260 kommentaari

J
Juulius  /   14:42, 16. märts 2018
Kommenteerijate hulgas on üks suur, kärarikas (olemuselt sotsiaaldemokraatlik), lambakari, kellel on hämmastav oskus, oskus mitte mõelda. Ainult määgida ja mökitada, määgida ja mökitada. Neile pole oluline ei Isamaa, ei hümn, ei lipp, ei mets, ei Rail Baltic... Oluline on määgida ja mökitada ja juuksekasv algab kulmudest.
K
Kaigas  /   15:01, 14. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
V
Vits  /   20:01, 14. märts 2018
Aga selle kommentaari puhul võib järelduse teha et sul polegi aru.
V
vitsile  /   08:06, 15. märts 2018
Vits on ka vist selline närvihaige,kui helmekene.Kui meil peaks selline ebaeetiline inimene kogu maad esindama,oleksime samasuguses olukorras,kui ameerika Trambiga.Körvade vahel peaks ikka midagi olema peale lahmimise ja törvikutega vehkimise
T
tarakanitõrje  /   14:01, 15. märts 2018
kes ütles, et sm. helme on normaalne inimene?
sm. marksist-leninist, kes fännab putinit ja sarjab natot, ei saagi ju olla normaalne inimene!!
H
huvitav  /   14:32, 14. märts 2018
kui poleks juhtunud seda uue aasta hümnivaba apsakat. kas ka siis oleks EKRE hakanud seadust tekitama? Ja kui on vaja nii kangesti hümni muuta võtke Miina Härma "Tuljak". Igati hoogne ja meloodiline lugu.
1
14:32-15:01 huvitav kaigas  /   15:56, 14. märts 2018
Aga Sina ninatark võiksid koos sotsidega seda tõmbajürit marile e.mikko mannile igapäev laulda, kelle see mure oleks.Kui teema meelepärane pole, võiks vahelduseks ka mõnipäev vait olla.
T
Tuljak  /   21:16, 14. märts 2018
on Tuula kandist pärit hoogne vana vene tants, mis on meile üle võetud.
  /   08:19, 14. märts 2018
tema on tõesti Eesti mees ,kes hoolib oma rahvast,ainult EKRE
  /   08:36, 14. märts 2018
Vöta kulla inimene rohud,valimised ja teie miitingud ammu näidanud,kes seda peret toetavad ja see näputäis ei ole kindlasti tösiselt vöetav isegi sellesama peregi poolt,kes tahab vaid omale head sissetulekut,et oma kodu edasi rajada ja siis mönusat vanaduspäevi pidada
U
Unista  /   15:58, 14. märts 2018
naljanumber sotsinägu!
0
08:36  /   15:58, 14. märts 2018
Kulle inimene, sinusuguseid selgeltnägijaid on terve ilm täis, teid parandab vaid see, mis küürakate kohta käib.
V
Väga  /   08:17, 14. märts 2018
õige! Pole vaja mingit ülereguleerimist ning tuleb tühistada ka rahvuslikud värvid sinimustvalge ja vapp ja lipp. Las ka need tulevad südamest ning iga vanka vehib sellise lipuga nagu talle meeldib. Loomulikult Eesti riigipühadel.
Õ
õige ümn  /   08:01, 14. märts 2018
õige ümn on "Mats alati on tubli mees...
T
Tahtsid  /   08:18, 14. märts 2018
öelda "Mart alati on tubli mees"?
V
Viljandlane  /   07:20, 14. märts 2018
Taas leidis kinnitust ammu teada tõde-sotsid on meie vaenlased ja vaenlastega käitutakse soodsate olude saabudes vastavalt!Nägin uudistes Helju Pikkofi sõnavõttu ja sellest ei osanud ma muud välja lugeda kui sallimatust meie rahvuse vastu.Väga rumal inimene!
J
jutt...  /   08:25, 14. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
Y
yy  /   06:29, 14. märts 2018
"Õllepruulija" sobib küll ülemeelikus seltskonnas laulmiseks ja seda on lauldud sada aastat rõõmuga. Aga kahjuks on sellel juba lõpp lähedal. Küllap ka eestikeelsel hümnil.
Meie laulmise keel on inglise keel, ükskõik, kas see meile meeldib või ei.
Ei näe ükski erakond, ei näe riigikogu, ei näe kultuuriministeerium, kuidas me päev-päevalt läheme üle oma lauludes mikrofoni otsapidi suhu toppimisele, et siis rõkata läbi võimenduse inglise keelt.
Eesti Laul on esimene asi, mida tuleb kaitsta, et midagi jääks ka meile, eestlastele oma lauluks, oma keeleks.
Kõik see keel on antud laste kätte, kes teevad Eesti Lauluga, raadiojaamadega, televisiooniga eesti keelele lõpu peale. Kus on, mida tuiab meie valitsus, riigikogu, EKRE; Keskerakond, IRL, Reform, SDE, Vabaerakond... Möh?
/
/  /   15:48, 14. märts 2018
miks toetab riik rahaliselt üritusi, kus eesti keel on olematu.
"Eesti Laul", "Superstaar".
H
Heiki  /   22:21, 13. märts 2018
Lugedes siin kommentaare on ikka eestlased üks loll rahvus kes ei austa oma hümni ega lippu.Häbi
K
kohe näha  /   23:41, 13. märts 2018
et keskerakonnas on kord majas. Kõik hääletasid eelnõu vastu nagu korralikule tinasõdurile kombeks ja ikka valvelseisakus.
  /   22:16, 13. märts 2018
Mart / 19:10, 13. märts 2018
Aga milline erakond lubas riigikogulaste kuluhüvitised ja katuserahad kaotada ja kelle ahnus sai lubadusest võitu ?
Kas arvate, et see on võimalik 8 poolthäälega või? Kui tänasel hääletusel oli 51 häält vastu, siis teie poolt pakutud seaduseelnõu hääletusel oleks 101-8=93 häält vastu
T
to 22:16 nimetu targutaja-  /   12:06, 14. märts 2018
EKRE pole oma lubadustest taganenud , kuluhüvitised ja katuserahad,mustadele ukse näitamine on ikka päevakorras.
Järjest rohkem mõtlevaid inimesi annab neile hääle(aasta pärast)ja suurema "seltskonnaga"on võimalik edasi liikuda.Praegu nad pole koalisatsiooniga
ühinenud sel põhjusel,et nende valimislubadused(rahvale) on teistsugused.
  /   14:10, 14. märts 2018
to 12:06, 14. märts 2018 nimetu targutaja- /
Praegu nad pole koalisatsiooniga
ühinenud sel põhjusel,et nende valimislubadused(rahvale) on teistsugused. Suurema "seltskonnaga"on võimalik edasi liikuda.
Ah soo, või valimislubadused on teistsugused, aga suurema "seltskonnaga" edasi liikudes on need samasugused? Nii, et probleem on selles, et EKRE '- l on valed valimislubadused. Ikka täitsa Martini mõttevälgatusete moodi.
T
to 14:10 kui sina oled karsklane v vegan  /   14:49, 14. märts 2018
ja liitud mingi seltskonnaga,kes napsitavad,teisel juhul söövad liha.
kas sina kukud ka kohe nendega kaasa rüüpama või liha vitsutama?
Vastus:Kukud rüüpama jah ja liha nosid ka magusasti kui sa endas kindel pole ja liigud sinna kust tuul puhub.
EKRE EI OLE tuulelipp.
H
Hämmastav  /   21:37, 13. märts 2018
Enamik kommenteerijaid sõimab EKREt nii raevukalt, et tahaks väga teada, kelle teenistuses nad on? Oma südame kergendamiseks kallil õhtusel ajal sellist sõimu pigem kirja ei hakata panema. Kas tõesti on EKRE jnii suur oht, ja kellele? Ma ei ole EKREt valinud ega tee seda ka edaspidi, aga hümniseaduse ettepanek oli õige ja loogiline. Rünnak Eestis rahvusliku sümboolika ja ajaloo vastu on viimasel ajal eriti tuurid peale võtnud.
T
Tartu  /   22:28, 13. märts 2018
Praegused juhid viivad EKRE põhja. Oleks aeg mõelda juhi vahetamisele noorema vastu. Tartus on väga tubli kauaaegne EKRE liige Indrek Särg, kes oleks võimeline erakonna madalseisust välja tooma. Hr. Indrek Särg on väga aus ja karismaatiline juht. Ei ole kohanud ühtegi teist inimest, kes üksikutest vanainimestest nii väga hoolib ja neile pidusid korraldab.
P
Point  /   22:54, 13. märts 2018
Ka mina olen Mart Helme väljavahetamise poolt, aga mitte ta vanuse pärast. Eestis peaks vanus olema poliitikas plussiks, mitte miinuseks, kui vaadata noorte poliitikute peale.
E
ettepanek  /   23:38, 13. märts 2018
Leida valgast üles mees nimega Uljas Ahven. Temast saaks korralik ja mõistev juht igale erakonnale.
J
juhti pole vaja vahetada,  /   12:17, 14. märts 2018
Mart Helme on väga tugev poliitik ja erakonna juht.
Indrek Särg on ka tubli mees,kuid kui ta oleks erakonna juht,siis vanurite pidude jaoks tal enam aega pole ja siis tahad källe teist juhti.
Sotsid on oma juhti kogu aeg vahetanud ja lõpptulemus-ehk tuleb erakond hingusele saata...
Põhiline on erakonna nõudmised ja lubadused,need on EKRE-l igati paigas ja kõige olulisem-nad on näoga rahva poole.
T
tugevad jah  /   12:31, 14. märts 2018
ekre tugevad diktaatorid ennast juba väljavahetada ei lase
N
no aga miks peaks?  /   13:45, 14. märts 2018
nad ei vaja vahetust.
Kui plaanisid ilkuda,eks proovi ise 1000-liikmelise inimseltskonnaga hakkama saada.
  /   08:23, 14. märts 2018
Asi pole ju söimamises,vaid erakonna sönavalikus,eetikas ja teadmistes.See vanapapi tahab väga meelejärgi köigile olla,kuid nagu suu lahti teeb ,vöiks tagasi metsa vöi oma möisa koos pojakesega minna.Sellistega see erakond normaalsete inimeste hääli kindlasti ei saa.Tehke midagi normaalset kogu rahva heaks,mitte ärge mängige segaseid
@
@ 08:23  /   20:06, 17. märts 2018
"köögödi-köögödi söimamine..." Sinu eetika ja kõnepruuk reedab Marianne Mikko oma. Trükipilt, et Uus-Meremaalt ostetud arvutit eesti klaviatuurile seadistada ei oska. Mis nüüd sinuga teha?
E
Eesti kodanik  /   09:00, 14. märts 2018
minge selle ekre ohu jutuga juba arenema. keegi ei pea kartma poolearulisi, neid peab vaid vältima ja neile kaasa tundma
O
Oh laske need  /   16:07, 14. märts 2018
..punased piiksuvad. Interrinne 2 unistab kogani kombel ikka veel, et kunagi võidavad. Lobitöö käib täie auruga, nagu see midagi muudaks, liiati veel siin anonüümselt kräunudes.
K
Kuidas Sa siis toetad Hümniseadust?  /   09:00, 17. märts 2018
kui Sa EKREt ei vali ega pole valinud? Siis Sa ju ei toeta EKRE eelnõud. Tänu paljudele ükskõiksetele süvariigi poolt äralollitatud ja või juhmidele puudub EKRE-l enamus ja pole võimalik rahvusliku pärandit ega tervet talupojamõistust kaitsta. Kuid nad teevad seda siiski ja annavad korraliku kaitselahingu ilma ennast ohverdamata ja oma nahka hoidmata. Need mehed on kangelased. Kuulates neid kartelli ja süvariigi esindajate lolle ja kiuslikke küsimusi ja vaadates nende sinilillasid, kahvatunud nägusid, valelikke silmi, värisevaid käsi ja ebalevat olekut...see kehakeel ütleb selgelt vaid ühte – käsk neid küsimusi küsida tuleb kõrgemalt.
E
EESTI HÜMN  /   21:28, 13. märts 2018
Väga jälk millised limuskid on riigikogus, kesa salgavad maha oma rahvuser ja riikluse sümbolid. Ka siin kommentaarides on selliseid sügavalt haigeid kellede suutlikkus oma isiklikku arvamust omada on koos ravimifirmade vaksiinidehga allavett lastus.
  /   08:40, 14. märts 2018
Vot selline jutt hakkabki normaalsetele inimestele vastu.Öppige suhtlema ja teisi austama!!!!
H
Helmenoi...  /   19:14, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
I
INIMENE  /   18:50, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
H
hulluarst  /   19:42, 13. märts 2018
Sinu tunded ei peta.
K
kojamees  /   18:46, 13. märts 2018
"Õllepruulija" pole kindlasti meie rahvuslik laul ja sakslased oleks Helme sääraste sõnade pääle ilmselt pahased.Viisi võib ju Helme pidada aga laul on vale valitud!
K
Kõik:  /   18:37, 13. märts 2018
EKRE sai tublisti lisa oma toetajaskonnale!
  /   18:35, 13. märts 2018
Mälumäng: 1)missugune erakond lubas meid(olen pensionär) Euroopa Liidu 5 rikkama riigi sekka viia? Vali 4 võimaluse vahel: a) Keskerakond; b) SDE; c) Reformierakond; d) EKRE.
2)missugune erakond lubas meile õhukest(et mitte ütelda olematut) riiki ja sellele järgnevat väliskapitali investeeringute hüppelist kasvu?
Vali 4 võimaluse vahel: a) Keskerakond;b) SDE, c) Reformierakond; d) EKRE.
Milline erakond lubab erinevuste kaotamist sugude, rahvuste, rasside, uskude jne. vahel üleüldise võrdõiguslikkuse saavutamisel?
Vali eelneva 4 variandi vahel. Jne.
M
Mart  /   19:10, 13. märts 2018
Aga milline erakond lubas riigikogulaste kuluhüvitised ja katuserahad kaotada ja kelle ahnus sai lubadusest võitu ?
H
Hiiiiaah...  /   18:28, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
Karlsson  /   18:26, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
E
Ei ole nii troll  /   18:38, 13. märts 2018
Meil jämejalgas toimub igal hommikul oma sotsiaal-demokraatliku erakonna lipu heiskamine. Plank on värvitud sini kollaseks, aga ma ei tea miks.Ekre nime ei tohi me suhu võtta ,sest siis pannakse pimedasse keldrisse
T
tohmu  /   18:24, 13. märts 2018
Aga miks mitte? See on tore laul ja aasta vahetub kõikjal maailmas, ole sa turist, kodumaatu või kes tahes. Mina viibin tavaliselt aastavahetusel soojal maal, mis riigi hümni peaksin siis laulma? Kui tahan, laulan kasvõi "Sinist vilkurit" ja ei taha, et mulle selle eest karistus määratakse. Riigil tuleb rahva käest hümn välja teenida, mitte hakata seda seadusega kaela määrima.
Ä
Ärge määgige  /   18:12, 13. märts 2018
EKRE ajab õiget asja.
J
jah  /   14:32, 14. märts 2018
kui suudavad rahva üles ässitada ja tulevad verevalamised, siis tuleb Putin meid vabastama.
A
Andrus  /   18:12, 13. märts 2018
Sotsid nagu ka juunikomud aka reformarid on loomulikult Eesti riikliku iseseisvuse tulised vastased. Nende jaoks on iseseisev Eesti nagu härjale punane rätik. Loodetavasti saab ikkagi kunagi need komuriismed ahju ajada!
  /   18:06, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
A
aga   /   18:09, 13. märts 2018
nad on hoopis ise ju Eesti rahva- ja riigivastased, seega siis ..Eesti .reeturid!
K
kõige parem  /   17:56, 13. märts 2018
On see,et üksteist trollideks nimetatakse. A la, koerale visati kont ette ja nüüd käib hull närimine. :D
M
Midagi marksistlikust propagandast?  /   18:21, 13. märts 2018
Ei saa aru, miks ekre trollid rahvast trollideks nimetab.
A
Aadu  /   16:57, 13. märts 2018
Õllepruulia mõte on meie mõisahärral väga õige. Mõisas seda ju põhiliselt lauldaksegi. Tore kui EKRE-l õnnestub see hümniks kuulutada. Toetame igati.
S
Sm. Aadu  /   17:05, 13. märts 2018
õppigu kõige hakatuseks eesti keel selgeks: mis loom see "Õllepruulia" on?
K
Key  /   16:55, 13. märts 2018
Helme võiks juba ükskord selle hümni jutu lõpetada. Selgitati juba, et sellises kohas ja sellisel ajal ei olegi hümni sobiv mängida. Ja ongi õige. Miks peaks mängitama hümni uue aasta saabumisel?
Tehke tööd ja ärge otsige igalt poolt vigu - mõlemad Helmed.
S
sa trollike...  /   17:01, 13. märts 2018
...võiksid ise oma mõttetu kommenteerimise lõpetada- midagi sisukat sul öelda ei ole. Mul on sulle uudis: Järjest rohkem ja rohkem hakatakse Eestimaad kaitsma, sõna võtma ning pidevalt pildil püsima! Sinu tühine mulin ei paista väljagi!
  /   17:16, 13. märts 2018
Õllepruulija on täitsa hea mõte. Rahvuslik ja inimesi ühendav. Milleks iga hinna eest purjus peaga hümni laulda.
S
sul 17.16  /   17:20, 13. märts 2018
midagi sisukat ka vahelduseks öelda või ainult Mardi sõnu takka kaagutada?
E
Eesti eest!  /   16:53, 13. märts 2018
Väga kenasti joonistus välja, k u i suur on Riigikogus reeturite %! See tähendab seda, et nüüd küll kõik, kes vähegi Eesti st ja eestlaste tulevikust ning eestlusest hoolivad- k õ i k valima EKREt!!! Me ei saa lasta oma isamaad sedasi maha müüa ja jalge alla tampida, tehke ometi silmad lahti!
N
naljavennad läksid 8 häälega seadust muutma  /   17:16, 13. märts 2018
Siis on ka 76 % reesti rahvast reeturid. Just niipalju oli postimehe küsitluses hümniseduse vastu.
K
Kadri  /   17:22, 13. märts 2018
Appikene, teie kulla kommenteerija oma 8 -häälega-seadust-muutma: mitu korda sa sama kommentaari kirjutad? Vaata, iga suur asi saab alguse väiksemast: kasvab, kasvab, kogub rahva poolehoiu ja saavutab edu- sedasi!
A
appikesele, teised ei tohu, aga ekrelased tohivad...või kuidas?  /   18:17, 13. märts 2018
aga ise te korrutate siin juba sada või rohkem kordi mardi sõnu takka!
E
Edgar  /   17:26, 13. märts 2018
Ära ikka üle ka pinguta !
J
jah?  /   17:39, 13. märts 2018
kord juba tulid siin võimule inimesed, kes lubasid rahva elu lilleliseks teha. nemad rääkisid kah reeturitest ja siis hävitasid neid! mis siin eesti eest on? lihtsalt endised kommunistid tahavad nüüd sinimustvalge lipuga võimule joosta ning selleks on ju kõik vahendid head. varsti on siis pärtliööd oodata, kus tehakse selgeks, kes on õige eestlane ja kes pole! palju õnne meile, et meil on nii palju lolle, kes on kommunistide poolt nii lihtsalt manipuleeritavad.
N
nonoh  /   17:40, 13. märts 2018
reeturite % oli ikka üliväike . ainult 8 isendit!
M
mis ajast  /   16:49, 13. märts 2018
on hümni eelnõu skandaalne? enamusel riikidel on see täiesti olemas
ju need kes vastu hääletasid on kremlimeelsed ja ootavad vana kalevite kantsi tagasi
R
Rahvas ei ole haige  /   16:52, 13. märts 2018
Siis on 76 % rahvast samuti kremlimeelne. Postimehe küsitluses pooldas hümniseadust ainult 24 %.
M
Maša  /   17:09, 13. märts 2018
Postimehe lugejaskond pole eesti rahvas. 51 pluss üks kes seda suunas otsustasid kõigi eest.
E
ekre troll mašale  /   17:15, 13. märts 2018
Sinu arvates on ainult ekre trollid eesti rahvas?
J
Jah  /   17:34, 13. märts 2018
seisavad rahvuslike huvide eest, mis on mõnele inimesele arusaamatu tegevus.
S
Siil  /   16:31, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
E
Eino Taruk  /   16:37, 13. märts 2018
Ideedevaesusest? Sa oled kas troll või l_ll. Jah, antud juhul tuldi välja ilmselt lihtsalt selleks , et ekraanil püsida, aga kui sa arvad, et näiteks pagulastemaatika on ideevaene siis head jõkkehüppamist palgaline...
L
lõpeta trollike...  /   17:03, 13. märts 2018
...su üksluised, tühised, sisutud kommentaarid üle ühe on pehmeltöeldes naeruväärsed :)
E
Eino Taruk  /   17:16, 13. märts 2018
Selge. Palju teid trollivabrikus töötab? teete ületunde? Maksavad sotsid?
E
Eino Taruk  /   17:18, 13. märts 2018
Arvan jah, et sotsid. Teie trollivabrikus ju ainult naised...on juu?
  /   18:35, 13. märts 2018
Taruk, sa tead ju ise ka seda, et
Eesti riigis tegutseb ainult ÜKSAINUKE st paremäärmuslaste trollivabrik!
Teadaolevalt juhitakse Savisaare lihasööjabakteri haigestumise ajast seda põrandaalust eesti trollivabrikut ekre juht o i - n - a s te ja muude nende ide.o.loo-gide poolt.
E
ei  /   14:45, 14. märts 2018
ekre maksab, kas sulle ei maksa?
T
tagurpidi tagurdav riik  /   16:28, 13. märts 2018
Kõik sümboolne hävitada, kõik rahvuslik unustada ja siis õitseda nn tehniliste plastiknägude näol? Kelle huvides?
S
sul on õigus  /   16:51, 13. märts 2018
Helmed tahavad tõesti Eesti Vabariiki EUst ja NATOst oma, juba esitatud lahkumisnõudega hävitada, et siis, sooja koha lootuses, see meie üksijäänud pisike Eesti vene karu karvate käppade vahele orgunnida.
N
naljavennad  /   16:57, 13. märts 2018
Lähevad 8 häälega seadust muutma.
R
Radist  /   16:11, 13. märts 2018
Õhtuleht lisab uudise pealkirja alla omapoolse hinnangu: EKRE skandaalne hümnieelnõu kukkus läbi! .. Lubage küsida, ÕL toimetaja, kust otsast antud eelnõu Teie meelest "skandaalne" on? Kas üldse teate, mida see sõna tähendab?
Ä
ära küsi,  /   14:48, 14. märts 2018
sinu aju ei saa nii keerulisest asjast aru.
E
Eino Taruk  /   16:08, 13. märts 2018
"Te võitlete probleemi vastu, mille te ise olete tekitanud,"
Sama on mitmete feministide leiutistega. Nagu näiteks nn. palgalõhe. Aga kuna feministid on pühad lehmad, ja Brüsselist on surve, siis lähevad nende ajendatud eelnõud läbi. Jälle: 21. sajand, silmakirjalikkus ja topeltstandardid on sinu nimi!
U
uskumatu , aga tõsi !  /   16:18, 13. märts 2018
Lugeja / 15:06, 13. märts 2018
Kas keegi seletaks kuidagi terve mõistusega, milleks vajab üks vaba riik üldse siseriiklikult sümboleid?
Helmel on õigus. Järgmistel olümpiamängudel kui meie sportlasel õnnestub medal võita , kõlab meie auks lõbus muusika " Õllepruulija!. Pole ju tähtis milline see muusika on, peaasi et populaarne ja nii saame kindlasti teistest riikidest oluliselt eristuda.
A
Ants  /   16:33, 13. märts 2018
Kas ekre ja helme arvates on eestlane tõesti nii rumal, et ei tea, milline on Eesti hümn? Omaette seadus selleks on lollus, seda vajavad vaid arengupeetusega isikud. Piisab, kui lipuseadusesse teha muudatus, kus pannakse hümni nimi paika. Aga no kräunuma peab ju.
V
võib olla  /   16:40, 13. märts 2018
aga isegi seda pole muutuval ja uueneval Keskerakonnal kavatsust teha.
.
...  /   17:13, 13. märts 2018
Seega enamus euroopa riikides otsustasid arengupeetusega inimesed?Pigem ikka need kes,soovivad hümni tõlgendamist saatejuhtide jt suvaliste tegelaste tahtmist mööda?
J
Jürka  /   15:57, 13. märts 2018
Miks peaks laulma Soome hümni eestikeelsete sõnadega? Pealegi on meloodia sakslese oma ja eestikeelse variandi kolmas salm eriti rumal. Miks me tahame jääda orjarahvaks, kellel pole isegi OMA HÜMNI?
S
sobis see esimese riigi ajal  /   16:06, 13. märts 2018
sobib ka täna. Kord asjaajamisel peaks siiski olema, aga täna riiki juhtiv, uuenev keskerakond, seda ilmselgelt ei soovi
  /   17:20, 13. märts 2018
eestlesel on kõik laenatud...
A
Arvan  /   15:47, 13. märts 2018
EKRE-ga oleks muidu päris lõbus, kui ainult nad ise ei kipuks asja liiga tõsiselt võtma, sealjuures hädaga ka valeturakat mängides.
E
ei  /   16:08, 13. märts 2018
keskiga on oluliselt lõbusam. Iga uus hinnatõus ajab hambutu rahva üha lõbusamalt ja laiema suuga naerma.
  /   15:33, 13. märts 2018
Ega ori ei mõtle .Tema tõstab vaid kätt nagu peremees käseb
O
orjale  /   15:38, 13. märts 2018
Vaba mees ei tee, mida mõisnik käsib.
5
51 KIRI.  /   15:24, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
mine...  /   15:39, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   16:55, 13. märts 2018
suuremalt jaolt ikka otse Suure-Lähtru mõisast
J
Juhan.  /   15:17, 13. märts 2018
Toimetaja matemaatika jätab soovida 51 poolt 8 vastu 1 erapooletu ja 17 puudu kokku tuleb 77 aga mitte 101.
O
osa  /   15:25, 13. märts 2018
jättis lihtsalt hääletamata
  /   15:53, 13. märts 2018
osad magasid ja ei jõudnud nuppu vajutada
L
lugeja  /   15:31, 13. märts 2018
Lisaks on mittehääletavad kohalolijad, kes ametlikku protokolli end ei kirjutagi, ning tulebki just sellise tehtega välja arvutada.
H
hale põrumine  /   15:40, 13. märts 2018
Mõisnikul ainult 7 lojaalset sulast.
1
15.40  /   16:02, 13. märts 2018
Ülejäänud on perekonna poolt igasugusteks agentideks seljataga sõimatud.
Ü
ülejääk on siis  /   16:12, 13. märts 2018
liberaalid ja Laari ning Friedmani pooldajad.
M
Meie...  /   15:12, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
Kahjuks  /   15:43, 13. märts 2018
on nii, nagu 40-ndal aastal ka nüüd olemas punahaisulised kulturnikud, kes rõõmuga Eesti maha müüvad!
M
Mihkel  /   16:24, 13. märts 2018
Ega Urmas nii rumal olnud, et EKRE kelmust läbi ei näe. 26 ja pool aastat saime hümni lauldud ilma seaduseta, nüüd väidab mõni kavalpea justkui oleks seaduse puudumine riigireetmine. Naisevõtt on ka seadusega reguleerimata, aga ega sellepärast see tegemata jää.
L
Lugeja  /   15:06, 13. märts 2018
Kas keegi seletaks kuidagi terve mõistusega, milleks vajab üks vaba riik üldse siseriiklikult sümboleid? Kas rahvavastaseks propagandaks ja ideoloogiliseks ajupesuks, nagu see on totalitaarvõimudel kombeks? Teine asi, kui vaja rahvusvahelistel üritustel teistest eristuda, või kui kui rahvas ise neid kombeid hoiab. Kombed eristuvad repressiivnõuetest aga just selle poolest, et see on alati rahva vabatahtlik soov. Õigus ise otsustada, valida, muuta, või soovi korral ka hüljata.
H
Helme, kas sulle on hümn eluküsimus.Eesti inmene elab hümnitagi.  /   15:17, 13. märts 2018
Tulin just apteegist ( ostsin teepuuõli) ja nägin kuidas üks mammi hunniku rohtusid ostis ja rääkis apteekrile, et arst kirjutas kolesteroolirohu lisaks...muidu võtab 6 erinevat tabletti!J et pole üldse isu võtab vaid rohtusid.Appi, arst peaks mammi toitumisnõustaja juurde saatma ja poleks seada rohukuhja vaja.
Kui palju inimesi läheb arstide valeravi tõttu teise ilma? Arstide ringkaitse aga on nii tugev. Ja kui palju nn taskuraha saavad kirurgid, onkoloogid ja ka perearstid? Haige ja surev inimene on nõus oma viimase sendi andma, et elada. Arstid aga on tipiga nii harjunud , et peavad seda loomulikuks. Õnneks patoloogid ei karda tunnistada kui palju on arstide praaki...et inimene võinuks elada aga on olnud valed ravimid, ebaõnnestunud ja lohakas operatsioon, perearst kokku hoidnud uuringute tegemisega jne. Kas on lahkunule pandud surma põhjuseks, et suri ari käe läbi. Arstid teenivad kordades rohkem kõrvalt kui need rahvaravitsejad.Uskuge!
S
seda  /   15:28, 13. märts 2018
pead valitsejatelt küsima, mitte Helmelt
K
kuidas  /   15:22, 13. märts 2018
me teame, et see on rahva soov, kui see pole kuskile kirja pandud?
L
Lugeja  /   15:37, 13. märts 2018
Rahva soov ongi see vaid siis, kui rahvas seda vabatahtlikult laulab. Kui see aga mingi nõudena kirja pandud, on see rahva soovidest juba eraldatud.
K
kas  /   15:43, 13. märts 2018
kooselluda ei saa vabatahtlikult, et selleks seadust vaja on?
E
EKRE pseudoprobleem  /   15:44, 13. märts 2018
Postimehe küsitlus näitab, et alla veerandi inimestest soovib hümniseadust.
E
eu  /   18:17, 13. märts 2018
Lp. 15:43
Väga hea vastulause, kiitus!!!
O
Oot  /   22:33, 13. märts 2018
te mõtlete postimehe all seda Pravda-laadset toodet?
5
51 jo?u  /   15:00, 13. märts 2018
Valimiste ajal tuleb kõigi nende 51 inimese nimed ja mis erakonna liikmed nad on välja tuua , et rahvas teaks kellele ja mis erakonnale häält mitte anda.
  /   16:28, 13. märts 2018
Erilistel inimestel, kel lihtsatest maaima asjadest aru saamine raskusi valmistab, on teovõime piiratud ja nemad valmistel ei osale.
U
urmas  /   14:59, 13. märts 2018
Uskumatu, et meil on niivõrd küüniline Riigikogu, siis 51 paduküünikut, kellele on ükskõik Eesti üks tähtsamaid pärandsümboleid - hümn. Massiliselt rumalalt küünilisi kiuslikke küsimusi, seevastu, et teha täiendusi ja parandusi. 51 liiget ei teinud tööd, aga palka saavad, kummaline!
Isamaaliste vähemusele küünilis-poliitvastasseis.Kuhu lähed Eesti Vabariigi Riigikogu?
O
ohjah  /   16:05, 13. märts 2018
Saad aru - hümnist ei ole ükskõik. See, et ei võeta mingit poolikut ja vigast seadust vastu, ei tähenda, et hümnist oleks ükskõik.
Kas tõesti on rahvuskonservatiivid nagu väiksed lapsed? Et kui just seda mänguasja või kommi ei saa nüüd ja kohe, siis järelikult keegi ÜLDSE ei armasta neid?
Ei ole vaid üht ja õigemat viisi asjade tähtsustamiseks või neist lugu pidamiseks. Tõsise patrioodina (mitu last siia riiki sünnitanud ja nad uhketeks eestlasteks kasvatanud) ei taha mina, et üks erakond kaaperdab endale meie hümni ning ette kirjutab, kuidas ma seda kuulata või esitada tohin. Niikuinii teen seda hingest ja pisar silmanurgas.
R
Radist  /   16:38, 13. märts 2018
Ohjah, ah et vigast seadust ei võeta vastu sellepärast, et "üks erakond..." jne. Esiteks ei olnud tegemist seaduse, vaid eelnõuga. Teiseks - mis selles nii vigane on, et seda isegi esimesele lugemise ei tohi lubada? Too üksipulgi välja, mis sind häirib, mitte ära räuska, et oled tõelisest tõelisem patrioot, kedagi sünnitanud ja kasvatanud. Mis see üldse asjasse puutub? Sama kui hing ja pisar... Muide, "kaaperdamise" kasutamine tuleb väga tuttav ette. Üks-ühele ühe tuntud tegelase kõnest.
E
Epp  /   14:53, 13. märts 2018
Ma arvan, et hümni, vapi ja lipuga peaks hakkama tegelema siis kui Eesti vabaks saab ja ise oma asju otsustama hakkab.
  /   14:56, 13. märts 2018
Õigus , hetkel pole Eesti vaba sest istume jälle liidus mis käsib , keelab ähvardab jne ...
A
Ants  /   16:36, 13. märts 2018
Oinad...
@
@ 14:53 ja 14:56  /   16:47, 13. märts 2018
Küll on ikka lihtne mõnede epukeste elu! Kuna Eesti pole vaba, pole ka hümni, vappi ja lippu vaja. Kuna Tartu rahu järgset piiri pole, ei ole ka kontrolljoonel piirivalvet vaja. Kuna Eestil oma raha pole, ei ole ka euroga vaja arveldada. Süüa ka mitte...
K
kontrolljoon  /   14:57, 14. märts 2018
on lihtsalt oblasti piirjoon.
R
Reformie...  /   14:46, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
E
Esimese  /   15:00, 13. märts 2018
vabariigi ajal olid jehoovatunnistajad hoopiski keelu all ja enamikes riikides siiani.
Ä
ää  /   14:44, 13. märts 2018
Martin Helme toonitas, et Eesti poliitikas on olemas Konservatiivne Rahvaerakond, kelle puhul ei ole mingit kahtlust selles, et nad on rahvuslikult meelestatud ja seda siiralt. “Ja mis väga oluline – erinevalt teist oleme me nõus võitlema,” lausus ta. Mart Helme aga teatas kindlalt, et pärast valimisi, kui EKRE on rahvalt mandaadi saanud, võetakse hümniseadus igal juhul vastu.
S
Siin on üks kui  /   15:10, 13. märts 2018
Kui EKRE on rahvalt mandaadi saanud. Seda ei juhtu. Ei ole võimalik, et enamus rahvast läheb ühekorraga lo.lliks.
K
Kui nii  /   15:47, 13. märts 2018
edasi läheb, siis lähevad rahval lõpuks silmad lahti ja nad näevad, kes need libaliberaalid ja europunased on ja valitaksegi neid, kellest kindlalt teatakse, et nad on Eesti eest väljas!
T
tühi tünn  /   16:16, 13. märts 2018
Rahval on silmad lahti ja nad näevad millised populistid on EKRE-s.
  /   17:03, 13. märts 2018
Järgmistel Riigikogu valimistel EI SAA MITTE IIALGI
äärmuslased . ei ekred ega ka mitte ühtse Venemaa lepingupartner - kriminaalne keskerakond EESTI RAHVA MANDAATI!
L
leo  /   14:44, 13. märts 2018
Keegi mainis siin eespool, et meil olevat poolkommunistlik valitsus. Aga see nii nüüd ka ei ole. Hoopis uus - vanakommunistlik valitsus
V
vana kommunist  /   15:13, 13. märts 2018
Vanakommunistlik oleks valitsus marksismi-leninismi propagandist Helme juhtimisel. Tema juba teab, kuidas Lenini ideid ellu viia ja leninismiga ajusid pesta.
V
valge prygi  /   14:41, 13. märts 2018
ekre
V
Valge  /   15:01, 13. märts 2018
ei määri aga pünane prügi küll.
M
Mida siin modereerida on?  /   15:16, 13. märts 2018
See on nagu valge nä.ts, mis jääb saapa külge kinni ja ära ei tule
M
Mida siibn modereerida on?  /   15:17, 13. märts 2018
See on nagu valge näts, mis jääb saa.pa külge kinni ja ära ei tule
T
tule taevas appi  /   15:18, 13. märts 2018
Enam ei tohi kasutada sõna saabas.
T
tule taevas appi  /   15:18, 13. märts 2018
Enam ei tohi kasutada sõna saa.bas.
M
Modele  /   15:46, 13. märts 2018
Saab.as ei olnudki valus ega ropp?
I
ikka  /   17:04, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
Mis  /   14:40, 13. märts 2018
hümn?Meloodia Soomest ,sõnad Eestist.
N
Noor sots  /   15:28, 13. märts 2018
Koolist anti meile vaba päev, et siin kommenteerida saaks. Järgmine vaba on 9. mail
  /   17:07, 13. märts 2018
ekre sinised salgad pas(a)undavad siin palehigis aga iga päev 24 tundi!
J
Jaak  /   15:53, 13. märts 2018
Sõnad küll Eestist, aga viis hoopis sakslaselt. Eestil peab olema OMA hümn, mitte ei pea laulma Soome oma!
N
Noor...  /   14:33, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
N
Noor...  /   14:55, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
L
lugeja  /   15:20, 13. märts 2018
EKRE trollid aga risustavad kommentaariumi 24/7. Sotsidega paras paar.
H
Helme  /   16:31, 13. märts 2018
töötas tõesti kirjastuse Eesti Raamat marksismi-leninismi osakonnas. Tänane esinemine meenutaski argumenteerimisoskuse poolest tollast riigikorda.
E
Eestlane  /   16:41, 13. märts 2018
Ära muretse 15:20- EKREl pole trolle tarvis ! Järjest enam ja enam näen enda ümber inimesi, kelle silmad hakkavad avanema või on avanenud! Uskumatu, kui palju on meie Riigikogus äraandjaid!!!
H
homme lähevad valima  /   18:13, 13. märts 2018
Minu kassipoegadel avanesid täna silmad
M
Mõttetu probleem!  /   14:18, 13. märts 2018
Eesti riigis ja rahval on palju olulisemaid probleeme, kui see hümn, kellest suurem osa peast lauldagi ei oska!
S
Sotsiaal-demokraat anonüümselt  /   13:57, 13. märts 2018
Peab tegema nagu meie erakonna liitlastel Venemaal-seal ei ole hümniseadust!
R
Radist  /   00:20, 14. märts 2018
Vene Föderatsioonil on hümniseadus täiesti olemas. (Федеральный конституционный закон Российской Федерации от 25 декабря 2000 г) https://rg.ru/2000/12/25/gimn-dok.html
T
Tubli EKRE???!!!!  /   13:56, 13. märts 2018
Kes saadab Madissoni Krimmi!!!!????Silmakirjalikkuse tipp kogu punt
K
Krõm naš  /   14:13, 13. märts 2018
Kõik käivad Krimmis, ka meie President peaks vee enne valimisi seal käima üllatusvisiidil!
  /   13:54, 13. märts 2018
Paistab nii, et normaalse mõistuse asemel kõlavad neil helmedel ülemisel korrusel ainult kremlikellad
K
Kuule  /   15:50, 13. märts 2018
nunnake, see kremli kellade jutt ajab juba ainult irvitama, aga teil paistavad peas taguma brüsseli kremli käsud ja internatsilaulukesed!!!
E
Eks   /   13:51, 13. märts 2018
ole vana teatud tõde et endised punased armastavad ikka igal pool internatsionaali laulda, olgu siis praegu sotside või refide leeris.
N
ninih  /   13:53, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
V
vana...  /   14:40, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
N
Noored  /   15:10, 13. märts 2018
Tartu kommunistid laulsid koos koerataltsutajatega Seejärel tulevad riburada muud patriootlikult meelestatud laulud, nagu Eesti NSV hümn, Internatsionaal, Suur Stalin juhib kommunismi meid, Kremli müüri ääres, Laul juhi noorusest jne.
V
vanad  /   15:48, 13. märts 2018
See ju kõik Helme repertuaar rahva aju.pesul.
E
EKRE !  /   13:41, 13. märts 2018
Asi on tõsine !!! Valitsusse saades tehke hümnikaitseseadus esimese asjana ära !
E
Esimene asi!  /   14:14, 13. märts 2018
Olgu ikka kõige odavam viin ümbruskonnas, nagu lubati!
M
Mõisa  /   16:49, 14. märts 2018
viinaköögist saad.
O
ohjah  /   13:37, 13. märts 2018
Aastavahetus ei ole riiklikult mingi tohutu sündmus - see on ülemaailmne kalendri liikumine. Hümn ei saa olla kuupäevade tähistamise teema, vaid peab olema sisuliselt riiklikult või rahvuslikult oluliste tähtsündmuste osa. Nii on siiani ka olnud. Aastavahetusel ei pea hümn mängima üksi kuskil või võidu ilutulestiku (ja šampusepudeli korkide) paukudega.
Meie süsteem toimib. Kõike toimivat ei pea reguleerima, sest siis peavad olema ka sätted ja kontrollisüsteemid. Saada karistus, et julgesid mingil hetkel natuke vales asendis või valel ajal hümni laulda...absurdne ju.
J
jahoi  /   14:17, 13. märts 2018
Pooltõed! See aastavahetus oli eriline, sõna otseses mõttes riiklik, 100 aastat. President esineb alati kui Riigi president. Tema juures peabki alati hümn olema. Praegu toimub Eesti riigi sümboli laastamine. Palun, EKRE, võidelge edasi ajaloolise, arhailise hümni säilimise eest, ärge ainult üle seadustage. Kas vappi tahetakse ka ümber teha, at vapiseadus on aga hümniseadust pole vaja.
T
to jahoi  /   15:05, 13. märts 2018
Vabariik sai 100 aastaseks ,mitte aasta vahetus, olgem täpsed. Pidustustega on juba ennem alustatud.
O
ohjah  /   16:00, 13. märts 2018
Sünnipäevaks ei soovita õnne ette. Ammu teada. EV100 on siiski 24.veebruaril ja hümni sai siis ka! Presidendi kõne või sõnavõtuga ei pea alati hümn kaasas käima. Jätkuvalt: aastavahetus ei ole mingi harras riiklik moment, vaid on lärmakas ja paras läbu! Ärge labastage meie hümni selliste asjadega, tehes nägu, et võitlete õige asja eest.
Kusjuures - ma pole poole sõnagagi maininud, et hümni kui kindlat pala ei võiks määratleda mingis seaduses. Siiski - selle esitamise reegleid ei saa ette kirjutada, sest need ei ole üleriigiliselt kontrollitavad.
T
TUBLI EKRE  /   13:36, 13. märts 2018
ainuõige erakond,selge jutuga ja aus. Kõll siin on lahti lastud labaseid laimajaid,kes oma kommentaaridega lähevad lausa vastikuks. EKREst te aga võitu ei saa, rahvas armastab ausat erakonda.
J
Jürka  /   14:16, 13. märts 2018
Noh ole nüüd ikka, ega see mõni tuhat pooldajat, mis ehk hädaga kokku saaks, pole ju veel rahvas! Ja mis aususse puutub, siis see on just nii, nagu sina seda näed. Mina näiteks näen hoopis teistmoodi.
R
rasvalii...  /   14:43, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
V
vana  /   15:02, 13. märts 2018
Vanad kommunistid on ikka etemad kui uuskommunistid. Ja nist viimastest meil puudust ei ole.
T
Toomas  /   16:18, 13. märts 2018
Igatahes valin ka EKRE, ainult ühe asjaga ei ole rahul: Miks nad nii hullusti promovad mingit laulukest, mis on Soome hümn ja mille viisi on kirjutanud mingi võõramaalane? Otsime sobiva oma rahva meeste poolt kirjutatud laulu (palju otsida ei ole vaja) ja kuulutame selle siis EESTI hümniks. Aga "su üle jumal valvaku" sakslase viisil ei hakka üks normaalne EESTLANE kunagi laulma.
  /   00:26, 14. märts 2018
Toomas, sulle sobiks hümniks kindlasti mõni Eesti Laulu eurovisiooni nominent. Ja mis kõige ägedam - igal aastal uus!
R
Rasvaliitlased  /   13:30, 13. märts 2018
ei saa mitte vaiki olla...
E
ei  /   13:33, 13. märts 2018
saa jah. Hakkasid sotsideks ja muudui ruigavad...
E
Ei noh  /   13:27, 13. märts 2018
Miks õllepruulijat laulda ku on ilusam laul."võõra linna tuled"
I
irw  /   13:31, 13. märts 2018
5+
J
Järgmiseks  /   13:22, 13. märts 2018
Võiks vastu võtta seaduse, millise jalaga tohib tõeline patrioot voodist tõusta, kes eksib, kohe karistus pea mahavõtmise näol?
A
aga seadus  /   13:26, 13. märts 2018
mida sa telekast näed ja mida ei näidata on juba sotsidel vastu võetud.
K
kui arvate et seadust pole vaja,  /   13:22, 13. märts 2018
siis miks te selle vastu olete??
L
lihtne ju  /   14:45, 13. märts 2018
Ebavajalike asjade peale ei tasu aega raisata.
Õ
Õhtuleht: EKRE skandaalne hümnieelnõu kukkus läbi!  /   13:19, 13. märts 2018
Mina: Keskerakonna silmakirjalik ja rahvusriigivastane eelnõu õnnestus riigikogus läbi suruda.
K
Kas siis eelnõu on nii vilets, et seda peab valedega kaitsma?  /   13:18, 13. märts 2018
Jutumees Helme võiks teada Eesti lipu seaduse § 3 lõiget 2, mistõttu väidetaval hirmul kuulda kellelgi soovil Pika Hermanni tornist hümni asemel Õllepruulijat pole mingit alust. Kes lugeda oskab, saab selles isegi veenduda https://www.riigiteataja.ee/akt/104072017014
K
Kukkus läbi  /   13:25, 13. märts 2018
muidugi, sest suurem osa riigikogust on meil ju rahvareeturid.
A
A  /   13:31, 13. märts 2018
Sinule jäetakse võimalus joriseda hümni ajal Õllepruulijat või laulda isamaa asemel kodumaa ja jumala asemel kurat
M
Mihkel  /   16:44, 13. märts 2018
Minule on hümni laulmiseks vaja seadust sama palju kui seale pühapäeva. Saan edukalt ka ilma seaduseta lauldud. Aga nagu kõnekäänd ütleb, patriotism on l_rjuste viimane pelgupaik.
T
Tiit  /   13:15, 13. märts 2018
Eks Helme on aru saanud, et vaikselt nohistades hääli ei saa, on vaja kogu aeg nähtaval olla. Keskerakond saab hääli tubli töö eest Reform laimu ja vihavaenu õhutamise eest. Need, kes vaikivad ja siiski midagi kasulikku teevad hääli ei saa.
S
sa Tiit oled rumal või vene troll, vali ise?  /   13:20, 13. märts 2018
räägi keskerakonna tublist tööst lähemalt, ah?
O
Ohh  /   13:26, 13. märts 2018
no nii rumalat jutt pole ammu kuulnud. Tubli töö eest... Mees ära enam peale võta!
A
A  /   13:34, 13. märts 2018
Kes siis vaikivad ja midagi kasulikku teevad ? ... äkki tegid ka sina teleka ees lösutades midagi kasulikku ,samal ajal ,kui aktiivsed kodanikud nõudsid Toompeal ka Sinule rahvaalgatusõigust ?
M
mis  /   16:55, 14. märts 2018
aktiivsed kodanikud, poliitikud on selle kaaperdanud, alati kasutatakse niisuguste asjadega ullikesi ära, olgu mis poole omi tahes. Mina olen selle sigaduse vastu, mida poliitikud üritavad, sest ei hakata midagi arukat nõudma.
Õ
Õõbik  /   13:12, 13. märts 2018
Olen ise juba paar aastavahtust laulnud seda hümni ja kärab küll üle küla:
https://vovtube.com/watch/rasputin-vs-stalin-russian-rapmix-rap-battle_Ek5bgwgXHO4Mphi.html
U
uhh  /   13:11, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
H
hehe  /   13:48, 13. märts 2018
Meenutab Kuningriiklasi (Aimla ja Teiter ja kes nad seal kõik olid). Kurb on ainult see, et Helmed võtavad ennast tõsiselt. Muidu oleks päris hea huumor see erakond.
E
eestimees rakverest  /   13:10, 13. märts 2018
hümn ja laulud on ilusad aga vabariiki ei näe ega tunne.ema juttude järgi oli enne riik .nüüd rahva vaenulikud nõõrijad.jne....
K
Kaua te jaksate  /   13:06, 13. märts 2018
seda sama p...a jauha,alkost on päev rahu olnud,esialgu
M
mnjah  /   12:56, 13. märts 2018
Kui Vabariigi aastapäeval oleks hümn mängimata jäänud, siis ma saaks probleemist aru. Aastavahetusel aga sobikski õllepruulija oluliselt paremini kui hümn. Hümni mängimisest saaks ma aru kui seda mängitaks selliselt, et hümn lõppeb kell 12 ja edasi tuleb ilutulestik. Preagusel kujul täiesti mõttetu.
M
Miks?  /   13:07, 13. märts 2018
Tore ju kui platsitäs purjus rahvast oleks paciuse laulu järgi lällanud!
S
See oligi algselt  /   13:18, 13. märts 2018
õllesõprate joomalauluke. Miks ekred seda meie vägisi kaela määrivad. Ise ei teadnud laulu pealkirjagi.
A
A  /   13:37, 13. märts 2018
Purjus .. .ja lällanud !? - umbes nagu tuhanded lätlased oma hümni kuuldes-lauldes Daugava kaldal või ?
.
...  /   13:37, 13. märts 2018
Tundub, et kõige suurem mure ikka sellepärast, et hümni ajal lällata ja räbustada ei saa.
M
matsu  /   12:56, 13. märts 2018
Ekre tahtis rahvalt hümni ära võtta ja ainult riigile kinnistada.
Tegelikult on selle või mõne muu laulu riigihümnuks tegemine ka vabariigi algusaegadel jutuks olnud ja ka siis kukkus see läbi, sest oli juba kinnistunud rahvushümn, mis polnud seotud riigiga, sest tekkis palju varem ja oli seotud rahvusega, elagu ta siis Eestis, Lätis, venemaal või kuskil mujal. Minumeelest ei õnnestunud ekrel seekord meie sümbolit nõrgestada, võttes selle inimeste südamest, kus ta on olnud kaitstud kõigi rünnakute eest.
P
Paul  /   12:53, 13. märts 2018
Juudaste valitsus on meie praegune poolkommunistlik valitsus ning sellistelt tegelinskidelt võib kõike oodata.
T
Tervishoiunõunik  /   12:50, 13. märts 2018
Inimesed,kes ei pea tähtsaks riiklike sümbolite õiguslikku kaitset,neilt pole oodata ka lugupidavat suhtumist oma riiki.Teine võimalus on,et oma riik on muutunud rohkem nende riigiks ja meil on kohustus vait olla ja edasi teenida.
E
Ekre...  /   12:50, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
Kalev  /   12:49, 13. märts 2018
Ämma lükkan trepist alla on ka hea!
1
11,51 alenderi kõnest,  /   12:39, 13. märts 2018
eks neil sots-idel ongi peamine mure, mida s i s s e s õ i t n u d teevad, mõtlevad v laulavad.
S
Säh sulle,   /   12:38, 13. märts 2018
17 ei viibinud hääletamise aeg saalis, kus need siis kõlgutasid.
E
ehk  /   13:13, 13. märts 2018
...jõid riigikogu saunas Lätist toodud õlut... või ei olnud see nii?
H
herr Himmelstoss.  /   12:37, 13. märts 2018
Päris naljakas oleks vaadata kuidas Ewert Sundja näiteks enne Eesti-Saksa jalgpallimatši õllepruulijat laulab.
  /   12:26, 13. märts 2018
Miks mitte, see pole ju mingi riigipüha koduse pidulaua taga.
  /   12:22, 13. märts 2018
Mina toetan Helmede algatust. Igasugused ratastooli jutud on arulage kiusu ajamine. See arulagedus mis Maarjamaa juhtide peas valitseb tuleb lõpetada
  /   12:22, 13. märts 2018
Mina toetan Helmede algatust. Igasugused ratastooli jutud on arulage kiusu ajamine. See arulagedus mis Maarjamaa juhtide peas valitseb tuleb lõpetada
J
jah  /   13:13, 13. märts 2018
Hitler tegi ka invaliididega 1:0 Pole inimest, pole probleemi.
S
sinu   /   13:40, 13. märts 2018
esivanemad oskasid siis oma invaliidsust hästi varjata.
J
Ja-jah  /   12:20, 13. märts 2018
Sotsid seletavad invaliididest,kes ratastoolis ja ei saa püsti tõusta-miks nad seda ei räägi,kuidas nad ise neilt invaliididelt rahad ära võtavad või vähendavad?!
R
Rahandusminister  /   13:14, 13. märts 2018
on IRL-ist.
T
Tulumaks  /   17:11, 13. märts 2018
IRL või sotsid, kumb nendest minu töövõimepensioni 100% tulumaksustas? Öelge otse välja, et mina rumal inimene ka aru saaksin ja valimistel targem saaksin olla.
  /   13:44, 13. märts 2018
See töövõimereform, mis kõik invaliidid äkki "töövõimelisteks" tegi (hingab, järelikult saab tööle minna!), võeti vastu reformikate ajal. Kahjuks mõtlemata sellele, et vähenenud töövõimega inimene võib küll tahta tööd teha, kuid kus on tööandjad, kes neid tahaksid palgata? Samuti on puuetega inimestel tihendamini vaja arsti juures käia, protseduure teha ja ükski tööandja ei taha inimest, kes töölt sageli puudub. Varsti antakse kinga ja palgatakse teine.
Samas praegune valitsus ei tohiks loorberitele puhkama jääda ja näpuga näidata, et näete, teised tegid! Miks maksta mingite paberil tehtud kontrollide eest hingesummasid, samas kui see reform puuetega inimeste probleemi kuidagi ei lahenda. Pigem viis nad suuremasse vaesusesse ja probleemide rägastikku. Kahju.
K
Kurb  /   12:13, 13. märts 2018
Igasuguseid tobedaimatest tobedamaid seadusi võetakse vastu nagu seeni, aga hümni seadust ei saa. No tule eile meile....
E
eilasele  /   12:32, 13. märts 2018
See oleks veel üks tobe ja mõttetu seadus.
E
ekre kriminaalvastutusele  /   12:11, 13. märts 2018
Ekre ja nende juhid helmed on minule nii vastuvöetamatud ja labased et mulle ei mahu pähe miks neid peetakse üleval maksumaksja raha eest!
L
Loe miinuseid!  /   13:33, 13. märts 2018
reetur!
A
arvan nii,  /   12:10, 13. märts 2018
et ekre-lased muidu tublid mehed, aga viimasel ajal on ülearu hoogu läinud, on ju meil palju karjuvamaid muresid.
  /   12:00, 13. märts 2018
Neile ei meeldi Eesti Vabariigi Hümn ega Eesti Vabariik, kogu aeg võitlevad vastu.
M
Meile ei meelde  /   13:11, 13. märts 2018
see algselt üliõpilaste lauluke, mis on nüüd ka soome hümn. Tahame oma, eesti hümni. Võidelge selle eest, ekretiinid, eesti vajab uut, oma hümni.
  /   11:53, 13. märts 2018
Riigikogu tänane stenogramm: Mart Helme
Ma ütleksin, et reaktsioonid on olnud niivõrd ägedad, et huvi on väga suur. Ja kui te ütlete, et keegi ei ründa, siis ründas president, ründas ERR, ründas Tallinna Linnavalitsus, ründas "Eesti Vabariik 100" korraldustoimkond, kui nad otsustasid üksmeelselt või ma ei oska öelda, kui meelselt, et hümni ei mängita. Ja nagu juba ütlesin oma sissejuhatavas sõnavõtus, Eesti Vabariigil ametlikult tänasel päeval hümni ei ole. Me oleme tegelikult saavutanud selle, et ühiskonna teadvusesse ongi jõudnud see fakt, et meil ei ole ametlikult hümni. Me tahame, et see hümn oleks seadusega fikseeritud kui ametlik Eesti Vabariigi sümbol – väga lihtne!
  /   11:51, 13. märts 2018
Yoko Alender
Hea ettekandja! Alustuseks, kahju, et te peate Eesti rahvast nii alaväärseks,et nad ise viisakalt oma sümbolitega ringi käia ei oska, ja soovite seda sunniviisiliselt peale sundida.Väljavõte Riigikogu stenogrammist. Minge Riigikogu lehele. edasi tegevused, edasi stenogrammid, edasi kalender ja vajutage tänasele päevale kalendris, ette tuleb tänane stenogramm, siis saate lugeda mida rahvast arvatakse.Nad pole sedagi aru saanud, et see on riigi hümn, mida sissesõitnud ei peagi hümniks vaid
suvaliseks laulukeseks Laulikus.Neil pole mitte mingit kohustust seda laulukest hümniks pidada ja ega
nad ei peagi.
  /   11:51, 13. märts 2018
Igati vajalilk eelnõu ja skandaalne? Skandaalne on sellele eelnõule kaigaste kodaratesse loopimine, ajakirjanikk!
E
Endal ei hakka imelik sellistele asjadele aega kulutada?  /   13:26, 13. märts 2018
Vajalik on see, milleta hakkama ei saa. 26 ja pool aastat on hümni lauldud ilma seaduseta, nüüd tuli narril pähe, et nii ikka ei tohi. Kuhu edasi? Reguleerime seadusega, kui sageli peaks Eesti inimene kodust majalippu pesema? Või mis peab seljas olema, kui lippu käes hoiad?
E
ei hakka  /   14:38, 13. märts 2018
Aga varasema 20 aasta jooksul pole olnud ka nii räiget venestamist ja kallaletungi eestlusele ja Eesti hümnile. Kallaletungiks võib lugeda ka Sinu kommentaari.
T
to 11:51  /   13:34, 13. märts 2018
hoopis helmed loobivad pidevalt kaikaid eesti rahva ja eesti elu kodaratesse!
P
pille  /   11:21, 13. märts 2018
See kommenteeria (khm? 10:41) ongi ehk sots?
K
khm?  /   12:04, 13. märts 2018
kas sotsidel on tõe väljaütlemine keelatud? Tõde on ikka nutune, kuna ekreiidipealikud käituvad nagu liivakastist parlamenti sattunud, aetakse oma tusatuju jonne, üritatakse liiva silma loopida jm lastemänge... Aga et mingi tõsisema ettevõtmise, mis riigile ja rahvale päriselt kasu tooks-selleks polda lihtsalt võimelised. Haledad virisejad_irisejad,
E
ekre "kommenteeria"  /   13:35, 13. märts 2018
lõpeta vähemalt 5. klass ära!
R
Radist  /   00:54, 14. märts 2018
Lugupeetud kell 13:35 kirjutaja! Kui tahad kaaskommenteerija kirjaveale osutada, ole kõigepealt ise keeleliselt korrektne. Veel enam - ülimalt korrektne. Sest vastasel juhul on Su virin naeruväärne.
EKRE (nagu iga teinegi abreviatuur) kirjutatakse suurtähtedega, niisamuti alustatakse ka lauset suure tähega. Nimelahtrisse kirjutatakse nimi või pseudonüüm, mitte tekst, Peaks olema elementaarne viienda klassi lõpetanule, või mis?
H
Helme peaministriks  /   11:19, 13. märts 2018
Kuna Helme jutt on selge, arusaadav ja loogiline, vastastel aga ülihämav ja demagoogiline siis valimistel läheb valik üheselt Helmele
J
Just nii  /   11:28, 13. märts 2018
Paneks plussi, aga seda varianti ei lase kasutada, igaks juhuks miinust ei hakka proovima.
V
vana kommunist  /   11:58, 13. märts 2018
Juba ok.upantide teenistuses rääkis ta marksismi-leninismi propagandistina nii arusaadavalt ja loogiliselt punaideoloogiast. Mina valin ka Helme.
K
Kust sina  /   12:04, 13. märts 2018
seda tead? Olid ise aktivist või? Loomulikult vali Helme ja ilma naljata.
K
kust...kust...  /   17:45, 13. märts 2018
....kust sina seda tead??...
eks ikka samast allikast, kust ekremli putinoidid seda "ansip ise ässitas koeri" lällutavad!
M
mis sassi läks  /   12:06, 13. märts 2018
Kuna Helme jutt on ülihämav ja demagoogiline, vastastel aga selge-loogiline siis valimistel probleemi pole.
  /   11:16, 13. märts 2018
Kuule (khm?10:41) sul on plokk peas mis pärsib sinu aju tegevust,et sellist mõtetut ja seosetud pläusti suust kogu aeg välja ajad.Millist erakonda esindad?Ma tean siis keda ma ei vali.
H
Helme on tubli, kiitus  /   11:13, 13. märts 2018
sotsid ja oravad esitavad absoluutselt id iootlikke küsimusi
I
Indrek2  /   11:07, 13. märts 2018
Milles see SKANDAAL siin seisneb?
K
Kus see skandaal on?  /   11:15, 13. märts 2018
EKRE tavaline järjekordne ämber.
S
süsimust iroonia  /   11:45, 13. märts 2018
just! ja kui reformierakonna ämbrid on ilusad ja läikivad, siis ekre ämbrid on kõik mõlkis ja roostetanud! :P
N
No noh  /   11:06, 13. märts 2018
Mulle meeldiks rohkem kui arutataks Reformi tagatoa tegelaste laimukampaaniat ja parimate inimeste tervise rikkujate tegemisi.
N
No mida  /   11:00, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
V
vikerkaa...  /   11:17, 13. märts 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
H
Hale  /   11:25, 13. märts 2018
tegelane oled. Kas ise ikka pihku itsitasid, kui kirjutasid. Räägi asjast.
M
Mõs  /   10:55, 13. märts 2018
Iga valitsus hakkab kehtestama Eestile eraldi või.
E
EKRE asendustegevus  /   10:52, 13. märts 2018
Tuhandeid pagulasi pole, kelle seljas ratsutada. Aga ikkagi tahaks pööb.lile meeldida.
M
Mis   /   11:07, 13. märts 2018
sul arusaamatu on?
...Hümn on seadusega reguleeritud järgmistes Euroopa riikides: Austria,
Bulgaaria, Hispaania, Holland, Horvaatia, Itaalia, Kreeka, Küpros,
Leedu, Luksemburg, Läti, Malta, Poola, Portugal, Prantsusmaa, Rumeenia,
Slovakkia, Sloveenia, Tšehhi ja Ungari.
V
Valija  /   12:49, 13. märts 2018
Tänu EKRE-le ei olegi tuhandeid pagulasi.Kahju,et sa aru ei taha sellest saada ja kaagutad nagu arutu nende kallal. Valimistel jõudu EKRE-le !
E
eu  /   13:38, 13. märts 2018
Lp. valija.
Olen sinuga ühel meelel! Just tänu suuremale kisale ei juleta ametlikult mu ri sid Eestisse suurel hulgal sisse vedada. Muidugi vaikselt ja hämaras veetakse võõramaalasi sisse sotside/reformide/keside kaasaabil!!!
S
Seadused  /   10:47, 13. märts 2018
nõuavad 3-kordset ettelugemist, hümniseadus nõuab ilmselt lisaks veel 3-kordset ettelaulmist. Mida teha nendega, kes viisi ei pea?
T
tartu inimene  /   10:44, 13. märts 2018
Minu meelest on meil nii palju kiireloomulisi probleeme, millega peaks tegelema. Praegune tegevus on küll aja raiskamine ja asendustegevus.
P
Palju  /   11:13, 13. märts 2018
see siis aega võtaks, kui kodanikud käituksid parlamendis nii nagu rahvusriigile kohane.
Meil kipub ikka nii olema, et algul aega küll, aga pärast juba hilja. Algul hümn, varsti laulupidu ja eesti keel. Kõige jubedam on see, et sellist asja peab eestlastele seletama.
T
Toomas  /   10:43, 13. märts 2018
Mitte ei mõista, miks tahetakse Eesti hümniks seadusega määrata mingi sakslase viisijupike, mida pealgi kasutab hümnina juba Soome? Kas Eestil ei peagi siis olema OMA, EESTI HÜMNI?
K
khm?  /   10:41, 13. märts 2018
ekreiidipealikud vist liiga palju seda J. Liivi musta lae luuletust lugenud. Mitte et nüüd Must lagi... hümniks sobiks a luuletuse liig_usin kordamine on vaesekeste ajutegevuse lõplikult nässu keeranud. Depressiivne parteike, nutulammaste selts. Muidugi ka võimalus, et kameeleonid osutavad sm Putinile destabiliseerimise teenust?
V
vkr  /   10:40, 13. märts 2018
arutatakse EELNÕU.
I
Ikkagi eelnõud  /   10:48, 13. märts 2018
See ju EKRE ämber ja ämber nõu.
M
Miks see EKRE ämber on?  /   11:16, 13. märts 2018
Kas artikli läbi lugesid või oled suurest vihast pimedaks jäänud.
Hümn on seadusega reguleeritud enamikes Euroopa riikides, kaasa arvatud Läti ja Leedu.
A
am  /   10:33, 13. märts 2018
Aga,mis siin skandaalset on.Vist see,et EKRE selle esitas.
K
kodanik  /   11:01, 13. märts 2018
Eks EKRE on tõsine konkurent teistele parteidele ja siis vaja igatpidi pori talle loopida. Aga seda pori loobitakse ka siis selle partei pooldajatele ärgem unustagem. Aga rääkida meie ajakirjanduse erapooletusest ja demokraatlikkusest on naeruväärne. Juba pealkiri paneb asjad paika.
T
TTV saast  /   11:14, 13. märts 2018
EKRE-t ole vaja poriga loopida. EKRE on ise koos kriminaalse keskerakonnaga kõrvuni poris.
S
Saastake  /   12:08, 13. märts 2018
Kas sa vaatad salaja TTV-d? Kuidas sa küll julged? Kui õigeid saateid vaatad, siis ei imesta, et EKRE-t kardad.
O
Ole  /   12:46, 13. märts 2018
kuss orav!
N
Need rahvusriigi  /   11:18, 13. märts 2018
vastased on nagu silmaklappidega hobused. Ei loe, mõtle ega arutle. Ainult vastu, olenemata asja sisust. Ikka otse edasi...
T
Tulevik on tume  /   10:29, 13. märts 2018
järgmine kord arutatkase eestlaseks olemise tahtmise vajaduse puudumise eelnõu.
J
Jah  /   14:10, 13. märts 2018
Kaljulaid seda kogu aeg ju arutabki.