Eesti uudised

Smartlynxi lennuk maandus Tallinnas seiskunud mootoritega 

Toimetas Denes Kattago, 14. märts 2018, 14:41
Smartlynxi lennuki hädamaandumine Tallinnas. Robin Roots
Ohutusjuurdluse keskus (OJK) on läbi vaadanud 28. veebruaril Tallinna lennujaamas toimunud Smartlynxi õnnetuse lennuki pardasalvestised ning keskendub uurimises edasi õhusõiduki juhtimissüsteemile.

Kogutud info kohaselt saab OJK esialgu öelda järgmist:

Samal teemal

28. veebruaril 2018 kell 12.02 startis Smartlynx Airlines Estonia Airbus A-320-214 Tallinna lennujaamast, et läbi viia treeninglende. Pardal oli kapten-instruktor, teine piloot, neli õpilast ja lennuameti inspektor. Koolitusel viidi konveiermaandumistena (touch and go) läbi tüübipädevuskoolitust.

Kell 17.04 pärast edukat lähenemist ja maandumist rajale ei suutnud õhusõiduk uuel õhkutõusul kõrgust koguda. Õhusõiduk ei reageerinud kõikidele korraldustele, kaotas kõrgust ja põrkas lennuraja otsa lähedal vastu rada. Kokkupõrke käigus puudutasid mootorid lennurada ning purunesid telikute luugid.

Pärast kokkupõrget maaga kogus õhusõiduk uuesti kõrgust ning pilootidel õnnestus õhusõiduk stabiliseerida ja tagasi pöörata, et maanduda rajale 26. Pöörde sooritamise järel seiskusid mõlemad õhusõiduki mootorid.

Piloot edastas teate hädamaandumiseks ja sai vastava loa. Õhusõiduk maandus kell 17.11 umbes 150 meetrit enne lennurada ja jäi lõplikult pidama 15 meetrit lennurajast lõunas.

Maandumise käigus purunesid kõik rehvid. Instruktor ja üks õpilastest said õnnetuse käigus kergeid vigastusi.

Ohutusjuurdluse keskus on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi spetsiifilist ülesannet täitev struktuuriüksus, mis on ohutusjuurdluste läbiviimisel sõltumatu ning iseseisev.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee