Eesti uudised

Andrus Kivirähk on Rail Balticu vastu: raudtee pooldajatel on ainult väga selge ärihuvi

Marvel Riik, 10. aprill 2018, 17:11

75 KOMMENTAARI

a
anna leiba/ 12. aprill 2018, 10:38
RB on mõne mehe ära sõitnud katuse tulemus.Nende ärimeestel on ainult üks mõte ,kuidas rikkaks saada.Ise nad sõidavad lennukiga.Maksud mis riigile kaela langevad ja kahe kordistuvad tuleb seadusega panna vastutama kogu riigikogu ja ministreid.Keegi tahab vägisi pisikest riiki ära kägistada RB abil või mingil muul viisil lasta nälga surra vaesuses ja külmas.Kui kahe nädalaga topitakse valede võtete abil presidendiks täiesti tundmatu naine välismaalt on selle tõestuseks.Eesti riiki päästab raha kokkuhoid ja inimeste elatustaseme tõus.
m
minul/ 11. aprill 2018, 19:31
on hea tester olemas: kui asi on tõesti igatpidi tulus ja geniaalne, siis paneb iga kõva eesti ärimees kasvõi viimase raha sellessse. RB puhul...? Vist ei ole asi vääääga kasumlik.
m
Mati/ 11. aprill 2018, 16:23
Mina olen RB poolt.
Endal ärihuvi puudub.
r
reku/ 11. aprill 2018, 22:28
Loomulikult. Nii hea on sul lehvitada, kui mööda vuhiseb.
k
Kasum/ 11. aprill 2018, 15:30
"... artiklid räägivad selgelt mingist ärihuvist", See nagu on üks põhjustest, miks Kivirähk on projekti vasu ja andis oma allkirja. Mina tahan teada, et kas Kivirähk ise kirjutab mingit ärihuvi silmas pidamata ja mingeid honorare ja muid rahasid vastu ei võta. Kui ta seda siiski teeb, siis tahaksin ma , et Kivirähk`l keelatakse kirjutamine ja luuletamine ära.
k
Kivirähk/ 11. aprill 2018, 16:31
ei võta oma kirjutiste ja luuletustega maksumaksja taskust vägisi mitte midagi ära. Tema teoste ostmine ei ole kohustuslik. RB tuleb aga hiljem hakata üleval pidama , kui kahjumis objekti ja selleks aetakse käsi vägisi maksumaksja tasku.
t
To Kivirähk/ 11. aprill 2018, 17:18
Kui te nii kindlalt ütlete, et RB on tulevikus kahjumis objekt, siis peaksite seda ka tõestama, aga mitte niisama lahmima. Saan aru, et olete kirjamees ja ei suudagi midagi tõestada ja tegutsete emotsioonide baasil, aga kas teadmatuse korral poleks parem suu kinni hoida.
t
to TO Kivirähk/ 12. aprill 2018, 09:22
Ega kasumit pole ka keegi veel suutnud tõestada. RB pooldajate emotsioonid on hetkel rohkem õhku täis kui vastastel. Kui on majanduslikele arvutustele tuginevad kasumlikkuse tõestused, siis palun avalikkustada need arvutused. Praegu on kahe vastasleeri vahel kolmas leer, kes ei oska seisukohta võtta. RB pooldajad hoiavad neid arvutustel põhinevaid kalkulatsioone nagu suurt riigisaladust oma rahva eest.
a
aga palun/ 11. aprill 2018, 12:10
mine sõida tavalisel päeval 9/10 ajal Tallinn-Pärnu terve tee on rekkaid täis, ma olen lugenud üle 100 vastutuleva suure rekka sellel teekonnal ja need on suured rekkad mitte kaubaautod ja need tulevad kaugemalt kui Läti-Leedu. kui raudtee toob nende kauba ära on maantee ohutum. kui raudtee teha nii et see on aeglasem (sõidukiirus, marsruut) kui maantee siis tõenäoliselt kaubad sinna ümber ei koli, rteisijatest rääkimata, kui buss on 4,5 tundi ja raudtee mitte siis ei minda sellega eriti Riiga.
ja ega Tartu turistid seda raudteed ära ei toida ka.
m
Maestro/ 11. aprill 2018, 13:33
Selleks, et vabaneda rekka liiklusest ei ole vaja küll mingit raudteed või Egiptuse püramiidi ehitada. Kui rekka liiklus häirib siis tuleb lihtsalt kõikide teede otstesse panna kaalu piiranguga liiklusmärgid ja kõik. Siis sõidavad läbi Läti.
j
jah tubli/ 11. aprill 2018, 16:56
Sõidavad Poolast ja kaugemalt Tallinna ilma Pärnu maanteeta, muidugi.
talvel on iga nädal uudis "kabelimats rekkaga", eks parandaks piirkiiruse vähendamine maanteel 60le ja betoon sein sõidusuundade vahele ka või siis toru saatku oma kaupu läbi toru v laevaga
v
vunts/ 11. aprill 2018, 09:42
Selge see, et "sepiku" müüjad tahavad, et meie rahade eest neile pood valmis tehakse.
i
Indrek/ 11. aprill 2018, 09:36
Tore kari eksperte Kivirähk, Mägi jne jne. EY-rahvusvaheline suurettevõte top 10, ja kolkaküla Kalled teavad, et kõik on vale!!! EY vastutab oma sõnade eest raske rahaga, Kivirähk ja Mägi palja peega. Mõtelgu hoopis sellepeale, mis algandmed valitsus ette söötis? Selles suunas samas on raudtee hädavajalik, minge vaadake, mis toimub praegu Pärnu mnt.-l see on katastroof krt Poola, Türgi, Bulgaaria rekkahundid 5-10 autot kolonnis, saastavad, juhtidel on kõik kettad ja normid lõhki, ainult tuld. Need odav juhid on juba varsti Skandinaavia vedajad väljasöönud, söövad ka Eesti juhid välja. Kus nüüd need rohelised siiru viirulised on???
r
11. aprill 2018, 09:57
RB sööks ju ka autojuhid välja.
m
Mina olen ka RB vastu/ 11. aprill 2018, 08:51
Eestile pole seda vaja.Meil piisab,kui praegune taristu võimaldaks sõita 140-160 km/h,nagu olemas olevate rongide kiirus lubaks.Soomele oleks RB'd vaja aga ainult koos tunneliga.

l
Linda/ 11. aprill 2018, 07:34
Soovin nii väga reisida, kuid lennuki peale ma ei istu, hirm on nii suur. Lausa ootan millal RB valmis saab!
e
Ekspert/ 11. aprill 2018, 20:38
Ah et reisirongi ei tulegi....loll jutt. Mina tahan küll rongiga Berliini sõita.
r
Reformierakond/ 11. aprill 2018, 07:30
võttis Pärnu Riia raudtee ülesse, viimane raudtee kruusa ja liivakoorem veeti minema aastat poolteist tagasi. Pärnu lennuväli suleti samuti reformarite eestvõttel. Pärnakatel on küll ainult äri ja reisimured aga RB lahendab need. Eesti rahvusvahelised kaubavood käivad läbi Pärnu aga mitte läbi Tartu ja Riia on baltimaade tsentrum kaubanduses. Tallinna lennujaama pärnakad välisreisideks praktiliselt ei kasuta, selleks on Riia.
k
kõõga / 11. aprill 2018, 11:34
Pärnu lennuväli tulnuks juba ammu kinni panna.
e
Eks/ 11. aprill 2018, 12:30
pärnakaid harjutataksegi sellega, et varsti on nad koos teede ja maadega Läti riigi alamad.
r
Rami/ 10. aprill 2018, 22:35
Eestis on üks firma, kes omab vist nüüd juba suurema osa kruusa-ja liivakarjääridest, samal ajal on selle firma omanik IRL-i suursponsor ja ka selle rahvavaenuliku partei liige.
n
no mis see Tartu/ 10. aprill 2018, 20:15
haisutaja muud on ,isegi loodusest ja keskkonnast kama2 neil
e
eestlased/ 10. aprill 2018, 22:09
LÕPETAGE ära see vareste kraaksumine Rail Balticu kallal! RAUDTEE TULEB NIIKUINII - kraaksuge palju tahate!
o
on/ 10. aprill 2018, 23:26
vaja sellisele gigantprojektile vastu seista kui lõhutakse kaheks pooleks meie maa ja ehitama tulevad sakslased kuna meil puudub kogemus ja praeguseni on hind mitmekordistunud juba.Ka looduskaitse suu on kinnitopitud ja nn. eestlased käsivad vait olla juba valitsuse poolt...ma ei taha, et mu lapselapsed maksavad seda elu lõpuni eriti kui sellest meile kasu pole karvavõrdki, kasu tuleb ärikatele, kes rüüstavad meie maa loodust.
r
reku/ 10. aprill 2018, 19:44
Kui praamiärist said kaks susserdist endale kõvasti üle miljoni, siis RailBaltikast saab ju sadu kordi rohkem kõrvale nihverdada.
r
raudtee lihtsustab / 10. aprill 2018, 19:35
maavarade transportimise kõrval paraku küüditamistki, Poola ammused koondus- ja surmalaagrid asusid peamiselt seal, kus raudteevõrgustik "varude" liigutamist soosis. Mis RB tegelik eesmärk üldse on ja keda teenivad eestkõnelejad.
k
kuidas keda/ 10. aprill 2018, 20:04
Keskerakond näiteks teenib rahvast
k
11. aprill 2018, 10:01
Kas keskerakonna teenitav rahvas eesti keelt ka oskab?
m
Mis juhtus Kivirähkiga?/ 10. aprill 2018, 22:24
Millest see Kivirähk oma mõistuse on kaotanud? Kas mõni jääpurikas kukkus katuse räästast pähe...? Rail Balticu ehitamine on ju OTSUSTATUD kõigi KOLME Balti riigi poolt!
m
mm/ 10. aprill 2018, 19:28
RB-st on mul savi,aga 400 kirjale allakirjutanu Jaak Jõerüüdil ei sobinud 38 a tagasi 40 kirjale alla kirjutada,pidades seda venestamisvastast kirja "mädaks",poliitiline konjuktuurlane ja prost.
o
oleks/ 10. aprill 2018, 19:27
Oleks oodanud natuke teravamat pliiatsit. Selle ürituse juures on loomulikult tegemist ärihuvidega. Aga ainult teise poole, raudtee vastaste ärihuvidega. Esmajoones autotranspordi ärihuvidega, seda nii reisijate kui kaupade vedajate osas. Siis muidugi lennufirmad, kelle magusast ärist samuti tükk ära lõigatakse. Mõningat huvi võivad tunda ka laevafirmad. Ja loomulikult kaupmehed, kes loodavad oma kaupu hingehinnaga lõputult müüa. Nii et huvilisi jätkub.
o
suured maad usa ja kanaada/ 10. aprill 2018, 19:54
on ristipõiki raudteid täis,kuid veokeid busse jätkub ikkagi hulgim maanteedele aga võibolla jah suure täitmatu tarbimise tõttu,mida ainult rongid lennukid ei suuda rahuldada.

n
need raudtee asjapulgad/ 10. aprill 2018, 19:22
on nagu libeda jutuga müügimehed ikka.
l
Lühidalt/ 10. aprill 2018, 19:11
Selle RB bande jõhkrus on nagu vene ajal küüditajatel
t
tundub/ 11. aprill 2018, 07:14
et üks hull võtab siin sõna
m
matsu/ 10. aprill 2018, 19:10
Olen Rail Balticu poolt, kuid mul pole mingit ärihuvi.
Ma usun, et korralik ühendus euroopaga kindlustab meie tulevikku, tõstab majandust ja läbi selle elatustaset ja säästab loodust. Loomulikult vähendab ka Via Baltika koormust.
n
Nii/ 10. aprill 2018, 19:12
Sinud kodu buldooseriga laiali esimeste seas. Saad siis oma europpasse ronida
v
vene/ 10. aprill 2018, 21:02
ajal oli veel huvitav Euroopat vaadata ilma rongisõiduta, aga tänapäeval oleks vaja taskukohast lennuühendust maailmajagude vahel.
t
tarakan/ 11. aprill 2018, 00:47
siis sõitsid rongid itta ja lenuukid kukkusid alla
n
No../ 10. aprill 2018, 19:52
..lihtinimestele saab see rongisõit väga kallis olema,pigem rikkurite lõbu.Kellelegi väga kasulik Rail Balticu ehitus.
m
Millist majandust/ 10. aprill 2018, 22:54
Kas tselluloosi hakatakse autodega Tartust Riiga vedama et seal ümber laadida. Mitte mingisuguseidki konkreetseid mòtteid ja ideid pole kuulda. Ainult ümmargune jutt nagu Ratta suust iga päev kuuleme.
i
Isegi/ 10. aprill 2018, 18:58
kui see jama peaks teoks saama siis selleks ajaks kui see peaks valmima pole praegusest valitsusest haisugi.
t
Tehke pealegi see monstrum/ 10. aprill 2018, 19:12
Saate hiljem dotatsioonide üle vaielda riigikogus ja nagu alati jäävad vajadused infrastruktuuride osas teostamata teadmata ajaks.
m
Ma teile ütlen/ 10. aprill 2018, 19:17
Kui olekski karjuv vajadus ja nõudlus selle raudtee järele siis oleksid needsamad transiidiärimehed või kasvõi praegused tselluloosiärimeesteks pürgijad selle ammu erarahadega püsti pannud .
l
l/ 10. aprill 2018, 18:58
kas raudtee on meile kasuks v kahjuks, peavad ütlema vaid kõik eksperdid, kes vähegi taudtee ehitusse puutuvad, teiste jutt on aga nagu kärbse sumin kõrva ääres.
m
madrus/ 10. aprill 2018, 18:57
... vaadake kaarti ... see raudtee löpeb leedus... hiljemalt poolas ära ... säält ei lähe edasi midagi ... :D
m
matsu/ 10. aprill 2018, 19:12
Kas arvad, et kulunud vale aitab Rail Balticale vastu seista?
j
Juhan/ 10. aprill 2018, 18:51
selleks ei pea isegi Kivirähk olema, et näha suurt soovi eurorahast mingi tükk tasku pista. ja mide kiiremini läheb jagamiseks, seda suurem on lootus enne jaole saada kui asi hapuks hakkab kiskuma.
t
tume tulevik/ 10. aprill 2018, 18:39
Kellele seda RB raudteed vaja on ,kui rikkurid sõidavad lennukiga ja vaesed käivad jala.
Selleks ajaks kui RB valmis saab on uus leiutis millega lennata ,raudtee aga muutub vanarauaks.
RB imeb riigi rahast tühjaks ja alandatakse pensione. RB pärast võla orjusse minek on riigi enesetapp.
Valitsus ,kes iga natukese aja pärast ministreid vahetab on aga loll kui lauajalg.
Tompeale astuvad aatelised isamaa kaitsjad,sealt väljuvad ära pööranud valelikud suslikud uhke auto istmiku all.

a
ats/ 10. aprill 2018, 18:28
tubli Andrus...loomulikult ei tohi/tohiks see RB sellisel kujul küll tulla
s
See raudtee ongi/ 10. aprill 2018, 18:27
mõttetu,eks sealt saab eraldada sahkerdajatele lihtsalt miljoneid.
r
Rebasekutsikas./ 10. aprill 2018, 18:18
Näe Pauluse-st ka Saulus saanud..? Kas õukonnalaulikule ei maksta enam "õigete viiside" eest piisavalt..? Ja hakkas asju nägema nii nagu need on, ning ise mõtlema. See oleks küll vahva..!
l
lihtsalt ei saa/ 10. aprill 2018, 18:17
aru,milleks seda vaja on. Nagu meil raudteed ja rongiliiklust poleks veel olemakski. Vene ajal käis küll rong päevas lausa 2x läti vahet ja leetu ja venemaale. piiril vahetati veermik ja sai poolagi edasi sõita. Sama nagu tselluvabriku promoga -- püütakse jätta muljet, et puit on maha võetud ja mädaneb metsaveeres hunnikus, sest keegi Eestis ei tooda puidust mitte midagi. Kuidas ikka nii on läinud, et tippu rühkind inimesed rahvale aint valetada tahavd?
e
10. aprill 2018, 18:13
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Jaan/ 10. aprill 2018, 18:55
Kogu majandus elab ärihuvil. Ka RB vastaste ninameestel on ärihuvid: Rail Baltica rikub nende äri.
m
Majandus / 11. aprill 2018, 15:00
baseerub muidugi ärihuvil, aga sel juhul peaksid uued ärimehed nendel aladel varem tegutsejate ja ka seal elavate inimeste kogu vara välja ostma hinnaga, mis võimaldab neil mujal uut äri ja elu alustada. Nii toimib see äritegevus mujal, meie pole röövkapitalismist kaugemale jõudnud. Edukametes maades toimetati sel viisil 100 ja enam aastat tagasi.
o
oeh/ 10. aprill 2018, 19:13
Ühegi sada jaoks pole kellegi kodusid hävitatud.
On ikka juhmusi siit lugeda võimalik
k
kuivõrd/ 10. aprill 2018, 18:08
see tõesti nii on siis järelikult on meie valitsuse otsustajad ärihaide lõa otsas, puugid takkaotsa.
k
kui see / 10. aprill 2018, 18:19
RB trass valmis saab, siis on kruus ja liiv eesti maapõuest otsas kah. karjäärid on ammendunud. Mnt-de ehituseks, remondiks hakkame soomest v mujalt kruusa liiva kümnekordse hinnaga sisse ostma. Aga mõnikümmend inimest saand jälle miljonäärideks. See ju "edu eesti" mõte?
h
hobesega/ 10. aprill 2018, 18:07
Ja-jah, pole vaja midagi! Lammutame needki rongid ja lähme tagasi regede ja vankrite ajastusse. Mingeid tehaseid pole kah Eestile vaja - les tööd teha tahavad, mingu Soome ... Eesti jäägu puhtaks ja puutumatuks (võsaks).
m
milleks pagan/ 10. aprill 2018, 18:01
siis raudteed veel ehitada? nalja pärast? kivirähk on lätipatsiga vist liialdanud.

a
Aja Lugu/ 10. aprill 2018, 18:01
RB on eelkõige militaarprojekt. Siit ka meeletu surve selle ehitamiseks. RB ehitusele tuleks kaasata ka
kaitsekulutustest mingi osa. Loomulikult on korralikku raudteeühendust Euroopaga tarvis aga mitte nii kallist. Täiesti absurd on 240km/h kiirus.See muudab ehituse ja hoolduse mõttetult kalliks. Ehk piisaks 160km/h?
ä
Ämber/ 10. aprill 2018, 18:12
Vaenlane on juba ammu koju tagasi ajatud, kui nemad alles ikka ehitavad
e
eksib/ 10. aprill 2018, 18:00
Kivirähk eksib. See pole mingi ärihuvi. Äri on majandustegevus. See on huvi riigi raha vastu.
k
kultuuriinimesed ärihuvide lõa otsas/ 10. aprill 2018, 18:14
RB vastse võitluse eestvedajal logitikaärimehel Lambotil on ärihuvid mängus.
a
arvan ka/ 10. aprill 2018, 17:59
et tuleb odavam neile "ärimeestele" 10 milli peo peale laduda koos kohustusega Eestist igaveseks kaduda kui seda RB lasta riigi täielikuks hävinguks ehitada
ü
üks vuntsidega on siin juba 10mln.tega esinenud./ 10. aprill 2018, 18:43
eks nüüd rahad otsas,RB on miljardite projekt,nii,et haid on maiamaks läinud.
r
rööbas/ 10. aprill 2018, 17:57
miks arvata,et RB on ainult suur ärihuvi?Kauba liigutamise kiirus,suured kogused korraga,lühem tee põhja poole ja sidumine põhjalaga.Eks lõpuks on igal pool mingisugune tagamõte ning huvid
i
imestap/ 10. aprill 2018, 17:55
kuda sots nüüd valitsust laitma hakkas?
ä
ära imesta/ 10. aprill 2018, 18:05
Ma arvan, et see Kivirähk on see päris sots. Sots-idealist. Tal pole nende võimulolevate rahasotsidega midagi pistmist.
e
10. aprill 2018, 17:51
Eks tuleb siis OTUSID muuta.
h
hm/ 10. aprill 2018, 17:48
RB ei ole funktsiooni Eesti rahva jaoks, Ainsana saab välja tuua võimaluse, et Tallinna inimesed saavad sellega Riiga sõita. Pärnusse ei ole mõtet, sest raudteejaam asub linnast väljas. RB esimene mõju on juba käes - Lelle ja Pärnu vaheline rongiliiklus peatatakse järgmisel aastal. See kuidas sealse piirkonna inimesed liikuma hakkavad, ei huvita kedagi.
k
10. aprill 2018, 18:06
Kas praegu ei saagi Tallinnast Riiga sõita?
r
Raavi Tõivas/ 10. aprill 2018, 18:23
Saab ikka-hea uus asfalt,anna ainult minna.
i
Irf/ 10. aprill 2018, 19:04
Autoga on halb minna - kui rongiga Riiga sõidad, saab tagasiteel rongis pudelilt punni maha keerata, aga roolis olles võib politsei puhuma panna ja peab kaine olema.
s
söör fon krat / 10. aprill 2018, 19:13

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee