Maailm

KANNATUS KATKEMAS: Donald Trump saatis Angela Merkelile karmi kirja (77)

LISA KOMMENTAAR

inimkonnale 6. juuli 2018 00:27
http://piibel.net/#q=Õp%201
Õpetussõnad 1:Tarkuse kutse
20 Tarkus hüüab tänavail,
annab oma häält kuulda turgudel,
21 kisendab lärmakates paikades,
kõneleb oma sõnu linnaväravate suus:
22 „Kui kaua te, rumalad, armastate rumalust?
Kui kaua meeldib hooplejail hoobelda
ja alpidel vihata teadmist?
23 Pöörduge minu noomimise alla!
Vaata, ma lasen teile voolata oma vaimu,
teen teile teatavaks oma sõnad.
24 Et ma olen kutsunud,
aga te olete tõrkunud,
olen sirutanud oma käe,
aga ükski pole tähele pannud,
25 ja et te pole hoolinud
mitte ühestki minu nõust
ega ole tahtnud mu noomimist,
26 siis naeran minagi teie õnnetust,
pilkan, kui teie kohkumine tuleb,
27 kui teie kohkumine tormina tuleb
ja teie õnnetus tuulekeerisena saabub,
kui häda ja ahastus teile kallale kipuvad.
28 Siis nad hüüavad mind, aga mina ei vasta,
otsivad mind, aga ei leia.
29 Sellepärast et nad on vihanud tunnetust
ega ole valinud Issanda kartust,
30 et nad ei ole hoolinud minu nõust,
vaid on põlastanud kõiki mu noomitusi,
31 peavad nad siis sööma oma tegude vilja
ja küllastuma oma kavatsustest.
32 Sest rumalaid tapab nende taganemine
ja alpe hukkab nende hooletus.
33 Aga kes mind kuulab,
võib julgesti elada
ja olla muretu, kurja kartmata.”
5. juuli 2018 00:42
NATO pole kunagi kaitsmisega tegelenud, vaid on tegelenud teiste riikide ründamisega.
5. juuli 2018 00:39
Saksamaa võiks parem selle raha eest parem niinimetatud pagulased ja mirgrandid välja saata.
Merkeli vili 4. juuli 2018 16:30
Peab ju pagulasi toitma.
Renald 4. juuli 2018 14:07
Elasime eestis hästi siis,kui ei olnud veel Euroopa liidu liikmed.Mida me oleme saavutanud?Naaberriik Soome kuulub ka Euroopa liitu,aga sealsed elanikud elavad meie omadega võrreldes hoopis paremini.Oleme endiselt viie vaesema riigi hulgas ja nii,see ilmselt ka jääb või vähemasti,senikaua kuni oleme Euroopa liidus.Huvitav,kus oli Euroopa liit,siis,kui Venemaa alustas Tśetseenias sõda?Terve Euroopa vaatas pealt ja väikerahvale ei läinud,keegi appi,ka mitte meie,eestlased. Dudajevit Tartus ikka mäletate veel?Ja.siis me räägime siin veel Euroopast! Merkel ja Putin?Aga,kus me üldse,teame millest kaks suurriiki omavahel üldse räägivad või milles kokku lepivad?Väikene Eesti on ju suurepärane koht omavaheliste arvete klaarimiseks!
Eesti vabaks! 5. juuli 2018 00:43
Sellega olen nõus, et Euroopa Liidust peame me vabaks saama.
lugeja 4. juuli 2018 13:43
Ago,kas ootad kuni Venemaa meid vallutab??
to Ago 4. juuli 2018 13:38
Mu komm kadus ära,ju siis solvasin Putinit ka ÕL sesda ei luba!
Ago 4. juuli 2018 12:31
Mis õigusega USA kamandab Euroopa riike. Euroopa riikidel on 2 kamandajat EL ja USA. iga riik peaks ise otsustama mis talle hea on. Aga relvastamise peale kulutatud raha nõrgestab riikide majanduselu ja seda USA tahabki. Siis saab võtta ka majanduse üle võimu.
roy 4. juuli 2018 12:40
kui tahad kuuluda seltskonda, ss ära mine sinna teiste arvelt
5. juuli 2018 00:55
Olen Agoga nõus, et iga riik peaks ise otsustama mis talle hea on.
Kahjuks arvab USA, et ta omab seda maailma ja üritab kõiki käskida või keelata ja me oleme juba näinud mis saab siis kui keegi julgeb vastu hakkata, siis hakkab riikide pööramised pihta, teatud riikide juhte nimetatakse kohe diktaatoriteks ja nõutakse nende tagasi astumist ja kui vabatahtlikult need niinimetatud diktaatorid tagasi ei astu pannakse sõjamasinad tööle ja viiakse ''demokraatia'' vägisi kätte ( pommitatakse riik maatasa).
Ja sellest Euro liidust tuleb üldse vabaks saada.
Elukutseline Setu 5. juuli 2018 15:20
USA on Saksamaal hoidnud sõja lõpust saadik suuri sõjaväebaase ja hulga tehnikat. Selle taovad kinni USA maksumaksjad. Kui neid baase poleks olnud siis suure tõenäosusega poleks ka sellist (iseseisvat) ja rikast Saksamaad praegu olemas. Seepärast on USA-l ikka õigust küll ropp rikaste sakslaste käest küsida, et millal te ise oma kaitsesse panusatama hakkate.
aga 5. juuli 2018 20:17
saksamaad pole varsti nii või teisiti olemas.Nato ei kaitse oma liikmesriikide rahvaid,vaid võimuladvikut ja nende poliitikat.Natot hakatakse kasutama rahvaülestõusude mahasurumiseks,kes julgevad vastu hakata islami invasioonile ja organiseeritud kaose takistamisele.

No noh 4. juuli 2018 12:27
Küll mina tahaksin teada mida head on NATO teinud. Ta ei suutnud isegi kaitsta Euroopa riike isislaste eest, et läinud appi nendele riikidele kust põgenikud tulid. ma ei mõista mis kamandaja USA on antud küsimuses. Kamandagu omal maal.
Toetame Trumpi! 4. juuli 2018 12:43
NATO kaitsevõime peab TUGEVNEMA! Ja kaitsekulutusi tuleb KÕIGIL TÄITA!
Aga Mikser ütles ... ja Tillerson kiitis ... 4. juuli 2018 11:19
„USA on meie oluline liitlane ning tänases julgeolekuolukorras seisame me silmitsi samade ohtudega,“ sõnas Mikser. „Ei ole kahtlust, et USA ja Balti riikide liitlassuhe on määratud kestma. Meil on hea meel, et USA uus rahvusliku julgeoleku strateegia näeb ette julgeoleku tugevdamist NATO idatiival,“ ütles välisminister.
Juulis toimuvast NATO tippkohtumisest rääkides rõhutasid välisministrid heidutuse tugevdamise ja Varssavi tippkohtumise otsustega edasiliikumise vajadust. „Olulisel kohal on meie jaoks senisest õiglasem koormajagamine. Selles, et kaitsekulutusi tuleb tõsta, ei ole NATO Euroopa liikmesmaade vahel erimeelsusi. Tähtis on aga jõuda reaalsete tulemusteni,“ rõhutas Mikser. Tillerson tunnustas omakorda Balti riike 2% SKP nõude täitmise eest ning lisaks rõhutasid välisministrid ühiselt EL-NATO koostöö tähtsust.
http://vm.ee/et/uudised/valisminister-mikser-usa-ja-balti-riikide-liitlassuhe-maaratud-kestma
.
lugeja 4. juuli 2018 12:46
Saksamaa pea ka kaitsekulusid 2% SKP-st TÄITMA!
Ehh 4. juuli 2018 16:08
Nende kaitseminister ütles juba eelmine aasta, et Saksamaa ei maksa nõutud 2%, sest polevat selleks summasid.
Ilmselt kulub kõik "uute sõprade" poputamisele.
väga õige tegu Trumpilt 4. juuli 2018 08:47
aga merkel on ju vene agent, suur putja sõber kes "pahad" saksamaad ja kogu eu-d nõrgestada püüab.
Ja kui meie meedia jätkab Trumpi sõimamist viib usa oma tankid siit ka varsti minema. Aga edu meediale selle väljaviimise edendamisel..
G 4. juuli 2018 09:10
See oleks suurepärane, saaks jälle tagasi inimestemaailma ja ka korra saaks majja hoobilt.
Tiit Kirss 4. juuli 2018 09:41
Nii ta on- ikka Kremli meele järgi ning siis veel teeb ettepaneku Jewrosojuuzi armee loomiseks -ise ei saa faterlandis isegi moslemi kõrilõikajatega hakkama.
Saksamaa on tohutult alla käinud- vene vasall.
mispärast kohe minema? 4. juuli 2018 09:45
Pigem kutsub uue liitlase venemaa seltsiks,niinagu ajalugu on kinnitanud.
huviline 4. juuli 2018 08:41
Meie peaministripoolt vaikus!! Kas pole kirjapaberit?
Jaanus 4. juuli 2018 08:54
ei, paberit ikka leidub aga nö -õigeks- reageeriiseks pole veel vastavaid korraldusi saanud.
ja sina 4. juuli 2018 10:13
näed siis kõiki kirjapabereid koos sõnumiga? Mul on ka niisugune kodus, ütle, mis seal kirjas?
pole sinist pastakat 4. juuli 2018 10:28
Võts 4. juuli 2018 11:41
See on rohkem ikka välisministri teema . Ka endised on muidu aktiivsed , aga ilmselt pole veel uued juhendid arusaadavasse keelde tõlgitud.
jan 4. juuli 2018 08:31
Saatis kirja ?! Kas levi ei ole, et helistada ?
Hirm muutuste ees 4. juuli 2018 07:11
Üle mitmekümne aasta sai USA endale presidendi, kes veidigi oma peaga mõtleb. Eelmised on olnud nagu meiegi valitsejad, kes käivad raskel riigitööl palga pärast. Trump on rahaliselt sõltumatu ja seega ka poliitiliselt sõltumatu. Sellised inimesed peaksid juhtima kõike riike. Rehepappidel pole aega poliitikaga tegeleda, kogu aur kulub iseenda materiaalsete vajaduste rahuldamiseks. Meie eelmine president parim näide. Ja ega see üleeelmine ka targem polnud. Asi kisub vägisi sinna poole, et maailma asjade otsustamisest lükatakse võõra rahaga laamendanud Euroopa tasapisi eemale ja areenile tulevad uued tegijad. Sellised, kellel omal midagi on ja kes suudavad ning julgevad. "Kirik keset küla" poliitika aeg hakkab ümber saama. Igaüks peab elama seal, kuhu ta on sündinud ja elama oma mõistuse ja võimete kohaselt. Eestlaste sugune väikerahvas peaks eriti mõtlema sellele, et mis siis saab, kui peremees, kelle jalge vastus end kassi kombel hööruda äkki kaob. Mis siis saab?
juga 4. juuli 2018 00:20
Ennem tõesti suurendagu neid kulutusi, kui paneb selle raha lihtsalt prügikasti. Pagulased ja päästelaevad jne. Aga no naine laevas, laev põhjas. Valime ikka veel naisi suuri asju juhtima.
Indrek2 5. juuli 2018 10:57
Jah, paraku naisterahvad ei sobi riike juhtima üldjuhul... nii lihtsalt on. Ei ole seda haaret mõtlemises? Eriti veel LASTETUD eided.
Ex-soomlane 3. juuli 2018 23:55
Hähää, go Trump. Saksamaal on raha kõige muhu aga piirkontrolli ja kaitse pole. Nad maksavad üle 2000€/kuu sotsiaalabi + korterid ja elektri + mööblid (=5000€/kuu) kuid keegi kellel on kaitsevärv ja kaitseusu, nõuab. "We want our money!". Ja natürlich, bitte herr islam supermann.
Guugelda: 4. juuli 2018 09:05
"Suomi maksaa turvapaikkaa hakeneelle perheelle EU-maista suurimmat kuukausittaiset avustukset" ...
Miks sa Saksamaast räägid, kui Soomes EL kõige suuremad tugirahad on?
Paar aastat tagasi, kui see massiline pagulaste invasioon algas (35 tuhat aastas), tuligi neid Rootsi kaudu kõige rohkem, alguses ka Venemaalt, aga siis venelased ise hakkaasid piiriületamist takistama.
segi 4. juuli 2018 14:27
Oled, kaeva nüüd need faktid uuesti ülesse, Venemaa ei takistanud mingite kardinapeade invasiooni Soome. Need lausa pandi riigi poolt seal bussidele

Kurb murjaniführer Angela 3. juuli 2018 21:35
Aga kui Saksamaa peab jälle kaitsekulutusi tõstma, ei saa enam rahastada Euroopa afrikaniseerimist - murjaniseerimist.
leo 3. juuli 2018 20:17
Läkituse umbkaudne sisu - oled tubli, Merkel, et sa kellegi käsu peale Euroopa Liitu nii püüdlikult oled lõhkunud, aga nüüd on aeg ka Euroopal NATO kaitsekulutusi tõsta
Tiit 3. juuli 2018 20:01
Mis siis nüüd? Trump jumppadi on planeedi valitseja? Enda arust muidugi. Putin keerab temal riista kruustangide vahele.
käinud 3. juuli 2018 19:58
no vot,kas keegi siis aru ei saa,et see euroopa on täiesti mandunud ja jutupaunikute kants.
jutt on ainult selline ilus ja rahulik,tegelikkus on aga hoopis midagi muud,päris huvitav kaua see kokku kukkumine aega võtab
NATO on kokkulepe 3. juuli 2018 19:22
NATO on kokkulepe. Aga praegu on USA kaitsekulutuste osa kogu NATO riikide kaitsekulutustest 70+%, st. üle 3% SKTst. Saksamaa aitsekulutused 1,1% SKT-st, Kanadal ca 1%. Kui kõik NATO 28 liikmesriiki kulutaksid riigikaitsele täpselt 2% SKTst, siis väheneksid NATO sõjalised kulutused 159 miljardit dollarit ehk 18% võrra. USA sõjaline eelarve väheneks 39% ehk 240 miljardi dollari võrra. NATO Euroopa liikmesriikidel tuleks aga üheskoos kasvatada sõjakulutusi 66 miljardit dollarit ehk umbes 25%.
misviga kulutada 3. juuli 2018 19:35
kui raha koguaeg juurde trükid...
sõjamajandus on makulatuuri tagatis.
Lugeja 3. juuli 2018 19:38
Trump ise on kõige ebatõsisemalt võetav, kui juttu tuleb rahvusvahelistest kokkulepetest. Mitut kokkulepet on ta jõudnud juba rikkuda või taganeda? Usun et nii mõnelgi riigil on soov teda ainult seepärast pikalt saata, kuigi kaitseeelarvet sooviks muidu suurendada.
to lugeja 3. juuli 2018 20:12
sa ikka päris totu. trump on halbadest lepingutest lahti öelnud, nagu ikka võib näiteks üürilepingu lõpetada, kui pole tähtaegne. aga euroopa tahab natos olla küll, aga vot lepingut täita ei taha. tajud vahet? vist mitte, palju sinult oodata, kahju.
aga proovi.
to to... 3. juuli 2018 22:21
USA võiks siis ju NATO-st lahti öelda, kui halvast lepingust. Aga kuidas siis rahva raha relvatööstusele kantida? Kuulutada sõda kellelegi?
Ideaalmaastik 4. juuli 2018 09:28
Jah, relvadeta oleks maailm kindlasti parem. Kuid päris kindel, et ilma NATO vihmavarjuta oleks siinkandis taas mingi Venemaa kubermang.
saksamaa 3. juuli 2018 19:16
Trumpi käske ei täida ,siis tõonäoliselt asendatakse llitlased NATOs venemaaga ja liitlased eestis asendatakse venelastega.
Unistada 3. juuli 2018 19:41
ju võid, aga kas sa pärast seda ka siin nii vabalt mulli ajada saad? Või loodad oma teenete peale?
haha 3. juuli 2018 20:49
nali oli hea, isegi naersin
+1
3. juuli 2018 19:13
Merkel on pildil väga hapu näoga.
3. juuli 2018 22:24
loomulikult. saksamaal pole selleks lihtsalt raha. muide ega teistelgi pole. ja maksude tõstmist vms ei kannata euroopa majandus rohkem välja.
teisalt on doonaldil nato alusdokumentide järgi täiesti õigus seda nõuda (et kirbud koera seljas tasuta ei sõidaks).
Eel arve 3. juuli 2018 19:06
Relvatöösturite kasumeid vaja ju suurendada
Nii ongi! 3. juuli 2018 22:02
Arvata, et nii ongi! USA on NATO peremees - dirigendina tähendab see USA ülimuslikkust kogu NATO organisatsioonis, mis on läbi tunnetatud ja sobis USA-le. Umbestäpselt 70%
NATO kaitsekulutustest on juba mõnda aega jänkistanile probleemiks olnud. ülimuslikkuse nimel on üle pingutatud aga nüüd paistab, et Trump on leidnud võimaliku lahenduse - liikmesriikide kaitsekulutuste suurendamine tähendab tõenäoliselt. et USA pakub "õiglase hinna eest" oma relvatööstuste toodangut, tööhõive suureneb ja ameeriklased kiidavad Trumpi. - ??
ei ole 3. juuli 2018 22:18
relvatööstus on USAs suur värk, mitte mingil juhul nad ei lase läbi kaitsekulude vähendamist... see et teiste kulud suureneksid ei tähenda et USA oma tehnikat saaks müüa... ja söjaväetööstis seda nalja läbi ei lase. Kogus see söjaväetööstus USAs on üks paras maksumaksja koorimine, söjaväele müüakse varuosasid a la 100 dollarit tükk mida poes saab vähem kui 1 dollari eest...

Kui 3. juuli 2018 18:58
Kui see tõesti nii oli, siis on kõik justkui korras. Saksamaa peabki neegruste sissevedamise asemel arendama oma lohakile jäänud kaitsevõimet.
Oht ei tule Venemaalt! 3. juuli 2018 22:15
Kelle vastu?? Vaevalt küll, et vanad rivaalid, korduvalt sõdu pidanud Saksamaa ja Prantsusmaa vähemalt lähima saja aasta jooksul või üldse kunagi sõjaga kokku lähevad aga Venemaaga on sihuke "hull lugu" et käbi kogu ajaloo ei ole Vene riik ( Ka Nõukogude Venemaa mitte) ei ole´ainsamatki korda Saksamaaga sõda alustanud, enamgi veel, Venemaa ei ole eales rünnanud Lääne-Euroopat. Mitte Venemaa ei kujuta Läänele ohtu, vastupidi, Lääs on alati ohustanud Venemaad - nagu see on ohustanud-vallutanud kogu muud maailma, terveid mandreid koloniseerinud-"asustanud"
Nii on ja jääb. 4. juuli 2018 11:43
Siinkandis on oht alati Venemaalt tulnud.
no 4. juuli 2018 14:15
Need vaesed soomlased muidugi tungisid ka ise suurele Venemaale kallale, küll trolli juttu uskudes puudus soomlastel igasugune loogika seda teha aga ju tahtsid tasuta vodkat
fritsudel 3. juuli 2018 18:56
põle ka lõpmatuseni rahakest-mitu miljonit sisse pressinud parasiiti vaja elus hoida ja seda vägagi uhkelt.
vot 4. juuli 2018 14:11
Just täpselt, mingi inimkõntsa ülalpidamiseks, keda on priileival miljoneid, neile raha jagub. Kaitsekulude tõstmiseks käib aga ilge koonerdamine. Kõige hullem on see, et see valitsus seal sinisilmi usub, et tööjõu puuduse saab täita nende vegiteerijatega, kes tegelikult ealeski tööd tegema neil ei hakka. Samahästi võiks bussid Ida- Euroopa vahet sõitma panna, sest poolakad, lätlased, leedukad, eestlased ja türklased ei saa Saksamaal niisama pappi
tasuta 4. juuli 2018 14:12
Trump saeb oksa millel istub 3. juuli 2018 18:40
ehk siis rikkus tuleb USA'sse mujalt ja eriti NAFTAriikidest ! Seal seepärast ju käibki sõda eks ole !
3. juuli 2018 18:33
trampija on otsast lõpuni ainult kurjust ja tigedust täis.
to / 3. juuli 2018 18:55
:)))) ole vakka, näed targem välja
tegelikult on 3. juuli 2018 20:14
sinusugune suur sallija tigedust täis. trump seisab oma rahva ja maa eest. ja õigesti teeb, paljud on juba tema poolele üle läinud, kes algul vastu olid. sina siit ei näe, aga ameeriklased saavad aru, mis hea on.
mis järgmiseks 3. juuli 2018 18:27
..uut Hitlerit ka võimule?
võrreldes ühesuguseid 3. juuli 2018 19:01
Hitler oli teistega võrreldes täiesti vahva vunts. Meiega pole mõtet valitsejaid võrrelda- ikka teiste valitsejatega ja sellises võrdluses on Hitler peaaegu ingel.
usa 3. juuli 2018 18:25
seis on ikka päris nutune,kuinii napakate avaldustega esineb...
EU võiks NATOst välja astuda,las tõmbleb omaette see näljane,,demokraatia,,
to usa 3. juuli 2018 18:56
napakate ?? et mina Usa pean kogu aeg Natot üleval hoidma ja teised ei peaks ??
to usa 3. juuli 2018 18:57
jajaa
EU ja Eesti NATOST välja!
sellest ju ekrehelmed kogu aeg unistavadki, NATOST välja, siis saab Puutin oma roheliste mehikestega Eestisse sisse jalutada ja
helmed saavad siis ehk estonia kuberneri koha.
Selle nimel nad kogu aega kremli ülalpidamisel olevate trolli"armeega" ju võitlevadki.
merkel 3. juuli 2018 19:01
peaks siis samuti ekre ridades olema ja terve saksamaa IRW
to to usa 3. juuli 2018 19:14
tüüpiline sotiske-tolerandige :)))
nii 4. juuli 2018 06:57
issandaloll on vist ikka väga valus olla,võta ibumetiini.
Jaan 3. juuli 2018 19:24
Peale Reaganit on USA-l jälle normaalne president, kes julgeb ka asju õigete nimedega välja õelda. Aga need napakad on siin kommentaariumis mõllamas ja arvavad, et peabki kõike tasuta saama.
niion jaan 3. juuli 2018 19:39
putiniga lüüakse käed ja EU saadetakse pikalt psse