Eesti uudised

Kihnu pääses reostusest vaid hea õnne tõttu!

FOTOD: Kihnu all kividesse sõitnud laeva kõhualune on puruks (14)

Küllike Rooväli, 12. aprill 2018, 18:05
Transforza Vene-Balti sadamasFoto: Erakogu
Ligi kuu aega tagasi Kihnu all madalikule sõitnud puiduveolaeva Transforza vigastused on tõsised - põhi on auklik nagu sõel ja keskkonnakatastroofist päästis vaid puhas õnn.

Õhtulehe käsutuses olevad fotod täna BLRT sadamas dokki tõstetud Transforza kõhualusest on kõike muud kui rahustavad - kui juhutmisi poleks üks laeva vigasaanud kütusetankidest olnud parasjagu tühi, oodanuks Kihnu rannikut ees suurreostuse oht.

Aluse põhja alt ujuvdokis tehtud mobiilipiltidelt on näha, et prussidest pakkudele tõstetud laeva põhjast jookseb kõikjalt vett välja nagu sõelast - need on enamuses ballastitankide asukohad, kus kivide otsas puruks muljutud ja rebenenud põhjast jookseb nüüd välja pärast õnnetust sisse tulnud vesi.

Osal piltidest on aga näha karme pikirebendeid, kus metallplaate on nagu noaga lõigatud. Sealt piilub aga välja masuuditaoline tökat - varem kasutatud laevakütuse kuivanud jäägid. See ongi koht, kus laeva kütusetank on täiesti puruks rebitud. Kui seal olnuks värsket kütust, olnuks see praegu meres.

Üldse on laeva põhi äärmiselt halvas seisus - karidel käimine on kandnud aluse põhja sisse sügavaid vagusid ning deformeeritud on ka aluse tugevust hoidma peavad kaared.

Kaubalaeva Transforza päästetööd lõppesid 4. aprillil. Laev lossiti Paldiski sadamas haavapuidulastist tühjaks. "Kuna sedastati, et kahjustada oli saanud ballasttankid, siis sinna tulnud vesi oligi laevale lasti asemel raskuseks ehk ballastiks ning niisuguses seisus polnud ohtu, et laevaga midagi ülesõidul juhtuks," selgitas Põiklik. "Kontroll tuvastas ka, et keskkonnaõhtu laev endast ei kujutanud. Mõningaid vigastusi ilmnes laeval küll ka ühel kütusetankil, kuid kuna see tank oli tühi, ei saanud sealt kütust ka merre lekkida."

Laev jõudis 5. aprillil Vene-Balti sadamasse Tallinnas, täna tõsteti alus kuivdokki.

Transforza on Gibraltari lipu all sõitev kaubalaev pikkusega 100 meetrit. 2000. aastal ehitatud alus oli haavapaberipuulastiga teel Pärnu sadamast Soome Kaskösse.

Laev sattus seni teadmata põhjusel Kihnu saare juures madalikule 20. märtsil. Ilmselt tegi laevajuht vea, ajades segi poid ning keeras Kihnu lõunatipu lähedal liiga vara laevanina lääne suunas.

14 KOMMENTAARI

m
Mõhk jaTõhk 16. aprill 2018, 15:28
Teate, mina seda ei usu, et nüüd sõideti puruks. See oli juba ammu kividel kändudel käinud. Oli vaja hullemaks teha, et mitte oma rahakotist parandada. Pidulastile kõlbab ka sellise põhjaga.
p
13. aprill 2018, 07:15
Paldiskis niigi keskkonna suurim reostaja Alexela möllab juba aastakümneid ja siin seda gaasi,nafta ja bensiini haisu ikka jagub et pane või gaasimaskid pähe aga valitsus ja keskonna kaitsjad kiidavad aga takka -niipalju siis Alexelast-paras reokate kari
Loe kõiki (14)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee