(Marilyn Jurman)

Seekordne blogipostitus on hoopis teisest vallast, kui ma tavaliselt kirjutan. Võib-olla on keegi, kes mind kuuleb, kuid võib ka juhtuda, et see postitus jätab teid täiesti külmaks.

Kui nii juhtub, pole ka hullu, kuna saan aru, et lähen väga süvitsi ja joogaga mitte tegelevate inimeste jaoks ei pruugi need teemad olla huvitavad. Kuigi sukeldume kohe Instagrami joogamaailma, siis võiks meeles pidada, et need teemad kehtivad tegelikult ka teistes valdkondades. Kui olete ehk vahel mõelnud, et mis värk sellega on, et teie lemmikartistide sotsiaalmeediakontod näevad aeg-ajalt välja nagu superstaarisaate reklaamipaus, siis paotan teile veidi ust, miks nii on. Ja see kehtib ka minu konto puhul.

Aga selle loo peategelaseks ei ole mina, vaid üks minu lemmik jooganaine Dana Falsetti (@nolatrees), kes seisab selle eest, et jooga oleks kättesaadav kõigile nende kehatüübist hoolimata.

Everybody wants to know where the confidence comes from, the body love, the lack of internalizing perceptions as identity. A few things have helped me see myself through a different lens. Allowing myself to be visible after years of hiding is one. Seeing other fat babes represented and thriving is another important one. But mostly, it’s because I’ve put work into loving who I am and I see a whole lot of worth in that person. My body happens to be a part of that. I definitely have days where I look in the mirror and don’t love my belly or whatever body part. But I don’t let it stop me and THAT has been the important change. Because I love my whole self more than I dislike any part of my body on any given day. More than I care about what somebody else thinks of my body. It’s not that you have to love your body constantly to live freely and with confidence, it’s about loving YOU. The point is that the body isn’t everything, but you are!! Just like bodies don’t need to be healthy to be respected, you don’t have to love yours every second of everyday or validate it any way to keep on your hustle. Identity is a complex thing. On some days my body is a huge part of that and it empowers me, but other days I’m empowered by my ability to see my body, not feel particularly empowered by it, and go live anyway. I think it’s a beautiful thing to love your body, but it’s not a hurdle that needs to be jumped in order to start living. Just like you don’t have to lose weight to start living. The hurdle to jump is to break this narrative that our bodies are everything. So much conversation in wellness culture revolves around the body, a lot of it is diet culture reframed. I think we need to see ourselves as much more than all of that and stay very aware. And please follow/listen to @sassy_latte who has had me on this thought train. Photo by @jacquelynpotter.

A post shared by Dana Falsetti (@nolatrees) on

Minge vaadake tema Instagrami. Vaatamata suuremale kehaehitusele on Dana sama tugev ja painduv nagu ükskõik milline muu pisike blond joogaemme Eestist. Ta seisab ka selle eest, et inimesed ei hindaks teiste tervist paljalt kaalunumbri järgi ja selle viimase pärast on inimesed tema vastu väga ebaõiglased olnud. Vähemalt minu arust.

Loo teine peategelane on Alo Yoga (@aloyoga), miljoneid teeniv joogabränd, mida juhivad kaks meest ja mis reklaamib ennast kui erilist ja spirituaalset kogukonda.

Nende joogapükste hinnad ulatuvad üle 120 dollari ja kui sa Instagramis otsid inspireerivaid jooga lehekülgi, siis varem või hiljem satud mõne nende esindaja kontole – ambassadors, nagu neid kutsutakse. Mina näiteks olen @froosheesti ambassador. Päris eestikeelset vastet ma sellele sõnale ei olegi leidnud, aga põhimõtteliselt jagan ma @froosheesti vaateid ja soovin neid kokkulepitud tasu eest reklaamida. Just, kui teie lemmikstaarid teile Instagramis midagi soovitavad, siis enamasti tähendab see seda, et nad saavad selle eest palka (raha või toodete näol) nagu need näitlejad, keda te näete telereklaamides. Ja Alo Yogal on neid esindajaid kümneid ja kümneid ehk siis kui sa mõnda neist üle 300 000 fänniga joogatajatest jälgid, siis tõenäoliselt saad sa ka enda leheküljel pidevalt varjatud reklaami.

Mis siis juhtus? Juhtus see, et Alo Yoga ja Cody (@codyapp) kaebasid Dana kohtusse. Mille eest? Nonii, nüüd lähme sügavamale. Cody App on kanal, mis müüb online-joogatunde ja ka 24aastane Dana oli üks Cody kanali õpetajatest. Kui Alo Yoga ostis Cody ära, siis Dana ei soovinud uue kaubamärgi all töötada, kuna tema ja Alo Yoga vaated on erinevad.

Probleem selles, et nii nagu MyFitnessis on paljudel treeneritel seljas Nike riided, siis kannavad Cody treenerid Alo Yoga rõivaid. Paraku reklaamivad Alo Yoga riideid tavaliselt vaid väga peenikesed ja painduvad joogamodellid (just nii, ka joogamodellid on Instagrami joogamaailmas eraldi asi) ja see ei klapi üldse Dana vaadetega.

Dana võttis selle kohta Instagrami story's sõna ja tema sõnad olid ehk liiga emotsionaalsed, kuid siiski ausad. Järgmisel päeval kaebas suurfirma firma ta kahes erinevas USA osariigis kohtusse. Miks kahes erinevas? Levib kuulujutt, et seda tehakse kindlustamaks, et inimene võtaks vastu endale sobimatu kokkuleppe, kuna ilmselgelt ei jätku tal enda kaitsmiseks suurfirma vastu raha. (Paratamatult meenub Malluka insident Maalehega ja ei suuda mitte mõelda, kas tõesti Eesti firmad kasutavad sama taktikat ja teen suure aplausi Mallukale ja tema uuele hinnakirjale.)

Kas sellega asi lõppes? Õnneks mitte. Õnneks astus üks maailma populaarseimatest joogaõpetajatest, Kino MacGregor (@kinoyoga) Dana eest välja ja nüüd on see lugu nii Instagramis kui ka Twitteris üks kõige jagatumaid lugusid üldse.

There is something so magical and pure about yoga. It’s so hard to explain to people who don’t practice, but when you get on your mat it’s as thought a portal opens up in your heart straight to the sacred. As you feel parts of your body that have remained unfelt so so long you wake up to parts of your life that been unlived. It’s like a fog lifts and you wake up from a dream only to discover yourself and your truth. _ There is so much in life I feel I’m just starting to understand. And yet one thing I know for certain is that each time I get off my mat I’m a little bit nicer and a little bit kinder. I don’t have all the answers but I do know that my world has changed to a much more peaceful place since I’ve been practicing. While I love handstands and fun poses, the practice is so much of a humble space that happens between the body and the breath. It is more often the unseen experience that transforms and heals. The practice is solitary, quiet and introspective. It is its own reward beyond likes and comments. The wisdom of yoga speaks to you and through you beyond the pose. _ And in all this lies the sacred bond between teacher and student. There isn’t a day that goes by that I don’t think think about my teacher, Sri K. Pattabhi Jois. It’s been a long time since I’ve taught daily Mysore classes or workshops. The last five days have inspired me to plan some more Mysore Style intensives here in Miami. Would you be interested in joining? _ Guruji always said it’s the students who make the teacher. And it’s tru, I’m nothing with you to reach my words, watch my videos and pour your heart and soul out on the mat with me in class. So thank you for trusting me to be your guide into the inner tradition of yoga. I love you, I believe in you. _ #practiceyogachangeyourworld #onebreathatatime 🙏

A post shared by Kino MacGregor (@kinoyoga) on

Miks see mulle nii korda läheb? Esiteks on see kõik minu arust kohutavalt ebaõiglane. Lisaks avas see minu ees veel ühe ukse ja tänu @inversionjunkie postitustele (tema lehelt leiate kogu info selle kohta, mis tegelikult Instas toimub), sain aru, et Instagram ongi lihtsalt üks reklaamikanal ja Instaga on seal väga vähe pistmist.

Põhimõtteliselt tegelevad kavalamad ärimehed sellega, et nad valivad mingi hashtag'i (#) ja siis vajutavad sinna peale, hakkavad jälgima kõiki, kes seda hashtag'i kasutavad ja siis kui sa neid vastu hakkad jälgima, siis nad vajutavad unfollow. Sellised jälgijate korjajad tunned ära selle järgi, et tavaliselt neil on tuhandeid ja tuhandeid, keda nad jälgivad ja siis mingi hetk on vaid paarsada, ja siis algab kõik otsast peale. Mõned teevad seda sellepärast, et hakata Instagrami modellina raha teenima  – umbes 200 eurot postituse eest või 1500 eurot kuus, olenevalt palju sul jälgijaid on (Eestis enamasti küll antakse lihtsalt tasuta tooteid, mille väärtus ületab vaevu 20 eurot).

Teine asi on see, et tehakse nii-öelda inspireeriv lehekülg, nt Yoga Inspiration ja kogutakse sinna võimalikult palju jälgijaid eespool kirjeldatud viisil ja siis müüakse see maha mõnele suurfirmale, näiteks Alo Yogale. Ning ühel hetkel sa avastad, et jälgides @yogainspiration lehekülge, koosneb su Instagrami feed ainult Alo Yoga riietes joogamodellidest.

Mis oli selle loo point? Selle loo mõte on anda suuremale hulgale inimestele teada, milline kui ebaõiglane on üks firma ühe noore võrratu joogaõpetaja suhtes. Kui see teid rohkem huvitab, siis @kinoyoga, @nolatrees ja @inversionjunkie lehtedelt saate teada, kuidas teie saaksite aidata. Ja noh, võib-olla ka seda, et saades aru, kui tobe see maailm on, lubate end inspireerida hoopis päris elul, mitte vaid hoolikalt välja valitud piltidel.

Jaga artiklit

44 kommentaari

J
jääb  /   19:50, 9. apr 2018
arusaamatuks kuidas nii kohtlane inimene saab ikka ja jälle siin sõna võtta ??

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis