Eesti uudised

EAS paneb 11 Eesti väikesadama arendamisele õla alla (8)

Toimetas Silja Ratt, 10. aprill 2018, 13:23
TRIIGI SADAM SAAREMAALFoto: TEET MALSROOS
Ettevõtluse arendamise sihtasutus (EAS) otsustas toetada 11 väikesadama arendamist kahe miljoni euroga. Toetuse abil täiendatakse Eesti väikesadamate võrgustikku, aastaks 2020 luuakse kokku ligi 20 uut töökohta ning nii uutesse kui ka olemasolevatesse sadamatesse lisandub kokku 114 uut külaliskohta.

EASi juhatuse liikme Sigrid Harjo sõnul on toetuse eesmärgiks aidata kaasa tervikliku väikesadamate võrgustiku loomisele Eesti rannikul, kus sadamateenuste kättesaadavus on tagatud iga 30 meremiili tagant.

„Sellise tihedusega sadamavõrgustik võimaldab harrastusmeresõitjatel mõistliku pikkusega päevateekonnaga Eesti vetes liikuda nii, et oleks võimalik sadamas ööbida,“ selgitas Harjo. „Lisaks sadamavõrgustiku tihedusele on oluline külastajatele kõikide vajalike teenuste olemasolu sadamas, mis ühelt poolt meelitaks alustega saabujaid sadamasse jääma pikemalt kui üks öö ning teiselt poolt tooks piirkonda maismaad pidi saabuvaid külastajaid,“ lisas ta.

Kokku saab toetust 11 sadamat: Tallinnast idapoole jääval põhjarannikul toetatakse Hara, Kaberneeme, Eisma ja Narva linna sadamaid. Tallinnas toetatakse Kakumäe sadamat ja Lennusadamat ning linnast läänepoole jääval põhjarannikul Dirhami ja Alliklepa sadamaid, Pärnus Pärnu Jahtklubi jahisadamat, Vormsil Sviby väikelaevasadamat ja Saaremaal Triigi väikelaevasadamat.

Lisandub ka päris uusi sadamaid

Uute, kõikidele nõuetele vastavate sadamatena lisanduvad väikesadamate võrgustikku näiteks Alliklepa sadam, Hara sadam ja Eisma sadam.

„Nendest Hara sadam on endine nõukogudeaegne salajane objekt, mida toonastel kaartidel ei eksisteerinud. Hara sadamakompleks on unikaalne militaarrajatis mitte ainult Eestis vaid üleilmses mastaabis. Projekti tulemusena rekonstrueeritakse sadamahoone, mis on sadama olulisim hoone hoides endas ENSV-aegset ajalugu. Täna ei täida Hara sadam ega sadamahoone väikesadamate nõudeid ega suuda külalisaluseid vastu võtta, kuid hoone rekonstrueerimise tulemusena on sadam võimeline uuesti erinevaid teenuseid pakkuma,“ lausus Harjo.

Eisma sadamas süvendatakse projekti abil sadama faarvaatrit ning akvatooriumi, mis on selle sadama suured kitsaskohad, sest praegu ei ole võimalik suurematel alustel seal peatuda. Süvendamine võimaldab sadamal võtta vastu suurema süvisega alused, mis saabuvad naaberriikidest, tõi Harjo näiteks ka teistsuguste kitsaskohade lahendamisele suunatud projekti.

Väikesadamate võrgustiku väljaarendamise toetust kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

8 KOMMENTAARI

k
Kui siis... 10. aprill 2018, 17:53
Vallavanemate ja poegade võlud. Toompeale ja ringiga tagasi. Jetihooaeg algab, siis suplejad hoidku alt. Ajavad alla.
h
Huvitav 10. aprill 2018, 17:18
hakatakse Alliklepa sadamat ehitama. Minge ja vaadake kui suur elu käib läheduses olevas Ristna sadamas. Väravad aastaid suletud, terve kompleks seisab. Kas keegi tõesti rahakasutuse eest ei vastuta?
Loe kõiki (8)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee