MEELEHEA: Ülevaatajad olid valmis sobi tegema üllatavalt väikese raha eest. FotolavastusFoto: Stanislav Moshkov
Arno Põder 8. märts 2018 11:45
Maanteeameti töötajate hulgas pole viimasel ajal meelehea võtmisest enam kuulda olnud, kuid tehnoülevaatuspunktides juhtub endiselt kummalisi asju.

Maanteeameti töötajate hulgas pole viimasel ajal meelehea võtmisest enam kuulda olnud, kuid tehnoülevaatuspunktides juhtub endiselt kummalisi asju.

Paar aastat tagasi pidas politsei üle Eesti kinni tervelt 22 tehnoülevaatajat ja maanteeameti ametnikku, keda kahtlustati altkäemaksu võtmises või dokumendi võltsimises. Praeguseks on enamik neist kohtus süüdi mõistetud. Üks kohtuasi on veel pooleli.

Keskkriminaalpolitsei korruptsioonikuritegude büroo juht Mati Ombler märgib, et maanteeametis on praeguseks kord majja löödud, aga ülevaatuspunktidest laekub endiselt signaale, et mõned autod läbivad ülevaatuse üllatavalt kergesti. „Tehnoülevaatjate arv on väiksem, 300, aga töökultuur hoiab neid riske jätkuvalt kõrgel – tehakse kõik võimalik raha teenimiseks. Olukord on oluliselt parem kui paar aastat tagasi, aga kaugel ideaalsest,“ nendib ta.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

Kommentaarid  (68)

Evald Kukk 10. märts 2018 10:22
Tehnoülevaatuste tegelik eesmärk suurelt osalt on küll autode seisukorra hindamine, kuid seda ametkonda võib ka nimetada autoomanike kahekordseks koorimiseks. Samuti ülevaatuses süsteem võimaldab lihtsalt pististe andmist-võtmist ja logud autod pääsevad taas liiklusesse. Suurem osas autoomanikke käivad lepingute alusel autoteenindustes, kus autod vaadatakase samuti üle ja vead kõrvaldatakse, ning selle kohta koostatakse ka vastav paber. Ka kliendile ollakse avastatud vigade puhul avatud ja näidatakse, mis on remonditud. Auto väljub teenindusest täiesti seisus, et võib ohtusid tekitamata liikluses osaleda!~. Aga sellest ei piisa, sest liiklusteenistus ei usalda ja ei aktsepteeri autoteeninduste tööde kvaliteeti. Õigem ja autoomanikele vähem lisakulutusi, kui Liiklusteenistus ja riik paneks autode teenindustele ka vastustuse, et autod on tehniliselt korras ja ei pea täiendavale KOHUSTUSLIKULE ülevaatusele minema. Kui auto teeninduspassis on kõik korrektselt täidetud ja kaasas on teostatud tööde nimekiri, ning autoteeninud omab vastavalt litsentsi, oleks selline variand hulga mõtekam ja ka kindlam, et auto on tõesti korras. Vastutus lasub autoteenindusel. Kohustusliku autoülevaatajatel ju ei lasu mitte mingi vastutust, kui auto on ülevaatuse küll läbinud, kuid tehniline viga on ikka küljes ja seetõttu toimub avarii. Autoteenindus aga peaks vastutama teenindusest läbilastud vea pärast. Aga professionaalsed autoteenindused seda endale lubada ei saa, sest kui asi läheb kohtusse, jääb teenindaja süüdi ja maksab!! Nii et riigivalitsejad, hakake MÕTLEMA, kuidas vähem oma rahvast koorida ja petta!
Autojuht 10. märts 2018 10:12
Olin USA-s ja seal küll ei pea ülevaatusele minema.Sõitsin seal ringi ja ei mingisugust jama ei olnud.Seal antakse kleeps sünnikuust kuni järgmise aasta sünnikuuni.Meil tuleks ka see süsteem kinnitada.
Evald Kukk 10. märts 2018 10:52
Tulin just Egiptusest. Meie mõistes ei ole seal üldse juttu nn. "liikluskultuurist" aga 10- päeva jooksul ei näinud ühtegi liiklusõnnetust. Meil, väikeses Eestis, on liiklusõnnetused kujunenud igapäevaseks "normaalnähtudeks"! Pärnu suuruses linnas., Hurghadas, piirab liikluskiirust ohtlikes kohtates peaagu nullini nn. "lamavad politseinikud" ja patrulle polegi vaja. Peatänavatel on lubatud sõita kuni 60 km/h aga seal, kus on ohtlikud kohad, lihtsalt peab kiiruse maha võtma, sest muidu lõhub auto ära. Meil võidetakse kiirustamisega sekundites ja mõnes minutis aga pärast kohalejõudmist on aega küll ja küll.! Meie liiklusreeglid ja liikluskorraldajad ei OSKA või ei TAHA Eestis üldse mõelda, kuidas liikluses inimelusid hoida ja õnnetusi vältida. Tõesti vist EI OSKA! Ah-ja, Hurghadas nägin vaid kolm. nelja valgusfoori üldse. Tegin kaameraga ka ühe video taksojuhi kõrvalt ja seal on näha, kui viisakad ja mõistvad on autojuhid liikluses üksteisega suheldes. Meie autujuhid ei oska hinnata, et kiirustades väikese aja võiduga ei saavutada mingit kokkuhoidu võid kulutatakse rohkem kütust ja seatakse ohtu kaasliiklejate ohutuse. EESTI LIIKLUSKORRALDAJAD, PANGE AJUD TÖÖLE JA TEHKE MEIE LIIKLUSKORRALDUS OHUTUKS! (KUI SELLEKS TEIL ÜLDSE REALISTLIKKU TEADLIKKUST ON? )
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS