Eesti uudised

Tänan, ei! Puidurafineerijad ei võta vastu Viru-Nigula vallavanema kutset tulla Kundasse

Asso Ladva, 6. aprill 2018 23:36

61 KOMMENTAARI

k
Kunda/ 9. aprill 2018 07:43
elanikke ei häiri miski peale seda, kui nad halli tolmu seest veidi välja tulid.
ü
üks/ 8. aprill 2018 21:07
ära karanud poliitik arvab ,et tema on õige mees viru-nigula rahva eest otsuseid tegema .võib- olla järgmiseks kutsub see rahvateener vene väed viru-nigula valda kaitsma. Tegele oma vanarauaga Lajoses ja jätta ikka suured otsused mõistuse ja haridusega tegelaste teha.selline soovitus sellele taibust vallajuhile
p
pärnakas/ 8. aprill 2018 12:54
Minge aga Tartusse. Tartu ülikooli staatus saab varsti ju nii kui nii lõpu, kui see Pärnusse kolib. Keda siis hais häirib, võivad ka siia kolida. Linna, mis areneb.
t
8. aprill 2018 08:45
Täpselt nii. Tekibki küsimus millised farmid tuleb sulgeda, kui tekib tsellumonstrum, sest saastekoormus peipsile ei tohi suureneda. Sama ka teiste puidutööstustega, mis hakkavad konkureerima puidu peale, samas keskonda reostavad minimaalselt. Transas sama lugu. Tahavad saada eri tingimusi ja suurema kogukaaluga veokeid teedele. Nii loodusreostuse, metsauuenduse ( istikutoetus noorendike hooldus, metsakava toetus), kui teede remondi maksavad kinni kõik eesti maksumaksjad. Samas kasumi topivad taskusse üksikud eriti kavalad ja nahaalsed ärimehed. Noh tõenäoliselt oma noosi saavad ka mõningad poliitikud või erakonnad.
n
Nahhuj meil see tehas-reostab/ 7. aprill 2018 23:11
paneme ka farmid kinni-haisevad. Müüme raudtee Kuusakoskisse- see poolitab Eestit. Rekkaliikluse samuti keelame ära-liiga palju õnnetusi. Hoopis halame ja nutame , et tööd ja leiba pole riik midagi ei tee.
n
No mis jälle ei sobi,/ 8. aprill 2018 20:04
et nii palju miinuseid laoti? Olen ju oma seekordses kommentaaris nii tehase farmide, raudtee kui ka raskeliikluse vastu? ;)
a
Andres/ 7. aprill 2018 22:52
A tehke Lätti siis oma tehas.
j
8. aprill 2018 02:19
just, lätis on need läti, leedu, valgevene ja vene metsad hulga lähemal..
m
mnde/ 9. aprill 2018 07:35
Eesti mets kaa siin samas :P
t
7. aprill 2018 21:05
tartu pole tööstuslinn ja me ei taha mürgist tehast. te polli ,kohava ja kolmas isik, kas te ei väsi pidevalt valetamisest. minge te siit minema, kust tulite, mürgitajad.
s
7. aprill 2018 18:52
See tehas pidi ju nii ultra moodne olema ning ainult kõrgtehnoloogilist ülikallist toodangut andma ja nüüd äkki ei suuda tartust 190 km kaugemal ära tasuda. Või kogu see innovatsioon ja kõrgtehnoloogia on see, et transpordi pealt hoitakse kokku. Lisaks võimalus odavalt loodust reostada ja mega kogus tooret saada odavalt. Kogu äri.
t
teaduslk tolerantsism/ 8. aprill 2018 02:18
sellise argumentatsiooniga ei tohi oponeerida.
See ei ole tolerantne.

m
7. aprill 2018 18:26
Muuseas pange tähele, et eesti suuri omamaiseid edulugusid...
Olympic müüakse,
osa Tallnkist taheti ka just müüa.
kui tehakse see puiditehas appelleerides omamaisele kapitalile.. siis edasi mõtle ise, loe paar rida ülevalt poolt...
t
Teeline/ 7. aprill 2018 17:36
"Kõigi nende aastate jooksul ei ole puidutehasest tulnud mingit haisu,“ pajatab Rein. "Kunagi Kehras käies ma tundsin, kuidas sealne tehas haises. See oli ikka jube.“
Aga asi, millest Rein aru ei taha saada on see, et Tartusse tahetakse ehitada haisvat tselluloositehast, nagu Kehras, mitte lõhnavaba puitmassitehast.
Sama juttu ajab ka Vallbaum, ajades segamini tselluloosi- ja puitmassitehased.
l
lõuna eestlane/ 8. aprill 2018 12:15
Ja nii ongi,tegin kolm aastat tagasi Kehra tehases elektri töid, seda mädamuna haisu tunned iga päev, uus tehas kindlasti kvaliteetsem, aga see ei muuda tööstust !
m
Manivald/ 7. aprill 2018 15:43
miljardi (Al Bundi keeles dziljoni) meeste äriplaan paljastatud - tööjõuks tudengid ja tasuta praktikatunnid. Lihtnee
u
Uarabei/ 7. aprill 2018 13:42
Ärimehed tahavad suurt saaki aga jäävad kõigist ilma. Vanasõnagi selline:Parem üks varblane peos kui kümme katusel. Ehk ei pea vanad vanasõnad paika ja vaja kogu vanasõna arsenal üle vaadata.
r
Rain Paltika/ 7. aprill 2018 13:28
On ikka jube projekt küll. Teadlased tahaks rahulikult raekoja platsil jalutada- aga näed ei saa- Kohava tahab keset linna tehase ehitada.
t
Tiit/ 7. aprill 2018 13:25
Sidrunid anti just selle eest, et tehas Tartu lähedale tuleks.
t
Tiit/ 7. aprill 2018 14:11
See tehas sobiks hästi Tallinasse Ülemiste järve äärde. Mage vesi olemas, puidu toomine on tühiasi. Heitveed on teadlaste jutu järgi nii puhtad, et mingit reostust joogiveele karta ei ole.
t
T. Zoomere/ 7. aprill 2018 13:22
See hirmus kassikusehais on Eesti teaduse surm. Kuidas muidu saaks järgmised kakskümmend aastat geenivaramut teha. Käed eemale maailmatasemel Eesti teadusest! Meie teadus on maailmas kõige parem- mis siis, et keegi väljaspool Eestit sellest midagi ei tea.
k
kõrgeim,200€ neile kõigile/ 7. aprill 2018 12:19
v
vabandust,/ 7. aprill 2018 12:23

i
imelik/ 7. aprill 2018 11:18
et vallavanemaks saab tundmata isegi eesti maad. Tartu pole esiteks ei tööstuslinn/piirkond jaeivaja Tartu ka 200 töökohta, mida kunda vkiviõli vb vajavad. Ei usu, et tartu linnapea käiks vallbaumi haldusalas elu ja asju korraldamas, ei usu ka et Tartu linnapea vallbaumi abi vajaks tartu asjade ajamisel.
m
mall/ 7. aprill 2018 11:11
Kohava ja Polli käitumine meenutab mulle Kadri Simsoni ambražuurile viskumist tasuta bussisõidu nimel.
k
Kui on selgeks tehtud,/ 7. aprill 2018 10:58
et Emajõgi on juba praeguse heitvete koormusega hädas,siis peaks jutt lõppema.Samal põhjusel ei ehitata Türi staadionile tuumapolügoni ja Saaremaa Karu järve ei ladustata teise ilmasõja aegseid keemiarelvi.
i
innovatsioon/ 7. aprill 2018 18:19
aga võiks olla ju öko keemiahoidla mahedas järves, kaldal sildid objekt ehitatud euroopa liidu rahade toel?
k
kui l o l l saab üks mees olla/ 7. aprill 2018 10:55
„Siin ei ole mingit kiusu. Me teeksime seda hea meelega kas Virumaal või Pärnus. Aga kui soovime konkureerida samasuguste tehastega Euroopas, siis peavad tingimused olema konkurentidega võimalikult sarnased. Puidurafineerimistehase rajamise üks eeldus on Läti puidu kasutamine, kuid Kunda asuks sellisel juhul tooraine tarnimise areaali ühes servas,“ selgitab Kohava. „Praegu ei ole Eestis teadaolevalt investorit, kes riskiks nii suure tööstuse rajamisega Kundasse.“ Kui tahate kasutada enim Läti puitu siis Pärnu on ju IDEAALNE koht selleks, või arvate , et Pärnu on kaugemal kui Kunda? Siin paistab lihtsalt mõnede meeste rahakoti lisandumas miljoneid ja muud ei midagi. Seepärast ka selline haige inin nende poolt. Lisaks Kundale oleks ju väljaveo logistika tunduvalt odavam kui Tartust.
i
Irf/ 7. aprill 2018 11:05
Kui soovid tulu, ei tohi karta kulu! Alati ei saa oma äri ajada seal, kus ärikatel on parem, vaid seal, kus lastakse. Ja kui Tartus ei lasta, siis tuleb tõepoolest mujale kolida - Kundasse või Ahtmesse või Sinti. Kogu lugu.
s
setu/ 8. aprill 2018 12:27
Kui tahavad suurt kasumit mingu venemaale, seal metsa ja sm. Putin imetleb investeeringuid ?
l
Logistik/ 7. aprill 2018 10:52
Aga kustkohast seal Kundas see piisav tööjõud tuleks? Teiseks, Lõuna-Eesti metsad, mida oleks hakatud tselluloosiks ümber töötama jääksid sellisel juhul v
ga kaugele ja transpordikulud neelaksid suure osa planeeritud kasumist. Tartus saaks transpordiküsimust suures osas aga lahendada odava palgiparvetuse teel. Mööa Väikest ja Suurt Emajõge muudkui hakkaksid palgiparved liikuma. Kas vooluga allajõge või ka puksiiri sabas ülesjõge. Samuti kõigil selle jõgikonna lisajõgedelgi. Just nagu muistegi.
i
irooniliselt/ 7. aprill 2018 11:14
Kahjuks on meil irooniataju juba hääbunud oskus.
h
homeeriline naer/ 7. aprill 2018 18:20
aga ärge proovige siis irooniat.
Proovige hoopis sarkasmi või satiiri!
t
töökohtade/ 7. aprill 2018 16:10
arv Äänekoskis on ca 175. Palju inimesi küll, ühe suure tehase kohta. Muidugi, kui meie mail on plaanis osa tööstusseadmetest asendada inimtööjõuga, siis on ehk vajaminevate töötajate arv suurem. Üldiselt pidi aga tehas tulema väiksem ja odavam kui Äänekoski tehas. Palkide parvetamine muide rikub samuti jõevett. Põhieelis Tartul ongi hea infra - raudtee- ja maanteeühenduse olemasolu.
l
Lõuna-Eestis.../ 7. aprill 2018 19:37
... ei jätku puitu isegi saekaatritele!
Tuuakse isegi Saaremaalt. Seega millisest materjalist Sa räägid :)
m
mall/ 7. aprill 2018 10:48
Täiesti mõistusevastane jutt. Kui paljudele ja kui palju on makstud, et lüüa rusikas laua peale ja öelda: siia saagu tehas ja teist võimalust ei ole. Et nad põrgus põleksid!
l
Lihtne/ 7. aprill 2018 10:37
Mees, Tartumaa ei taha sind ja sinu haisvat tehast!
j
ja / 8. aprill 2018 21:12
a
ansip IV/ 7. aprill 2018 10:29
Puidu maapealne transport on kallis. Kui puit juba sadamas on (ükskõik kas Sillamäe, Kunda, Pärnu jne) ostavad selle ära soomlased-rootslased. Estfor tahab maksta metsaomanikule ca 20 EUR tihumeetri eest vähem ehk puidu hind ilma sadamasse veota. Seepärast ka huvi ehitada tehas sadamast võimalikult kaugele, sest soomlastega nad konkureerida ei suudaks.
k
Kunda idee on ebaotstarbekas/ 7. aprill 2018 11:12
Puidu maapealne transport on muidugi kallis. Aga kuidas saaks Lõuna-Eesti metsad, mida toorainena silmas peetakse sellisel juhul Kundasse või Sillamäele, mida see puidu transport maksma läheks?
Sadamast on muidugi mugavam valmistoodangut, s.o. tselluloosi laevadele laadida ning väljamaale vedada. Aga arvestage, et valmistoodang - tselluloos- moodustab toorainest, s.o. metsamaterjalist vaid mõned protsendid. Kumb vedu oleks nüüd majanduslikult otstarbekam? Kas vedada läbi kogu Eesti miljoneid tihumetreid metsamaterjali, et oleks mugavam sadamast sadakond tuhat tonni valmistoodangut tehasest otse laevadele panna. Või vastupidi, rajada tehas tooraine lähedale ja hoida kokku puidu trantspordikulud. Ning vedada sadamatesse ainult väike murdosa, puidust saadud õpptoodangu näol?
a
ansip IV/ 7. aprill 2018 11:41
Kütuseaktsiisi laekumise koha pealt oleks muidugi õigem vedada mets sellisena nagu on, sadamasse (eeldusel, et metsaveoautod Läti tankima ei käi:) ). Mu kommentaari mõte oli see, et metsaomanik ei võida sellest tehasest midagi. Veofirmad kaotaksid, sest neil jääb tööd ja töökohti vähemaks. Estfor omakorda pressib tehast Tartusse sellepärast, et sadamate läheduses poleks neil hinda arvestades mingit lootust kasumit teenida.
k
kasumi/ 7. aprill 2018 16:14
jutt peaks erametsaomanikud eriti valvsaks muutma. Praegu nad loodavad kiiresti ja kallilt oma puitu tehasele müüa. Arvan, et see lootus ei täitu. Puidu eest hakatakse vähem maksma, kui sadamas. Tuleb odav puit Lätist, Leedust ja Valgevenest, sest nende elutustase on palju madalam kui siin ja meile müües on müüjadki kasumis. Meie oma müüjad aga peavad näppu imema.

e
Eesti/ 7. aprill 2018 10:25
suuruselt teise linna ja ümbruskonna valdade arvamus on null?! Kaks bisnesmeni on suuremad diktaatorid kui 100 000 elanikku? Neil on rohkem võimu kui Riigikogul ja valitsusel? See rull on ikka väga suur mis on avansina välja käidud?
t
tuleb/ 7. aprill 2018 11:21
lihtalt võidelda ja jääda kindlaks, et Tartu lähistele seda tehast rahvas ei luba. Ei tohi käega lüüa ja alla anda, ei tohi lubada suhtumist, et "egas meie, rahvas,rahameeste soovide vastu saa". Peab saama. See on ELU ja SURMA küsimus. Väga väga paljudele linnakodanikele, sõna otseses mõttes.
m
marks/ 8. aprill 2018 13:23
Järeldada võib et Tartu kandis toetajaid, kes praegu vagusi ja vait. Õigel ajal tõmmatakse rahva arvamusele vesi peale, see ju eesti .
r
RAA/ 7. aprill 2018 10:22
Kundast ei saa kogu Eesti loodust ära reostada.Puhas loodus ongi meile ainult jäänud,mida nüüd suure kiirusega püütakse hävitada.Metsad jne...Eestis polegi puitu sellise suure tehase jaoks.
j
Juku/ 7. aprill 2018 10:12
kui arvestatakse ka lätlaste metsavarudega, siis Piusa jõe vesikond ja Koidula raudteesõlme lähedus oleks ju alternatiiv. lisaks veel võimalus soodsate poliit-tuulte korral ka Venemaalt raudteed pidi midagi tuua või viia. heitvesi pidi ju nii puhas olema, et jõevett ei rikkuvat. Piirkonna arengule oleks suur pluss ääremaastumise vastu.
t
tehtud/ 7. aprill 2018 09:50
Metsajõmmid valisid TARTU tselluloosi pealinnaks!
a
ammugi/ 7. aprill 2018 11:23
on selgeks sanud, et tegu poleenam ratsionalsete ärihuvidega vaid rahvale koha kätte näitamise sooviga seltskonna poolt, kes on eestimetsast endale raha kokku ajanud.
m
maali/ 7. aprill 2018 08:55
sellist suurt tehast ei ole väikesele eestile vaja, hävitate oma ilusa riigi ära aga milline ärimees sellest hoolib
k
7. aprill 2018 08:46
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
Tuuletõmbus/ 7. aprill 2018 08:53
Millal sa seal viimati käisid?
k
kui/ 7. aprill 2018 09:16
pole käinud siis pole mõtet mulli ajada! Kunda on läinud puhtaks, oleks aeg hakata linna mõistlikult arendama.
r
Rändrahn/ 7. aprill 2018 08:44
Keskerakonna majandusmudel ongi hetkel selline, et kõik keerata tagurpidi ja segamini ja teevad seda väga jõuliselt. Näiteks ülikool kundasse ja keemiatööstus Emajõe äärde Tartusse. RB paraleelselt laevadega mööda mere äärt liikuma ja maksumaksja poolt kinni makstud bussid liikuma sinna, kus inimasustus pea olematu. Seega keskerakond jätab mulje nagu seisaks nõrgemate eest, tegelikult kasu saavad sellest ainult üksikud ärimehed. Seega Kesikud seisavad üksikute puiduoligarhide, transpordioligarhide ja seakasvatusoligarhide eest, kellel eestlased ja Eesti keskkond ja tulevik absoluutselt korda ei lähe.
e
Et siis/ 7. aprill 2018 09:05
pole vaja ei liha, transporti ega töökohti, elame ilma ka ära? Kui midagi sisulist öelda pole, võiks vakka olla, keski sõimamine on ka mõttetu tegevus...
m
Mõhk ja Tölpa/ 7. aprill 2018 11:08
Punavalitsus eesotsas kriminaalse keskerakonnaga selle Eesti tuksi keerab.
t
to et siis/ 7. aprill 2018 11:24
millestsul praegu puudus on? Lihast, transpordist v töökohtadest? Jutt ju pigem vastupidine, et tööjõust on puudus.
s
sain aru/ 7. aprill 2018 07:32
nende tsellupoiste äriplaan paistab kaugele läbi, neil juba praegu plaan tehas välisinvestoritele maha müüa, seepärast kõlbabki ainult tartu, ärge laske neil Eestimaad ära lagastada

s
See oli ju kohe selge/ 7. aprill 2018 02:13
Puit hakkab Lätist tulema aga siis ehitagu VALGA uue kaubajaama lähedusse , Õru jõele-milleks Tartu? Irw, parim variant oleks Piirissaare, oleks nii Venest kui mujalt jälle parvepoisid
j
Jahh/ 7. aprill 2018 13:44
aga kui homme tuleb puit soomest mis siis saab??
m
metsaveoautod ongi veel/ 7. aprill 2018 00:21
m
Mõhk & Co. Inc Ltd/ 7. aprill 2018 10:48
Järjest syveneb kahtlus, et kas vant olekski seda maad nii pahupidi kyndnud, kui nyyd aborigeenid seda ise teha proovivad?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee