkab nõudma nüüd venemaalt kompensatsiooni eestlastele tehtud
kurjuse heastamiseks?
G
geneetika  /   00:04, 13. juuli 2018
Eriti lahe on venemaa puhul see georgi lindi stiilis käitumine, nagu oleks neil au ja väärikus esimesel kohal ja tegelikult ainult vale ja pettus ja vägivald. Anna neile klaas viina ja kuuldes eesti keelt on kohe kas rasvane kommentaar või läheb kakluseks, nii palju ongi arenenud see seltskond. Vahet pole, et hitleriga pool euroopat ära võtsid ja omi ja võõraid tapsid ikka on mingi au ja väärikus selle kõige taga, rahvusliku hullumeelsuse geen. Kui sa 9. maid ei pea millekski oled fashist, 3. aastase lapse ajuehitus.
N
no  /   08:05, 13. juuli 2018
Esiteks-Georgi lindi disinis Karariina 2, millega ta autasustas vapraid sõdureid, kes mongolite ja tatarlaste vastu hakkasid ja riigi päästsid. See lint on ajalooliselt võidusümbol.
Nüüd, mis puudutab praegust Venemaad , siis Sinu väljendused on enam kui rumalad. 9.mai ongi Võidupüha, meeldib see Sulle või mitte.
J
Jürka  /   11:22, 13. juuli 2018
NSV Liidus oli 9. mai suur võidupüha. Euroopa peab võidupüha tegelikult 8. mail, sest kapitulatsioonile kirjutati alla 8. mai õhtul. Kuna Moskva asus varasemas ajavöötmes, siis seal oli kell selleks ajaks kuulutanud juba 9. mai algust.
P
Pööriöölane  /   00:02, 13. juuli 2018
Ah, et saadab pidevalt kirjatükke Venemaale?! Kas seda agenti ei oleks võimalik Venemaale saata? Või siis sundida kobima oma "tõotatud maale", suguvendade juurde?
M
Milvi  /   23:50, 12. juuli 2018
Okupatsiooni eitajad tuleb vangi panna või välja saata Eestist
Ä
äh äh äh  /   06:58, 13. juuli 2018
äh
A
A   /   23:40, 12. juuli 2018
Okupatsiooni muuseumist sai Vabamu -millegipärast ei usu ,et Klenski tegi
S
siin  /   01:11, 13. juuli 2018
liberastid seotud sellega....
A
A   /   23:33, 12. juuli 2018
Midagi vist ikka oli ,kui venelased mõni tund enne kokkulepitud aega üle piiri loivasid
O
okupatsiooni ei toimunud!  /   23:14, 12. juuli 2018
mis siis toimus? Ah jaa, kurjus!! Lätlaste, leedukate moldaavlaste, ukrainlaste jne vastu samuti toimus vaid kurjus!? Mis teid venelasi, kel ruumi rohkem ja küll, nii väga endast välja viis, et pidite meid kurjusega üle valama? Mida oleme teile paha teinud, et kurjad meie peale olete? Mida oleme teinud, et pidite meid Siberisse saatama? Ma saan aru, kui meie oleksime kurjad teie tehtu üle! Meil ja meie naabritel on teile väga palju etteheiteid, teil meile mitte, arvan ma! Te vajate tänu, et te meid vabaks lasksite!?? Kas siis vägistatu peab vägistajale veel tänulik olema?? Ei saa teist aru, õnnetuseks ka terve muu maailm ei saa..
K
Kurt Tumm  /   01:13, 13. juuli 2018
ega venelastel seda ruumi palju polegi-kõik röövitud teiste rahvaste arvelt...Siber ju kõik mitte nende oma
T
TK  /   07:05, 13. juuli 2018
Tilastani territoorium kremli aias- ülejäänud maad ja varad on riisutud
X
x  /   08:45, 13. juuli 2018
Kirjuta youtube'sse "Rahva tahe" ja vaata kuidas see "abielu" alguse sai.
M
Muuseom  /   22:37, 12. juuli 2018
Venemaa viies kolonn Eestis käskis ,,Okupatsiooni muuseomi`` ümber ristida,,Vabamuks``.
T
TK  /   07:08, 13. juuli 2018
Ja kesikute punavalitsus selle palve ka täitis.
H
Heil Hitler!   /   22:34, 12. juuli 2018
Sakslased pole kunagi Venemaad rünnanud! Mingit Isamaasõda pole olnud! Venelased sõlmisid ise Hitleriga mittekallaletungi- ja koostöölepingu, mille alusel pidid sakslased asuma Venemaad kaitsma ja haldama. Asja alustati Poolast.
A
Arusaamatu  /   22:31, 12. juuli 2018
mis hoiab venemeelseid ja Eesti ajalugu valesti tõlgendavaid inimesi siin elamas samal ajal kui suurel Venemaal mõistetaks neid paremini? Kui see polnud okupatsioon,miks siis karistati Eesti riigijuhte ja tuhandeid ausaid tööinimesi kodumaalt väljasaatmisega,täiesti tahtliku hävitamisega?
A
antifashist   /   22:05, 12. juuli 2018
Venelastele võiks ka öelda, et mingit sõda ei toimunud, olid ainult kahe hea sõbra hitleri ja staalini ühisõppus, kus oli ka mõningad inimkaotused.
M
madrus  /   21:45, 12. juuli 2018
...ilus lause ...
K
kaitsta riiki kus  /   21:35, 12. juuli 2018
ametlik meedia avaldab järjekindlalt selliseid asju üks kas lehed lihtsalt ei avalda sellist asja või tuleb 10a
R
rein  /   21:33, 12. juuli 2018
kelle jaoks oli okupatsioon ja kelle jaoks mitte.
minu jaoks okupatsioon oli.
enamus nende jaoks, kes okupatsiooniga siia sattusid, ei pruukinud tegu olla okupatsiooniga aga see ei tähenda, et okupatsiooni kui sellist, polnud
.
...  /   21:23, 12. juuli 2018
Raisk
  /   21:22, 12. juuli 2018
venelased on metslased ja juba ammu mongolite poolt kloonitud
A
aeg oleks  /   21:20, 12. juuli 2018
lõpp teha rangem olla selliste asjadega hakkab kopp saama
J
jobud  /   21:12, 12. juuli 2018
mida siin vaidlete ,küsige koerakindrali ,marjustini või kommaroravate käest ja vastuseks saate peeru,et okupatsiooni ei olnud.
N
Nemmersd...  /   21:09, 12. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
1
1932  /   21:06, 12. juuli 2018
Jah, Dimapoju! Eks kõneled seda, mida pähe tuubitud. Sind põlnd ju sel ajal olemaski.
N
nähtud kuuldud kogetud  /   21:04, 12. juuli 2018
Mina sündisin ENSV-s minu lapse ei sündinud samuti Eesti Vabariigis. Eesti oli okupeeritud ja Eestis toimus okupatsioon. Kogetud.
T
Tõnu  /   21:03, 12. juuli 2018
Minu vanaema suri siberis. Polnud tal muud süüd kui, et poeg oli Kaitseliidus ja Omakaitses. Poeg sai 10+ 5 aastat ja tuli elusana tagasi. Teine Vanaisa istus 10+4 kuna saadeti koju surema- poleks lõpuni jõudnud istuda. Süü- Omakaitse ja metsavend. Mõlemad vanaemad viidi minema kui rahvavaenlaste ja bandiitide pereliikmed. Ma jälestan venelasi ja punaseid. Meilt võeti kõik talud ja majad ära- elasime nagu kerjused ühest keldrikorterist teise. Mingisugune Klenski ei võta üldse sel teemal sõna!
P
paneb ikka imestama  /   20:45, 12. juuli 2018
kuidas mõistavad venelased AJALUGU..
P
pragma  /   20:35, 12. juuli 2018
t..i.b..l.a.t tunned jutust..
J
Jürka  /   20:31, 12. juuli 2018
Jürka / 18:18, 12. juuli 2018
Kuidas sotsialism ikkagi Eestisse tuli või õigemini toodi:
* 1. septembril 1939 sai Saksamaa kallaletungiga Poolale alguse II maailmasõda.
* 18. oktoobril 1939 loodi Eestis Nõukogude sõjaväebaasid vastavalt sõjaeelse Eesti Vabariigi ja Nõukogude Liidu vahelisele kokkuleppele.
* 1940. aasta aprilliks oli Eestis juba ligi 32 000 Nõukogude Liidu sõjaväelast.
* 17. juunil 1940 ületasid Eesti piiri täiendavad väeüksused, millega Nõukogude Liidu sõjaväelaste koguarv Eestis tõusis 115 000-ni. Ehk teisisõnu – Nõukogude Liit lihtsalt okupeeris Eesti.
* 21. juulil 1940 kuulutas Eesti marionettvalitsus Johannes Vares-Barbaruse eesistumisel välja Eesti Nõukogude Sotsialistliku Vabariigi. Selle sündmusega saigi alguse pool sajandit kestev „sotsiaalse võrdsuse“ periood.
* 6. augustil 1940 võttis NSVL Ülemnõukogu istungjärk Eesti Nõukogude Liidu koosseisu.
* 22. juunil 1941 alustas Saksamaa sõda kogu NSV Liidu ja sellega siis ka Eesti NSV vastu. Moskva võimumehed nimetasid alanud sõja Suureks Isamaasõjaks.
* 1941. aasta juulis-augustis sundmobiliseeriti Eestist Nõukogude armeesse 33 000 meest..
* 1941. aasta septembrist 1944. aasta oktoobrini oli Eesti okupeeritud Saksamaa poolt, kelle sõjaline jõud käis tollal veel Nõukogude Liidu omast üle.
* 1944. aasta 16. septembril andis Hitler käsu Saksa vägede väljaviimiseks Eestist ja Põhja-Lätist. Juba järgmisel päeval lõpetasid tegevuse nii Saksa tsiviilvalitsus Eestis kui ka sakslaste poolt heakskiidetud tegelastest moodustatud Eesti Omavalitsus.
* 18. septembril 1944 nimetas Jüri Uluots, sõjaeelse EV seaduslik, kuid olude sunnil põrandaalune peaminister presidendi ülesannetes, ametisse Otto Tiefi valitsuse. Pika Hermanni torni heisati sinimustvalge lipp.
* 20. septembril lahkus vähki põdev Uluots Rootsi, kus ta 9. jaanuaril 1945. aastal suri.
* 20. septembriks oli Eestist punavägede eest Läände põgenenud umbes 100 000 eestlast, nende seas peaaegu kogu vaimueliit.
* 21. septembril lahkus valitsus Tallinnast, jätkates Rootsis eksiilvalitsusena.
* 22. septembril sisenes Punaarmee saksalaste poolt mahajäetud Tallinna ilma ühegi lasuta, kõik hilisemad jutud Tallinna vabastuslahingutest on puhas väljamõeldis. Pika Hermanni torni heisati taas punalipp ning peagi algas uuesti kogu see poliitiline ja majanduslik tegevus, mis sõja tõttu oli pooleli jäänud. Saksa idamargad kaotasid kehtivuse ja käiku läksid jälle rublad.
* Nõukogude armee väeosad jäid kohale peaaegu täpselt 50 aastaks. Viimased väeüksused lahkusid Eestist alles 31. augustil 1994.
  /   20:35, 12. juuli 2018
sotsialism toodi eestisse ikka aastal 1905 ja alged enne seda.
T
Talvesõda  /   21:05, 12. juuli 2018
Talvesõja unustasid sootuks.
T
Tiit Kirss  /   07:17, 13. juuli 2018
Väike faktiline parandus
1. septembril 1939 tungis Saksamaa Poolale kallale. 17. septembril 1939 tungis kangelaslik Punaarmee kallale Poolale.
22. juunil 1941 alustas Saksamaa sõda NSVL vastu ennetades Salini plaani rünnata Saksamaad 1941. aasta juulis.
Seltsimees punane dmitri võiks vene allikaid uurida- tal ju aega ja raha küllaga. Eesti Vabariik maksab riigivastasele Ülemnõukogus ja Riigikogus tehtud õõnestustegevuse eest veel kopsakat pensioni.
E
Eestlane  /   20:18, 12. juuli 2018
Kas kegel team selle ahvi elukohta või telef. nr.?
M
Mikoola  /   19:50, 12. juuli 2018
See moskoviit on "soe"!
1
1939. aasta   /   19:46, 12. juuli 2018
• 24. september 1939. NSV Liidu valitsus esitab Eestile NÕUDMISE sõjaväebaaside rajamiseks Eesti territooriumil.
Eesti relvajõududes on samal ajal ainult 15 000 sõjaväelast.
• 26. september 1939. Eesti Vabariigi valitsuse koosolek, kus otsustatakse NSV Liidu nõudmised vastu võtta, kuna Eestil pole lootust ka mitte välisabile.
• 28. september 1939. NSV Liidu ja Eesti Vabariigi vahel sõlmitakse vastastikuse abistamise pakt, mille alusel luuakse Eestis sõjaväebaasid 25 000 Nõukogude Liidu sõjaväelasele.
Kui seda nõudmist ei oleks täidetud, oleks Eesti relvajõududest ja ka eesti rahvast tehtud hakkliha,
Eesti Vabariigi valitsus eesotsas Pätsiga hoidsid nende nõudmiste täitmisega suured eestlaste t a p a talgud ja veresaunad ära.
EV valitsus lootis Venemaaga tehtud lepingute tingimusteta täitmist, mida aga Venemaapoolselt räigelt rikuti.
• 16. juunil 1940 kell 14:30 esitas NSV Liit Eestile ultimaatumi, milles nõuti täiendava Nõukogude väekontingendi riiki laskmist ja uue valitsuse moodustamist.
• 17. juunil 1940 kell 5:00 ületasid Nõukogude väeüksused Eesti piiri. Täiendava sõjaväekontingendi hulka kuulusid: 6 laskurdiviisi, üks tankibrigaad, lennuväe ning mereväeüksused. NSV Liidu sõjaväelaste koguarv Eestis ulatus 115 000-ni.
• 18. juunil 1940 võttis Punaarmee oma kontrolli alla raudteejaamad, sadamad, lennuväljad, sidesõlmed, postkontorid, omavalitsusasutused ja teised strateegilise tähtsusega objektid.
• 1940. aasta juunis paigutati Eestisse Balti laevastiku Sõjanõukogu Tallinna ja Punaarmee 8. armee ülemjuhatus Tartusse.
K
kuule...  /   19:54, 12. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
P
pensionärile:  /   21:17, 12. juuli 2018
vastupidiselt sinu arvamisele tahtis eesti ise natosse ja ise kutsus siia ka välissõdurid. sinusugusel vene tallalakkujal soovitan minna venemaale - seal on penss rublades st. suurem. (no vähemalt natuke).
I
Iga...  /   19:40, 12. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
1
19:40  /   19:48, 12. juuli 2018
kui te eriliselt nõmeda ja vaimse puudega putinipuudli kommentaaridele miinuse panete, siis
teatage, palun, ühtlasi ka ebasobivast kommentaarist.
Aitäh!
V
viljandlane  /   21:02, 12. juuli 2018
sa oled ilmselgelt vaimuhaige!Meie riiki ei ründa MITTE KEEGI peale venemaa ja seegi ei tee seda praegu kohe kindlasti mitte!Neil on aega oodata küll,millal üldine olukord maailmas neile soodsaks muutub ja siis üritavad nad kindlasti,kuid praegu ma välistaks selle võimaluse.Mõistagi vannuvad nad ennast maapõhja kui NATO riikide kaitsekulutused tõepoolest märkimisväärselt tõusevad ja kogu plaanitu neile jälle raskemaks läheb!
V
viljandlasele  /   21:06, 12. juuli 2018
vutt vutt jämejalga tagasi mis sa linnapeal uitad
E
Enn  /   19:33, 12. juuli 2018
Meil on veel hulk 1940. aastal sündmusi pealt näinuid. Ja kindlasti on nad nõus sellele silma- ja kõrvaklappidega eeslile tõtt rääkima. Normaalne oleks see tüüp laimu levitamise eest kohtu alla anda.
M
minu isa  /   20:16, 12. juuli 2018
teab
M
mina ka  /   20:19, 12. juuli 2018
tean
V
venelaste  /   19:26, 12. juuli 2018
arvates on okupatsiooni monopol sakslaste käes. Venelased on ainult oma sõbralikku perre soovijaid aidanud. Kõige küünilisemad ongi vene poliitikud. Tavainimesed saavad aru kui maha istuda ja rääkida kuidas lood olid. Kuid avalikult nad väga ei soovi seda kinnitada. Eks neil on ka oma ajalooline mälu. Suurimad tapetute hulgad olidki venelased ise. Eks selle tunnistamine on veel ees, kui muidugi midagi jälle ei toimu....
T
Tänane suurim mõnitus...  /   19:38, 12. juuli 2018
Okupatsiooni-muuseum avati "Vabamuna". Klenski mula käib sinna juurde. Tölpad ja mõhud ei kõlba valitsusse... Punane valitsus tuleb saata prügilasse. Igale oma!
N
neid  /   20:17, 12. juuli 2018
on ajupestud ja targemad hakkavad saama aru, kui ise uurivad
K
Kõik märgid näitavad, et NSVL sooritas genotsiidi siin.  /   19:21, 12. juuli 2018
ru.wikipedia.org/wiki/Совместный_парад_вермахта_и_РККА_в_Бресте
millegi pärast pole ek sellest juttu. WWII oli venelaste ja sakslaste kokkulepe.
V
Vahur  /   19:13, 12. juuli 2018
Okupatsiooni ei toimunud??? Kas see on uus ametlik punavalitsuse seisukoht mille sm Klentski välja ütles ??? Kesikud ja Sotsid tuleb saata ajaloo prügikasti!
T
tundub nii  /   19:04, 12. juuli 2018
linter toom klenski ühtse venemaa partei liikmed
  /   19:08, 12. juuli 2018
Toom on kõvem mees. Talle lubati kuberneri kohta
?
??  /   19:02, 12. juuli 2018
Ah, et väikeriikides sh Eestis venelaste okupatsiooni ei olnud?
See on ju Klenski poolt eriliselt naeruväärne Ivanuška Duratšoki muinasjutt nagu Venemaa ja N.Liit olesid Euroopa vabastajad ja rahumeelsed riigid olnud.
Mõelda kui pime, kurt ja rumal on see kremlikäsilane, kes pole nagu kuulnudki, et nõukogude võimu poolt on
eestlasi mõrvatud, vangistatud ja tapetud
- venelast nn tsiviileriüksuste st hävituspataljonide poolt
-merel venelaste poolt põhja lastud põgenikud
-1941 ja 1949.a. Siberis surnud küüditatud eestlased
-Eestimaal ajavahemikul 1940-1990 mõrvatud eestlased,
-pluss veel tapetud metsavennad.
Kas nii käitub üks rahumeelne, väikeriike vabastanud riik või hoopis neid okupeerinud kurjuse riik?
N
nii see oli  /   19:44, 12. juuli 2018
PEALE SÕDA ja seda juba RAHU AJAL järgnenud 50 okupatsiooniaasta vältel hukkus ja hukati Moskva käsul
274 260 eestimaalast, seega umbes 23 % endise Eesti Vabariigi elanikkonnast, mis on suhteliselt mitu korda rohkem, kui hukkus juute natside holokausti tagajärjel.
D
das  /   19:01, 12. juuli 2018
Tehniliselt on ju tal õigus, Eesti Vabariik anti eestlaste endi poolt eesotsas Pätsiga vabatahtlikult Punavenelaste kätte. Baasid lubati sisse, siis tehti piirid lahti ning taandati lõpuks andes võimu üle Venelastele.
V
Võrumaalt  /   19:12, 12. juuli 2018
Kusjuures nii ongi. Ja mitte kunagi ei tohi unustada seda fakti, et maailmarevolutsiooni korraldas kommunistlik internatsionaal, so sotsialistid kommunistid igast rahvusest, kaasa arvatud ka eestlased.
Eesti Wabariigi sotsialistid olid Vene NFSV sotsialistide relvavennad-võitluskaaslased. Juba 1924 tahtis revolutsiooniline eestlaste klikk meile sotsialistliku korra tuua, eestvõitlejateks olid Olga Lauristin, Alma Vaarmann, Jaan Anvelt (praeguse siseministri Andres Anvelti vanaisa), Viktor Kingissepp... nimekiri tuleks päris pikk.
Kurjus ei ole rahvusepõhine, kurjus on südame ja südametunnistusepõhine.
T
to das  /   19:41, 12. juuli 2018
mis sa t i b l a, pläkutad, kui sul asjast aimuii ei ole!
  /   19:42, 12. juuli 2018
• 24. september 1939. NSV Liidu valitsus esitab Eestile NÕUDMISE sõjaväebaaside rajamiseks Eesti territooriumil.
Eesti relvajõududes on samal ajal ainult 15 000 sõjaväelast.
• 26. september 1939. Eesti Vabariigi valitsuse koosolek, kus otsustatakse NSV Liidu nõudmised vastu võtta, kuna Eestil pole lootust ka mitte välisabile.
• 28. september 1939. NSV Liidu ja Eesti Vabariigi vahel sõlmitakse vastastikuse abistamise pakt, mille alusel luuakse Eestis sõjaväebaasid 25 000 Nõukogude Liidu sõjaväelasele.
Kui seda nõudmist ei oleks täidetud, oleks Eesti relvajõududest ja ka eesti rahvast tehtud hakkliha,
Eesti Vabariigi valitsus eesotsas Pätsiga hoidsid nende nõudmiste täitmisega suured eestlaste t a p a talgud ja veresaunad ära.
EV valitsus lootis Venemaaga tehtud lepingute tingimusteta täitmist, mida aga Venemaapoolselt räigelt rikuti.
• 16. juunil 1940 kell 14:30 esitas NSV Liit Eestile ultimaatumi, milles nõuti täiendava Nõukogude väekontingendi riiki laskmist ja uue valitsuse moodustamist.
• 17. juunil 1940 kell 5:00 ületasid Nõukogude väeüksused Eesti piiri. Täiendava sõjaväekontingendi hulka kuulusid: 6 laskurdiviisi, üks tankibrigaad, lennuväe ning mereväeüksused. NSV Liidu sõjaväelaste koguarv Eestis ulatus 115 000-ni.
• 18. juunil 1940 võttis Punaarmee oma kontrolli alla raudteejaamad, sadamad, lennuväljad, sidesõlmed, postkontorid, omavalitsusasutused ja teised strateegilise tähtsusega objektid.
• 1940. aasta juunis paigutati Eestisse Balti laevastiku Sõjanõukogu Tallinna ja Punaarmee 8. armee ülemjuhatus Tartusse.
K
kas ka  /   20:19, 12. juuli 2018
tapmiseks ja küüditamiseks?
@
@das  /   22:05, 12. juuli 2018
et kui võim oleks venelastele EV sõjalise vastuhaku käigus läinud siis oleks olnud okupatsioon aga kuna sõjalist vastuhakku sisuliselt ei olnud siis okupatsiooni ka ei olnud.
See on sama rumal jutt, et kui mõrva käigus ohver vastu ei hakanud siis tegi ta enesetapu.
K
kont  /   18:57, 12. juuli 2018
Tänan jumalat, et artiklid tasulised on. Ei pea selle p-sa-jaoks oma kallist aega raiskama.
  /   19:09, 12. juuli 2018
Enamus ei loepaska raha eest
J
Jaana Toom ja Dima Klenski peaksid leivad ühte kappi panema  /   18:38, 12. juuli 2018
Vot tak!
P
Pille  /   18:27, 12. juuli 2018
Klenski on punakotkas
  /   18:33, 12. juuli 2018
Anvelt Lauristin Nestor Kingissepp Allik Pöögelmann ühtivad Klenski arvamusega
M
Margus  /   18:27, 12. juuli 2018
Toimus nii okupatsioon,kui kurjus,kui genotsiid eestlaste suhtes. Eestlasi oli 1 miljon 1939 aastal. Ja sama palju 1991 aastal. Teised rahvad kasvatasid oma rahvaarvu selles vahemikus kahekordseks. Eestlasi jäi 1945-ks aastaks Eestisse vaid 650 000... Ja meid rööviti ka paljaks, EV presidendi ametiraha ning Tartu Ülikooli museaalid on senini Venemaal. Alistatud rahvalt võetud sõjasaagina...
O
Ohjah  /   18:27, 12. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
E
Ei mõtle  /   18:31, 12. juuli 2018
Ära solva armastatud näitlejannat.
P
palun  /   20:21, 12. juuli 2018
jäta õde oma ohhjahhidest välja. Ta on meie Eesti armastatud näitlejanna ja kõik.
J
Jürka  /   18:18, 12. juuli 2018
Kuidas sotsialism ikkagi Eestisse tuli või õigemini toodi:
* 1. septembril 1939 sai Saksamaa kallaletungiga Poolale alguse II maailmasõda.
* 18. oktoobril 1939 loodi Eestis Nõukogude sõjaväebaasid vastavalt sõjaeelse Eesti Vabariigi ja Nõukogude Liidu vahelisele kokkuleppele.
* 1940. aasta aprilliks oli Eestis juba ligi 32 000 Nõukogude Liidu sõjaväelast.
* 17. juunil 1940 ületasid Eesti piiri täiendavad väeüksused, millega Nõukogude Liidu sõjaväelaste koguarv Eestis tõusis 115 000-ni. Ehk teisisõnu – Nõukogude Liit lihtsalt okupeeris Eesti.
* 21. juulil 1940 kuulutas Eesti marionettvalitsus Johannes Vares-Barbaruse eesistumisel välja Eesti Nõukogude Sotsialistliku Vabariigi. Selle sündmusega saigi alguse pool sajandit kestev „sotsiaalse võrdsuse“ periood.
* 6. augustil 1940 võttis NSVL Ülemnõukogu istungjärk Eesti Nõukogude Liidu koosseisu.
* 22. juunil 1941 alustas Saksamaa sõda kogu NSV Liidu ja sellega siis ka Eesti NSV vastu. Moskva võimumehed nimetasid alanud sõja Suureks Isamaasõjaks.
* 1941. aasta juulis-augustis sundmobiliseeriti Eestist Nõukogude armeesse 33 000 meest..
* 1941. aasta septembrist 1944. aasta oktoobrini oli Eesti okupeeritud Saksamaa poolt, kelle sõjaline jõud käis tollal veel Nõukogude Liidu omast üle.
* 1944. aasta 16. septembril andis Hitler käsu Saksa vägede väljaviimiseks Eestist ja Põhja-Lätist. Juba järgmisel päeval lõpetasid tegevuse nii Saksa tsiviilvalitsus Eestis kui ka sakslaste poolt heakskiidetud tegelastest moodustatud Eesti Omavalitsus.
* 18. septembril 1944 nimetas Jüri Uluots, sõjaeelse EV seaduslik, kuid olude sunnil põrandaalune eaminister presidendi ülesannetes, ametisse Otto Tiefi valitsuse. Pika Hermanni torni heisati sinimustvalge lipp.
* 20. septembril lahkus vähki põdev Uluots Rootsi, kus ta 9. jaanuaril 1945. aastal suri.
* 20. septembriks oli Eestist punavägede eest Läände põgenenud umbes 100 000 eestlast, nende seas peaaegu kogu vaimueliit.
* 21. septembril lahkus valitsus Tallinnast, jätkates Rootsis eksiilvalitsusena.
* 22. septembril sisenes Punaarmee saksalaste poolt mahajäetud Tallinna ilma ühegi lasuta, kõik hilisemad jutud Tallinna vabastuslahingutest on puhas väljamõeldis. Pika Hermanni torni heisati taas punalipp ning peagi algas uuesti kogu see poliitiline ja majanduslik tegevus, mis sõja tõttu oli pooleli jäänud. Saksa idamargad kaotasid kehtivuse ja käiku läksid jälle rublad.
* Nõukogude armee väeosad jäid kohale peaaegu täpselt 50 aastaks. Viimased väeüksused lahkusid Eestist alles 31. augustil 1994.
  /   18:34, 12. juuli 2018
Tänud, Jürka!
Väga hea lühike ülevaade vene punase terrori saabumisest Eestisse.
J
Jürka  /   18:53, 12. juuli 2018
See hea ülevaade pärineb Maire Suitsu raamatust "Eks elati ju ennegi. Sotsialismiaja söögimälestusi".
J
Jürka  /   19:29, 12. juuli 2018
Ning mul on olemas luba selle teksti avaldamiseks.
T
tõde  /   18:15, 12. juuli 2018
JURIIDILISELT POLE OKUPATSIOONI TOIMUNUD.MRP-ga ja Jalta kokkulepetega anti Baltikum NSVLiidule, kes täitis see järel lepingulisi kohustusi. Hukka aga tuleb mõista selle riigi kuritarvitused Eesti riigitegelaste tapmises ja rahva küüditamises Siberisse.
/
//  /   18:38, 12. juuli 2018
Eesti okupeeriti 1940. aastal ja Jalta oli 1945. Eriti andekas lause "Molotov Rippentrop paktiga anti Baltikum NSVliidule", sa vene tõe esindaja oled ikka täitsa sassis, sulle on muidugi tähtis vaid, et ise usud seda "tõde", nsvl täitis lepingulisi kohustusi - millal on nsvl täitnud kohustusi, ei no tase.
U
umbes et  /   23:42, 12. juuli 2018
kui kaks lillakest lepivad kokku omavahel, et kummale sinu kallis takusment kuuluma hakkab…
K
Koba  /   18:15, 12. juuli 2018
Iosif Vissarionovitš Dzugashvili,hüüdnimega Koba,kelle hingel on miljonid inimelud.
V
vene värk  /   18:06, 12. juuli 2018
Okupatsiooni ei olnud, oli kremli maffia banditism, nagu seda on praegugi Ukrainas.
K
kas...  /   18:17, 12. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
E
eelmisele  /   18:42, 12. juuli 2018
Kuna Putin pole suveräänsele Ukrainale veel siiamaani ametlikult sõda kuulutanud, siis maailma juriidilises keeles nimetatakse RAHU AJAL oma naaberriigi territooriumil toimepandavaid tapatalguid ja majanduse tahtlikku hävitamist kremli banditismiks, igasuguseid isehakanud "rahvavabariike" aga sillapeadeks genotsiidiks Ukraina rahva kallal.
V
Võrumaalt  /   19:17, 12. juuli 2018
Nii on. Sotsialismikatku pisik ei küsi rahvusest, see on internatsionaalne. Eriti küüniline on kunagiste juunikommunistide ja 1924. aasta detsembrikommunistide järeltulijatel kiruda venelasi. Eriti neil - nemad peaksid ju teadma oma vanavanemate ja vanemate tegusid.
  /   18:02, 12. juuli 2018
klenski,sa saada iseennast venemaale,seal ju palju parem,aru ma ei saa!
  /   18:06, 12. juuli 2018
Seal onsitad pensionid
D
dr. Mõngel  /   17:55, 12. juuli 2018
Kes selle Klenski jälle palatist välja laskis?!
M
mengele koksaks oma Lenini eest pagenud tsaariarmee  /   18:18, 12. juuli 2018
ohvitseri järeltulijad suure lustiga
Tal kui ausal stalinistil , head kombed juba emapiimaga naha vahel.
E
Enno Puidet  /   17:41, 12. juuli 2018
Klenskil puudub õigus sel teemal kaasa rääkida! Millal ja miks eestisse tuli, millega tegeles- ei viitsi netist otsida. Okupantide järeltulijad , sõltumata kodakonsusest ja keeleoskusest olgu vaks vaiksemad.. Eestlaste jaoks jääb venekeelsete populatsioon igal juhul okupantide järeltulijaks, isegi siis kui nende hulgast on kümneid sõpru, perekonnatuttavaid. Mis ei ellimineeri täiesti imeilusat suhtlemist! Isegi keeleküsimus pole tähtis. Aga see , et meid okupeeriti ei kuulu vaidluse alla.
O
OBUNE  /   17:55, 12. juuli 2018
Kui uskuda vikipeediat, siis mõlemad, ka õde Maria Klenskaja, on sündinud Eestis
M
mis  /   20:24, 12. juuli 2018
Maria siia puutub?
  /   21:13, 12. juuli 2018
Ei puutugi.
K
klenski isa  /   18:08, 12. juuli 2018
... on Eestis 1913 sündinud, vaevalt EW talle halli passi andis. seega sünnijärgne eesti kodanik.
A
Ats   /   17:34, 12. juuli 2018
Holokausti ka ei toimunod . lihtsalt kurjus inimeste vastu
K
kui okup-ni ei olnud  /   17:31, 12. juuli 2018
ja küüditamine oli eestlaste tahe, siis küüditaks selle dmitri ka heatahte märgiks kaugele ära.
V
Võrumaalt  /   19:19, 12. juuli 2018
Küüditamine oli küll teatud eestlaste tahe. Loe ajalugu, vaata, kes eestlastest kommunismi eest võitlesid.
K
kui arvestada seda, et komministid ehk praegused sotsid  /   17:28, 12. juuli 2018
avasid väravad ja ilma ühegi pauguta eesti vabariik alistus, siis ehksaabki öelda, et polnud. Kui aga arvestada eestaste kalla toime pandud sotside "vägitegusid" siis ikka oli kohutav okupatsioon. See arvamus on nagu praegune eesti, kellel rikkam advokaat, sellel õigus, mis siis, et tõde midagi muud on.
H
huvitav kas kõik venelased-dimitrid  /   17:19, 12. juuli 2018
on peast põrunud ja mõjutatud idanaabri propagandast?? Igatahes, ärge seda inimest kuulake, saatke arsti juurde..
T
Tõesti?  /   17:12, 12. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
mul keldris hallitab kuskil  /   17:23, 12. juuli 2018
see pealesunnitud komsomoli astumise tõendus komsomolipilet. Ja polnud sundust?? TTÜsse ei saanud kui polnud komsomol. Isegi eesti keeles ei tohtinud rääkida.
V
Vale puha  /   17:32, 12. juuli 2018
Ah, mis sa räägid. Mina astusin TPI- sse 1962. aastal ja polnud komsomol. Kõik eksamid (neid oli üsna palju) tegin eesti keeles. Sa vist tegid nalja või iroonitsesid?
M
Mimoos 64a.  /   18:15, 12. juuli 2018
Mitte komsomol vaid kommunistlik noor.
Ä
ära valeta  /   21:07, 13. juuli 2018
Mina astusin 1979 TPIsse kuigi polnud komsomol-küll olid minu sisseastumiseksamite tulemused parimad valitud erialal
N
No  /   17:39, 12. juuli 2018
Kui natuke pingutada ja mõelda, siit-sealt juurde lugeda, siis ei peaks riigi järjepidevus de jure ju nii keeruline olema mõista.
V
väega hää minu sõnad saadeti univessumissse ja WC sse  /   18:31, 12. juuli 2018
minge käige vahepeal pissil
A
August  /   17:08, 12. juuli 2018
Aga muidugi ei toimunud! Lauristin oma pandega sõitis ju rongiga Moskvasse ja palus Eestit vastu võtta NL koosseisu.
N
need on samad tänased sotsid  /   17:20, 12. juuli 2018
pealekaebajad ja riigilõhkujad.
R
raul  /   18:06, 12. juuli 2018
Anvelt siiani nende ridades
B
baphomet  /   17:08, 12. juuli 2018
Järjekordne hu l l. Holokausti küll nagu eitada ei tohi.
Suurt Isamaasõda ka polnud. Kirjutatakse vaid läänlaste kallal idamaiste kangelaste poolt läänlaste kallal sooritatud jõ le dus test.
N
nii on  /   17:05, 12. juuli 2018
Ega poolat ka 1939 ei rünnatud samaaeselt sakslastega, mismoodi need 20000 ohvitsei maha lasti, vene inimene on kõige ebaausam ja valelikum rahvus maailmas.
E
EÕS  /   17:03, 12. juuli 2018
anastama vägivaldselt omastama, vallutama, okupeerima. Anastas trooni, naaberriigi, naaberriigilt suure territooriumi. Anastaja vallutaja, okupant
A
aga  /   17:01, 12. juuli 2018
mida siis siin tehti? Kui vabastati, oleks võinud lahkuda ju? Keegi ei keelanud. Aga jäädi siia ja kehtestati oma riigikord. st anastati.
T
Taat  /   16:56, 12. juuli 2018
Stalin ja Beria olid grusiinid.
S
seitsmenda päeva adventist olen  /   17:00, 12. juuli 2018
nad olid massoonid.
D
doska  /   17:58, 12. juuli 2018
olge rahulikud ,varsti hakkavad need nn. paepellset pinda rookima ja ohhkama, selle nimel ,et endale teadvustama, kuhu nad SATTUNUD on
T
Taat  /   16:55, 12. juuli 2018
Klenski jutt on jama,okupatsioon oli ja kaks peamist kurjategijat olid Stalin ja Beria!
S
seitsmenda päeva adventist olen  /   16:49, 12. juuli 2018
klenski arvamus on null ja stalinistid on loomad ja neid ei pea eestlane inimestena kohtlema.
K
Kommentaar.  /   16:38, 12. juuli 2018
Jah nii see ju on, et Eesti rahvas ootas neid näruseid mõrtsukaid, selle mehe arvates. Aga seda teab ka tema, et selle mõrtsukapande juhid olid ühest väga spetsiaalsest rahvusest.
K
klenski  /   16:44, 12. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
R
RS2  /   16:59, 12. juuli 2018
Palus seda keegi Iauristin Vähemalt minu mäletamist mööda.
/
/  /   16:55, 12. juuli 2018
Eesti, läti ja leedu spontaanselt samaaegselt tahtsid ise liituda kaabakariigiga, soome polnud "vabatahtlikult" nõus ja siis läks sõjaks. Vene inimeste loogika on 2018 sama mis 1940 aastal, vahet pole krimm või eesti või soome vms. Põhjus pole mitte selles, et nad aru ei saaks, nad ei taha oma head enesetunnet kaotada mille nimel viina ja tubakaga nii palju vaeva on nähtud.
H
HUUMORIKOOL  /   17:08, 12. juuli 2018
uimas inimese kaifi ei ole viisakas vahelemulisemisega segada..
O
okupant räägib  /   16:32, 12. juuli 2018
et polnudki okupatsiooni? täielik sürr ikka. ega mõrvu, küüditamisi, vara röövimist, vägistamist ka polnud ju?
S
seitsmenda päeva adventist olen  /   16:50, 12. juuli 2018
okupatsioon kestab edasi,kõik punased endiselt võimul.
K
kodanik  /   17:10, 12. juuli 2018
Kas oled mingi puhast verd aatemees???
H
huh  /   16:29, 12. juuli 2018
miks sellisel on eesti kodakondsus? selge oht eesti vabariigile ja peaks vanglas mädanema.
S
sid  /   16:46, 12. juuli 2018
Kahjks on nii, et see tolvan on üks vähestest EV sünniärgsetest kodanikest.
  /   16:28, 12. juuli 2018
see sürrealistlik lõust Männiku SPA--sse
A
Aga,  /   16:26, 12. juuli 2018
kuidas mõista küüditamisi ja mahalaskmisi?
H
HUUMORIKOOL  /   17:09, 12. juuli 2018
banditismiga võitlemine
V
Vanur  /   16:21, 12. juuli 2018
Aga kui okupatsiooni ei toimunud, miks siis piirid kinni olid? Miks suur osa Eestist olid piiritsoonid,kuhu ei tohtinud Eesti alalised elanikud ilma loata siseneda? Vene mundris piirivalvureid olid rannaalad täis, kusjuures valvati ja võeti kinni ikka siinseid inimesi.
O
okei,  /   16:25, 12. juuli 2018
siis oli anastamine.
I
Ilma okupatsioonita on piiritsoone veel rohkem  /   17:05, 12. juuli 2018
Suur osa Eestimaast on nüüd ju ERAVALDUS, kuhu ülejäänud rahval asja pole. Naaber paneb kinni naabri koduteegi.
Kas ikka tunnete ennast "vaba mehena vabal maal", kui alatasa näete sellist tüüpi "sõbralikke" silte:
"Kui sa seda siin loed, oled sa juba sihikul!"
?
?  /   17:17, 12. juuli 2018
Te ei tee vahet eravaldusel ja riigpiiril?
S
Seeneline (mitte Orissaare)  /   17:40, 12. juuli 2018
See on jah kole, et enam ei julge metsa marjule ega seenelegi minna. Ei tea, kelle maale enda teadmata satud. Silte pole ju iga koha peal. Mõnes kohas on mereäär ka aiaga piiritletud.
O
OK  /   20:27, 12. juuli 2018
aga kuuli sa eksimise eest ei saa
  /   16:18, 12. juuli 2018
Aga mõtelge, mida muud võikski ütelda Klenski, interrindelasest kommunist.
N
nii on  /   03:17, 13. juuli 2018
90% venelastest mõtleb täpselt nagu Klenski, ärme peta endid.
Nad on lihtsalt üdini ebaausad. Enamus eestlastest teame, et eestis on kõik puha valesti ja oleme nõus seda kehva asja tunnistama, aga venelastele on nende kallis isamaa tabu.
Kui Putin homme saadaks raketid ükskõik mis riiki ilma mingi põhjuseta oleks tulemuseks tema reitingu tõus venemaal, nii debiilseks on see rahvas arendatud.
B
Brunn  /   16:15, 12. juuli 2018
Seda tegid venelased kuid Stalini käsul. Kes käsku ei täitnud-lasti maha. Süüdi on krusiini sigitis.
M
muidugi,  /   16:11, 12. juuli 2018
kui te röövlile rahakoti ära annate, pole ka röövi. See pole ju vägivald kui ta lubas teil kõri läbi lõigat juhul kui te raha ei anna. Sest ta eitab seda ähvardust ja tunnistajaid ka pole.
T
tänapäeval  /   16:54, 12. juuli 2018
nimetatakse seda avalikuks varguseks
K
kuule  /   16:11, 12. juuli 2018
Dimka,kus sa olid sellel ajal, et sanii hästi tead,mina tean.kuna olin siin ja oli täielik okupatsioon ja eesti rahvale tehti ülekohtuselt palju kurja ja me ei unusta ega andesta seda.
S
Suurt  /   16:06, 12. juuli 2018
Sotsialistlikku Oktoobrirevolutsiooni ka polnud. Oli käputäie kurjategijate riigipööre, mille tagajrärjel tekkis enneolematu kurjus oma ja võõraste rahvaste vastu.
V
Vaenulik agentuura on ikka 100% sama.  /   16:06, 12. juuli 2018
Klenski pole mingi erand... Öööök.
Q
Qwert  /   16:03, 12. juuli 2018
Eks ta ole, et juristid tõlgendavad ühte moodi, ajaloolased teist moodi. Rahvas aga närib muru mõlemal puhul.
K
kus  /   16:01, 12. juuli 2018
p---e august sellised tulevad
1
1  /   16:56, 12. juuli 2018
sealt, kuhu nad tagasi minna ei taha
K
Keegi  /   16:00, 12. juuli 2018
Klenski võib rääkida,mida iganes.Ega see ajalugu ei muuda.
C
Crack  /   16:00, 12. juuli 2018
Oli okupatsioon, mille seadustas president Päts. Klenski oleks 1939 olnud kindlasti esireas okupantidele lilli andmas.
  /   15:59, 12. juuli 2018
Kus krdi kohast see suur-vene portjankades-puhvaikas muumia üles kaevati? Ja milleks?
  /   17:03, 12. juuli 2018
kuidas milleks? aga kes siis tünnitäie hapukurki ära sööb? ikka lehelugejad! :DD
V
vaata EÕS  /   17:04, 12. juuli 2018
anastama
T
traagiline  /   15:58, 12. juuli 2018
Järgmisena võiks teha hea inimliku intervjuu ka näiteks Ustimenkoga. Eestlaste traagika seisneb selles, et on väga palju pugemist eestluse vihavaenlaste ees, kes on tekitanud ja jätkuvalt tekitavad Eestile suurt kahju. Rahvas on pooleks murtud, nagu ka küüditamise aegu, mis klinskite meelest oli vabatahtlik ja heategu eestlastele https://www.youtube.com/watch?v=lcELm_PJ5rI
K
Kuri kodanik  /   15:54, 12. juuli 2018
Okupant ütleb loomulikult, et okupatsiooni ei olnud. Samamoodi ei taha nn lääs tunnistada, et nn Ida-Euroopas toimus genotsiid, sest sellega kinnitaks ta fakti, et tegi ühe osa eurooplaste elu ja vabaduse hinnaga vanakuradi ehk Stalini Nõukogude Liiduga diili, et ise vabaks jääda.