Maailm

Jaapani pruulikojad suurendavad jookide alkoholisisaldust, sest inimesed joovad vähem (1)

René Piik, 13. juuni 2018, 15:54
Paljudele jaapanlastele meeldib end kiirelt ja odavalt purju juua KIRIN-HOLDINGS-BEER/ REUTERS/Toru Hanai
Jaapanis on kanda kinnitamas uus alkohoolsete jookidekategooria, mille eesmärk on lihtne: teha inimesed lühema aja jooksul rohkem purju.

Riigi vananev rahvastik ja tarbijate muutuvad joomisharjumused on tunduvalt vähendanud kergemate alkohoolsete jookide, näiteks õlle, müügist saadud tulu, mistõttu peavad Jaapani suurimad pruulikojad välja mõtlema uusi viise sissetuleku suurendamiseks, kirjutab Bloomberg.

Õllest kangemad joogid on populaarsed, sest nii saavad tarbijad end sama raha eest rohkem purju juua, ütles Euromonitori analüütik Akari Utsunomiya. "Jaapanlased hoolivad väga toodete hinnast: mida odavam, seda parem." Enim ostavad kangemaid jooke kontoritöötajad, kellel pole pärast pikka tööpäeva pikaks napsitamiseks aega. "Vana mehe jaoks on kiirelt ja odavalt purju joomine väga meeldiv," selgitas olukorda 58-aastane Abe Tokyost.

Paljudel jaapanlastel on probleeme alkoholiga, kuid ühiskonnas isiklikest probleemidest rääkimine on seal tabu ning seetõttu jääb tervis tihtipeale tagaplaanile. Jaapani tervishoiuministeeriumi andmetel oli 2013. aastal haiglates taastusravil 580 000 alkohoolikut. Tokyo lähedal asuva Komagino haigla taastusravi osakonna esimees Ryosuke Den ütles, et kangemad joogid viivad kergemini alkoholi kuritarvitamiseni. "Kõrge alkoholi sisaldusega RTD-sid on lihtne juua, mis viib sageli ületarbimiseni."

1 KOMMENTAAR

l
Lahe, 13. juuni 2018, 19:39
aga mis eestis, piiravad igatpidi kuid hui nad saavad, rahvas käib lätis joomas.

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee