Eesti uudised

Puiduärimehed pole teadlaste nõuandeid kuulda võtnud

Professor Ülo Mander: Tselluloositehase rajamine Emajõele on lootusetu

Asso Ladva, 13. märts 2018, 18:33

133 KOMMENTAARI

k
28. märts 2018, 22:57
keskkonnaminister tuleks maha võtta, kuna ta on ükskõikne
s
15. märts 2018, 18:23
j
jah/ 15. märts 2018, 11:05
n
Nipi/ 15. märts 2018, 08:09
Aetakse udujuttu justkui olla seal paljutiteeritud soome tselluloositehase juures palju lõhet. eadmiseks- \"hiilgavat \" ei ole seal Kapeenkoski kalastuses mitte kui midagi. Näiteks looduslikult siginud forelli ei tohi seal üldse välja püüdagi, vaid üksnes sisselastud, asustatud kala(rasvauim lõigatudt. . Seega - oh imet küll - nii võimas kärestik ja eeldustega kudeala, aga kudejaid järelikult piisavalt ei ole?! https://static1.squarespace.com/static/5534dfebe4b0dd67d8b92d44/t/5851536e2e69cfbfaadd4606/148172478...
t
14. märts 2018, 16:18
Tartu vaim on üdini haige !
p
pärnakas/ 14. märts 2018, 15:36
Küsimus - mitu miljardit maksavad hindamatu väärtusega puhas õhk ja loodus?
Tselluloositehase kavandamisel hämmastab mind kõige enam Keskkonnaministeeriumi esindajate suhtumine, kes riigi huvide asemel on hakanud kaitsma ärimeeste huve....
m
14. märts 2018, 16:23
Mis allikatest sa oled lugenud , et see tehas saastab õhku ? Puhas loodus on isegi ida virumaal , mille elektrienergiat tarbid sa suur mõnuga . Aga pärnakas , maksa ise neile 200 inimesele sissetulek ja tehast ei tule kindlalt !
k
konn/ 15. märts 2018, 11:03
Eestile on vaja sellist keskkonnaministrit, kes loodust ja keskkonda kaitseks.
m
mets mühama/ 14. märts 2018, 15:34
m
mis on linnukesel muret/ 14. märts 2018, 15:29
seda õnne ja rõõmu ei kujuta keegi ette , kui Emajõe kaldal väitlevad "asjatundjad" , kellel igal on oma arvamus . Väitlevad sajandi , väitlevad teise _ tulemust mitte mingisugust . Euroabi saamine
on ammu lõppenud , aga nemad on ikka veel elus .

n
Nukits/ 14. märts 2018, 14:15
Vähe on juttu olnud, mil viisil täpselt miljardiarendajad valmistoodangut kavatseksid transportida ja kuidas see keskkonda mõjutab. Raudtee lähedusest on räägitud, aga kuna võimsust on planeeritud hiiglaslikuna - tehas huugaks vahetpidamata ööl kui päeval, koormab lisatransport ju taristut ka. Kas siin on ka mingid diilid tehtud?
k
kas hüvasti/ 14. märts 2018, 16:15
Tallinn-Tartu kiirrongid?
l
Metsi tuleb vältida, seal olla keegi räigelt laastanud võib komistada, aga-ja korrastustöödega jätkavad järeltulevad põlved. Ega nemad ei tea meie esivanemate (meist seega) "tarkusest" suurt midagi, oli vaja ning seda tehti majanduskasve primitiivse kasvu nimel, mõistusest oli siis puudu, aga kõik selle"kompenseeris" rahaahtnus.
s
14. märts 2018, 13:46
see on ju siililegi selge ,et üks kõige mõistlikum koht on Viimsi ,kusjuures seal on ju kuulus linnapea Kallas
t
tõesti hea idee/ 14. märts 2018, 14:55
ärimeestel oleks hea ligidal tööl käia.
oleks nagu õiglane ka, et nuusutad ise seda mida propageerid
t
Tegelikult.../ 14. märts 2018, 13:41
...ju tuline õigus sel teadlasel! K(P)ollide kompanii stiil on asi kiirelt püsti panna ja siis veel kiiremini maha müüa (Sylvester/Imavere 2002 soomlasetele). Kuna kavandatav tehas hakkaks tootma netikaubanduse pakendit hiinlastele, tuleks tehase järgmise omanik ka sealt. Aga tolle riigi saastamisspetsid on ju üleilmselt tuntud - Emajõgi/Peipsi kaoksid maakaardilt paarikümne aastaga. Ja just nii kaua peakski too tehas huugama, et omanikule kasum tasku tuua!
e
eu/ 14. märts 2018, 13:36
Kui mõelda pisut kaugemale ette, siis eelneva käitumismustriga "miljardi ärituusad Kohava&Polli" eriti usaldust ei tekita. Nende eelmise "miljardi ettvõtte" Silvesteriga ei suudetud hakkama saada ja müüdi soomlastele.
Käesoleva ettevõtte äriidee ongi see valmis teha ning kiirelt hiinlastele maha parseldada ( ehk on hiinakad ettemaksugi teinud).
Kui on välja käia miljard ja kinnise veekasutussüsteemi ehitust tehasele peetakse kalliks, siis andke andeks, on miskit väga valesti!
Mida ka üldse ei arvestata, on maanteede koormuse kasv kümnetes kordades ( sealt ka juurde õhu saaste, teede olukorra halvenemine, teede parandamise lisakulu).
Metsaraie suurendamisest veel ei räägitagi!!??
o
Oot oot/ 14. märts 2018, 12:58
Tuleb reff võimule siis näete kuidas tehas tartusse tuleb siis on kõik hästi ja kõik on poolt eesotsas tartu linnapeaga
l
Lugeja/ 14. märts 2018, 12:58
Kindlasti ei ole Tartu õige koht, kuhu ehitada nii võimas tselluloositehas. Tartu linnapeal ja tartlastel on tuline õigus. Jääb ainult üle toetada kindlameelseid tartlasi, et meie Emajõgi jääks ellu ja Tartu areneks õiges suunas.
e
ei sobi see tselluloositehas / 14. märts 2018, 16:18
ka mujale Eestisse - LIIGA mastaapne.
m
Meil/ 14. märts 2018, 12:53
Loksal oleks hea koht, palju metsa ümberringi, meri, jõgi, vett kui palju ja töökohti ja arengut hädasti vaja
l
Lahemaa/ 14. märts 2018, 16:22
rahvuspark loodi kunagi kui kopsud kahe tööstuspiirkonna - Tallinna ja Ida-Virumaa vahele. Kas nüüd on aeg ka siin totaalseks lageraieks? Tõsi - lageraied juba käivad, maha jääb sügavate roobastega ülessongitud maa ning oksarisu, kus isegi metsloom ei saa käis.
x
xMees/ 14. märts 2018, 12:39
Lihtne ja polulaarne on ütelda, et ehitagu sinna, kus meid ei ole, aga vetsu-, majapidamis- ja printeripaberit tarbime me küll siin ja praegu. Regulatsioonimehhanism on ju olemas raha kaudu.
Kui vett tuleb nii enne kui ka pärast tööstuslikku protsessi puhastada, siis kas on võimatu tsükliline tehnoloogia, mis heitvett ei tekitagi?
Korralik saastemaks peale (nii vee kui ka õhu) ja kui äri siis ka veel kasumisse jääb, on järelikult tegemist sedavõrd hea asjaga, et andku minna. Kui ei jää, küll siis juba keskkonnasäästlikum tehnoloogia välja arendatakse.
t
tehaseid juba sulgetakse/ 14. märts 2018, 13:48
Ärge ajage jama, tehaseid nt Norras pannakse juba kinni, sest paberile ei ole enam nii palju turgu. Me ei pea oma keskkonda ohverdama, et maailmas tootmine suureneks.
t
tehku Hiinas/ 14. märts 2018, 19:40
Et paberit kasutada, ei pea seda ise tegema.

m
Mutt/ 14. märts 2018, 12:35
Nüüd on leitud üks banaanivabariik,kuhu saab odavalt ja kergelt tööstust ehitada. Odav tööjõud ka võtta ja kui seda ei tule,siis küll riik laseb võõrtööjõu sisse tuua... Räägitakse mingitest nõuetest,milleta ei saa seda tehast tegema hakata..aga kas pole mõeldud,et on ka ettenägematud riskid ja avariid,mille tagajärjed võivad olla loodusele katastroofilised.... Selliseid ohte ei maanda ega kõrvalda mitte mingisugune raha....
t
14. märts 2018, 12:32
Tartu Emajõgi reostati venelaste poolt 50-aastat,kas ei ole siis ikka veel selge,see oli Solgineeva
a
14. märts 2018, 16:25
Ah et kohe venelased reostasid ? Ja aastani 1940 oli Emajõe vesi puhas allikavesi ?
j
Jaan Tatikas/ 14. märts 2018, 12:29
Mingi järjekordne Pärnu sadama poolt kinni makstud "naljamees"
j
Juhan/ 14. märts 2018, 11:48
Siin jutus mingi jama. Kui kehtivate normide järgi võib üle 2000 elanikuga asula puhastist väljuvas veeliitris olla 1 milligramm fosforit, siis kuidas saab Tartu 500 korda suurema hulga fosforit Emajõkke lasa. Pool grammi on ilmselgelt liiga palju. Võrdub see ju tõesti 500 milligrammiga. Kui ma eksin, hakake ruttu miinuseid laduma.
t
14. märts 2018, 12:30
t
Tuha Juhanile/ 14. märts 2018, 12:39
Oled õigel teel! Teel koolipinki. tagasi. Peale kolmandat klassi pole mõtet kooli pooleli jätta.
x
xMees/ 14. märts 2018, 12:43
Näpukas kindlasti. Gramm ja milligramm on sassi aetud. Kui liitris vees oleks terve gramm fosforit, siis ei saaks selline vesi olla kaasatud ühessegi elutegevusega seotud protsessi.
e
eestimees rakverest/ 14. märts 2018, 11:14
need puidu ettevõtted on naguni varsti pankrotis kui eestist mets otsa saab.mõistust on vaja mida meie ettevõtjatel ei ole.mõedakse ainult,raha raha,vanasti kaevandati olid tehased ja kõigil oli tööd ja raha.nüüd töö puudus ning vingumine
m
Maali/ 14. märts 2018, 09:47
a
Andree/ 14. märts 2018, 12:37
Öige ! Viimsis niikuinii Muuga sadama hais ja inimesed on sellega kohanenud, väike mädamuna hais lisaks sobib igati. lisaks on viimsilased eesotsas vallavanem Siim Kallasega väga rahamaiad, kui anda raha,kohe nöus.
k
Kas/ 14. märts 2018, 09:19
nüüd enam varianti, et selline vabrik meile üldse ei sobi, võimalikuks ei peetagi??? Et loobuks kahjulikust asjast? Või on käsiraha käes?
v
vanatühi/ 14. märts 2018, 10:19
kui kolm tilka verd nelja tee ristil antud , ei siis taganemist ole !
s
14. märts 2018, 12:26
Selle eest ongi ilmselgelt antud kolm tilka verd, seejuures on see tartlaste veri!
j
Jan/ 14. märts 2018, 09:17
Viimsi oleks tõesti hea koht, soolane meri kenasti lähedal.

a
Aabi/ 14. märts 2018, 09:12
kohta võiks öelda , et miks partei sellised inimesed juhtivale kohale paneb? Kuulekas ja rumal inime.
m
meenub / 14. märts 2018, 16:28
tema poolt haldusreformi käigus raadios välja öeldud lause - miks ikka Keila linn oma rõngasvallaga ühineda ei taha. Kui vaatad kaarti, siis mingit rõngasvalda ei ole.
a
Ain/ 14. märts 2018, 08:47
Aab(Keskerakond)VALETAS.Peaministri erakond VALETAS terve saate,et kohti on mitu kuhu ehitada.Polli ütles selgelt,et tehas tuleb tartu ja varianti B ei ole.
Ehk mäletate,et Ratase eelkäia Savisaarel avastati pangakonto Shveitsis,sellises pangas kus ei saa kontot avada alla miljoni EUR-i.
Vaadates seda poliitikute entusiasmi asja ajamisel,arvan mina,et neid kontod on paljudel ministritel.
Miks peaks üks poliitik tantsima nii lipitsevalt ettevõtjate pilli järgi.
Lootsin,et ilma Savisaareta saab Keskerakonnast asja aga tundub,et Savisaare kool on nii tugev ja läheb edasi altkäemaksu rada.
Kõik eestlased,ärge laske seda haisu ajavat tehast teha ühegi asula lähedale.Isegi kui tuleb välja,
et sellest looduse reostust ei teki siis ilma vänge haisuta sellist tehast ei ole võimalik teha.Kus on peidus Tartu ettevõtjad???
Teie lapsed ja lapselapsed peavad ka siin edasi elama.Tõstke ka kisa.
i
14. märts 2018, 09:55
Isegi Soome uus tehas haiseb. Kes usuks, et Eestis ehitatakse tõesti haisuvabam tehas kui Soomes?
v
vana kesik/ 14. märts 2018, 10:21
ole nüüd inimene ja saa ükskord aru. Meie innovatiivsus on juba sellisel tasemel, et meil ei haise isegi raha enam.
r
14. märts 2018, 11:40
raha muidugi ei haise...
i
14. märts 2018, 13:15
Isegi mõõdasõitv auto haiseb ja teeb müra ! Missugust Soome tehast sa mõtlesid ?
e
14. märts 2018, 08:01
ehiagu see super tselluloosi tehas Tallinna -Viimsisse seal ruumi küll ja inimestel ligidal tööl käia
t
Tiit/ 14. märts 2018, 07:42
Huvitav, me läheme soome uurima, kuidas seal inimestele meeldib sarnane tehas. Eestis on Kehra PABERIvabrik, mis ehitati 100 aastat tagasi. Kas linn on rahvast tühjaks jooksnud? Minge küsige kohalikelt, kas nad tahavad tehase kinni panna. Eeldan et tänapäevane tehnoloogia on midagi muud kui seal. Kunda Cell. Minge uurige, mis seal toimub. Uus vabrik, uus tehnoloogia. Uuriga, kas rahvas tahab selle tehase kinni panna...
t
taat/ 14. märts 2018, 08:00
sa koli ise sinna elama,kyll siis rägid teist juttu
s
sa Tiit/ 14. märts 2018, 08:39
uuri sealt ja siit, kõll siis teada saad, kuidas ka Kundas lood on. Miks Lõuna Eesti alevikesed veel vaikselt tiksuvad ja pole viimast tuld kustutatud. Võid kindel olla , et mitte selle pärast et seal oleks hea, vaid selle pärast ,et pole võimekust mujale kolida ja et see on nende vaesekeste vanemate kodu olnud.
e
ehitage/ 14. märts 2018, 09:37
Kundasse ,siis inimesed kõiksugu saastaga harjunud ja karastanud ja tööstuse poolepealt ka suht savi -tsemenditehas tolmab ,haiseb taas ,härra Einsteini sõnul neil saastekvooti jätkub ja suht savi rahvaarvamusest ,Estonian Cell laseb oma heitvee sinna ,kus mugavam on,terve eelmine talv jooksis saastavesi läbi Lontova looduskaiseala,tasuks Vabariiklik keskkonnapreemia,Kunda sadama kiviõli mahutid haisevad,omanik peab õhutusfiltrite vahetust liiga kalliks,nii et mõni asi see üks tehas veel
s
see/ 14. märts 2018, 10:07
Austerlaste säästutehas tuleks kohe kinni panna
ü
ÜLo Manderil tark/ 14. märts 2018, 07:04
ja asjalik jutt, ärikad vaevalt midagi aru saavad ja kuulavad.
i
Inimene ei maksa/ 14. märts 2018, 07:02
meie üliahnele valitsusele midagi, peaasi,et raha tuleb.Seda lehka ei suuda keegi ära nuusutada kui see jube tehas tehakse ja kellele seda tselluloosi vaja on? ÄRIKATE võimule tuleb lõpp teha.
h
Hm/ 14. märts 2018, 08:17
Kas soovid töörahva võimu tagasi?
ä
Ärge/ 14. märts 2018, 09:14
kodanik töörahavast rumalaks pidage.
n
no/ 14. märts 2018, 13:55
Aga on selline laul G. Otsa esituses: Elu armastan sind,sulle tehased laulavad hümni.... . Elagu tehased ja tulgu neid kohe rohkem,äkki saaks 2 tselluloositehast korraga. Mõtle Polli.
k
Kalle Kroon/ 15. märts 2018, 08:12
k
küsin?/ 13. märts 2018, 23:43
Ja mis juhtub, kui metsad alles jäävad? Ilus loodus ja puhtam õhk.
t
Teet/ 14. märts 2018, 04:50
Siis on aeg muuta haridus tasuliseks, selleks hindab riik iga inimese hariduse väärtuse ja sarnaselt maamaksuga ( nt 2,5% ) nõuab selles ulatuses maksuraha elanikelt välja.
j
Just,/ 14. märts 2018, 04:57
turistid tulevad ja ostavad pudeliga kaasa seda männimetsa õhku.
Nali naljaks, aga süda nutab meie ärimiizude külmaverelise lammutamise pärast.

n
nojah/ 13. märts 2018, 23:07
meeletust transpordikoormusest ei räägita midagi
l
lõpetage ommeti !/ 13. märts 2018, 23:42
Kiisler ja Vakra teavad ,mida Ratas ja Kaja tahavad.
m
Mitte / 14. märts 2018, 05:03
Vakra, see tegeles rohkem enese ja partei promomisega.
Aab oli see teine, kelle näostki oli näha, et kilekotid on juba laiali jagatud.
Väike suslik jahus aina uuringutest, aga mina olen kindel, et niikaua kui "uuritakse", kerkib ka tehas ja tartlased on jälle seatud fakti ette. Seda nippi on ennegi kasutatud.
l
Lumememm/ 13. märts 2018, 22:34
/Vanaisa õpetas mulle, kui olin seitsmeaastane,
et kõigel on muster.
Ta viskas kivi tiiki ja küsis, mida ma näen?
Ma nägin plartsatust vees.
"Ja mida sa veel nägid?" küsis tema.
"Ma nägin ringe. Väikest ringi ja siis suuremaid,
ja nii edasi kuni tiigi kaldani välja..."
Vanaisa ütles:
"Hea küll.
Ma tahan, et sa teaksid - pead olema väga ettevaatlik.
Sinu ring puutub kokku teise ringiga ja nõnda kuni kaldani välja.
Sa pead alati hästi mõtlema, mis laadi plartsatust sa teha kavatsed..."/
(Tšerokii indiaanlaste pealik Jamie Sams)
r
Raadiokuulaja/ 13. märts 2018, 22:23
Olin arvamusel, et Tartu ligi 100. 000 elaniku ja tööstusega linna reovee joovad kohalikud ära, et mitte lasta tilkagi pühasse Emajõkke. Kurb, et seda idülli kipub lõpetama rajatav taburetivabrik.
u
Urmas/ 13. märts 2018, 22:16
Kui nüüd hästi avutada,siis Tartu linn võib ikka Emajõkke lasta kõvasti rohkem fosforit, kui teised. Pool grammi võrdub ju 500 milligrammiga ja see on 250 korda rohkem, kui Kehras võib.
s
Sass/ 14. märts 2018, 11:34
Mida kuradit! See, et nii palju kommentaarile miinuste lappijaid, näitab selgelt, et inimesed ei mõtle. Lihtsalt vastu ja kõik. Aga matemaatika vastu need ju ei aita. Urmas pole kommentaariga näidanud üles poolt või vastu meelsust vaid juhtis tähelepanu kui suure hulga reostust Taru Emajõkke suunab. Või siis artikli autori nõrka matemaatika taset, või siis lihtsalt apsakat. Viimane tuleks aga siis parandada.
l
13. märts 2018, 21:29
Lugesin postimehest, et arendajad planeerivad maksta paperipuu eest ca 31eur/tm ja toodangut müüa 138eur/t. Võin ka eksida toodangu kaaluühikus. Aga ostuhind toormele on küll naeruväärne. Hetkel on paberipuu hind metsa ääres ka vähemalt 50 eur/tm ja need on äriplaani rajanud 31eur/tm. Müstika. Isegi see äriline pool on üks suur vale, mis tundus ainuke positiivne asi. Ikka on arendajate plaan pumbata odav toore ja odav tööjõud sisenditeks, solk ja saaste pumbata eesti keskkonda ja toodangust saadav tulu pumbata oma taskusse. Kuna briljantselt üritatakse seadusi järgida, siis on oht ka maksude optimeerimiseks. Ja ongi jälle äri eesti moodi.
t
taat/ 14. märts 2018, 08:03
kae neil söpru ilmselt rmk ja saavad veel odavamalt ehk
ä
äriidee/ 14. märts 2018, 08:34
pidi olema selles, et kogu kupatus suure kasuga hiinlastele maha müüa
k
14. märts 2018, 12:40
Kogu Lõuna -Eesti põhjavesi ja riigi metsaressurss seejuures poole odavamalt, tõesti hea diil. Hiinlased lasevad teid kõiki oma keemiatehaste kogemusega üle.
s
seda minagi/ 14. märts 2018, 13:59
erametsa omanikud saavad piku pükse, sest odav puit tuuakse mujalt sisse ja kui sa ei taha seda odava hinna eest anda, vii mujale.
m
Merebioloog/ 13. märts 2018, 21:05
Palun ärge tehke selliseid rumalaid ettepanekuid, kasutada merevett. See tãhendaks et ka solk lastakse merre. Lãänemere keskkonnaseisund on niigi kehv.
j
jõepioloog/ 13. märts 2018, 21:17
Kui solk lastakse jõkke, siis ta ei jõua merre, eksju?
m
mereekoloog/ 14. märts 2018, 11:34
jah, aga enne on pikk tee mereni, onju?
k
kui/ 14. märts 2018, 14:00
veesüsteem oleks kinnine, sest vett veekogusse tagasi ei lastakski. Jääks ainult hais.
e
eu/ 14. märts 2018, 16:37
Kinnise veekasutussüsteemi ehitus uude miljardi tehasesse välistati koheselt, kuna see oli miljardiärituusade jaoks liialt kallis!!!
m
millal/ 13. märts 2018, 20:36
enne ennast täis söönud ja oma ülisuure ego otsas istuv rikkur on kuulda võtnud rahva või teadlaste arvamust.
l
lubatud / 13. märts 2018, 20:25
200 + uut töökohta , mis kaasnevad selle uue tehasega ,aga miks ei räägita palju väikeseid puiduettevõtteid pankroti lähevad ja mitusada töötut lisandub
t
töötud on mu rä m p s ja/ 13. märts 2018, 21:00
putinoidid ja neist saab seepi

j
jürakas/ 13. märts 2018, 20:16
raha teeb kõik asjad õigeks.
m
milleks lont/ 13. märts 2018, 20:07
kõrva dele jõge ja loodust vaja ?
m
Muix/ 13. märts 2018, 21:14
No lugesid ju artiklist? Tahavad tselluloositehast ehitada. Aga rahvas ei salli lont-kõrvu.
a
A / 13. märts 2018, 20:00
v
vaat/ 13. märts 2018, 19:48
seda, miks mingil juhul mujale ei saa, me ilmselt teda ei saagi. Vbon tegemist lihtsalt nn kinnijooksmisega -- kui end "miljardivabrikandiks" pidav isend on koha välja valinud, siis ei kujuta ta ette, et ta ei saaks seda sinna ehitada. Lihtsalt variant "ei" ei MAHU talle pähe.
p
peaaegu/ 13. märts 2018, 20:34
et nõus. Emajõe poolt räägib vee kerge kättesaadavus ja suur vee keskmine vooluhulk. Vastu: kuivadel suvedel võib üsna väike see vooluhulk olla. Tartlased on seda korduvalt näinud. Raudtee olemasolu - seetõttu tuleb tehase rajamine odavam, kui kohta, kus raudteed ei ole. Maanteed on samuti olemas ja heas korras. Tartu paiknemine Põhja-Läti lähedal, kust on võimalik palju puitu tuua, kas raudteed või maanteed mööda, sh odavat puitu, sest Läti palgad ja hinnad on ikka veel oluliselt väiksemad, kui meil, järelikult ei pea neile ka puidu eest palju maksma. See fakt võiks teha murelikuks eesti erametsa müüjad, eriti kui vaadata koos väitega, et RMK on nõus tehast puiduga varustama 20 aasta jooksul. Pikaajaliste lepete puhul on hind tavaliselt teisejärguline ja oluline see, et saab kaupa (puitu) katkematult müüa. Mere äärde minnes astutakse ehk suurte põhjala kontsernide varvastele. Pank ei anna laenu, sest pangad on nendesamade põhjamaade omad. Põhiline sellise tehase juures on arendaja jaoks tasuvusaeg ja äriplaan, mis tuleb pangale usutavalt esitada. Seega jääbki ainult Tartu. Mere äärde minna ei saa, siis lähevad põhjamaad kurjaks ja mujal ei ole vajalikus mahus vett. Vee kasutamise kinnist süsteemi on ilmselt liiga kallis ehitada, sellepärast kogu see udujutt, et tehnoloogiat ei ole välja valitud. Ei tea, kas tuleb kinnisvara kohe maha müüa ja kusagile mujale kolida, sest minu jaoks on see hais jube? Nuusutanud seda nii Kehras kui Soomes.
b
Busa/ 13. märts 2018, 22:21
Argumendiks on et tooraine läheb väärindamata välja. Juba selle alusel ei peaks välispangad laenu andma. Seega pole vahet kuhu teha, ehituseks laenu nagunii ei saa. Vist?
p
Tarbitav puit tuleb otse laevadega aga ka sisemaalt autodega.
e
Emajõe/ 14. märts 2018, 09:16
asukoht pidi ärikatele laenu võimaldama, meist pole neil sooja ega külma...
p
../ 14. märts 2018, 14:06
praegu läheb tooraine väärindamata välja. Kahju rahvamajandusele. Kui uus tehas puitu odavalt ostma hakkab, kas siis erametsa omanikud ei vii paberipuitu enam välja? Praegu paberipuidu hind sadamas 60 euri. Tulevane tehas plaanib ca 30 euriga hakkama saada. Kusjuures kogu jutust kumab läbi idee, et tselluloos müüakse välja, mis tähendab, et saast jääb kõik meile, raha läheb kellelegi teisele ja erametsa omanikud peavad oma puu ikka sadamasse vedama ja mujale müüma, kui raha tahavad.
n
13. märts 2018, 20:43
Nad ei vastuta ju saastamise tagajärgede eest mitte kuidagi, kõik need kulud jäävad piirkonna elanikele, omavalitsustele, riigile, haigekassale, nemad ainult röövivad ja saastavad.
p
Paul/ 13. märts 2018, 19:25
Meil puudub arukas valitsus!
m
Mädanik/ 13. märts 2018, 19:31
Iga rahvas on oma valitsust väärt.
i
iga/ 13. märts 2018, 20:43
rahvas kirub oma valitsust!
s
sina/ 14. märts 2018, 14:07
T
Suur Pakri saarel koht olemas/ 13. märts 2018, 19:39
Toovad puud ka laevaga venemaalt või Lätist kust aga tahavad . Saarelt mandrile ehitada tamm Pakri enda paelahmakatest.
s
13. märts 2018, 20:44
See Venemaalt puidu toomine on väga reaalne raudtee kaudu.
m
alustas tselluloositehasega . Lihtsalt hoolivuse pärast.
Hetkel toole kasutajad peavad kokkuleppeid järgima, muidu vast trahvid üüratud.
r
Raul/ 13. märts 2018, 19:22
Valitsuses istuvad arutud indiviidid,kes peaks sealt kiirelt maha võtma!!!!
m
mall/ 13. märts 2018, 19:22
Kahjuks ei ole rumalus (Polli ja Kohava näitel) karistatav.
v
vaene mall/ 13. märts 2018, 21:19
oleeks kogu Eesti rahvas nii rumalad kui Polli ja Kohava, tead kui rikas riik meil oleks siis?
n
noh/ 13. märts 2018, 21:50
aga rikkaks saavad vaid polli ja kohava ja kas nemad ongi siis riik?
t
to hr.professor/ 13. märts 2018, 19:12
Pidage teiste kohtade elanikke ,palun,ka inimesteks.
t
tglt / 13. märts 2018, 19:50
peaks kõik muud puitu tarbivad ettevõtted siis eestis kinni panema, sest kõigile kindlasti ei jätku.

t
to hr. professor/ 13. märts 2018, 19:11
Pidage teiste kohtade elanikke ka inimesteks.
e
ei saa kah aru/ 13. märts 2018, 19:50
igasse valda OMA haisutaja. Terve eesti haisuga katta.
e
erik/ 13. märts 2018, 20:08
Ehitagu kuhu tahavad, aga vähemalt MINUst 50km kaugemale.
i
Ingel Miikael/ 13. märts 2018, 19:08
MITTE KUHUGI EI TOHI SEDA TEHAST TEKITADA, EI SUURT EGA VÄIKEST.!!!
ON SITIKALEGI SELGE, ET SEE ON ENNEKUULMATU RÖÖVMAJANDUS!!!
PEALE TARTU ELAVAD LOOMAD, INIMESED MUJALGI.
Asi pole üldse selles, kas ma tunnen neid osakesi õhus oma ninaga või mitte - asi on selles, et nad ON seal olemas.
Ja mitte ainult see. SEE TEHAS ÕGIB KOGU MAA METSAST LAGEDAKS!!! Need kel veel on, palun kasutage ajusid.EI OLE OLULINE, KAS SOOMES VÕI KUSAGIL PÕRGUS ON SELLINE TEHAS JA METSALAASTAMINE OLEMAS - SEE EI PEA EGA TOHI !!! OLLA MEIL SIIN EESTIS.
KUI TE TAHATE RAHVANA SEDA MAAD VÄÄRIDA.
Mitte hümni laulmise kord ega segasoolisus ei ole olulised, vaid maa,loodus,mets,hoolivus,vesi,loomad, õhk.MiTTE AHNURITE RAHAKOTI TÄITMISEKS EI OLE JUMAL ANDNUD MEILE SEDA TÜKIKEST MAAD!!!
m
Mädanik/ 13. märts 2018, 19:56
Eesti jõed on kalast tühjaks püütud solgikanalid mille kõrvale võiks ehitada suurema tehase.
m
Muix/ 13. märts 2018, 21:11
Tundub, et ainus solgikanal oled sina...
p
paranoid ei ela Tartus/ 13. märts 2018, 19:04
Ma olen ka varem kirjutanud,ehitage Tallinna kylje alla haisema ja merd täis laskma,seal need otsustajadki on-elavad
r
Riigel/ 13. märts 2018, 19:12
Ei ole vaja ka Tallinna külje alla ühtegi loodust laastavat tehast.Tallinn on ka Eesti ja üleüldse pole kusagil maailmas mingit suurt jama korraldada vaja .
m
Ma/ 14. märts 2018, 05:38
tahaks näha, kuidas venelane reageerib kui kollane laik üle piiri Peipsil nende poolele triivib ja kalad seal kõhud päikese poole keeravad?
t
To ma/ 14. märts 2018, 09:33
Väga õige.Rumalad ja ahned valitsejad ei tule selle pealegi,et kõik see tehase solk lastakse Emajõkke ja sealt läheb see otse Peipsi järve.Võibolla valitsejad ei teagi ,et pool Peipsist kuulub Venemaale.Sellest tuleb juba suur rahvusvaheline skandaal kui väike Eesti reostab suure riigi vett.
m
Mädanik/ 13. märts 2018, 18:57
Linn maksuraha tahab kulutada siis tehke endile tehas ja ärge olge nii paranoilised.
r
Riigel/ 13. märts 2018, 19:08
Tehaseid on olnud.on praegu ja tehaseid võib teha Tartus ja Tartu lähedale aga mitte hiiglaslikku tselluloositehast. Niipalju võiks asjast aru saada.
Tehasel ja tehasel on vahe !!!
u
u/ 13. märts 2018, 19:26
saan aru, et emajöe vesi ei kõlba tselluloosi tehasele, tuleb enne puhastada.mida te kõik soiute poolt või vastu
s
see ongi / 13. märts 2018, 20:39
hea põhjendus tehase rajamiseks Tartu lähistele. Me teeme teie jõevee puhtamaks, kui see iialgi on olnud. Aga see, et vee temperatuur tõuseb ja kuuldavasti pidi isegi suubumisel Peipsisse veel 0,3 kraadi kõrgem olema, kui tavaliselt, see ei huvita kedagi. Arendajad olid algul kogemata liiga avameelsed ja rääkisid välja fakte, mida ei oleks tohtinud rääkida.
h
Hihhiii/ 14. märts 2018, 05:42
Võrtsust tulevad kalad ja uhhaa ongi valmis.
t
Tartu/ 14. märts 2018, 14:09
all saab jah keedukala jõest otse.
p
Punn/ 14. märts 2018, 06:40
Tartu linn suudab teadusega palju enam raha teha. Kasvõi kohe võik luua 200 voodikohta haiglasse ja võtta tasu patsientidelt. Riigi prioriteet peaks olema teaduste arendamine mitte hiinlastele vetsupaberi tootmine. Lihtsalt puidu kokkuostjad ei taha enam transpordi eest maksta ja mõtlevad, et oleks tore oma vana tehnoloogia maha parseldada ja kohe kohapeal paber teha. Kas tuleb siis maailma innovaatilisim lahendus?
s
sellest/ 14. märts 2018, 14:14
et Tartus ka paberit hakatakse tootma pole mu arust keegi rääkinudki. Ainult tsellust on jutt. Tundub, et see häma kasutusele võetava tehnoloogia kohapealt on seotud sellega, et võimalikult vähe kulutada ja lõpuks nentida, et ei me ei kavatsenudki siia mingit super haisuvaba tööstust rajada. Te, seltsimehed, saite lihtsalt valesti aru. Ja meie partnerid Hiinast viivad tselluloosi vagunitega välja ja teevad paberi omal maal, sest see töötlemine on veel kasumlikum ja reostab loodust ka vähem.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee