kohtla-järvele sissesõidul (jõhvi poolt) on uus ohutussaar väga ohtlik. inimesed on harjunud kaherealise teega, kuid nüüd lõppeb üks rida saarega. tee ääres on küll liiklusmärgid, kuid teele on jäetud radadevahelised jooned tõmbamata juba pikka aega. olen näinud seal mitut ohtlikku olukorda isegi päevavalges. pimedas aga asi päris hull, kui harjumuse järgi sõita
Mujal luuakse turvalisi ja kiireid läbimist võimaldavaid teid siis siin tehakse võimalikult kitsaid ,raskesti läbitavaid ja talvel ohtlikke lahendusi! Rahustame? Kas ei paneks juba igale teele 30 kiirusepiirangud?
juhuslikult Tartu kesklinnast Lõunakeskusesse bussiga. Neid ohutussaari oli nii palju, et buss kohati ainult kägises, sest saar oli saare otsa ja nii pisikesed, aga buss on päris pikk. Neid saari ja pöördeid oli vähemalt 15 tolle tee peal. Miks küll peab niimooodi transpordivahendedi lõhkuma?
Selle ristmiku projekteerija peaks saama trahvi vähemalt 150 000 eurot. Tegemist on kuritahtliku tegevusega ja tahtliku liiklejate ohtu seadmisega. See ristmik tuleks kindlasti ümber ehitada. Võrreldes Poolaga, on Eesti ringteed täielikult absurdsed ja ei ole arvestatud mitte kuidagi reaalse liiklusega. See nurk, millega juht peab ringteele sõitma, kahjustab autot. Võib-olla on projekti pealt tore vaadata, kuidas kõik lookleb, aga reaalsus on midagi muud.
Alles nüüd hakkab kellelgi midagi koitma ? Siiani lasti Maanteeameti liiklusgeeniustel neid igale poole ehitada. See nimetatud õnnetus ei ole esimene selle nn ohutussaare pärast. Ühe Tartulähedase saare ohtlikusele olen ise kirjalikult tähelepanu juhtunud Maanteeameti peadirektori ja " spetsialist" Andrus Prüki tähelepanu. Vähemalt kolm autot on seal lõhutud, aga saar alles ja selle tegijad ainult irvitavad üleolevalt. Teisiti ei saa nende vastuseid tõlgendada. Nad tunnevad end kindlalt , sest toimib ringkaitse. Keegi ei tea kedagi, kes teab kedagi kes teab, et liiklusõnnetuse puhul on uuritud Maanteeameti tegemisi või tegemata jätmisi.
ei tea midagi öelda KÕIGI ohutussaarte kohta, eks neid ole palju erinevaid ja pole välistatud, et suurem osa ka ohutust tagavad. Tahan juhtida aga tähelepanu erilisele *ebatsensuursusele*. Kopli asumis Tallinnas on Kopli tänavat üha kitsamaks ehitatud ja joonitud nii nagu oleks joonija purjus olnud. Trammitee remont tehti vist nii, et projekti joonistaja ise iial kohale ei jõudnud ja kaarti lugeda ka ei oska. Lisaks arusaamatutele ja jalakäijatele ohtlikele uutele peatusekohtadele tekkis Kopli lasteaia lähedusse asi, mida viisakalt on raske nimetada. Trammitee poole tekitati niigi kitsale tänavale sisse jõnks, mille tõttu kaks bussi ei mahu vastassuundadest mööduma, rääkimata suurematest veomasinatest, missugusi seal liigub sageli. Ja selle jõnksu sisse siis tehti lisaks käsipuule ka madalad "trepi"astmed - just selliselt, et on paras nendele koperdades kukkuda näoli trammiteele, otse sõitvate trammide ette! Tahaks teada, mida sellise asjanduse väljamõtleja küll manustas ja missugune on aju ehitus, et niisuguse asja peale üldse tulla.. Rääkimata Kasepargi veerde tekitatud metsapeatusest, mis peatab terve liiklusvoolu ja kus sõidetakse bussidest mööda üle kahekordse pidevjoone, sest muudmoodi ei saa. Liikluskorralduse asemel on sihilikult loodud liikluskorratus, mis ühel hetkel võib hakata inimohvreid nõudma. Kusjuures ruumi normaalseks tee-ehituseks seal oleks olnud küll ja ka peatuste kohad olid trammiliikluse algusest oluliselt mõistlikumad ning loogilisemad, nende selline arutu nihutamine on arusaamatu.
Eriti ohtlikud talvel lume all sõites piirkuurusel või libedaga isegi alla selle .Nõuka ajal aeti suuremad maanteed puhtaks juba vara hommikuks enne suure liikluse tekkimist .Praegusel ajal aga tehakse teetöid hommikusel tipptunnil.Vähemasti on see nii Haapsalu Tallinna lõigul .Arusaamatu kellele või miks neid lõksusid ehitatakse ?
saa aru, mida te vingute, sõitke lubatud kiirusel ja pole viga midagi aga kahjuks on eesti täis lambaid kes omale load ostnud või lihtsalt arvavad, et on mingid ralliässad.
Kas sa oled üks nendest ametnikest,kes nende mõttetute ja ohtlike saarte ehituste eest altkäemaksu saab,sest selliseid kalleid asju pole võimalik planeerida ilma selle eest altkäemaksu saamata,eriti veel kui samas saare kõrval olev tee on auklik!!!
kõnni Lasnamäe Centrumi juurest läbi tunneli Motoneti ette. Jälgi ka seda, mis teekonna kõrvale jääb. Kõnniteed algavad ja lõpevad ei kusagilt, autodega tuleb sõita mingit takistusrada mööda, sinka vinka. Mingi ajudeta ollus on projekteerinud kogu selle kupatuse seal Tähesajus. Proovige minna Motonetist Magazini poodi.
mujal maailmas on liikluse rahustamiseks tehtud "lamavad politseinikud" mis on kordades odavamad ja lihtsamini tehtavad,eriti kui kasutada teisaldatavaid variante!!!
Ohutussaared ja ülekäigurajad ei le liiklejatele ohtlikud, ohtlik on eestlaste liikluskultuur ja suhtumine kaasliiklejatesse, saage sellest ükskord aru!
Küll tahaks teada, kelle huvides neid ohtlikke tõkkeid teede peale nii visalt ehitatakse? Kes sellest kasu saab? Ja sama küsimus ka surmakraavide kohta.
Ohutussaarte taolised moodustised kõlbavad ainult linnaseseks tarbimiseks. Linnavälistel ja linnalähedastel magistraalidel on need eluohtlikud nikerdised lubamatud. Ilmselt tehakse neid selleks, et nende taustal saab eurorahasid välja pigistada nagu nende ohtrate sõõrikutega peamaanteedel.
Võiks midagi veel effektiivsemat teha, sõja ajal venelased keevitasid tankide takistamiseks kokku rauast kärakat kuhu tank otsa kinni jäi. Liikluse rahustamiseks oleks need ohutussaartest paremad
Kui minust möödasõitu teinud ja sellega vastutulijale jalgu jäänud autojuhile paremale võttes ruumi tegin ning sellega nii tema, kui vastutulija, kes millimeetritki tee telgjoonest oma õigust taga ajades kõrvale ei liikunud elud säästsin, siis see liiklusekspert vastas seepeale, mis siis välja tuleb, kui me mööda kraaviääri selliste pärast kondama hakkame. Mulle jäi selle vastuse peale tunne, et elude säästmine on see kõige viimane.... tuleb oma õiguste järgi elada ja muu on suva ja see jutt hukkunute arvust on kellegi teise mure.
sissesõit Viljandi poolt tehti ,,ohutussaarega,, kitsamaks ja sisenev suund ehitati lausa kraavi, jupp ilusat maanteed rikuti ära - nüüd on siis ohutum kui varem? Vähe sellest äpardusest, nüüd tahavad toimivat kesklinna ristmikku ringikeseks moodustada - kes/mis peataks hullunud ammitnikku?
Ohutussaared mida paar aastat tagasi ehitati on ohtlikud autojuhtidele. Segavad liiklust ,ebamugavad ja teeäärsed kraavid ootavad samuti,et sureksime kohe.
Lgp. Kats. Kas Sinu kommentaar on kirjutatud kõhutunde ajendil või oskad ka oma juttu faktidega illustreerida? NB! Vali liiklusvahendi sõidukiirus vastavalt oludele ja siis ei pea kartma ei ohutussaari ega mõrtsukkraave!
sa raulikene võid ju korralikult lubatud kiirusega sõita,aga kui sa oled vastutulija vmt. teise auto pärast sunnitud kraavi sõitma,kas siis ajad ikka sama jura edasi???
teeäärsed kraavid oleks nagu valmis kaevatud massihauad . Ja kui seal sees on veel vesi , võid pea alaspidi turvavööga kinnitatud , ära uppuda- seda isegi mitte suurte vigastustega.
aga selle eest saavad kõik teelt väljasõidud ilusasti kokku loetud. Varem ukerdasid ennast põllult, või hangest tagasi, aga nüüd oled peos, mis peos- ei mingit pääsu. Lisaks uueneb autopark! Ja sinna massihauda aetavad ei pea ise omale labidaga enne kuklakuuli ka hauda kaevama!
Ohutussaared, need on surmavad künkad keset teed, eriti pimedas, sügavad kraavid kohe teeservas, isegi peatuda pole kohta, kitsad ringteed kus tuleb suurel veokil üle sõita keskkoha klumbist, kuna ei mahu välja keerama, kes sellised haiged süsteemid loonud on? sellised inimesed tuleks kinni panna, külvavad teadlikult surma.
Tehke jah teid veel kitsamaks ja raisake teeruum igasuguste saarekeste peale. Siis on päris kindel, et kui ükskõik, millisel põhjusel sõiduki üle kontroll kaob, pole enam võimalik midagi päästa ja kui saare otsa ei satu ning üle kaela ei keera, saab vähemalt vastassuunas ikka kellegagi kokku.
..nüüd nn.uued teed rehitatud nii,et kus lõpeb asfalt,algab kohe suur,sügav kraav.Lõhkeb autol kumm,olgu suurel,väiksel autol,siis polegi teeärres võimalust tagavara rattast alla panna.rattavahetusega võid surma saada ja suur auto ei saa teeärde tõmmatagi,vajub kohe kraavi.
Kui ohutussaar on rajatud mingi niigi kitsa tee keskele, siis muutub see tõesti pigem ohusaareks. Ohutussaar muutub mõttekaks kui see on mitmerealise magistraali keskel, kus ka foor lisatud. Loodaks, et meie liikluskorraldajad ka sellele järeldusele kord jõuavad.
Nüüd on tekkinud iied lamavad politseinikud, tehakse teele kõrgendus ja ülekäigurada selle peal. Esiteks ei viitsi töömehed teha nende vllide servasid sujuvaks ja vähemalt pooled, mida olen ületanud on ikka täiesti järsu randiga, võid vaikselt 5km/h sellest üle vajuda ikka teeb auto kolaka, teine aspekt oleks, et mis mõte on teha ülekäigu rada lamava politseiniku peale? Et esmalt sõidan jalakäiale otsa ja siis saan teada, et on ohu olukord? Ennem tehti neid ikka veidi ennem ülekäigu radasid. Eks muidugi hoiab kokku nüüd saab kahe asemel ühega hakkama.
aga jõgeva linna silla ülesõit on tase/ 15. juuni 2018 07:56
kes need keerud ja kurvid välja mõtles, peaks vangis istuma. rekka ei saanud talvel sellega hakkama ja sõitis otse üle... väänled seal nii, et süda paha.
Ohutussaared on Eesti teedel tegelikult OHUSAARED ja julgen arvata, et Eesti maanteedel on nn. ohutussaared vähemalt 99% ulatuses segavad ja ohtlikud ja tuleks viivitamatult likvideerida ja nn. "ohutussaarte"arhidektid ja projekteerijad tuleks võtta vastutusele inimelude ja vara ohtu seadmises. Mõttetust kulutamisest rääkimata. Jääb arusaamatuks, kuidas saab ruulida ebanormaalne tegevus?
Ega kiiruskaamerad sugugi ohutumad ei ole. Neid lugematuid äkkpidurdusi kiiruskaamerate ees ja seejärel jala sirgekslaskmisi kiiruskaamerate järel (ja seejärel avariiohtlikke möödasõite) näeb maanteedel igapäevaselt. Iga rullnokk teab, kus kiiruskaamerad asuvad ja mingit distsipliini need küll ei loo. Raha on aga riigikassal vaja ja raha ongi üldse ainuke tähtis asi maailmas. Seda, et kiiruskaamera mõne avarii reaalselt ära hoiaks, ei usu vist ükski ametnik ise ka. Pigem võtavad nad liigselt tähelepanu ja keskendumine sõiduteelt koondub kiiruskaamera ja spidomeetri jälgimisele. Inglismaal tehti katse (Top Gearis oli sellest juttu), kus ühel teelõigul koristati kõik kiiruskaamerad teelt ära ja õnnetuste osakaal vähenes sellel teelõigul 55%. Olen täiesti kindel, et sama tulemuse saaks ka Eestis. Aga vaevalt, et ükski ametnik raatsiks sellist katset Eestis korraldada. Puhas raha ju!
Viljandi ringtee peale ´´rekonstrueerimist´´ on palju ohtlikum, aeglustusrajad kaotati ära ja keset teed topiti liiklusmärgid mis sõiduautos olles varjavad vasakult tulevad sõidukid, eriti mootorrattad mis jäävad märkide taha varju
Nagu iga asjaga, nii on ka nende märkidega liiale mindud Ju sõltub teeehitajate sissetulek ka tee äärtesse paigaldatud märkide kogukaalust. Teed ja ristmikud läigivad pimedas nagu juudi jõulupuud- pimestavalt. Kõige suurem pind- märgi taust särab kui tänavalatern aga see kujutis mis märgile tähenduse annab, on selle taustal tagasihoidlik. Peaks ju ikkagi vastupidi olema. Miks ma pean jõllitama mingit suurt sinist latakat, kui ma võiks kasvõi pimeda öö taustal näha ainult tähti ja sümboleid.
Ühed jubedamad ohutustapjad on torud mida raudteed ületavatele kergliiklejatele tõkkeks pannakse. Osad on täitsa toimivad (näiteks Lilleküla staadioni Tehnika tn väljumisel) aga mõned on nii kitsaks tehtud, et pärast kitsast kadalipust välja manööverdamist tuleb alles pähe mõte kas rongi ehk tuleb? Eriti nõme on Järvevana raudteeületus, kutsuks Taavi Aasa sinna rattaga proovisõidule. Varem või hiljem need torud seal kellegi tapavad.
to jalgrattur / 23:25, 14. juuni 2018/ 15. juuni 2018 05:28
sa oled soe, sind ei tohikski rattaga tänavale lubada kui sa niigi palju ei tea , et raudtee ülesõitude ala kuulub Raudtee Järelevalvele ja Tamo Vahemets on suur SAHVER OÜ ohutusfirma ja kõva tegija
Nendel torudel ei ole mingit pistmist ei euroopa tarkurite ega Taavi Aasaga. Nendele kehtivad Eesti omad nõuded (millise vahega, kui suure ülekattega), mille järgi need peavad olema jalgrattaga ilusasti läbitavad. Kui need ei oleks jalgrattaga läbitavad, siis ei oleks need läbitavad terve rea palju kohmakamate vahenditega nagu nt kaksikute käru. Kui teha kuskile vastav pöördumine, siis tehakse nõuetele mittevastavad tõkked ümber. Tallinna kõige tõsisem torutõke oli Kitseküla jaamas, mille läbimine eeldas sentimeetri täpsusega 180kraadise pöördega vigursõitu. Ilmsesti see mingitele nõuetele ei vastanud ja nüüd on sealt üks toru ära koristatud.
Milles antud ohutussaar süüdi on? Ta asus mitukümmend meetrid enne seda kohta kus rekka mingil põhjusel (paralleelvarda mutri lahti tulemine?) juhitavuse kaotas. Arvestades rasket koormat ja kõrget raskuskeset käis külili. Erinevalt bensiinist diiselkütus ei lähe nii kergelt põlema, aga see eest kui sütib, siis sütib nii, et vähe pole.
ohutussaar on jalakäijate ohutust sõidutee ületamisel suurendav teerajatis; Mitte kusagil pole öeldud, et sellele tuleb täie hooga otsa sõita. Nii tuleks ka kõik kõnnitee äärekivid lõpuks eemaldada
No mida Sa ahviinimestelt ootad? Loe kommentaare. Koristame kõik ära ja kütame gaas põhjas stiilis jutt on ju. Süüdi on muidugi Eesti vabariik ning ennem oli kõik hästi. Ning loomulikult on ju kõik rumalad, peale nende. Ainult keegi neist päriselus vist midagi väga saavutanud pole... Nagu Hitler oli omal ajal enda arvates suur kunstnik. Ei teadnud tõesti, et meil neid Jaan Tatikaid siia niipalju siginenud on. Ja täna pole veel isegi reede õhtu :o
Kas Teie kui tark seadusetundja oskate arvutada ohutussaare-liiklusringi jne. minimaalse diameetri näiteks nelja,viie,kuue tänava tee ristumiskohal kui Liiklusseadusega on suunatule vilgutamise aeg minimaalselt 3 sekundit?
Maanteede Kuningas raivile (kell 09:16)/ 15. juuni 2018 17:53
Eksid rängalt. Praeguse e-bardliku liiklusseaduse järgi on siina vilgutamise aeg maksimaalselt 3 sekundid. Siit ka paljud avariid tänu sõnakuulelikele roolikeerajatele, kes sellist IoIIakat seadust täidavad.
Näiteks Rootsis ja Norras näidatakse ringi pealt ka vasakut suunda, kui esimese-teise mahasõidu asemel keeratakse maha kolmandalt või enamalt mahasõidult ja alles siis kui ringilt maha keeratakse vilgutatakse paremat. Sama komme oli ka Eestis seitsmekümnendate lõpus. Nüüd teevad seda siin mail väga vähesed.
Vilgutamiseks jääv aeg sõltub sellest, kui kiiresti sa sõidad. Väiksem ring tuleb teha lihtsalt kitsam ja aega on maa ja ilm. Pealegi, mis sa selle vilgutamise pärast muretsed? Niikuinii sa vilgutad tulesid ainult koos rooli keeramisega - heal juhul.
Mis koolis küll need teede projekteerijatest insenerid käinud on? Võtkem kasvõi Võru linna Räpina mnt.-lt sissesõidu. Kitsas tänavalõik, viis sammu ühele poole, viis sammu teisele poole aga keskel peab ikka mingi si..nikerdis olema. Luhamaa poolt tulles Kosel neid veel rohkem. Üldiselt on need väikelinnad kõik täis neid ohtlikke ohutussaari. Suurtest linnadest rääkimata.
Kus need jalakäiad keset metsi massiliselt kooserdavad? Linnas on talvel lumekoristus nende saarte taga kinni, maal viimase moeröögatusena parempöörde aeglustusradade kaotamine ja pöörajast mööda sõitmist takistavate saarte ehitus on aga juba tahtlik tapmine!!!!
Väga õige tähelepanek , peavadgi olema just selliste kõrgete servadega et lapsed ei saaks ega ulatuks sinna peale ronima ja mängima . Ohutum ikka . Ja saarekese taga saab peidus olla . Sest need ongi mõeldud rekka ehk auto peatamiseks.
Ma ei räägigi laiadest tänavatest, vaid sellistest peaaegu külatanumatest, kus pole isegi ülekäigu radagi, ega bussipeatust. Võrus nimetati need "Saarmani saarekesteks". Need tekkisidki Seoses Saarmani valimislubadustega. Järgminelinnapea, kes oma nime linna ajalukku tahtis jäädvustada, lasi teha Paju-Kretzwaldi ristmikule ringristmiku, mis hakkas liiklust segama ja võimu vahetudes likvideeriti. See on see eesti ametnike ogar agarus Brüsseli ees lömitamises. Ori jääb orjaks.