KaubarongFoto: Alar Truu
Toimetas Silja Ratt 16. aprill 2018 11:30
Sillamäe sadama turundusjuhi Andrei Pirovi sõnul on EuroChem üks suurimatest väetisetootjatest maailmas ja ammoniaagiterminali rajamine Sillamäele on hea uudis kogu Eesti majandusele. Paraku kasvatab see ka ohtlike veoste osakaalu raudteel. 

"Ma rõhutaks, et see on viimase kümne aasta jooksul üks suurimaid investeeringuid Eesti majandusse. Kui me võrdleme näiteks transiidikeskuse ostuga, siis seal lihtsalt vahetus omanik. Seal midagi uut ei ehitata, aga mis puudutab EuroChemi terminali, siis see ehitatakse nullist. See lisab Ida-Virusse ja Sillamäele uusi töökohti, loob uusi võimalusi meie impordiks-ekspordiks ja kogu logistika arenguks," rääkis Pirov ERR-i raadiouudistele.

EuroChemi juhtkond teatas paar päeva tagasi, et Sillamäe ammoniaagiterminali ehitusse investeeritakse 65 miljonit eurot. Terminal peaks valmis saama aasta lõpuks samaaegselt Eesti lähedal asuvasse Kingissepa linna rajatava ammoniaagitehasega. 

Sillamäe sadama turndusjuhi sõnul on ammoniaagivedu Kingissepast Sillamäe sadamasse logistiliselt mugavam ja EuroChemiga seob sadamat ka eelnev pikaajaline koostöö. Euro Chem kavatseb raudteed pidi Sillamäele vedada umbes miljon tonni ammoniaaki aastas. See on enam kui 20 000 tsisternvagunit. Ammoniaak on aga ohtlik ja mürgine gaas. Seda on ohutusnõudeid järgides veetud Sillamäele ka varem, kuid miljon lisatonni aastas on arvestatav kasv. 

Eesti Raudtee juhatuse liige Erik Laidvee kinnitab, et see nõuab lisameetmeid. 

"Meie peame tegema Narva raudteejaama hoiatushäiresüsteemi, mis ohu korral rakendub ja hoiatab võimalikust lekkest. Teavitatakse ka elanikke, kuidas nad käituma peavad, kui häire tööle läheb," selgitas Laidvee.