Eesti uudised

Olari Taal: Põhjamaades maksustatakse rikkaks olemist, meil rikkaks saamist

Toimetas Silja Ratt, 23. mai 2018, 13:36

52 KOMMENTAARI

E
..../ 24. mai 2018, 17:49
Elu on selleks liiga lühike. Kui tahad, maksustada siis ennast.
d
Daiwa afääri/ 24. mai 2018, 08:42
kangelane nwo agenda ühe jutupunkti ette rakendatud. Vara maksustamine lõppeb tulevikus vara konfiskeerimist eraisikutelt.
t
Töömies/ 24. mai 2018, 08:40
Lõpetage juba ära. Muudkui vaatate tavainimeste rahakotti, kust veel sõna otseses mõttes varastada. Mõtlete välja igasuguseid makse, et see viimane rahakotist välja pigistada. Kui ma olen juba kinnisvara eest maksnud. Soetamise käigus maksnud kõik maksud, siis miks ma pean veel juurde maksma. Kui poest ostan paari kingi, ei maksa ma kauplusele järgnevatel kuudel jalatsite kasutamise tasu... Kui härra Taal soovib, siis maksku riigikassasse kogu oma tulu ja andku ära kogu oma kinnisvara. Näidaku eeskuju.
õ
Õige mõte./ 24. mai 2018, 08:34
Taalil on õige mõte. Seda oleks tulnud ammu juba teha.Las siis maksavad maade ja korterite kokkuostjad. Ega inimeste kodusid ja ettevõtete tootmishooneid ei peagi maksustama vaid seda kinnisvara,mis on kokku ostetud ja millelt kasu teenitakse. Enamasti on need kas endised või praegused riigikogu liikmed,miljonärid ja välismaalased. Sellepärast nad ei lasegi seda seadust vastu võtta. Kellel aega ja tahtmist,vaadake endiste riigikogu liikmete tausta sellel teemal. Kinnisvara on enamasti kas abikaasade,elukaaslaste , laste või oma firmade alla paigutatud. Kui keskerakond selle maksu kehtestaks,siis ma ta ka valin. See samm oleks sahkerdajate suhtes väga õige.
o
Op/ 24. mai 2018, 07:54
Toit tuleb maksustada, sest maad osteti kokku äritsemiseks.
a
Ants / 24. mai 2018, 06:24
Niion...tuleb kombata piire ja keerutada nuga Jürka kõril...
kõik kodud taali kontrollii ja kodukulud alla!!
v
Vanamees/ 24. mai 2018, 01:22
Vaeseke ,meil ju ainult miljon rahvast ,ise veel pankur !
t
Tölpa / 24. mai 2018, 00:58
Kui enne vedeles raha maas, siis nüüd puu otsas. Kastad seda miljonäri puud.

h
Huvitav?/ 23. mai 2018, 22:19
Kas Taal seda ei tea, et Põhjamaades on astmeline tulemaks - miljonär maksab palju suurema protsendi kui keskmise palga saaja. Meil on miljonäril ja tavainimesel, samuti pensionäril tulumaksu protsent ikka sama. Point on siin ja lisaks meil on kinnisvaramaks juba olemas, sest mis see maamaks siis muu on?
n
nõus taaliga/ 23. mai 2018, 21:43
ka kodud tuleb maksustada vastavalt väärtusele..
miljonise maja omanik 10000 aastas!!
n
nii et/ 24. mai 2018, 11:11
tööinimene paneb kõik teenitu ehitusmaterjalide ostu ja vaba aja ehitamisse, ei mingit puhkamist ja kui pensioniajaks maja valmis saab, siis hakaku 3 korda rohkem maksu maksma, kui pensionit saab? Või koligu kuuse alla?
e
Eesti/ 23. mai 2018, 20:36
Ei olegi siis ei ?õhjamaa, ei Euroopa, ei Euroopa liit?
h
Huvitav.../ 23. mai 2018, 20:11
Kas "uued mõtlejad" on juba rikkad või alles rikastumas?
s
23. mai 2018, 19:49
See tähendab seda, et vaesed omanikud peavad oma vara ära müüma ja jäävadki üksikud ülirikkad omanikud. Neilt kinnisvara osta on võimatu või tuleb seda teha ebanormaalse hinnaga.
n
nemad/ 24. mai 2018, 11:12
ostavad siis võileivahinnaga kinnisvara kokku ja üürivad kalli raha eest sulle tagasi.
t
tomm/ 23. mai 2018, 19:32
Taal korrutab majanduslikus mõttes rumalusi.
Rikkus, mille maksustamist silmas peetakse, on vara. Aga varamakse pole võimalik maksta vara endaga, vaid maksude tasumine varalt eeldab tulu saamist. Ehk maakeeli, vanalinnakorteri kinnisvaramaksu ei saa rikkur maksta vanalinnakorterist riigile tükki ära andes, vaid pead teenima tulu mujalt. Aga see mujalt tulu teenimine ongi "rikkaks saamine".
Üleüldse, vara ei tohiks palju maksustada, et see oleks inimestele kättesaadavam ja tulude kadumisel/vähenemisel (näiteks pensionärina) säilitatav. Kõrgeid omandimakse võib vaadelda konfiskeerivate maksudena, kus maksu tuleb maksta olenemata tulu olemasolust. Samas palgatulu, müügitulu vms puhul kehtib maksukohustus ainult siis, kui tulu tekib
Rumal Taal tahaks meile nn üürikodu ühiskonda, kus inimene maksab riigile makse nagu üürnik üürileandjale - üür olgu iga kuu makstud sõltumata sellest, kas üürnik üldse palka sai.
i
Irf/ 23. mai 2018, 19:23
Ehk siis - ärge meilt makse võtke. Kyll me kunagi maksame, kui end rikkana tunneme. Tegelikult muidugi ei maksa, sest ei tunne end kunagi piisavalt rikkana.
t
Teeline/ 23. mai 2018, 20:01
Kes oli see kunagine minister ja hilisem "ärimees", kes lehes kuulutas: "ärge küsige minult, kust ma sain esimese miljoni, küsige, kust ma sain teise."
l
lord/ 23. mai 2018, 19:09
tegemist pole mitte riigireformijatega vaid RIIGIREFORMARITEGA

r
23. mai 2018, 19:04
Riigireetur Taal tahab oensionärid ja noored pered hävitada, sest kelleltki teiselt ju kinnisvaramaksu võtta pole. Venelastele müüdi lagunevatesse majadesse Ida-Virumaal kortereid nii nagu Trubetskigi ostis Mõisakülasse korteri, kuid nende korterite hoolduseks makse ei maksnud, kinnisvara oli vaja vaid viisa saamiseks. Nüüd majad lagunead edasi, sest need tööealised,oensionärid, kes sal reaalselt elavad, pole võimelised oma maksudest maja ülal pidama. Neilt venelastelt, kes kinnisvara on ostnud viisa saamiseks, niikuinii kinnisvaramaksu kätte ei saa, kui nad isegi maja hooldusfondi pole nõus maksma. Nii et jälle kohaloke elanike elu põrguks tegema, et ikka ise selle arvelt rikastuda ja mitte makse maksta, sest maksude mittemaksmisel saab ju samuti rikkaks.
o
23. mai 2018, 19:02
oi taalike, siis teeks nii, need rikkused, mis ärastati nõukavaraga vaid teatud ringkonna poolt ja igasuguste väärtpaberite kokkusahkerdamiste teel veel lisaks igasugu onnikesed, mõisakesed, sadu maid-metsakesi üliodavalt, võetaks üks kuldne keskmine ja jagaks neil selle üleliigse algse arvelt kõikidele neile, kes on vaesed enamasti selle tõttu et nad olid ausad ja ei varastanud miskit vaid tegid ausat korralikku tööd.Jah kuulsite külll, tõesti oli neid kes majandites ausalt tootmises töötasid ja ei varastanud isegi nõukatootmises, oli siis ja on ka neid edasi olnud, vaid häbitud on teistlaadi ja ahnuritena, kuigi paljudel neil saatus pole olnud liigheldekene lõpuni.
t
Tauno / 23. mai 2018, 17:28
Rumal jutt, hr Taal, põhjamaades maksustatakse nii rikkaks saamist kui ka olemist. Tulumaksu ja kinnisvara korraga maksustamine on yhe ja sama tulu topeltmaksustamine.
r
rein/ 24. mai 2018, 04:08
No ja seda meil praegu tehaksegi.Maksad tulu välja teenitud palgalt.Kui on tehtud pensionisammas,siis maksad sellest rahast jälle,mis pensionile iga kuu tagasi tiksub.Tuluna läheb veel kord see sama summa kirja,kui järgmisel aastal sissetulekud kirja paned.(tähendab masuamet paneb).Tulumaks võetakse JÄLLE maha.Nii toimubki topelt maksustamine.
r
raamatupidaja/ 24. mai 2018, 12:39
Pensionisamba makse võetakse enne töötasu tulumaksustamist maha, seega
selle topeltmaksustamist ei toimu.
s
schöne eduard/ 23. mai 2018, 17:09
Anna Haapsalu raudtee rahvale tagasi---Olari Taal.
o
Odin/ 23. mai 2018, 17:05
Ja kust see Res Publica asutaja Viktori p Olari ise oma rikkuse sai? Raske uskuda, et tänu tööle. Tõenäoliselt siiski tänu parteigenossedele (NLKP liige 1979-1988) ja pankadele (Tartu Kommertspank, Eesti Pank ja Hoiupank). ENSV ÜN Pr aukiri „Kauaaegse eduka töö eest EÜE’s) 28.10.1975.a.;
astus välja T. Velliste ja H. Kiige sõnavõttude vastu 11.09.1988.a. Lauluväljakul toimunud Eestimaa Laulu ajal (vt "Edasi" 28.09.1988.a.). Vahest ka sugulussidemetest Vähja tiiduga tulid kasuks.
k
küsimus/ 23. mai 2018, 17:02
Mis selle kommunisti nimi oligi, kes Daiwa afääri organiseeris?
T
...../ 23. mai 2018, 16:52
d
daywa afäärist/ 23. mai 2018, 16:51
ärge küsige kust ma oma esimese miljoni sain

o
Ohtu / 23. mai 2018, 16:48
Kas see on investeering või kasutamine, no tuleb ikka aru saada. No kui on 10 maja elamiseks, siis kellele sa seda räägid. Kõik pole Mailised, kes oma tited viskavad ükskõik kellele ja kuhu.
t
to; väga õige mõte/ 23. mai 2018, 16:29
Kas enne maksusüsteemi muutmist keegi rääkis ka sellest , et pensionärid hakkavad rohkem maksma?
m
Moor/ 23. mai 2018, 16:43
See Tolari ei saa ikka aru, et Eestis maksustatakse eelkõige vaene olemist.
e
erik/ 23. mai 2018, 16:02
me oleme juba rikkad.
see rikkus on ainult ebavõrdselt jaotunud.
v
väga õige mõte/ 23. mai 2018, 15:52
keegi ei räägi ju ei maksustatakse sinu kolmetoalist kuskil paneelmajas.Jutt käib ikkagi suurtest villadest või luksuskorteritest,mida lihtinimene ei saa endale kunagi lubada.
p
penskarist ülalpeetav ajab rumalt iba/ 23. mai 2018, 17:46
no räägi, kuidas sa siis rikkuri kreekas asuvat villat maksustad? mis on ehitatud eestis "reinvesteeritud" kasumi arvel. kandid kasumi maksuvabalt välismaale minema ja oledki eesti lolli riigi käest maksuvabalt pääsenud. sest rikkaks saamist ei maksustata
k
kas/ 23. mai 2018, 15:51
vana kommunist ei saa rahulikult peenraid rohida, vaid peab läbi aegade mögisema, eksole!
õ
Õige/ 23. mai 2018, 15:49
Tegelikult võiks kõik elada Taali kinnisvaral ja renti maksta, sest see on palju odavam kui kinnisvaramaks. Kinnisvara omand peab olema koondunud väheste kätte nagu keskajal, siis on õnn ühiskonna õuel.
m
Meil Põhjamaadeni pikk tee/ 23. mai 2018, 15:44
Oleme küll õigel kursil aga kinnisvaramaks töötaks ainult rikastele,kel oleks mille eest ja mida maksta.Ühetaoline maks,kus inimene peab maksma oma linnakodu ja suvilakökatsi eest,lööks metalljoonlauaga allapoole vööd keskklassi.Raha riigikassasse ei tuleks,sest hakaks sissekirjutuste ja kombineerimiste kadrill aga paksu verd,viha,ja riigist võõrandumist,küll.
m
mökk/ 23. mai 2018, 16:37
Nähtud siin neid uhkeid villaseid suvilakökatseid kah, kuigi enamusele nägemisulatusse ei pääse.
t
tänan ei/ 23. mai 2018, 15:43
NLKP kommunist ja minister Olari Taal erastas EVP-de eest ehk 2 tuhande euro eest 2000 hektarit mereäärset. nüüd hakkab riigiel makse maksma pardisõnniku ja kuivanud pillirooga

m
midagi sarnast/ 23. mai 2018, 15:39
Kui igal pool maailmas on alati võideldud selle eest, et poleks vaeseid, siis revolutsioonijärgsel Venemaal võideldi selle eest, et poleks rikkaid.
r
Rikkus / 23. mai 2018, 15:36
on suhteline mõiste.Kui sina Taal saaks kogu Eestimaa varakesed oma taskusse siis pole sa veel rikas.Selle vähesega tuleks rikkust alles kasvatama hakata ja see tähendaks tööd!
x
xcg/ 23. mai 2018, 15:34
Pensionärid põlised rikkad, eriti eramus elavad. Kärbiks hoopis pensione, selle asemel et makse tõsta, liiga hästi elavad?
x
xcg/ 23. mai 2018, 16:18
Miinusepanija, see oli iroonia.
g
ghg/ 23. mai 2018, 16:33
sorry, iroonia on siin väga raskesti tabatav, see ju tavaline noorpoliitiku jutt
r
Refi agent/ 23. mai 2018, 15:28
RE valitsuse ajal oli mees vait ja peidus nagu mutt mulla all. Mis siis nüüd lahti? Kas kilekottide eest vajaliku seadusemuudatuse saamine lõigati katki!
a
23. mai 2018, 15:01
aga firmade maksud, samuti kasumi suuruselt ja kinnisvarad ka erasektoris kui need on liiga suured.
m
Mati/ 23. mai 2018, 14:59
Halb mõte, väga halb mõte. Selle asemel , et pakkuda välja mõtteid, kuidas me rikkamaks saaksime, käib juba pikka aega mingi ümberjagamise jama. Ei oleks ettevõtjatelt seda ootanud.
h
HP/ 23. mai 2018, 16:12
Õige. Vaesust ümber jagada on ikka väga keeruline!
j
23. mai 2018, 17:53
jamajutt. vaesust ümber jagada on väga lihtne. just selles ongi probleem, et sellega saab ka iga IoII hakkama!
o
Opla/ 23. mai 2018, 13:46
Neil on see firmadesse peidetud ja keegi ei saa aru. Aga tobe on kodu maksustama hakata.
ü
23. mai 2018, 16:06
Ühe kodu maksustamine ongi jama, aga kui neid on rohkem?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee