Eesti uudised

Tartu linnavolikogu ühehäälselt: tselluloositehase eriplaneering tuleb lõpetada, oht keskkonnale on liiga suur

Toimetas Annika Erg, 7. märts 2018 22:04

162 KOMMENTAARI

m
Mul on hea meel/ 10. märts 2018 10:32
Et meil pole ega tule mitte s..gi.
E
.../ 9. märts 2018 10:37
Ei oska arvata, miks see niisuure kasumi riigile toob ja töötajatele lubatakse kõrgeid palku. Ükskõik, millise hinnaga. Aga keskkonnakahjudest, logistikast, vaikitakse.Keemikute arvamusi kuulda ei vóta. Muutub kõik erakondade kemplemisteks.
a
9. märts 2018 08:39
Asi on väga lihtne- Tartu ei võida sellest tehasest mitte kõige vähematki aga kaotab palju. Need 200 töökohta täidavad ukrainlased 400 euro eest. Eesti raiutakse lagedaks, sest sellist puidukogust, mis sel tehasel tarvis läheb, ei jää kuskil üle. Raha voolab välismaale ja pisut jääb ka pollidele. Meie jääme vaid vaesemaks.
E
.../ 9. märts 2018 07:42
Ei usu, et Venemaalt miljon tm. sisse praegugi veetakse. Ja 2miljonit. raiutakse kohapeal. Pime metsaäri.
v
VALGA....../ 8. märts 2018 23:09
Valga piirkond pidi ju seal nõus olema...tehku sinna see vabrik..seal pole ju Peipsi järve ega Emajõge,seal on rohkem neid töökohti vaja...
viimane võimalus ka lätlasi Eesti tarbeks rakendada?
e
Ei / 8. märts 2018 21:53
tselluloositehasele, ei Rail Balticule ja millele iganes, mis natukenegi siinset elu edasi viiks. Need Aadu Mustad jne., kes selle vastu kisavad, nemad vanad,neil suva, neil pole midagi kaotada, nende lapsed ammu Tallinnas parematel jahimaadel, kus võimalusi rohkem. Ja vanad, kes kõigega ammu leppinud, need ka kõige vastu, peaasi, et midagi ei tuleks. Ja kelle järeltulijad veel pole Tartust ära läinud, lähevad needki, nii lihtsalt on.
ö
Öhh/ 8. märts 2018 20:26
Öige ! Köik suvel kobrulehti korjama ! Keelakem vetsupaberi myyk ja kasutus ! No pasaran !
r
8. märts 2018 19:45
raha ei anna meile tervist mis on kõige tähtsam

p
8. märts 2018 19:42
peipsi ei kuulu täielikult meile, pool on venemaa oma ja kui tekib meie poolt reostus, siis on meil suured trahvid kaelas. parem on kaotada keemiat kui elu. veel kord tehasele katekooriliselt ei, ei ja lõpetage uurimine, me ei usalda teid.
m
Muidusööjad/ 8. märts 2018 15:25
Mida te seal ka otsustate ja mis see teie otsus ka maksab. Minge ja tehke ükskord ka "päristööd", terve pool Tartut parasiteerib maksumaksja raha peal. Mõttetu seltskond!
k
Kas sina Otuvää?/ 8. märts 2018 16:12
Kuis siis sina nii madala kohakesega lepid, sind ei lastud hääletamagi. Selle võimaliku tehase juhtkonnalt saaksid küll pika pai.
v
Vana metsavaht/ 10. märts 2018 10:35
Mitmel neist elukunstnikeston metsandus või keskkonna alane haridus?
i
Indrek/ 8. märts 2018 14:56
Jõudu, Itaalias väidab põhja osa, et nemad teevad tööd ja maksavad makse, peavad lõuna itaaliat üleval. Sama ka Eestis! Ülikool naerukoht, eile ütles ETA president et meil ei ole teadusliku kompetentsi! Mõelge sellele parem ja küsige kust see siis tulema peaks??? Heade mõtete linn. Kus on ülikool ja mida seal tehakse. Minge maailma, seal ei teata Eestitki veel vähem Tartu Ülikooli. EL -ei ole ka veel maailm. eesti puhas loodus on ka müüt, võrrelge Eesti loodust Rootsiga ja Norraga. Tuleb tudeng Venemaalt või Hiinast kiidab Eesti puhast loodust, kõik sillas. Tuleb Rootsist ütleb et Eesti haiseb.
k
Kalev/ 8. märts 2018 14:53
Narva veehoidla sobiks ideaalselt! Kohalikud töötud spetsialistid ka käepärast!
k
Kalev/ 8. märts 2018 14:51
Võiks vabalt Pita jõele ehitada Brigitta kloostri ja TOP.i vahelisele alale !
j
jussike/ 8. märts 2018 14:49
mida teeb kommunist lauristn seal? kas jälle hakkab nuhkima ja siberisse saatma kedagi,,

m
Mis järgmiseks/ 8. märts 2018 14:45
Ja kui nüüd tehas ehitatakse Daugvapilsi, siis hakkab üks suur hala ja kiun, et kuidas meie valitsus nii loll on. Töökohad kolivad Lätti ja maksud kolivad Lätti ja 1500 autot hakkab igapäevaselt Lätti tööle sõitma ...
v
vana eestlane/ 8. märts 2018 14:03
Tiblade järeltulijatel on raske mõista, miks põlisrahvas loodust püüab säilitada. Siin jutt ei aita. Asi geenides.
l
Liiga vana oled.../ 8. märts 2018 16:12
Nii palju erinevaid nimesid ühel IP-aadressil kasutada muidugi raske- läheb juba meelest.
Asi peas.
k
Kuidagi tuttav ?/ 8. märts 2018 13:31
Kes on see ärajoonud ja äraelatud näoga tädi pildil ?
m
Mina arvasin ,et sina ,/ 8. märts 2018 15:08
aga nüüd tuleb välja ,et sinu pilt oleks veelgi hullem ,pandi veic parem nägu sinna ... :P
j
jorss jättis maha/ 8. märts 2018 16:56
t
Tartlane/ 8. märts 2018 13:28
Alles me saime ühest hirmsast haisust Tartus lahti- see oli Lihakombinaat. Nüüd tahavad Tartut jälle haisema panna.
a
8. märts 2018 13:59
e
Ei/ 8. märts 2018 14:50
n
8. märts 2018 15:01
Nii et tapad ise ja kohe tarbid ?
e
Ei/ 8. märts 2018 15:53
Ei pea ise tapma ega kohe tarbima. Võib ka osta. Selleks et liha toota, ei pea tingimata lihal laskma halvaks minna. Ka ei pea tehased tingimata keset linna olema. Praegu Tartu ei haise aga liha on lettidel rohkem kui siis kui haises. Ka tselluloosi ei pea Tartus tootma vaid võib ka edaspidi mujal toota.
o
8. märts 2018 16:51
Olen suures segaduses ! Tähendab kui Tartus oli Lihakombinaat , siis oli liha Tartus roiskunud ? Nüüd tuleb liha Rakverest ja Valgast ja see ei ole roiskunud ? Tähendab Rakveres võib ja peab lihakombinaat olema aga Tartus ei tohi olla ? Mida te Tartus üldse teete ? Heade mõtete linn !
s
Selle/ 8. märts 2018 18:30
koleda haisu andis naha ja kondi tsehh! Kõikteavad mis aroom on kondi liimil.
Rääkimata sellest, et 99,9 prossa läks sellest lihast autode ja vagunitega piiri taha.
m
mõtleme ikka/ 8. märts 2018 19:43
Sulle selgitati juba, et selleks, et paber oleks laual, ei pea tselluloositehas Tartus olema. Selleks et liha süüa ei pea lihakombinaat Tartus olema. Tartlased ei taha siia seda tselluloositehast, mis laastab meie metsad ja reostab veekogud. Tartlastele ei tõuse sellest tehasest mitte mingit kasu. Me ei tea, kas seal Rakveres on liha roiskunud ja haiseb või ei. Ei huvita ka. Huvitab see, et Tartus ei haiseks. Selleks, et Tartus oleks poes liha müügis, ei pea üldse Tartus Lihakombinaati olema. Et Tartus oleks paberit saada, ei pea üldse Emajõge reostama ega haisu taluma.
t
8. märts 2018 20:35
Tähendab et tselluloositehas võib olla Tallinnas,Kehras , Kohilas , Räpinas aga mitte Tartus . Liha tahad süüa aga lihakombinaati ei taha ? Sind ei huvita Rakvere olukord ? Rakveres ei ela Eesti inimesed ?Tähendab terve ülejäänud Eesti peab töötama ja tootma nn. haisvates ja loodust reostavates tööstustes , et Tartu saaks nautida mittehaisvat ja puhast loodust ?
m
Mis sa tahad?/ 9. märts 2018 08:22
Sul on paberist puudus või?
i
9. märts 2018 08:24
ise räägite, et soomes tehased ei reosta loodust siis las paber tulebki soomest ja las tehased ollagi soomes. see tehas ei pea tartus olema
k
kes vastutab/ 8. märts 2018 13:06
Seda tehast sinna ei tule, sest rahva vastuseis on suur ning asjast huvitatud pool on erasektor.
Võiks ju küsida, et miks rahva vastuseis Rail Balticu osas midagi ei maksa? Sest see projekt on Brüsseli poolt paika pandud, oleks erasektori plaan, ei oleks seda mittevajalikku kahjumlikku ja totakat projekti üldse algatatutki.
j
jah/ 8. märts 2018 15:28
Lõpetame Eestis igasuguse tootmise ära, kolime metsa, looduse keskele muldonni elama ja las turistid tulevad siis raha eest meid vaatama :)?
x
xxx/ 8. märts 2018 19:17
Milleks teile raudtee ja neljarealine autotee, kui te seal kausikujulises kalurikülas mitte midagi ei tooda. Olemasolev raudtee on kah paras üles võtta, tudengid sõitki jalgratastega
k
Kui tselluloositehas/ 8. märts 2018 13:01
oli Tallinnas, siis kõik mäletavad kui õudselt ta haises ja kuidas reostas Tallinna lahte oma heitvetega. Kuigi tehnoloogia on nüüdseks arenenud paremuse suunas, vaevalt et see võimaldab täielikku heitmevabadust, sellist tehnoloogiat pole lihtsalt olemas.
h
Heitmevaba tootmine ei tasuks ära/ 8. märts 2018 13:08
Soomes lihtsalt neeltakse see teadmine all , aga ega soomes vabriku taga järves ühtegi kala ka ei näe, neid polegi. Neil seal suured ja sügavad sisevesistud, hajub laiali see saast, meitel madal Peipsu lomp.
x
xxx/ 8. märts 2018 19:20
Tallinna tselluloosikombinaadil puudusid igasugused puhastusseadmed. Nagu muide, mitte väga kaua aega tagasi ka Tartu linnal. Kui Peipsi seisund on juba pikka aega halb, siis just tänu Tartlaste olmekõntsale, mis aastakümneid on Emajõge pidi allavett lastud. Muidugi Pihkva ja Oudova annavad ka oma osa.
k
Kui / 8. märts 2018 12:15
1. Kui Soomet Eestiga võrrelda, siis Soome on väga suur maa väikese Eesti kõrval. See tähendab, et võimaliku reostuse mõju on väikeriigile tohutu aga suurriigile ei tee see eriti midagi.
2. Alkoprobleemses maailmas ei arene teadus edasi nii nagu peaks arenema, vaid nii nagu vähestel rikastel inimestel seda momendil vaja on. See tähendab aga enamuses allakäiku, kui loogiliselt mõistetava asja uurimisele panustatakse suuri summasid.
3. Kui meil ei ole enam puhast loodust, kaob elu mõte. Mets jäägu n.ö. riigireservi. Niikaua kui elab meie mets, elab Eesti rahvas!
m
Mis võrdlused!/ 8. märts 2018 12:07
Vihale ajab! Muudkui vaadake Soomet ja aga soomlastel on ja nii edasi. Eesti pole Soome! Kui Venemaa hakkas Soomele ähvardusi ja nõudmisi loopima, siis tegi Soome üldmobilisatsiooni. Kui Venemaa hakkas Eestile nõudmisi esitama, siis ajas riik eestlased Paldiskis nende kodudest välja ja pani sinna vene sõjaväe. Kaitseliit aga hakkas venelastele puid lõhkuma. Venemaa sai Soome käest vastu nina, et võttis arvatavasti alatiseks isu ära rohkem saada- eestlased lömitavad siiamaani vene keeles rääkida. Mingeid Soome võrdlusi ei saa lihtsalt tuua, sest seda tehast ei tehta Soome.
j
Jah aga soomest see tehnoloogia ka tuleks/ 8. märts 2018 13:44
Sulfititselluloosi tehnoloogia
x
xxx/ 8. märts 2018 19:24
Kogu Euroopa ja suur osa maailmast kasutab seda tehnoloogiat. Sest muud toimivat tehnoloogiat puidust kiu kättesaamiseks lihtsalt ei ole.
x
xxx/ 8. märts 2018 19:22
Aga Soomes elada ja nendesamades tselluloosi- ja muudes tööstustes toodetud hüvesid nautida kõlbab eestlasele küll.

k
Kolja/ 8. märts 2018 11:38
Looduskaitsevöönd ja mutt.
m
Miks just Tartusse?/ 8. märts 2018 11:34
Tartu on miljööväärtuslik linn, juba uus vangla sinna tegi linna rahva silmis kehvemaks, igasuguseid kalkareid on nüüd linn täis.Nüüd tahetakse tööstust sinna?
s
See töö tehakse ära ja rahvas vaatab ikka pealt - noored veel ei oska tõrkuda, vanad ja kogenumad ei jõu tuuleveskitega jamada./ 8. märts 2018 11:54
Rahamehed on visad ja mis neil EESTIMAAST. Ikka odavamalt rikkamaks ja kui vaja, ostavad (moosivad) ka riigikogu ja võimuahela ära. 101x ... = mingi hea summa ja haamriga koputus otsustab kõik. Isegi Astok oli abiks toodud, aga eriti tolku tast veel polnud. Tubli Tartu volikogu ühehäälne otsus oli ka rahva meelsuse näitamine - "ei kuhugi Eestimaale!".
t
8. märts 2018 12:03
Tähendab et ainult ülikool ja muu Eesti peab teie jaoks mittemiljööväärtusliku tööstusega tööd tegema , et teie saaksite õlleklaasi taga sumiseda ja oma demagoogiat ajada , ning selle kinni maksma ?
ä
Ärge uskuge lubadusi/ 8. märts 2018 12:12
Vanglaga tõmmati ka tartlastele müts silmini pähe nagu Eestis ikka kombeks. Tartu Vangla ongi hea näide, kuidas ei tohi neid hundijutte uskuda. Vangla lubati ju algul 400 kohaline ja vaid tartlastele ja tartumaalt pärit inimestele istumiseks aga nüüd on vange 1000 ja enamus nõukogude tõugu. Sõideti samamoodi tartlastest lihtsalt üle.
k
8. märts 2018 12:41
Kas Tartu ei asu Eesti Vabariigis ? Mis imelikud vaimsed pidurid te tartlased olete ? Tartlastest sõideti üle ! Aga võib olla ei tule enam mitte ükski laps väljaspoolt Tartumaad ülikooli õppima ?
p
pidur oled sa ise/ 8. märts 2018 13:38
Kas asjaolu, et Tartu asub Eesti Vabariigis võtab tartlastelt õiguse kaasa rääkida siin käivitatavate projektide osas? Jutt on Tartu lähistele planeeritavast tehasest, mis hakkab reostama Emajõge ja haisuga reostab kogu Tartu ümbrust. See tehas ohustab kogu Lõuna-Eesti metsi. Muidugi ei tule siia enam paljud lapsed õppima kui siin hirmsasti haiseb.
p
pidur viitab ikka sinule/ 8. märts 2018 16:54
Te tahate ainult riigi dotatsioonide peal päikeselinnas elada ?
k
kuhu sa/ 8. märts 2018 13:05
s
Skandinaavia argument ei päde./ 8. märts 2018 11:31
On palju kuulda sellist juttu, et Soomes ja Rootsis ju on sellised tehased ja kas siis rootslased ja soomlased on rumalad jne. Väga mõistlikud argumendid aga kahjuks need ei päde, sest jutt ei käi ju Rootsist ega Soomest. Meil siin on sootuks teine ärikultuur ja poliitiline kultuur et mitte öelda kultuuritus. Kui meil on võimalik sellesse tehasesse tuua töölisteks eritrealase või ukrainlased, siis tuuakse. Kui meil on võimalik seadusi eirates metsi raiuda, siis seda tehakse. Kui meil on võimalik maksud maksmata jätta või riigist välja viia, siis seda tehakse. Kui meil on keskonnakaitse nõudeid eirata ja selle arvelt raha kokku hoida, siis seda tehakse. Kui selleks on tarvis mõni poliitik ära osta, siis nende seast on lausa valida. On päris selge, et Skandinaavia näited ei päde juba nendel põhjustel, muud põhjused veel lisaks.
t
täpselt nii ongi/ 8. märts 2018 11:54
kui haiseb ja reostab, tehakse/ostetakse seadus ümber ja hais ning solk kuulutatakse normidele vastavaks, näiteid hunnikutes
m
8. märts 2018 12:12
Mis orjarahvas te olete kui te isegi ise ennast ei usalda ?
m
Mis ennast?/ 8. märts 2018 12:21
k
Karmen Kurvits/ 8. märts 2018 12:45
x
xxx/ 8. märts 2018 19:26
Skandinaavia tehastes töötavad filipiinlased ja eestlased
k
Kolla/ 8. märts 2018 11:28
Kust need vanad tehase seadmerisud plaanitakse osta, et eestisse tuua?
k
Karlis/ 8. märts 2018 11:06
Peaasi, et midagi ei tehtaks, mis meie majandust edasi viiks. Tahame olla vaesed, kuid rahul, et meil midagi ei muutuks. Las investorid ehitavad oma tehase Ruhja, siis pole see vähemalt meie maa peal ja las lätlased saavad kogu raha endale,meile pole vaja.
e
Ei Karlis/ 8. märts 2018 12:12
Tehasele oleks tunduvalt sobivam koht Ida-Virumaal. Seal on tööstuspiirkond, samuti töökohtade puudus (suurem kui mujal Eestis) . Ei tule ka seal toormest puudus, kui seda just ilma rahata ei taheta saada. Viimast tahetaksegi saada jumala muidu ehk siis väheste kuludega. Võimalikult väheste kulude pärast oleks investorid valmis selle tehase panama püsti kas või keset Lahemaa looduskaitseala või Pärnu suvitusrajooni.
u
uh oh/ 8. märts 2018 14:45
Jaa, tobuke Karlis, kindlasti on see mürgitehas meie ainus võimalus järgmise 1000 aasta jooksul kuidagigi ellu jääda ja kui me seda rõõmuhõisetega ei tervita, siis kooleme kõik nälga ja janusse.
Tee endale kõigepealt selgeks, mida tähendab investeering.
t
Tuulehaug/ 8. märts 2018 15:06
Parem oleme sama "vaesed" kui praegu, aga vähemalt Emajõe ja Peipsi vesi ei ole mädamunalõhnaga ja ei sisalda kogu Mendelejevi tabelit!
s
Skandinaavia oligarh/ 8. märts 2018 11:05
Rootsis ei saasta keskkonda aga meil saastab???
v
Vene oligarh skandinaavia omale/ 8. märts 2018 11:39
Kas Rootsis saaks mingid laenurahaga tehase ehitajad isegi enne äriplaani ja maa olemasolu riigiga 15 aastase lepingu, millega riik tagaks neile vajaliku tooraine? Siin on Sulle ju vastus olemas. Isegi juhul kui selline tehas Rootsi kuningriigis ei saastaks absoluutselt, siis Eestis oleks see nagu tuumapomm Emajões.
x
xxx/ 8. märts 2018 19:31
No praegu tagab Eesti riik lepingutega Rootsi tehastele tooraine. Ok, 15 aastat kestvaid lepinguid ei ole, on 10 aasta pikkused,
p
Penskar/ 8. märts 2018 11:03
Tublid Tartulased!
Jagan teie muret Tuleviku pärast.
Seepärast viitan tähelepanu vähe arutatud asjaolule.
Praegu cellulosi tarbimine mailmas on kõrgel tasemel, aga mida juhtub siis kui tulevase tehase turud kuivavad kokku. Tehas suletakse?Tehakse bankrotti?Kas omanik konserveerib või demonteerib tehase? Või alustab Riik meie arvelt likvideerima tehase tootmisliinid?
Ehitada lihtne. Toota on lihtne. Müüja on raske. Mis saab kui mingel hetkel müüja toodangut ei õnnestu?
a
ahsoo/ 8. märts 2018 17:24
1 kommentaar ja 6 kirjaviga, see on tase
m
8. märts 2018 19:14
Ma sain üle kümne vea, nii et su enda tase on samuti väga küsitav. Igatahes oli tal midagi rohkemat ja sisukamat öelda kui sul.
x
xxx/ 8. märts 2018 19:33
Kui juba õigekiri on selline, siis teadmised keskkonnast ja loodusest on kindlasti usaldusväärsed, rääkimata siis matemaatikast ja majandusest arusaamisest.
v
vana ja tark/ 8. märts 2018 10:58
Häda, kui midagi ei tehta ja häda kui tehakse, nagunii on eestlastel iga asjga vastuseis...Tgl on see tehas ,kui teda vaja, asukohana just sinna õige ehitada, kõike ei saa Tallinnasse teha ja miks peaks...Tartu on nagunii sellinne sumbunud kohake, ega peale Ülikooli seal muud ju ei toimugi ja nii väikekodanlik suhtumine, et raha armastavad seal kõik, ainult selle tekitamine jäägu mujale...
u
udule/ 8. märts 2018 11:06
Vana võibolla oled, aga tark küll mitte. Ära rohkem sõna võta.

h
Hei, pooldajad!/ 8. märts 2018 10:25
Pange palun siia kirja, millist kasu see tehas Tartule ja kogu Eestile tooma hakkaks. Milles see kasu seisneks? Siiani pole sellest midagi kuulda olnud.
k
kasu/ 8. märts 2018 10:27
Näiteks see Polli saab veel rikkamaks.
e
8. märts 2018 10:46
Eesti inimesi ei sünni , kuna pole tööd , stabiilsust ja korralikku palka . Pensionid on väikesed , sest riigi sissetulekud ei võimalda suuremat . Politsei , päästjad , õpetajad , õed kõik peaksid saama suuremat palka aga kahjuks pole võimalust . Riigikaitse kannatab kõige rohke , pole noori mehi keda kutsuda ajateenistusse ja poleraha relvastuse ostmiseks .Maa jääb rahvast tühjaks ja küladest ning väikelinnadest kaob elu , sest kõik on metsaraiumise , teede ehitamise , tööstuse loomise vastu . Nende rumalate inimeste saatus on see , et tuleb agressiivne naaber ja raiub kogu metsa maha ja kaevandab kogu fosforiidi meilt luba küsimata ja enda huvides , et rahastada oma okupatsiooniarmeed ja rahastada enda kolonistide siia toomist . Nende eest kaitsta me ennast ei suuda , sest eesti rahvas on väljaspool Tallinna välja surnud .
j
Ja?/ 8. märts 2018 11:12
Ja kuidas selle tehasega selle vastu võidelda saaks? Toome sinna tehasesse Venemaalt ja Ukrainast 1500 töölist koos peredega ja ongi Tartu varsti samamoodi venekeelne nagu Tallinn? Raiume Tartumaa ise lagedaks ja reostame ära, et siis äkki Venemaa ei tahagi meid okupeerida? Kas ma sain õigesti aru, et Sa arvad nagu Aadu Polli käest hakkaksime saama raha relvastuse ostmiseks?
k
8. märts 2018 11:21
Kas sa Ja? pead ennast adekvaatseks inimeseks ? Su kommentaar on valesid ja rumalusi täis .
t
too/ 8. märts 2018 17:50
tehas hakkab kindlasti ulme palka maksma. Maksuvaba miinimum 500 kuus.
v
vastus/ 8. märts 2018 11:05
Pole kuulda, sest sellist kasu ei eksisteeri. Pigem saab suur osa Eestimaast kahjustatud.
x
xxx/ 8. märts 2018 19:37
Näiteks see sama ülikool saaks rajada keemiatehnoloogia instituudi ja teha maailmatasemel rakendusteadust, mille sissetoodud rahade arvel saaks pisut edendada ka kultuuri- ja keeleteadusi jms. praegu totaalses rahapuuduses virelevaid valdkondi.
p
Pooldaja./ 9. märts 2018 10:08
200-300 otsest töökohta. Väidetavalt hakkab iga viie minuti tagant rekka väravast sisse sõitma, see rekka juht tahab kuskil prae süüa ja masinal paagi täis lasta. Koristamine, tehnosüsteemide hooldamine, turvateenuse osutamine, suure tõenäosusega IT-teenus - kõik sellised tugiteenused ostetakse tänapäeval sisse ehk siis teenuse osutamise tõttu uuele suurkliendile tekitab uute töökohtade vajaduse teistes piirkonna ettevõtetes. Riik saab 11-12 MEUR makse aastas peale ehitusfaasi ainult tehase pealt, ehitusfaasis 40 MEUR. Piisavalt vahendeid, et ühiskond saaks üleval pidada MTÜ-sid, kultuuriheeroseid ja ehk ka rahaga midagi kasulikku teha...
m
Maardu väga hea koht/ 8. märts 2018 10:03
Hais Tallinna otsustajatele ja s...t merre
m
Miks v6rrelda Soomega/ 8. märts 2018 09:30
Kemi nt kuskil Lapis ja ei ehitata midagi taolisi tehaseid Helsingi kylje alla nt Uudenmaalle so L6una Soome,Soomes ka 5 tuuma elektri jaama ms
s
Soome pole Eesti ja Eesti pole Soome/ 8. märts 2018 10:09
seega hoiame oma RAHVUSPARKI mis on juba maailma mastaabis muutunud ainulaadseks.
k
kõik raha nimel/ 8. märts 2018 09:23
Rikkur Aadu Polli
nagu tädi Molli,
kes ei karda kolli,
et saaks palju kõlli.
Tublid olete tartlased,mitte alla anda!
k
8. märts 2018 09:46
Kui midagi ei tooda , siis kus kohast tuleb inimestele toit lauale ja katus peakohale ? Tartu vaimust ?
i
Irf/ 8. märts 2018 09:55
Playtechist näiteks tuleb. Niisama lihtne see ongi -tootma ei pea vaid tselluloosi, et raha teenida. Ja kõige rohkem raha tuleb kalli lõpprodukti tootmisest, mitte mingist palgi või tselluloosi valmistamisest.
p
8. märts 2018 10:37
Playtech toodab vaba aja sisutamiseks mänge ! Playtech saabki eksiteerida tänu REAALSELE TÖÖSTUSELE , sest tänu tselluloositehastele , elektrijaamadele , keemiatööstusele jne. tekibki teiesuguste jaoks turg , sest on olemas inimesed , kes teenivad reaalses tööstuses raha ,et teie meelelahutust osta .
t
to:kui midagi ei tooda/ 8. märts 2018 11:08
ära usu HÜLGE MÖ LA.Meil ei ole feodaalkolonialism.
v
väike soov/ 8. märts 2018 11:09
Anonüüm, seleta palun rahvale ära, mil viisil peaks üks valede ja vassimisega läbi surutav tehas, mis pakub väidetavalt tööd 200 inimesele ja suure tõenäosusega rikub Tartu keskkonna ja reostab Peipsi järve, mulle või sulle leiva lauale ja katuse pea kohale tooma?
Konkreetselt, paluks. Üldist häma paluks mitte ajada.
i
Irf/ 8. märts 2018 11:28
Äkki teeks Eestisse mitte tselluloositööstuse, vaid vähemsaastavad paberiveskis ja trykikojad. Sealt tuleb palju rohkem raha, kui tselluloosist -las teised toovad oma tselluloosi meile ja ostavad paberit ja klantspilte, miille eest meie saame kõrgemat hinda. Toorainet valmistav tööstus pole mingi majandust upitav tööstus vaid banaaniekspordi pisike edasiarendus. Majandusse toob suurima raha lõppprodukti valmistamine ja myyk. Ja loomulikult ka meelelahutustööstus ning pangandus. Näiteks kohviubade eest saadakse lõppkokkuvõttes vähem pappi, kui masinkohvi ekspordi eest. Kusjuures sageli ostab toorkohvieksportija oma kohvi pakendatud kujul tagasi sisse ja hoopis kallimalt, kui ise valmistaks.
t
8. märts 2018 12:49
Teie saatus on uus mõisnik või partorg ! Vaim on teil nõder ja tahtejõud olematu . Te ainult vingute ja hädaldate ning palute ainult almusi nendelt , kes on oma maale tehased ehitanud ,kaevandavad maavarasi ja hooldavad metsa .
m
8. märts 2018 16:14
Maksudest riigile ja palgast töötajatele. Aga jah, sini kolu sellise asja peale ei tule, sinu arust saadakse lapsi ka äpiga.
t
tartu vaim/ 8. märts 2018 10:05
Me oleme nagu Aafrika pärismaalased, kes müüvad sentide asemel banaane, selle asemel, et teha müüa neist tehtud kallist moosi. Ja siis vingume, et tõstetakse aktsiise? Eestlased võivadki ennast odava Läti alkoholiga surnuks juua, sest nende mõistus kõrgemale ei küüni!
o
oioioi/ 8. märts 2018 11:13
Peab ikka peast lihtne olema, et puidu tselluloosimassiks keetmist tohutuks väärindamiseks pidada.
p
Pööblile/ 8. märts 2018 11:33
Peast lihtsale - kas tulu tekib siis paberipuidu väljavedamisest!
a
anna kannatust/ 8. märts 2018 15:03
Kas sinu lihtsa aru jaoks ainult kaks varianti eksisteeribki?!?
x
xxx/ 8. märts 2018 19:41
Kolmas variant on ka - lihtsalt ära põletada. Mida ka praegu suhteliselt suures mahus harrastatakse.
m
mm/ 8. märts 2018 09:19
Kui keegi arvab, et Tartu volikogus valitseb üksmeel,siis on see enesepettus.Enne Riigikogu valimisi ei saa ükski erakond toetada tselluloositehast,see võrduks poliitilise enesetapuga.Peale valimisi tehakse asi vaikselt ära jaükski koer ei köhi!Asju otsustavad Eestis,nagu mujalgi maailmas rahamehed.
l
LAS.../ 8. märts 2018 09:12
...skandinaavlased toodavad/reostavad - neil võrreldes väikese Eestiga tohutud avarused kasutada.
Eesti majandusele selline tehas midagi erilist ei lisaks - tööd saavad paarsada inimest, ülejäänud väärtuskett loodetakse täna juba olemasolevast oma kasuks toimetama panna. Tuleviku kasumi pistavad oma tasku ikkagi Polli&Co. P.s. Skandinaavia tehaste väravasse saabub iga 5 minuti järel puidurekka - 24/7, aastast aastasse! Kas Tartu ümbruse teed/liiklusohutus seediks sellise koormuse ära...
j
8. märts 2018 09:50
Ja kust niipalju puitu üldse tuleb? Eesti lagedaks, muidu ei tasu investeering ära..?
t
8. märts 2018 09:50
Teid pole vaja , sadamaid pole vaja , tehaseid pole vaja vaid tahame oma poollagunenud onnis keset metsi ja soid ilma püksata ringi silgata ja häda teha sinna kus parasjagu häda peale tuleb .
s
soovitus/ 8. märts 2018 11:16
Ära hüsteeritse.
On pakkumisi, millest keeldumine on parim valik. Tselluloositehas on üks sellistest.
l
linnamees/ 8. märts 2018 08:59
Tartu elab aastaid arusaamas, et ülikoolid on nende tähtsaimad tööandjad ja rikkus. Aga Tartu kui Lõuna-Eesti keskuse jaoks sellest ei hoopiski ei piisa. Tegelikult ei piisa ka Tartu jaoks. Lõuna-Eesti elus hoidmiseks on tehaseid vaja nagu õhku. Seda veidram on kuulda neidsamu volinikke vingumas, et riik on süüdi, et maalt elu kaob. Nüüd tuuakse regiooni suur ettevõte - aga näe - nüüd jälle vinguvad, et võibolla on nende jõele see kuidagi ohtlik. Need konnatiigi linnulaulukuulajad peaks igasugusest riigi toetustest selle peale ilma jätma.
s
sina linnamees lase oma maja ümbrus puudest lagedaks raiuda/ 8. märts 2018 09:12
ja siis telli sinna ühispeldik.
Äriidee missugune-pappi tuleb!
l
linnamehele/ 8. märts 2018 09:19
Kas Sina julged garanteerida, et seal eestlased üldse tööd saavad ega tooda näiteks ukrainlasi või venelasi sinna tööle? Kas Sina garanteerid, et maksud hakkavad Eestisse laekuma? On kümme moodust siin makse mitte maksta. Lõuna-Eesti elushoidmiseks ei piisa sellest kui see Lõuna-Eesti lagedaks raiuda ja ära reostada. Siiani on olnud väga vähe juttu sellest, et millist kasu me sellest tehasest saama hakkame- kõik aur läheb selle peale, et proovitakse tõestada justkui kahju ei tuleks liiga suur. On täiesti usutav, et saamegi ainult kahju ja mitte vähe.
s
sa linnamees/ 8. märts 2018 10:21
k ä rvad varsti oma saastas ära, kuna loodust ja metsa enam pole, head isu!
t
tule mõistusele/ 8. märts 2018 11:18
Kulla linnamees, kui ühelt poolt on pakkuda paarsada madalapalgalist töökohta, mis mehitatakse väljast sisse toodud tööjõuga ja teisalt Tartu vee ja õhu rikkumine pluss Peipsi järve solgitiigiks muutmine, siis pole vist väga raske aru saada, mis on mõistlik, mis mitte.
x
xxx/ 8. märts 2018 19:45
Kust Sa võtad, et kõrgharidusega keemiainsenerid madala palga eest töötavad. See on muidugi tõsi, et sellise kvalifikatsiooniga inimesi Eestis praegu ei ole ja need tuleb kas välja õpetada siin Eestis või tuua sealt, kus neid õpetatakse (lähimad kohad Soomes ja Saksamaal). oleks see tartu ülikool vähegi tark, avaks ta sügisel juba vastava eriala.
ä
Ähh!/ 8. märts 2018 08:55
Vastuseisu põhjus on tegelikult selles, et eestlase loomule on vastuvõetamatu metsa hävitamine, raiumine- kui põhjendatud see ka ei oleks. Eestlane on südames maa-usku ja tema süda valutab kui hävitatakse loodust.

e
Eesti kordades väiksem,kui Soome/ 8. märts 2018 08:50
Kemi ja muud ikka väga kaugel Soome suuruselt teiselt linnast,kui on Tartu ja metsa seal leidub,ehitage nt.Maardu,miks 100 tuhat inimest Tartu
f
Filles d'Europe/ 8. märts 2018 11:56
Nõus, me peame hoolikamalt mõtlema, kuhu see tehas ehitada, sest selle haisuga küll turiste ei meelita kohapeale jääma. Viisin aasta-kaks tagasi paar itaallast väiksele ringkäigule Tartusse. Nad olid isegi veidi üllatunud, et kuskil siin ääremaal on linn, milles on nii palju Viini-hõngu ja omajagu suursugusust ja kui erinev on Tartu Tallinnast. Seletasin neile, et Tartu oli veelgi ilusam, enne kui punased poole sellest maatasa pommitasid. Meie jaoks ehk ei olegi Tartus suurt nagu midagi, aga lõunaeurooplaste jaoks on see eksootiline oma puitasumitega, vanalinnaga. Tartu puhul tuleks küll säilitada ja arendada kõikvõimalikul moel just seda endist suursugust ennesõjaaegset arhitektuuri ja samas ka seda nn. agulimiljööd, mida jääb Euroopas aina vähemaks, sest peale ehitatkase kubistlikud-modernistlikud monstrumid, mille nautimisest keegi huvitatud pole.
k
Kinnisvara hinnad langevad Tartus/ 8. märts 2018 08:47
kui see haisutaja,loodusemyrgitaja tuleb Tartu kylje alla,
i
Inimkonna hukk sellulooza läbi/ 8. märts 2018 08:34
Soovitan kõigil , kes siin tehase vastu kisendavad, võtta ette reis kas Soome või Rootsi. Soome linnad, mis võrreldavalt Tartuga - Valkeakoski , Jyväskylä ja Kemi. Iga linna ligidal on hiidtehas. Valkeakoskis keset linna. Raekoja platsi läheduses. Häda pole miskit. Rootsi suurim, Faluni ligidal asuv hiidtehas ei sega seal suusatamise EM ja MM läbi viimast. Tehase vastaseid ühendab eesmärk lihtsalt teha mitte midagi ja saada eurotoetusi ja nende toel mediteerida.
t
TjT/ 8. märts 2018 08:49
On äärmiselt kahju, et meil selline skisofreenia ja paranoia valitseb. Kui mujal ilmas omavalitsused ja linnad kemplevad selliste investeeringute eest, siis meil võimutseb demagoogia. Või äkki Tartu linn (ikkagi refide kants!) on sidrunid lauda veeretanud???
k
8. märts 2018 09:53
Kuule paranoiataja, teeme siis sinu elukoha lähedale selle tehase. Eesti on väike, elad sa kus elad, kindlasti tasub ära!
a
aga.../ 8. märts 2018 10:07
... ma elangi Tartus ja olen selle tehase poolt!
p
paranoiataja/ 8. märts 2018 10:07
Aga ma elangi Tartus ja olen selle tehase poolt !
x
xxx/ 8. märts 2018 19:47
v
Valkeakoskis / 8. märts 2018 10:38
on elanikke 21 tuhat ja piirkonnas keskmine asustustihedus 78 inimest km2. Jyväskyläs ei ole tselluloositehast, see on Äänekoskil, 40 km linnast põhja poole, elanikke 20 tuhat. Seega järjekordne hämaja siin puhub. Suur tehas on hoopis Kuopio lähedal. Järv ainult vahel. Suur järv küll, aga kui õigest suunast tuul, siis linnas haiseb päris võimsalt.
a
Asi selles ongi./ 8. märts 2018 10:56
Häda selles ongi, et jutt ei käi soomlastest ega Soomest. Seal mõeldake riigimehelikult ja tehakse asju õigesti ja riigi ja rahva kasu silmas pidades. Meil käivad asjad hoopis teistmoodi ja ainukesed kasusaajad on need pollid ja neilt kingitusi saavad ostetavad poliitikud. Rahvale jäävad raiesmikud, reostatud veekogud ja hais.
S
../ 8. märts 2018 14:39
Sõitsin hiljuti Kehra paberivabrikust kusagil 6 km kauguselt läbi. Haises ikka võimsalt :(
x
xxx/ 8. märts 2018 19:49
sest Kehra tehase seadmed on igivanad ja singapurlasest omanikul puudub igasugune huvi sinna investeerida. See tehas ja terve Eesti on tema jaoks lihtsalt lüpsilehm
d
Doc / 8. märts 2018 07:02
Kui tehas tuleb surevad pooled Tartlased haisu ja keemiasurma.Kas sellist Tartut me tahtsime
s
8. märts 2018 06:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
j
8. märts 2018 09:54
Ja tehase teeme Tallinna.
s
Sur mun vit/ 10. märts 2018 10:36
Koli delfisse tagasi ullike
t
Tiit/ 8. märts 2018 05:21
Nüüd hakatakse seda haisutehast Pärnu joe äärde suruma.
s
söör fon krat / 8. märts 2018 06:36
Pärnakad on selle tehasega kohe nõus. Tartu inimestele tehakse pärnu tasuliseks
t
Tiit/ 8. märts 2018 08:33
Hei kratu!
lase siis tehas oma maja juurde ehitada.
t
Tiit/ 8. märts 2018 08:38
Kratu sinul on suurushullustus, pead ennast koigiks Pärnu elanikeks.
Pärnu on kuurortlinn. Pohiline sissetulek tulebki turistidest. Kui selline reostaja on Pärnu lähedal ei tule turistid enam Pärnusse. Lisaks reostatakse Pärnu laht täielikult üra.
n
Noh, siis/ 8. märts 2018 12:29
peaksite mõtlema samuti RB le. See lakkamatu kaubavedu samuti peletab turiste.
p
Peeter/ 8. märts 2018 04:17
on tore lugeda,et Eestlased hakkavad enast ka kaitsma.
s
söör fon krat / 8. märts 2018 06:42
Kes meile siis kallale tungib Läti või. Maga kaineks
k
8. märts 2018 00:57
Kiidusõnad volikogule , reostustehast Tartusse EI TULE .

t
Teet/ 8. märts 2018 00:07
Kui linnavolikogul raha nii palju et ei mõista seda enam linna heaks kasutada siis lõpetagu maamaksu nõudmine maaomanikelt.
o
Op/ 8. märts 2018 00:02
Kohalik omavalitsus peab ütlema, aga mitte hr. Must või Riigikogu. Kehra võtab üleliigse puidu vastu.
o
oleks igati/ 8. märts 2018 07:51
mõistlik tootmist Kehras niipalju arendada, et linn enam haisu käes ei vaevleks.
x
xxx/ 8. märts 2018 19:50
oleks küll, aga omanikul pole huvi
k
Kalev/ 7. märts 2018 23:56
Kihnulased ei tohi kajaka mune ka süüa! Anekdoot täiega kogu haritlaste ettepanek!
k
Kalev/ 7. märts 2018 23:53
Koliks ära Läti riiki? Kurzeme kuulub Eestile ,kilusõda oli ? Ruhnu on Eesti oma! Lätlased ostavad alkorahadega Ruhnu nüüd kindlasti ära!
i
irw/ 8. märts 2018 02:09
k
Kalev/ 7. märts 2018 23:51
Vaat see otsus on meie mäda tegijate suu poolt ! Jätke tudengite linn puhtaks! Hurraaaa !
k
Kalev/ 7. märts 2018 23:47
Ehitage Daugava jõe äärde! Lätlased saavad niigi tohutu kasumi! Foforiidist saime jagu ,kas midagi on veel tulemas?
L
:)/ 8. märts 2018 02:10
Lätlased ei tahtnud seda haisupommi, selle pärast see siia saadetigi.
o
oeh/ 8. märts 2018 11:21
Kas sinu meelest on fosforiidi kaevandamise tõkestamine tohutu kaotus või?
Rohud võtmata?
k
Kalev/ 7. märts 2018 23:45
Kurat! Emajõgi saastast puhtaks!!!
e
7. märts 2018 23:40
elagu üksmeelne volikogu ,tubli linnapea !

a
Aitäh kõigile/ 7. märts 2018 23:29
kes selle otsuse tegid ja ka kõigile kaasaaitajatele. Riigitegelastelt ootaks rohkem ausust ,tarkust ja vähem hämamist.
a
A/ 7. märts 2018 23:29
p
põlistartlane/ 7. märts 2018 23:11
tõesti uskumatu üksmeel volikogult , taolise asja üle võib uhkusega rõõmu tunda ! Müts maha ja elagu Tartu tubli linnavõim !
t
tundub/ 7. märts 2018 22:57
et mõne ministri käsi on väga libedaks "töödeldud".
t
tublid tartlased/ 7. märts 2018 22:23
sellist üksmeelt ei mäleta ammu, viimati juhtus see taasiseseisvumise aktioonides, kui ei olnud veel arvukalt erakondi ja rahvas oli üks
m
7. märts 2018 22:17
Maa tehase rajamiseks on riigil eraldatud ja nüüd hämab minister mingitest algavatest keskkonnamõjude uuringutest, see on lihtsalt naeruväärne demagoogia.
e
elektritsaabtasuta/ 8. märts 2018 00:34
Kas siis kaasajal ei leidu variante millised ei kahjusta loodust ? Kas siis Soomlased on rumalad ja reostavad loodust ?
j
Just!/ 8. märts 2018 11:05
Tabasidki asja ära! Soomlased pole rumalad. Aga jutt ei käi ju soomlastest, kui Sa tähele oled pannud. Eesti on hoopis teine uba. Kui siit edasi mõtled, saad ise ka aru, miks seda tehast Eestis teha ei saa. Praegu.
o
on/ 8. märts 2018 00:44
ikka vaja mõjud uurida ja keskkonnamõjusid uuritakse paar aastat, ehk selle aja peale tuleb ka arendajatel mõistus pähe, et emajõe ja peipsi vesikonda pole vaja rohkem haavata...et maaeraldus on tehtud, ei tähenda see veel tehase rajamist, eriti kui elanikkond vastu on.
A
?/ 8. märts 2018 08:32
Arendajal mõistus pähe? Aar ju kidding?
s
söör fon krat / 8. märts 2018 06:44
Tartu linnal tõmmatakse nüüd rahad vähemaks. Palju õnne ahahahaaa