Eesti uudised

Täiendatud!

FOTOD ja TV3 VIDEO | KAS TÕESTI? Lätist ostab enim alkoholi keskealine kõrgema hariduse ja palgaga Eesti mees

Denes Kattago, toimetas Triinu Laan, 22. märts 2018, 10:40

154 KOMMENTAARI

j
jeh/ 23. märts 2018, 14:39
see näitab meie kõrgete koolide taset, iga joodik saab diplomi ja "hariduse".
J
!!!/ 23. märts 2018, 09:46
Just! Haritud inimene oskab kalkuleerida, et mis on kasulikum. Kulud ning tulud kokku arvestada. Pealegi peab tal olema teatav majanduslik jõukus, t autot omada. Sest kuidas sa ilma autota oma 200 liitrit lubatud märjukest ära saad tuua? Kui elad kusagil kaugemal kui Valga linnas. Seljas ei kanna, käe
otsas ei too. Nii e iga Kesk- või Põhja Eesti paadialune lihtsalt ei saa Lätti viina ning õlle järgi minnagi.
j
juhm/ 23. märts 2018, 08:29
Emor peaks väga hästi teadma, et jaanuar ja veebruar on tühjad kuud, kus inimesed taastuvad jõulude ja aastavahetuse priiskamisest. Lisaks loevad ilma ja teeolud. Selle põhjal järeldada, et ostlemine Lätis on lõppenud, on puhas demagoogia. Niipalju siis Emori usaldusväärsusest.
j
Juhan./ 23. märts 2018, 07:53
Paljud tahavad teada kuidas teada kui paljud käivad lätis ostetakse kaup ja makstakse pangakaardiga see annab kõik välja kui palju ja kes ostavad.
e
Ega perekonnanimi äkki Tuha ei ole?/ 23. märts 2018, 09:54
Vana rebane jälgi maha ei jäta. Pole eriline kunst automaadist raha välja võtta ning sulas maksta. Ja pealegi on targemad põhjaeestlased hakanud Lätti sõites endale teekaaslase kaasa võtme, et kahe mehe portsjon ära tuua. kummalgi kõike jooke kokku vist kuni 230 liitrit? Et kui äkki piiril pagasnikusse ning tahaistmele vaadatakse. Võtab kaasa kas täskasvanud pereliikme või kas või mingi naabertänava jota. Kes kaaa sõidab, tel juttu puhub ja selle vaeva eest pärast pudelikanget ning tosina õllepurki vaeatasuks saavad.
l
lugeja/ 23. märts 2018, 07:48
Kantar Emori nime kandev "uuringufirma" eksib päris kindlasti. Et mitte vängemat öelda.. Alates sellest, et nt küsitleb vaid kuni 74 aastasi inimesi.
ä
ÄH ÄH ÄH/ 23. märts 2018, 06:14
JOODIKUDJA TARGAD JA KÖRGHARITUD ÄH ÄH ÄH ÄH ÄH ÄH ÄH
M
!!!/ 23. märts 2018, 09:54
Muidugi, mitte nii nagu näiteks on meie alalised trollid.
m
Mõmmik/ 22. märts 2018, 23:22
Lugesin ka seda kantari uuringut ja minu jaoks jättis ta sellise keskmine mustlase käe pealt ennustamise mulje. Aga selles keskmise ostja portreteerimises võib isegi mingi tõetera peituda,sest nagu üks mu tuttav kunagi ütles"kuntst ei ole raha teenida, vaid seda hoida"=vähema raha eest rohkem kaupa saada
i
Ivo/ 22. märts 2018, 19:32
Eestlased myyvad Lättist toodud öllet fb kaudu pidi tulus äri olema kast 25€!
k
KES SEDA KYST OSTAB/ 23. märts 2018, 06:14
ISEGI PEALE MAKSTES EI JOO

j
Juhan/ 22. märts 2018, 18:57
Miks ka mitte ! Natuke vaba raha on ja pisikene äri pannaksegi pöörlema.
s
Sass/ 22. märts 2018, 18:05
Ei usu seda juttu! Käime bussiga neljakesi, igaüks jätab alko poodi 300 ja toidupoodi 150 euri reisi kohta. Käisime detsembri lõpus ja nüüd märtsi alguses. Ostud on muutunud Eestile kahjulikumaks sest nüüd ostetakse Läti õllesid.
k
Küsimus/ 22. märts 2018, 17:57
Kes ja kuidas kogub neid andmeid?Avaldatud teabe saamiseks peab keegi olema päris pikka aega kohal ja küsitlema alkoholiostjaid, st. nende vanust, haridust ja rahvust.Alles siis võib teha kokkuvõtliku järelduse. Hetkel on see kõik vaid oletus ja kuulujutt.
m
maakas/ 22. märts 2018, 16:17
Tegelikult selline piirikaubandus on väga levinud. Vaadake või Rootsi - Taani, Taani - Saksamaa või eriti usin tegevus käib USA-Kanada piiril. Kõndige Kanada poolelt sinna USA poolele üle selle nn. Vikerkaare silla, noh Niagara kose kõrval ja seal alles piirikaubandus. USA poolel hiiglaslikud supermarketid kus tuhanded kanadalased omi sisseoste teevad! Vabakaubandus!
m
maamiis/ 22. märts 2018, 15:22
õige need on ju keskklassi rikkurid,ma ei saa aru,uuritakse neid,tulgu küsigu penskari käest kes saab 350.piiripeal peaks olema inimesed,kes uurivad,palju palk,kui 1000,ots ringi ja tagasi,rikkurid
e
Ehh/ 22. märts 2018, 15:20
Ikka sellist jama jauratakse.mina pole aasta jooksul kordagi eestist alkoholi ostnud ja ei osta ka. Käin ise? Ei? mul elab poeg Pärnus ja kui varud otsas käib ära.Riik raputagu edasi tuhka pähe... kuid mul on endiselt kurb kuidas puuetega lapsi ja nende peresid nöögitakse 30- se hooldaja tasuga ,või ei maksta toitjakaotuspensioni ,või ei leita raviks raha.... samas ollakse nõus tselluloosi vabrikule mida iganes rajama.riik raiskab häbenematult rahva raha ja rahvas usub nende lolli juttu...
r
22. märts 2018, 16:01
a
absurdne riik/ 23. märts 2018, 02:23
Kuidas sa saad hooldaja tasu 30? Mina saan 23,4 jewrorubla (millest pank võtab veel 16 senti endale) - eriti kõva sõna raske puudega invaliidi hooldamise eest! Saab ühe korra poes käia.
m
maakas/ 22. märts 2018, 15:06
Nii palju kui mul tuttavaid, kõik ostavad Lätist ja mitte ainult alkot! Maksud sõidavad Lätimaale!
l
linnakas/ 22. märts 2018, 18:35
Ja niipalju kui minul tuttavaid, käib nendest vaid üks pere Lätist alkot tooma, päriselt. Inimesed ja nende tutvusringkonnad on erinevad,
a
aktsis/ 22. märts 2018, 14:48
Tänu rahva tervise parandamisele alkoaktsiiside tõusu näol, on eesti rahva tervis tõepoolest paranenud, alkot ostetakse eestis vähem. Eesmärk on saavutatud või eesmärgile lähenetud. Aga mis asi on aktsiisi laekumise häda? Kui vähem juuakse, laekub ka vähem, loogiline.
k
kas ikka/ 22. märts 2018, 15:08
Alkoholi liigtarbimine ei anna koheseid tagajärgi. Haiguste arenemine tahab vähemalt paar aastat kui mitte rohkem. Seega - praeguse ralli reaalseid tulemusi näeme ehk 4...6 aasta pärast.

e
Ega/ 22. märts 2018, 14:34
Rikkuritel pole ju oma raha kuhugi panna
o
on/ 22. märts 2018, 14:41
küll panna. Mis lätist üle jääb viin soojale maale.
p
paparatso/ 22. märts 2018, 15:23
2
2 kõrgharidust Tartu Ülikoolist/ 23. märts 2018, 02:31
Mul ka hetkel veel 64 pudelit Läti viina kuuris. Aga plaanis paari nädala pärast igaveseks emigreeruda soojale maale siit ajuvabast riigist. Üheotsa lennupilet netist juba ostetud. Kõrini. Paarkümmend pudelit jätan sõpradele ehk maha. Seni joon labaselt. Valasin just välja. Proosit.
e
Ega/ 22. märts 2018, 14:34
Rikkuritel pole ju oma raha kuhugi panna
m
Mofo/ 22. märts 2018, 15:34
Või siis kulutavad nad planeerimise ja finantside olemasolu koosmõjul sama asja peale mitukümmend % vähem raha.
t
Tiit/ 22. märts 2018, 14:32
Mille järgi üldse voetakse, palju Lätist alkoholi tuuakse. Ei ole kordagi näinud kedagi seal eestlaste ostetud kaste ja pudeleid üle lugemas.
Sama oli ka siis, kui soomlased Eestist massiliselt alkot üle vedasid. Siis oli jutt vastupidine, et soomlased viivad hästi vähe, eestlased joovad koik ära.
Äkki on eestlased hoopis hakanud vähem alkoholi tarvitama,selle peale ei tulda.
n
nii on/ 22. märts 2018, 19:33
ennem, kui õiged numbrid ja miinused eelarvereal kirjas, võib kõike kokku kirjutada.
prognoosidega oli sama lugu, kõikusid ala 50 milli.
ja ikka pandi puusse. lollide lollitamine ja tarkade vihastamine
m
Mina loen/ 23. märts 2018, 02:35
Olen toonud 1 aastaga kokku 550 pudelit viina ja 16 kasti õlut. Terve peetäie sööki ja iga kord auto bensu täis pannud. Mingit väikest sodi ka veel lisaks. Seega päris kena summa Eestist välja.
n
no muidugi!/ 22. märts 2018, 14:07
kõrgema haridusega mees teab, kuidas raha säästa ja kõrgema palgaga saab ju kohe kuu aja varud ära tuua ühe otsaga. ega siis täisparmud lätis ei käigi, kui just piirist 5km kaugusel ei ela, need on ikka rahul oma süütevedelikukesega, mille hind pole ma ei tea kaua tõusnud.
n
nõus/ 22. märts 2018, 14:32
Just-just, need on need kodused salajoodikud, kel teine elu lauajala taga...
t
to nõus/ 22. märts 2018, 14:40
??? salajoodikud, paistab, et kellegile läks miradi eriti hinge, eks see kadedus on
o
22. märts 2018, 18:37
Ohhoo, mis ajast joodikuid kadestama on hakatud? Tule taevas appi, milline lapsesuu.
t
to // 23. märts 2018, 10:43
lapsesuu oled sina, et arvad, et joodikud käivad Lätis ja kodus kjoovad salajoodikud Lätist ostetud viina :)))
t
to /18:37/ 23. märts 2018, 10:45
et Lätis käivad joodikud ?? tead lapsuge hoia oma suukene söögi jaoks :))
n
Nii on/ 22. märts 2018, 14:04
Läti osturalli pole kellegi vaesekese puuduseprobleem, vaid nutikrikkurite täiendava ahnuse turbonupule vajutamine.
n
no/ 22. märts 2018, 13:10
ei saa me läbi lätita,jälle tasuta reklaam viinatootjatele.kes käib.las käib,miks aga seda suppi peab kogu aeg soojendama.
s
sellest ometi ei saa ju piuksatada/ 22. märts 2018, 13:27
et eile Moskvas VM korraldas briifingu Skripali teemal ja "demokraatliku lääne" väljavaated on väga nirud.Kohal oli rahvast omajagu.Lepime siis jälle Läti viinaga kui muudest asjadest vakka peab olema.
k
22. märts 2018, 13:10
kõik on õige. pagasnikutäis õlut maksab isegi läti hindade juures piisavalt, et suvaline eesti külaõli seda kastide kaupa varuda ei suuda.
P
..../ 22. märts 2018, 14:43
Paari aasta eest naerdi sind välja, kui pakkusid pudelit viina või kilekotiga õlut mõne töö eest ,mille jaoks polnud endal aega. Alkoholi eest eriti ei viitsitud liigutada,see tuli niigi kergelt kätte. Õnneks tuli riik appi ja muutis alkoholi aksepteeritavaks ja nõutavaks maksevahendiks. Ega terve küla ei peagi lätti sõitma. Kui oled lahke inimene ja aitad teisi siis lõpptulemus on igati positiivne. Tänutäheks hädaliste aitamise eest toetatakse aitajat mõistlikkuse piires.
p
22. märts 2018, 15:57
Pudel on alati parim valuuta ja maksevahend olnud.
e
eksid/ 23. märts 2018, 02:53
Pudel või 2 viina on alati parim tasu töömehele maal. Oli see nii minu nooruses 1970ndatel ja saab olema ka peale mind. Valan välja ja tõstan pitsi.
l
Loksub Paika/ 22. märts 2018, 12:53
Varsti need haritud kõrgepalgalised seda enam ei ole,Käib Lätis,palju käes,hakkab maitsema ja varsti juhtimis õigusetta alkass valmis.Klapitab Rimi taga endasugustega...
8
8 viga.../ 22. märts 2018, 14:13

k
Kas/ 22. märts 2018, 12:49
sellest on tõesti nii raske aru saada,et Lätis käivad viina järel need,kellel on raha.Ühe pudeli pärast ei sõida sinna keegi ja see tähendab,et päris jotadel sinna asja polegi.Minu tuttavatest alkaššidest pole seal ükski käinud.
m
Mina / 22. märts 2018, 13:20
käisin ühe pudeli konjaki pärast et sõbrale 60 aasta juubeli puhul ümbrikule raskuseks panna. Meil on konjakite valik kesisemast kesisem ja hinnad röögatud. Lätis maksin pudeli eest 52 eur siin oleks maksnud 120- 140 eurot sama margi eest. Õpi elama.
a
ab/ 22. märts 2018, 21:24
Veel odavamalt saad konjakit läti ehituspoodidest! Odavamalt kui alkopoodidest, ntx 25-se saad 20 kätte.50 se 42 jne.
k
khm/ 22. märts 2018, 22:22
Täiesti õige tähelepanek.
r
rp/ 22. märts 2018, 13:45
Küllap seda teati varemgi, vaja oli vaid halvustavaid silte kleepida.
t
to Kas/ 22. märts 2018, 14:24
sellest saavad kõik aru, et käivad need, kelle raha, lihtsalt Maksuametil ja enda arust tarkadel poliitikutel oli vaja ikka propakandad teha, et joodikud käivad :)
õ
Õhtulehele/ 22. märts 2018, 14:25
:))) mida ta moderniseritie, et enam ei tohi lausa poliitikuid ka kiruta ?
t
tegelt poolas/ 22. märts 2018, 12:45
poolas on õlu 25 senti purk
2
2 zlotti odavamad = 45 centi/ 22. märts 2018, 13:04
Küll aga saab Tsehhist kozeli ja muu sellise purgi 7-8 krooniga.
e
Eks/ 22. märts 2018, 12:40
rumal ja harimatu ostab ikka igasuguse kauba esimesest ettejuhtuvast poest, olgu see siis alkohol või muu igapäeva eluks vajalik toode.
"
....../ 22. märts 2018, 13:02
"ei lähe mitte kunagi paar senti odavamat öllet km ja km kaugemalt tooma / 12:47, 22. märts 2018"
Seda on näha, et haridust on mõne sendi eest elu jooksul omandatud.
s
22. märts 2018, 18:41
See, et õ asemel ö oli kirjutatud šokeeris sind kohe nii hullusti? Või millest sa aru ei saa, lp haritlane?Muud öelda ei oska, siis hakkab tähte närima.
t
tüüpiline käitumine/ 22. märts 2018, 12:39
joodik mõtleb ainult järgmise pudelini, ühe pudeli saab arvestades aja- ja transpordikulu eestist siiski odavamalt.Ratsionaalselt mõtlev inimene ostab suurema koguse lätist ja paneb keldrisse
j
Jan/ 22. märts 2018, 12:37
Haritud inimene ju teab, et rikas pole see, kel palju raha, vaid see, kes vähe kulutab.
k
22. märts 2018, 12:19
Kuule täitsa huumorinurk on siin kommentaariumis. Üks ullike trumpab teist oma "saavutustega" üle. Oot loen natuke edasi, kus mõne muu teema juures kommenteeritakse, kuidas mitte keegi ei jõua mittemidagi osta, ei lastele ei endale. On ikka naljamehed.
t
to // 22. märts 2018, 12:26
kas sotsile läke midagi hinge ? :)))
m
22. märts 2018, 12:38
Mine sa ka kukele oma sotside jutuga. kas teisi inimesi, kes sinusugustest erinevat arvamust omavad, ei olegi enam olemas. Nagu papagoi.
t
to // 22. märts 2018, 13:08
:))) ma võin kukele minna, aga sots täpselt nii mõtlevad :)))
j
22. märts 2018, 18:43
Ja normaalsed inimesed samuti mõtlevad nii. Ainult tohmu korrutab oma sotsi juttu.
k
Kui vaja siis saab/ 22. märts 2018, 12:36
Ma ei saa kah enne kevadet lapsi kaasa võtta, pole neile saapaid käin üksi, aga kui soe siis ikka koos perega ja siis läheb auto kah käima
k
22. märts 2018, 14:44
kas sulle ei meeldigi tasuta huumor? :P
l
Lepime juba ükskord kokku lätis käivad siiski ainult ennast odavast lätisolgist täisjoonudjakysnud alkoholikud/ 22. märts 2018, 12:15
TAVALISELE NORMAALSELE EESTIMEHELE POLE KÜLL LÄTISSE ASJA
k
22. märts 2018, 12:42
Kas Eesti ja Soome õlu on Teie arust odav lätisolk ja Teie kvalifitseerute normaalse eestimehena.
o
ole nüüd !/ 22. märts 2018, 12:48
Mingi rahvapensioniga pool-kodutu küll ei jaksa Lätis alkot ostmas käia.
a
ab/ 22. märts 2018, 21:27
Ega ei peagi alati ise käima, lihtsalt annad tellimuse ja sulle tuuakse!
a
A/ 22. märts 2018, 12:52
Sellised eksitavad uurimused tuleks keelata jah ! AK ju ütles ,et Maksud Sõidavad Lätti oli promottide alkoralli : Need kes ALKO 1000-sse ei mahtunud ,sõitsid edasi järgmisse viinapoodi
ä
Ära/ 22. märts 2018, 13:05
karju, võta tabletid ära ja kui otsas siis apteegi tee on sinul kindlasti selge.
a
ab/ 22. märts 2018, 21:26
Sulle on hakanud vist see odav õlu juba mõjuma! Isegi mitte seda joomata, viimane aeg ravile minna!
v
villu./ 22. märts 2018, 12:14
Mul aastane alkovaru olemas. Spetsiaalselt alkoholi järele ei sõida aga kui satun Lätti ostan augud täis.
k
Kus elad?/ 22. märts 2018, 12:37
a
Artur/ 22. märts 2018, 15:00
Läti piiril ju kontrollli pole, pole mõtet pudeleid omale aukidesse toppida.
v
villu./ 22. märts 2018, 15:49
Tead Artur, Igal asjal on mõtet aga erinevalt Sinust, ma mõtlesin neid auke, mis peale joomist baarikappi jääb.

m
matsu/ 22. märts 2018, 12:12
Loomulik ju! Vaene inimene võib Lätist osta ainult siis, kui elab piiri ääres, näiteks Iklas või Valgas. See on ikka suht varakas rahvas, kes mööda eestit autoga ringi vurab, et siis Lätis terve keskmine Eesti palk alkoholina pagasnikusse toppida.
m
Mart/ 22. märts 2018, 12:00
asi on selles, hetkel pole pühasid ega veel suveilmasid, küll varti jälle hakatakse käima :)
p
Pühad/ 22. märts 2018, 12:21
on alles kuu lõpus tulemas kolme vaba päevaga. Isegi pühade eelne nädalavahetus alles tuleb. Aga statistika juba raporteerib märtsi andmetest. :)))
t
22. märts 2018, 12:41
teil on kuidagi nagu kurb, et vähem ostetakse. Miks see teile isiklikult nii hinge läheb, ei saa aru, et siin suuri osturetki ennustate. Mis ajast statistika teid kohe nii hullusti huvitab?
E
//// / 22. märts 2018, 13:33
Ei ole sugugi kurb. Lihtsalt on huvitav vaadata, kuidas statistika ajusid töötleb. Mõtlen selle all kõike, mida statistika enne sobivaks treib ja avaldab.
k
22. märts 2018, 18:47
Kas teiesuguste kindlameelsete, õigete eesti meeste ajusid annab tõesti töödelda? Äpukesed olete siis ju kui igasugune statistika teid endast nii välja viib ja teie read kihama paneb.
j
JA/ 22. märts 2018, 11:58
ilma reklaamita ei saa.peab ikka ära mainima.rahunege maha selle lätiga,aitab nende promomisest.
t
Tiit/ 22. märts 2018, 11:53
Propaganda lihtsameelsetele.
n
22. märts 2018, 18:48
No ja mis see lihtsameelne siis sinu meelest selle propagandaga peale hakkab?
h
Heino/ 22. märts 2018, 11:53
Ja vaatamata sellele, et läatlased hindu veelgi alla lasknud, alkopoodides enam eriti eestlasi ei kohta.
a
ab/ 22. märts 2018, 21:28
sul võib ka õigus olla, enamus ikka liivimaalased!
t
Tom / 22. märts 2018, 11:52
Aitan raskel hetkel ja lähen juba homme buumi edendama.
r
rein/ 22. märts 2018, 11:51
poliitbroilerid leheneegrite abil suutsid mingi buumi tekitada aga jah, kaua ja palju sa ikka juua jäksad
q
qqqq/ 22. märts 2018, 11:49
Oodake jaanipäev ära ja siis näete vaibumist.
m
22. märts 2018, 12:42
Mõtle kui uhkusega sa seda mainid. Et kohe nagu auasi või?
r
Raha / 22. märts 2018, 13:08
kokku hoida on alati auasi.
m
22. märts 2018, 18:50
Miks te kokkuhoidmise näitamiseks just selle teema olete valinud, võimalusi on muidki?
t
to // 23. märts 2018, 10:52
jah mina näiteks hoian rahakokku toidu, kütuse, ehitusmaterjali pealt, mida paljud teised ka teevad, aga seda meie meedia ei kirjuta

h
22. märts 2018, 11:45
Hahahaa, sotsministeeriumi tellimusartikkel? :D Kus ta siis vaibunud on.
m
22. märts 2018, 12:02
Muidugi, sina korraldasid ju oma uurimuse, mis on palju usaldusväärsem.
K
/// 22. märts 2018, 12:26
Küsitluses osalejana võin ma vastata nii kuidas parasjagu tuju ja tahtmist on. Kas saab seda siis usaldusväärseks pidada?
j
22. märts 2018, 12:43
Jah, oletame veel, mida kõike annab teha.
n
22. märts 2018, 11:44
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
olen ise/ 22. märts 2018, 12:16
koduõlut teinud, maitse pole parem, pealegi see ei seisa, varsti hapu, kui kiiresti ei joo ära.
l
22. märts 2018, 11:40
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
ü
Ühinen/ 22. märts 2018, 12:08
Kas läti lippe ja kleepse müüakse kohapeal, või peab registreerima?
e
22. märts 2018, 18:51
Ei, ärge Viljandit küll ummistama tulge, sõitke rahus eemale.
e
22. märts 2018, 11:40
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
ab/ 22. märts 2018, 21:29
No miks sa siis ise jood?
t
To 11:40/ 22. märts 2018, 22:15
Kuule, ära enam peale võta. Mis sa karjud siin.
s
sopaka kisa on vaibumas./ 22. märts 2018, 11:40
o
OB/ 22. märts 2018, 11:38
Nu on alles tasemel uuring. Aastavahetuseks toodud varud vajavad ära joomist , egas seda minema ei valata. Loomulikult pole see aasta järele paljud jõudnud, egas sellepärast pole veel mõtet sotsirajakatel õnnehõisete saatel messiase (alkoaktsiisi laekumise plahvatuslikku kasvu) saabumist kuulutada,
a
ainult oss ja statistika/ 22. märts 2018, 11:36
võivad sellist jura ajada,et vähem on hakatud jooma.
Tean üht ettevõtjat,kelle töömehed läksid peale tööd poodi,võtsid paar õlut ja hommikul tööle.
Keegi ei viitsinud peale õlle rüüpamist uute järgi kõmpida.(autoga ju ei saa enam)
Nüüd on varud keldris ja kui kaks õlut on joodud,läheb kolmas jne.
Teinekord tullakse õllelõhnadega tööle.
Mekutage aga edasi,-buum on vaibumas...
Jaanipäev on tulemas ja tarbimine kasvab.
Rahva tervis ennekõike!-oss.
e
Ed/ 22. märts 2018, 11:27
Lätis oli ju maksutõus. Enamik tõid enne ära. Mul kuni jaanipäevani pole lätti asja.
T
........./ 22. märts 2018, 13:15
Tänasest, 1. märtsist tõusis Lätis alkoholiaktsiis - piiritusjookidele lisandub keskmiselt 10, mõnel puhul ka 50 senti, vahendasid Läti raadio uudised
Kui veel eile maksis pooleliitrine õllepudel 72 senti, siis täna juba 79; veinipudeli hind tõusis 13 sendi võrra, liitrine viin aga maksab senisest veidi üle euro rohkem.
Aktsiisitõus tõstab Lätis alkoholi hinna samale tasemele Leedu omaga, kuid Eestiga võrreldes jääb see endiselt madalamaks: kange alkohol on poolteist korda odavam, õlu 2,5 korda.
Läti maksuameti hinnangul toob aktsiisitõus tänavu riigikassasse 227 miljonit eurot, mida on 15% enam kui eelmisel aastal. Järgmine aktsiisitõus on Lätis kavas järgmise aasta 28. veebruaril: kolme tuleva aasta jooksul on kavas tõsta alkoholiaktsiisi kokku 35% võrra."See, mis saama hakkab, on näha praegu naabrite eestlaste juures: langeb reiside arv, vähenenud on Soome turistide hulk," hoiatas alkoholitootjate liidu juht Vitols. "Neil on palju muidki probleeme, mille tõttu aktsiisikogumise plaan täis ei tule.
Prognooside järgi toob aktsiisitõus Läti alkoholikuplejatele 10-12% kasumi languse.

u
Urmas/ 22. märts 2018, 11:26
Kui jõulud ja aastavahetus oleksid märtsis, siis statistika järgi oleks %-d vastupidised ja näitaksid tõusvat trendi.
v
Vana Ahv/ 22. märts 2018, 11:25
Mul 10 kasti Alekokki keldris.Jätkub kuuks ajaks ja siis Lätti jälle.
e
Ei usu/ 22. märts 2018, 11:24
Et see perepidu lõpeb! Eile just kirjutas et meie väikses riigis viiakse aastas 100 last koomas haiglasse, surnukspõlejaid ja külmanuid kah jagub! Ei lõpe joodikumordad otsa ja nüüd ju lausa perereisid lastega.
m
Mofo/ 22. märts 2018, 15:43
Loe korra veel pealkirja ning ehk siis ei pane lastega reisijaid ja tugevate alkoholiprobleemidega inimesi päris ühte patta.
m
maakas/ 22. märts 2018, 11:24
Ei rohtu see rada... ja maksud sõidavad aga Lätimaale!
t
totrate riik/ 22. märts 2018, 11:20
Lätis on 24 õlut 8.99 eurorubla, Eestis sama kogus pea 20. Vahe on? On!
Bensu paned ka odavamalt paaki. Ossak kohtu alla ja vangi ehk riigi majanduse hävitamise eest?
a
aga/ 22. märts 2018, 11:33
tuleb jälgida Eesti poekettide soodukaid, sest siis saab siitki päris hea hinnaga alkot osta. Samas kui kütusekulu juurde panna, siis polegi see 24 õlut niiväga odav Lätist tuua. Pead ju rohkem ostma, et sõit end ära tasuks ehk lõppkokkuvõttes kulub rohkem kui 20 eurot.
Kõige odavam on veel üldse mitte osta -- 8,99 eurot nagu maast leitud :)
e
22. märts 2018, 11:46
Ega ainult alkoholi ei tooda. Meie käime näiteks Lätist süüa ostmas. Tankimas.
k
kodanik Zimbabvest/ 22. märts 2018, 15:02
Äki on elamisemaksud ka odavamad?
s
siss / 22. märts 2018, 11:45
selle 24 õlle kohvri aktsiiside erinevus on 2.40 , lisades siia sellest suureneva käibemaksu 0.48 ,saame 2.88. Kes on see "totter" , kes võtab ülejäänud 9-10 eurot ??
m
22. märts 2018, 12:14
Mida 2.40 erinevust, selle portsu aktsiis ei ulatugi 2,40 - ni.
s
siss/ 22. märts 2018, 12:26
Miks on riik totter , kui selle kodanikud ei tea õlle purgi aktsiisi , vast see kiruja on ise.
i
22. märts 2018, 12:11
Iga bensu liitri pealt võidad terve 1- 2 senti. Tahad eriti odavat bensu saada, siis sõida piirist kaugemale, Riiga, seal leiad, kui otsida viitsid teinekord koha, kus võimalik võita koguni 5 senti liitrilt. Õlledega see asi päris nii ei ole. Purk õlut , see kangem ja suurem purk, maksab 70 senti. 70 x 24 = 16.80. Odavamad õlled on lahjad ja purgid väikesed. Enne kui letilt rabad, peab vaatama , mis seal sees ikkaon. Bensuga sama lugu, võid tihti solgi otsa sattuda. Aga kui paak ikka päris tühi ja raha ka ei ole, siis ainuke väljapääs on muidugi Lätti.
k
khm/ 22. märts 2018, 22:12
Kohe näha, et pole ise Lätis käinudki.
m
Maamiis / 22. märts 2018, 11:19
Inimestel varud ju ! Ise ka ootan kevadet ,et tee kuiv ja lehedki rohelised.
p
22. märts 2018, 11:18
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
p
patrioot/ 22. märts 2018, 11:44
Kirjutatakse meedias, et suuremad patrioodid joovad 200 õlut nädalas ja suveks soovitakse 250 piir ületada
p
Pets/ 22. märts 2018, 11:17
Lihtsalt ei jõua juua:D
See joomine on ju tegelikult väga väsitav ja kurnav tegevus.
a
atleetvorst/ 22. märts 2018, 12:10
Joomine tapab vähem kui sport .
a
atleetvorst-le/ 22. märts 2018, 15:02

l
Lihtsalt ilm on kehva!/ 22. märts 2018, 11:17
Varasalved on täis ja eks vastavalt vajadusele!
e
Elagu kurjategija Oss/ 22. märts 2018, 11:15
No mul on hetkel Lätist toodud (Eesti!) viin laual ja võtan mõnuga. Üle 50 pudeli veel kuuri all. Läti vorsti on ka. Suitsukana jne. Sügavkülmas üle 60 kilo Läti hakkliha, maksa, kanakaela koerale jne. Kui ikka hakkliha on 2,5 eurot kilo, siis tasub ära. Autos on Läti bensiin. Proosit, pees riik ja pätist minister!
m
Maamiis/ 22. märts 2018, 11:22
Kui nii palju viina kulub ,siis ju mõtet destilaator muretseda ja " käsitööviina" teha.liitri omahind alla euri!
5
22. märts 2018, 12:14
50 pudelit viina ja 60 kilo hakkliha? Tule taevas appi.Mõistuseraas kipub mõnel ikka hüvasti ütlema. Sõjaks valmistud või? Aga kuidas hambaarsti külastamisega on? Küsin sellepärast, et eile oli siinsamas artikkel kus inimeste käest küsiti kui tihti nad hambaarsti külastavad. Peaaegu kõik kommenteerijad ahastasid, kuidas neil ei jätku selleks raha ja täna, näed, alkoteema juures ei kurda selle nappuse üle keegi, üks trumpab teise kokkuostetud kogustega üle.Ja kui odav see hakkliha siis on, et mõistuse võtab? Meil eile Turul oli 3 eurot kilo Kui veel odavamalt pakutakse, siis ei koosne ka enam lihast. Anna abi.
k
22. märts 2018, 14:20
Kuule ballett ''Luikede järv'' maksab ka piletina ooperiteatris 5€.
5
22. märts 2018, 18:56
50 pudelit viina ja 60 kilogrammi hakkliha, hahahaaaa...
b
B/ 22. märts 2018, 11:13
Tõsiselt või?
Need statistikud on ikka tõeliselt ägedad. Kuidas nad saavad nii 100% kindlalt väita, et ostutrend on langemas?
Kaardimaksete järgi?
Võibolla said inimesed targemaks ja käivad nüüd sularaha eest maksmas. Närige siis oma statistikat.
Lisaks on praegu libe. Teeolud kehvad. Oodake jaanipäeva. Õige möll algab alles.
j
Ja ja.../ 22. märts 2018, 11:29
...meil ju palju ka selliseid kellel Soome pangakaart ja maksavad Lätis sellega. Mina ise ja veel palju mu tuttavad ka ,kes Soomest tulles teevad nädalavahetusel treti Lätti,et sealt jooki Soome kaasa osta. Nii endale kui ka müügiks.
s
siss/ 22. märts 2018, 11:39
Kaardimakse terminaali jääb märge sõltumata sellest millise riigi pangakaart on.
t
To Siss/ 23. märts 2018, 10:52
Muidugi jääb märge, aga nagu oleks soomlane ostnud Makstud ju soome panga arvelt.Ega pank juurde lisa,et soomes elav eestlane.
u
u uurijad / 22. märts 2018, 11:34
kammisid end Lätis sassi....ei tea kas Riia ikea sse tuleb alco lett
b
buum / 22. märts 2018, 11:09
ei saa lõpmatult ju kesta kui kõik panipaigad täis
t
tuuakse/ 22. märts 2018, 11:06
vaid suuremaid koguseid korraga ja keldrid saavad täis, ei mahu enam. Vaadake poodode käibeid, mitte käimiste kordi, statistikud.
ä
ära pläkuta/ 22. märts 2018, 11:16
t
to ära/ 22. märts 2018, 12:03
mismoodi kommentaator tuuakse Ossy palgaline ? :)))
o
ohoh/ 22. märts 2018, 11:05
Las läheb soojaks, hetkel ju teeolud kehvad. Nagu tee kuiv, ei jää kaubad ostmata. Ja jaanipäev on veel tulemas. Siis näeb mitu protsenti sealt ostetakse.
k
Kus/ 22. märts 2018, 11:03
kohast eestis sellise hinnaga õlut saab ? Ostsin eile lastele pepsit ja väike purgike maksis 60 senti.
h
hinna vahe meeletu/ 22. märts 2018, 11:16
m
mr/ 22. märts 2018, 11:01
Loomulikult on inimestel aasta alguses veel detsembri varud. Selles osas on taoline statistika täiesti mõttetu. Enamus inimesi ei käigi ju lätis üle päeva.
n
No tõesti mida siis võrreldi/ 22. märts 2018, 12:15
Detsembrit, kus on kaks püha paljude vabade päevadega ning märtsi, kus pühad ja vabad päevad alles tulemas. Isegi pühade eelset nädalavahetust ei mallata statistikaks ära oodata. Ise lähen sel nädalavahetusel Lätti käima.

j
Ja-jah/ 22. märts 2018, 10:56
Goebbels on ikka poisike sellise jura kõrval....
r
random/ 22. märts 2018, 10:54
Päike hakkab varsti kõrgelt käima,ilm soojeneb,õlut hakatakse rohkem tarbima.Ei kao see kuhugi,poes saab õlle 57 sendiga kätte ja 10 senti panti ,kannatab siit ka juba osta.
v
vastupidi/ 22. märts 2018, 11:02
Tuleb minna Lätti sauna- ja jaanikuõlut varuma.
j
Jobujuss/ 22. märts 2018, 11:40
Meie palat läheb jaanipäevaks reisile _ Lätti

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee