Kodukaupu müüv kauplus. Pilt on illustratiivne. (STANISLAV MOSHKOV)

Amet kontrollis OÜ Jysk Linnen`n Furniture, OÜ Koduekstra ja OÜ Handymann kauplusi. Kontrolliti hinnateabe korrektsust müügisaalis ja kassas, reklaamlehtedes pakutud kampaaniatoodete olemasolu kauplustes ning kas keerukate toodete puhul on kauba juures ka eestikeelne kasutusjuhend.

Tarbijakaitseamet kontrollis maikuus 11 kauplust üle Eesti. Hinnakontroll hõlmas kokku 275 toodet, millest kaheksal juhul tuvastati hinnaerinevus riiulil ja kassas. Hinnad erinesid kassas nii tarbija kasuks kui kahjuks. Viiel korral tuvastati hinnaerinevusi Jysk kauplustes ja kolmel korral Handymann kauplustes.

„Kuigi hinnaerinevusi ei leitud paljudel kaupadel, oli sel korral üllatuslik hinnaerinevuse ulatus kui kohati ulatusid erinevused tavapärase mõnekümne sendi asemel mitme euroni,“ kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Näiteks ühes poes oli turvaprillide hind müügisaalis 1,99 eurot, ent kassas 2,99. Suurim hinnavahe leidus ühel vaakumkotil, mille hinnavahe riiulis ja kassas oli lausa kaks eurot. Kauplejate poolt kõrvaldati hinnarikkumised järelevalve menetluse käigus.

Tarbijakaitseamet kontrollis veel, kas kampaanialehtedes reklaamitud kaubad on tegelikult kauplustes saadaval. Kontrollitud 587 tootest puudus kaup vaid ühes Jyski Narvas kaupluses. „Kampaaniatoodete lõppemine on üks sagedasemaid tarbija eksitamisi, millele oleme varem korduvalt kauplejate tähelepanu juhtinud. On hea meel näha, et kauplejad on hakanud paremini oma kampaaniaid korraldama nii, et reklaamitud toode ei osutud tühjaks peibutuseks,“ lisas Sooniste.

Amet kontrollis ka tehniliselt keerukate või erioskust nõudvate kaupade juures eestikeelse kasutusjuhendi olemasolu. Rikkumised tuvastati Handymanni kauplustest, kus 17 kontrollitud kaubast viiel puudus nõutud kasutusjuhend. Tarbijakaitseamet määras ettevõtjale tähtaja rikkumiste kõrvaldamiseks.

Tasub ära märkimist, et Koduekstra neljas kontrollitud kaupluses ei tuvastatud ühtegi hinnarikkumist, puuduvat reklaamlehes reklaamitud sooduskaupa ega kasutusjuhendit.

Tarbijakaitseamet rõhutab, et kauplejatel on oluline mõelda, kuidas edaspidi taolisi rikkumisi ära hoida. Tarbijakaitseamet on saatnud kauplejatele, kelle poodidest leiti rikkumisi, neid puudutavakontrolli kokkuvõtte, millele amet ootab kauplejatelt vastuseks lahendusi taoliste olukordade vältimiseks.

Jaga artiklit

9 kommentaari

J
Jasssper  /   19:11, 14. juuni 2018
Kui inimesed ei saa aru, mis asi on %, peavadki nad petta saama. Ise petavad ennast.
K
Kersti  /   12:24, 14. juuni 2018
Kõikide kaupadega petetakse.Coopi poes oli kartuli salat 7 päeva üle läinud parim ennest.Mõni kes halvasti näeb ja on prillid maha unustanud ja ostab selle.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis