NOBE (kuvatõmmis: mynobe.com)

Esmaspäevases "Vikerhommikus" tutvustas Roman Muljar esimest Eestis toodetud kolmerattalist elektriautot NOBE. Varasemalt vene keele õpetajana töötanud mees rääkis, et soovis teha midagi, et maailm paremaks läheks. 

Idee sai alguse tuttava ehitatud elektrilisest rollerist. Seejärel mõeldi koos, et istmeid võiks rohkem olla ja sõiduk võiks vihma ja tuule eest paremini kaitsta. Siis leidsid mehed, et masin võiks olla ka klassikalise välimusega, sest nii võib toota liikurit järgmised 50 aastat.

Praeguseks on valmis NOBE esimene elusuuruses mudel. Järgmisena tehakse esimene sõitev mudel ning 2020. aastal hakatakse NOBEsid tootma. Muljari sõnul on ta oma liikuriga sammukese Teslast ees, kuna auto on kerge ja kuulub mootorratta klassi. Tema hinnangul pole tuleviku nutikates linnades enam nii raskeid autosid tarvis ning seega sobib NOBE oma kerguse ja kiire sõiduga tulevikulinnadesse Teslast paremini.

Kuna enamasti sõidetakse üksi või kahekesi, pole nelja ratta järele tegelikult vajadust. NOBEsse mahub kaks inimest ning ka taga on üks iste, kuhu mahub näiteks väike laps, kott või koerake. Pakiruumi on autos tema väiksuse kohta ohtralt: kotte saab panna nii auto ette- kui tahaotsa.

NOBE baashinnaks kujuneb tõenäoliselt 29-30 tuhat eurot, kusjuures tegijate soov on, et masina väärtus aastatega tõuseks, mitte ei langeks. Seetõttu saab juba ostetud NOBEt uuendada, näiteks aku välja vahetada.

NOBE elusuuruses mudeliga saab tutvuda Rotermanni kvartalis.

Kuula "Vikerhommiku" intervjuud.

Jaga artiklit

37 kommentaari

T
Tänapäevane äri  /   20:11, 18. juuni 2018
Ega tänapäeval polegi oluline, et hind mõistlik oleks või keegi ostaks.
Eesmärk on tootmise alustamiseks riigilt (EAS näiteks) hunnik pappi välja nuruda ja see firmast välja kantida.
V
väike diisel  /   19:49, 18. juuni 2018
on tegelt ökom ja praktilisem kui akuga asjad

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis