Eesti uudised

KAS OLETE NÕUS: Tallinna juhid uurivad, kas korraldada lasteaedades lihavabu päevi?

Anett Rannamets, 11. aprill 2018, 15:12

323 KOMMENTAARI

k
kati/ 13. aprill 2018, 10:13
Siin sõimas mõni lihasöödik, et ilma lihata muutuvad mehed naisteks. Noh, kui meenutada, et liha ei sööndu ka sellised mehed ja mõtlejad nagu Aristoteles, Palton, Leonardo da Vinći, Shelley´d, Bernard Shaw, Albert Schweitzer, Albert Einstein, Lev Tolstoi, Mahatma Gandhi, Rabindranath Tagore... tänapäeva tuntumaist ehk Paul McCartney... on nad muutunud naisteks või??? :) :D Ja veel: isegi liha süües pole seda MITTE KUNAGI AJALOOS söödud 3 korda päevas, nagu nüüd...
t
tomm/ 13. aprill 2018, 11:10
Mitte kunagi ajaloos pole inimesed söönud nii palju juurikaid, magusaid puuvilju ja teravilja.
Tulel küpsetatud liha on söödud miljon aastat.
o
Oi oi oi kati/ 13. aprill 2018, 13:39
Oleks sa Platon õigesti kirjutanud, oleks ma sind peaaegu uskunud.
t
Tallinna lapse ema/ 12. aprill 2018, 10:36
Mitu lasteaia last ja lapsevanemat on Tallinnas? Et 504 hääle ja 44% ehk 221 poolt hääletanu pealt otsustatakse ülejäänute üle? Ebanormaalne!
t
to: Tallinna lapse ema/ 13. aprill 2018, 10:17
Huvi pärast küsin: kas teie laps on täiesti terve olnud?? Kogu eelkooliea?? Sel juhul soovin teile õnne! (minu laps oli kah 7 esimest eluaastat terve - lasteaias ei käinud, aga koolis hakkas haigusi külge saama, nohud-köhad jne). Tegelikult arvan, et teie kommidest, limonaadidest ja 2-3 korda päevas sisse söödetud lihast on ta sageli haige...
t
tomm/ 13. aprill 2018, 11:18
Tüüpiline näide, immuunsüsteem pole lihtsalt kergemate nakkushaigustega harjunud.
h
hoitud/ 13. aprill 2018, 13:40
Kui sa lapsel isegi sõrme mudaseks ei lase teha(kodukasvatus), siis on loogiline, et ta haigusi korjab.
q
Qa/ 12. aprill 2018, 08:52
Ja kokkuhoitud rahaga saab sm aas palgata järjekordse parteisõduri oma nõunikuks
h
Häbematu näljaterror laste kohta tuleb lõpetada/ 12. aprill 2018, 08:25
Rohunärijad jätku teiste lapsed rahule.
Hämmastav, et inimesed sunnivad oma toiduharjumust teistele peale.
t
To 08:25/ 12. aprill 2018, 23:23
Olen isegi jätnud lasteaias frikadellisupi söömata, sest see liha maitses vastikult. Miks surute teie oma liha kõigile peale? Äkki mõned ei soovi liha süüa. Aga te olete juba otsuse teinud nende eest? Ebaõiglus käib ikka mõlemat pidi. Ärge nüüd halage, et see üks taimetoidupäev liiga teeb, kui taimetoitlastest lapsed peavad peaaegu terve nädala lasteaias lihatoitudest liha välja noppima leppides vaid kartuliga
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:10
Lasteaed pole kohutuslik ja lasteaed pole restoran, kus võid oma maitse järgi sööki tellida. Nõuded lasteaias pakutava söögile on paika pandud ministeeriumi määrusega. Määrus põhineb omakorda levinud teaduslikel väikelaste toitumissoovitustel. Oma toitumissoove võid elada välja isikliku söögilaua taga, aga mitte lasteaias.
t
Taimetoitlastest lapsed?/ 13. aprill 2018, 13:41
Kuidas palun?
Kas sa tõesti ütlesid taimetoitlastest lapsed? Ma usun et mõtlesid sõnapaari "lollid vanemad".
a
ahaa/ 12. aprill 2018, 08:23
Eelmine põlvkond oli joguritpõlvkond, nüüd need allergikud ja lödipüksid tahavad järgmise põlvkonna päris hädisteks rohusööjateks teha.
k
..../ 12. aprill 2018, 09:29
kusjuures sellisteks, kes vajavad pidevalt ka igasuguseid lisaaineid, küll kapslites, küll tablettides jms. Kui rohusöömine oleks nii tervislik, siis ei oleks ju lisa vaja. Imelik asi on ka see, et sageli proovitakse taimsetest ollustest valmistada nagu lihatoite. Omnivoorid ei narri sedasi toitu ja singist rohelist salatilehte teha ei soovi keegi. Mõnes mõttes on tervitatav - tervistkahjustava tegevusega ei ole nad ühiskonnale väga pikalt koormaks, need praegused staarveeganid on üles kasvanud liigiomase toiduga ja toitumishäire saanud alles täiskasvanuna. Inimesi ei ole maamunal liiga vähe, eks ka loodus eksperimenteerib äärmustega...
t
To 09:29/ 12. aprill 2018, 23:25
Terviseamet kiitis küll lasteaedades vegan toidu pakkumise heaks. Miks arvad, et liha sulle kuidagi kasulik on? Kui tarbid mingit taluliha mis on normaalselt kasvatatud ja e-ainete jms saasta vaba võid ju seda öelda, aga see mida saab tavalisest toidupoest, see küll kasulik ei ole!
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:19
Ära aja demagoogiat. TAI on olnud kogu aeg vegan-menüüde vastu lasteaedades, aga juriidiliselt pidid nad alla vanduma, sest veganite selts ähvardas neid diskrimineerimise paragrahviga. Toitumise poole pealt on TAI jätkuvalt seisukohal, et veganlus lasteaedades on p.a.sk.
k
Kadri/ 12. aprill 2018, 08:20
Kõigepealt puksisid lasteaias söögitegemise oma haldusest välja - ja nüüd hakkavad erafirmasid juhendama!?
M
../ 12. aprill 2018, 08:34
Milline ümmargune jutt.Kui selliseid lugusid treitakse,siis peab olema konkreetsed andmed: kes tegi ettepaneku,kes on need juhid,millistest lasteaedadest on jutt.Tallinn ei ole veel Eesti.ÕL on pidev oletuste ja väidetavate kõmuliste juttude levitaja.
p
Priit/ 12. aprill 2018, 08:17
Äkki teeks neile idee meistritele palgavaba kuu?
n
njaj/ 12. aprill 2018, 08:03
Kas raha ei ole enam,et lasteajas lastele süüa teha korralikult?Siin peaks nüüd küll lapsevanemad protestiaktsiooni korraldama,et ametnikud hakkavad otsustama,mida laps tohib süüa mida mitte?
n
Nad on hullemad kui jehhoovatunnistajad/ 12. aprill 2018, 08:32
_Eesti veganite seltsi eesmärk: 2022. aastaks 5% eestlastest veganiteks_!
t
To 08:32/ 12. aprill 2018, 23:26
Vegan on see, kes ei tarbiiimatooteid, juustu, mett jne. Tee see vegan ja taimetoitlase vahe nüüd omale selgeks, isegi sinu mõistus peaks nii lihtsat seletusest aru saama!

p
Polkovnik/ 12. aprill 2018, 07:36
Peaks olema seadus - kes tahab liha süüa, see olgu suuteline ka looma tapma. Kui hakkama ei saa, siis oledki vegan. Kes taime tapmisega hakkama ei saa, läheb üldse taimetoiduks
K
@Polkovnik.../ 13. aprill 2018, 13:44
Kui sa ei oska PCB-d valmis teha, siis sul pole internetti asja.
Head aega
t
Tulevikumuusika/ 12. aprill 2018, 07:07
Kôigepealt liha_ja kalavaba päev. Järgmisena võtame sealiha üldse ära ja jätame loomaliha. Ja siis saame sujuvalt minna ûle putuktoidule. Esialgu lasteaedades, hiljem mujal. Edulugu milline.
S
:)/ 12. aprill 2018, 07:59
s
Selline asjade käik/ 12. aprill 2018, 09:46
on ilmselt ka põhjus, miks igasugu muudatusettepanekuid nüüd juba ennetavalt keegi enam oma nahal läbi proovida ei taha ja usinalt vastu ollakse.
j
Jauram/ 12. aprill 2018, 07:02
Milline see kala-lihavaba päev võiks küll olla !? Neid on niigi juba nädalas 5 päeva ! Kalapäeval kala taignas kus kala ehk veerandi jagu, ülejäänu tainaplöga ja riivsai., praetud ohtras õlis ! Liha jäänused praetud samamoodi kus vaid pool ja enamatki zojajahuga ära mökerdatud et viimnegi liha maitse ära kaoks ....! Järjekordne propaganda tervislikust toitumisest ! Kui toidate, toitke väärikalt , toitvalt ja nii et asjal oleks ka liha või kala maitset !
z
12. aprill 2018, 06:41
j
just!/ 12. aprill 2018, 10:41
lisaks siis ka asendustegevus, mis suurt vastukaja saab ja jätab eksliku mulje suurest töötegemisest! Hiljuti juhtusin kuulma Kuku-raadiost temaga peetud jutuajamise lõppu, kus ta lihtsalt jättis vastamata saatejuhi lihtsale otsesele küsimusele linnatänavate koristamise kohta ja kiitles selle asemel sellega, kuidas ta suundub uhke delegatsiooniga Kopenhaagenisse, kuna seal olla suur osa toitlustusest mahetoodangust ja vaja seda uurida, mismoodi see neil võimalik. Nagu see oleks tema (kõrgelt tasustatud) tööülesanne...
m
Mädanik/ 12. aprill 2018, 05:16
Tallinna linna pensionärid ei peaks siis üldse liha sööma.Saaks sünnipäevaraha jagu eelarvet kokku hoida.
ü
Ürask/ 12. aprill 2018, 07:20
ei ole need pensionärid midagi nii lihata, meil on palju kehvemaid inimgruppe
t
taimps/ 12. aprill 2018, 01:23
Tegelegu muu asjaga.Olen õismäe lastemänguplatsid pilti pannud,panen varsti kuskile üles.Mujale pole jõudnud.Võimalik ainult venemaal,on sama.
t
taimps/ 12. aprill 2018, 01:14
Paluks konkreetsust,millised tallinna juhid?Kes täpsemalt,ja millest ikkagi selline mõte.
t
taimps/ 12. aprill 2018, 01:09
Paneks mingi tabeli ,alguseks ,mida pakutakse päeva kaupa,saaks selgema soti.Minule tundub kokkuhoiu küsimus olevat.Kaks päeva makaroni,tatrapudru.supipäev on vahel,kuskohalt see liha ära võetakse?Mida arstid ütlevad?Kuradi lammas küsimus.
t
To taimps/ 12. aprill 2018, 23:27
Terviseamet kiitis lasteaias taimetoidu pakkumise heaks, seega see on okei.
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:23
Euroopa kohtult on otsus, et veganeid ei tohi diskrimineerida. Selle diskriminineerimist keelava otsusega jooksis veganite selts terviseametisse, et vegan-toit koolidesse-lasteaedadesse sisse saada. Tervislikkusel pole sellel midagi pistmist, puhtalt juriidilised mängud diskrimineerimise paragrahvidega.

s
Scaramagna/ 12. aprill 2018, 00:21
vaatasin selle Vegan Seltsi 2017 aastaaruannet:
Neil on 236 liiget !? Kakssada kolmkümmendkuus ! Jah lugesite õigesti. 236 liiget.
2016 oli neil 5 liiget !
Ja pole probleemi, riik toetab täiesti suvalisi vasakäärmuslaste klubisid ! Raha ju tuleb kapist !?
m
Marginaalid/ 12. aprill 2018, 01:30
määravad enamuse elustiili?Diktatuuri hais.
m
..../ 12. aprill 2018, 08:52
mitte lihtsalt marginaalid, vaid toitumishäirega marginaalid! Samamoodi võiksid oma nõudmisi esitada anorektikud ja buliimikud. Eksperimenteerigu enda peal - täiskasvanud inimesed! Kampaaniakorras sundida lastele peale nende elu sisuliselt ohustavat liigile mitteomast toitumist, seda just kõige kiirema kasvu/arengu ajal - see on KURITEGU!
t
To 08:52/ 12. aprill 2018, 23:29
Päris lammas? E-aineid täistopitud värvitud lihamass pole tervislik, saage aru juba. Poes müüakse ka suitsu, šokolaadi ja krõpse. Kas fakt, et need on poes inimestele kättesaadavad muudab need kohe ka tervislikuks?
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:30
Lasteaias on töödeldud poolfabrikaadid suures osas keelatud. Viinereid tohtis pakkuda vist 1x kuus. Su E-ainetega hirmutamine ei päde, tegelikult ei tea sa toitumisest, mis kasvavale organismile on tarvis, mitte s.ittagi. Veel vähem sellest, kui palju mürke, tehisaineid vms mingid toiduained sisaldavad. Oled lihtsalt teinud madalalaubalise otsuse jagada toidulaud kaheks - heaks ja halvaks - taimed vs liha. Sama hästi oleksid võinud mustaks-valgeks jagada.
s
Scaramanga/ 12. aprill 2018, 00:16
tagasi kommunismis !
Milleks peab linn mingeid krdi vegaanide uuringuid korraldama ja laste toitlustust reguleerima. Äkki lapsevanemad tea paremini mida nende lapsed sööma peaks ?
Mis siis järgmisena ? Tallinna linn tellib uuringu milliseid jalanõusid lapsed kasutavad, millised toolid kellelgi kodus on, millist hambapastat kasutab jne.
ja kogu see trall muidugi maksumaksja raha eest :)
Ok, vaatasin selle Vegaanide Seltsi kohta :) Arvake ära kas seal tegutsevad arstid ja toitumisteadlased või rohkem marksistlikud-feministlikud sotsiaalteadlased ja muud sulelised ?
1. doktorikraad sotsioloogias
2. magistrikraad kultuuriteadustes
3. taust on Skandinaavia keeltes ja kultuurides
4. magistrikraad kirjandusteadustes
jne.
piltide järgi on tegemist mingite vasakäärmuslike lesbidega kellel endil lapsi pole !
Ja ühingu toetajate hulgas on muidugi Siseministeerium :) Naissss. Neid vasakäärmuslike riigi nisa otsas rippuvaid MTÜsid on ikka kole palju !
n
No/ 11. aprill 2018, 22:42
Ei poolda lihavaba päeva. Vb AINULT sellisel juhul oleksin nõus kui 1 lihavaba päev vahetatakse kalapäeva vastu. Aga et niisama päev otsa mingeid makarone ja juurikaid süüa on veits jama. Liiga palju süsivesikuid. Kui nüüd lisada taimset valku toidule juurde nagu nt ube, siis neid peab vähemalt 2 kilo päevas lapsele sisse söötma, et päevane valguvajadus täis saada. Ma ei saa aru miks küsitakse mingi lambi seltskonna käest kes toitumisest tuhkagi ei tea, mitte ei peeta nõu meie toitumisspetsialistidega (nt margus silbaum jt )
t
To no/ 12. aprill 2018, 06:51
Mis makaron ja juurikas. Ühepajatoit ja rammus supp. Aga ei eeldagi, et siinsed geeniused selliseid toitvamaid taimetoite välja tuua ei oska. Nendel ongi riis ja makaron.
i
Ines/ 11. aprill 2018, 21:39
Lasteaiatoit tuleks üleüldiselt kriitilise pilguga üle vaadata ning selle kvaliteeti tõsta ning alles seejärel mõelgem, mida ja mille päevi teha! Kui taimetoidupäev lõppkokkuvõttes tähendab vesiseid makarone mingi äbariku salatiga, siis unustage parem ära.
t
To Ines/ 12. aprill 2018, 06:52
Põlvest põlve inimesed ühepajatoite ja teisi aiasaadustest tehtud taimseid toite söönud ja nüüd järsku enam ei kõlba?
m
Mari/ 12. aprill 2018, 07:23
Kõik need "aiasaadustest" toidud on valmistatud lihapuljongiga ja 99 juhul sajast sisaldavad ka liha.
j
just nimelt/ 12. aprill 2018, 09:37
keedeti lihapuljongiga. Ja puljong keedeti lihast , mis söödi koos selle "aiasaadustest" toiduga. Muideks see lihatükk pidi ka pekki sisaldama korraliku ja maitsva puljongi saamiseks.
s
Söögivaba päev/ 11. aprill 2018, 21:35
Söögivaba päev oleks ka hea, koormab veel vähem organismi. Pole ka vaja arutleda kas liha või kapsas.
m
12. aprill 2018, 09:06
Mis söögivabad- ja koormusvabad päevad kasvavatele lastele? Nende organism kulutab kõik saadaoleva energia kasvamisele. Eridieetidega tegelegu vastavad arstid, mitte isehakanud toitumisspetsialistid.
j
jummala valesti propageerite ju asja,/ 11. aprill 2018, 21:03
võiks alustada võrdlusega, et palju teised primaadid ja mida tarbivad...
ja ära unustada täistaimetoitlus.
l
l-karnitiin/ 11. aprill 2018, 20:54
lihaga on täpselt nii, et pigem vähem kui rohkem. on teaduslikul korduvalt näidatud, et punane liha tekitab südamehaigusi ja tõstab vererõhku. tundub ju loogiline... see on rasvane ja raskesti seeditav. valamu jaoks on vaja teinekord tugevaid kemikaale, sest kogu see rasv ummistab ära. mis ta siis inimese organismis teistmoodi peab olema? juba ammuilma tehti sõdurite peal uuringuid, kus noorelt surnud mehed (20ndates eluaastates) ilmutasid varaseid märke südame-veresoonkonnahaigustest, aga olid kehaliselt aktiivsed-vastus on lihtne-loomne toit. ise ei ole taimetoitlane ja kuna meie kultuuriruumis on kassi ebanormaalsem süüa kui siga, siis loogiliselt kassi ma ei söö... aga samas tean, mida liha teeb, ja üritan selle tarbimist võimalikult vähendada. ja loomulikult on leitud ka kahjulikke mõjusid seoses taimse toiduga (madal kolesteroolitase ja depressioon) jne. oma tervise hoidmine on samamoodi egoism nagu mõnu pärast loomade tapmine ja nende söömine. ei maksa pead liiva alla peita. me oleme kõik egoistid.
l
loen ja imestan/ 12. aprill 2018, 01:11
milliseid turakaid meie seas elab, sina nimelt. et siis torudes ummistub rasv? on sul ka aimu, milline on inimese kehatemperatuur ja kas rasv sel temperatuuril mitte ei sula? arvad päriselt, et saab kanalisatsiooniga võrrelda? sinu ajusid ma küll võrdleks, kui aus olla.
ja et siis punane liha on rasvane? loomaliha on siis väga rasvane liha? ahah siis, pole sõnu isegi.
aga taimedega tapmine? kas su kõrvad ei kuule, kuidas tomat ägab ja kurk nutab? oeh.
e
12. aprill 2018, 09:09
Ei ole nii, et pigem vähem, vaid ongi kehakaalu järgi minimaalne loomse valgu vajadus ja ilma selleta hakkavad tekkima südamelihase kahjustused, see on esimene koht, kust organism puuduvat loomset valku hakkab võtma.
E
"KAS OLETE NÕUS:" / 11. aprill 2018, 20:47

j
juku/ 11. aprill 2018, 20:28
Noorte hulgas on paljud asjad populaarsed, näiteks teevad veidraid väljakutseid, hüppavad katuselt alla, ega seepärast ei peaks riik seda seadustama ja normaalseks lugema.
t
Tölpa/ 11. aprill 2018, 21:09
Veganitele võiks sellise asja hoopis kohustuslikuks teha!
j
jep/ 12. aprill 2018, 01:12
veganitle tuleks liha söömine kohustuslikuks teha. eriti lastele.
t
To juku/ 12. aprill 2018, 06:53
Noorte seas on jah tevislik toit populaarne. Te järige peekonit edasi, terviseeksperdid haha
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:35
Tervislikult toituvate noorte all mõtled kindlasti üle püksivärvli lotendavate kõhtudega teismelisi nagu neid meie tänavapilt täis on.
E
./ 11. aprill 2018, 20:09
Elementaarne oleks, kui lasteaedades kehtiks kaks menüüd:
Lihatoidulistele eraldi, ja veganitele eraldi.
Iga lapsevanem teeb ise otsuse, kumb just tema lapsele sobib, ja vastavalt menüüle maksaks ka toiduraha.
Millegipärast mulle tundub, et hinnavahet erilist ei oleks.
See oleks õiglane.
t
tervislik/ 11. aprill 2018, 21:27
Juku,sa ajad lolli juttu,liha söömata jätta.Kogu see toit on ühes katlas keedetud ja lihaaroomide ja vedelikuga koos.Söömatajätmisel oleks loom ilmaasjata tapetud.Jutt ei ole veganitest vaid taimetoidust.Jukul on Juhanini veel pikk tee,pane midagi tarka ka kahe kõrva vahele.
t
Tölpa/ 11. aprill 2018, 22:08
Huvitav, mis juku kommis reeglite vastast oli??? Kui õieti mäletan, siis oli seal kirjas, et miks peab lapse vanem lapse eest otsustama, kumb menüü võtta. Laps peaks ikka ise otsustama, mida ta süüa tahab. Seega lapsel mingeis õigusi polegi? Kui vanemad tõstavad karjamaalt lehmakoogi ette, siis laps peab ka seda sööma??? Mis asi oli siin reeglite vastane?
l
12. aprill 2018, 09:13
Laps ei ole vastutusvõimeline isik, kes ilma oma tervist kahjustamata selliseid otsuseid saaks teha, ajupestud lapsed vastavad nii nagu neid on treenitud vastama. Nõustuvad kasvõi pea tulle panema.
t
tomm/ 12. aprill 2018, 11:42
Seda pole ka enamus täiskasvanutest.
e
ei oleks õiglane/ 12. aprill 2018, 01:13
laps pole süüdi, kui vanem poolearuline on, iga laps peaks sööma liha. tehku täiskasvanuna, mis tahab.
t
To 01:13/ 12. aprill 2018, 06:55
Sunnid lastele liha söömist peale? Huvitav kuidas see parem on kui taimetoit?
j
Jürka/ 12. aprill 2018, 07:26
Vastus on lihtne - sisaldab inimorganismile, eriti kasvavale, äärmiselt vajalikku proteiini ehk valku.
l
Laps peab saama liha/ 12. aprill 2018, 07:30
Lapsed võiksid oma vanavanemad ära süüa. Poleks pensioniprobleeme.
j
Jajah/ 12. aprill 2018, 07:33
Proteiini saab mujalt ka.
l
lakto-ovo-vegetaarlus/ 11. aprill 2018, 20:07
Mulle üldse ei meeldi see konflikt veganite ja ülejäänud inimeste vahel. Lihavaba päevast tähtsam on see, et laps saaks valida igal ajal taimetoidu ja liha/kala vahel ning ei jääks nälga. Samas ma lihtsalt ei usu, et Eestis leidub lapsi, kes söövad AINULT liha/kala ja mitte midagi muud, st jääks lihavabal päeval seepärast söömata.
Ma olen olnud taimetoitlane suurem osa oma elust. Minu koolis ega lasteaias suurt toiduvalikut ei olnud ning paljudel päevadel jäin lihtsalt lõunasöögita ning katsu sa nii millelegi keskenduda.
Ma ei leia, et kellelgi (ei veganitel, taimetoitlastel kui ka omnviooridel) oleks õigus öelda, mida süüa tuleb nii et ükskõik, ma ei tea miks ma üldse kommenteerin seda.
j
Jürka/ 12. aprill 2018, 07:28
Taimetoitlus näib olevat sulle halvasti mõjunud, sa teed kogu probleemist väga veidra järelduse.
h
Hah/ 12. aprill 2018, 07:33
Siin on iga kommentaator jube suur spetsialist kuidas liha on nii tervislik. Ise tea toitumisest midagi
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:41
Miljon aastat oleme söönud tulel küpsetatud liha, aga tänapäeva internetiharidusega "toitumisspetsialist" teab pärast 5-minutilist guugeldamist raudkindlalt, et liha on kahjulik. Otse loomulikult tuleb "toitumisspetsialistile" teiselt poolt maakera laevade-lennukitega toitumistehniliselt vähetõhusat maltsa ette vedada mitte naaberkülast kordades väärtuslikumat sea- või veiseliha.
j
Juurikas: / 13. aprill 2018, 14:11
@Tomm Ja taimi oleme veel kauem söönud, mis siis?
õ
õps/ 11. aprill 2018, 19:58
Võiks olla küll. Näiteks korralik ja tummine juurviljasupp. Praegu songi vorstitükke supist välja. Mingi toit see vorst ei ole ja kindlasti ei peaks seda üldse söömagi. Isegi kaks lihavaba päeva võiks olla.
õ
Õige jutt/ 11. aprill 2018, 20:10
See lihasarnane toodang mis supi sees on küll süüa ei aita.
j
jah õps/ 12. aprill 2018, 10:00
Üks tummine supp poolmädanenud ja närtsinud juurviljast oleks nämma, nii nämma. Kui korraliku liha asemel kasutatakse mingit lihasarnast toodet, siis ei maksa lootagi, et ka selle supi korral paremat toormaterjali kasutataks.
t
To 10:00/ 12. aprill 2018, 23:33
Lihale lisatakse e-aineid ja värvitakse üle, pannakse säilitusaineid jne sisse, et see ahvatlevamaks muuta. Mitte kõige puhtama päritoluga juurviljasid väetatakse, aga neid ei hakata värvima jne.
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:42
Ajuvaba demagoogia.
Ja isegi kui seda tehtaks, siis tuleks keelata liha solkimine mitte liha ise.
n
Nojah, / 11. aprill 2018, 19:53
miks mitte, võiks küll olla kalapäev, kalast saab ju igasuguseid maitsvaid toite. Aga mis veganitesse puutub siis alles arstid kirjutasid kuidas lapsveganid kannatavad alakaalu, igasuguste haiguste käes. Nende vanemad küll täie mõistuse juures pole.
t
To 19:53/ 12. aprill 2018, 23:34
Lihatoitu sööv laps võib ka alakaalus olla kui seda liiga vähe sööb. Nii taime kui lihatoit võib tervisele kahjulik olla kui ise rumal oled.
k
Kad Barma/ 11. aprill 2018, 19:51
Muidugi!Muutke meie lumehelbekeste generatsioonid veel helbemaks!
m
meie st teie lumehelbekeste?/ 11. aprill 2018, 20:42
V
Kuidas seda "Jah" või "Ei" vajutada?/ 11. aprill 2018, 19:50
Vajutasin, a midagi nagu ei toimu?
Mis tähendab "VOTE NOW" ja miks inglise keeles?
k
11. aprill 2018, 19:49
Kas lasteaias üldse puhast liha pakutakse, liha kotlettide, kastete näol. Mis liha vabastusest üldse räägitakse, laste pealt kokkuhoid. Uskumatu!!!

c
CCC/ 11. aprill 2018, 19:29
Jumala hea algatus. Saab söögitasust jälle 30% alla tervise nime all. Mis saaks veel paremat olla.
c
CCC+P ikka kah/ 12. aprill 2018, 01:16
looda sa, ikka kallimaks läheb, selline pop ja innovatiivne lahendus nagu veganlus peab ikka kallis olema, siis on seda ihaldusväärsem osade jaoks.
k
Kas/ 11. aprill 2018, 19:21
t
To kas/ 11. aprill 2018, 19:43
Aga miks mitte? Ainult üks päev ja see taimetoit pole ainult mingi salat ja uba vaid võib olla ka väga toitev püreesupp.
p
püreesupp/ 11. aprill 2018, 23:22
mida pakutakse klaasist,või näiteks läätsesupp,irw
t
To Tölpa/ 12. aprill 2018, 06:56
Igapäeavselt sööd seda?
h
haha/ 11. aprill 2018, 19:15
Eestlane peab saama kolm korda ööpäeva jooksul tapetud looma liha järada! Kui see talle keelata, oleks nagu keeraks hapniku kinni. IRW
e
Eino Taruk/ 11. aprill 2018, 20:46
Miks peab teie sektile erandi tegema? Olgu siis kord aastas ka halal, ramadaan jmt.
h
hahahaha/ 12. aprill 2018, 01:17
oleks hea küll, kui oleks eelnevalt juba tapetud, ise lauas tapma hakata oleks küll ebameeldiv.
o
oleks/ 12. aprill 2018, 01:18
hea küll, kui oleks juba eelnevalt tap.etud see loom, ise lauas tap.ma hakata oleks ikka ebameeldiv küll.
ei tohi kirjutada seda sõna, läks modele.
m
11. aprill 2018, 19:08
t
To 19:08/ 11. aprill 2018, 19:44
Jah kuuldes sõna taimetoit tekib ikka kujutluspilt lehtedest. Igasugused köögivilja supid on ka taimetoit ja väga tervislik.
j
11. aprill 2018, 20:25
Ja sina, kuuldes sõna liha, tekkib sul kujutluspilt "kolm korda ööpäeva jooksul tapetud liha järamisest".
t
To 20:25/ 12. aprill 2018, 06:57
Loomulikult, siin artiklis ju räägitakse ühest-kahest toidukorrast lasteaias päeva jooksul mis koosneb taimetoidust, ülejäänud 1-2 korral võib kodus süüa mida tahab. Ei usu küll, et see üks köögiviljatoit lasteaias nüüd nii kahjulik oleks, üsna iba jutt ju.
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:56
Siin artiklis räägitakse veganite propagandast.
k
karnivoor/ 11. aprill 2018, 19:01
Veganid närigu muru. Jätku lapsed rahule.
n
Näri ise/ 11. aprill 2018, 19:45
Sööd ainult liha? Köögiviljasuppe pakutakse ka lasteaias. Ega taimetoit ainult salatileht pole, kui ei tajunud ära
e
Ell oo elll oled või?/ 11. aprill 2018, 20:35
ei saa aru, et köögiviljasupi vastu pole kellelgi aga veganlus on psühhosekt, läheb samasse kanalisse kui homopropaganda. Ei tee mitte ise oma lasteaedu vaid sunnivad oma rumalusi kõigile peale.
t
To 20:35/ 12. aprill 2018, 06:59
Üks kord nädalas üks toidukord mis on taimetoidust ei ole mingi veganlus, mine tagasi kooli kui mõistus nii lihtsaid asju ei võta ja tuleb siin pröökida asjadest millest midagi ei jaga.
h
Huvitav/ 12. aprill 2018, 07:49
mis asi see meil inimestel siis kontide peal ON?!? Lihavalk.
Liha ja piima teke on ju tavaliselt jumalast vegan. Lehmale ju konni sisse ei sööda. KÕIK me teame, et loomadki tahavad soola, neile antakse, kellel võimalik ka muid vitamiine, mis võivad olla nn. loomsetes organismides.
e
Ettepanija/ 11. aprill 2018, 18:49
Teen ettepaneku korraldada kvaliteetse toidu päev, k.a. liha ja kala.
t
11. aprill 2018, 19:31
Tallinna Lasteaiad toidetakse miinimumjääktoiduga, ehk siis kokkuhoiumõttes on odav, pole vahet , kas selle toidu söömisega kasvatatatakse tulevasi mitteööjaid
k
kolla/ 11. aprill 2018, 18:18
Miks vegan peab saama iga päev oma lurri larpida aga lihasööja iga päev liha ei pea saama?
b
Batka Mahnoo/ 11. aprill 2018, 20:36
täpselt, peksa punaseid kuni valgeks lähevad ja peksa valgeid kuni punaseks lähevad.
t
To 18:18/ 11. aprill 2018, 19:47
Taimetoidupäevaks ei pea vegan olema. Söön kse ka taimetoitu ja vegan tooteid, see ei tähenda, et selline idee kohe maruvihaseks ajab. Eestis kasvab nii palju maitsvaid asju, miks mitte nendest teha üks päev üks mõnus toitev söök. Pasta kastme ja köögiviljadega, köögiviljasupp või ühepajatoit, kartulipuder koorekastmega jne. Ei leia, et see tervisele halvem oleks kui saastaga täisnuumatud loomade tarbimine. Köögiviljad peavad ka siis loomulikult olema kasvatatud korralikult, mitte mingi jamaga üle lastud gmo.
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:14
Delfi alles eile avaldas edetabeli, mis juurviljad-puuviljad on kõige rohkem mürkidega saastunud.
s
11. aprill 2018, 22:56
sina to söö või si--a aga jäta võõrad lapsed rahule.
s
seda et/ 12. aprill 2018, 01:20
ühepajatoit käib lihaga
t
To 21:14/ 12. aprill 2018, 07:00
Kõik ei osta odavat gmo saasta ka ;)
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:45
GMO on Euroliidus inimtoiduna keelatud, va tarkpea.
v
11. aprill 2018, 18:17
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
i
iconoclast/ 11. aprill 2018, 18:55
Jah kahkjuks on neid kes suhtuvad mitte heaperemehelikult oma loomadesse, kuidas see antud teemasse puutub?!
i
iconoclast/ 11. aprill 2018, 20:23
See on nüüd demakoogia kõige ehedamal kujul, see kuidas julgelt enamus lihast saab söögilauale on kordades parem kui see video näiteab.
Jah isegi "humaanse" tapmine on tapmine aga seda on tehtud nii juba aastatuhandeid ja selle peal on inimkont tänapäevani elanud, niikaua kuni me pole tagasi paradiisis ei hakka mina kunagi taimetoitlaseks aga üritan kui võimalik oma liha hankkida võimalikult vähese looma kannatusega.
Kui aga taimetotilased tahvad et oleks üks päev millal pole menüüs üldse liha siis tuleb ka üks päev millal pole menüüs midagi muud kui liha !
t
To 20:23/ 12. aprill 2018, 07:01
Umbkaudselt, palju peaks liha tarbima ja kui pikalt, et saada sama targaks?
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:17
Lumehelbekesed kujutavad tõesti ette, et lapsi saaks tapamajast pilte näidates veganlusele manipuleerida. Teie kahjuks isegi enamus lastest suhtub sellesse täiesti normaalselt.
t
To 21:17/ 12. aprill 2018, 07:02
Kust selline huvitav statistika? Enamus lapsi pole küll selle teemaga kursis ja ei usu, et enamus neist on mingeid muid pilte vaadanud kui õnnelikest lehmadest aasadel.
t
tomm/ 12. aprill 2018, 11:48
Pole lapsed nii eluvõõrad midagi.
Saavad ka vanaema või vanaisa surmaga hakkama.
t
To 11:48/ 12. aprill 2018, 23:37
Lapsed ei saa surmast aru kuni umbes 12 eluaastani, seega on loogiline, et nad saavad sellega "hakkama". Nende aju pole piisavalt arenenud veel.
t
tomm/ 13. aprill 2018, 00:53
Ehk peaksid netihariduse asemel kasvõi Piaget' lugema.
Juba 4-5-aastased ei kaeva surnud kassi järgmisel päeval üles mõttega vaadata, kas ta on ehk vahepeal ellu ärganud.
11-14-aastastel tekib täiskasvanule omane arusaam surmast.

m
mh/ 11. aprill 2018, 18:14
Oleneb mida laps kodus sööb. Loomset valku üle 20 protsendi toidu energiast hakkab lapsed organismi laastama. Valgukogused, mis ei seedu ära, kui satuvad soolestikku, hakkavad seal mädanema. Ja sellega koos hoitakse üleval kogu organismi põletikke. Kui väikestel lastel esineb juba infrakti ja insulti, on söögiga ikka kodudes väga pahasti. ( ka see, et noored mehed püstijalapealt lähevad infraktide ja inslultidega on väga paha). Üle 20 protsendi päevasest energiakogusest kui on loomne valk, siis on see keha jaoks juba väga suur koormus. Kui kodus laps sööb palju köögivilja, siis pole lihavaba toit laseaias oluline. Aga kui kodune toit on valgurikas, siis kusagil peaks ju organism puhkama ka.
m
11. aprill 2018, 18:19
Mine puhka ise koplis va juurikajünger.
t
To 18:19/ 11. aprill 2018, 19:49
Sa lihajünger jäta üldse taimetoit menüüst välja ja vaata kuidas tervis tuleb! Tee eksperiment, kuus kuud ainult lihatoit
u
u/ 11. aprill 2018, 20:48
kuule porgandi sööja teeme sinult porgand, minu poolt liha, smoorime koos, sööme koos ja saabgi sinust veel eeslne
t
to to 18.19 kõike/ 12. aprill 2018, 15:52
peab sööma, aga ärge rünnake lihatoite.
r
rrt/ 12. aprill 2018, 18:57
Ei ole vaja inetult tänitada. Ma olen ühe lihajüngriga koos elanud, kes mu toidueelistusi kritiseeris ja seletas "mehe toit" jne. Läks mõned aastakesed mehel ilma salatita. JA voila, podagra. Tema lihasöömised on nüüd söödud. Kui vanaviisi teeks,. tuleks varsti podagraatakk ja iga kord hullem. Repliigi korras, et ise söön kõike, aga erinevus on selles, et tasakaalustatult. Valge saiia ja suihkru osas ei ole asjad väga palju paremad.
t
tomm/ 13. aprill 2018, 01:06
Niipalju on teadlastel selge, et puriinirikka ja puriinivaese toitumise mõju vere kusihappesisaldusele on väga väike. Umbes sama teema nagu kolesterooliga - millega inimesi juba aastakümneid hirmutatakse.
t
To 18:50/ 11. aprill 2018, 19:50
Jah liha on tõesti teile nii palju mõistust andnud, et olete oma eluga ÕL kommentaariumisse jõudnud. Siin need helgemad pead ja kõrge intelligentsusega kodanikud ju koos ongi!
a
11. aprill 2018, 20:32
Aga sinu enda "taimne" mõistus pole ka ju eriti kiita, sest oled oma eluga samuti siinsamas ÕL kommentaariumi jõudnud, sama intelligentne ja helge peaga kui lihasööjad.
t
Tölpa/ 11. aprill 2018, 21:21
Näha jah et oled elus kaugele jõudnud oma mõistusega. Ainuke küsimus, mis asi on sinu jaoks kaugus? Minule tundub, et õhtulehe kommentaarium. Mina käin siin lihtsalt arvamust avaldamas.
t
To 21:21/ 12. aprill 2018, 07:31
Loomulikult, inimene kes oma vanadele kommentaaridele vastamas käib ja agaralt siin võitleb on kindlasti oma eluga muidu palju kaugemal kui see kommentaarium. Unistasa ju võid
m
Mann/ 11. aprill 2018, 18:12
Parem tehku suhkruvababasid päevi! Odavat maltsa ei oska koolikokad never nii maitsestada ja teha, et need lastele maitseksid!
s
suhkruvababasid?/ 11. aprill 2018, 20:40
k
kallutatud statistika/ 11. aprill 2018, 17:51
komme lugedes on näha mida inimesed mõtlevad ja tahavad. Liha, kallid veganid ehk tulge mõistusele ja sööge liha, taastub mõtlemine.
t
To 17:51/ 11. aprill 2018, 19:51
Söön liha ja pole taimetoidupäeva vastu midagi. Eestis kasvatatakse nii palju maitsvaid asju põldudel. Meie esivanematele kõlbas aga tänapäeval kõlbab ainult mingi täisnuumatud rasvane liha sarnane toodang või?
m
muidugi/ 12. aprill 2018, 01:22
kasvab põldudel maitsvaid asju, me söömegi neid liha kõrvale :)
t
tomm/ 13. aprill 2018, 01:08
Inimene vajabki rasva, aga mitte süsivesikuid.
a
anon/ 11. aprill 2018, 17:48
Kui ma ei eksis siis selle kohta on tehtud uuringuid, et lapsed ja vanurid peaksid iga päev lihatoitu sööma, sest sealt nad saavad kätte vajalikke toitaineid. Taimetoitlus ehk veeganlus jääb siiski töö ealiste pärusmaale.
e
Et/ 11. aprill 2018, 18:22
Siis üks lihavaba päev teeb inimesest veegani ? Huvitav, kas kõigi kommenteerijate kodus tõesti 7 päeva nädalas praad laual?
t
to et/ 12. aprill 2018, 01:24
miks praad? ka supp valmib lihast ja kastegi. palju asju peale prae saab lihast teha. ka meeldib mulle omlett peekoni rohkem kui ilma peekonita hommikuks. ja võileivad, täissuitsuvorstiga on põhiline, mis maitseb mulle. salatid, singi ja punaste ubadega, kanaga jne.
t
To anon/ 11. aprill 2018, 19:53
Kui pakutakse köögiviljasuppi või ühepakatoitu siis keeldud kohe, kuna taimetoit? Ei tea mida küll süüa, et sama targaks saada.
ü
ühepakatoitu? / 11. aprill 2018, 20:39
n
nännäänää/ 12. aprill 2018, 01:26
see su ühepakatoit keedetakse muide lihaga, kas tahad retsepti? guugelda, ainult lihaga retseptid tulevadki, sest see on konkreetne toit, kus käib liha. kui keedad niisama juurikaid, ära nimeta seda ühepajatoiduks, totu.
t
To 01:26/ 12. aprill 2018, 07:30
Aru ei saanud, et kirjaviga kogemata sisse tulnud? Ja see su ühepajatoit tehakse ka väga sageli ilma lihata. On erinevaid retsepte muide ja tunduvalt tihedamini tehakse seda lihavaba versiooni kui sinu armastatud klassikat!
i
inimene peab päevas/ 11. aprill 2018, 17:48
200g. liha sööma, seda nõuab organism ja lapsed vähemasti 100g., et toimuks lapse areng, aga reeglina nii palju ei sööda ja nüüd tahavad sellegi ära võtta. Paljud lapsed aias või koolis ainult liha saavadki.
t
tt/ 11. aprill 2018, 18:16
Siin on väga oluline, et ei sööks loomset valku üle. Üle sööd, on terviseriskid kohe käes.
Piiramatu kogus liha söömist võib lõppeda infarktiga, kahjuks ka lastel.
l
lok/ 11. aprill 2018, 18:24
ma ei ole näinud, et lasteaias söödaks liha liiga palju ja keegi ei räägigi ju praegu, et liha peaks juurde andma lastele vaid vastu ollakse, et üldse kaotatakse liha söömise võimalus
j
jabur jutt/ 11. aprill 2018, 18:26
Kas lasteaiatoidus on võimalik, et seal on piiramatuses kogus liha.
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:20
Lapsed ise koosnevad ka loomsetest valkudest ja rasvadest.
Inimesed pole eales oma arengus nii palju taimset söönud kui tänapäeval.
t
tervislik/ 11. aprill 2018, 18:28
200g nädalas on küll normaalne,õiged andmed
s
sellise teguviisi eest/ 11. aprill 2018, 17:41
kes laste tervist lõhuvad, karistada reaalse vangistusega, siis ei näe unes ka enam selliseid mõtteid.
j
Jah/ 11. aprill 2018, 18:23
Kui ikka lapsed üks päev nädalas liha ei saa, siis see laastab hirmsasti nende tervist ?
t
tervislik/ 11. aprill 2018, 18:56
Ma vastan sulle.Võta teadmiseks, et vegan on taimetoitlane,see tähendab et kõik mida loomadelt saadakse on loomne toit ka piim,munad,juustud,hapukoor jne.Vegan ei söö iialgi lihatooteid.Taimetoitlased söövad teinekord loomseid piimasaadusi ja muna,aga liha mitte.Piimasaadused peavad siis olema pärit mahetoodangust,peab täpselt teadma kust tooraine pärit on.Ülejäänud on kõigesööjad,kes võiksid endale vahest lubada lihavabu päevi,et tervist taastada.
t
tervislik/ 11. aprill 2018, 19:40
Sealiha ei tohiks suusissegi võtta.Kui lapsed teaksid,et seal on 5 aastase mõistus, ei sööks nad sealiha.See on lai teema,seda lihaõgijale selgeks ei tee.Eriti rõve on Saaremaa lihatööstuse reklaam,kus sügatakse notsu lõuaalust ja kutsutakse üles sealiha sööma.Ma ei mõista lihasööjaid hukka,see on nende valik.Aga liha söömine teeb tigedaks ja sellepärast nad taimetoitlastele kraesse kargavadki.Taimetoitlased on intelligentsemad ja teadlikumad toitujad.Tihtipeale loobutakse siis alles lihast kui surm silme ees on.Aga siis võib hilja juba olla.
t
To 19:11/ 11. aprill 2018, 19:55
Mina leian hoopiski, et nii rumalate arvamuste esindajad peaks ühe arvutivaba päeva omale võtma ja ei ajaks rumalat juttu.
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:25
P.eded ka räägivad, et nemad on intelligentsemad ja teadlikumad seksijad.
l
Lumememm/ 11. aprill 2018, 21:53
Aga kas Sa pole näinud teadusfilme, kus näidatakse,
kuidas kasvuhoones kurk varjab lehtedega oma pojakesed,
kui inimene kasvuhoonesse siseneb?
Või kuidas mõõdetakse helisid, kus viljapõld karjub,
kui vikatiga mees tuleb?
Sa ei tohiks ka vett juua ega õhku hingata,
sest sealgi on imeväikesed olendid,
keda sa alla neelad ja tapad.
v
vastupidi/ 12. aprill 2018, 01:27
need ullikesed, kes liha ei söö, võiksid endale lubada lihapäevi, et tervist taastada.
t
to tervislik/ 12. aprill 2018, 01:32
Sulle näib küll olevat halvasti mõjunud, intelligentsi kui sellist küll märgata ei ole su jutus, pigem suurushullustus oma jaburustest. Isegi tühikute kasutamine käib sulle üle jõu, mis intelligentsist siin rääkida saakski? Komadest ja kokku-lahkukirjutamisest oled midagi kuulnud? Ei? Intelligentne, my ass :D
t
To 21:53/ 12. aprill 2018, 07:27
Ai tõesti kurk ja loom, näiteks lehm ja siga on ju oma närvisüsteemilt ja maailma tajumiselt täiesti samaväärsel tasemel! Braavo milline hiilgav mõttekäik!
t
To 01:32/ 12. aprill 2018, 07:28
Keegi kes kasutab mingit sega sodi eesti ja inglise keelest, sh kasutab väljendeid "my ass" ei peaks nüüd küll teiste intelligentsuse kohta sõna võtma. Ise pole ka mingi ekspert.
t
tomm/ 12. aprill 2018, 11:57
Kas moraalne värdsus lubab suhtuda teistesse elusolenditesse valikuliselt vastavalt sellele, kas neil on närvisüsteem või mitte?
t
to tervislik/ 12. aprill 2018, 22:31
ei olnud just eriti sõbralik kommentaar, järelikult sööd salaja liha
t
To 11:57/ 12. aprill 2018, 23:43
Teaduslikult on tõestatud, et loomadel on närvisüsteem ja taimedel ei ole. Kui bioloogiateadmised on nii kesised, mine laenuta mõni tark raamat olema mitte ära tule mingist moraalsuse iba siia ajama, proovides oma mõttetut läbikukkunud argumenti kuidagi päästa.
t
tomm/ 13. aprill 2018, 01:27
Õnneks saad taimi ekspluateerides ja söögiks tappes ennast taimedel närvisüsteemi puudumisega välja vabandada. Their bad, et pole piisavalt arenenud.
Selle loogika järgi piisab lihasööjal vaid saagi närvisüsteem paralüseerida ja võibki kõigiti moraalselt kõri kallale minna.
t
To 17:41/ 11. aprill 2018, 19:54
Kui kuskil kohvikus pakutakse köögiviljasuppi või ühepajatoitu siis on see kohe nii ebatervislik? Üks toidukord
l
las pakutakse/ 12. aprill 2018, 01:34
sel supil pole mingit maitset, mina seda ei telliks. aga kohustuslikuks teha on sigadus. ja saa juba aru, et õhepajatoit on üks teatud toit ja selle retsept sisaldab liha, keedujuurviljad pole veel ühepajatoit, vaid maitsetud keedujuurviljad ja nii nimetagi.
i
Irf/ 11. aprill 2018, 17:38
Äkki teeks ka veganivaba meedia?
t
Tölpa/ 11. aprill 2018, 18:05
Tahtsin sama kirjutada, aga hilja juba. Vähemalt plussi saad.
t
To irf/ 11. aprill 2018, 19:56
Ossa nii lihtsalt käibki? Söön korra ühepajatoitu või köögiviljasuppi ja olen kohe vegan valmis? Olen siis vist päris kaua vegan olnud!
t
Tölpa/ 11. aprill 2018, 21:14
Ühepajatoit sisaldab liha tavaliselt. Siin siis klassikalise eesti ühepajatoidu retsept:
http://toidutare.ee/road/k%C3%B6%C3%B6giviljaroad/lihaga/107C3/
t
To 21:14/ 12. aprill 2018, 07:25
Ühepajatoitu tehakse ka väga sageli ilma lihata.
e
Eino Taruk/ 11. aprill 2018, 17:35
Hiiliv taimetoitlus. Aga mingi sunduse näol?! Aktiivne vastupanu!!!

e
Eino Taruk/ 11. aprill 2018, 17:33
Nõus?! Absoluutselt protesteerin! Olen valmis lastele neil päevadel liha transportima. Kodanikuallumatus eelkõige!
1
11. aprill 2018, 17:31
1. lõpetage laste peal inimkatsed !
.
2. hääletan kahekäega poliitika- ja poliitikutest vaba päeva poolt !!
n
nõus/ 11. aprill 2018, 18:17
Aga liha tervise jaoks ületarbimine on kuritegu. Ja veelgi suurem kuritegu on liha ületarbimise puhul sundida lapsi seda sööma.
m
11. aprill 2018, 18:51
Mis on liha ületarbimine?
t
Tölpa/ 11. aprill 2018, 18:56
Paluks tõestust et on üle tarbimine. Kui vanaks on elanud vanim vegan? Millegi pärast on maailma vanimad inimesed olnud normaalsed, mitte veganid. Seega pane enda hülge möla endale suhu tagasi!
s
???/ 11. aprill 2018, 18:56
sundida??? on sul üldse lapsi?
t
To tölpa/ 11. aprill 2018, 19:58
Vanadel aegadel söödi põllult saadud kraami ja kõlbas küll. Sa jära peekonit edasi!
õ
õige/ 11. aprill 2018, 20:47
ja tünnist võeti soolapekki ja inimesed olid kõik terved ,nüüd söövad igasugust maltsa ja keemiat ja kerjavad annetusi,et tervist parandada.
t
Tölpa/ 11. aprill 2018, 21:17
Jah, võeti põllult kartulit ja söödeti sigadele. Pole kunagi rahvas ainult juurikaid söönud. Kui ajalugu õppisid koolis, siis ehk mäletad, et küttimine on olnud inimkonnale põhiliseks toidu andjaks. kahjuks ürgajal ei olnud külmkappe ja värke kus asju säilitada, aga liha seisis soolvees väga hästi.
ä
ära lahmi/ 12. aprill 2018, 01:36
söödi laudast saadud kraami siiski, kui vähegi sai. põllalt söödi laudakraamile lisaks või siis, kui häda käes.
t
To ära lahmi/ 12. aprill 2018, 07:23
Ei olnud kõikidel midagi raha ega resurssi et pidada laudas loomi! Enamiku toit tuli ikka põllult.
t
To 21:17/ 12. aprill 2018, 07:24
Ürgajal elati onnides ja tehti kividega tuld ka, soovitan ka need harjumused tagasi võtta!
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:00
Elamegi onnides ja tuld teeme ka toidu valmistamiseks ning sooja saamiseks. Ainult kvaliteet on teine.
a
Aiku / 11. aprill 2018, 17:10
Äkki teete üldse söögi vaba päeva, päris ajuvaba. Kasvav organism peab sööma. Mitte muru näost sisse ajama.
t
t/ 11. aprill 2018, 17:47
Armas Aiku, palun hari ennast natukene. Lihavaba toitumine ei ole kaugeltki võrreldav muru sisse söömisega.
o
Oh/ 11. aprill 2018, 18:25
Siin harimatuid suurem hulk, peavad ainult pekki ja rasva täisväärtuslikuks toiduks, mineraalidest ja vitamiinidest ei tea nad midagi.
a
Ando/ 11. aprill 2018, 18:43
Mul on veel põõsaste otsas igasugu linnupalle-tule noki,ma ei keela.
a
Ando/ 11. aprill 2018, 18:47
Mul põõsa okstes veel mõni linnupall alles-tule noki.
s
11. aprill 2018, 18:54
sina, Oh, oled veel harimatum, kui liha vaid pekiks ja rasvaks nimetad.
v
Vot!/ 11. aprill 2018, 18:55
teie muru närimine toob vead esile... kus on kirjas pekk/rasv, mille poole laps isegi ei vaata?!?
t
to oh/ 12. aprill 2018, 01:39
vau, tarkpea saabus :D tema räägib mineraalidest, loe palun: Ei pea loobuma sealiha söömisest, vaid leidma endale sobiv tükk. Pealegi on sealiha oluline valkude ja mineraalide allikas. Sealiha sisaldab keskmiselt 100 g kohta 16,7 g rasva, 17 g valke, 21 mg magneesiumi, 2,8 mg tsinki ja 1,1 mg rauda.
-
ja me polegi öelnud, et me AINULT liha sööme, sööme meelsasti köögivilju lisandina liha kõrvale ja saame vitamiine näiteks ka puuviljadest.seega sinu rumaI pIära on piinlik lugeda.
s
söögi vaba päeva?/ 11. aprill 2018, 19:53
t
To Aiku/ 11. aprill 2018, 19:59
Kasvav organism äkki saaks ise valida mida sööb. Miks peab laps sööma liha mis talle nö ette valitud on?
j
jee/ 12. aprill 2018, 01:43
aga ette valitud juurikaid nagu peaks? silmakirjalik pole?
q
Qwert/ 11. aprill 2018, 17:07
Mis oleks kui lõpetaks igasuguse eksperimenteerimise laste kallal?
k
Kui/ 11. aprill 2018, 18:25
Kui laps üks päev nädalas lasteaias liha ei saa, siis see on lastega eksperimenteerimine ?
o
on jah/ 11. aprill 2018, 18:53
t
To 18:53/ 11. aprill 2018, 20:00
See on sama kui lapsevanem pakub lapsele ühe toidukorrana ühepajatoitu. Halb tõesti, eks see seapeekon on ikka kasulikum küll?
h
11. aprill 2018, 20:39
Huvitava mõttemaailmaga inimesed olete kui teie arvates on liha vaid seapeekon ja pekk. Kas selle mittesöömine on juba esimesi jälgi jätmas?
o
on küll/ 12. aprill 2018, 01:45
miks peaks keegi, kes armastab iga päev süüa liha, loobuma, sest keegi teine ei armasta ja siis nõuab, et minu laps ka ei saaks liha? loogikavaba. tee oma jõnqlasega, mis tahad, jäta teiste omad rahule. anna enda omale toidukarp kaasa, kui üldine toit ei kõlba.
m
mis krt sa ajad oma hülqmöIa?/ 12. aprill 2018, 01:48
saa juba aru, ühepajatoit on alati lihaga, sinu keedujuurikad pole mingi ühepajatoit. ja mis ühest toidukorrast siin jutt on sul? hommikusöögiks ju ei saa siis ka singivõileiba? ja ooteks ei saa samuti ju siis kanasalatit? ja miks peaks mitte saama, seda ma ei mõista? mis häda sind ajab seda teistele peale suruma? söö ise kasvõi mulda, kui soovid, aga lase teised söövad seda, mida nemad soovivad. me ei nõua ju, et aga vot vegan peab ka kord nädalas liha sööma? miks sa arvad, et võid nõuda? häbene ennast, ausalt kohe.
t
To on küll/ 12. aprill 2018, 07:21
Saab su laps küll hakkama see üks päev ilma lihata ja kui ei saa paki toit kaasa, mis hädaldad ja vingud?
t
To 20:39/ 12. aprill 2018, 07:21
Ei oska öelda, söön liha ka. Ei leia, et iga toidukord ja iga päev liha söömine nii tervislik oleks.
t
tervishoiutöötaja/ 11. aprill 2018, 17:05
Nõustuks magustoitu mitte anda aga liha, mida saab laps lasteaias niigi vähe, on väga vale mõtlemine???
m
magustoit/ 11. aprill 2018, 18:52
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:28
Jah, aga mitte sellistes kogustes nagu lasteaedades pakutakse.
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:30
Liha on lasteaedades kokkuhoiu nimel enamasti suppides, kotlettides ja kastmetes. Lihatükki lasteaedades ei anta.
Liha arvelt tõesti ei tohiks rohkem kokku hoida.
t
Taat/ 11. aprill 2018, 17:02
Nõuka ajal oli kalapäev,nüüd siis lihavaba päev.Tehke parem poliitikavabu päevi ja ärge tegelege lollustega!
e
eh/ 11. aprill 2018, 19:07
sama asi meenus endalegi - et toda lihavaba päeva nimetati kalapäevaks! Kusjuures toona oli üks odavamaid kalu valge lihaga priske tursk. Praetursk või priske lest - suu hakkab matsuma... Kampaaniakorras aga rikkuda omnivooride looduse poolt seatud menüüd justnimelt kasvueas - see on lihtsalt kuritegelik! Eksperimenteerige täiskasvanutega - inimesi ei ole maailmas liiga vähe, kuid lapsed tuleb rahule jätta!
m
11. aprill 2018, 20:42
Mis kalapäeval viga oli? Praegu on sellised kalad, mida siis pakuti, ka lihast palju kallimad. Ei maksa neid tolleaegseid kalapäevi halvustada midagi.
e
eh/ 12. aprill 2018, 08:57
ei halvustagi - meenutan hoopis sülge neelates, nii hea oli toonane kala. Inimene on omnivoor ja üksikute toitumishäireid ei tohi kõigile normiks seada. Kasvav laps peab saama mitmekesist liigiomast toitu. See, et harimatu veidrikust noor pandi linnas kõrgele ametikohale, kus tema peamiseks ülesandeks on raha kasseerida, ei muuda inimest herbivooriks.
v
Vabadus/ 11. aprill 2018, 17:02
Las laps ise otsustab, tahab ta liha või mitte. Peab ju talle vabadust ja vastutust õpetama.
Muidu õpetame teda sõltuvaks võõraste keeldudest ja käskudest.
<
11. aprill 2018, 17:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Jah/ 11. aprill 2018, 18:32
Miks peab oma lihausku teistele peale suruma ?
m
11. aprill 2018, 18:56
Mitte lihausku vaid normaalset, tasakaalustatud toitu, inimene on loodud kõigesööjaks ja sina seda muuta ei suuda. Lihausku, anna mõnele mõistust.
t
To 18:56/ 11. aprill 2018, 20:02
Pole kuskil leidnud infot et köögiviljade tarbimine probleeme tekitaks kuid lihasöömine küll. Pole kahju kui te liha sööte, looduslik valik ju. Targemad jäävad.
s
11. aprill 2018, 20:43
Sinu tarkus kiirgab kaugele.
e
Eino Taruk/ 11. aprill 2018, 20:49
Inimene on omnbivoor, aga näe, üks väärastunud sektiliige siin juba leiab, et nende ebanormaalsus on inimesele sünnipäraselt omane, sest näe, mõned inimahvid on ju taimetoidulised. Aru ma ei saa milleks mõned poliitikud või ametnikud taolist segikamminud sekti "loogikat" kuulavad või ise propageerivad..
i
Irf/ 11. aprill 2018, 20:50
Ainsad fanaatilised usklikud ongi veganid - ylejäänud inimesed söövad seda, mida hing ihaldab ja rahakott lubab, näiteks viini snitslit salatiga. Ja ei tee söögist kultust, erinevalt veganitest ja muudest toitumishäüirikutest.
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:35
Kannatage veganid, dekaadi-kahe pärast näeme teie tekitatud tervisekahjustusi nagu läänes neid juba nähakse ja kalli rahaga ravitakse. Rauapuudus, vitamiinipuudus, soolehaigused jne.
e
ei/ 12. aprill 2018, 02:32
Ja huvitav, miks peab enda vegani usku teistele peale suruma. Võta oma kaalikas kätte, istu nurka maha ja jära vaikselt. Peamine, et vait oleksid!
t
To ei/ 12. aprill 2018, 07:15
Oi, sõin ühe köögiviljasupi? Kas olen vegan?!? Kuidas aru saada?!?
t
To 21:35/ 12. aprill 2018, 07:16
Dekaadi või kahe pärast on karaetud liha, peekoni ja punase liha põhjustatud tagajärjed olemas.
t
To 20:49/ 12. aprill 2018, 07:18
Kusjuures inimene ei ole omnivoor. On palju erinevaid rühmasid, herbivoorid, omnivoorid ja karnivoorid, kuid lisaks sellele on veel teisigi rühmi. Kas me oleme samasugused omnivoorid nagu on loomad, kui me tarbime töödeldud liha? Ei ole! Omnivoori ja inimese vahe on selles, et omnigoor suudab seedida ka toorest liha!
t
To 20:43/ 12. aprill 2018, 07:19
Vähemalt ei arva, et inimene omnivoor oleks nagu paljud ekslikult seda teevad. Omnivoorid muideks tarbivad ja seedivad liha toorelt, inimesed seda ju ei tee.
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:03
Tulel küpsetatud liha on söönud inimene miljon aastat. Ja on ikka elus ja elab kauem kui kunagi varem.
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:07
Inimene on miljon aastat kasutanud liha küpsetamiseks tuld. Inimene on evolutsiooni käigus kujundanud oma seedesüsteemi nii, et osa sellest asub "köögi" kujul väljaspool keha. Mõned putukad ka eel-seedivad väljaspool keha, näiteks ämblikud.
Toore lihaga võrdlus on kohatu nagu oleks kohatu tooreste kartulite söömine.
t
tomm/ 13. aprill 2018, 01:38
Pead rohkem lugema, kuidas taimed ennast ärasöömise vastu kaitsevad. Et kartulis on mürk nimega solaniin ja brokkolis mürk nimega glukorafaniin jne jne.
l
lori-loori/ 13. aprill 2018, 05:14
Kas veganid on oma ajupehmenemises niikaugele et arvavad end igavesti elavat?

v
vaba/ 11. aprill 2018, 16:53
Vöiks korraldada pestitsiidivaba päevä köigepealt. ja siis valida järgmine aste.
o
oleks/ 11. aprill 2018, 17:59
vaja teha hoopis e-ainete vaba päev ja mitte üks vaid kõik.
t
To oleks/ 11. aprill 2018, 20:03
Edu selle lihatoote leidmisega mis oleks odav ja kus poleks e-aineid. Või arvate, et see tervislik liha lasteaedadesse tuleb kuskilt kodutalust?
h
hahaha/ 12. aprill 2018, 01:52
ja sa ise muidugi arvad, et juurikad tulevad mahepõllult :D tulevad välismaalt, kus neid ekspordiks lennujaamade maandumisradade all kasvatatakse ja suurel hulgal keemiat peal ja sisse topitakse, et ilus oleks. aga sinusugune tobu ju kiidab.
t
To hahaha/ 12. aprill 2018, 07:14
Aga vaata minu juurikad tulevad justnimelt sealt, oma mure kui seda saasta ostad mis poest kuskilt kahtlase päritoluga kohast tulnud on. Ega sa ei eeldanudki, et inimesed ikka üht-teist teavad toidu kohta?
t
Tiina Saari/ 11. aprill 2018, 16:48
Mina ei pea sellist paastumist õigeks.Laps peab saama mitmekülgset toitu. Nüüd on see uus mood, lihast loobumine ,mida arstid ei pea õigeks Ega iga moe ja massipsühhoosiga ei pea kaasa minema. laps peab toiduks saama liha ja kõike muud tervislikku.Töötan lasteasutuses ja näen kuidas taimetoitlaste lapsed lausa haaravad viinereid.
t
To Tiina/ 11. aprill 2018, 19:00
See viiner on muidugi lihast valmistatud mitmekülgne toit
t
To 16:48/ 11. aprill 2018, 20:03
Mida sina toitumisest tead?
t
Tölpa/ 11. aprill 2018, 22:12
Kindlasti rohkem, kui sinusugune võlts paberitega toitumisspetsialist!
t
To 22:12/ 12. aprill 2018, 07:13
Nii rumal on kindlasti raske olla.
l
lihalemb/ 12. aprill 2018, 01:53
vot viinerit küll ise suhu ei paneks, lapsele ka ei annaks. viineril pole lihaga küll midagi pistmist, puast sobprodukti ja jäänuseid täis jahutoode.
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:08
EHE viineris 90% liha.
Aga jah, vorstides jms leidub rohkelt keemiat jms sodi.
p
palun/ 11. aprill 2018, 16:47
ärge tehke seda rumalust, et jätate liha toidust välja. Inimene on loodud kõigesööjaks ja pelgalt kaalikast lapsele ei piisa kui te just ei taha laste tervist nahka keerata.
o
omnivoor/ 11. aprill 2018, 18:04
Kasulikud on kodumaised mahedalt kasvatatud köögiviljad ja maitsetaimed, aga kuna meie kliimas on taimede valik suhteliselt kesine, jääb ikkagi segatoit kõikide toitainete allikaks
t
To 18:04/ 11. aprill 2018, 20:04
See e-aineid täistopitud liha ongi kasvavale organismile kõige vajalikum ja parem.
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:37
E-aineid võivad olla täis topitud lihatooted, aga mitte toores liha.
t
To 21:37/ 12. aprill 2018, 07:12
Ja see toores liha pole mitte kuidagi töödeldud? Siis saaks iga liha müüv firma omale mahetoote märgi saada, kuid järelikult nii puhtad nad ei ole, sest see märk puudub. Seega on ka selle toore lihaga midagi tehtud, et ta kas säiliks kauem või näeks isuäratavam välja (värvitud, lõhnastatud)
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:11
Et sa teaksid, et antibiootika (tetratsükliinid) koguneb kontidesse ja liha töötlemisel välja ei küpse ega kee. Liha on tänapäeval puhtam kui igasugu netiharidusega veganid meile valetada püüavad.
t
tomm/ 13. aprill 2018, 01:51
Sa lapsuke võiks teada, et Euroliidus on võimalik inimesel süüa ainult laboris kontrollitud sea- või veiseliha. Nimelt 100% lihakehadest kontrollitakse tapamajades üle. EL kontroll on nii jõhkraks ja karmiks aetud, et tänapäeval pole isegi võimalik laagerdunud sealiha osta.
Liha värvimine ja lõhnastamine on keelatud. Hall ala on gaasikeskkonnas pakendid, kus gaasidega saab mängida.
Kui aga on probleem liha kvaliteedis, siis tuleb keelata liha solkimine, mitte liha ise.
a
Ando Haasma/ 11. aprill 2018, 16:47
Parem ja odavam on lastevaba päev.
S
..../ 11. aprill 2018, 17:10
Sobib ka lihtsalt toiduvaba päev.
u
u/ 11. aprill 2018, 17:21
näiteks paaritutel kuupäevadel
k
kingitud hobuse suu/ 11. aprill 2018, 18:48
laps on kingitus, eesti 100
n
noo/ 11. aprill 2018, 16:44
ikka nii haige mõistusega tegelasi pole võimalik riigikogus omada, et läheks laste elude kallale!! :@
o
Oh/ 11. aprill 2018, 18:27
Inimesed arvavad tõemeeli, et üks päev ilma lihata ohustab laste elusid ?
t
To Oh/ 11. aprill 2018, 20:06
Muidugi. Nendearust üks toidukord ilma e-aineid täis lihata on hullem kui ühepajatoit.
e
11. aprill 2018, 20:47
Ea vaata oma juurikad üle kui e-ainete vabad need on. Ei usu, et kõik maheköögivilja tarbivad. Puu ja juurviljad on otsast otsani "palsameeritud" , ei idane, ei mädane.
t
To 20:47/ 12. aprill 2018, 07:10
Aga vaata teadlik inimene ikka mõtleb enne kust oma toidu soetab ja ei topi igasugust saasta suust sisse.
a
Arvamus/ 11. aprill 2018, 16:44
Me peaks ikka tulevasi põlvkondi harjutama ikka putuktoidulisteks. Juba praegu sööb pool maakera elanikonnast putukaid, sest muud toitu lihtsalt ei ole. Rahvastik kasvab ja egas siis kõigile jagu loomset-ja taimset toitu.
p
pkorea/ 11. aprill 2018, 17:29
Olen seda juba kaua harrastanud ,sest saan toimetulekutoetust 140 eurot.Sellest pean saama söōnuks,riideded ja esmatarbekaubad.Olen haige inimene ja vajan ka arvutit ,et lugeda lehti ja olla ilmaeluga kursis.Lollidemäel võiks tegeleda sellega ja mõelda kas see on normaalne.Muide paljudele lastele on lasteaia ja koolitoit ainus täisväärtuslik toit üldse.Las kodus vanemad teevad kuidas arvavad aga lapsed peavad lasteaias liha saama.Muide mina ei söönud liha olude sunnil ja vereproov läks halvaks.
a
aga/ 12. aprill 2018, 01:56
selleks ajaks, kui jõuame putukatega harjuda, ei ole ka neid enam - kõik süüakse ära.
Söö putukaid! - öeldakse sulle.
See on sulle kasulik! - öeldakse ka.
Putukad on tervislikud, ökod ja sisaldavad tohutult proteiini, - räägitakse sulle.
Lihasöömine hävitab loodust ja kogu maailma! - rõhutakse su südametunnistusele.
Noh, vaatame pisut seda asja.
100gr ritsikates on 18gr rasva ja 68% proteiini ( pole paha, tõesti )
Aga sama suures veiselihapihvis on 22% rasva ja 78% proteiini
100gr ritsikaid on umbes 250 tükki
100 grammine veiselihapihv on väiksema kämbla suurune
57 kg kaaluv inimene peaks sööma 250 ritsikat päevas, et kätte saada vajalik proteiinikogus ainult putukatest.
Väike tükk veiseliha annab sama proteiinikoguse 65 kg kaaluvale inimesele.
Kui keskmise veise kaal on 340 kg, siis teoreetiliselt saab temast 3400 pihvi ( 100 gr )
Sellest jätkuks 65 kg kaaluvale inimesele 9, 3 aastaks. Ehk siis üks veis = 9,3 aastat korralikku toitu
Samal ajal peaks putukasööjast ökoinimene sööma ära 849 537,5 ritsikat.
Nüüd aga arvutame ka natuke:
Lihaveise kilo maksab umbes 15 eurot
Ritsikakilo 160 eurot ( jahuna 208 eurot )
Lihasööja maksab 5100 eurot, putukatoiduline ökoinimene on aga kulutanud 54 400 eurot!
OK - ritsikasöömine ongi ju väidetavalt valik.
PS! Aga need, kes sulle seda pähe määrivad, teenivad selle pealt vägevasti, söövad parimates restoranides korralikke pihve, naudivad reisimist lennukiga ühest riigist teise, magavad viietärnihotellides ja ostavad uue auto või kaks!
HEAD ISU!
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:13
e
11. aprill 2018, 16:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Jah/ 11. aprill 2018, 18:28
Vähemalt siin küll suurem osa sellise suhtumisega.
m
11. aprill 2018, 18:59
t
to ei, kus sa sellega!/ 12. aprill 2018, 02:04
kust selle tobeduse nüüd võtsid? omast rumaIast peast? ma ülisuur lihasõber, aga burgerit/hot dogi ei söö kunagi, igasugu limonaadilisi-mahlajooke-suhkruveelisi ei joo kunagi (välja arvatud vahel harva klaasike vahuveini), saia ja viinereid/sardelle/keeduvorste samuti kohe üldse ja mitte kunagi ei söö, torti sünnipäeviti ja mitte just palju. millest sa nagu räägid? kusjuures võin öelda, et olen 60+, väga heas vormis veel ka bikiinides ja isegi oma perearsti nimi kipub ununema, sest pole arsti juurde enamasti asja. apteeki ei külasta samuti peaaegu kunagi, vitamiinid saan toidust ja juur- ja puuviljadest/marjadest. ja sinusugune tirts tuleb mulle rääkima tervislikkusest :D no naera puruks. saa minuvanuseks, räägime siis uuesti.
t
To 02:04/ 12. aprill 2018, 07:08
60+? Räägi siis kui 80+ oled. 60+ olemine nüüd küll mingi tervislikkuse näitaja pole.
6
60+/ 12. aprill 2018, 23:29
on ikka küll näitaja, kui samavanustega võrrelda, ei milliega need 20-30sed veganid võrdlevad oma toitude tervislikkust?
u
uku/ 11. aprill 2018, 16:35
Lapsed tuleb vanematelt ära võtta ja sotsialistlikku inkubaatorisse panna. Siis on tulevik helge.
n
nõus/ 12. aprill 2018, 02:04
veganitelt tuleks lapsed tõesti ära võtta.

v
Väga / 11. aprill 2018, 16:34
s
söö.../ 11. aprill 2018, 18:45
... liha, mõtled paremini
t
To 18:45/ 11. aprill 2018, 20:06
Aru saada kuidas see liha enamikele siinsetele kommenteerijatele mõjunud on.
m
Muld/ 11. aprill 2018, 16:33
Soovitan lihavabaks päevaks neljapäeva. Nõuka ajal oli siis kalapäev. Ainuke mida said oli päevalilleõlis praetud tuulehaug.
k
kalakotlet/ 11. aprill 2018, 18:44
mind ka, kui varakult kohal :D
h
:D/ 11. aprill 2018, 16:30
k
Korraldagu / 11. aprill 2018, 16:12
need päevad oma linnavalitsuses.
r
RATAS/ 11. aprill 2018, 16:03
n
nõus muidugi.../ 11. aprill 2018, 15:57
... paastupäevad kah menüüsse!
a
aas/ 11. aprill 2018, 16:02
Jumala õige mõte.Keskerakonnal niigi vähe raha,hakka liha ka veel ostma lastele..
t
tervislik/ 11. aprill 2018, 18:41
Lihatooteid on palju odavam osta kui taimetoitu.Kaelakarbonaad maksab 3.69,sama mis baklazaani kilo.Sul on taimetoitlusest väga vale ettekujutus.
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:44
Nüüd võta kg liha ja kg baklažaani toidulaboris "juppideks" ning tee nimekiri toitainetest, vitamiinidest, mineraalidest jne.
Taimetoit on madalakvaliteediline toit, umbes nagu katse vormel 1-s rämpskütusega sõita.
t
To tomm/ 12. aprill 2018, 07:06
Prae siis endale kütuseks peekonit ja punast liha. Marutervislik!
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:17
Internetist pärit "toitumisharidusega" inimesed kujutavadki ette, et liha on kahjulik. Ise sõid mõned aastakümned tagasi "tervislikku" margariini.
Inimesed on söönud tulel küpsetatud liha miljon aastat.
t
tibu/ 11. aprill 2018, 15:52
paluks avaldada ka nende "inimeste" nimed, kes sellise rumala ettepanekuga lagedale tulid.
r
RS2 Aga palun:/ 11. aprill 2018, 16:08
Sepp, Kask, Tamm, Ivanov, Petrov, Sidorov. ;)
t
11. aprill 2018, 16:25
k
11. aprill 2018, 16:33
s
söör fon krat/ 11. aprill 2018, 18:15
Kadri jüri ja vladimir kaa
m
MINU / 11. aprill 2018, 15:51
lapsed eelistavad lihatoite,ei usu sellesse uuringusse.
t
To 15:51/ 11. aprill 2018, 20:07
Kõik pole nagu sinu lapsed. Lapsed ikka oma vanemate nägu ja käbi kännust kaugele ei kuku.
h
heh/ 12. aprill 2018, 02:07
kui su vaene lapseke su silma alt ära, küllap rabab kohe liha järele, ära kujuta endale ettegi. meile tuli sünnipäevale üks, kelle pere mingid friigid, liha ei söö, ei mina tea, kas veganid vms, laps ka ei tohi süüa. teismeline poiss tuli sünnipäevale ja pistis kahe suu poolega grillliha. palus vanematele mitte öelda ainult :D
t
To heh/ 12. aprill 2018, 07:05
Sõnakasutusest kujutan ette juba seda perekonda. Teismeline poiss otsustab ise mida süüa soovib.
h
heh/ 12. aprill 2018, 23:31
selles friikide peres küll ei otsusta. poiss kartis, et vanemad saavad teada, sest tal ei lubata süüa liha.

K
??/ 11. aprill 2018, 15:51
Kas kvaliteetset liha ja kala on siis lasteaedade menüüdes NII PALJU, et peaks osadel päevadel üldse loobuma?
Tehke erinevaid mitmekülgseid toite, laps vajab kasvamiseks kõike. Osade laste jaoks võib see mõnel päeval olla ainuke korralik soe toit. Kust selline ajuvaba algatus?
o
omnivoor/ 11. aprill 2018, 18:00
Palun esitage tõestusmaterjalid, et taimne valk koormab organismi oluliselt vähem kui - muna, valge kalafilee, kanafilee, küülikuliha jne
m
Mann / 11. aprill 2018, 18:20
Nii lolli juttu annab ikka kirjutada! Esiteks sa ei saagi normaalset valgu kogust kätte tavalise väikse portsjoniga. Mis moodi see liha või kala teil organismi koormab? Enamus lillelapsi ja taimetoitlasi käivad millegi pärast arstide juures lisasyste saamas, et asi toimiks. Lisaks kõik mehed kes on taimetoitimisega tegelenud siis muutuvad naisteks kuna sojad ja jurad ei suuda toota nii palju hormoine kui meestele tarvis. Tulevased pehmod, kes jälle käivad arstide juures, et saada lisa, mida saaks kõikke normaalselt tasakaalukast toitumisest! Head katsetamist ja ärge vinguge pärast!
a
11. aprill 2018, 19:49
Arvestades Eesti elatustaset ja vaeste perede osakaalu, siis selline kokkuhoid laste pealt on kurjast. Kannataksid just vaesemate perede lapsed kellele on see toidukord üheks olulisemaks. Sinu jutt vaeste laste ülesöömisest on kohatu.
t
T. le/ 11. aprill 2018, 20:27
Võibolla teema taimse valgu vaba päeva, et ei koorma organismi taimesöömisega üle?
Kas Sinu arvates serveeritakse lasteaias lihakäntsakaid? Millega üle koormatakse? Grammipelat on menüüd arvestatud.
t
tomm/ 11. aprill 2018, 21:46
Inimene pole kogu oma arengu vältel söönud nii palju taimset valku ja taimset rasva kui täna.
s
s./ 12. aprill 2018, 02:08
laps saab taimse valgu juba niigi, ega toit vaid lihast koosne, nüüd saab kahte sorti valku, näe, veelgi parem.
t
To 19:49/ 12. aprill 2018, 07:04
Et ainult lihast saab kõhu täis? Mis sa geenius arvad, et neile serveeritakse kaks uba koos salatileheg? Täitsa rumal
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:18
Lapse kõige esimene põhitoit peale sündi ja beebieas on loomne rasv. Täpsemalt emapiimas sisalduv piimarasv.
t
tomm/ 12. aprill 2018, 12:20
Neile serveeritakse toidu asemel propagandat, et lihavaba toitumine on tervislik. Ja seda ei saa lubada.
m
Mürkroheliste hävituspataljon/ 11. aprill 2018, 22:36
See AJUVABA algatus on põhiharidusega kanepirohelise Izmailova idee. Kaitskem lapsi ullikeste aktivistide eest!
j
just/ 12. aprill 2018, 02:10
narko-izmailovad ja nende kehkenpüksidest naiselikud poolmehed.
k
Kena tulemus/ 11. aprill 2018, 15:51
On kummaline lugeda, et enamus pooldab taimetoitlust, sest järelikult on lihatoidulised vähemus. Kui võtta euroliidus kehtivaks reegliks, et vähemusi tuleb austada, on lihatoiduvaba päeva sisseviimine vähemuse diskrimineerimine ja seega pole see lubatav.
p
Poll/ 11. aprill 2018, 18:48
Huvitav, kui suur vastuseis tekiks, kui pyyda viia sisse 1 korruptsioonivaba päev?
t
To 15:51/ 11. aprill 2018, 20:08
Kehv loogika, lihapäevad on siiski enamuses!
n
nad räägivad ise/ 12. aprill 2018, 00:13
Veganite sooviks on, et ykskord keelatakse liha söömine.
s
see veganlus/ 12. aprill 2018, 09:04
on mööduv trend, nagu alt laienevad püksid olid.
r
RS2/ 11. aprill 2018, 15:49
Tuttav teema. Mäletatavasti oli ka nõukaajal vähemalt üks kalapäev, neljapäeviti. Lisaks Moskvast ja Pooterist 101-se kilomeetri kaugusel, näiteks Tulas aastal 1984 olid ka teisipäev ja reede "mitte lihapäevad" (ne mjasnõe dni). Mina sattusin ühte sealsesse (s)ööklasse kolmapäeval ja ainus liha oli siniseks tõmbunud kana skelett. Praegune punavalitsus jõudis juba sama kaugele, ja eesti nsv-d trumpas lausa üle.
p
Pooterist?/ 11. aprill 2018, 19:52
j
juku/ 11. aprill 2018, 20:36
No saa aru, kui inimene ikka liha ei saanud sõi sinist kana, mingi jälje pidi se talle ju jätma.
r
RS2/ 12. aprill 2018, 00:44
No OK Piiterist, näpukas. Mis puutub Tulat siis Venemaal linna nimi ongi Tula. ära aja segamini selle külaga Keila külje all. Viimast tõesti kirjutatakse kahe U-ga. ;)
r
RS2 jukule/ 12. aprill 2018, 00:47
Seda enam. Ja nüüd meie valitsus tahab lastega samamoodi teha, et see neile kummalisi jälgi jätaks.
k
kui tuled,/ 12. aprill 2018, 02:11
r
RS2/ 12. aprill 2018, 07:33
Vaevalt ma enam kunagi lähen sinna. ;)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee