Eesti uudised

VIDEO | Talverehvide suvine kasutamine on ohtlik ja majanduslikult mõttetu (44)

LISA KOMMENTAAR

spets 21. aprill 2018 22:37
Lamellid ongi mõeldud aasta ringi kasutamiseks ja vaevalt see majanduslikult kahjulik on kui ma vanad talvekad suvel lõpuni sõidan ja kui nad libisevadki 2% rohkem, las libisevad, selle eest porimülkas veab paremini, kütusekulul olulist vahet pole märganud!
Kui maksta 21. aprill 2018 09:54
70% otsesteks maksudeks ja veel 15-20% igasugusteks aktsiisideks siis kus kuramuse kohast peaks ma selle kopika leidma et igal aastaajal uued rehvid alla soetada????
Tõhk 21. aprill 2018 06:40
Füüsikajõud toimivad ühtviisi. Kuipalju on naelast kasu, selle pidamises. Ei saa ju alla panna ja öelda, et ei kulu esimesel kilomeetril üldse. Meil on ekstreemseid libedaolusi igal aastal aga ei õpi inimene üldse. Siis on ainult, meie Teeme kisa.
pikk jutt, .... jutt 21. aprill 2018 03:34
Tegin pika tabeli, kas lamell aastaläbi või lamell + suverehv. Kõige suuremad vahed "kasumis-kahjumis" tulid siis, kui sai tabelisse paigutatud eriti kvaliteetsed ja seega ka kallid lamellid. Siis on rehvivahetus kindlasti otstarbekas.
Naastrehvid on tunduvalt odavamad lamellrehvidest, kuna ka odavad naastrehvid on talvel suhteliselt turvalised. Ehk odav naastrehv peab tunduvalt paremini kui odav lamell.
Soodsa hinna-kvaliteediga rehvide puhul tekkis suurim kahjum just rehvivahetusest (topeltvelgedega ei arvestanud).
Kõige ebaturvalisem on aasta läbi M+S rehvidega sõitmine. Pärislamellil peaks ikkagi lisaks lumehelves või mägede sik-sak või mõlemad märgistuses esinema.
Kõige eelistatumas olukorras on inimesed, kes saavad kodust väljasõiduks valida ilmaolusid ja ei pea kindlaks kellaajaks kuhugi jõudma. Vastupidises olukorras olevad autojuhid võiksid aga valida eriti kvaliteetsed rehvid ja vastavalt aastaajale.
Brunn 20. aprill 2018 21:21
Vahetasin soomes 28 veebruaril kuid ullikesed sõidavad tänagi edasi ja loobivad kiirteel naelu klaasidesse.
to: Brunn 21. aprill 2018 18:25
Vaheta siis järgmisel korral kuskil mujal. LAV's nt ?
Ohtu 20. aprill 2018 20:41
Kas keegi mäletab kui kuumal südasuvel Ikarosel kumm suitsema läks. Oli vist protikumm, nagu ikka.
Ikarosel? 20. aprill 2018 21:25
Mh... mis see veell on?
Ohtu 21. aprill 2018 07:16
mõtleb vist seda Ungari päritolu bussi, millel Ikarus nimeks? Ikaros on vana- Kreeka legendi tegelane...
RS2 21. aprill 2018 19:31
Ikarosel läksid hoopis kuuma käes tiivad suitsema, ja plärtsataski teine vette.
Kustas Möttetu 20. aprill 2018 20:08
Söitsin talve söidan suve ja veel ühe talve Ja kröpisevat jääb ülegi
M+S 20. aprill 2018 19:25
aastaringselt all, pole nagu märganud, et need suvel sulama hakkavad!

A.L. 20. aprill 2018 19:21
Rehvitootja poolt olekski imelik muud juttu kuulda.
siis on kindlus majas. 20. aprill 2018 18:31
Rehvi müüja pläost, oma läbisõitudega sõidavad siin tegelased 10 aastat oma rehvidega, muidugi kui see materjal enne rabedaks ei lähe ja pauku ei pane.
vanaisa 20. aprill 2018 18:19
ooh jaa. Targutajaid kui palju. Aga kuna on võimalik kasutada erinevaid kumme (sorry, rehvid on jalgrattal), siis miks mitte vastavalt vajadusele. Kui mu läbisõit oleks 5000 aastas siis ei vahetakski. . . kuna sõidan 20 + tuhhi aastas siis jah soovin mugavust. On jah sõidetud 155/45 -13 ka talvel kuid siis olid peamised teed ka liivatatud. Nüüd olevat juhid oskamatud kiilaka peal sõitma. Eks ka mina arenen sellistes olukordades. Aga autokoolid. . . ?
Rahulik olgu teie liiklemine.
RS2 vanaisale 21. aprill 2018 19:39
Sorry kumm käis sul *Unni otsas kui see veel seisis. Tänapäeval on see lateks. Ratastel käivad aga rehvid, olgu siis materjaliks näiteks kummisegu(autodel jalgratastel ja mootorratastel) või metall nagu vankri, rongi või trammil. Vahel nimetatakse neid ka bandaažiks, eriti raudteel kulgevate sõidukite puhul.
qwerty 20. aprill 2018 18:08
Lamellid on kruusateel ikka palju paremini pidavad kui nn. suverehvid. Nii, et vale jutt.
to: qwerty 21. aprill 2018 18:27
Aga proovi siis juba piikidega ka. Ohmu.
pgl 20. aprill 2018 18:01
ma lasen juba 4 aasta m+s rehvidega ja ilmselt jõuan ka järgmise talve ja suve ära sõidetud.
to: pgl 21. aprill 2018 18:31
Just ! Õige ! 65km/h sõltumata aastaajast ja teekattest.
Vana Ahv 20. aprill 2018 17:46
Mis pläma jälle-ma oma 20a.juba lamellidega sõitnud ja no ei tunne puudust naelte järgi.Kui on kiilakas,siis vaiksemalt võtan ja asi mutt!
to: Vana Ahv 21. aprill 2018 18:32
Palju neist lamellidest selle 20. aastaga järel on? Piirdemärk veel ei paista ?
Axl 20. aprill 2018 17:25
Mina sõidan suvel vanade naastrehvidega, millel naelad on läinud aga mustrit veel kõvasti. Kuna olen viisaka sõidustiiliga siis pole nagu täheldanud, et pidamine kehvem oleks. Samas pole juba aastaid suverehve ostnud sest ka need vanad talverehvid kestavad 3-4 aastat. Just paras aeg, mil naastust saab juust.
Rehvimüüjate lobi 20. aprill 2018 17:00
Kui ise roolitaga tainapea oled, siis on üldse autoga väga ohtlik sõita.

terve mõistus 20. aprill 2018 16:19
paigaldan naastrehvid sõidukile kohe esimesel lubatud kuupäeval ja vahetan naastrehvid suvekate vastu viimasel lubatud päeval. kindluse mõttes, ei seda eesti ilma tea. lisaks kohe talverehvid kui all, viskan pagassi 2 x 50 kg liivakotti kummagisse pakiruumi poolde, et tagaratastel ikka piisavalt haarduvust oleks teepinnaga. sõidan tagaveolise sõiduautoga.
Reostajale 20. aprill 2018 16:48
Seda eesti ilma ette teades pole talverehve üldse vajagi! Harvaesineval jäisel teel sõidad lihtsalt aeglasemalt ja ettevaatlikumalt.
Mõne lumise päeva pärast ei tasu pool aastat naeltega asfalti kraapida!
Lihtne lahendus 20. aprill 2018 15:54
Rehvid ära keelata! Nii need, kui teised ja kui ka kolmandad.
MAHA REFORMIERAKOND JA IGAVESEKS KEELUSTADA SEEVARGAPUNT 20. aprill 2018 20:09
Nõu ka ajal. 20. aprill 2018 15:20
Polnud mingeid talve-ega suverehve ja naastrehve ka polnud, sõideti sellega mida saada oli ja sõideti mõistusega vastavalt tee oludele. Talvel oli ämber liiva koos kühvliga pagasnikus ja rõõmsalt edasi. Tänapäeval on kõik riigipalgaliste reguleerijate poolt nii üle reguleeritud, et oma peaga pole mõelda vajagi.
Ilueedi 20. aprill 2018 18:08
Kui kallis auto juba ostetud (või lihtsalt ülevõimete), siis rehvide peale pahatihti raha enam ei jätku. Pealegi, tibi ei saa niikuinii aru, et su Lexusel on kõige odavamad noname rehvid all, millel traadid juba paistavad.
rehvimüüjad.. 20. aprill 2018 14:43
.. teavad rääkida ka seda, et rehve tuleks vahetada mitte ainult siis, kui nad on kulunud, vaid juba siis kui nad mitmeid hooaegu kasutusel on olnud. Kui sõidad vähe ja sul on nt. pärast 4 talve veel 7 mm mustrit alles, siis tuleks nende arust vist rehv ära visata. Talvel ei maksa sõita , sest nn. kasutusaeg on täis ja suvel ei maksa sõita artiklis kirjutatud põhjustel. Tõesti, sisuturunduses on selle jutukese koht.
20. aprill 2018 14:42
Ei tea mis imerehvid mul on - sõidan samade lamellidega juba 3 aastat ja muster 8mm. Ikka rohkem sõltub läbisõidust mitte aastatest, kas tasub või mitte.
j 20. aprill 2018 16:54
Eks ta ole. Kui läbisõit on iga aasta suht väike, siis rehv ei kulu väga palju. Samas tuleb ta niikuinii mitme aasta pärast välja vahetada, kuna kummisegu ei ole mitme sesooni pärast enam sama haarduvusega. Siis tasub selle sama rehviga sõita aastaläbi.
No Kia 20. aprill 2018 17:00
Neli aastat vanad ja väiksed praod sees.
Siseturundus 20. aprill 2018 14:25
"Siseturundus" võiks selle artikli juures märkuseks olla, poleks lugenud ja oma aega raisanud!
Mitte sise- 20. aprill 2018 15:56
to: Siseturundus 21. aprill 2018 18:35
Täiega makstud jutt. Ja rumal pealekauba.
Ohtu 20. aprill 2018 14:22
Jäma puha. Meie suvi on lühike ja lume ja jääolud lühikesed. Ratta pööreldes jahtub kummi temperatuur. No kus te seda uba võtate. Kulub niipalju kui kulub. See oleneb kummisegust.
t. 20. aprill 2018 14:50
kuidas saab ratta pööreldes rehvi temperatuur jahtuda?? Oled katsunud rehve, kui sõidu lõpetanud oled?
Antsu vend 20. aprill 2018 17:54
Sa lihtsalt ei tea, kui kuum oleks rehv siis, kui ta sõitmise ajal pööreldes jahtunud ei oleks.
Rahvas pole nii rikas... 20. aprill 2018 14:19
Nagu meie ametnikud!
Kui rehvid kulunud ostetakse uus ja uhkem sõiduriist!

jjj 20. aprill 2018 14:13
Mitte, et ma pooldaks samade rehvide aastaringset kasutamist, aga natukene võiks ikka mõelda enne näidete toomist:
Talverehvid kuluvad suvel kiiremini, seega sõidab keskmine juht ühe rehvikomplektiga poolteist aastat, kõige rohkem kaks. Kasutades sobilikke rehve vastavalt aastaajale pikeneb rehvide läbisõit märgatavalt, sest kahte erinevat rehvikomplekti kasutab keskmine juht neli-viis aastat, suverehve kauemgi.
Kui sa kasutad aastaringselt ühte rehvikomplekti ja see kestab 2 aastat ja kasutades eraldi suve- ja talverehve, siis kestavad mõlemad 4-5 aastat, siis 4 aasta peale kokku kulub mõlemal juhul ära 2 jooksu rehve!
20. aprill 2018 14:44
+ 2x aastas rehvivahetus