käin paar korda aastas Eestimaal ja siis liigun ühiskondliku transpordiga. Nüüd ei saa üldse enam aru, mis toimub. Ostan meeleldi pileti, aga kas müüakse? vöi peab tasuta pileti ostma? Kas siis spontaanselt üldse ei saa bussi peale minna?
kas siis kui ma tasuta bussis tasuta söidan, tuleb kontroll ja teeb mulle trahvi, sest mul ei ole tasuta söidu piletit? vöi saan ma siin millestki valesti aru? Kui tasuta, siis tasuta. poleks ju miskeid kontrolle vaja. Selge nagu seebivesi see süsteem
Oh seda Kadri tasuta bussisõitu, linnades võib ta isegi töötada, talvel -20 kraadise külmaga koht, kus kondid soojaks saada. Maal elades, läheb minul esimene Buss 10km. asuvasse poodi kell 8 hommikul. Pood avatakse kell 9 ja nüüd tuleb esimine buss tagasi kell 15. Küsimus, millega täidab Kadri minu 6 tundi ooteaega? Õnneks on mul 22 aastat vana tehniliselt korras auto, millega saan kõik oma asjad ära aetud, viimati sõitsin bussiga 20 km. krooni ajal. Kadri, kuidas sa kujutad ette töömest, kes astub hommikul bussi, tööriietes ja kogu varustusega (vähemalt 3 suurt kohvrit) ???!!! Need viimased õiged töömehed liiguvad ringi ikka oma transpordiga ja teevad tänuväärset tööd. Meie küla noored enamus on hääletanud jalgadega, kahjuks. Lõpetage see loodust hävitav rail-baltik, Tehke parem meie teed korda, igas vallas ja külas. Autod olid, on ja jäävad veel pikaks ajaks meile kõige sõbralikumaks transpordivahendiks.
On klass kõrgemate töömeeste vahend. Need kes kuskil suures ettevõttes "liinil" käivad ning alampalka saavad, nendele on tasuta transport ka suur palgavõit. Tasuta ühistransport ei võta väga suurt summat riigieelarvest, mida kuskilt rumalamast kohast näpistada ei saaks. Nagu ennist välja toodud, siis Rail Baltick, kui tõesti 10 miljardit maksma läheb, siis selle raha eest saaks 1000 aastat tasuta ühistransporti tänase rehkendusega, sest tasuta ühistransport on 10 miljonit ( kolm korda väham, kui see summa, mida vaestelt piletiraha nöörivad bussiettevõtted niigi kahjumlike liinide käigushoidmiseks dotatsioonina maksumaksja kulul peale maksavad. Seega kui ei ole vaja tasuta ühistransporti, siis võiks maakonnaliinid üldse ära kaotada sinu loogika järgi.
Keegi tore inimene(mees ja naine on üks liha) ei teadnud, mis tähendab tasuta bussisõit, mille aluseks on bussipilet maksumusega 0eurot ja 00senti, sest majanduses puuduvat 0. Majanduses on lisaks nullile ka negatiivsed arvud ja teada saate sellest siis, kui vastate nn. Nigeeria kirjale, mis teatab teile, et olete suure loteriivõidu saanud ning küsib teie isiku ja pangaandmeid loteriivõidu ülekandmiseks. Prale sellele kirjale positiivselt vastamist on teil suur rõõm, kui olete oma majandamisega 0-s. Nagu näitavad lugejakirjad ja Tarbijakaitse ja PPA teadaanded, jäävad positiivselt vastanud oma majandamisega miinustesse, ehk siis miinusnumbrite poolele.
Teate tasuta maakonna liini bussi kõigile ei saa vaid mõeldud peamiselt pensionär ja õpilased ja kes selle bensiin maksab ning mis juhtub kui bussi liini sulgevad.
Bussiliinidele makstakse dotatsiooni/ 30. juuni 2018 23:40
Aastas kulub mittekasumlike bussiliinide käigushoidmiseks umbes 35 miljonit eurot. Selleks, et katta bussifirmadele tulu samas määras, kui eelmise aasta piletitulu, makstakse 10 miljonit juurde. See ongi see tasuta bussisõit. Ei näe põhjust, miks peaks liinid sulgema, kui dotatsioon jääb samaks, ning piletitulu on maksumaksja poolt GARANTEERITUD olenemata sõitjate olemasolust.
Estonian Air ja selle järglane said mitu ( sada ) miljoniteurot dotatsioone ja päästepakette maksumaksjalt "tasuta"??? Miks ei või maksumaksjalt 10 miljonit aastas tulla, et vaesem tööline maal saaks miinimupalga puhul kuus sõidu arvelt ca 75 euri kokku hoida? Kas rikastele käigus hoitav lennuliin välismaale on olulisem prioriteet riigile, kui vaesemate inimeste odavam kulgemine tööle?
Enne valimisi jagati tasuta pastakaid, õhupalle ja kondoome - seejärel sündis mulle väike õde. Ei tea kas kondoomis oli auk või kasutas issi valimisreklaamiga kondoomi?
Homme algab tasuta kampaania "Külastame Lätit" - bussiga saab sõita tasuta Valga Selverini ning sealt on mõne minuti jalgsimatka kaugusel Valka turg ja Super Alko alkopood (juues selle ees õlut ja tõstes pea taeva poole avaneb ilus vaade kirikule, mille tornis on kukk)
Kommentaarides on aru natuke vähevõitu, nii poole lusika jagu, sest pole aru saadud, et bussisõit on tasuta kui on sooritatud ostu-müügitehing, mille väärtuseks on 0eurot ja 00 senti, ühistranspordikaardiga valideerides, ja sõiduõiguse omandate peale valideerimist.Ühistranspordikaart on nagu pangakaart, millega poes ostu-müügi tehingut sooritate ja kauba omanikuks saate peale tehingu sooritamist. Kui kaubaga jalutate poest välja selle eest maksmata (pangakaarti makseterminalis valideerimata), siis saate trahvi.
maksab niigi 35 miljonit, et kahjumis liine doteerida, tasuta sõidu puhul lihtsalt 10 miljonit lisaks, et miinimumpalgaga orjad saaks 75 eurot sõiduraha kuus kokku hoitud ( arvuta mitu protsenti on see miinimumpalgast ). IRL-i ettepanek oli, et jääks iga maakonna otsustada, kas tasuta või mitte. Kui IRL seda poleks teind, siis oleks üle Eersti tasuta, ning mingit valideerimist poleks vaja. Küllap varsti nii ka läheb, ning maainimene saab Tallinnaski tasuta sõita, nagu tallinlane maal. Lihtsalt "konservatiivid" tuleb eest lükata. Raha leiab, kui sulgeda Estonian Airi järglane, ning rikkurite euroreise mitte seeläbi maksumaksja rahast kinni plekkida, või jätta Rail Baltica lollus tegemata.
ise ka sellest aru saad ? Kui on tasuta,pole sul vaja midagi valideerida,kurat küll. Tasuta tähendabki seda,et lähed ja võtad,see ongi tasuta. Kulbiga. No sinul on küll kulbiga kallal käidud.Sooritatud ostu-müügi tehing ... Kui on tasuta,siis ei olegi mingit ostu-müügi tehingut. Majanduses ei ole numbril 0 suurust.
Palju Estonian Airi pumbatud on, et pagulasi siia tööjõuna sisse sebida ja välisinvestoreid tuua ( neid kes metsa hakkavad välja vedama ja turvast kaevama )? 35 miljonit läheb niikuinii, et hoida kahjumlikke maakonnaliine käigus, mis inimesi tööle veavad.
Nüüd saame meie (KE) kenasti kõik tulevased pagulaste hordid mööda eesti laiali jagada ja tasuta transport on selleks suurepärane idee (200 miljonit on Aafrikast juba tellitud - mõned sajad tuhanded ka siia, just viimati Bildebergi koosolekul sai kokku lepitud). Sellist varjatud plaani me plaanisimegi. Andke andeks minu avameelsuse pärast :)
käib välismaal Eestisse orgunnimas tublide ettevõtlike ärimeeste ringkond, kes tahab odavat tööjõudu. Seda teevad-toimetavad nad aga makusmaksja raha eest ülal peetava Estonian Airi ja selle järglase abil. No ja siis muidugi välisinvestorid, ehk need, kes Eestit poolmuidu üles ostavad, et siit ressursid välismaale parseldada. Kõik reformierakonna aastakümnete pikkuse tubli töö iseloomustus ju.
Eesti keeles ja korra mõttes/ 30. juuni 2018 12:36
Tuleb ükskord ometi tunnistada , et ühistranspordi kasutamine, mille käigus võib pileti või muud , soodustatud või tasuta sõiduõigust omavate isikute gruppi kuulumist tunnistava dokumendi olemasoluta trahvi saada ei ole Eesti keeles TASUTA transport. Raske ja absurdne oleks ette kujutada olukorda kus keegi - TASUTA asja kasutamise eest TRAHVI saab! Tõde on see, et kui ka Tallinnas , busside või muude teadetetahvlitle ülesse kleebitud piletiinfo lehti vaatama , seisab seal esikohal teade, et PILET bussijuhilt maksab 2 Eurot ! SEE ONGI OLEMASOLEVAS OLUKORRAS selle "TASUTA TRANSPORDI" tegelik pilet ja pileti hind! Vaielgu sellele faktile vastu see kes suudab millegagi asjalikult argumenteerida!? Kõik muu - on kas osalise (üliõpilased, kehtiva üiõpilaspileti ettenäitamisel. pensionärid, pensionitunnistuse ettenäitamisel, 50%) või täieliku soodustuse (sarnane 100% soodustus kehtis , enne olemasolevat süsteemi, näiteks bussipargi enda töötajatele töötõendi esitamisel) kasutamise võimalus teatud isikute gruppidel, vastava - soodustust tõendava dokumendi (Tallinnas näiteks sissekirjutuse ja isikut tõendava dokumendi nõude juuresolekul) olemasolul ja esitamisel. Tasuta tähendab siiski TASUTA, vastav sõidusoodustus, soodustust tõendava dokumendi olemasolul ja ettenäitamisel tähendab siiski SÕIDU SOODUSTUSE kasutamise võimalust!
Kui IRL-i ehk "konservatiivid"/ 30. juuni 2018 13:01
eest äraq saab lükatud, siis visatakse kõik need piletimasinad ja kaardimasinad ühistranspordist välja. Just IRL oli see, kes nõudis nende erandite tegemist eri maakondadele. IRL oli see, kes maksumaksja raha Estonian Airi pumpas, selle asemel, et alampalka teeniv kodanik saaks kuus 75 eurot piletiraha kokku hoida bussisõidu arvelt. IRL-i poliitika tingib praegu selle, et kõiki neid erisusi administreerida, mis omakorda maksab kõvasti raha maksumaksjale.
Kui need teiste ( refid, IRL) kingad nii suured on või pidevalt segavad, mis pagana päralt te sinna mäe otsa valitsema üldse trügisite? Rumal on muidugi see, kes vabandust ei leia, aga veelgi rumalam on valitsemisega üldse mitte hakkama saada.
aru neist, kes sellise asja eest valitsust sõimavad. Olete kõik rikkurid ja sõidate autoga või? Mul ei ole autot ja kasutan seetõttu bussi töölkäimiseks. Tasuta sõit annab mulle umbes 70-eurose kokkuhoiu, mis ei ole miinimumpalga saajale sugugi väike summa. Olen sellise võimaluse eest ülimalt tänulik.
Tuleb meelde see, kuidas aastaid, kümneid aastaid on rikkuritele Estonian Airi ja mujale miljoneid, sadu miljoneid raha pumbatud kui mutiauku, et nad saaks välismaal käia. Vabast konkurentsist ei haisugi, vaese maksumaksja raha. Kui niigi 35 miljonit doteeritakse maakonnaliine, et need üldse käiks, mis vahet see 10 miljonit juurde maksta, et nad TASUTA vaese rahva jaoks käiks? Loodetavasti pannakse Lääne-Virumaa kah paika, ning tasuta kehtestatakse varsti sunniviisiliselt.
Utahi projekti läbikukkumise hinnaks oli 1 miljard, Jordaania hind ei ole veel teada. Rail Baltic pidi lõpuks maksma minema 10 miljardit. Kui 10 miljonit on see lisa, et bussiga saaks tasuta sõita, siis juba Utahi rahade eest saaks me sõita 100aastat. Rail Baltica rahade eest aga saaks juba 1000 aastat tasuta bussisõitu tänase rehnuti järgi. Mis aga see raha kokku oligi, mis Estinian Airi ja Air Baltica jaoks on maksumaksjalt võetud rikaste ärimeeste ( tegelikult poliitikute sullerdamine, ei ole seal muud, kui raha kantimine oma sõpradele kes valimistel toetavad ) hüvanguks?
See on nagu südame operatsioon tagumiku kaudu!/ 30. juuni 2018 11:13
See on sama nagu Pärnus "osta mustikad karp on tasuta aga mutsika hinna sees!" Mujal maailmas öeldakse tasuliseks aga meil on "osta pilet aga on tasuta eks ole"!
on vaja närvitseda,kas ikka selleks,et mis on hea,on vaja kohe olematuks teha.see ,kellele see sõit on vajalik ja ta on sellest huvitatud,küll ta leiab üles selle info ja saab tasuta sõita.kes aga siin võtab sõna selleks,et seda valitsust kiruda,siis võtke hoog maha ja tehke midagi paremat maarahva jaoks.
See valideerimine või sõidu registeerimine lihtsalt üks põhjendus, miks kontrollivaid ametnikke tööl hoida. Ja mõnelt avaneb ehk võimalus trahvi ka sisse nõuda. Palju lihtsam oleks ju paigaldada uste juurde loendurid, mis arvestaksid igas peatuses väljuvaid ja sisenevaid reisijaid.
et raha eraldatakse vallale ja vald annab vastavalt vajadusele oma memmedele iga kuu sõiduraha. Pole ju loomulik,et memmed peavad kramplikult meeles pidama igasugu võõrsõnaga valideerimist ja kui vanake peaks unustama,on plaksti trahv kaelas. Meil on kõik tagurpidi ja ebaloogiline,ministrid ei jaga tavaelust midagi ja neil peaks piinlik olema rikkalikku palka vastu võtta ja rahva #eest seista".-kõik peab olema lihtne ja arusaadav.
Meil on ka e riik mis peaks tähendama mida? Et ei ole paberi kuhjasi. Tegelikult aga on e riik pluss paberikuhjad. Riigi asutused upuvad paberi pahna sisse mida selleks loodud erafirmad lausa konteineritega minema veavad ja purustavad. Sama on ka bussipiletiga. Ega siis see pilet niisama pole sellega teenib hulk rahvast raha ühisest moosipotist. Imelik et Keila linna tasuta bussis keegi kasutut piletit ostama ei pea. Miks? Sellepärast et linn arvutas palju maksab piletite müük, kontroll, kogu asjaajamine ja selgus et kui kõik lihtsalt sõidavad bussiga on tunduvalt odavam. Ei mingeid pileteid, kontrolle ega trahve!
väljasta arveid,mis on väiksemad,kui 3 €. Sinu lolli loogika järgi kihutasid sa muidugi kohe panka ja maksid oma 0 € arve ära. küll telleril oli imestamist.
puhja rahvas saab maakonna bussiga sõita tasuta ulila sooni, sealt edasi algab tartu linn. kas bussijuht hakkab metsavahel linna pileteid müüma, või sõidavad kõik 15 km jänest kesklinnani. kui kontroll tuleb, kas oled linna- või maajänes.
kesikute majandamine - samsugune lollus kui kesikute poolt kehtestatud tulumaksusüsteem, kus keegi ei tea , mida homne päev toob. Palju möla vähe villa. TEHTUD putja.
See on nagu Ossinovski ja Tsahkna 2korda aastas lubatava soovahetuse operatsioonidega, mida nad koos seaduseelnõusse planeerisid. Kui bussijuht koos bussiga Tartu linna piiril vahetab sugu, see tähendab läheb Tartu linna Transpordiameti alla, siis peab Tartu linna pileti ostma. Kui bussijuht koos bussiga sugu ei muuda, see tähendab jääb maakonna transpordiameti alla, siis saab sama sõiduga jätkata.
Eks see "tasuta" pilet hakkab maksma nii nagu mõned aastaid tagasi Tallinna ühistranspordis - omadele tasuta, võõrastele, s.t. teistele Vabariigi kodanikele tõusis pileti hind tublisti. Sellest ajast pole kasutanud võrdsematest võrdsematele ühistransporti.
Millal saaks Loksalt pealinna tasuta sõita,kõik pensionärid käivad linnas eriarstidel ja oma väikesest pensist ikka maksa piletit.Siin ei arvestata,oled sa invaliid,või pensionär. Miks me oleme halvemad,kui saaremaa vanurid?
näiteks sissetulekuta töötud maksid rikaste osa prügiveost kinni, kui pidid nn. tühisõitude eest maksma jne. Samuti vaesed autoomanikud, kes teevad kuus ühe hädapärase sõidu, maksavad kinni rikkurite osa arvest, kes sõidavad iga päev ning kes sõidavad välismaale, sest ka rohelise kaarti hind on kindlustuse sees jne.
Ja ole nüüd hea ning selgita selle lahenduse tehnilist poolt nii, et teised ka aru saavad. Minu arvates oleks hea lahendus olnud see kui peagi ringlusse lastav kontaktivaba ID kaardil oleks selline funktsionaalsus sees, et saaksin end ühistranspordis valideerida.
on see mõttetu 0 pilet, sest bussijuht võib neid välja lüüa suvalise arvu, omanik muidugi maksab talle selle eest, sest vastavalt nende arvule, saab riigilt raha.
Polnud veel eile võimalik tasutasõidu bussikaarti saada ei postkontorist ega bussijuhilt. Mõlemalt poolt öeldi, et kaarte veel pole ja ei ole teada millal tuleb. Aga kui ma tahan esmaspäeval tööle minna ja bussijuhil pole kaarte anda, kas ma pean siis trahvi hakkama maksma?
kaarte,muidu jäävad graafikust maha. Linnaliinidel Maaliinidel on teine teema,sealt peaksid kaardi kätee saama. Ja postkontoris on kaardid täitsa olemas,eile just ostsin.
Terve Tallinna linna elanikkond ostab pileti, mis maksab 0eurot ja 00senti, iga kord kui valideerib. Kes pileti, mis 0eurot ja 00senti maksab, ostmata, see tähendab valideerimata jättab, saab trahvi. Velideerimine on ostutehing samamoodi nagu kaupluses pangakaardiga maksmine. Kaup ei ole enne teie oma, kui te sel eest pole maksnud. Valideerimine on samasugune ostu-müügi tehing nagu poeski.
Eks igaüks saab aru vastavalt sellele, kas aru on lusikaga või kulbiga antud. Bussisõit on TASUTA, sest pileti hinnaks on 0eurot ja 00senti. Seega piletita, mis maksab 0eurot ja 00 senti, bussi peale ei saa, kui olete bussis piletita, olete varas-"jänes" ja saate trahvi.
Sa lugeda oskad aga aru ei saa: b u s s i s õ i t on t a s u t a, sest bussipilet maksab 0eurot ja 00senti. Piletita sõit on varga-jänese sõit, mille eest saab trahvi. Lapsena mängisime poodi: müüsime aiasaadusi-maasikaid, vaarikaid, tikreid ja maksime mängurahaga, mille ise joonistasime. Kes marju saada tahtis pidi mängurahaga,mis pärisrahas oli 0eurot ja 00senti, maksma, ilma ei saanud. Seega müügitegevus käis tasuta, kuid marju tasuta ei saanud, ainult mänguraha eest.
Ah sa mait - nüüd siis ilmselt võetakse rügement kontrolöre tööle, kes hakkavad mööda busse trügima ja inimestele trahve kaela väänama - ilmselt päris rahas, aga ütleme nii, et mõistuspärane see asi ei ole. Siis peaks ka trahv tasuta sõidu eest olema 0 eurot. Inimesed, olge valvsad.
0 tähendab seda,et Su majandus on nullis. Samas võiks ju bussipileti hind olla -2 €. Tähendab siis,et kui bussijuhilt piletit küsid,peab too sulle 2 € andma ? nii või ?
Kui sul on tasuta pilet teatrisse või kontserdile, siis ilma selle piletita ikka sisse ei saa. Ära võta seda kui "tasuta", võta seda kui "100% soodushinda".
jaburuse tipp, sest vastavalt valideerimise arvule ja 0 piletite arvule, makstakse bussifirma omanikele lisaks endisele dotatsioonile. Kuidas muidu teaks, kui palju maksta.
Mina jälle olen kui vabakäigu vang, raha pole kaugemale sõiduks, võin vaid ümber maja käia nii kaugele, kui jalad viivad. Elan Rapla maakonnas, kus tasuta ei saa midagi.
Minu poolest on see okei, et ma ikka valideerima pean kaardi, sest kuidas muidu teatakse, et näiteks hommikul kell 8 oleks mõnel liinil suuremat bussi vaja jne, muidu see kaob üldse ära. Bussijuht ei pea hakkama ju ise üles kirjutama, et mitu reisijat oli....
pigem näen seda probleemina ... nagu Tallinnas, kui on liiga palju rahvast, kes korraga soovib bussiga sõita siis osa neist jääb maha ... ja ürituste-turisti piirkondades võib selleks mahajääjaks olla ka kohalik elanik, kelle huvides justkui see süsteem loodi.
See on nüüd isikuandmete kogumine... Enne piletit ostes said olla anonüümne.. nüüd tasuta sõiduõigust lunastades annad end teada .. kus millal ja kus suunas...
ühiskaardi saab ilma isikustamata, see tähendab, et kui on isikustatud, siis sa ise panid selle valiku sinna peale....pole mõtet jälitamisest rääkida siin kommentaariumis, kui ise lisasid oma bussikaardile isikukoodi j a interneti konto peale...
sealt pigistame raha välja,see on Õhtulehe mentaliteet. Et anda inimestele infot tasuta sõidust,siis ajaleht küsib selle eest tasu. Alaarenenud asjaajamine ja ahnuse tase!
Mõttetute "tasuta" teenuste juurde tekitamise asemel võiks hoopis maksa alaandada. Niigi juba läheb 50% palgast maksudeks ja selliste populistlike otsuste pärast tõusevad maksud veel kõrgemaks.
kus nüüd hakkab alles rahvas rändama kui tasuta sõit käes.Igasugused luuserid ja töötud ning vargad ka kohe platsis maarahva vara riisumas. Seni kuni oli rasuline bussisõit polnud asotsiaalsel rahval lihtsalt raha et maakolkaid rüüstama minna .Aga nüüd tuleb vist püss padja all magama hakata et see linnast saabuv luuserite ja varaste banded minema peletada ,politsei peale loota enam ei saa kui näljased rahvamassid liikuma hakkavad.
tundusid imelikud sokitaavi ja paar tema lähikondlast (teised olid lihtsalt ligid), siis praegune valitsus koosneb eranditult poolearulistest, ei oska ei nutta ega naerda, ahastus tuleb peale.
et riik maksab kinni minu pileti ? No kuskohast see raha riigile siis tuleb,kui kitte maksude näol minu taskust ? Selle rahamida see " riik " jälgimissüsteemidele ja ametnike ülalpidamiseks kulutab,võiks rahva hüvanguks kasutada.