410 kommentaari

Ü
Üks sots  /   00:02, 17. apr 2018
Kes oli mõned kuud asendusliige, ei teinud lihtrahva heaks mitte midagi head, saab+10k veel
hüvitist. Aga näljas lapsi on aina rohkem.
K
kunagine üliõpilane  /   14:14, 16. apr 2018
10:12, 15. apr 2018 kirjutas:
Nõukogude okupatsiooni ajal oli TRÜ sööklas söögilaudade peal hapukapsas ja leib TASUTA, üliõpilased, kellel raha ei jätkunud, said ka sellest kõhu täis, ühikas praeti rasvata kartuleid ja hapukapsas ja leib kõrvale oli tugev kõhutäis ka meesterahvale.
Täienduseks , et 1970-ndatel maksti ülikoolis stippi 40.-rbl - ja väga hea õppeedukuse korral 50.-rbl kuus. Ülikooli sööklas sai supi, prae ja magustoidu vaid mõnekümne kop eest. Harilikult võeti pool suppi, sest tervet ei jõudnud ära süüa...
T
test  /   11:19, 16. apr 2018
mää-määää
meil kõik niii häää
M
Maris  /   09:41, 16. apr 2018
Kes see pere on? tahaks nii aidata :(
M
mees  /   00:25, 16. apr 2018
tore riik se pommi auk.
O
OI, KUIDAS MULLE EESTIMAAL MEELDIB,  /   21:53, 15. apr 2018
VANGID JA SUPIKÖÖK TASUTA- LASTEAIALAPSED, TEIE MAKSKE.
T
Tütrik  /   16:38, 15. apr 2018
Kui ise koolis töötasin, siis samuti väga paljud lapsed ei söönud koolitoitu. See oli sel viimasel aastal, mil koolitoit veel tasuline oli. Söögivahetunni alates kougiti kottidest välja pudel coca colat ja pakk kartulikrõpse ning asuti klassilaua taga maiustama. Kui proovisin nende laste emadega ettevaatlikult rääkida, karjatasid nad kõik kui ühest suust: "Aga mul ei ole ju raha, et tema koolitoidu eest maksta! Olen vaene üksikema ega suuda nii palju teenida!" Mainisin, et coca cola ja krõpsupakk kokku maksab ju tegelikult kaks korda rohkem kui koolilõuna. Seepeale oli vastus: "Aga minu lapsele ei maitse praad." Nüüd, mil mul endalgi on lapsed, näen, kui keeruline on saada tänapäeva lapsed sööma tavalist kodust toitu ja kui tohutu suur on ahvatlus rämpsu järele. Olen siiski järjekindel ja üritan küll hea, küll kurjaga, tekitada lastes normaaltoidu söömise harjumust. Aga neid, kes loobuvad tavalisest frikadellisupist-praest-mannavahust ja asendavad selle limpsi ja kartulikrõpsude ning kookidega, on lapse koolis endiselt küllalt. Mis sest, et koolitoit (erinevalt lasteaiast) on lausa tasuta!
  /   15:00, 15. apr 2018
aitäh,k ä r n a s eesti vabariik,õnne eest,mis meile osaks on saanud!
  /   13:41, 15. apr 2018
Hust praegu tuleb Soome TV1 film Dokumentaalprojekt.Lähes jokainen suomalainen tuntee tämän taulun ja monella on siihen vahva side. Elokuvan ytimessä on Hugo Simbergin rakastettu taideteos Haavoittunut enkeli. O: Jean Michel Rou. T: Making Movies Oy.
Selge sõnaga ütles soomlane, et vaid soome-sisu on nad päästnud, muidu räägiksid nad ainult vene keelt.
P
Probleemist laiemalt  /   13:06, 15. apr 2018
Kui Eesti puhul on see probleem mõistetav - palgad väikesed, töötus, üksikemad, võib-olla ka vähesed sotsiaalsed oskused või hirm vms, siis mis üllatab, et ka Suurbritannias on tühja kõhuga lapsed suur probleem. Jamie Oliveri saadetes on see teema tihti üleval, et seal on sadu tuhandeid lapsi, kes saavad vaid kord päevas koolis süüa. Emad-isad lausa kardavad koolivaheaegu, sest neil pole raha, et neile koolivaheajal süüa teha. Mitmed emad rääkisid, et veeretavad raha näppude vahel, et sellest ei jagu söögi ostmiseks. Kuidas on see võimalik heaoluriigis Suurbritannias, lihtsalt ei mõista. Kui seal ei suudeta probleemiga toime tulla, nagu Jamie Oliver ütles, siis mis rääkida Eestist....
K
Kõigile, kes ei ole rahul rahvalt võimu kaaperdajatega!  /   12:18, 15. apr 2018
Liituge Maakogu Asutava Koguga! Sügisel loome Maakogu, mis hakkab valitsuse ja Riigikogu üleseks ja võtab kontrollimise ja otsustamise endale. Teist viisi ei ole võimalik valitsejaid ohjeldada.
K
Kurb.  /   11:30, 15. apr 2018
Endiselt ei mõista. Miks vangid saavad tasuta maksumaksja raha eest süüa, aga lasteaia lapsed vanemate raha eest?
  /   10:44, 15. apr 2018
Prioriteedid / 09:28, 15. apr 2018
Kuidas aidata selliste perede lapsi? Tallinnas Stroomi ranna piirkonnas on lõkkeplatsid, kus noorte seltskonnad ja naabrid- tuttavad käivad grillipidusid pidamas. Soomlasest omaniku üürimaja hoovile ehitas omanik grillimiseks varjualuse, kus üürnikest noored pered koos grilliõhtuid teevad. Pole tähele pannud, et seal varandusliku seisuse vahet keegi teeks, ühed üürnikud kõik.
:
:)  /   10:42, 15. apr 2018
Ja kus laste issi on? Miks tema oma lapsi ei toeta?
B
B  /   10:31, 15. apr 2018
Sellised vaesed tavaliselt on väga allaheitlikud, ega julgegi kusagilt abi otsida. Igas lasteaias on vaeseid vanemaid, lastel talvekombekas ei kata enam jalgagi ära, sukkpûksi ja saapa vahele jääb tûkk tûhja maad. Kuulsin kuidas kasvataja sellele emale ûtles, et pange ometi suurem kombe, aga ema ûtles, et ei ole ja see kuu ei saa osta ka. Mõtlesin tookord tûkk aega, kuidas abi pakkuda, nii et keegi ennast halvasti ei tunneks. Lõpuks valetasin, et saime tasuta ûhesuurused õueriided oma tûtrele, aga kahte sama suurust pole vaja ja et kas tema ei sooviks ûhte paari oma lapsele. Vastu palusin tuua kilo õunu. Mõlemal hea meel tehingu ûle ja laps sai korralikud soojad õueriided. Tänu sellele saime jutule ja nûûd ma tihti viin talle korralikke riideid, sest mina saan ise palju teiselt ringilt oma sugulaste käest. Rohkem märkamist ja tegutsemist.
  /   10:12, 15. apr 2018
Nõukogude okupatsiooni ajal oli TRÜ sööklas söögilaudade peal hapukapsas ja leib TASUTA, üliõpilased, kellel raha ei jätkunud, said ka sellest kõhu täis, ühikas praeti rasvata kartuleid ja hapukapsas ja leib kõrvale oli tugev kõhutäis ka meesterahvale.
L
Leida Põlva rajoonist  /   09:45, 15. apr 2018
Meie pere vaesusest välja ei näri-kolm töölist on meie peres,kõik töötavad miinimumpalgaga,4 nooremast lapsest 2 on töötud,2 käivad koolis.
  /   09:33, 15. apr 2018
Te arvate, et Eesti Vabariik( kodanike ühishüve tagaja) on midagi püsivat, mille võib peaaegu olematuks lihvida. Lihvige aga niikaua, kuni viimase ühishüve- kodakondsuse, olete ära lihvinud, siis olete ALDE või LDPR kodakondsuseta orjad. Eesti Vabariik on Reformierakonna võimul oleku jooksul muutunud riigist, mille kohustus on riigi kodanikele ühishüve tagamine(monarhias on monarh oma alamatele ühishüve tagaja), Aktsiaseltsiks-Ettevõtjatekogukond, mis tagab ühishüve vaid AS Ettevõtjatekogukond liikmetele. Milleks ettevõtjatele riik? Kogu majandus on välismaine, välisinvesteeringutel-pangad, ettevõtted, tööjõud jne. Milleks ettevõtjatele riik ja kodakondsus, kui nad suudavad oma kogukondliku ühishüve tagada ka riigita.
Riiki on vaja eestlastele ühishüve loomiseks, või kas ikka on vaja? Rikkad eestlased saavad paremini hakkama vaeste eestlasteta(kellelon vaja riiki ja kodakondsust ühishüve loomiseks kohapeal, sest neil pole niipalju ressurssi, et siit lahkuda.
M
Mis kasvataja sa selline oled?  /   08:20, 15. apr 2018
Sadist? Kui see oleks sulle õige amet, siis sul ei oleks sellist olukorda, et jätad südametult lapse vaatama, kuidas teised söövad? Kasvatajad käivad lasteaia köögis söömas ja ei tee teist nägugi, aga kui on vaja lapsele paar lusikat putru leida, siis laiutad käsi ja on kahju???? Mul on nii kahju, et sa kasvataja oled... ma ostaks ise selle pagana pudru paki, et ükski laps ei jääks ilma.. jookseks kannad veriseks, et laps abi saaks.. aga vot sinul on kõht laste putru täis ja kahju veel pealekauba...
J
Ja veel  /   08:14, 15. apr 2018
Kui sa oled sündinud vales kohas ja valesse perre, kas siis tuleb hakata juba lapsepõlvest alates leppima teiste poolt ülejäänud raasukestega, kui sedagi? Ikka selleks, et kujuneks võimalikult varakult madal enesehinnang, see nõiaring on ju lõputu. Vist peaks ikka nii olema, et need kes on valitud ja seatud, peaksid olukorra nii reguleerima, et ükski laps ei peaks end näljase ja alandatuna tundma. Jutu järgi on ju iga sündinud laps riigi seisukohalt ülioluline. Teatavalt puuduvad lapse igasugused valikud.
J
Ja veel  /   08:14, 15. apr 2018
Kui sa oled sündinud vales kohas ja valesse perre, kas siis tuleb hakata juba lapsepõlvest alates leppima teiste poolt ülejäänud raasukestega, kui sedagi? Ikka selleks, et kujuneks võimalikult varakult madal enesehinnang, see nõiaring on ju lõputu. Vist peaks ikka nii olema, et need kes on valitud ja seatud, peaksid olukorra nii reguleerima, et ükski laps ei peaks end näljase ja alandatuna tundma. Jutu järgi on ju iga sündinud laps riigi seisukohalt ülioluline. Teatavalt puuduvad lapse igasugused valikud.
J
Juhan.  /   07:07, 15. apr 2018
Tuleb ikka iivet tõsta muidu pole keda sõjaväljadele saata.
J
ja  /   07:53, 15. apr 2018
sõjast ei pääse me kuhugi.
N
Naiivsed  /   06:59, 15. apr 2018
Vot milline tase siis paljukiidetud e- riigis. Millega seal need vallategelased tegelevad, oma isiklike äridega või? Lasteaeda ei ole küll mõtet süüdistada, see ei ole sotsiaalhoolekande asutus, selleks on vallal omad palgalised isikud. Ja kes siis lastest peaks loovutama oma toiduportsu kellegile?
V
vallavärk sula  /   07:57, 15. apr 2018
Vallaisad ootabad pehmes tugitoolis lösutades, millal vallavaene almust paluma tuleb. Täna nad ilmselt seda veel ei näe , aga homme saavad ka selle rõõmu osaliseks, et vaesed tulevadki oma laste eest pisarsilmil paluma.
H
hea inimene  /   08:04, 15. apr 2018
ikka loovutab.
  /   06:52, 15. apr 2018
"Suurettevõtja Luman: inimesed peavad tulevikus lootma iseenda, mitte riigi abi peale. Ei ole kohane loota, et järsku hakkaks vananeva rahvastikuga riigis sündivus kiiresti kasvama. Kui hakkab, siis aja jooksul ja juhul kui keskkond seda kindlustundega soodustab."
Aitäh ettevõtjale. Kui toidupank saab toetada sihtotstarbeliselt koole ja lasteaedu, et ka vaestest peredest lapsed saaks süüa, siis kas piirkonna kaupluste käibelt kõrvaldatud toiduained, millel on nn. viimane kuupäev, oleks samuti abiks lasteaedade ja koolide toitlustamisel? Rikkurite lapsed võivad ju toidu restoranist tellida, kui neile ühine toitlustus ei sobi. Olukord, kus kõik peavad ostma restoranitoitu või siis ilma olema, ei ole jätkusuutlik.Kui eestlased vastu ei hakka, siis hakkavad vastu sisserändajad, kellel on palju suuremad ootused paremale elujärjele kui eestlastel .Õigustatud ootus paremale elujärjele täidetakse siis vägivaldselt.
  /   07:36, 15. apr 2018
Kui eestlased vastu ei hakka, siis hakkavad vastu sisserändajad, kellel on palju suuremad ootused paremale elujärjele kui eestlastel, sisserändajad erinevalt eestlastest pole kunagi lubanud süüa kartulikoori. .Õigustatud ootus paremale elujärjele täidetakse siis vägivaldselt.
T
tuutu  /   07:49, 15. apr 2018
Tõsi sul on,ma just eelpool Pm lappasin ja pole sõnu. Nii arrogantset ja riigi ning-rahvavaenulikku tegelast annab tikutulega otsida. Isegi punased sellise tasemeni iial ei langenud,kui sm luumann :)
  /   06:36, 15. apr 2018
"Praegu tuuakse välismaalt humanitaarabi, mis vedeleb metsa all sest pere ei vaja niipalju, toidupank vist ei jõua iga abivajajani ja võib olla ei oska ka pereema õigesti majandada."
Aga Toidupank võikski neid lasteaedu varustada, kus toiduraha küsitakse, siis saaksid ka need lapsed korralikult süüa, kelle vanematel raha pole. See oleks ju sihtotstarbeline toetus, mida "parfüümiostmiseks" ei saa kulutada.
S
sant  /   07:16, 15. apr 2018
Hea inimene ,Olen töövõimetu ja puudega inimene.Elan üüurikorteris ja saan 140 eurot toimetulekutoetust.Sotsiaalosakonnast ei saa ka rohkem mingit abi.Kui midagi küsida ,imestavad,et miks te raha kõrvale ei pane ja ei kogu.
  /   05:56, 15. apr 2018
Rikkad ei loobu iialgi oma hüvedest, Riigikogu liikmed ei loobu iialgi oma hüvedest, nad kaebavad riigi kohtusse saamata jäänud õigustatud ootusest saada riigihüve. Ükski rikkur pole loobunud lastetoetusest, mis ilmselt on väiksem, kui tema lapse päevaraha.
  /   08:04, 15. apr 2018
rikkus e ole häbiasi , nagu vaesuski. Mõlema üle tasuks E-riigis uhke olla.
T
Tänapäeva elu on igas peres hea! Aga see mis tegelikult toimub on ikkagi tõsine teema!  /   01:51, 15. apr 2018
Eelmisel lõppeval päeval 14.aprill just jälgisin,kuidas kõik perekonnad oma võsukestega mänguväljak-
ul lõbusasti aega veetsid.Ja oli ka natuke vanemas eas noori teismelisi,kes lobisesid ja tegelesid oma asjadega.Siis ise mõtlesin sellele,et kuidas elu nendes peredes tegelikult läheb ja kas neil jätkub piisavalt toitu,riideid,vajalike otstarbeid ja muid asju? Mõtlesin ka sellele,et kui peres on lapsi jumal teab kui palju ja kas neil jätkubki piisavalt raha,et ots-otsaga kokku tulla.Korra kogu hinges käis pingeline kripeldus läbi.Mul muidugi lapsi pole.Asi on selles et elan eluaeg ilmsiks tulnud haigustega edasi,mida kahjuks ravida ei saa.See tähendab seda,et lapsed võivad pärast sündi saada päritavaid haigusi,mis teevad elu raskeks.No kui ma ei saa endale perekonda lubada,siis ei tasu pead norgu ajada.Kuna siin maailmas on probleeme ja muresid lausa saja tuhantetes,millel ei olegi peaaegu üldse lõppu näha.Mind paneb üldse imestama,kas need lapsed saavad endale midagi lubada? Kardan et vist mitte.Võib olla peaks mingi olukorra välja uurima,et millistes peredes on asi hullem ja millises on hea.Peaks kohe poliitikultele suure märkuse tegema oma üleliigsete lubaduste eest.No raisk,kas siis tõesti pole raha kusagile panna.Võib olla pühitakse selle rahaga kusagil oma tagumikku,või läheb tühistele asjadele,mida meil vaja polegi.Üle mõistuse suur probleem on see rahaline asi.Olgu,soovin kõigile tugevat jõudu,tervist,jaksu ja energiat edaspidiseks eluks!
K
Kas  /   04:45, 15. apr 2018
jätkub vajalike otstarbeid??
T
to 01:51  /   07:32, 15. apr 2018
Miks sa arvad, et nende laste ja noorte pered, kes seal mänguväljakul olid, ei tule omadega toime ja et lapsed ei saa vist endale midagi lubada? Mille järgi sa sellise otsuse tegid? Niisama oletada ja luulutada sellise teema juures ei maksa.
M
maire  /   01:05, 15. apr 2018
sellist pettumust poleks sinust oodanud. Lapsed on sinu piirkonnas lasteaias nälgas.
sätid elamist soojale maale.Miks sa lihtrahvast midagi ei arva
A
A  /   06:51, 15. apr 2018
Ta muidu ka kui puunui seal mäel, teles plähmerdas mis jaksas.
S
Samal ajal Esimeses Eestis  /   23:52, 14. apr 2018
Samal ajal kui Lõuna-Eesti mudilased nälga näevad, peab Toompea ja Kadriorg sadu tuhandeid eurosid maksvaid söögiorgiaid ja erapidusid.
  /   00:27, 15. apr 2018
Miks ainult seal, meil siin linnas samuti orgiad, ööklubid töötavad ja li..imaja kah, pole veel kuulnud, et seal tasuta annaks
M
Meil   /   22:59, 14. apr 2018
Meie koolis oli ûks poiss, kes alati võttis leiba või saia sööklast, me kogu aeg mõtlesime, et mis ta sellega teeb, pärast saime teada, et ta vanemad on joodikud ja tal on kodus väike õde, kellele ta seda leiba ja saia viis.
J
ja  /   21:40, 15. apr 2018
..eile jäi jutt lõpetamata..
Minu ema oli poemüüja ja kuna see oli pisike maakoht, siis mu ema rääkis seda juttu, et poisi õde on näljas, kooli kokatädile, peale seda pandi poisile alati õe jaoks klaasist pooleliitrise purgiga toitu kaasa, mäletan seda kõike nii hästi, kuigi olin ise vast esimese-teise klassi tüdruk.
Praegu on sellest poisist ja tüdrukust saanud väga korralikud pereinimesed. Ema jõi neil ennast surnuks ja isa jäi purjus peaga traktori alla ja peale seda kasvatas neid vist vanaema.
E
ema  /   22:52, 14. apr 2018
Kahju,et me elame sellises eestis juba kus lastel on kõhud tühjad ning isegi lasteaias ei saa kõhtu korralikult täis süüa,sest see maksab.Aga meie hoitud mõrvarid ja kriminaalid naudivad vanglas sellist korraliku sööki ning siis ka veel virisevad oma toidu üle.Ise kur.... maksa senti ka selle söögi eest.Meie valitsus on ikka täiesti mäda oma süsteemidega.Siin riigis elavad ainult vangid ja riigikogulased veel hästi...
  /   05:50, 15. apr 2018
Õiguskantsleri büroo hoolitseb selle eest, et vanglates euroopalikud tingimused oleks. Mis eestlastesse puutub, siis: "Suurettevõtja Luman: inimesed peavad tulevikus lootma iseenda, mitte riigi abi peale. Ei ole kohane loota, et järsku hakkaks vananeva rahvastikuga riigis sündivus kiiresti kasvama. Ei hakka. Ei sunni, ega palvega. Kui hakkab, siis aja jooksul ja juhul kui keskkond seda kindlustundega soodustab." PM
I
isegi Luman  /   06:10, 15. apr 2018
pole aru saanud, et milleks meile siis riik! makse tahab küll, aga vastu elementaarset ei anna.
T
tasuta toit  /   22:37, 14. apr 2018
Valgas vist lasteaiakohtade probleemi pole, probleem võib olla perede sissetulekutes, eluviisides ja valla tuludes. Kuid näiteks Tallinnas või Harjumaa uusasundustes? Üks pere saab tasuta lasteaia koos söögiga ja teisele pole lasteaiakohtagi??? On vist küll osadel KOVidel mingi kompensatsioonimehhanism eralasteaedade kasutamiseks aga neid on erinevaid, toidlustamise osas eriti. Teeme nii, et madala sissetulekuga pered saavad tasuta lasteaiad tasuta toidlustusega aga kelle deklareeritud sissetulek ületab mingi piirmäära, see vaadaku ise kuidas hakkama saab. Tegemist on raske probleemiga. Paljudele ehk ei meeldi aga lasteasutuste ja ka õppeasutuste juures oleks vaja pidada ka sotstöötajad, kes oleks kursis laste eluoluga ja oskaks hinnata KOVi poolset abivajadust või vähemalt otsiks lahendust.
H
Häbiväärne riik  /   22:11, 14. apr 2018
Kui riik kulutab nii palju raha sõjandusele, siis peaks ta suutma ka kõikidele lastele andma tasuta toidu nii lasteaias kui koolides! Ja siis veel imestavad, misk ligi pooled poisid sõjaväkke ei kõlba. Tervis sõltub ka sellest, et lapsel on kõht täis!
T
to;Häbiväärne riik   /   23:17, 14. apr 2018
Häbiväärne oled sa ise, mitte riik. Pane need tühja kõhtu kannatavate laste emad suppi või putru keetma, ei ole kindel, et süüa sünnib. Eestis pole nälga, on õpitud abitus ja teadmine, et kõik teised peavad aitama, mina ise ei pea midagi tegema. Kui laps ei saa teistega koos hommikusööki süüa, tuleb emal see talle kaasa panna. Elu pole lill, aga näljast ja paljas olemisest on asi kaugel. Piinlik võiks olla.
T
Tean  /   23:59, 14. apr 2018
Kusjuures lapsed häbenevad võileibu kaasa võtta
T
To kell 23:17  /   00:12, 15. apr 2018
Küsimus pole selles, kas vanematel on see laste toiduraha olemas või mitte. Normaalne riik peaks suutma toitlustadakõik lapsed 3x päevas! Aga vangidele on tasuta toit ja riik teeb ühe vangi kohta kuus üle 1200 euro ulatuses kulutusi! Ja siis riik aina vigiseb, et rahvas ei sigi jätkusuutlikult!
  /   07:37, 15. apr 2018
sel juhul on palju ebanormaalseid riike, sest paljudes neist ei toimu mingit toitlustamist ja lapsele pannakse toit kodust kaasa.
L
lihtsalt meenutuseks  /   07:43, 15. apr 2018
Kuidas ma riigi peale solvusin: oli üheksakümnendate keskpaik, krooni tulek, segased lood jne. mul neli koolilast (laulva revolutsiooniõhina lapsed, sest maa tuleb ju täita lastega, eks ole). Lastetoetus oli 90 krooni lapse eest. Mul raamatkoguhoidja palk. Mees samuti tagasihoidlik tööinimene. Lootsin saada lastele tasuta koolitoitu aga sots.osakonnas arvutati tulud kokku, palk brutos pluss lastetoetused ja jäime kahe krooniga (!) joone alla. Olime liiga rikkad, et neljale lapsele tasuta koolilõunat võimaldada. Siis tuli Lauristin sots. ministriks ja lubas lasterikastele 450 krooni kvartalis toetust. Tuli järgmine minister ja nullis selle ära. Lubasin endale, et mina end ja lapsi paari krooni pärast alandada ei lase. Saan ise hakkama . Saingi. Usun, et paljudel ei luba uhkus aja eneseväärikus abi paluda."olen vaene, aga mitte kerjus".
H
hmm  /   08:26, 15. apr 2018
ei peaks. Laste vanemad on vastutavad laste toitlustamise või selle eest tasumise eest.
E
Ei  /   08:54, 15. apr 2018
Riik ei pea lapsi 3 x päevas tasuta toitma. Selleks on vanemad.
I
irw  /   21:36, 15. apr 2018
No aga uuele ringile läinud issi saab ju hüsteeriahoo kui talle lapsi ja nendega seotud kohustusi meelde tuletatakse. Lugege uuesti neid "kurbi" lugusid kuidas pahad naised lastele söögiraha küsivad ja emmed oma pojukesi peavad kaitsma.
R
Rashomon  /   14:16, 16. apr 2018
Te olete väga tugev inimene. Minu lugupidamine Teile. Mina nii sirgeselgne sellises situatsiooni poleks vast suutnud olla. Ainul vimma oleks hakand kandma.
E
EVAR  /   22:11, 14. apr 2018
kas me elame aafrikas või ja mis puutub toiduraha maksmisse siis on seda häbi väärne küsida arvestades meie palga taset peaks laste toit olema nii lastajas kui koolis tasuta
Õ
Õnneks eemal   /   22:06, 14. apr 2018
Jube elu on banaanias.Kuidas suudavad seal inimesed üldse elada?
M
m  /   23:48, 14. apr 2018
krt kas sa aru ei saa enam eesti keelest, aga küsimus ongi neist kes abi vajavad ja ära ei pääse
T
Taevamanna  /   00:00, 15. apr 2018
Kus sa ise, mingi immigrant kuskil Sokmes?
  /   07:38, 15. apr 2018
tõesti õnneks, et sellise suhtumisega inimene eemal on, mitte siin.
M
Mis jutt?  /   22:03, 14. apr 2018
Eestis on maailma suuremad pere- ja lastetoetused - küll emapalgad, lastetoetused kuni täiskasvanuks saamiseni, igasugused vajaduspõhised omavalitsuste toetused, ranitsa- ja ringide toetused. Samuti saab lihtsustatud korras välja nõuda isalt elatise. Kuhu,see raha läheb, kuilapsed näljas ja mida teeb lastekaitse?
  /   07:48, 15. apr 2018
Alati kui laste tühjast kõhust jutt mõtlen sama. Ükski pere ei ole absoluutselt ilma mingi sissetulekuta. Kui tööl ei käi( sel juhul ei saa aru, miks laps lasteaias üldse) on olemas igasugused toetused ja abirahad, kui laps tühja kõhtu peab kannatama, on süüdi vanemad, pahandage nüüd minuga palju tahate. tean mitut peret, nö vaest peret,kus vanemad oma hüvedest nagu suits ja alkohoolsed joogid, sugugi ei loobu, kuigi raha napib.
T
T  /   21:48, 14. apr 2018
No seda lugedes tõusevad kuklakarvad püsti. Lihtsalt ei ole sõnu. Inimlikkus on meil kadunud
K
kats  /   21:38, 14. apr 2018
Lugesin enamus kommentaare läbi ja nii äge, kuidas see ikka ema probleem on, et tal laste toiduraha pole maksta. Mitte keegi ei küsi, kuhu sai nende laste isa ega mõista hukka, et ta oma panust ei anna. Sealt hakkabki ju probleem. Teine asi on see, et ka lasteaias saaks selle söömisasja ajada nende vaeste perede lastele nii, et ei tea ükski teine lapsevanem sellest, see pigem töötajate enda piiratud mõtlemises kinni. Sotstöötajast pole ka mingit juttu, millega tema siis tegeleb?
V
Valga  /   21:36, 14. apr 2018
omavalitsuse juhid on lihtsalt kaabakad.
  /   21:30, 14. apr 2018
Kui suure kotiga läheb kokatädi õhtul koju?
  /   07:49, 15. apr 2018
Häbematu oled.
K
kokatädide kaitseks  /   09:34, 15. apr 2018
alustan sellest, et olen katsiga täiesti nõus - lasteaed saaks korraldada nii, et ka need lapsed saaksid süüa, kasvõi mingi ajutise lahenduse ikka leiaks, vaja on vaid natuke inimlikkust... selge see, et kui selliseid lapsi on rohkem kui 1-2 siis nii ei saaks.
kui lasteaias teatakse pere olukorrast, siis minu jaoks on täiesti arusaamatu, miks nad ise sots. töötajaga sellest ei räägi ja midagi ette ei võta.
see, et lugu lehte jõudis on muidugi hea ka, võib-olla hakkame kõik nii rohkem märkama ja saame hädas olijaid aidata, vahel ei ole selleks üldse palju vaja.
töötan ka koolis, mitte Valgas ja kokatädina ka mitte :) aga tean, et ka meie lahke kokatädi paneb õhtuti kotti karbi lõunast üle jäänud toiduga ja mitte keegi ei pane seda talle pahaks.
kohapeal meil süüa ei tehta, kõik tuuakse termostega kohale ja kogu toit mis lõunast üle jääb läheb õhtul solki.
see tore, alati heatujuline tädi tuli meie kooli tööle mõned aastad tagasi ja sellest ajast on palju muutunud, õhkkond sööklas on hoopis teine kui varem, ta julgustab alati lapsi toitu juurde tõstma ja vähemalt maitsma, enne kui otsustatakse mitte süüa, toob oma peenralt maitserohelist ja lilli lauale. kui lõunast jääb üle puuvilju vms. siis käib kausiga läbi koolimaja ja jagab need lastele laiali, või paneb järgmisel hommikul lauakesele söökla ukse kõrval.
kõigil on hea meel, et meil on selline tore söögitädi, kes märkab ja hoolib. lapsed joonistavad talle pühadeks kaarte ja laulavad sünnipäeval :)
ka meie koolis on lapsi peredest, kus on majanduslikult kitsas, või vanemad, kellel raha kulub enamasti alkoholile ja suitsule. tean, et mõned neist käivad vahel enne kojuminekut veel korra sööklast läbi ja alati on seal nende jaoks vähemalt võileib ja lahke sõna ootamas.
tean ka seda, et ühe pere lapsed, kes elavad tema lähedal, käivad mõnikord õhtuti tema juures kodus, kui endal kodus pidu ja pillerkaar õppimist segab...
M
Maha  /   21:22, 14. apr 2018
Ratase valitsus!
K
Kui ma seda loen,  /   20:40, 14. apr 2018
tuleb mul nostalgiast pisar igale poole: Olin lasteaialaps, kõik saime süüa, oli mannakört, riisipuder, juurvijasupp, kõike ei mäletagi, aga me saime kõik süüa. Kuidas meid õpetati kord kilusid puhastama, see oli koos mannakördiga, asjatasime seal ega saanud algul kuidagi hakkama, siis oli üks poiss, kes pani terve kilu suhu ja sõi ära, me siis muidugi, et kuidas, koos pea ja kõigega, ütles, väga hea, proovige ka.Pärast olid kasvatajad meiega nii hädas
K
Kui ma seda loen lisa  /   21:08, 14. apr 2018
mul jäi pooleli see kiluvärk...
ajasime pead kuklasse ja sõime niimoodi neid kilusid, kuigi kasvatajate eesmärk oli panna meid neid puhastama ehk midagi õppima. Olime siis kusagil 5-aastased, see oli ammu ja ka kilud olid ammu. Igatahes tänan ja austan kasvataja Hellet, Olgat ja veel ühte, kelle nimi mulle kahjuks ei meenu. Et te väga närvi ei läheks, siis aasta oli 1956. AD. Püüdke aru saada!
H
ha ha  /   15:35, 16. apr 2018
ka mu väike poeg ei tahtnud süüa sprotte, isegi mitte proovida. Issi siis võttis karbist sproti, lõi karbi kaane külge kuivaks ja pistis saba pidi suhu. Poiss vaatas, et vahva, tegi järgi ja hakkaski siin sprotte sööma. Ehmatas meid aga ära kui ta hakkas külas ka nii tegema.
R
Rail Baltic  /   20:04, 14. apr 2018
Uue raudtee ehituseks avatud eelarvega jagub raha küll. Pole oluline, et see kunagi raha teenima ei hakka - küll maksumaksja üleval peab.
M
Madis  /   19:42, 14. apr 2018
Mis maa see on,et lapsed ei saa lasteaias,ega koolis tasuta süüa?
O
ohoh  /   20:35, 14. apr 2018
tead kui palju riike ongi sellised, kus laps tuleb oma võileivaga lasteaeda ja mingit sööki lasteaed ise ei paku. On vanemal midagi kaasa anda, saab laps süüa, kui ei ole, ei saa. Nii et Eesti on maa, kus lasteaias veel antakse süüa. Isegi nõuka ajal polnud lasteaia söök tasuta.
O
ohohle  /   20:48, 14. apr 2018
mis sa puhud, kunagi NL ajal oli küll ja enamgi veel.
O
Oli ikka tarvis maksta  /   20:59, 14. apr 2018
Majandid maksid oma laste toidurahad. Ja kui tuli endal maksta, siis oli see siiski suhteliselt tühine summa.
J
Jaah  /   22:00, 14. apr 2018
Ongi riike, kus lasteaias süüa ei saa, kuid neis riikides saavad inimesed palka, Eestis on ainut maksud ja siis veel kommunaalteenused, mille hind kerkib igal aastal. Madalapalgalisel võib tekkida valik - elektri+ ja veearve või lasteaia toidukorrad. Kui elektri ja vee eest ei maksa, lülitavad välja. Selle tõttu juba suri üks ema lasega. Hale on riik, kus esikohal poliitbroilerid.
F
Fakt  /   00:01, 15. apr 2018
Endal tuli maksta 3 rubla
  /   00:02, 15. apr 2018
Sa vist elad Iraanis, seal maksud on olematud.
T
to 20.48  /   08:57, 15. apr 2018
Sonid või? Lasteaed, s.t. ka toitlustamine seal oli tasuline. Sama ka koolis, ainult 3- ja enama lapsega pered said tasuta süüa.
Õ
õudne  /   21:08, 14. apr 2018
raha laristatakse Kreekasse, Aafrikasse, Ukrainasse, Türgisse, president loopis rahva rahast 50 miljonit Brüsselile, riigiisandad tõstavad endal niigi ulmelisi palkasid, preemiaid, lahkumistasusid, riigikogulaste katuserahad jagatakse sinna, kus endal tulu tõuseb aga lasteaia- ja koolilaste tassat söök käib meie rikkal riigil üle jõu. Ratas, kus Sa nüüd oled? Keskerakond oli enne KOV-i valimisi valmis kõike lahkelt lubama kui peaministri partei.
  /   00:03, 15. apr 2018
Noh oota veel aastakest, kui Eurorahade kraanid lähevad kinni, saad nautida seda mida soovid
A
Ainult imesta ja minesta.  /   19:26, 14. apr 2018
Puugid saavad iga pereliikme kohta 500 euri+ prii ülalpidamine ja ei ole veel rahul lillegi liigutamata. Meie lastel kõhud tühjad,väga hea kui pere sissetulek on 500 euri.
V
Vahur  /   19:17, 14. apr 2018
See pole mingi teema... Peaasi, et neil peredel oleks jaksu nn tasuta bussitransporti nautida, et külastada tõmbekeskustes asuvaid spasid, kohvikuid, ostukeskusi ja teatreid ( poliitik Simsoni arvates)
N
Never  /   20:04, 14. apr 2018
Tasuta bussisõitu ei ole ega tule.
T
Tasuta transport  /   18:57, 14. apr 2018
Tasuta bussisõidu asemel tasuta söök lastele. Minu ajal (ei tea kuidas praegu) sain mina koolis tasuta söögi, sest meie peres oli 3 last ja vanemate tulud olid kehvapoolsed.
O
Ost  /   22:56, 14. apr 2018
Nädala lõuna maksis koolis 1,20 rbl. Kellel oli vähem raha said tasuta.
N
naisuke  /   18:45, 14. apr 2018
Kurvem on, kui kasvataja vaatab, kuidas laps vaatab, kui teised söövad. Vot sellisele vaatele ei ole ühtegi õigustust!
M
memm50  /   18:55, 14. apr 2018
Mida see kasvataja siis teeb, maksab ise jahe lapse eest kohatasu kinni? Loomulikult tuleks sellest teatada valla sotsiaaltöötajale ja vald peaks võimaldama tasuta söögi, ükski laps ei pea olema näljas. Aga kasvataja ei saa anda teiste laste toitu, paraku see ei ole lubatud, seega ainus mis teha saab, rääkida lasteaia juhatajaga ja anda sellest olukorrast valda teada. Aga Eestis nälgivad paljud lapsed, neid ei viia isegi lasteaeda ja kodus ka süüa ei ole, makaronid on tavatoit aga see ei ole tervislik.
M
memmele memm 95  /   04:47, 15. apr 2018
Kas arvad, et ei ole juba kuhugi teatatud?
N
No näete  /   19:06, 14. apr 2018
tasapisi hakkab ka eduriigi pahupool paistma.Minister saab hüvitistega kokku 7-8 tuhhi ja töötu 180. 7% palgatõus tõstab ministrihärra sissetulekut 500 € võrra ja töötul 12,50€.
Paneb lausa rõõmust hõiskama !
N
Nää  /   20:05, 14. apr 2018
miinustajatel hea meel, et laps ei saa süüa
  /   21:17, 14. apr 2018
Miks vassid?
N
nää-ooda nüüd  /   21:27, 14. apr 2018
oli kord üks naistekamp, ema, 2 alaealist tütart, siis said mõlemad alaealised tütred lapsed, juba 5 neid ja siis lasteraha läks meigile, lõhnadele ning väikesed lapsed varastasid poest, kuna nad lõhna ei söönud.
,
,mm  /   21:43, 15. apr 2018
See kommentaar tegi mul meele nii kurvaks. nii kahju on neist lastest.
M
mulle...  /   18:37, 14. apr 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   18:52, 14. apr 2018
Üks sort on selliseid ninatarku, endil õiget elamist-olemist pole, aga teiste kallal näägutama mihklid. Tunnen paari sellist, igale poole oma nina topivad, ´ühel on raha nagu muda, aga käib ainult toetusi nuiamas!
K
K.  /   19:10, 14. apr 2018
Süda ikka on sees enamusel aga kahjuks on see keelatud, ühe arvelt ei tohi anda teisele. Kahjuks nii on. Üks asi, mida teha saaks, on see, et lapsevanemad maksavad ise selle arve kõik koos, see teeb ca 2€ ühe pere kohta ja saaksid need lapsed süüa aga tegelikult tuleks vallast paluda maksmist.
H
halloo, halloo  /   19:36, 14. apr 2018
Ja miks rikas E- riik seda teha ei taha ? Makse tahab ja muudkui tõstab, aga ise maksta ei taha ?Pillub lihtsalt semudele laiali.
M
mul lähevad praegu käed rusikasse,  /   19:52, 14. apr 2018
kas tõesti ei ole võimalik neile hommikul ja õhtul üks võileib teha ja klaas teedki juurde? Aetakse oma õigust taga, aga see ei maksa midagi.Loodan väga, et see on üks jama jutt siin, see on nii võigas lugu, et ...
A
ametnikel on jah keelatud  /   19:54, 14. apr 2018
inimene olla, ainult miskipärast pole seda nende töökohustustesse sisse kirjutatud! see on lihtsalt üks inimtõug selline, mõtlevad keelde välja, saavad rahulikumalt magada.
1
19:52  /   21:01, 14. apr 2018
Selliseid võikaid lugusid oli ka koolides, kus vaese pere laps jäi tasuta koolitoidust ilma, kuid 3-lapsega pered, kes elasid jõukamalt, said tasuta süüa.
J
Jutt või asi  /   21:10, 14. apr 2018
tean juhtumit,kus kasvataja toiduraha ei maksa,aga sööb küll.
M
Merike  /   21:21, 14. apr 2018
Tõesti, tõesti, laps viibib pikki päevi lasteaias ja kes siis veel peaks lapse ja tema heaolu eest seisma, kui mitte õpetajad. Nemad ju näevad, et olukord pole õige,-kui pole. Asi on korraldamises ja asjaajamises. Lapsel peab kõht täis saama, vähemalt lasteaias pika päeva ulatuses!
T
to 19.52  /   23:06, 14. apr 2018
Paraku see on nii, et seadulikult ei ole võimalik. Kasvataja maksab samuti ise oma toidu kinni. Kasvatajad söövad enamjaolt ainult lõunat, sest hommikul saab kodus süüa. Kõige parem tegutsemine oleks ikka minna valda abi paluma, kui eima ei suuda või kardab, siis kasvõi teha lasteaia poolt see avaldus. Paraku visatakse palju toitu ära, seda ka kauplustes aga vot tasuta jagada seda ei tohi, isegi prügikastid pannakse viimasel ajal lukku, et keegi ei saaks võtta. Seadused! Saab ise karistada, kui neid ei täida.
Õ
õh  /   10:34, 15. apr 2018
õpetaja asi on õpetada! Kui juba nii peen tiitel kasvatajale pandi, siis põhjus just see, et õpeaja õpetab, kasvatus toimub kodus
L
Leida  /   18:16, 14. apr 2018
Aga olge mureta, tänu sünnitusosakonna sulgemisele jääb terves maakonnas raha ülle maa ja ilm.
E
evelin i.  /   17:59, 14. apr 2018
ei peagi palju sööma, see ei ole tervislik
A
aga  /   18:01, 14. apr 2018
miks oled siis ikka veel na paksuke ?!
1
1  /   17:31, 14. apr 2018
Lapsed Valgas nälgivad, aga Toompää paksud arutavad rongitee ehitust Berliini.
K
Kas  /   12:06, 15. apr 2018
ikka nälgivad?
R
Refi agent  /   17:08, 14. apr 2018
Ajakirjanik, kust sa sellise jura võtad? Kui laps on näljas, siis tuleb teavitada sotsiaaltöötajat, kes kontrollib üle ja vald maksab toiduraha kinni!
M
Ma..  /   20:34, 14. apr 2018
nagu ei saa aru, kuidas seda toiduraha poolitatakse... meie lasteaias on küll 2,05 euri kõik kolm toidukorda päevas kokku. Jääb veidi arusaamatuks see jutt... ning nõustun eelnevaga, et siis tuleks teavitada kedagi.
Ü
ütleme nii  /   16:57, 14. apr 2018
mida te siin lehes halate. kohalik sotisaaltöötaja ja lastekaitse on selleks, et selliste jamadega võidelda. ma ei saa aru, lapsed ei saa tänapäeval süüa ka, lasteaednik imeb näppu, ... pekki kui haige
  /   17:13, 14. apr 2018
On jah haige värk, lähed kusagile abi kerjama, laiutatakse käsi, soiuvad, et saavad aru küll, aga raha pole, aitaks küll, aga...
  /   17:58, 14. apr 2018
on küll, aga peab küsima, selles häda ongi et ei viitsi või ei julge
R
Reformie...  /   16:53, 14. apr 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   17:35, 14. apr 2018
Kas praegu mitte keskerakond võimul pole
E
Ehk aitaks  /   16:46, 14. apr 2018
erakorralised valimised.Ja nii nagu on kirjas Ev põhiseaduses:valimised on otsesed!Mitte ühtegi nägu praegusest riigikogust!Ja ammugi mitte Kallased,Repsid,Simsonid.Nimekiri nii pikk et ei jõua kõiki üles lugeda kes ei tohiks olla riigikogus ega valitsuses.
M
Millega sul nt Madis Miiling, Pilvre, Urve Tiidus on jalgu jäänud?  /   18:01, 14. apr 2018
  /   18:23, 14. apr 2018
eks ebameeldiv küsimus küll, eks ju, miinused
  /   06:25, 15. apr 2018
Barbi Pilvre: kui maaelu seisneb kodulähedases joomises ja mugavas suitsupopsimises, olekski ehk parem, kui tühjenev Eesti jääks loomadele
  /   16:30, 14. apr 2018
Lasteaedades ja koolides tuleb kõigile lastele võimaldada korralik söök, kui lapsevanemal raha ei ole, siis peab riik selle söögiraha maksma, lapsi ei saa lasta nälga surra, nagu kommud seda tegid.
K
Kui  /   09:01, 15. apr 2018
vanem ei suuda last toita, pole ta vanemaks sobilik. Selliselt tuleb laps ära võtta. Lastekodus on vähemalt toit ja riided olemas.
E
Eve  /   16:30, 14. apr 2018
Reformi tagatoa tegelastel polnud ju aega tegeleda vaeste inimeste probleemidega sest neil oli vaja säilatada võim ja nüüd see tagasi saada laimates parimaid inimesi, koostades valesüüdistusi, õhutades vihavaenu. Ja nagu näha nii saab ka hääli.
R
Rnx   /   16:25, 14. apr 2018
Härrad sõidavad Sagadisse pidutsema, tühja visatud investeeringud jne. Kui ei suudeta lasteaias ja koolis toitlustust TASUTA pakkuda, siis mida te kirete siin oma eduloost? Tulevane maksumaksja ei saa söödud koolis või lasteaias. Kes see teil seal vastutab või vallas pukkis on? Kinga kohe!!!
J
Ja  /   20:34, 14. apr 2018
haigekassa juht jpt. riigipalgal olevad juhid saavad palgaks 6000eurot. Kas see on normaalne?
A
Ats  /   16:24, 14. apr 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   16:34, 14. apr 2018
Heastada??? Santidelt võetakse see piskugi sissetulek, ei tea enam, kuidas arveid tasuda, väljarännet soodustatakse kogu täiega, sisseränne kiidetakse heaks ja lausa tõstetakse numbreid. Kus see heastamine asub?
J
Jaanus  /   16:17, 14. apr 2018
Laste rasvumisest olete midagi kuulnud? Pooled Eesti lapsed on ületoidetud. Vaadake neid paksmagusid visuaalselt teel kooli- tagumendid nagu leivaahjud taga. Natuke näljutamist tuleks ainult kasuks!
T
to Jaanus   /   23:08, 14. apr 2018
Jah, see ületoidetud laps tuleb kartulist, makaronidest ja saiast Nii ongi. Kuna muud ei saa lubada, siis süüakse seda ja nii see rasvumine tulebki.
K
kõige hirmsam on see,  /   16:07, 14. apr 2018
et lapsel on kõht tühi ja ta ei suuda veel enda eest seista.
  /   16:19, 14. apr 2018
Ega ta emastki, kes murest murtud, pole jõudu lapse heaolu eest seista.;(
  /   18:01, 14. apr 2018
kui joodikute perest, ei hakkagi seisma
  /   18:48, 14. apr 2018
Sina näed ainult joodikuid, kas tuttav mure?
  /   22:36, 14. apr 2018
Ja jah. Must-valge mõtlemislaad...Sellisest kohast võib kasvada ka täiesti vastupidine mudel. Võmalik hoopis et oskavad hinnata asju millest lapsepõlves puudus oli.
P
Poolik jutt  /   16:04, 14. apr 2018
Miks pole kirjas, kuhu lapsevanemad oma raha panevad. Mäletan, et omalajal sai küll laste toiduraha makstud, kohe küsiti.
P
Poolikule jutule  /   16:20, 14. apr 2018
Kui Sul raha ei olnud, kust siis võtsid?
E
eestlane  /   17:57, 14. apr 2018
Siis läksin tööle, tööl makstakse palka.
  /   16:24, 14. apr 2018
Kuhu raha panevad? Kui on üksikvanem, nagunii madalapalgaline, maksab arved ära ja....jääbki nutune kukkur.
N
no kui laps käib lastaaias-  /   16:51, 14. apr 2018
siis tuleb tööle minna, eestis on vähemalt lasteaed tasuta, et laisklevad emmed saaksid tööle minna,aga näe ikka passitakse kodus ja hädaldatakse, et riik on süüdi kõiges.
A
ah, võta rahulikumalt  /   17:31, 14. apr 2018
Lasteaed tasuta?Tõesti? Ah et emmed laisklevad ja ei viitsi tööle minna? Kas neil on, kuhu minna? Jutt pole ju Tallinnast, jutt on Valgamaast. Ja ära hakka vahutama, et koligu siis pealinna. Selleks ka stardikapitali vaja, ema lapsega või isegi kogu pere ju ei lähe varjupaika. Pealegi, ehk ei laisklegi, tööl käib hoopis, aga saab miinimumi? Mingi voodikarjerist tuleb kohe targutama!
  /   18:05, 14. apr 2018
V
Valga maakond  /   18:05, 14. apr 2018
O
oot oot  /   18:17, 14. apr 2018
Kus on tasuta lasteaiad?
V
Viivi  /   19:14, 14. apr 2018
Arvesta sellega, et kui on kaks last, siis ema tööaeg peab olema 8-17.30 , sest lapsed peab viima hommikul lasteaeda ja ennem 18.00 tuleb nad sealt ära tuua. Selliseid töökohti ei ole ja raske füüsiline töö ei sobi kõikidele.
P
pill  /   20:23, 14. apr 2018
Kuule töölkäivate emade lapse käivadki lasteaias. kas sul on ikka ajus kõik korras???? mine, uuri palju lasteaia tasu on praegu. Tallinnas on lasteaias söök tasuta. mujal riigis pole ja ema peab tööd rabama ,et üldse midagi suudaks maksta.
P
Paljud  /   20:39, 14. apr 2018
töötavad inimesed eemal pealinnast teenivad kahjuks alla 500 euro ja kui juhtub, et mees ka krants, püüa siis hakkama saada. Valga tingimustes makstakse mõnele korralikule ja lojaalsele töötajale alla 200 euro!!! Enamik teenindavast personalist saab alla miinimumi.
V
Viivile  /   00:08, 15. apr 2018
Meie ajal paljudel töö üldse ei sobi, andke kohe raha kätte
P
Poolikule jutule  /   23:12, 14. apr 2018
Panevad kuhu panevad. See ei puutu siin asjasse. Kui laps on lasteaias, siis SEAL peavad kõik lapsed laua äärde olema oodatud. Lasteaia mõõtu lapse toiduportsud peaks iga vald suutma ära maksta.
D
demagoog  /   16:00, 14. apr 2018
Ei tea, mitmes koht meil sellel headuse teljel on?
K
kaos  /   15:57, 14. apr 2018
Riigiasutused, eesotsas Eesti Energia, haridus.. tervishoid.. on eesotsas, kes väljaspool Tallinna töökohti vähendavad. Mis neil erafirmadelgi sinna saja enam on!?
N
Nugis  /   15:49, 14. apr 2018
Ei ole midagi masendavamat, kui tühja kõhuga laps vaatamas pealt, kuidas teised söövad. Kuidas saab selline asi tänapäval üldse võimalik olla? On ju olemas kõikvõimalikud abid, toetused, annetused...Lasteaia juhatajal pole küll otsest kophustust sekkuda, kuid võiks, võiks ju ühendust võtta nende instantsidega, kes tegelevad lastega. Väga, väga kurb. Palun tehke midagi!
  /   16:29, 14. apr 2018
Eks see ongi kuskil vaesemas vallas keerulisem.. Tallinnas, tõepoolest, olen suht kindel, et on võimalik midagi ära teha, kellegagi ühendust võtta, leida kas või inimene, kes valmis kinni maksma.
N
No nii  /   15:38, 14. apr 2018
Valimised on tulemas, aga mitte ühegi parlamenti ja võimule pürgiva poliitiku teema pole laste vaesus ja mitte ainult laste. Küll jahutakase mingitest muudedest probleemidest, aga vaesus, mis on meie riigi kõige suurem probleem, pole juttugi. Ajakirjanikud, võtke teema üles ja iga poliitik peab vastama, kuidas ta kavatseb võidelda vaesusega. Miks te häbenete seda teemat? Mitte ükski teine teema ei tohi olla tähtsam. Või arvate, et vaesed lapsed on ise süüdi, et neil kõht tühi ja süüa pole? Hakake teemaga tegelema, ärge häbenege vaesust. See on meil olemas ja häbi meil olgu. Mitte ükski erakond ei saa vähemalt minu ja meie pere häält kui ei võta seda oma valimiste peateemaks.
  /   15:49, 14. apr 2018
Millega tegeleb Heimar Lenk?
  /   15:53, 14. apr 2018
Lenk tegeleb samaga, mis teised poliitikud, kühveldab raha taskutesse!
  /   15:51, 14. apr 2018
Ma kuulasin Kaja Kallase möla vikerraadiost, rääkis mittemillestki, ammugi mitte lastest ja nende probleemidest!
K
kõikidele lasteaia lastele  /   15:38, 14. apr 2018
toit tasuta, kõrgharidus tasuta (omal ajal maksin 300 000 krooni kahe lapse pealt ülikooli tasu) või tuleme Toompeale õiglust nõudma. Ka mina 6-7 kl. ei saanud koolitoitu, sest vanematel polnud raha ja käisin sööklast mööda toidulõhna hingamas, sest kõht oli tühi. Senini mäletan. KÕIKIDEL lastel peab kõht täis olema, krd fak..ing ihnurid, ükskord te oma palga saate.
N
niisama  /   15:40, 14. apr 2018
Oled ise ka lapseks jäänud, kui selliseid väljendeid ikka veel kasutad...
T
to 15.40  /   16:10, 14. apr 2018
kui midagi ütelda tahad ehk saame siis kokku ja räägime.
  /   16:54, 14. apr 2018
Mis sa marutad siin?
M
Marko  /   15:20, 14. apr 2018
See näitab kui p...s riik on ikka. Eesti 100 aga lapsed näljas. Veneajal kahjuks seda polnud.kus juures ma pole veneaja pooldaja. Arstiabi pole . Ma noore inimesena ei saa aru miks ma riigile pappi peaks maksma.
V
viinerisabas seisja   /   15:41, 14. apr 2018
Jajah, vene ajal olid kõik solidaarselt näljas...
M
Mina olin  /   15:56, 14. apr 2018
lahutatud perest ja koolilõuna oli tasuta, see siis täiesti nõuka ajal.
T
to mina  /   16:09, 14. apr 2018
oli mingi aeg vist paar aastat, kus pidi maksma, siis muudeti jälle tagasi.
1
1963a. väljalase, mittesolidaarne :)  /   16:13, 14. apr 2018
ei mäleta küll, et oleks tol ajal kunagi näljas olnud, aga võib-olla on asi ka selles, et
viineritele/sardellidele ja muule sellisele jamale on meie peres alati liha eelistatud, seega puudus vajadus viinerisabas seista :)
enne krooni tulekut oli vahepeal selline aeg, kus töölt tulles (töökoht oli linna servas ja päeval ära käia ei saanud) polnud eriti mõtet toidupoodi minna, aga selle eest oli tol ajal raha palju ja restoranis toit odav, nii ei hakanudki toidupoodidele aega raiskama, lõunat sõime tööl, oma väga maitsvate toitudega sööklas ja õhtuti käisime restoranis söömas.
püksirihma tuli pingutama hakata peale seda, kui poliitikud lubasid hakata kartulikoori sööma...
K
kaks aastat vanem  /   17:41, 14. apr 2018
Nälga vist ei olnud, vähemalt siinmail. Aga raha ja palju? Minu, kõrgharidusega kontoriroti palk küll ei võimaldanud restodes söömas käia ja ärge tulge ütlema, et tööd ei teinud! Söökla toit sündis vahel süüa ja vahel mitte, mina sellest vaimustuda küll ei osanud. Aga õhtuti polnud poes küll peale paari räim-tomatis konservi miskit võtta. Ei leiba, ei piima, ammugi mitte liha. Kartul oli omal, praadisime siis seda. Näljas tõesti ei olnud - kas siit tuleb järeldada, et kõik oli ilus?
M
memm50  /   19:16, 14. apr 2018
Minul oli üks vanem surnud ja sain samuti tasuta süüa.
N
No  /   20:49, 14. apr 2018
selliseid peolaudu täna küll ei ole võimalik teha nagu oli vene ajal ka rahalises mõttes. Meie pere oli ka väikese sissetulekuga ja saime tasuta toidu ja aidati ka nt. saabaste osmisel. Ei poolda ka nõuka aega aga inimesed olid abivalmimad. Praegu tuuakse välismaalt humanitaarabi, mis vedeleb metsa all sest pere ei vaja niipalju, toidupank vist ei jõua iga abivajajani ja võib olla ei oska ka pereema õigesti majandada.
O
olin samuti  /   21:26, 14. apr 2018
kõrgharidusega kontorirott ja jõudsin küll lõunati restoranis söömas käia.
Kui aega oli rohkem või millegi hea järele isutas, alati käisin.
Õhtuti olid praed veidi kallimad, aga ikkagi sai kahekesi minnes 10 vene rubla eest uhke restoraniõhtu veeta, konjakiga ja puha.
M
Markole  /   16:21, 14. apr 2018
Laulame aga edasi, maa tuleb täita (nälgivate) lastega, iga laps on kingitus....
R
Refi agent  /   16:57, 14. apr 2018
Lasteaiakoha omahind on ca 1000€. Inglismaal maksavad vanemad kõik ise, meil on suhteliselt sümboolne tasu.
L
Lea  /   22:13, 14. apr 2018
räägime Inglismaa palkadest ka
R
Refi agendile  /   23:23, 14. apr 2018
Inglismaal on laps lasteaias, kui mõlemad vanemad on tööl. Üksikemadel on igat masti toetused, tasuta korter, ja ilmselt palju muid soodustusi. Ja kliima on soojem. Ei ole vaja sooje külmakindlaid riideid. Ei ole vaja võrrelda võrreldamatut.
Just see ongi kõige jubedam, kui külmal talvel pole lastel õigeid riideid, sooja toitu ka, kodus ilmselt ka külm.
R
Refi agent  /   06:24, 15. apr 2018
Inglismaa palgad, isal 6000, emal 2400, lasteaiale maksavad 2 lapse pealt 2400. Hilineda ei tohi, kohe trahv, Üldine elamine tunduvalt kallim kui meil.
T
to refi agent  /   14:20, 16. apr 2018
mul tuttav naisterahvas Londonis, 1500 saab kätte, üürikas elab, peale toidu ja riiete- tarbekaupade ostust jääb ülegi raha kõrvale panna.
K
koolikokk  /   15:18, 14. apr 2018
pole kunagi sekkunud aga seekord pean küll kokkade kaitseks välja astuma. Süüdistatakse selles, et nad ei raatsi lastele midagigi orgunnida aga siin on üks suur aga.Mul oli koolis kaks õpilast kelle sai peale teiste söömist lõunat anda aga tulemuseks olid kaebused ja mitte vähe,et milleks meie st. teised lapsevanemad, maksma peame kui osa saab muidu, nii keelatigi ära. Laste söömisharjumused olid algul mulle üllatavad, toiduga pirtsutasid just kehvade perede lapsed, nad polnud normaalse toiduga harjunud.Sai palju vaeva nähtud, et neid lõpuks sööma saada. Kunagi tuli ka töötu olla ja vallast abi otsitud, olime sovhoosis mehega mõlemad, see läks põhja.Laps käis lasteaias, aga vallas öeldi abipalve peale, et enne kolme kuu möödumist ei saa midagi, ja nii oligi. palusin siis lasteaia tasu kohta kergendust, selle peale vastati, et mis tast siis topid lasteaeda kui maksta ei jõua.Laps käis sellepärast, et seal sai kolm korda hästi süüa.Kodus oli ikka väga vilets päris mitu kuud enne kui uuesti tööle saime.Ja mitte kunagi ei ole ma end lasknud vallas alandada.Pole enam ka töötuks jäänud.
T
TUBLI...  /   15:27, 14. apr 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
1
15:27-le  /   15:43, 14. apr 2018
Mis inimene sa oled, kes karjub, et põgenege isamaalt?
T
to 15.43  /   16:01, 14. apr 2018
milliselt isamaalt, kes oma lapsi näljas hoiab.
J
Jajaa  /   16:05, 14. apr 2018
Soome ootab kohalikke kerjuseid ja nende lapsi.
T
to koolikokk  /   15:48, 14. apr 2018
ära aja jama.
mina nt Kalle emana küll ei tea, kas nt Riho ema on maksnud toidu eest või mitte.
lasteaia kasvatajana ma ei kujutaks küll ette, et ise söön ja lapsed vaatavad pealt.
S
sina ei tea sest  /   15:58, 14. apr 2018
sind vist ei huvita ja sa pole kade. Aga usu, väga palju on kadedaid ja nuhkijaid.
N
Nimi  /   16:04, 14. apr 2018
Ära aja iba.
T
Tõrva vald  /   15:14, 14. apr 2018
keda huvitab lapse tühi kõht?Ega see laps reformierakonnale hääli ei too.
Põhiline,et härradel endal kõht täis,auto tagumiku all ja keskväljakul võllapuud ülesse pandud!
T
toiduained kaupluses käibemaksuvabaks:  /   15:28, 14. apr 2018
reform- no seda ei saa teha, see ei too hääli, see on ühekordne.
  /   18:02, 14. apr 2018
Kahjuks tegeleb eesti valitsus ükskõik millega, ainult mitte sellega, millega vaja oleks, rahastatakse kõikvõimalikku utoopiat, aga kuha oleks kapitali tarvis, sinna näidatakse trääsa!
E
EEsti NSV Liit  /   15:11, 14. apr 2018
Täitsa l6pp ikka muidu Eesti k6ikse v6imas selliste asjadega teeb ikka margi väga täis.K6igil peab olema v6rd6igus ja riik peab seda toetama et koolis ja lastekas lastel on k6hud täis.Jube täiesti venemaa tuleb sellega meelde.Hea et minu lapsed eestis ei ela.ja koolis lastekas selle eest maksma ka ei pea.
  /   15:32, 14. apr 2018
Mille selle eest nad koolis ja lastekas maksma ei pea? Ise ka aru saad, mida kokku pudrutasid?
M
MH  /   15:42, 14. apr 2018
Söögi eest muidugi.Terves riigis on lastele koolitus ja söök tasuta.Uskumatu ikka mis eestis toimub.
  /   16:33, 14. apr 2018
Ju millegi muu eest jällegi peavad. Eri riikides eri süsteemid, mõnes nt peab ise maksma endale tervisekindlustust ehk arstiabi on tasuline ja väga kallis. Ei saa võrrelda tuimalt ühte ja teist riiki ainult ühe suvalise asja põhjal, näiteks tasuta koolitoit.
O
olukord  /   15:07, 14. apr 2018
See on küll ennekuulmatu, et 21. saj arenenud Euroopa riigis hoitakse last lasteaias näljas! Miks ei ole pöördutud sotsiaaltöötaja ja Lastekaitse poole? Miks ei leita lahendust lasteaias? Kui sotsiaaltöötaja pole sellist toimetulekuraskustega peret suutnud aidata, tuleks ta lahti lasta!
S
sots töötajad on m'õttetud  /   15:29, 14. apr 2018
peaasi, et ise süüa saavad.
L
Lugedes...  /   15:49, 14. apr 2018
..artiklit,pisarad silmis.Seoses Haldusreformiga veelgi hullemaks läheb olukord.ääremaadel.Kuidas nn.vald ei suuda tagada lasteaia lastelegi 3-korda süüa saada.Kohutav.laps seisab ja vaatab pealt,kui teised söövad.Misa teeb küll selle valla sotsiaaltöötaja,et ei paranda olukorda.Kass tõesti sellist Eestit soovisime.Ei üllatu,kui noored põgenevad meie riigist.
S
Seda olukorda ei pea lahendama ei lastekaitse ja sotsiaaltöötajad,   /   15:59, 14. apr 2018
vaid meie poliitikud, kes istuvad riigikogus ja valitsuses. Nemad peavad vastava seaduse vastu võtma selle asemel, et endile suuri palku ja kuluhüvitisi määrata. Sotstöötaja saab aidata vaid seaduse piires ja kuna vaesus on meie üldine probleem, siis tuleb riigikogul see koheselt teemaks võtta ja ära lahendada. Nüüd kui on riigieelarve arutlus käsil, olgu sinna sisse pandud ka tasuta laste toit üle Eesti. Seda ei saa jätta KOV ide mureks, sest neil on erinev rahalise võimekuse aste. Meie kavalpead Toompeal lükkavadki kõik ebameeldivad asjad KOV-ide ja inimestele endi kaela. See tuleb ära lõpetada ja riik peab pidama ise kinni meie PS-st, mis kohustab hoolitsema kõigi eest võrdselt.
P
Peamine  /   14:58, 14. apr 2018
Et vaos ja vägeval kõhud täis on
P
Peamine  /   14:58, 14. apr 2018
Et vaos ja vägeval kõhud täis on
K
Kas sain  /   14:57, 14. apr 2018
ikka õieti aru, et lasteaias üks jagu lapsi söövad ja teised lapsed vaatavad seda pealt?! Misa asi see veel on? Kas näidissöömine nagu toidusaadetes, no kuulge!
A
aga  /   15:30, 14. apr 2018
kui mul raha ei ole maksta, siis laps nälgibki lasteaias.
M
Mõistan...  /   15:51, 14. apr 2018
..vanemaid,kui raha pole,siis pole.Kas kaotada eluase,või vähendada laste toidukorda.Hommiku sööb kodus ja õhtu kodus.Üüratult suured on ikka lasteaia maksud.
M
mina  /   15:33, 14. apr 2018
Meie lasteaias on nii, et lapsed kes hommikust ei söö, tuuakse lapsteaeda hiljem ja kes õhtust ei söö, viiakse varem ära. Sellist asja ei ole, et need mittesöövad lapsed vaatavad pealt kuidas teised söövad. Selles lasteaias äkki ei ole sellist korda ´või on midagi muud valesti, sest vahet pole kas laps sööb kodus või ei, ei peaks ta pealt vaatama kuidas teised söövad või kõrval mängimisega teiste söömist segama.
M
minale  /   15:47, 14. apr 2018
muidugi ei peaks vaesed pealt vaatama paksukeste söömist ja neid oma mängudega häirima, no kuule!
  /   17:00, 14. apr 2018
Miks sa teisi lapsi halvustama sellepärast hakkad, et nende vanemad jõuavad lasteaia söögi eest maksta. häbi võiks sul olla. Kas need lapsed on kõik paksukesed? On ikka inimeses vastikut õelust.
M
mina  /   18:56, 14. apr 2018
Ma ei räägi siin ainult lastest kes kodus süüa ei saa. Ka laps kes kodus kõhu täis on söönud, ei pea söögilaua kõrval mängima. Mina leian, et see on ebaeetiline. Muidugi on mul kahju, et mõned ei saa kodus süüa ja meelsasti tasuksin mõne lapse kõhutäie lasteaias, kuid ma kahtlen kas need vanemad selle abi vastu võtaksid, tihti on see ju häbi.
J
Jaanus  /   14:57, 14. apr 2018
Meie peres söövad lapsed siis,kui isal peale Lätist viina toomist raha üle jääb. Ja ka siis,ainult sel juhul,kui mu 4 last Läti viinapoodi kaasa tulevad ja aitavad õlle ja viinakaste autoni vedada. Selle eest saavad süüa. Tasuta ei saa midagi.
S
sa jaa nuss tubli pereisa siisju.  /   15:31, 14. apr 2018
kohutav, et lasteaedadele ei leita toiduraha aga jama jaoks on eestis raha. õõvastav. minge siit minema, eesti ei ole normaalsetele.
V
Valgamaalane  /   22:12, 14. apr 2018
Praegu ei tea aga 10-15 aastat tagasi oli lisaks madalatele palkadele ja töötusele tõepoolest laste nälgimisel ka suur osa alkoholismis. Millised joomingud järgnesid lasteraha päevadele. Valla sotsil ka keeruline, praegusel juhul saaks vald vähemalt otse tasuda lasteaiatasud (kahtlen küll kas seegi seaduslik) aga joodikperedele minevad toimetulekutoetused, peretoetused, paljulastele makstavad toetused, kui palju sellest jõuab laste heaoluni? Väikses asulas jõuti ikka lahendusteni aga linnas? Mul eluks ajaks pilt silme ees, kuidas oma tütart kooli viies ühe sellise pere lastega juttu ajasin. Teadsin, et noorem lasteaias ja vanem koolis aga tema klassil oli koolivaba päev, õpetaja läks kuhugi. Küsisin siis vanema käest, et sinul ju tunde ei ole? Ja vastuseks sain teada, et läheb koos vennaga lasteaeda, seal saab vähemalt süüa. Sellel ajal oli maal kooli- ja lasteaia toit mõnevõrra odavamad, sest köök ja kokk oli lasteaia kulu, mitte sisseostetud teenus, mis lisab kohe käibemaksu + koka palk, tehnika ja energia kulu ja teab mis veel. Kokkuleppel lasteasutuse juhiga sai toiduraha maksta ka oma aiasaadustega (kartul, kapsa, porgand, peet, erinevad hoidised, kõik see tuli lastevanematelt.
Valla sots peab toetama ja eks lasteaed peaks sellistest olukordadest ka valla sotsi ja lastekaitset teavitama aga ega lahenduste leidmine ei ole nii lihtne. Vabandan väljenduse pärast aga kui tegemist on "kerjusperega" siis on alust peret ja ennekõike lapsi aidata aga meil on küllaga ka inimesi, keson ennast lõhki laenanud või liisinud ja nende ametlik sissetulek ei võimalda toetusi saada. Ja jälle joodikpered. Lahendused? Kui ema käib asulat pidi toiduabi viina vastu vahetamas. Ajakirjanduses käis läbi, et katkuabinõuna tellitud lihakonservid jaotati vaestele, jah tean, sest mitmed käisid neid pakkumas. Invapenskarina olen ka mina seda niinimetud lääne abi saanud, õige aeg sotsosakonda asja uurima minna on siis, kui joodikud tulevad toidukaupa pakkuma. Kuidas aidata selliste perede lapsi???
P
Prioriteedid  /   09:28, 15. apr 2018
Kuidas aidata selliste perede lapsi?
Ongi käes kõige valusam küsimus. Arvan, et paljudel inimestel on ette tulnud põhjust selle peale mõelda. Ma arvan, et ühiskond väikestes kogukondades on on lõhestunud. Suheldakse, käiakse läbi sotsiaalse staatuse pinnal. seda nii täikasvanute kui laste puhul. Ei ole igapäevast erinevate ühiskonnakihtide kokkusaamise mudelit. vanasti olid selleks poed, postkontorid, rahvamajad. Palju just seda suhtlemist ette tuli, ei tea, aga vähemalt nähti ja teati üksteise olemasolust. Praegu tundub mulle, et töölt, koolist, lastaiast tullakse koju, istutakse toas, Isegi väikeses külas, kus kus kortermajad, näeb lapsi harva õues. Kus on vanad head kohvitamise ja koogisöömised naabrite vahel? Kõik on nii pinges, inimesed ei räägi omavahel. kas saaks kuidagi otsa lahti omavahelises suhtlemises. Kutsuks näiteks oma kodusele grillipeole ka kehvemate väljavaadetega naabreid ja nende lapsi. Mõistetevalt võib olla keeruline suhelda inimestega, kellega ei tundu ühiseid jututeemasid olevat, aga need tulevad, kui varuda kannatust. Nii anname võimaluse näha nende maailma ja ja vastupidi. Võimalus näha teistsugust elu seestpoolt, mitte ainult televiisori reklaamidest.
Vot nii.
L
lea  /   22:18, 14. apr 2018
ära mõnita inimesi
L
Leevike35  /   14:54, 14. apr 2018
Selle artikli sisu ei tundu tõene. Omavalitsusest on võimamlik taotleda kohasoodustust ja toiduraha soodustuse kohta teeb avalduse lapsevanem või õpetaja.
E
Ele  /   14:41, 14. apr 2018
Emana ma last toidurahata lasteaeda ei paneks, hoiaks kodus ja kui kodus ka toitu pole siis mis ema see on seda ei tee loomadki.
V
vbl. see ema töötab päeval  /   15:06, 14. apr 2018
raha ei pruugi ikkagi jätkuda, kuhu ta need lapsed siis päeval jätab?
J
jätab tiigi äärde jalutama  /   15:32, 14. apr 2018
ja kala püüdma.
V
võtab imestada  /   14:19, 14. apr 2018
Taevamanna, kas need on mustlaste lapsed või? Kui mingi saade oli kunagi (Roaldi?),siis jäi selline mulje, et mustlasnaisel on anoreksia mehe/sugukonna piitsast ja näljast...
L
Lasteaia juhile, kasvatajale  /   13:51, 14. apr 2018
Lasteaia juht oleks võinud olukorrale koheselt reageerida!!!! Eestis on palju inimesi, kes aitavad, kui vaid teaks keda aidata. Selliseid raskeid hetki on kõigil ja minul isiklikult küll ei oleks kahju see summa väikeste laste eest tasuda. NT FB kommuun "toeta lasteaeda" ja saavad kõik lapsed
kõhu täis ja ürituselgi käidud. Inimesed (sh lasteaia kasvatajad) ärge vaadake lihtsalt vaikides pealt.
S
Selle eest  /   14:21, 14. apr 2018
On meik hordide viisi igasugu , ennast täisõginud lellepoegade/tütarde ,riigi ülalpidamisel lastekaitse MTÜ si/ sihtasutusi!
Kelle põhi rõhk on lõunamaa reisid ja igasuguste idiootlike mõtete sihikindel juurutamine!
Vaja ju oma vajalikust tõestada!
  /   14:44, 14. apr 2018
Kogu aeg peab keegi aitama? Ma ei näita näpuga laste ema pihta, vaid süsteemile. Kuidas see võimalik on, et inimesed ei jaksa endale esmavajalikkugi garanteerida?? Sündide vähesusest räägitakse, samas lasteaiatasud käivad osadele vanematele üle jõu. Elementaarne oleks, et riik garanteerib peredele tasuta lasteaiateenuse.
M
millega  /   14:51, 14. apr 2018
see riik garanteerib kui maksumaksjaid 100 tuh siit minema pannud
T
Täiesti...  /   15:54, 14. apr 2018
..nõus,et lasteaia lastel oleks toit tasuta.Pigem lõpetagu see tasuta bussisõit ära ja suunaku need miljonid lastele.Iga laps peab saama korralikult süüa.Uskumatu,mis toimub meie riigis.
  /   16:36, 14. apr 2018
Ei saa, sest siis panevad ka need kirja, kes tegelt ei teagi, kas kasutama tahavad hakata, veel ei pane aega, aga koht olemas jne. Kokkuvõttes tekib siis hullemgi kohtade puudus.
J
Jaana  /   13:13, 14. apr 2018
Lasteaial omal võiks selline fond olla. Kui vaja siis makstakse sealt söögiraha jne. Meil koolis on näiteks selline fond ekskursioonide,teatri jne.jaoks. Et ükski laps ei peaks jääma raha pärast kõrvale.
  /   13:23, 14. apr 2018
Aga millest seda fondi sinna koguda? Lasteaedadel, eriti selliste piirkondade lasteaedadel, ongi väga väike eelarve, nt pole raha isegi vahendite jaoks jms, seal ei pruugi olla sellist raha, et maksta kinni võib-olla lausa mitme lapse kuu söögirahad.
T
to 12.54  /   14:28, 14. apr 2018
Seda pead Aafrikas ja Aasias rääkima, eriti araabiamaades.
Eestis isegi väike iive.
T
to 13:23  /   15:53, 14. apr 2018
igasugu sorti toiduabisid on, kirikud saavad toiduabi- aga jah, see põhiliselt asotsiaalidele..
kurb, väga kurb.
  /   12:54, 14. apr 2018
enne mõeldakse kui lapsed tehakse.
T
to kaldkriips  /   13:27, 14. apr 2018
Kas oled hiromant ja oled enda elu, iga tunni ja sekundi ette näinud-
lO LL JUTT ON VAID.
J
ju siis on eestis liiga palju lapsi,  /   15:34, 14. apr 2018
kes krt minister vastutab sellise näljutamise eest?? ivake või?
15:34-le  /   15:44, 14. apr 2018
"ivake" on vähemalt võtnud ühe lastekodulapse kasvatada, aga sina?
T
tuutu  /   12:44, 14. apr 2018
..ah,et ei sobinud komm ja modele, mis ma valesti ütlesin? Saatke edaspidigi mu postkasti õhtukal voldik - ma isegi tasuta teie lehte ei telliks :)
D
Dj  /   12:35, 14. apr 2018
Lp Arvo Uustalu
Palun lõpetage vaesuse propageerimine ja õilistamine oma artiklites.
D
Dj-le  /   14:44, 14. apr 2018
Umbes see, et süüa pole, aga lapsi teeme, Eesti heaks?
T
tuutu  /   12:30, 14. apr 2018
Ratas,kas sa loed seda juttu siin? Mine kohale ja peksa see ov pätijõuk tööle.Ennekuulmatu,et väike laps peab kuskil nälgima! Mille eest te valimistel uuesti valjate hääli loodate saada?
T
tuutule  /   15:08, 14. apr 2018
Oled sa kindel, et omavalitsusel on see raha olemas? Tõsiselt kahtlen. Ratas tuleb minema peksta, kuna riigil on see raha, aga ei anna.
K
kurb  /   12:28, 14. apr 2018
juba ainu see näide näitab kui kaugel me oleme edukast põhjamaast...Mulle meeldib soomlaste süsteem.Kõigile võrdsed võimalused koolides ja lasteaedades.Olgu sa kust tahes tulnud,rikas või vaene,kõik saavad õpetatud ja kõhud täis.See on väärtus,mis on kunagi soomes saavutatud ja mida hoitakse.
K
kogemus  /   18:58, 14. apr 2018
Soomest. Aasta 1992. Karttula vald. Ei olnud mingit valla toetust koolilastele. Kuigi rikastes valdades see toetud oli. Kõik pidi ise maksma. Praegust seisu ei tea.
O
oma kogemus  /   12:27, 14. apr 2018
Toitlustamist olen näinud igasugust. Vahel lapsevanematele seina peal menüüs õun, banaan, kalapulgad, jogurt jne, Tegelikult antakse veerand õuna, veerand banaani., pool pihvi, pool kalapulka, veega lahjendatud jogurt. Kõik jokk. Vahel ei söönud lapsed sedagi. Mõni tuli aeda alles kl 10, kõht koduseid hõrgutisi täis, mõni oll nii stressis, et ei suutnud ivagi süüa.
E
Eino Taruk  /   12:16, 14. apr 2018
Seaduserikkumine
P
Priit   /   12:13, 14. apr 2018
Olen nõus kandma nende laste toidukulud lasteaias. Kuidas oleks võimalik saada kontakti laste vanematega või lasteaia kasvatajaga. Palun kirjutada kontaktid mailile. tsuks15@hot.ee. ükski laps ei peaks kannatama tühja kõhtu.
K
Kri  /   12:03, 14. apr 2018
Piim on tasuta lastele. See. Ka toit
T
tasulist  /   12:01, 14. apr 2018
artiklit ei lugenud,kuid juba nende mõne lause juures mida öeldud tuli nutt peale.Kujutage ette seda,et väike laps vaatab pealt kuidas teised söövad ja talle ei anta.Kui lasteaia juhataja teab,et lapsel võib ka kodus kõht tühi olla,sest emal ei ole raha.
E
ehh  /   12:13, 14. apr 2018
lasteaedades jääb toitu üle alati, kas kokk ei saa veidi nuputada, et saaks need 2 portsu rohkem..??
kas kasvataja ei saaks ise pöörduda sotsosakonda või kuhugi, äkki ema häbeneb ise?
ma annaks kasvõi oma kõhu kõrvalt lapsele.
ise söövad ja kahju on vaadata..?? ei saa aru.
K
ka  /   13:50, 14. apr 2018
minu esimene mõte oli, et kas tõepoolest ei saaks kombineerida kuidagi, aga see tekitaks äkki teiste lapsevanematega tüli. õige oleks pöörduda mitte õhtulehe, vaid kõigepealt kohaliku sots. töötaja poole (ei lugenud artiklit)
järgmiseks võiks ühendust võtta
* mõne suurema toidupoega
* kohalike majutus- ja toitlustusasutustega (sageli jääb päeva lõpus üle toitu, mida ei saa järgmisel päeval kasutada)
* kohalike toidutootjatega - ehk saab keegi aidata mõnikord natuke soodsama hinnaga.
usun, et ei saa realiseerimisaja lõpule lähenevaid toiduaineid kasutada lasteaias, aga puudust kannatavad peredele oleks see abiks.
samuti võiks lasteaias (ka koolides) lõunasöögi ülejäägid jahutada, karpi pakkida ja anda lastele, kelle kohta on teada, et pere maj. olukord pole kiita, koju kaasa.
ise abi küsima minna sageli häbenetakse, kui lasteaia/kooli personal näeb., et lapsed ei ole piisavalt söönud, siis tasuks vähemalt proovida.
p.s. oli minugi elus periood, kus igat senti tuli 10 korda sõrmede vahel veeretada ja iga toidukord sai väga täpselt välja arvestatud, et lapsed söönuks ja endal ka midagi kõhusoppi saaks. ja siis ilmusid just söögi ajal välja alkohoolikutest naabrite lapsed.... elasime maal, eriti hull oli lugu soojal ajal, kui uksed lahti, aga samas põllult-aiast veel eriti midagi võtta polnud.
ma ei saanud enda lastel nende pärast taldrikuid eest ära võtta ja nii mõnigi kord jäin ise söömata, sest jagasin enda toiduportsu näljaste naabrilaste vahel. sest no ei suutnud pealt vaadata kui nad seisid ja üksisilmi jälgisid kuidas toit meie laste taldrikutest suhu liikus...
M
Merca  /   15:37, 14. apr 2018
nn LasteAia kokal vaja ju ka koju midagi viia
M
Mercale  /   15:47, 14. apr 2018
Sinul vaja seda lugeda:
koolikokk / 15:18, 14. apr 2018
M
Merca  /   15:55, 14. apr 2018
OeHh.. Samas kerge ja samas väga keeruline idee. Aga loodan et nn SUUREMATE kaupluste juhatus ka neid ridu siin loeb ja midagi välja mõtleb, Nimelt see toode mis müügist läinud ja on ka tooteid mina EI TOHI isegi ilma rahata anda. .. Visatakse prügikasti ja seal nn muud tegelased jahil... ja paremad tooted mis nn müügikõlbulikud parseldatakse omade - vanade - ( 2-5a töölisklassi ridades olnud inimeste vahel )
K
Kokk  /   16:22, 14. apr 2018
küll ei pea mõtlema, mitu portsu vaja on rohkem või vähem teha, tal on kindetöö
P
Prioriteedid  /   16:44, 14. apr 2018
Laste kõht ei ole prügikasti aseaine. Igasugu jääkide jagamine lastele . . . mõelge ikka tõsiselt. Ka kokatädisid ei saa sundida omal vastutusel lastele sööki jagama, iseasi, kui mõned võtavad riski ja on valmis õelate pealekaebajatega hakkama saama.
Tuleb toimivalt tööle panna süsteem, et lastele on lasteaed ja toit tasuta, maksab vald. Minu poolest lasku enda vallamajas elekter kinni panna või ukse alt muru niitmata jätta, Aga lastele olgu rahalised vahendid leitud.
P
Prioriteedid  /   12:15, 14. apr 2018
Täpselt. Ja ilmselgelt ei ole see tänase ega eilse päeva uudis. Ajalehes kirjutamine on oluline, aga see vii lapse valu minema.
M
mis jutt see on  /   11:59, 14. apr 2018
Ja veel meie ajal. See ei saa tõsi olla. Meie vallas ei saaks midagi sellist juhtuda.
E
Ema  /   15:22, 14. apr 2018
No vabalt saab vallad on teinud seadused nii et toetusi enne ei saa kui prügikastist süüa otsid sa pead töestama et oled alla vaesus piiri kuigi riik eraldab raha siis vallad seda raha edasi ei anna äkki saad rikkaks jama kui veel lapse puue siis on puu üks oks kaks ja nöör aga pagulased elavad meil hästi
N
no see on ikkagi parim aeg eestis  /   11:57, 14. apr 2018
nagu eurokraadid ekslikult arvavad.
N
nimetu  /   11:29, 14. apr 2018
elasin lasteaia kasvatajaga kolm aastat ja kui õhtul töölt tuli oli selja kott kõike ja paremat täis. Jätsin ta maha, nüüd nuumab uut meest laste arvelt
1
11:29-LE  /   14:47, 14. apr 2018
Aga võiksid nimeline olla! Muidu oled lihtsalt intrigant, JA LAUSA MEESTERAHVAS!
L
Lumememm  /   17:03, 14. apr 2018
Minu ema oli sõimerühma kasvataja.
Isa läks õhtuti "Pobedaga" emale tööle järele.
Päris tihti pudenes sealt autost meile õuele ka paar põnnikest, kellele keegi lasteaeda järele ei tulnud...
Ema ja isa hakkasid loomi talitama,
mina vennaga valvasime neid lapsi siis.
Kui õhtusöök valmis sai, siis sõid põnnid ka meiega koos.
Mingil ajal tuli keegi neile järele,
kas isa traktoriga või ema jalgrattaga.
Meie koduni oli lasteaiast 4 km.
A
analoogne  /   19:03, 14. apr 2018
kogemus. Olin ise kasvataja nõuka-aja lõpus ja maal.
K
K.  /   23:15, 14. apr 2018
Ei ole vaja ajada sellist juttu, lateaiaõpetaja maksab ise kinni oma lõunasöögi ja koju ei saa ta midagi tuua. Paremal juhul saab köögis töötav kokk midagi kõrvale panna aga seda ka kontrollitakse, ei ole enam need ajad nagu kunagi, et kokk läks kahe kotiga koju.
  /   07:15, 15. apr 2018
toidujäägid kõik arvel ja müüakse loomapidajatele.
T
to nimetu  /   14:27, 16. apr 2018
no mis hea ja parem see lasteaiatoit ikka on??
kas kolm aastat ennast nuumata oli täpselt paras aeg, et minema tõmmata?
ajad mingit joga.
E
Ena  /   11:28, 14. apr 2018
Lapswd laateaias olen abiks käinud hommiku sööki lõunat oodet jääb tavaliselt järgi mida prügikasti visata kas siis õpetaja inimlikust ei ole lastele ka tõsta kas või äike ports???
  /   13:04, 14. apr 2018
No vot, "tavaliselt", aga toitlustajad on ju nii erinevad. Paljud asjad on ka tükikaupa.
K
kesse  /   14:55, 14. apr 2018
Ja samas siin teine lapsevanem nutab, et anti ainult pool õuna või pool banaani lubatud terve asemel.
E
ei nuta  /   12:14, 15. apr 2018
eesti pisaraid ei usu
K
kurb  /   11:27, 14. apr 2018
kus on lastekaitse, miks kasvataja vaatab , aga ei või midagi ette võtta, et selgitada asjaolusid, heaoluühiskonnas ei tohiks sellist asja olla
<