44 kommentaari

S
spets  /   22:37, 21. apr 2018
Lamellid ongi mõeldud aasta ringi kasutamiseks ja vaevalt see majanduslikult kahjulik on kui ma vanad talvekad suvel lõpuni sõidan ja kui nad libisevadki 2% rohkem, las libisevad, selle eest porimülkas veab paremini, kütusekulul olulist vahet pole märganud!
K
Kui maksta  /   09:54, 21. apr 2018
70% otsesteks maksudeks ja veel 15-20% igasugusteks aktsiisideks siis kus kuramuse kohast peaks ma selle kopika leidma et igal aastaajal uued rehvid alla soetada????
T
Tõhk  /   06:40, 21. apr 2018
Füüsikajõud toimivad ühtviisi. Kuipalju on naelast kasu, selle pidamises. Ei saa ju alla panna ja öelda, et ei kulu esimesel kilomeetril üldse. Meil on ekstreemseid libedaolusi igal aastal aga ei õpi inimene üldse. Siis on ainult, meie Teeme kisa.
P
pikk jutt, .... jutt  /   03:34, 21. apr 2018
Tegin pika tabeli, kas lamell aastaläbi või lamell + suverehv. Kõige suuremad vahed "kasumis-kahjumis" tulid siis, kui sai tabelisse paigutatud eriti kvaliteetsed ja seega ka kallid lamellid. Siis on rehvivahetus kindlasti otstarbekas.
Naastrehvid on tunduvalt odavamad lamellrehvidest, kuna ka odavad naastrehvid on talvel suhteliselt turvalised. Ehk odav naastrehv peab tunduvalt paremini kui odav lamell.
Soodsa hinna-kvaliteediga rehvide puhul tekkis suurim kahjum just rehvivahetusest (topeltvelgedega ei arvestanud).
Kõige ebaturvalisem on aasta läbi M+S rehvidega sõitmine. Pärislamellil peaks ikkagi lisaks lumehelves või mägede sik-sak või mõlemad märgistuses esinema.
Kõige eelistatumas olukorras on inimesed, kes saavad kodust väljasõiduks valida ilmaolusid ja ei pea kindlaks kellaajaks kuhugi jõudma. Vastupidises olukorras olevad autojuhid võiksid aga valida eriti kvaliteetsed rehvid ja vastavalt aastaajale.
B
Brunn  /   21:21, 20. apr 2018
Vahetasin soomes 28 veebruaril kuid ullikesed sõidavad tänagi edasi ja loobivad kiirteel naelu klaasidesse.
T
to: Brunn  /   18:25, 21. apr 2018
Vaheta siis järgmisel korral kuskil mujal. LAV's nt ?
O
Ohtu  /   20:41, 20. apr 2018
Kas keegi mäletab kui kuumal südasuvel Ikarosel kumm suitsema läks. Oli vist protikumm, nagu ikka.
I
Ikarosel?  /   21:25, 20. apr 2018
Mh... mis see veell on?
O
Ohtu  /   07:16, 21. apr 2018
mõtleb vist seda Ungari päritolu bussi, millel Ikarus nimeks? Ikaros on vana- Kreeka legendi tegelane...
R
RS2  /   19:31, 21. apr 2018
Ikarosel läksid hoopis kuuma käes tiivad suitsema, ja plärtsataski teine vette.
K
Kustas Möttetu  /   20:08, 20. apr 2018
Söitsin talve söidan suve ja veel ühe talve Ja kröpisevat jääb ülegi
M
M+S  /   19:25, 20. apr 2018
aastaringselt all, pole nagu märganud, et need suvel sulama hakkavad!
A
A.L.  /   19:21, 20. apr 2018
Rehvitootja poolt olekski imelik muud juttu kuulda.
S
siis on kindlus majas.  /   18:31, 20. apr 2018
Rehvi müüja pläost, oma läbisõitudega sõidavad siin tegelased 10 aastat oma rehvidega, muidugi kui see materjal enne rabedaks ei lähe ja pauku ei pane.
V
vanaisa  /   18:19, 20. apr 2018
ooh jaa. Targutajaid kui palju. Aga kuna on võimalik kasutada erinevaid kumme (sorry, rehvid on jalgrattal), siis miks mitte vastavalt vajadusele. Kui mu läbisõit oleks 5000 aastas siis ei vahetakski. . . kuna sõidan 20 + tuhhi aastas siis jah soovin mugavust. On jah sõidetud 155/45 -13 ka talvel kuid siis olid peamised teed ka liivatatud. Nüüd olevat juhid oskamatud kiilaka peal sõitma. Eks ka mina arenen sellistes olukordades. Aga autokoolid. . . ?
Rahulik olgu teie liiklemine.
R
RS2 vanaisale  /   19:39, 21. apr 2018
Sorry kumm käis sul *Unni otsas kui see veel seisis. Tänapäeval on see lateks. Ratastel käivad aga rehvid, olgu siis materjaliks näiteks kummisegu(autodel jalgratastel ja mootorratastel) või metall nagu vankri, rongi või trammil. Vahel nimetatakse neid ka bandaažiks, eriti raudteel kulgevate sõidukite puhul.
Q
qwerty  /   18:08, 20. apr 2018
Lamellid on kruusateel ikka palju paremini pidavad kui nn. suverehvid. Nii, et vale jutt.
T
to: qwerty  /   18:27, 21. apr 2018
Aga proovi siis juba piikidega ka. Ohmu.
P
pgl  /   18:01, 20. apr 2018
ma lasen juba 4 aasta m+s rehvidega ja ilmselt jõuan ka järgmise talve ja suve ära sõidetud.
T
to: pgl  /   18:31, 21. apr 2018
Just ! Õige ! 65km/h sõltumata aastaajast ja teekattest.
V
Vana Ahv  /   17:46, 20. apr 2018
Mis pläma jälle-ma oma 20a.juba lamellidega sõitnud ja no ei tunne puudust naelte järgi.Kui on kiilakas,siis vaiksemalt võtan ja asi mutt!
T
to: Vana Ahv  /   18:32, 21. apr 2018
Palju neist lamellidest selle 20. aastaga järel on? Piirdemärk veel ei paista ?
A
Axl  /   17:25, 20. apr 2018
Mina sõidan suvel vanade naastrehvidega, millel naelad on läinud aga mustrit veel kõvasti. Kuna olen viisaka sõidustiiliga siis pole nagu täheldanud, et pidamine kehvem oleks. Samas pole juba aastaid suverehve ostnud sest ka need vanad talverehvid kestavad 3-4 aastat. Just paras aeg, mil naastust saab juust.
R
Rehvimüüjate lobi  /   17:00, 20. apr 2018
Kui ise roolitaga tainapea oled, siis on üldse autoga väga ohtlik sõita.
T
terve mõistus  /   16:19, 20. apr 2018
paigaldan naastrehvid sõidukile kohe esimesel lubatud kuupäeval ja vahetan naastrehvid suvekate vastu viimasel lubatud päeval. kindluse mõttes, ei seda eesti ilma tea. lisaks kohe talverehvid kui all, viskan pagassi 2 x 50 kg liivakotti kummagisse pakiruumi poolde, et tagaratastel ikka piisavalt haarduvust oleks teepinnaga. sõidan tagaveolise sõiduautoga.
R
Reostajale  /   16:48, 20. apr 2018
Seda eesti ilma ette teades pole talverehve üldse vajagi! Harvaesineval jäisel teel sõidad lihtsalt aeglasemalt ja ettevaatlikumalt.
Mõne lumise päeva pärast ei tasu pool aastat naeltega asfalti kraapida!
L
Lihtne lahendus  /   15:54, 20. apr 2018
Rehvid ära keelata! Nii need, kui teised ja kui ka kolmandad.
M
MAHA REFORMIERAKOND JA IGAVESEKS KEELUSTADA SEEVARGAPUNT  /   20:09, 20. apr 2018
MAHA
N
Nõu ka ajal.  /   15:20, 20. apr 2018
Polnud mingeid talve-ega suverehve ja naastrehve ka polnud, sõideti sellega mida saada oli ja sõideti mõistusega vastavalt tee oludele. Talvel oli ämber liiva koos kühvliga pagasnikus ja rõõmsalt edasi. Tänapäeval on kõik riigipalgaliste reguleerijate poolt nii üle reguleeritud, et oma peaga pole mõelda vajagi.
I
Ilueedi  /   18:08, 20. apr 2018
Kui kallis auto juba ostetud (või lihtsalt ülevõimete), siis rehvide peale pahatihti raha enam ei jätku. Pealegi, tibi ei saa niikuinii aru, et su Lexusel on kõige odavamad noname rehvid all, millel traadid juba paistavad.
R
rehvimüüjad..  /   14:43, 20. apr 2018
.. teavad rääkida ka seda, et rehve tuleks vahetada mitte ainult siis, kui nad on kulunud, vaid juba siis kui nad mitmeid hooaegu kasutusel on olnud. Kui sõidad vähe ja sul on nt. pärast 4 talve veel 7 mm mustrit alles, siis tuleks nende arust vist rehv ära visata. Talvel ei maksa sõita , sest nn. kasutusaeg on täis ja suvel ei maksa sõita artiklis kirjutatud põhjustel. Tõesti, sisuturunduses on selle jutukese koht.
  /   14:42, 20. apr 2018
Ei tea mis imerehvid mul on - sõidan samade lamellidega juba 3 aastat ja muster 8mm. Ikka rohkem sõltub läbisõidust mitte aastatest, kas tasub või mitte.
J
j  /   16:54, 20. apr 2018
Eks ta ole. Kui läbisõit on iga aasta suht väike, siis rehv ei kulu väga palju. Samas tuleb ta niikuinii mitme aasta pärast välja vahetada, kuna kummisegu ei ole mitme sesooni pärast enam sama haarduvusega. Siis tasub selle sama rehviga sõita aastaläbi.
N
No Kia  /   17:00, 20. apr 2018
Neli aastat vanad ja väiksed praod sees.
S
Siseturundus  /   14:25, 20. apr 2018
"Siseturundus" võiks selle artikli juures märkuseks olla, poleks lugenud ja oma aega raisanud!
M
Mitte sise-  /   15:56, 20. apr 2018
Vaid, sisu-!
T
to: Siseturundus  /   18:35, 21. apr 2018
Täiega makstud jutt. Ja rumal pealekauba.
O
Ohtu  /   14:22, 20. apr 2018
Jäma puha. Meie suvi on lühike ja lume ja jääolud lühikesed. Ratta pööreldes jahtub kummi temperatuur. No kus te seda uba võtate. Kulub niipalju kui kulub. See oleneb kummisegust.
T
t.  /   14:50, 20. apr 2018
kuidas saab ratta pööreldes rehvi temperatuur jahtuda?? Oled katsunud rehve, kui sõidu lõpetanud oled?
A
Antsu vend  /   17:54, 20. apr 2018
Sa lihtsalt ei tea, kui kuum oleks rehv siis, kui ta sõitmise ajal pööreldes jahtunud ei oleks.
R
Rahvas pole nii rikas...  /   14:19, 20. apr 2018
Nagu meie ametnikud!
Kui rehvid kulunud ostetakse uus ja uhkem sõiduriist!
J
jjj  /   14:13, 20. apr 2018
Mitte, et ma pooldaks samade rehvide aastaringset kasutamist, aga natukene võiks ikka mõelda enne näidete toomist:
Talverehvid kuluvad suvel kiiremini, seega sõidab keskmine juht ühe rehvikomplektiga poolteist aastat, kõige rohkem kaks. Kasutades sobilikke rehve vastavalt aastaajale pikeneb rehvide läbisõit märgatavalt, sest kahte erinevat rehvikomplekti kasutab keskmine juht neli-viis aastat, suverehve kauemgi.
Kui sa kasutad aastaringselt ühte rehvikomplekti ja see kestab 2 aastat ja kasutades eraldi suve- ja talverehve, siis kestavad mõlemad 4-5 aastat, siis 4 aasta peale kokku kulub mõlemal juhul ära 2 jooksu rehve!
  /   14:44, 20. apr 2018
+ 2x aastas rehvivahetus

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis