Eesti uudised

Plagiaadiskandaali sattunud reklaamiagentuur Division tagastab Kuldmuna auhinnad (7)

Toimetas Anett Rannamets, 5. aprill 2018, 11:56
Kuldmuna 2018 auhinnadFoto: Stanislav Moškov
Reklaamiagentuuri Division tabas eile halva üllatusena uudis, et nende loovusfestivalil Kuldmuna auhinna pälvinud pakendidisaini allhankijast autor on töö osaliselt plagieerinud. Division otsustas võidetud auhinnad tagastada.

Divisioni esindaja Aigi Sool kahetseb juhtunut ja peab seda valusaks õppetunniks nii oma ettevõttele kui sektorile laiemalt.

„Vabandame originaaltööde autori, kliendi, reklaamisektori ning kõigi teiste osapoolte ees ja teeme kõik endast oleneva, et tekkinud olukorrale lahendus leida ning tulevikus sarnaseid vigu vältida,“ ütles Sool.

„Saime valusa õppetunni, mis on kahtlemata õpetlik nii meile kui teistele reklaamitegijatele. Kutsume kõiki üles oma allhankijate loodut veelgi tugevamalt kontrollima.“

Sool tõi välja, et konkursile esitatud 20 tööst koosnevast seeriast 18 on Vladimir Prjadilshikovi ja Andrus Lemberi omalooming.

Divisioni esindaja lisas, et allhankija Kadi Hugo on tunnistanud, et ta ei informeerinud tellijat kahe plagieeritud töö algallikast ja esitles neid enda omadena. Ta on vabandanud nii Divisioni kui ka originaaltööde autori ees. 

Division on Soola sõnul olnud tööde originaalautori Malika Favrega kontaktis ning kunstnikul ei ole Divisionile ühtegi etteheidet.

„Favre on kõik tööd üle vaadanud ning tunnustanud Divisioni 18 originaaltööd kui tugevat sooritust, mis ei ole kuidagi tema loominguga seotud. Kadi Hugo on samuti tema ees vabandanud ja kokku leppimas autorile kahju kompenseerimises,“ lisas Sool.

Eesti vanimat loovusvõistlust Kuldmuna korraldava Eesti Turunduskommunikatsiooni Agenturide Liidu (ETKAL) täna hommikul kohtunud juhatus oli juba teadlik Divisioni soovist tagastada auhinnad ning hindab kõrgelt nende otsust.  

ETKALi juhatuse liikme Ivo Kallasmaa sõnul tegi Divison aumeheliku otsuse.

„Kahju on neist Divisioni disaineritest, kes tegid ära 90% tööd, mille puhul oli tegemist 100% omaloominguga ning mis väärinuks auhinda. Võttes arvesse sektori rolli ühiskonnas ja loovusvõistluse Kuldmuna mainet, ei saa me plagiaati kuidagi tolereerida,” sõnas Kallasmaa.

Samal teemal

4. aprill 2018, 14:01
Kuldmunal auhinnalise koha pälvinud RÕÕMu toidulisandite disain osutus plagiaadiks
19. märts 2018, 00:01
LOOMEVARGUS VÕI ŠNITIVÕTMINE? Kas aasta parim reklaam on maha viksitud?
17. märts 2018, 13:39
GALERII | Kuldmuna galal tunnustati aasta parimaid reklaamis ja turunduses

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee