2
fotot
Kiievi vaksal (Ukraina raudtee)

Mullu kevadel käis Ukraina taristuminister Volodõmõr Omeljan välja lennuka idee käivitada reisirongiliiklus Kiievist Tallinnani. Viie pealinna rongi nime saanud liin pidi ühendama Kiievi, Minski, Vilniuse, Riia ja Tallinna.

Ehkki mõte tundus esmapilgul hoogsalt utoopiline, kiitsid Eesti riik ja rongieksperdid selle lahkelt heaks. Käidi välja optimistlik prognoos, et rong võiks Dnepri äärest Tallinnasse jõuda juba sama aasta sügisel. Nii kiiresti asjad küll ei käinud, ent suurejoonelist mõtet ei ole ka päris maha maetud.


Eesti Raudtee on äraootaval seisukohal

Rongisõit Kiievist Riiani on erinevate raudteede vahel juba kooskõlastatud. Millal uus rong täpselt sõitma hakkab, ei ole veel paika pandud.

Tallinnasse rong esialgu ei sõida. Eesti Raudtee juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul ei saa öelda, et asi on huvipuuduses. „Vastupidi. Antud projekt väärib kindlasti meiepoolset tähelepanu,” ütles Laidvee Õhtulehele.

Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee (Ekspress Meedia/Karin Kaljuläte)

Eesti Raudtee juhi sõnul ei ole rongiliini pikendamine Tallinnani mingi probleem. „See marsruut vajab siiski tasuvusanalüüsi,” selgitab Laidvee viivituse tagamaid. „Kui Kiievi-Tallinna rongil on piisav nõudlus, oleme omalt poolt valmis antud projekti toetama. Praegu on täpsest tasuvusest vara rääkida, seda on kindlasti näha, kui rong Riiani sõitma hakkab.”

Tasuvusanalüüsi teostab Ukraina raudtee koostöös teiste projektis osalevate raudteede esindajatega. Ukraina poole otsustest sõltub ka piletihind. Praegu ei ole sõiduhinna maksumust veel kokku lepitud.

Siinkohal tasuks märkida, et Venemaa-suunaline rong, mille opereerimise võttis 2015. aasta suvel GoRaililt üle Venemaa Raudteed, on osutunud ülimalt populaarseks. Võrreldes esimese sõiduaastaga kasutab võimalust Venemaa ja Eesti vahel rongiga liigelda tänavu juba 26 protsenti enam inimesi - esimesel viiel kuul sõitis sel liinil 43 000 reisijat.


Läbirääkimised käivad

Küsimus rongiliini pikendamiseks Tallinnani tõstatati tõsisemalt käesoleva aasta mais, mil raudteejuhid kohtusid Kasahstanis, samuti arutati teemat 29. maist 1. juunini kestnud raudteeadministratsioonide tippkohtumisel Moskvas, mille päevakorras oli muuhulgas Kiievi-Riia reisirongi sõiduplaan.

Nõupidamisel lepiti kokku, et Ukraina, Valgevene, Leedu ja Läti raudteed esitavad oma seisukohad liini pikendamiseks Tallinnani hiljemalt selle aasta augustiks. Praeguse plaani kohaselt sõidaks rong Tallinnani uuel liiklusgraafikuperioodil, mis hakkab kehtima 9. detsembril 2018.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei näe uue reisirongiliini avamiseks takistusi. „Kiievi liin oleks hea ka Rail Balticu kontekstis, kuna ühendaks idapoolsed liinid läänepoolsetega,” sõnas ministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda. „Mida rohkem ühendusi, seda rohkem inimesi kokkuvõttes rongidega sõidab.”

Tallinnasse jõuaks ööpäevaga

Eesti Raudtee arvutuste kohaselt kestaks sõit Kiievist Tallinnasse 25 tundi. Kas rong ka Tartus peatuse teeb, luues nii tartlastele kauaoodatud võimaluse kodulinnast Riiga sõita, ei ole veel kindel. Sõiduaeg Tallinnast Riiani oleks uue rongiga orienteeruvalt 4 tundi.

Analoogselt populaarsele Moskva-Peterburi-Tallinna rongile kuuluvad Kiievi-Tallinna rongi vagunid Ukraina raudteele. Sõit on mugav, sest tegemist on nn hotellrongiga. Eesti piiril vahetuks vedaja. Kes selleks saab, selgitatakse välja hankega. Eestis omavad raudteel reisiveolitsentsi Elron ja GoRail.

Jaga artiklit

47 kommentaari

V
Värskem õhk RB-ga  /   09:46, 19. juuni 2018
Riiga on võimalik ainult RB kaudu sõita. Unustage need aferistid kes ilma ziljardeid kulutamata üritavad inimesi Tallinna-Riia-Vilniuse vahet sõidutada.
  /   07:42, 19. juuni 2018
Varsti saab 6miljardit maksva mineva rongiga sõita kuhugi Leedu piiri ei kuhugi.

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis