Eesti uudised

Häirekeskus hakkab vastu võtma sõidukite saadetud hädaabikutseid  (23)

Toimetas Silja Ratt, 31. märts 2018 20:52
Telefoniga hädaabi numbri valimise asemel saab näiteks raskesse avariisse sattunud inimene nüüd autos SOS nuppu vajutada ning häirekeskusega ühenduse luua. Kui inimene aga ka nuppu vajutada ei jaksa, teeb auto kõne ise.Foto: Martin Ahven
Alates tänasest peab Euroopa liidu riikides müüki tulevail uut tüüpi autodel olema peal eCall süsteem, mis on õnnetuse korral võimeline ise häirekeskusesse hädaabikõne tegema.

"Aktuaalne kaamera" vahendas, et Euroopa liidu riikides võiks eCall rakendus aastas päästa lausa 2500 inimelu.

Euroopa Liidu direktiivi järgi peavad alates tänasest Euroopa Liidus müüki tulevad uue tüübikinnitusega sõidukid olema selle rakendusega varustatud. Eesti häirekeskus ja siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus ehk SMIT on igal juhul omalt poolt valmis kõnesid vastu võtma.

"Eks me ju ajalehest tihti võime lugeda, et hommikul möödakäijad leidsid teelt välja sõitnud auto näiteks. Inimesed olid autos hukkunud. Nendes olukordades võiks see eCall aidata päris hästi ja päris palju," rääkis uudistesaatele häirekeskuse koostöö ja planeerimise talituse juhataja Kaili Tamm.

Kuidas süsteem toimib

ECalli puhul on õnnetusse sattunud inimesel võimalik ise vajutada autos olevat SOS-nuppu. Kui ta aga ei ole võimeline seda tegema, teeb auto ise kõne.

Kui auto on ise häirekeskusesse helistanud, saavad selle töötajad õnnetuses osalenutega läbi avatud kõneliini rääkida. Kui autos ei ole aga keegi võimeline rääkima, saab häirekeskus kõnega koos ka muud olulist infot.

Kohustus eCall rakendus uude autosse panna kehtib uue tüübikinnitusega mudelitele. Samas tunnevad mitmed autotootjad huvi panna eCall rakendus peale ka uutele autodele, mis on vana tüübikinnitusega.

Häirekeskus teeb autotootjatega selles osas igakülgset koostööd, et need süsteemid tööle hakkaksid. Samas ei saa häirekeskus lubada, et turult ise soetatud süsteemidega kõned nendeni jõuavad.

Samal teemal

19.04.2018
Tuhandeid hädaabikõnesid katkestanud dispetšer pandi vangi
13.02.2018
Unikaalne tarkvaralahendus teavitab autoavariist automaatselt häirekeskust
02.11.2013
Autod saavad varsti lisaseadme, mis teatab ise õnnetusest häirekeskusele
11.03.2010
Euroopa Komisjon nõuab sõidukisisest hädaabikõnet

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee