483 kommentaari

E
ei ole uudis  /   04:26, 19. juuli 2018
tänaseks on need lapsed üles kasvatatud, kes said 12.50 rubla üksikema toetust. Nüüd elavad need kasvatajad 400 eur kuus ja sellest maksta kommunaal+elekter+side ja kommunikatsioon. See ongi Eesti Vabariigi kaubamärk - VAESUS -. See just ongi meie tegelik elu. E-eesti, mida promotakse on vaid visiitkaart, millega end reklaamida, et kogu maailm aktsepteeriks ja imetleks seda vaesust.
N
nonoh  /   07:34, 17. juuli 2018
selles rahahüsteerias on võimatu aru saada, kas see hirmus laps, kes raha vajab, ka emale midagi muud tähendab. Kõoik siinsed kommentaarid tuleb vormida hällilauludeks, et lapsed teaksid, miks nad on sündinud, milline on isa osa elus.
T
Traditsioonilise pere vastulause  /   11:22, 16. juuli 2018
Oleme pere, kus ema ja isa kasvatavad koos kahte teismelist poega. Mees kaotas töö ja palusin, et ta käiks vallavalitsuses rääkimas ja kasvõi küttepuude toetust saamas. Ta saadeti pikalt. Kuigi me pole abielus, siis mina pean oma palgast teda ka üleval pidama. Õeldi, et palk 650€ ( mis ma saan), on piisav meile neljale ja mingit toetust me ei saa.
Seega pean ma üleval pidama meest ja kahte poega oma 650€ palgaga.
Nüüd riigi arvates oleks lahendus see, te ma peaksin viskama mehe välja ja kohtusse andma.
Siis saaksid lapsed 500€ ja üks toitja mul vähem. Mis tähendaks, et mul ja lastel oleks 650€+ 500€ elamiseks.
Enne aga 4 peale oli meil kokku 650€. No kus on loogika?
Üksi ei ole kerge lapsi kasvatada, aga arvan, et iga laps on oluline. Ka see, kes kasvab tavaperes, kuigi meie riik kipub nemad üldse ära unustama.
Nüüd üks laps astus ülikooli ja kolib kodust 200 km kaugusele. Mis sügisest saama hakkab, mul pole õrna aimugi, aga riigi kiuste ma koolitan ka oma lapsed üksi ära. Aitäh teile!
M
Mises  /   11:12, 16. juuli 2018
Inimesed juba sellised zombid et ei märka inflatsiooni tagajärgi??
O
On alles  /   21:04, 15. juuli 2018
õgardid, mul ei ole pensiongi nädalas nii suur ja kõik kulud tuleb sellest katta.
M
Mõttetu  /   18:08, 15. juuli 2018
ei tasu mehe kallal nii palju näägutada siis ei pea last--lapsi üksi kasvatama
K
Kõige parem...  /   16:57, 15. juuli 2018
on mitte alimente tahta ja proovida lapsed ise üles kasvatada. Siis ei saa teine vanem kunagi ka lastelt nõudma hakata toetust ja abi, kui ise viletsaks ja väetiks jääb. Kasvatasin üksi 4 last üles ilma alimentideta ja nüüd läks isa hooldekodusse ja hakati lastelt raha nõudma kohtu kaudu, aga näe- võta näpust, ei saanud panna lapsi maksma, kuna pole ise sentigi laste kasvatusse panustanud. Nüüd läheb tal oma pension kõik ära ja riik või omavalitsus maksb ülejäänud.
E
Eksite  /   12:30, 15. juuli 2018
see summa on lasteaia kuu söögiraha. Isamaa(IRL) on öelnud ju, et kõik paneku, tõuke ja tõmmatult kodanikeühiskonna punkti kokku ja kindlustame lasteaiakohad. Seega ongi kõik korras - vedu toimib lasteaeda, kooli nagu reform - tegi lõunas, et sünnitusele ka:) . Seega piisab sellest summast. Muuseas, kolmel aastal ei peaks ju üldse maksma , sest riik maksab emapalk?(vanemapalka)
T
Teadjamees  /   12:20, 13. juuli 2018
Kui lugeda seda kavatsust, siis seal on seatud miinimum, aga millest ülejuhul makstakse rohkem. Samas, kui miinumum on 250+, siis seda ei jõua väga suur osa maksta ja siis ei ole mõtet üldsegi maksta. Jõuame seisu, kus suur tükk ajab suu lõhki.
Kas teadmine, et elatist peaks saama 250+ per laps ja seda ei maksta on parem sellest, kui õigust saada vähem, aga seda saadakse suurema tõenäosusega?
V
vaene penskar  /   13:50, 11. juuli 2018
kui ma korrutan selle nädalate arvuga kuus, siis ma ei saa nii palju pensionitki, aga sellest tuleb maksta kõik elamiskulud.
N
Naine  /   17:25, 10. juuli 2018
Mina pidin vahepeal töötama kahel töökohal, täiskohaga. Üks oli öötöö. Oli vaja lapse eest hoolitseda, lasteaia eest maksta ning ise ka ära elada üürikas. Elu on väga kallis ning lapse kulude sekka arvestatakse siiski samuti ka eluasemekulud. Miks ei või isad vahetada töökohta või mitmel kohal töötada? Mina pidin lapse isa juurest põgenema kuna peale lapse sündi sai suurest armastusest vägivaldne armastus ja terror. Peale suhte purunemist oli lapse kinnihoidmised, minu ründamised ja vaimne manipulatsioon... elatise panin peale kui laps oli viiene, enne seda saadeti mind ilusasse kohta ning lapse isa veel kemples kui palju ta palka saab kuus. Kui selline seadusemuudatus tuleb, siis see inimene on võimeline ka hakkama töö juures susserdama, nt sularahas palka laskma maksta mustalt. Pidev tööl rügamine läks maksma tervise, kaotatud aja lapsega ning ka vägivald ja terror olid laastavad vaimselt.
V
Vasja  /   12:02, 10. juuli 2018
Enne elatise väljamõistmist tuleks teha kohustuslikud DNA-proovid isaduse tuvastamiseks
A
ar  /   10:16, 10. juuli 2018
jätke see halamine pole vaja laialt elada kiunu töstava naised kes istuvad kodus elatise eest!!!
A
ap  /   10:07, 10. juuli 2018
soomes naistele makstakse peale ja see summa on ka üle paisutatud nii teenitaksegi raha lapsele soomes ju!!!
A
ar  /   10:03, 10. juuli 2018
ärge vinguge siis kui oled lapse saanud abielu väliselt oled ise süüdi et kummi ei kasutanud !!!
I
Inga  /   09:09, 10. juuli 2018
Ainuüksi lapse söögile (piimasegu ja pureed) kulub kuus üle 200 EUR. Lisaks mähkmed, vajalikud apteegist saadavad tooted jms. Hoian pidevalt peast kinni kuidas üüri makstud saan. Enda söögiraha on nii minimaalne, et tekitab mõnel päeval paanikahooge. Samas peaksin ju ka mina täisväärtuslikku ja tervislikku toitu sööma, et tugev püsida. Seda enam, et kasvatan last üksinda. 84 EUR kuus on naeruväärne summa.
T
tont  /   08:53, 10. juuli 2018
kui laste kasvatamisel muutub mingil ajahetkel raha niii oluliseks, et varjutab kogu muu loogika, siis tuleks võib- olla laste saamise eelduseks teha deposiidi tegemine Rahandusministeeriumi vastavale kontole, või siis vastava kindlustuse hankiminine. kui kindlustust/deposiiti pole, läheb tulevase maailmakodaniku elu enne sündi lõpetamisele. Sest meil pole siin mingit rotiperet vaja.
õiguskantsleri juhistest lähtuvalt ( laste kasvatamisele minev summa ei sõltu vanemate sissetulekust) viiakse läbi fookusgrupis asuvate vanemate sissetuleku kontroll, millega veendutakse, et minimaalne sissetulek on lapse täisväärtuslikuks arenguks vajalikud 250 eurot kuus. Kui kontroll tuvastab, et miinumsissetulek on ohtu sattunud ( olgu siis kas lapsi on liiga palju, pere sissetulek on vähenenud või on vanemad lahutanud) võetakse tarvitusele meetmed, olgu selleks siis kas laste hooldusõiguse ära võtmine vms.
Rahvussotsialislik Saksamaa tundub juba käeulatuses.
M
MIks?  /   07:56, 10. juuli 2018
Miks lugupeetud emad ei kasvata lapsi armastusest? Miks peavad lapsed olema sisetulekuallikask emale? Miks lastekaitseametnikud arvavad, et võivad isa materdaada lõputult? Miks ametnke arvates ema võib lastega teha karistamatult kõike? Miks võrdõiguslikkus ei kehti? Miks süsteem teeb automaatselt isadest kurjategijad? Miks elatsisumma on nii suur? Üksi laps ei vaja rohkem kui 200eur kuus (see on max) ja see summa jaguneb veel pooleks kahe vanema vahel. Ülejäänud on juba laste abil teenimine. Need kes väidvad et ei tule välja, need ilmselt arvestavad, et peavad lapse kasvatamise esst palka saama. Kas last siis armastatakse raha pärast? Miks tahetakse isa palka avalikustada? Miks ema oma palka ei avaldama? Miks peab ema saama oma teenistust parandada isa arvelt? Miks seda jätkuvalt soositakse ka uue seadusemudatuse valguses? MIks peab tööpõlgurist ema saama tubli isa arvelt, kellelt jõuga võetakse ära võimalus lapsi kasvatada saada nt 1000eur kuus lisasissetulekut kui isa teenib nt 3000eur kuus? miks arvatakse kui isa teenib 1000eur kuus, siis on igati normaalne kui tal jääb 660eur kuus elamiseks, millest siis ta peab suuma tagada lastele enda juures eluaseme, käia tööl, süüa ja suuta riides käia? Jabur, kuidas vihatakse isasid ja seda vihkasmist soositakse ja juurutatakse. Tore kui keegi suudab inimväärselt mõelda ka isade mätta otsast, kes on jäetud vägisi ilma oma lastest.
  /   07:54, 10. juuli 2018
Ega pole vaja teha! Enne mõtle, kui lapsi teed! Nüüd tahetakse kõike toetuste arvel!
U
Uku  /   07:22, 10. juuli 2018
Paradoksaalselt sellest elatusrahast kujuneb meil iibe pidur. Läbimõtlemata seaduste rakendused on kaugeleulatuvalt valusad.
N
nii ta on  /   06:56, 10. juuli 2018
A
arvamus  /   23:44, 9. juuli 2018
rahvas võiks tänavatele tulla ja uue jüriöö ülestõusu korraldada, kus ratas risti lüüakse. kaua see pull kestab, netis vingumine ei vii kuhugile, tuleb talupoja mõistust kasutada.
B
Bella  /   23:42, 9. juuli 2018
Soomes on miininumelatis 150€. Palgad 2-3x korgemad. Kui lapsetoetus on 84€ tähendab see yhe lapsevanema panustust lapse kasvatamisele. Seega kui ka teine lapsevanem panustab teise 84 EUR on kokku tegelikult 168€ !lisaks maksab riik lasteraha 55 €, seega tegelikult on lapse jaoks ette nähtud 223€. Kui 3 lapsega pere läheb laiali , kas on normaalne et ema/ isa maksab nait 1000.- palgast 750 EUR toetust? Samal ajal teenib teine lapsevanem sama 1000 € saab 750+ riigilt 210 lasteraha kokku 1910€! Eks siis ühele lapsevanemale jääb inimese kohta 477 EUR ja teine peab 250 ära elama?? Ainuke asi millest Eesti riik võiks eeskuju võtta on Soome sotsiaaltoetus, mis tagab yksikvanemale yyritoetuse. St et yksi last/ lapsi kasvatavale vanemale maksab riik yyrist 30-60% toetust!
B
Bella  /   23:42, 9. juuli 2018
Soomes on miininumelatis 150€. Palgad 2-3x korgemad. Kui lapsetoetus on 84€ tähendab see yhe lapsevanema panustust lapse kasvatamisele. Seega kui ka teine lapsevanem panustab teise 84 EUR on kokku tegelikult 168€ !lisaks maksab riik lasteraha 55 €, seega tegelikult on lapse jaoks ette nähtud 223€. Kui 3 lapsega pere läheb laiali , kas on normaalne et ema/ isa maksab nait 1000.- palgast 750 EUR toetust? Samal ajal teenib teine lapsevanem sama 1000 € saab 750+ riigilt 210 lasteraha kokku 1910€! Eks siis ühele lapsevanemale jääb inimese kohta 477 EUR ja teine peab 250 ära elama?? Ainuke asi millest Eesti riik võiks eeskuju võtta on Soome sotsiaaltoetus, mis tagab yksikvanemale yyritoetuse. St et yksi last/ lapsi kasvatavale vanemale maksab riik yyrist 30-60% toetust!
1
11111  /   23:40, 9. juuli 2018
Kuidas enne lapsetegu kõik nii ilus ja tore on inimestel, aga nii kui laps tuleb, siis on elu raske? Joostakse laiali. Käib mingi vimm ja viha teineteise vastu. Hõõrutakse raha teemal ja kõige muu üle. Saaks aru kui pubekad selliselt käituvad, aga täiskasvanud inimesed peaks ometi oskama mõistlikumalt asju lahendada. Veel parem oleks, kui inimesed õpiksid koos elama. Kahjuks käib see partneri vahetus ja teineteisest loobumine liiga kergelt. Ühiselt tegite lapse, siis vastutage ka ühiselt selle eest, siis on mõlemale osapoolele elu kerge ja ei pea lisakulutuste või puuduste pärast muret tundma.
T
teadja.  /   23:18, 9. juuli 2018
Laps peab sündima ikka armastusest, mitte rahapärast. Kui algul väikelaps ei hooma sellest rahast midagi, siis hiljem võib ta vanemalt nõuda raha.
M
Merli   /   20:03, 9. juuli 2018
Piisab, kui üks vanem maksab riigis kehtestatud elausmiinimumi, mis see seal on..? Teine paneb sama raha juurde+riiklik lastetoetus ja saab hakkama küll. Pensionärid peavad hakkama saama .
E
Eestlane  /   19:47, 9. juuli 2018
Naiste terrori vastu aitab enesetapp
J
Juku  /   16:32, 9. juuli 2018
Vaesed emad saavad ju taotleda omavalitsuselt toimetulekutoetust
V
Võrdlus  /   16:13, 9. juuli 2018
Meie pere on kahe täiskasvanud liikmeline. Toidule kulub 2x nädalas poes käies 35 eurot ja saame söönuks! Kuus siis 140 eurot. See jagada kahega, saasaame 70 eurot ühe täiskasvanud liikme kohta! Leian, et valitsus on õigel teel, kui summa selleni vähendab. Ei ole tarvis laste emasid nuumata, kes kulutavad rahasid oma hüvedeks!!!
  /   15:44, 9. juuli 2018
meie toome näiteid kogu aeg Soomest ,minge sinna selle 84 -euriga nädalas nälgima vaadake palju seal kulub raha ,ikka sadades mitte kopikates Eestimaa
M
M  /   14:46, 9. juuli 2018
Kui naine on saanud lapse omal soovil salaja, või teise mehega jalga lasknud, last isa eest peites, tuleks kehtestada erikord. Keegi ei tea mis selle rahaga tegelikult tehakse. Toetan oma last igakuiselt, kui külla lähen on lapsel mingid ärakulunud hilbud seljas. Puudub igasugune kontroll kas see raha ka tegelikult lapsele hüvanguks läheb. Kehtestada võiks mingi "erikonto", mille liikumisi näeb ka lapse isa. Et ei oleks ööklubis rummkoolat ostetud või sulas kõik välja võetud.
N
naine  /   14:36, 9. juuli 2018
Meil ikka veel ei väärtustata naise panust lapse saamisel ja üleskasvatamisel. Kullutused lapsele hakkavad juba enne tema sündi, sest ema vajab spets riideid, toitu, hambaarsti, tugisukki jne. Kui mehele on titetegu paar minutit lusti, siis naisele on seeesialgu 9 kuud loobumisi, ebamugavust, valusid, piiranguid, sooritusvõime langust teatud füüsilistel tegevustel. Lisaks on rasedus ja sünnitus ikka veel küllalti suure terviseriskiga seisunditeks. Naine annab lapsele ära ka osa oma tervisest: nn veenilaiendid, hemoroidid, lagunevad hambad. Ka pärast sünnitust vajab naine isiklikuks otstarbeks mõningaid asju, nn imetamisrinnahoidja jne. Ka aeg on raha. Sel ajal kui eemal elav isa tegeleb oma hobidega , käib reisimas v. sõpradega väljas, trennis - tegeleb ema lapse probleemidega: hooldus, pahandused, õpiabi, logistka, haigused jne. Kas see osa lapse kasvatamist peaks olema teise vanema poolt hüvitatud.
Mõelge sellele, et läbi valu ja vaeva, läbi mure ja rõõmu paljundab ema lapse eostanud mehe geene.
Olgem naistele-emadele selle eest tänulikud!
V
vanaema  /   14:15, 9. juuli 2018
Kas keegi oskab vihjata, kus on kirjas, et mõlemad vanemad peavad rahaliselt võrdselt panustama? See, kelle juures laps elab, panustab ju kordades rohkem ajaliselt ja vastutab ka kahe eest.
Mu tütar kasvatab üksi last, isa maksab miinimumelatist ja ei osta mitte midagi lapsele lisaks. Ausalt, ma ei kujuta ette, kuidas ta ilma vanavanemateta toime tuleks. Rahaliselt saab hakkama, teenib keskmist palka, aga inimesel on vaja ka isiklikku, ilma lapseta veedetud aega ja vähemalt ajutiseltki loota kellelegi teisele, ma pean silmas vastutust. Üksi lapse kasvatamine on väga suur koormus, kes seda ise teinud või lähedalt näinud pole, ei kujuta ette. Elatis, olgu see 84 või 250Eur, on pisiasi võrreldes sellega, mis lapse kasvatamine tervikuna on.
Ja kellegi põikpäise jutt teemal, et lapsega koos elav vanem peab ju nagunii eluaseme eest maksma, mis see siia puutub, kas lastega koos või ilma, on eluvõõra inimese jutt. Üksik inimene saab hakkama hoopis kesisemate elutingimustega ja väiksemate kulutustega kui last kasvatav vanem. Ja teadlikult ei tohi kumbki lapsevanem lahku minnes oma last viletsamatesse elutingimustesse panna kui koos elades, lahkuminek on niigi reeglina suur trauma kõigile osapooltele, vanemad on selle mingil moel põhjustanud, aga laps pole süüdlane ja tema ei tohi kannatada.
Häbi on lugeda mõne mehe (ja mõne naise ka) kommentaare. Pole ime, et selliste juurest koos lastega põgenetakse.
J
Jüri  /   13:54, 9. juuli 2018
Paarsada eurot kuus oma lapse kantseldamise eest käib üle jõu ainult hädapätakatele.
Aga Eesti valitsuse viimased sammud raudselt suunatud iibe vähendamisele - kõik Eesti naised, kes on nõuks võtnud sünnitada tuleb:
1. töölt vallandada ja
2. jätta nälga.
L
Liisu  /   13:25, 9. juuli 2018
Minu arvamus on, et esiteks tuleks arvesse võtta kõik lapsed. Kui mehel on uus pere, siis ka need lapsed. Praeguse seaduse järgi uus pere elab praktiliselt näljas. Teiseks on vaja ka ema sissetulekut ja toimetulekutoetust arvestada. Kui ikkagi on võrdne panustamine, siis olgu võrdne.
M
M  /   13:11, 9. juuli 2018
Mida vingute. Liitke omapoolne 80 euri ja veel koik toetused vms. Heameelega võtaks lapse enda juurde ja saab selle rahaga ilusti hakkama. Nagunii teed iga õhtu suua jne. Nagunii sa elad kuskil, sa ei võta ju lapselt uuri raha vms.. Ajuvaba vingumine, eks loomulikult hea elu saab ju otsa. Enne ei pidanud sentigi panustama, nuud peab.. Vahemalt see raha paneb mõtlemad rohkem mõtlema et kas tahad ikka selle inimesega last. Ja saab lapse enda juurde see vanem kes teda ka tahab, mitte et nuud pean raha saama lapse eest. Auto v looma vms pidamise eest ei saa ka sentigi. Miks kasvatate lapsi kui neid ei taha ja vaidetavalt nii kulukas on, andke teisele ara ja hakkake ise maksma! See on igati normaalne summa lõpuks võrreldes meie palkadega.
N
no  /   12:57, 9. juuli 2018
mis asju sööb üks laps 84€ eest nädalas?Tellib 4 korda päevas pitsat või valmistoitu koju?
Meil ei kulu 3 liikmelise pere söögile ka kahe nädala peale sellist summat!
K
Kuuuurija  /   12:49, 9. juuli 2018
Kui ainult paljast beluugamarja sisse kühveldada, siis ei jätku sellest rahast nädalakski...
Tavaline laps saab sellest rahast kuu aega söönuks.
  /   12:39, 9. juuli 2018
jätke ööklubis litutamine ja siidri joomine maha,lehtsabad,küll siis ka lapse jaoks rohkem raha järele jääb.
  /   12:19, 9. juuli 2018
Nipitiri
  /   12:15, 9. juuli 2018
No aga mõnele prominendile ei jagu Opel Mokka jaoks ostmiseks raha või Lexuse või suvilavilla endale. Ega siis Toompea süüdi ole, teie ise olete süüdi!
J
Juss  /   12:01, 9. juuli 2018
Elatisraha ei tohi olla suurem kui toitjakaotuspension
E
Eestlane  /   11:52, 9. juuli 2018
Mehed peavad vanemlikest õigustest loobuma, siis ei saa neilt midagi nõuda
R
raha lademes  /   11:51, 9. juuli 2018
vaadake mis luksus autodega söidetakse ...
M
Margus  /   11:42, 9. juuli 2018
Ma toon ühe näite,kuidas me peretuttav USA-s Michiganis lahutas ja kuidas lahendati sealses kohtus "elatisraha" ja laste (2 last) hooldus: Esiteks uuris kohtunik nii ema kui isa hakkamasaamist OMA ELUGA,vägivaldsust,alkoholiprobleeme jne.Kuna sellega oli kõik korras, küsis kohtunik isalt: kas Sa tahad maksta elatisraha või 50/50 hooldust? Reeglina ei taha ükski mees hakata oma endise naise pangaarvele raha maskma,seega valis mees viimase variandi.Kuna mõlemad elavad samas väikelinnas,jagas kohtunik lapsed ära: tütar (6 aastane) jääb ema katuse alla, poiss (8 aastane) jääb isa katuse alla.Mõlemad lapsed võivad päevasel ajal siseneda mõlema vanema koju kunas soovivad (neil on mõlema kodu võtmed),lihtsalt formaalselt vastutab ema tütre söögi,riiete,turvalisuse eest, isa vastutab poja eest. Ongi kõik. Kumbki lahutatud osapool kummalegi ei maksa.Kui üks lapsevanem on teisest rikkam,eks ta siis ostab rohkem ja kallimaid asju lapsele.Kuid miinimumi peavad kumbki tagama lapsele.Kui ei taga,ei saa hakkama, võetakse laps käest ära- ja see on iseenesest juba suur karistus lapsevanemale.Kui laps ära võetakse,ei pea ka midagi maksma.Kui ei saa hakkama,sel juhul antakse mõlemad lapsed sellele lapsevanemale kes hakkama saab.Kui kumbki hakkama ei saa, leitakse lastele ajutine või alaline asenduspere.USA-s on pered järjekorras,et saada kasulapsed omale.
K
kuulge  /   11:39, 9. juuli 2018
siis tuleb lapsed sünnitada perre ja tuleb KOOS ELADA!!! õppige koos elama ja koos püsima!
T
Töötu  /   11:28, 9. juuli 2018
Saan riigilt 150.eurot kuus, 84 mehelt+84naiselt=168.-kôvasti parem
J
Juss  /   11:23, 9. juuli 2018
Lapsed tuleb teha rikka tõmmunahalise mehega, sest siis ei tule lahutusi
J
JUHAN  /   11:20, 9. juuli 2018
Kui ma julgesin meenutada, kuidas minu ema sai õitsva sotsialismi ajal 60 rublat miinimumpalka ja kolme lapse ülalpidamiseks kokku veel 50 rubla alimente. Ja kuidas me ära elasime.
Ning seda, et ma ei tea oma tutvusringkonnas praegu koos elavaid abikaasasid, õnnelikku peret, kes suudaks ainuüksi iga lapse kohta kulutada iga kuu üle poole tuhande euro. 250+250+riiklikud toetused. ses kohustused pole mitte üksi isal vaid ka emal.
Aga see väide oligi moderaatori arvates vist räige vihakõne, nii et ta kommentaari ära modreeris.
V
Vits  /   11:19, 9. juuli 2018
Naistel on kõik vabadused olemas ringi hooramiseks, ning koerte ja kassikasvatamiseks.
Aga ikka ei ole elu lill, ja tahaks ikka viriseda ja jonnida meeste kallal.
S
Sirje  /   11:16, 9. juuli 2018
Ka laps kasvatatud ilma igasuguse toetuseta, elatud üürikorteris, kusjuures lapsel kõik olemas. Tulin mehe juurest ise ära , kui pläägutamisest sai kõrini Kaks kätt taskus, üüriraha laenatud ja 12 aastane poeg. Pool aastat oli raske, aga kõik laabus ainult iseenda panusest tööle, vahel saabusin öösi pool 12 ja siis tegime veel mata kodutööd ära. Laps oli õnnelik ja rahul. Emad, see kes eostab, ei pruugi alati sobida isaks. Olge ise tublid ja saage hakkama, ärge kulutage oma närve meeste peale, kes ainult isased.
T
Teie aga makskse  /   11:15, 9. juuli 2018
Teie tööandjad ja Töölised makske ikka makseid ja siis tuleb tõeline kommentaaride nutujorin!
L
Lastel isad???  /   11:14, 9. juuli 2018
Kirjutatakse,et miks ei anna last isale. Isa kes elab suures majas,käib reisib ringi,ostab kalleid riideid endale öeldes emale sa osta lapsele kasutatud asjad. Lisaks sellele ema kes on väikeste lastega kodus oma laste rahadega peab väga valima tööd,sest isa see ju tööst ei loobu aga ema peab otsima 8-17 ni töö mida aga ei leia ehk igaüks. Ema kes viib ja toob lapsi haige lehel olena. Isa ei ole seda. Isa on oma firmas miinumum palgaline mängib rahadega,isa kes käib tööl eestis vb soomes. Huvitav kuidas see isa kasvatab lapsi võtab iga 2 nädala tagant lapsed soome kaasa või? Vs laps peab kasvama pensionärist vanavanemate juures,mõnel on noored emad isad nemadki käivad tööl ei saa hoida. kas ser nt 3 ja 7 a peaks siis kodus ise kasvama. On emasid tõesti kes ei hooli muust kui rahast ja isad kes hoolivad väga oma lastest. Aga enamus isad ja emad laveerivad rahadega,kokkuleppeid ei sõlmi,kohtu lahingud kuigi võiks teha kokkuleppeid mõlema poolselt. Soomes vb on tõesti 150 eur elatis aga seal on lisaks muule suur lasterahade saamine,üksikvanema toetus,antakse korralik korter lausa uued saunaga(tean oma tutvused kellel on nii) lisaks makstakse veel koolitusi vb saavad isegi mööbel jne jne. Meie eestis antakse nigel räbal kortel väga valida ei anta kõige s...emas olukorras korter,toetused nullid(nt need kes tõesti vajavad seda) soomes elavadki Kela rahadest nemad ei lähe tööle aga meie eesti emad ja isad seda lubada ei saa.
M
mull-mull  /   11:09, 9. juuli 2018
Riigil endal raha ei ole, ei saa ka kunagi olema. Jagamiseks raha saab ikka endiselt raha meie kõigi käest. Laste elatisraha peab tõusma, nii arvab ka õigukantsler. Nii et olege valmis, et meie käest hakatakse rohkem raha võtma, st. et maksu d tõusevad veelgi, mis omakorda põhjustab üldise hinnatõusu. Hinnatõusu poolest jagame niigi EL-s esikohta Rumeeniaga. Vägev, KESKERAKOND, või mis??
A
ar  /   11:08, 9. juuli 2018
ärge halage ,ärge laenake lõhki ennast suurem osa on sellised kes ei saa liisingut,reisil jne lubada elatise eest õiglane oleks küll 84eur !!!!
H
HeH  /   11:07, 9. juuli 2018
tegelikult on ju artikli pealkiri ekistav ja õhutab üles põhjendamatuid emotsioone. Laps ei saa kuus 84 EUR. Korrektne pealkiri oleks 223 EUR elatiseks ?
J
Juku  /   11:00, 9. juuli 2018
Kui elatise maksja nälga sureb, kui palju siis laps elatist saab?
E
Ele  /   10:50, 9. juuli 2018
Olen õpetaja ja ma hakkan saama 65 eurot rohke, Mu tütar lõpetas ülikooli ja saab kohe toetus 600 krooni õpetajana tööle asudes, mu väga vana ema hakkab saama pensionilisa , juba saabki. Me saime ilusa tasuta korteri Tallinnas. Praegu toimib hoolitsus inimeste eest. Eelmiste valitsuste ajal vaesus aina kasvas ja seda heastada nüüd pole kerge.
E
Elele  /   11:06, 9. juuli 2018
Kesikute valvekommentaatorid on päris heaks muutunud
M
mis maal  /   11:54, 9. juuli 2018
need kroonid, Taanis elate? V. Rootsis?
J
jah, muidugi  /   21:28, 9. juuli 2018
sa, "õpetaja", õpi kõigepealt kirjutama!
T
Töömees  /   10:47, 9. juuli 2018
Ka tööl käies jääb peale maksude maksmist 100€ kätte ja tuleb sellega hakkama saada.
V
Vello  /   10:46, 9. juuli 2018
Ma ei viitsinud kogu seda hala läbi lugeda,kuid....kaugel halval nõukaajal võeti ühe lapse tarvis alimente 25% palgast,kahe lapse tarvis 33%,3 ja enama tarvis 50%,oli neid siis kasvõi viiskümmend.Pool palka pidi alles jääma,sest inimesel oli ka endal õigus elada!
M
Margus  /   10:52, 9. juuli 2018
Tänapäeval see madalapalgaliste vanemate lahutuse korral EI TOIMIKS. Isa,kes saab kuupalka 800€ ei saaks maksta 400€ laste elatisraha ja ülejäänud 400-ga soetada elamispind ja süüa ka kuu aega,ei ole realistlik.Seal oleks realistlik lihtsalt lapsi jagada.Mehele las jääb see 800€ kuus kätte,poole ajast peab ta lapse/lapsed oma katuse all hoidma,toitma,ostma hädapäraseid riideid.Mitte sedasi,et kannab aga pool palka eks naisele iga kuu.Nii ei saa.
R
RS2  /   10:53, 9. juuli 2018
Kas siis palk ongi ainult 168 euri, et 50% sellest moodustub 84?
M
Margus  /   10:58, 9. juuli 2018
Jutt käib praegult kehtivast elatisrahast. 84€ oleks õiglane,kui mees on madalapalgaline. Kui ta palk on 500€ kuus,siis vaevalt et ta ka oma naise ja lapsega koos elades panustaks üle 100€ kuus lapsele.
R
RS2 to Margus  /   18:41, 9. juuli 2018
Ah suo. ;)
K
kroon  /   11:35, 9. juuli 2018
to Margus:
... isa, kes saab kuupalka 800 eurot kuus - ei ole realistlik...
Peab tunnistama, et oled oma kommentaaris valinud väga ebaõnnestunud s.t. VALE näite (... kolme kuni viiekümnelise lapselise juhtumi). Enne kommenteerimist oleksid võinud vähemalt uurida elu. Räägitakse, et kes mineviku ei mäleta - see elab tulevikuta .... muide, eelkommenteerija Vello mäletab hästi - täpselt nii, kuidas tõesti nn. "halval nõukajal" oli - elati. See selleks....
R
Reet  /   13:13, 9. juuli 2018
Aga ega ema ju peale lahutust jumala eest enam elada ei taha, onju?!
Keda kotib see, palju talle veel peale kõigi laste kulude kandmist alles jääb?
Nagu näha, siis mitte kedagi
M
Margus  /   10:42, 9. juuli 2018
Minu arvates oleks aeg üldse loobuda sellisest alimentide stiilis elatisrahast,kõigile ühe vitsaga stiilis.See on puhtalt nõukogude pärand,mis kaasaega ei sobi. Kui lapse/laste vanemad lahutavad,peaks kohus arvestama seda,kelle initsiatiivil lahutatakse.Kui naine ise,ilma mingi mõjuva põhjuseta otsustab oma laste isa hüljata ja mees ei ole vägivaldne,ei ole joodik,pätt jne, sel juhul võtku 80% vastutusest lapse ema, või 100%.Kui ei ole suuteline lapsi ülal pidama, tuleb lapsi jagada isaga.Kui oli kaks last, läheb üks isa juurde elama,teine elab emaga. Elatisrahasid võiks nõuda tõesti kuritahtlikelt isadelt,kel normaalne teenistus ja nad lihtsalt EI TAHA ei laste eest hoolitseda,osalise ajaga neid enda katuse alla võtta,neile riideid osta jne. Mitte aga sedamoodi,nagu mu sõbramehega tehti: Endine naine leidis rikkama mehe, lahkus koos lapsega ja vaene sõbramees maksab oma 700 eurosest palgast 300€ kuus elatisraha! Teda nagu karistati topelt-naine läinud,lapsest ilma ja veel lausvaesuses ja näljas ka! Masendav, ja neid juhtumeid on palju!
B
Bla  /   10:49, 9. juuli 2018
Õige, aga võib ka nii olla, et mees peksab naist aga lahutada ei soovi.
M
Margus  /   10:55, 9. juuli 2018
Igat juhtumit tulebki eraldi vaadata ja ka kohtulahend peab olema iga juhtumi puhul erinev.Mitte sedasi,et lambist väänatakse 700€ kuus teenivale mehele 300€ kuus elatisraha nõue ja kõik! See on ajuvaba.
A
Anni  /   12:28, 9. juuli 2018
Sulle vastan 10.49, kui tõesti on selline mees, kes reaalselt naist pekasb ja lahutad aei soovi..., kui naine kuidagi imekombel saabki nõnda palju julgust, et vägivaldsest mehest lahutada, võite mürki võtta, et niisuguselt mehelt päris kindlasti ei hakka ta mingeid alimente NÕUDMA, kohtuuksi kulutama jne. Kui vägivaldse mehe käest pääsed, oled õnnega koos, sest enda ja laste elu on olulisem paarisajast eurost! Keedad kasvõi oblikasuppi, aga sellise mehega ei soovi iial tegemist teha, mingist rahatrallist rääkimata. See kehtib muidugi nende naiste puhul, kes tõesti on vägivaldsest suhtest välja rabelenud, mitte nende naiste kohta, kes luulutavad ja luuletavad, et laste isa maha teha ja võimalikult palju pappi kokku kraapida. Mõistagi,mitte laste jaoks, vaid enda jaoks, et saaks kunstküüsi kleepida ja spaades käia...
I
Iva  /   19:52, 9. juuli 2018
Oot, aga siis need asjata kiunuvad naised peaks äkki sappa võtma mõne peksja juurde?
A
Aga   /   10:56, 9. juuli 2018
Mehed näevad ainult teise mehe raha aga mitte paremat iseloomu ja suuremat hoolivust, mis naistele tähtis on.
  /   11:19, 9. juuli 2018
Ja naised näevad teistes naistes muidugi paremaid jooni, irv.
S
siim  /   11:23, 9. juuli 2018
Naiste mõttemaailm on huvitav-oma meheks valitud inimese kehva iseloomu ei suutnud enne kooselu ära tunda kuigi oli vaba ja aega käes küllaga,aga uue mehe hoolivamaks ja paremaks tunnistamine,oma mehe kõrvalt aega napsates ja salakohtumisi pidades on imelihtne?
E
Eks  /   11:35, 9. juuli 2018
Noort tüdrukut on ju kerge libeda jutu ja lubadustega ära rääkida, aga eks elu õpetab ja osatakse selline mees leida ja ära tunda, kes peale jutu ka midagi teeb ja on.
N
Nojah  /   11:37, 9. juuli 2018
Eks rumal ja egoistlik arvabki, et naine ainult teise mehe raha pärast ära läheb, seda, et naine läheb hoolivama, targema, huvitavama juurde, seda nad mõelda ei suuda.
N
No  /   11:38, 9. juuli 2018
Iga vähegi mõtlemisvõimeline inimene suudab ümbritsevaid adekvaatselt hinnata.
S
siim  /   12:19, 9. juuli 2018
Ja paari aasta pärast selgub,et see mees on haiglaselt armukade või vägivaldne,tema tegevuste hulka kuulub ka naise peksmine.
N
No  /   13:48, 9. juuli 2018
Ja kui selgub, et mees armukade või vägivaldne, on see siis naise süü või ?
S
siim  /   14:05, 9. juuli 2018
Loe eelnevaid kommentaare ja püüa aru sada millest jutt!
Kommentaar oli vastus Eks-ile ja No-le.
E
Ega  /   14:29, 9. juuli 2018
Adekvaatsest jutust saab igaüks aru, aga siim esitab aruteluga halvasti seostuvaid repliike ja samas ei püüagi ta teiste seisukohti mõista. Sageli just sellistel enesekesksetel probleemid tekivadki.
G
Gea  /   16:49, 9. juuli 2018
Vägivaldne mees tuleb jätta enne abiellumist ja enne lapsi kohe kindlasti! Ehk siis naised ärge kiirustage rasestumisega, ükskõik, kui ilusat juttu teile ka ei räägita!!! Noor naine, kuhu sul kiiret? 2 aastakest elad-oled koos ja vaatled pisut eemalt oma unistuste meest, et selgust saada, kuidas ta käitub erinevates olukordades ning kas ta oleks tulevikus hea abikaasa ja hea isa? Kuidas ta saab läbi oma vanematega, kes on ta sõbrad, ona ta oma töökohas väärt kolleeg jne jne. Uskuge, 2 aastat ei suuda ükski vägivaldne mees näidelda head ja südamlikku inimest! Ja kes hakkab rääkima, et oi, suudab küll , et a laa ma ei saanud aru esimesed 8 aastat, et mees võiks vägivaldseks muutuda- see on jama jutt kõik! Ju siis olete pime olnud. Potentsiaalselt vägivaldse mehe tunnused tõstavad pead juba kohtingu etapis!
O
Oh  /   09:17, 10. juuli 2018
Lapse saamine ja sellega kaasnevad elumuutused võivad ka peale 2 aastat kooselu mehe tõelise loomuse välja tuua.
M
miks mees  /   12:13, 9. juuli 2018
last enda juurde ei vöta? Kohus on selleks.
M
Mari  /   10:35, 9. juuli 2018
84 eurot ei kulu nädalas 1 lapse peale söögiks. Mina arvestan pere söögiraha 100 eurot nädalas ja meil on 5 liikmeline pere.
O
oeh  /   10:58, 9. juuli 2018
No kesse sind ära kiita jõuab. Järelikult peavad kõik teised ka rottima kogu üejäänud elu.
N
nõukaaegsed alimendid  /   10:34, 9. juuli 2018
1 laps – 1/4 palgast.
2 last – 1/3 palgast.
3 või enam last – 1/2 palgast.
Tehase- ja kolhoositööline said hakkama, kontorirotil oli raskem.
S
sanitar  /   10:33, 9. juuli 2018
Ei poolda üldse mingit elatisraha maksmist. Vallaslaps kasvagu mõlema vanema juures ja kui teine pool ei soovi lapsega ise tegeleda, siis määraku kohus kas riigile või last kasvatavale vanemale hüvitise. Aga põhimõte, et saan lapse ja siis ka sissetuleku lapse isalt ei ole moraalne. Naine, kes saab lapse ilma mehega abiellumata iseenesest ei ole õige. Miks neid lapsi siis saada, kui te ei saa aru, kas elate abielus või oled vallaline. Kui oled vallaline naine, siis ära mine meestega nii voodisse, et laps taga. Kui abielu tahetakse lahutada, siis laps kasvagu ikka mõlema vanema juures nende endi raha eest, üksteisele raha ei anta.
J
Jah  /   10:57, 9. juuli 2018
Mehed meil ju kõik ainult sellest unistavadki, kuidas abieluettepanekut teha?
K
Kõige kindlam võimalus  /   11:55, 9. juuli 2018
mitte saada abieluettepanekule eitavat vastust on jätta see tegemata.
R
RS2  /   10:58, 9. juuli 2018
Naine ilma meheta saab lapse siis pole õige. Aga kui mees teeb naisele lapse taha ja kaob kus Qrat see on õige? Kasutagu siis prosti teenust kui muud moodi ei oska, 50.- /h ja ei mingeid edaspidiseid kohustusi.
S
siim  /   14:09, 9. juuli 2018
Kui Siim ainult kehvas seltskonnas liiguks,oleks siin ainult üks kommentaar ja probleemi poleks,aga kuna neid on sadu,siis järelikult kogu seltskond ongi kehv.
N
No  /   14:36, 9. juuli 2018
Jah muidugi, meil mehed kõik karsked ja haritud, hoiavad peresid ja teevad abieluettepanekuid, aga naised jooksevad mööda ööklubisid ringi ja raiskavad raha?
M
Maire  /   17:12, 9. juuli 2018
Eile sündisid? Naised ja lubadused, mehed ja lubadused. naine ei tohi klammerduda mehe külge. Paraku, jah, tere-tere-tegid lapse mulle, hakka aga maksma. Ise ronisid valikusse.
R
RS2 to siim 11:31  /   18:51, 9. juuli 2018
Naisel siis vaba valik lasta sellisel tegelasel endale mõnu teha, ja sinul, oi vabandust sellisel tegelasel ei ole valikut kas teha mõnu või mitte? Ei vaidle vastu, kõik vaimselt terved tunnevad suuremal või väiksemal määral huvi vastassoo vastu ja ka panemise vastu. Kuid miks isasIoomad peavad panemise ajal ILMTINGIMATTA emastele tite taha tegema? Sellest ei saa ma aru. Ja kui "kangelasisa" prostile toru tühjaks laskmise eest 50.- kord ei raatsi maksta, siis maksku suurema summa laste ülalpidamise eest.
K
Kiks  /   10:31, 9. juuli 2018
Aga kui isa kodus ja min palka saab, sai hakkama küll. Emad arvavad, et elatis on kõigi kulude kate. 84 eurot nädala söögiraha!!!?? lapsel? Ja palju ema panustab? Kõik käib ikka vastavalt võimalustele.
W
werfo  /   11:24, 9. juuli 2018
õige jutt, ema peab samuti panustama poole, mitte nii, et laps elab emaga ja siis isa peab last ainuisikuliselt üleval pidama, lapse kulud tuleb teha pooleks
K
Kontrast  /   10:30, 9. juuli 2018
Kuus kulutatakse 84 lapse eest ja 90 miljonit võõrpankadele siin tegutsemise eest! Ehk saaks õiglasemalt ja eelistades omamaist!?
A
Aga kui ei olegi isa?  /   10:29, 9. juuli 2018
Mina olen lesk. Mu laps saab toitjakaotuspensioni ca 180.-. Hiljuti tõusis vist ca 10 euri, enne oli veel vähem. Lisaks peretoetus 55.- Lasteaialaps ja kenasti saame hakkama. Pealegi veel kõrgeima lasteaiatasuga omavalitsuses. Ma nagu ei ole kunagi eeldanud, et mu lapse peale on mul kulutada ainult temale nö seadusega ettenähtud raha. Oma palgast ikka tuleb ka juurde panna nendel kuudel, kui on vaja osta talveriided jne. Lugesin alati silmad suuredneid jutte, kuidas saadakse lahus elavalt vanemalt 250.- ja ikka on vähe. Võib-olla 5 aasta pärast mõtlen teisiti, kui tulevad need nn. ekskursioonid aga mis mul teha? Surnut ellu ei ärata. Ju siis tuleb lihtsalt leppida tõsiasjaga, et tuleb teha kompromisse enda ja lapse vajaduste osas. Vahel talle, vahel kodule (kui pesumasin katki läheb, siis tuleb mujalt pitsitada). Need, kes igas kuus päriselt kulutavad lapsele 500.- No ma ei tea... mida te ostate ja söödate talle?
M
M.Närep  /   10:28, 9. juuli 2018
Pensionäride kohta käib sama jutt. ei tule välja
  /   10:24, 9. juuli 2018
Aga kui isale jääb kätte 84 eurot kuus söögiraha, siis see on emadele igati vastuvõetav? Tundub nii, sest paljud ei suuda seda 250 eurot kuus lapse peale maksta ja ei koti see mitte ühtegi emast ja ikka on vähe. 250+250+55 ühe lapse peale teeb 550 eurot ja on paljusid, kes ei suuda selle raha eest isegi lapsele riideid selga osta, kuna enda kultused ületavad igasugused piirid. Nüüd saage hakkama reaalse olukorraga ja tõmmake oma mugavused koomale või andke lapsed isale kasvatada-paljud võtavad ilmselt rõõmuga ja saavad hakkama ilma vingumsieta.
T
to 10:24  /   10:28, 9. juuli 2018
Mina küll ei usu seda, et mehed võtaks rõõmuga lapsed enda kasvatada.
Kui nad seni koos naisega elades on viitsinud ainult minimaalselt lastega tegeleda, siis kustkohast järsku see suur tahe lapsi kantseldada ja nende eest hoolitseda peaks tulema?
  /   10:39, 9. juuli 2018
väga paljud isa ei ole seni oma lapsi saanud nähagi korralikult, rääkimata kasvatamisest. ma tean mehi, kes on üksikisad ja saavad väga hästi hakkama-ema on uuele õiele lennanud ja uue pere loonud. laps või lapsed on aga isa juures õnnelikud ja nii mõnigi on õelnud, et ei tahaks elus ema juurde minna enam, sest isaga on turvalisem ja stabiilsem elu.
!
!!!  /   11:24, 9. juuli 2018
Kahjuks minu kommentaar haihtus. Kui julgesin märkida, et kui isikul on sellised halvad kogemused, ju ta siis oli valinud oma mehe veidi alede näitajate ning parameetrite järgi. Oetan, et mõningaid füüsilisi näitajaid üle tähtsustades.
K
kui mees enne sigitamist  /   10:24, 9. juuli 2018
avaldaks samasuguseid seisukohti nagu siin kommentaariumis, siis ei teeks ükski naine sellistega lapsi. Aga nad varjavad oma tõelist olemust hästi.
M
M.Närep  /   10:27, 9. juuli 2018
Eks sellepärast ongi Tallin täis lastetud või 01 lapsega emasid, ilma meesteta. milles midagi head ei ole. Üksteise süüdistamine ei vii kusagile viga on süsteemis, meil on valitsus kes peaks inimeste sh laste elujärge parandama.
E
Enamus  /   10:35, 9. juuli 2018
Neist vallaslastest on mehele vastutahtmist tehtud, alimente tohiks kehtestada vaid abielus saadud lastele.
K
kas mehed siis ei tea,  /   11:19, 9. juuli 2018
kuidas lapsed tulevad ja kuidas nad ei tule? Kui nad ei taha lapsi, ärgu siis puistaku oma seemet.
T
to kas  /   12:18, 9. juuli 2018
Nii et treite lapsi ohmude meestega?
V
vastus to 10:24  /   20:48, 9. juuli 2018
Kui naised enne sigitamisprotsessi avaldaksid oma seisukohti, et nad kavatsevad mehe oma eluaegseks ning õigusteta võlaorjaks muuta, elliseks kes pärast lahutust oma last enam mitte kunagi näha ei tohi. Vaid ainult maksta ning maksta. Ja et mees ei tohi pärast seda enam mitte kunagi teisi naisi vaadata, nendega vahekorras olla, Ammugi mitte lapsi saada njng uut normaalset peret luua. Vaevalt et ükski mees pärast seda enam vahekorda jätkaks. Aga vaat neidkavalaid ja kii.mas.eid naisi - nad varjavad oma tõelist olemust hästi!
T
Tead miks?  /   08:08, 10. juuli 2018
Siin kommenteeritakse selle pärast, et on olemas meestevihkajad nagu sina.
E
ebaõiglust   /   10:19, 9. juuli 2018
on mujalgi,,miks perepoliitikas 3 last eestis saavad 500 eurot ja 2 last 110??...millega on põhjendatud selline riigipoliitika oma laste suhtes?
T
tee  /   10:22, 9. juuli 2018
kolmas laps ka ja saad samuti, see ongi selle eesmärk.
J
Jaanus  /   10:31, 9. juuli 2018
Kolme lapsega pere vajab ka suuremat elamispinda. Neil tihti kulubki see lastetoetus 510€ kuus kodulaenu maksmiseks. Kui Sul on kaks poissi ja üks tüdruk näiteks,siis on vaja ju eraldi poiste tuba ja tüdrukule oma tuba, vähemalt 4-5 toalist on vaja. Kulud muidugi suuremad,nii kodu soetamise kulud,kui kommunaalid..
K
Kadi  /   10:13, 9. juuli 2018
84 eurot irvitate näkku ju nii lastele kui vanemale. Vähe sellest,et 4 nädalat on kuus ja seda jätkuks vaid nädalaks aga lapsele on ju vaja ka riideid,pesemisasju ,jalanõusi jne. Riided on Eestis meeletute hindadega. Vaadake talve jopede,kombekate ja jalanõude hindu....
J
Jaanus  /   10:20, 9. juuli 2018
Kui oled vaene,siis ei saa jah lapsele tuttuusi riideid osta. Mine Humanasse või mujale kasutatud riiete poodi,sealt saab kantavaid riideid 1€ tükk. Me ostsime talvejope lapsele 12 euroga. Pole siin midagi häbeneda ja laiata. Lahku minnes ei ole Sul ka õigust teha oma endine mees puupaljaks,kuna kasutatid riided lapsele ei kõlba. Pole vaja lahku minna esiteks,teiseks tuleb meest kellega lapsi teha hoolikalt valida,kolmandaks tuleb ka ise hakkama saada.
K
Kajakas  /   10:30, 9. juuli 2018
Mine ise kaltsukasse, sa rongaisa
N
Noo  /   10:33, 9. juuli 2018
Pole vaja lahku minna? Ja ikka on see süüdi, kelle juurest minnakse?
P
pensionär  /   12:12, 9. juuli 2018
Mina näiteks endale ostan. Ja mu naabrinaine ostab sealt kogu perele. Ning elavad kah ära. Ilma häbenemata.
1
10:20-le  /   12:32, 9. juuli 2018
Humana on ju mõttetult kallis kaltsukas. Miks vana ja kantud-kulunud riidehilbu eest maksta pea sama palju raha, kui uue asja eest? Mine soodukate ajal tavapoodi või tellige internetist saab uued ja korralikumad asjad.
T
to kadi  /   10:21, 9. juuli 2018
+ latetoetus, + sama palju paneb ju ka ema. seega pole viga. laps ei ole äriprojeks emale
S
see  /   10:22, 9. juuli 2018
raha on just nimelt möeldud lapsele, mitte lapsevanemale, huvitav mida delikatessi te lapsele söödate, et kulub 24 euri toidule päevas arvestades et teine osapool panustab samavörra. Eesti riigis ei kehti vast veel Itaalia seadused kus mees peaks naist ylalpidam, peale lahutust senikaua kuniks uuesti abiellub.
J
Jah  /   10:35, 9. juuli 2018
Laps muidugi ainult sööb, ega ta ju midagi muud ei vaja?
.
.  /   11:42, 9. juuli 2018
Vähemalt 7 arvavad, et laps riiet, jalanõusid, kino, teatrit, trenne ei vaja.
P
pikaajalised  /   10:26, 9. juuli 2018
töötud peavad üldse 0 euriga ära elama, samas veel tasuta näiteks aiatagusel valla maal muru niitma, prügiveo tühisõite kinni maksma jne.
T
to Kadi  /   11:14, 9. juuli 2018
Kadi !
Aga kuhu jääb seljuhul Sinu poolt kohustuslik teine pool pluss lasteraha ?
223 on summa kuus lapse peale. Et nagu isa peab oma rahalist kohustust kandma, aga sina emana mitte ?
Jätke meelde: laps saab kuus 84+84+55 EUR. Ja see ei ole mõeldud teile endalee kulutamiseks vaid lapsele !
N
Naine  /   21:01, 9. juuli 2018
Iga kuu ostad lapsele riideid ? Tean et mina küll ei osta. kord kolme kuu jooksul. Laps ei vaja sellist riietekappi nagu naistel on. ''Ei ole mida selga panna, kuigi kapp on täis laotud. '' Samuti ostan vaid siis millal vaja. kui katki läinud vms. Või mustus ei tule ära. Ostan riided lindexist.
M
Maria  /   10:05, 9. juuli 2018
Ega siin ei olegi mingit head valemit, kui ainult see, et ärge minge lahku, kui teil on ühised lapsed ja kasvatage nad ikka üheskoos suureks. Lapsetegemisel kõik klappis, miks siis on äkki rohi rohelisem mujal ja tõtatakse mujale pesa punuma?
N
normaalse naise juurest ei lähe ükski mees ära  /   10:22, 9. juuli 2018
paljud naised näitlevad end normaalsemaks kuni lapse sündimiseni, siis alles tulevad hüsteerikud ja psühhod välja
K
Kajakas  /   10:32, 9. juuli 2018
Milline rumal inimene saab sellise kirje teha. Lapse imikuaeg on nii raske, ema on trauma üle elanud, hüsteeriad pole sellel ajal mingi ime. Issand kui piinlik on lugeda rumalate meeste juttu
I
Irvitusega  /   10:36, 9. juuli 2018
Idi-oodist mees siis kui endale ebano--rm--maal--se naise võttis
N
niion  /   10:37, 9. juuli 2018
pole ei meest ega lapsi vaja..saaks vaid õitseda ja kätte maksta riigi abiga.
J
Jah  /   10:39, 9. juuli 2018
Eks ajab närvi küll, kui peale lapse sündi mees jätkab lõbutsemist ja sõpradega ajaveetmist ja kõik kohustused naisele jäävad. Mees võib avastada, et laps ju tore küll, aga tüli ja vaeva liiga palju.
M
M  /   11:04, 9. juuli 2018
Ema om trauma üle elanud? Küll on kahju, et su ema ei mõelnud su sünni ajal, et elab üle traumat. Oleks vähemalt 1 vigiseja vähem.
K
kajakale  /   11:34, 9. juuli 2018
Normaalsed naised ei pea sünnitust traumaks ega hüsteeritse, kui laps imikueas veel. Kui naine niisugune, siis on tal tõsised vaimsed häired ja nii mõnigi mees ei oska niisuguse fuuriaga muud peale hakata, kui jalga lasta rahulikuma juurde.
M
Margus  /   10:05, 9. juuli 2018
Kõige vastikum väide,mida need "üksikemad" põhjenduseks toovad,on:"Aga laps/lapsed elavad ju minuga,mina pean ka korteri eest maksma!" Kulla naised,aga kas te ILMA LASTETA samamoodi ei peaks ise oma elamispinna eest maksma,kui teil lapsi lahku minnes ei olekski??? Miks te krabate lapsed ENDA JUURDE elama,ilma neid laste isaga jagamata,kui te hakkama ei saa? Ja püüdku mõni isa hakata sellistelt oma last enda juurde elama nõudma! Ei ja veelkord EI! Aga raha peale: Jah ja veelkord JAH!
S
Soovitus  /   10:19, 9. juuli 2018
Sa püsi oma laste juures, mitte ära roni järgmise naise kaela.
Last nõudma????
Laps ei ole koerakutsikas, Margus, tao see endale pähe.
Lapse käest küsida ei julge??? Arvata on, miks ei julge
M
Margus  /   10:23, 9. juuli 2018
Ahsoo,lahutuse algatajad on siis eranditult mehed?:) Ma ei teadnudki:) Oma tutvusringkonnas on need juhtumid 50/50, isegi enamusel juhtidest on naise initsiatiivil lahku mindud. Ja nii mõnegi naise jaoks on see elatisraha motivaatoriks..
N
Nii ongi  /   10:37, 9. juuli 2018
Naist valida ei oska ainult väga L-O-L-L mees.
Jooge vähem, siis on ka pered koos ja lapsed hoitud
T
Tõesti  /   10:40, 9. juuli 2018
Naised lähevad heade meeste juurest ära, et elatisraha saada???
  /   11:14, 9. juuli 2018
Seega abielludes olid need mehed head, aga lahku minnes halvemast halvemad...Siit järeldame, et naisukesed nad ära rikkusidki.
K
Kahjuks meie erapooletu Moderaator korjas ära.   /   10:00, 9. juuli 2018
84 eurot on ühe nädala söögiraha? (seega 12 eurot päevas ehk 360-372 eurot kuus) Kas artikli autor peab silmas, et nii lapse enda, tema ema kui ka tolle uue noore elukaaslase nädala ühist toidueelarvet?
Mina ise olen veel suhteliselt jõukas pensionär, kellel on nii vana kui uut arvestussüsteemi liites kokku peaaegu et 50 aastat tööstaaži. Seega pension tublisti üle neljasaja. Olen ise suurt kasvu mees, kelle on suur ja väga hea söögiisu. Omnivoor. Ja kes üritab seejuures ka hästi, enam vähem tervislikult ning vaheldusrikkalt toituda. Aga 360-372 eurost kuu toidueelarvet ma endale küll lubada ei saa. sest muidu pankotisuksin silmapilkslt. Sest siis äle jäävas sajakonnast eurost küll ei piisa korteri kommunaalteeusteks, bensiiniks, ravimiteks ning tasulisteks raviprotseduurideks, riieteks, hügieeniks, korteriühistu makseteks, sideks, interbetiks, TV-ks ja kultuurilisteks meelelahutusteks. Seega peav toidueelarve jääma ikka sinna 200-300 vahele, muidu ei veaks välja. Kuid ometi ma toitun seejuures veel märka paremini kui enamik meie valla pensionäre, kellel paljudel ei ulatu see pension 400-nigi. Ja ilmselt śöön ma oma hea isu juures märksa enam, kui mõni laps.
M
Moderaator korjas uuesti ära.   /   10:29, 9. juuli 2018
Katsusin koostada toidueelarvet, kui süüa mitte restoranides vaid keeta oma supid, pudrud ning ühepajatoidud kodusoma köögis valmis. Ja kui produktide kogumaksumuse mitmele sööjale ära jagada, et kui suur tuleks siis lapse osa.
Aga meie modraatorile ilmslt ei meeldi selline arutlus ega arvestus sugugi mitte. Kas ehk vahest mingid isiklikud huvid ning sooline solidaarsus äkki mängus pole? Vahest on ka tema ise alimentide saaja, seega asjast otseselt huvitatud ning mitteerapooletu pool.
!
!!!  /   11:07, 9. juuli 2018
Ka too kodus keetmine võib vahel väga kalliks minna, sest iga moekas daam ei taha katuleid koorida ega kapsaid keeta. Fuih! Kui menuu jaks vajalikud produktid moodustavad kalamari, angerjas, trühvlid, jaanalinnumunad ning -liha. ja muu ülikallis delikatess, siis ei piisa isegi 12 eurost lapse kohta päevas.
M
minu  /   10:30, 9. juuli 2018
pension 320 euri praegu, seega elamiseks 10 euri sentidega päevas.
T
to minu  /   11:35, 9. juuli 2018
Ja seejuures mitte ainult söögile, sest pool raha kulub kindlasti muudeks kulutsteks.
M
mjmjmm  /   09:59, 9. juuli 2018
Laste emad võiks nats nüüd aru saada et ega isa üksi ei pea lapsele elatist maksma vaid ka emad. Kui elatis raha on 250 +250 +lasteraha 555 euri elamiseks kuus. Ühele lapsele on ikka päris palju. Aga paljud emad käivad reisil, ilu salongides jne jne ja siis vinguvad et raha ei jätku. Emad saage aru see raha on lastele mõeldud, mitte teile.
Ä
ärge vinguge ja kidisege  /   09:58, 9. juuli 2018
Andke lapsed lastekodudesse kui hakkama ei saa!!! Siiani on pidanud isad näppu imema, keegi ei ole küsinud, kas neile jääb peale 250 eur endale ka midagi suhu pista. Teiseks :mehe teised lapsed, nemad on pidanud siiani aastaid vaesemates tingimustes elama võrreldes ületähtsustatud 250 euroste lastega. Seadus saab olema väga õiglane. Ema lihtsalt ei pane enam omale geeliküüsi, jääb hulka raha toidu ostmiseks!
S
Siil  /   10:25, 9. juuli 2018
Ei tea küll, miks peaks lapse lastekodusse andma, kui lapsel on ka teda üliväga armastav isa?
Muide, - ega isal ka lastekodusse pandud lapse puhul elatisraha maksmise kohustus kao!!!
:
:D  /   13:19, 9. juuli 2018
Muidugi mitte, aga siis hakkavad ju ka emad sedasamust summat maksma ja saavadki kenasti aru, et kui 250 oma palgast ära annad, siis suht keeruline üksinda hakkama saada. Siis ei pea enam lapsi hooldama, kasvatama ja toitma - nii lihtne ju, maksad 250 eurikut ära ja oledki vaba.
Ü
üks lahendus  /   09:58, 9. juuli 2018
oleks kõik eesti noormehed ajutiselt steriliseerida,kui lastesoov peaks tekkima siis vabastama sugunäärme...see lahendaks vähemalt ühe probleemi.
K
kas  /   09:59, 9. juuli 2018
üksikvanemaks saadakse vägistamise tagajärjel?
N
Naine 48  /   09:56, 9. juuli 2018
Kas need emad üldse tööd ei viitsi teha? Enne lapse sündi omandati ikka elukutse. Tööta. Raja oma firma ( Eestis on see väga lihtne) teeni palju süda ihkab ja jõudu on!
M
Mari  /   09:50, 9. juuli 2018
Ma ei saa sentigi ja lapse isa ei hooli absoluutselt. Lapsele peaks panustama mõlemad vanemad, aga reaalselt siiski enamasti on uks vanem vaba ja teine panustab aega - mis tõttu tal ei ole voi äkki teha Vb tood rohkem voi karjääri. Samas see teine vanem eksole saab, vabadus ajaliselt. Ma arvan, et see on vägagi individuaalne. Kui isa ei ole lapse elus piisavalt ja ema hoolitseb kõige eest, siis ilmselgelt on 250 isegi vahe.
M
Margus  /   09:58, 9. juuli 2018
Ole enda vastu aus. Kui isa hooliks ja TAHAKS ühte kahest lapsest enda juurde elama,siis tõstaksid Sa ju kohe kisa ja võitleksid,et ta EI SAAKS ühte oma lastest endale,eksole? USA-s muide ei määrata elatisraha,lapsed jagatakse võrdselt kahe lahku läinud vanema vahel ära,tihti ka sedasi et laps elab esmaspäevast neljapäevani ema juures,neljapäevast esmaspäevani isa juures. Ja kumbki vanem ei maksa mingit elatisraha. Kui Sinu mees lastest ei hooli,siis tegid vale mehega lapsed,sorry.
N
no  /   10:28, 9. juuli 2018
see variant aga lapsi ei tohiks lahutada, pigem püüda ise kokkuleppele jõuda, vanemad on mõlemad ja õigused samad. muidugi on erinevaid vanemaid ja seda kisa ei lõpeta siin miski.
M
Margus  /   11:03, 9. juuli 2018
Kui vanemad elavad samas külas,samas väikelinnas...mis lahutamine see on, kui üks laps elab teises majas, kolm maja edasi??
P
palju  /   12:39, 9. juuli 2018
neid ühes külas elajaid on.
5
500 kahepeale  /   09:59, 9. juuli 2018
on siis lapsele vähe?
N
norrakas  /   10:00, 9. juuli 2018
sinu arust peaks isa sulle orjaks andma, et sa ikka last saaksid kasvatada. kusjuures see sada eurot on selline summa, millega peaks saama kulud kaetud. sellised emad ajavad nårvi kes last kasutavad teise inimese elu ruineerimiseks. Ps. olen ise kolme lapse isa ja ønnelikus abielus ning kasvanud olen ilma isa toetuseta. emad unustavad yhe lihtsa tøsiasja, et lapsed pårast ka neid toetavad. minu isa suri yksikuna, kuna perest ta ei hoolinud, ema saab aga lastelt igakuist rahalist toetust, elab uues korteris ja reisib møøda maailma. løppude løpuks on ka naised ise tegijad kui jalgu laiali ajavad. ei usu et køik lapsed vågistamistest syndinud on.
P
Penskar  /   09:45, 9. juuli 2018
Kallis penskar!Isegi osalise töövõimega toetus on üle 200 euro,kui sa pensioni vähemalt üle 300 euro ei saa ,tähendab et sa pole ka tööd teinud.Minu ämm on eluaeg kõige lihtsamat tööd teinud ja saab pensioni mingi 450-ga.
S
sinu ämm  /   11:23, 9. juuli 2018
jäi nähtavasti pensionile nõuka ajal, kui iga tööaasta läks ühe alla ja polnud ka tööpuudust. Kas inimesed on süüdi tööpuuduses? Jne.
A
ab  /   09:45, 9. juuli 2018
Ja koolid saavad hakkama päeva söögirahaga alla 2 euri!
  /   09:37, 9. juuli 2018
ainuüksi artikli pealkiri näitab seda, et teatud inimesed eeldavad, nagu peaks eraldi elav vanem, enamasti siis isa, kõik kinni maksma !
Tuletame siis meelde, et lapse ema peab lisama omalt poolt sama suure osa ehk siis 84+84+lasteraha !
Lisaks 84 EUR nädala toiduraha ? Oot, kas väidad, et laps sööb 84 EUR eest nädalas ? Minu 4 liikmelise pere nädala toiduraha on 50 EUR ja taaskord - kas lapse isa peab sinu toidu ka kinni maksma ? Ei pea. Alimendid on elatusraha lapsele, millele sina, kallis teine lapsevanem, pead lisama oma 84 pluss saad sa lasteraha 55 EUR ehk siis kokku on sul lapse peale, justnimelt lapse peale mitte endale 48+48+55 EUR ehk 151 EUR kuus Kahe lapse puhul on see summa 302 EUR ja ma pean tunnistama, et minul oma kahe lapse peale kuus nii palju raha ei kulu.
Ei pea sinu eks kinni maksma kogu sinu elamist, toitu, autokütust.
H
HeH  /   09:39, 9. juuli 2018
vabandus 223 EUR ja 446 EUR. Valesti trükkisin
N
no  /   09:50, 9. juuli 2018
siis su lapsed puhta näljas, selle 50 nädalas küll välja ei tule kui sa poest just allahinnatud kaupa ei osta või muud sodi.
N
nonoh  /   10:04, 9. juuli 2018
miks näljas ja ei pea ostma allahinnatud toitu-vaja on mõelda ja kalkuleerida,toitu valmistada kodus jne.Kui saad miinimumpalka +lastetoetust-siis ei pillu raha poodi pidi laiali.Kui ise ei teeni vaid kamaluga kätte kantakse siis muidugi ei tule selle rahaga välja aga ei kujuta ette et kulutaksin 1 le pereliikmele nädalas 84 eurot-mis siis sööma peaks-kuldmune???
T
to no  /   11:18, 9. juuli 2018
korralik kodus valmistatud ühepajatoit koos sealihaga läheb maksama ca 7 EUR. Sellest summast suurema osa moodustab liha ja meie paneme seda korraga poolteist kuni 2 kilo sinna sisse. Kahest kilost lihast tehtud ühepajatoitu (mis on esiteks tervislik, teiseks maitsev), jätkub 4 liikmelisele perele vähemalt kolm päeva süüa.
P
peen daam  /   12:16, 9. juuli 2018
Fuih, milline j ä l k u s! Mina nõuan oma lauale kaaviari ning trühvleid, vähemaga ei lepi!
A
aga  /   12:41, 9. juuli 2018
kolm päeva söön ühepajatoitu ja järgmised kolm näiteks kapsasuppi?
O
olge mureta, riik tõstab veel hindu,  /   09:34, 9. juuli 2018
varsti tõuseb kõigele lisaks ka elektri hind 1/3 võrra. Nii et nälg koputab uksele ja nagu kuressaare seeneline ütles, parim aeg eestis elamiseks.
J
Jaanus  /   09:22, 9. juuli 2018
Naine ja ema peab ikkagi ka vastutama. Isa maksab 84€, ema 84€ ja riik 55€ kuus. 223 euriga kuus saab laps söödud küll. Meil on neljaliikmeline pere lapsed 8 ja 11. Oleme üsna kesise sissetulekuga,kuid nälginud ei ole. Söögile kulub 250€ kuus,nelja peale.
Z
zuz  /   09:28, 9. juuli 2018
oleks siis lapsele ainult süüa vaja....
S
Siil  /   09:29, 9. juuli 2018
... ja riideid-jalanõusid Teie lapsed ei kasuta, trennis, lasteaias ja koolis ei käi ning elavad kuuse all?
H
HeH  /   09:41, 9. juuli 2018
esiteks ei söö laps 151 EUR eest kuus, sellest jätkub kenasti ka riiete jaoks. Ühel kuul klulub rohkem, teisel vähem , summa summarum aasta peale jätkub kenasti. Lihtsalt see "oma osalus" unustatakse emmede poolt ära ja oodatakse, et "issi" maksab kõik kinni.
J
Jaanus  /   09:42, 9. juuli 2018
Käivad ikka koolis,kus ka lõunasöök tasuta neil,riigi poolt. Ja ka riided on neil seljas ja trennis käivad. Kuid EI KULU ühe lapse peale meil 223€ kuus! Vähem kulub.
U
uss  /   17:31, 15. juuli 2018
Sõltub palju lapse vanusest, kui palju kulub. Kui teismeline hakkab kiirelt kasvama ja tuleb mitu korda kõik riided - jalanõud välja vahetada, läheb palju rohkem kui lasteaialapsele, kellele leiab ka taaskasutusest keni riideid. Teismeline kannab reeglina tossud ribadeks ja neid parajaid juba humanast ei leia.
K
karl  /   10:06, 9. juuli 2018
No suht nutune siis, kui vaid 250 on toidueelarve kuus, viletsalt peate läbi ajama. Sa mees teeni rohkem!
S
sa karl  /   11:31, 9. juuli 2018
osta mõistus, raha peaks ju jätkuma :).
  /   09:17, 9. juuli 2018
nojah,süüdistada ju võib nii üht kui teist,kuid sellest rahast jääb ikka napiks küll.Ega nüüd ainult toidule raha ei kulu.Ka lapsed haigestuvad,neile on ka vaja rohtusid,vaja on riideid ,jalanõusid.Kui palju maksavad igasugused trennid.Koolis korraldatakse igasugu asju ,kuhu jälle raha vaja,ka kodus on ikka asju vaja,mida suuremaks seda kallimaks.Ka lapsele kulub kodus elekter,küte,vesi,hügieenitarbed.Laps ei ole mingi puuke,et istutan maha -annan tilga vett ja kasva.Suvi on käes ,lapsed tahaksid ka loomaaeda,tembu-vembumaale,vudilasse,muidugu seal on veel jäätist,limonaadi vaja-mis see kõik maksab?Laps ikka tahab,aga milles tema süüdi on.Lapse saamine on ikkagi kahe inimese töö ja vastutus,enne mõelge kui tegema hakkate.
  /   09:42, 9. juuli 2018
Olen Teiega täiesti nõus, aga 48+48+55 EUR iga kuu lapse kohta on piisav summa. Paljudel koos elavatel Eesti peredel ei ole lapse jaoks igakuiselt sellist summat kulutada "!
V
Vastutustundetu tegelane  /   09:14, 9. juuli 2018
Kui lapse muretsed, pead olema suuteline seda üleval pidada. Mingi vastutus peab ka olema. Ei ole nii, et ups ja laps sündiski! Nõme on loota kaaskodanike peale. Miks peavad maksumaksjad sinu last üleval pidada. Pealegi, lapsel on isa, see et ta ei toeta sind on sinu probleem. Vale isa valisid oma lapsele.
T
to vastutustundetu   /   09:20, 9. juuli 2018
Vastutustundetuks ei sünni need isad emad, kes oma lastest ei hooli vaid sellisteks muututakse. Tekivad teised soovid uus mees/naine uus töö ja uued väljakutsed. See kui lapsevanem on oma lapse suhtes südametu ei saa last kasvatav vanem muuta.
  /   09:44, 9. juuli 2018
lahkumineku põhjus on väga sageli ka just selles vanemas, kelle juures lapsed elavad ehk siis laste emas. Ei ole vaid mehed süüdi. Igas lahkuminekus on alat kaks osapoolt. Kui mees hakkab naist petma, peaks ka naine ise mõtlema, miks. Mis on see, mis mehel puudu jäi elus....
K
kes on süüdi?  /   09:53, 9. juuli 2018
Laps pole süüdi, et vanemad ei oska koos elada teineteist petavad ja raha pärast kaklevad.
H
hmm  /   09:54, 9. juuli 2018
et sinu arvates kui ema on lahkuminekus "süüdi", siis on laste vajadused väiksemad?
J
Jah  /   10:03, 9. juuli 2018
Ega ju mees oma tegude eest ei pea üldse vastutama?
T
to to vatsutustundetu  /   10:09, 9. juuli 2018
No muidugi, uued väljakutsed on süüdi, et lapsevanem ei hooli!! Mis rumal jutt- kui vanem ei hooli, siis on ta vilets ema/isa ja vanema tiitlit ja väärigi! Ja siin vaadaku naine peeglisse, tema valis oma laste isaks sellise vääritu isendi!
E
ei tasu ju  /   10:26, 9. juuli 2018
keerata kogu juttu kohe absoluudiks, teema on vastutusest ja selle määradest, millisel määral vastutab lapse isa ja millisel määral vastutab lapse ema? Kas ka ema on suuteline panustama igale lapsele lisaks senini kehtinu 250.-€, kui tal on ka veel lapsi teise mehega hiljem?
A
AB  /   09:14, 9. juuli 2018
No küll ikka söövad 83 x 4=332 EUR.
E
Epp  /   09:10, 9. juuli 2018
Kui on mitu last või isal ka uue perega lapsed siis on võimatu 250 eurot igale lapsele maksta. Eks kibestunud mahajäetud emad taha ju eksi elu kibedaks taha aga lapse saamine on enamasti ema valik. Laps jääb nagunii emale ja isale näidatakse teda vastumeelselt. Selge see et lahku minnes elukvaliteet langeb aga ärge nõiastuge!
H
HeH  /   09:46, 9. juuli 2018
eriti tragikoomilioseks muutub asi siis, kui mõlemal on uus pere ja uus laps. Ühel osapoolel on siis oma pere jaoks leibkonna sissetulek pluss alimendid, teisel aga leibkonna sissetuleks miinus alimendid. Ehkki seis peaks olema mõlema pere jaoks võrdne, on isa ilmselgelt kehvemas seisus. Uuesti suhtesse minemise puhul peaks asjad teisiti olema
S
Siil  /   10:00, 9. juuli 2018
Kummaline maailm tänapäeval. Ei mäleta mina oma lapsepõlvest, et minu vanemad oleks kunagi rääkinud "minu rahast" ja "sinu rahast". Oli pere raha, otsused tehti ühiselt vastavalt pere vajadustele ja lapsed olidki kõige olulisemad!
T
teise ringi naine  /   10:10, 9. juuli 2018
"isal ka uue perega lapsed" - kas mehed tõepoolest ei suuda enne uue naisega laste tegemist arvestada, kui palju lapsi nad reaalselt suudavad toetada?
jah, ma saan aru, et ka uus naine soovib peret ja lapsi, aga ta ometi ju teadis enne mehega abiellumist, et mehel on juba lapsed ja kohustused nende ees.
ka minu abikaasal on varasemast abielust lapsed ja loomulikult arvestame me oma perega asju planeerides nendega. kuni me mehega oleme töövõimelised, anname endast kõik selleks, et ei peaks arutama elatise vähendamist lastele.
lastega üksi elaval emal on nagunii palju rohkem vastutust ja kohustusi, sest paraku ei saa isa igal hetkel nende kõrval olla. majanduslik toetus annab emale vähemalt võimaluse töötada väiksema koormusega (paljudel juhtudel loobuda ületundidest) ja pühendada rohkem aega lastele ja kodule.
nii lahutatud emadele kui isadele ja nende uutele naistele:
unustage ükskord ära oma kibestumised, vastastikused süüdistamised ja pange oma laste heaolu esikohale! kuidas te küll suudate oma lastele silma vaadata, kui ei soovi neid isegi majanduslikult toetada?
uued naised - ka teie ei ole kaitstud eksi staatusesse langemise eest, mõelge kas tahaksite, et mees toetaks teie ühiseid lapsi?
!
!!!  /   11:30, 9. juuli 2018
Ka isal on õigus perekonnaõnnele. Aga kui naine ta väljaviskab või ise ära läheb ning lapsi isegi näha ei luba. Kas ta peabki siis erakuks-tööorjaks jäämagi? Ilma õiguseta uuele katsele minna et uut peret luua ning isana lastestrõõmu tunda?
I
irooniliselt  /   12:18, 9. juuli 2018
Muidugi PEAB. Tööd rügama ja kõik om raha ainult mulle raha maksma. Sest kuidas ma muidu uusi, noori elukaaslasi pidada suudaksin?
L
loogiliselt  /   12:24, 9. juuli 2018
Kui oled juba teisel või jumal hoidku, lausa kolmandal ringil, siis mõtle et miks. Kriitiliselt, mitte ensehaletsuslikult. Mida sa ise valesti oled teinud? Vähemasti seda peaksid tunnistama, et oled oma teispoole väga valesti valinud. Nähtavasti liialt mõtlematult ning uisapäisa sinna esimesse ringi sisse trüginud, kui ise selleks veel valmis polnud. Ning kaasat valides oma hinnangud ning olulise ja ebaolulise pingerea valesti koostanud.
P
penskar  /   09:10, 9. juuli 2018
Mina saan napilt 200 eur ja pean kuidagi ära elama.
A
aadu  /   09:22, 9. juuli 2018
aga tihtipeale penskaritelt petetakse välja tuhandeid,nii et jääb ylegi
U
Urmas  /   10:14, 9. juuli 2018
Kohalikust omavalitsusest on õigus saada toimetulekutoetust, avaldus tuleb esitada. On veel õigus saada sotsiaaltoetust ja toetust eluasemekulude maksmisel jne...
O
oma õigustega  /   13:15, 9. juuli 2018
võib selles pätiriigis vaid tagumikku pühkida. Olin maaalevis elav pensionieelik ja töötu 6 aastat, enne kui sain jääda eelpensionile, kordagi ei saanud seda toimetulekutoetust, saadeti pikalt, kui läksin küsima ehk aeti mingit jaburat jama.
E
Epp  /   09:10, 9. juuli 2018
Kui on mitu last või isal ka uue perega lapsed siis on võimatu 250 eurot igale lapsele maksta. Eks kibestunud mahajäetud emad taha ju eksi elu kibedaks taha aga lapse saamine on enamasti ema valik. Laps jääb nagunii emale ja isale näidatakse teda vastumeelselt. Selge see et lahku minnes elukvaliteet langeb aga ärge nõiastuge!
R
reku  /   09:09, 9. juuli 2018
Postimehes aga oli artikkel, kus imestati, et lapsed on valmis ööbima hamburgeri eest võõraste onude juures.
Ä
ÄRGE SIGIGE NII PALJU  /   09:07, 9. juuli 2018
PRESERVATIIV OLEKS ODAVAM OLNUD
2
223 €   /   09:07, 9. juuli 2018
Isa 84 € + ema 84 € + riik 55 € = 223 €.
S
Siil  /   09:26, 9. juuli 2018
... ja ainuüksi pakk mähkmeid maksab 21.90, kuid lapsele on vaja ka riideid, ravimeid, toitu. Ärge unustage, et 84 eurot on pool ELATUSMIINIMUMIST, - sellega VÕIB ELLU JÄÄDA, kuid normaalselt elada ja haridust saada pole võimalik.
Kummaline, et sama seltskond räägib ühest küljest, et Eestis peaks rohkem lapsi sündima, räägib, kuidas nemad kangesti tahaks lisa lapsi, kuid hurraa-hüüete saatel jätab oma lapsed näljapiiril virelema!
S
Siilile  /   14:54, 9. juuli 2018
ma ei tea, mis mähkmeid Teie kasutata, minu lapsed oli Muumi ökomähkmetega ning paki hind on 18 EUR ja 46 tükki sees !
S
Siil  /   20:14, 9. juuli 2018
... mina ei kasutagi mähkmeid (ma olen selleks liiga vana), kuid korralik vanem vahetab ikka kord-paar päevas lapse mähkmeid, seega ka 18 eurise paki puhul kulub kogu 84 eurot kuus ainult mähkmetele. Sellele lisandub toit, riided, vahel ka ravivõimlemine-ujumine, ravimid...
T
Tölpa  /   15:34, 15. juuli 2018
Tundub, et siilidel on teistsugune matemaatika koolis. Siili väide: korralik vanem vahetab ikka kord-paar päevas lapse mähkmeid, seega ka 18 eurise paki puhul kulub kogu 84 eurot kuus ainult mähkmetele.
Eelneva kommentaatori tekst: paki hind on 18 EUR ja 46 tükki sees !
Seega peaks 46 mähkmest jaguma 2x päevas vahetades 23 päevaks. Seega kuluks kuus ca poolteist pakki, ehk esimene kuu 36.- eur ja järgmised kaks kuud 18.- jne. Saan keskmiseks kuu kuluks 24.- eur. Huvitav, kuidas siil ikkagi 84.- eur kuus saab?
K
Kus on siin võrdsus ja õiglus?  /   10:12, 9. juuli 2018
Ema uus pere: pere sissetulek + alimendid.
Isa uus pere: pere sissetulek ― alimendid.
M
mimm   /   09:03, 9. juuli 2018
vaid küüntele ja kulmudele kulub nädalas rohkem,kuisee närune 85
E
eh  /   09:03, 9. juuli 2018
endised lapsed ja uued lapsed. Mis peab küll selle naise peas toimuma, kui ta alustab sõda selle vastu, et mahikese eelmised lapsed ei saaks sentigi?
Aga mehile on oma uues õnnes süüdimatu nagu lambuke lõa otsas. Vastutus peaks olema mehel - kui palju lapsi ta süüdimatult sigitab. Kui juba lapsed olema, siis peaks mees küsima, kas rohkem enam tohib viletsusse tekitada. Aga mehike seda ei oska küsida.
A
asjolud on nii et  /   09:13, 9. juuli 2018
Laste ilmaletuleku üle otsustab naisterahvas.
N
Nooo  /   09:20, 9. juuli 2018
Ja naine ei pea vastutama? Vägisi tehakse rasedaks, süüdimatult ronib sängi. Rasestumisvastastest tablettidest,spiraalidest pole kuulnudki. Ei ole harvad juhused, kui mees saab viimasena teada, et laps on tulekul.
1
1 a  /   10:19, 9. juuli 2018
Voodi roniti koos, vorbiti koos, siis vastutama peabki koos! Ei pea naine midagi rohkem tegema kui mees. Ka meestel on kaitsevahendid olemas ja kasutagu neid või vastutagu ühiselt! Mida siin jaurata koguaeg, et naine ronis, naine tegi, naine vastutagu. Kui mees ise tõmbab kummi peale, siis naine vaevalt seda sealt vägisi ära kiskuma läheb.
M
muide  /   10:29, 9. juuli 2018
Kui vastutama peab koos, siis kas meesterahval on samasugused õigused lapsele juba lapse eostamise (mitte sündimise) momendist alates?
K
Kui  /   10:49, 9. juuli 2018
Naine laseb, siis mees paneb, see on alati nii olnud ja jääb, see mis toimub naise kehas on puhtalt naise vastutada, enamus neist vallaslastest on soovimatud mehe poolt olnud... alimendid tuleks määrata ainult abielus saadud lastele, mitte vastutustundetute naiste poolt meestele pähemääritutele.
.
...  /   10:58, 9. juuli 2018
Spiraalid,tabletid.Kulla mees tasuta seksi pole olemas .Muide vasektoomiast oled kuulnud.Ära jäta vastutust ainult naisele.
N
no  /   11:00, 9. juuli 2018
Siiani on naistel ainult kõik õigused..
N
naine  /   12:01, 9. juuli 2018
kui juba otsustamiseks läks, siis kuidas te kujutlete ette mehe keha osalust näiteks abordil? Mees ju ei vastuta oma kehaga, nii et ärge ajage jama.
  /   12:09, 9. juuli 2018
Aga kuidas osalevad otsustamisel alaealise vanemad, kui talle tehakse aborti?
N
näiteks  /   13:19, 9. juuli 2018
naine tahab last, mees mitte, aga vastutama peavad koos? Kui mina midagi tahan, miks peaks keegi teine selle kinni maksma?
1
1 a  /   01:12, 10. juuli 2018
Olen sinuga nõus, et kui naine laseb, siis mees paneb, aga enne panemist panebki normaalne mõtlev mees kummi peale. See on muide tema enda tervisele ka väga kasulik. Kui aga ei pane, siis tulebki koos vastutada.
M
Margus  /   09:03, 9. juuli 2018
84€ on ühe lapse nädala söögiraha? Meil on viieliikmeline pere,kolm last ja meil läheb kuus umbes 300€ viie peale puhtalt SÖÖGIRAHA.Tõsi,mu naine oskab erinevalt paljudest tänapäeva naistest ise kodus süüa teha,mitte ei osta valmistoitu. Aga jah, kusagil 75€ nädalas kulub toiduainete peale. Nii et ärgu küünetehnikutest üksikemad valetagu,et nendel kulub 84€ NÄDALAS ainult laste söögile!
M
Margus  /   09:10, 9. juuli 2018
Ühe lapse söögile siis. Arvestama peab ka sellega,et need üksikemad saavad ka lastetoetusi. Ja tihti ei taha nad oma last/lapsi isaga jagada, näiteks anda nädalavahetuseks laps isa katuse alla elama,mis vähendaks ka nagu kulusid eksole? Mul sõbramees maksab praegult üle 300€ kuus oma endisele naisele elatisraha,aga oma last ta praktiliselt ei näe,kuigi tahaks. Endisel naisel on ammu uus mees,elavad väga priskelt. Sõbramees aga korjab enne palgapäevi taarat, kuna palk on 700€, sellest 300 eks naisele igakuiselt!
!
!  /   09:34, 9. juuli 2018
ja sina otsustad kõikide üksikemade järgi pelgalt selle ühe isendi järgi? palju õnne sulle! lugusid on erinevaid. usud v mitte, aga on palju hoolivaid üksikvanemaid, kes annaks last teisele poolele, kui need vaid huvi tunneks :)
M
Margus  /   09:38, 9. juuli 2018
Ja see mu sõbramees konkreetselt NÄLGIB,erinevalt oma eks naisest ja lapsest.Ise ta abi ei küsi,aga me naisega juba teame, et nii nädalapäevad enne ta palgapäeva tuleb ta meile õhtust sööma kutsuda,sest tal endal ei ole isegi tükki leiba kodus.Käib häbelikult õhtuti väsinuna linna peal,peale rasket tööpäeva ja korjab taarat,et hing sisse jääks.Ta eks naisel uue mehega eramaja Hiiul, kolm tuttuut autot aias...ja nendele ta maksabki 300€ kuus,ise nälgib...On see normaalne?
M
Margus  /   09:47, 9. juuli 2018
Selle ühe "isendi" järgi saab otsustada küll. Jutt käib madalapalgalistest meestest, nad ei suudaks lapsele kulutada ka lapse emaga koos elades 300€ kuus, miks nad peavad seda tegema siis lahutatuna? Kui palk on 700€, siis olekski õiglane elatisraha lapsele 84€ kuus, ema paneb sama palju, riik 55 juurde,kokku konkreetselt lapsele 223€ kuus.Seda,et ema peab ka elamise eest maksma (korter) on loomulik,ta peaks korteri eest maksma ka ILMA LAPSETA elades. Ja ka isa peab üksi elades ise oma elamispinna eest maksma!
X
xs  /   11:49, 9. juuli 2018
Mul on sellest konkreetsest mehest kahju küll, kes oma 700 EUR palgast peab 300 ära maksma ja suitsule-õllele ei kuluta. Normaalsete suhete korral saaks selline isa panustada ehk hoopis rohkem oma aega ja oskusi kui raha. Aga eluasemekulud lapsega on siiski suuremad kui ilma. Lisatuba, rohkem vett, prügi ja elektrit. Isegi toimetulekuvalem arvestab seda. Kahjuks 2 elamist ülal pidada ongi kulukam kui 1. Eriti kulukas on seda sisustatud lisatuba hoida mõlema vanema juures. Ja jutt, et elatisest peaks piisama vaid toiduainete ostmiseks (isegi mitte nõudepesumasina, pliidi, nõude jm kuluks), on imelik.
E
Eino Taruk  /   09:02, 9. juuli 2018
Kui elatisraha on väike, siis on jama. kui suur, siis jälle paha. väikese elatisraha puhul ei tule toime, suure puhul muutub mõne jaoks laps elatisvahendiks
S
See  /   08:59, 9. juuli 2018
84 eurot oleks ka abiks, kui ema ei anna lapse kasvatamiseks sentigi, ei armastust ega hoolt.
S
student  /   08:56, 9. juuli 2018
Olen selle teemaga aastaid tegelenud. Ühe lapse kohta hetkel 555 euri (ema 250, isa 250 ja riigipoolne toetus 55). Suur osa inimesi ei saa niipalju palkagi. .. Kuhu see raha pannakse? Ja emade väitel on seda veel vähe... Oma lapsed kasvatasin kahjuks ilma isapoolse abita ja ära kasvatasin... Korralikud inimesed mõlemad. Aga eks emad kasvatavad neid helbekesi, sest isa on ju halb, et ei anna raha, ei lasta isaga suhelda.... Aga ükskord tuleb aega, kui see kõik emale kuhjaga tagasi tuleb... Ja ilmselgelt on isa ka siis süüdi...
T
tonoh  /   08:54, 9. juuli 2018
eks siin tuleb ikka lähtuda sellest, kui palju on eeltööd tehtud, kui laps hakkama pannakse. Esimene küsimu - kas on registreeritud abielu, mis mingil määral tekitab kindlusiva, et lapsel saab olema isa, kes aitab ta üles kasvatada.
Loomulikult tekib kisa taevani - mis ettemõtlemist on vaja, kui on armastus ja suhe, ühine eluase, mehike kätte saadud.
Võta kõigepealt mees, mitte mehike.
J
Jah  /   15:46, 9. juuli 2018
Ja kui mees naisel suud-silmad täis valetab, siis on naine süüdi, et uskus ja kõik peavad lihtsameelseks, aga mehe kohta ei ühtegi halba sõna?
A
anka  /   08:52, 9. juuli 2018
Jälle unustavad emad ära,et 84 euri isa, 84 euri ema ja + lapsetoetus ei olegi nii vähe,lisaks peab oskama ka elada,süüa teha jne,peab oskama majandada kunagi pole raha niipalju, kui tahaks.Lapse rahast peab laps saama elatud ja ärge unustage ,et paljud isad teevad lapsele kingitusi, mida nad tahavadki teha, ainult emad ei taha nõus olla isade poolt valituga,kuigi see ei puutu asjasse.
T
to: anka  /   12:06, 9. juuli 2018
Jälle unustate ära, et 24 t päevas on hool ja vastutus lapse eest, ehk siis 12t ka teise vanema eest! Peaks siis olema ka ,et 12t ema +12t isa ja riik isegi on omapoolse osa kinni maksnud oma 55 euriga. Ja juriidiliselt korrektsena võik veel jätkata, et last kasvataval isikul jääb saamata tulu, sest töötamise aeg on piiratud tänu lapse eest hoolitsemisele aga teine pool saab kogu oma aja vaid iseendale kulutada. Kus nüüd see matemaatika on?
V
vt  /   08:52, 9. juuli 2018
Palun jätke rumaluste produtseerimine! See 84 eurot on teoreetiline, pool lapsele ettenähtud elatusmiinimumist. Kavatsetava perekonnaseaduse mõte seisneb selle, et elatise nõudja peab hakkama põhjendama ja tõendama lapse tegelikke vajadusi, seega ka nõutava elatise suurust. See on ju igati normaalne, kui elatis makstakse lapsele vastavalt lapse vajadusele ning see, kes teiselt midagi kohtuväliselt või kohtu kaudu nõuda soovib, peab oma nõuet põhjendama ja tõendama.
H
HeH  /   09:50, 9. juuli 2018
100% õige !
J
Jaanika  /   08:51, 9. juuli 2018
Halooo rahvas.Te räägite toidust ainult ,kuid lapsel on ka vaja muud. Kui ma pean ära kolima lastega vägivaltse mehe juurest üürikasse, kust ma saan selle raha .Samuti läheb vaja toidunõusid,riideid,abivahendeid,seega mehed kui te kaua siin sõna võtate, siis varsti naised hakkavad ise teile maksma 84 eur kuus,kasvatage,käige üritustel,makske kooli ekskursioonid kinni ja muud asjad ja vaadake kui kerge on. Kui Te ise pole pidanud vaesuses elama, sis Te ei mõista seda.Ja kui riik tahab neid lapsi ise kasvatada,siis muutke seadust, hakkan kodutuks ja töötuks ja vaatame, palju siis raha kulub neil nende ülalpidamiseks kuus.
K
kuule haloooo  /   09:08, 9. juuli 2018
Paljud, väga paljud kooselavad pered ei saa samuti endale lubada väga paljusid asju. Elada tuleb vastavalt võimetele ja ka sinu panus peab lapse heaks olema 84 eurot. Sinul üksikemana on võimalus taotleda ka erinevaid toetusi. Pole kerge see on selge aga vahel peab ka mehi kaitsma ahnete naiste eest. On naisi kes nõuavad alimente korraga mitmelt mehelt! Mida sellistest arvata, aga rind on neil õieli ja õigust ülegi. Pole see elu alati nii, et lahkumineku põhjus on mehes. Üksikisasid on väga palju ainult nemad ei häälitse nii palju, mehelik uhkus vist ei luba.
K
kribu  /   09:09, 9. juuli 2018
Mis sa nende toidunõudega teed kui väidetavalt 84 euro eest süüagi ei saa?Pealegi annab ex ilmselt midagi kaasa ka aga abivahendi ehk vibraatori pead ikka oma palgast muretsema.
V
vibrafon  /   23:55, 9. juuli 2018
kasutatud vibra saab second handist 3.-
A
Al  /   09:13, 9. juuli 2018
On küllalt mehi,kes kasvatavad lapsi üksi ja ei käi kommentaariumites vingumas.Nõuate meestega võrdväärset palka siis panustage lapsesse ka võrdväärselt mehega. Praeguse seaduse kohaselt kahe lapse peale 500 EUR kuus,HALLOOO.Kui lähed mehest lahku kas arvad,et mees peab veel su üürikulud ka kinni maksma???Ilma lapseta pead sa üüri nii ehk naa maksma.Ärge ajage selliseid kulusid lapse kraesse.85 EUR/mees + 85 EUR/naine + 50 EUR riik = 220 EUR /kuu.Selle eest saab lapsele kõik vajaliku.Lõpetage juba see meeste röövimine.
P
Piret  /   09:35, 9. juuli 2018
Kahjuks minu mees jättis mu teise naise pärast maha ja käskis kuu aja jooksul meil lastega korterist lahkuda ,mis oligi üürikas.Mida teha edasi,kui pole rikkaid vanemaid ega sugulasi,Kes soovitab,mida teha.KAS ÄTTA LAPSED MEHELE JA OTSIDA OMALE UUS MEES,KES VÕTAB AINULT MIND,MITTE MU LAPSI. Mehed,teie jaoks on kõik kerge, kuid kui aeg käes ja saate 500 eur palka, mida te siis teeksite sellises olukorras.
A
Al  /   09:55, 9. juuli 2018
Piret,kurb küll kuulda aga lahku oleks te läinud ka ilma lapseta ja nii ehk naa oleks pidanud uue üürika vaatama.Üürika kulud ei puutu kuidagi lapsesse.Mees ei pea Sinu kulusid kinni maksma.Uus elamine on ju Sinu kulu.Mees muidugi võiks niipalju mees olla,et lapse kulud kõik ise kinni maksta aga mitte seda raha naise kätte andma.See 250 EUR / kuus ajab mehed nii vihale,et sellest hiilitakse nimelt kõrvale.Kui minu eks oleks hakanud minult nõudma sellist summat siis poleks näinud ta sentigi.Maksan kõik lapse kulud ja olen rahul.
  /   09:58, 9. juuli 2018
Ega ikka ei ole küll neid mehi, kes lapsi üksi kasvatavad.
T
to al  /   10:40, 9. juuli 2018
Ilma lasteta saab üürida ühetoalise, lastega ikka suurema. Summad ei ole ju samad. Palju lihtsam on maksta see 85 kuus ja elada nagu lill.
T
tuleb õppida  /   08:42, 9. juuli 2018
lapse tegemise ajal tegija palga andmeid küsida või siis õppida lapse isaga elama.
T
toitjakaotus pension   /   08:40, 9. juuli 2018
Palju see on ? kas need ei peaks võrduma omavahel ?
A
Ats  /   08:38, 9. juuli 2018
Olen täiskasvanud 45a mees.Minu kuu söögiraha on 75 EUR.Ma ei ole näljas,lihtsalt mul ei lähe rohkem.Naine pangu riigi antud raha ja enda osa ja ongi laps söönud ja riides.Nendele vinguvatele emadele lugemiseks.
http://omamaitse.delfi.ee/nipid/perenaine-katsetas-jarele-mida-saab-5-liikmeline-pere-suua-50-euro-e...
A
aha  /   09:13, 9. juuli 2018
Et naine pangu riigi osa ja enda osa ja sina nagu isa ei olegi?
A
Ats  /   09:21, 9. juuli 2018
Minul on kõik korras,katan kõik lapse kulud ise ja tean millest räägin.250 EUR kuus on lapse jaoks liig mis liig.See ei kulu mitte kuidagi ära.Ei ole midagi valesti öeldud kui räägitakse,et mees peab eksi küünetehniku ka kinni maksma.Hea,et meeste ahistamisele tuleb lõpp.
J
Jah  /   10:15, 9. juuli 2018
Need mehed, kes alimente maksavad kasutavad ju oma ülejäänud palka täpselt nii, nagu neile meeldib, aga naine peab ainult lapse eest hoolitsema ja oma palga eest endale ei tohi midagi lubada?
J
Jah aga  /   08:27, 9. juuli 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   08:37, 9. juuli 2018
Mis jama te siin ajate? Võite muidugi leelotada, kuid valimistel näeme, kas saame praegusest Venemaa poole kooldus punakoalitsioonist lahti.
P
Peep  /   08:24, 9. juuli 2018
Reformierakondlased saavad hääli laimu, ärapanemise, vihavaenu õhutamise teel ilma töötulemusteta. Mõned neist istuvad Reformi tagatoas ja saavad raha valestsenaariumide koostamise eest, et laimata parimaid inimesi.
  /   08:37, 9. juuli 2018
Heietage, heietage, ega Te ise ka usu, mida suust välja ajate.