„Põhjus, miks see koosolek siia täna on kokku kutsutud, on väga lihtne. Minister ütleb ühte, maanteeametile antud käsulauad, millega tullakse ühistranspordikeskuste ja omavalitsusjuhtide juurde, teist,“ rääkis maaelukomisjoni esimees Aivar Kokk, kui istung oli kestnud ligemale poolteist tundi ning ühist arusaama tasuta maakondliku ühistranspordi küsimustes polnud osapooled ikkagi saavutanud.
„Omavalitsuste juhid ei saa aru, milline seadus lõpuks kehtib, kuhu nad peavad minema. Samas on transpordikeskusel küsimusi,“ rääkis Kokk.
Üks kõige rohkem poleemikat tekitanud küsimusi puudutas soodustuste andmist eri gruppidele, kui ühistranspordikeskus otsustaks jätkata seni kehtiva süsteemiga. Kadri Simson andis Elroni rongide näitel mõista, et täidetavate määrusteta on võimalik teha sõitjategruppidele sõidusoodustusi. „Maanteeamet võib iga maakonna konkreetsel hindade kehtestamisel määrata sõidukilomeetri hinna ja sõidupileti hinna kas liini või liinigruppide või piletitsoonide põhiselt, kilometraaži alusel, piletitüübist või ostmiskohast lähtudes,“ selgitas Simson.
Vaidluse raskus on ühistranspordiseaduse paragrahvidel 36 ja 38, mis käsitlevad sõidusoodustusi. Lihtsustatult öeldes on need ministeeriumi jaoks piisavad, kuid maanteeametile mitte. Vastuseta on paljud teisedki küsimused: kuidas hakkavad sõidud välja nägema linna- ja maapiirkonna vahel, rääkimata eraliinide väljasuretamisest. Simsoni tasuta maakondlik ühistranspordimäärus hakkab kehtima 1. juulist.
Vaitsus tegeleb miljonite raha raiskamistega ja ei näe asja tuuma,see on inimese elu parandamine.
Kõik energia suunatakse valesse kohta ja tõmmatakse ka rahvast kaasa.Selle asemel võiks tõsta pensioni 100.- ja pered oleks õnnelikud.Tasuta transpordi peale surumine on ainult häälte püüdmiseks ja rahvale kahjulik,lisakulud.Tasuta asju ei ole olemas ,see on kõige suurem vale.Ennem ei olnud ka Tallinn tasuta parklaid ,nüüd vuhab kõikjal saama himu ja hirm trahvi saada.