Eesti uudised

Tartu ja Pärnu bussijuhid tahavad tuhande-eurost kuupalka

Tagasihoidlik nõudmine: Sebe bussijuhid tahavad kõrgemat palka

Asso Ladva, 18. aprill 2018 14:46

33 KOMMENTAARI

e
est/ 19. aprill 2018 07:54
Ammuks need bussid välja tulid, mina käisin vanasti jalgsi lambafarmi tööle 7km. kaugusele. Käige jala.
t
tegelikult/ 19. aprill 2018 10:25
Tartus ongi tegelikult kõige tervislikum jala käia:) aga teinekord vaja ühest linna otsast teise või siis on sihuke sumadan käe otsas, et ei vea ära. Mõnel juhul, eriti mitmekesi olles, on Tartus mugavam ja ka odavam võtta takso. Bussijuhi käest ostetud pilet maksab vist 1.50 ja kehtib ainult selles bussis, kus see osteti. Päevapiletit ega tunnipiletit bussijuhi käest ei saa. Bussid liiguvad nii, et kaks-kolm-neli bussi ühes suunas korraga ja seejärel pool tundi vaikust. Aastatepikkune probleem, mida Tartu linnavalitsuse transpordiplaneerijad ei ole suutnud või tahtnud lahendada. Mingi lootus on, et aasta pärast asjad muutuvad, kuigi see on häbematult pikk aeg. Hommikuti on bussid pikka aega üle koormatud, linna peale on vist ainult 2 või 3 (?) lõõtsbussi, mida siis erinevate liinide vahel nagu 1, 3, 4, 5 liigutatakse. Mingit nähtavat loogikat selles ei ole. Juba sügisel oli juttu, et sõitjatel hakkab tipptundidel palavuse, õhupuuduse jne tõttu halb. Ei mingit muutust. Küll aga on linnavalitsus mihkel sõitjate pileteid kontrollima - ka tipptunnil, kui buss on puupüsti täis. Saabub peatusesse, välja ei saa ja kogu see täistuubitud kilukarbitäis rahvast on sunnitud ootama kuni härrased-prouased "menetlejad" on bussi läbi trüginud ja siis annavad ehk armulikult loa lahkuda. Siin on küll üks koht, kus linnavalitsus saaks rahasid kokku hoida. Kui need "Menetlejad" suunata päris tööd tegema, oleks kasu mitmepoolne. Praegu on nii, et päev otsa seisavad nende kaubikud linna erinevates peatustes, töötava mootoriga (!), kolm täisjõus meest või naist istuvad, vahepeal jalutavad ringi ja seejärel istuvad edasi. Hea palga eest, kusjuures. Selle seltskonna tegevuse ümberprofileerimine annaks linnale tõenäoliselt märgatavat kokkuhoidu. Võiks ka bussijuhtidele, kes oma tööd ausalt ja korrektselt teevad, linna poolt lisatasu maksta. Tegelikult peaks linnavalitsusel olema sügavalt häbi praeguse transpordisüsteemi pärast. Sõitjate peal on aastate jooksul korraldatud igasugu katseid. Omaaegne GoBusi tulek oli suur kvalitatiivne samm edasi, samuti oli positiivne dünaamika märgatav SEBE puhul, vähemalt alguses. Jäänud aasta jooksul on aega end paremast küljest näidata nii linnavalitsusel kui praegusel vedajal ja sättida asjad nii, et 2019. aasta suveks oleks bussid tõepoolest liikumas linlaste teenistuses, turvaliselt ja kasutajasõbralikult. Praegu paluks lõõtsbusse juurde, neid ei mpea tingimata punaseks värvima, nagu linnavalitsuse ametnikud arvavad, värvist ei olene sõitjateveo kvaliteet. Ning menetlejatel sissejuhatuseks keelata kontrollida graafikust maha jäänud busse, eriti koolide juures mõni minut enne kella 9t.
b
babuška/ 19. aprill 2018 10:41
200% nõus selle kommentaariga.
m
manfred/ 19. aprill 2018 11:08
Uuringute kohaselt Tartus käiaksegi jala rohkem kui teistes Eesti linnades.
b
babuška/ 19. aprill 2018 14:59
Kui 2 ainukest kodukanti minevat bussi koos peatusest välja sõidavad ja järgmised alles 20-30 min. pärast tulevad, siis ei jäägi muud üle. Ma parem liigun oma kompsudega, kui et passin pool tundi peatuses.
p
pensionile jäämine/ 19. aprill 2018 06:52
pole lahendus,pension on väga väike meie elukalliduse juures.Edu bussijuhtidele.
j
19. aprill 2018 00:26
ju siis palk ikka kuidagi moodi enamust rahuldab,kui ei streigi kõik see bussijuht!tööandja mängib viimase piirini või isegi enda lõpuni välja!
n
nurrmees/ 19. aprill 2018 00:10
noo, mehed?? natuke aega tagasi oli artkkel kuidas bussijuhid tulevad soomest tagasi, kuna palgad on eestis juba nii head?? Mis siis nüüd?? Mul tuttav sõidab helsingis ja saab nädalavahetusel koos lisadega 36 eurot tund ja teie ikka piiksute??
q
Qse siin mulle kôrbvadesse jah./ 19. aprill 2018 00:54
Miks siis Helsingi linnaliini bussijuhgi palk kätte jääb 2000 kanti kuus? Sellest vôta maha ulualuse üür ja söök.
s
s/ 19. aprill 2018 03:11
eestis saab süüa ja elada tasuta või?
t
To s/ 19. aprill 2018 17:16
Tasuta vôi mitte, aga üür on Helsingis päris kirves, kui sa just mingis urkas ei ela.
s
s/ 22. aprill 2018 09:36
aga olete vaadanud näiteks palju tartu üürid on? kui neto palk 600-800 ja üür koos kom maksudega ca 400.
t
Tulin/ 18. aprill 2018 22:53
täna just Nõlvaku bussipeatusest maha ja nägin inimesi loosungitega, EDU NEILE.
n
no mingu/ 18. aprill 2018 22:22
j
18. aprill 2018 21:02
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
v
Veel on kolmaski:/ 18. aprill 2018 23:35
Arvo Tahab Kôik Omale. (

e
ei tõsta teil/ 18. aprill 2018 18:15
keegi enne palka, kui ükspäev ikka ükski juht ei tööle ei tule.
v
varsti ei tulegi/ 18. aprill 2018 19:18
kedagi tööle, sest juhid jäävad pensionile.
j
ja/ 18. aprill 2018 18:12
t
Tiit/ 18. aprill 2018 17:56
ATKO asjad samad.Keskmisest palgast asjad kaugel.Mònes osakonnas pole tòòtingimusi ollagi.Suu lahti tegijatele nàidatakse koht kàtte.
k
Kah ATKO st/ 18. aprill 2018 21:08
Aasta algusest olen meeldivalt üllatunud, palk on olnud normtundidega ca 850 euri kätte, minu jaoks on see väga hea raha. Eelmisel aastal oli ca 650, mõnikord isegi 500.
Annaks jumal et nii ka edas läheks ja kinga ei saaks ja saaks vaikselt see paar aastat ära tiksuda mis pensini jäänud.
t
Töötasin/ 19. aprill 2018 15:07
ka aastaid tagasi ATKO-s. Osa palka maksti ümbrikupalgana ehk siis nagu oleksid komandeeringus, kuigi polnud, sunniti sõitma siledate rehvidega ja töö ja puhkeaega rikkudes, nüüd on pension 320 euri.
e
18. aprill 2018 17:13
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
d
dr Aadu Kadakas/ 18. aprill 2018 20:04
Sul ikka rohud võtmata?
t
tublid-tublid/ 18. aprill 2018 15:25
õige ettevõtmine. Küll aga üks palve - mehed, palun ärge pange sisenejatel bussi uksi nina alt kinni. Eriti tuletasin seda meelde sohvrile, kes oli eelmisel nädalavahetusel uue MANi roolis liinil nr 1 ja otsustas, et Kaubamaja juures keskmisest uksest järjekorras viimasena sisenenud neiu (kes oli viisakalt vanurid ette lasknud) ei peagi bussi peale saama, mis siis, et intervallid on päris suured. Paar päeva varem aga otsustas üks vahva mees 3. liini bussiga trikitada ja pani täpselt samamoodi Kaare peatuses ukse nina eest kinni ühel vanemal daamil, kes siis samas peatuses seisnud teise bussi peale hüppas lootusega, et Pauluse peatuses on võimalik uuesti proovida ümber istuda. Kuid võta näpust - nr 3 vennal hakkas nii kiire, et jälle uksed kinni ja järgmise nurga peale punase tule taha seisma. Palun olge tähelepanelikumad!
s
Selle palga eest ei peagi laskma/ 18. aprill 2018 15:54
Igasuguseid bussi, jookskee järel, seni kui palk tõuseb
o
On küll tublid/ 18. aprill 2018 16:09
Mind aga üllatas hommikul positiivselt üks 6 da liini bussijuht, kes võttis bussile hilineja suvalisest kohast ( Lõunakeskuse parklast)peale. Hea tuju oli kohe mitmeks tunniks sellel päeval.
t
Tondu/ 19. aprill 2018 00:22
Ei usu Tartu bussijuhid on ennegi ukse kinni pannud ja minema sõitud ja seda bussipeatuses.
s
siiski/ 19. aprill 2018 17:36
meeldivaid erandeid on. Üldmulje läks korraks paremaks ka siis, kui algatati see hiljutine tunnusta bussijuhti- kampaania. Aga igapäevane elu näitab seda, et sellist hoolimatut uste sulgemist (ja kusjuures mitte viimasel sekundil peatusesse saabunu, vaid täiesti rahulikult järjekorras sisenevate inimeste eest - näiteks 10 saavad peale, 2 viimast üritatakse kas ukse vahele jätta või koguni väljapoole bussi). See ei ole muud kui lihtsalt lohakus. Ning see jutt, et mingid andurid blokeerivad uskse sulgumise, kui inimene seal parajasti vahel on - no ei ole seda.
s
Siis on kehv firma!/ 18. aprill 2018 15:19
Miks nad paremasse kohta ei lähe?
s
sebe/ 18. aprill 2018 19:17
ongi hetkel see parem firma.On hoopis hullemaid.
l
Läbirääkimised tuleb teha palga osas/ 18. aprill 2018 15:16
Selleks on läbirääkimised tööandja ja tegija vahel, m6lema poole esindajad läbirääkimis laua taha,kui kokkulepet ei synni,hakatakse streikima ja K6IK töölised,niikaua,kui tehakse UUs leping,keegi vehkis plakatiga"Yhenduses peitub j6ud",eks yhinege siis,plakatiga vehkimisega kaugele ei j6ua
l
Leping sai otsa/ 18. aprill 2018 15:02
ja uut pole,mille järgi tööd tehakse,see sama,kui peremees teeb orjaga mida tahab,välismaal on kohe streik,see kestab niikaua,kui uus leping alla kirjutatud,aga Eestis seda ei tunta-osata,nii et naljatage edasi oma plakatitega

r
Reisija/ 18. aprill 2018 14:59
Jõudu bussijuhtidele! Enda eest tuleb seista ja häält kuuldavaks teha.
j
jah/ 19. aprill 2018 15:09
ja nõuda tuleb kõik koos, muidu lastakse lahti ja keegi enam tööle ei võta.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee