Eesti uudised

PÕHJALIK ÜLEVAADE: tuntud meestearst pani kirja põhjused, miks Eestis sünnib vähe lapsi

Toimetas Annika Erg, 7. märts 2018, 22:24

267 KOMMENTAARI

a
A./ 10. märts 2018, 06:21
Rohkem artikleid, kuidas keegi vahetas enda naise noorema vastu välja (just nimelt sellise fraasiga) ja lapsi sünnib robinal...
Sooline võrdõiguslikkus segab tõepoolest laste saamist, sest ilma võrdõiguslikkuseta saab ju kõik lastega seonduva lõdva randmega naise kaela lükata.
Rohkemaid punkte ei viitsi kommenteerida, sest kogu artikkel on lihtsalt puhas sõnavaht. Vaadake, härrased, naine Eestis tahab olla kõigepealt inimene...
s
selles on küsimus/ 9. märts 2018, 20:51
kas me tahame rohkem lapsi , või ei taha?
Kui sellele küsimusele on ausalt vastatud, siis saaedasi arutad.
Praegu jääb selline mulje, et väga paljudele KÕIK LAPSED EI SOBI... nemad tahaksid stalinlikult teistele peale suruda, milline naine üldse on õige sünntaja.
Selline missisünnitajate valitud eesti
r
revolutsiooniline situatsioon / 9. märts 2018, 17:16
Meil on sünnitamises revolutsiooniline situatsioon --- kel raha on, need ei taha sünnitada, kel raha napib, need ei saa sünnitada.
Emapalk kõigile võrdseks( keskmine tõuseks), ja lastetoetus vaid lähtuvalt pere vajadustest...saaks sünnitamise tammi tagant lahti päästetud.
j
9. märts 2018, 19:25
Ja mis edasi saab? Kellel mõistust on, need ei sünnita, ja kellel eriti ei ole, need siis sünnitavad. Ja edasi? Mis hariduse ja elutee need lapsed saavad, kui kodus korralikku suunamist ja eesmärke ei ole?
v
väiksem ühiskordne / 9. märts 2018, 17:11
see on tüüpiline riigitellimus-- panna põhjustena kõik kirja, ka halb ilm ja hull naabrinaine.
Tegelikutl piisaks kahest punktist:
- NN. EMAPALK KÕIGILE VÕRDSEKS
. LASTETOETUS VAID PERE VAJADUSE JÄRGI
Tehke need kaks põhipunkti ära ja iibeprobleem oleks eestis lahendatud.
Siis võiks hiljem tukkuda ülejäänud punktide najal, et seekord suudeti olukord absurdisaatmisest päästa.
h
hea/ 9. märts 2018, 19:15
öelda, aga kui lastetoetus käib pere vajaduse järgi, kas siis need pered äkki saamatute suunas kaldu ei vaju?
j
Juhan./ 9. märts 2018, 14:40
Tõstke rohkem sallivust homoabielude vastu võibolla homod hakkavad iivet tõstma.
h
homod/ 9. märts 2018, 16:38
on Jumala poolt saadetud ülerahvastatud maakera tasakaalustama.
r
Riina/ 9. märts 2018, 08:28
Tegelikult tuleks lisada siia ka tööandjate halb suhtumine, kui nad kuuldevad töötaja lapseootusest! Paljud ei julgegi lapse saamisele mõelda, kuna kardavad ülemuse reaktsiooni. Räägin omast kogemusest.
n
9. märts 2018, 11:55
Nähke asja läbi tööandja silmade. Töötaja hakkab dekreeti jääma, tuleb leida asendaja. Loomulikult tähtajalise lepinguga, sest kuidagi tuleb temast ju titemamma naasmisel lahti saada. Ei ole lihtne ajutise töö peale leida head töötajat. Samas võib juhtuda, et ajutine töötaja on oluliselt paremate oskustega kui tähtajatu lepinguga kodusolija. Tahab titemamma tööle naasta, pead ta tagasi võtma. Tähtajalise lepnguga asendustöötaja lahkub. Ja siis hakkab see lapsega haiguslehetamine pihta. Tööandja peab leidma asendaja selleks ajaks. Ehk siis kellelgi tekivad tõenöoliselt ületunnid ja tööandja peab need 1,5 kordselt kinni maksma.
Tööandja seisukohalt ei ole tõesti midagi rõõmustavat.
t
to riina/ 9. märts 2018, 12:21
Ise oled nii rumal ja tahad last, rikud oma keha ära ja võid kindel olla et mees jätab su maha. Edu enesehävitamisel.
s
sandvik/ 8. märts 2018, 22:31
Raha on muidugi oluline kuid kõige grotesksem on see et pururikas Norra vaevleb samuti lastepuuduse käes ja seal sündis eelmisel aastal rekordiliselt vähe lapsi ja põhjus on globaalne poliitiline ja majanduslik ebakindlus .See tähendab et isegi rikastes maades ei julgeta sünnitada sest ei tea mida tulevik toob kuigi Norra riiklikus naftafondis on raha üle 900 miljardi euro ei julge naised ikka sünnitada .See eest aafikas sünnib lapsi nagu konveierlindilt ja huvitaval kombel neile globaalprobleemid korda eil lähe ja sündivusega seal probleemi pole. See on lausa huvitav fakt millest ma aru ei saa.
a
Andke / 9. märts 2018, 10:10
Aafrika jn naistele ka korralik haridus ja tegevust, siis laheneb asi... Nad lihtsalt ei mõtle selliste maailma asjade peale praegu ning pole ka piiravate vahendite kasutusvõimalust/oskust..
j
jah/ 9. märts 2018, 12:19
Kui aafrika naistel oleks võimalik tablettidega rasedust ära hoida, siis nad teeksid seda. Isegi sama palju kui lääne naised.
l
9. märts 2018, 14:07
Lääne naised võib-olla teevad seda, aga eesti naised mitte eriti. Seksuaalne haridus on eesti naistel pigem madal.
s
Sirts/ 9. märts 2018, 20:04
Millest sa aru ei saa? Aafrikas on ju kõigile kättesaadavad resestumisvastased vahendid sinu arust või arvad sa tõesti et üks naine tahabki iga pooleteist aasta järel varsti terve pesakonna sünnitada?
k
K/ 8. märts 2018, 20:26
Juhtivalt eneseteostusambitsiooniga naised on Punabi meelest mingi kitsas ja spetsiifiline sihtrühm. Meil on 70 % naistest kõrgharidusega ja Punab arvab ikka, et eneseteostus ei ole naistele eriti oluline. Perepoliitika peaks olema selline, et kõigil naistel oleks võimalik peret ja tööd normaalselt ühildada, enamik naisi ei taha olla kodukanad tänapäeval. Vanemapuhkus on tore küll, aga naistel on raske pärast viite-kuute kodus oldud aastat tööturul jälle mingigi normaalne töö saada. Paljud naised ei ole rahul sellega et peale pikka kodusolemist peavad leppima kõvasti viletsama tööga. Selle vastu aitaks laste eest hoolitsemise jagamine - väga paljudes riikides on emapuhkuse kõrval ka ainult isale võimaldatav isapuhkus 2-3 kuud.
t
toomas/ 9. märts 2018, 01:36
palun viidet faktina esitatud väitele, et "meil on 70% naistest kõrgharidusega"....?
s
seep see/ 9. märts 2018, 12:01
häda ongi. Naised ei taha olla kodus. Kuna nemad on sünnitajad, siis määravad ka. Kui siis mehed ei taha ka kodus olla, siis lapsi ei tulegi. Ei aita siin mingi raha. Kõigis põhjamaades propageeritakse juba ammu võrdset kodutööde jaotust ja naised justkui õpetavad oma poegi kodutöösid tegema, aga lapsi ikka ei ole. Ilmselt tundub meestele, et neid ei väärtustata. Vanasti öeldi, et eduka mehe seljataguse kindlustab hea naine. Kui naised tahavad ennast teostada, siis mehe ja pere jaoks aega ei jää ja edukaid mehi ei ole. Mis peaks motiveerima mehi haridust omandama? Pealegi ei taga haridus alati haritust. Naiste puhul on üsna ühemõtteline hariduse omandamine, sest ilma kõrghariduseta naine reeglina töötab ka madalamalt tasustatud töökohal. Ilma kõrgema hariduseta mees suudab aga enamasti leida sellise töökoha, kus talle makstakse rohkem, kui alampalka. Olgu siis kasvõi füüsilise võimekuse tõttu, mis naistel on paratamatult kehvem.
r
rumalus/ 9. märts 2018, 16:43
kui isa jääb ka isapuhkusele, siis lisaks sinule jääb ka isa heast kohast ilma, kuidas te siis 2 viltsa kohaga või töötut toime tulete? Pealegi keegi ei käsi teil ju nii kaua kodus olla, vanasti polnud niisugust vanemapuhkust olemaski ja elati ära.
x
xxx/ 10. aprill 2018, 20:00
Vanasti olid vanaemad, kes said tänapäeva mõistes liiga vara pinsile. Kusjuures pered olid suured ja vanaema -vanaisa hoidsid ka meid lapsena. Nüüd aga peavad vanaemad-vanaisad varsti 75 aastani end tööturul tõestama.

h
huvitav?/ 8. märts 2018, 18:10
Üksikud, partnersuhet mitteomavad naised
Juhtivalt enesetoetusambitsiooniga naised
Homoseksuaalse või mõne muu mittetraditsioonilise seksuaalsuse avaldumisvormiga naised
Puuetega naised
Miks need punktid ainult naiste kohta on?
i
irw/ 8. märts 2018, 18:15
Sest meeste seas ju selliseid asju ei ole. Nemad on veatud.
m
M/ 8. märts 2018, 20:07
Sellepärast, et mehed ei sünnita.
K
./ 8. märts 2018, 18:02
Kolm põhjust:
Liiga haritud naised.
Liiga kergelt kättesaadavad rasestumisvastased vahendid.
Liiga vähe korralikke joomapidusid.
Kõik me tahame endale ette kujutada, et oleme armastusega ette planeeritud lapsed.
Tegelikkus on ehmatav--enamik meist on lihtsalt "väikene eksitus" armuelus.
t
terake tõtt/ 8. märts 2018, 19:57
Uuringu järgi on 1974-1978 sündinud eesti naistel esimene laps planeerima 38%, teine laps 22%, kolmas ja järgnev laps 26%.
m
9. märts 2018, 12:00
Minul on esimene planeeritud 100 % ja teine on planeeritud rohkem kui 100 %- et vat kui selles kuus rasedaks jään, siis sünnib suvel sellel kuul. Poleks jäänud, poleks järgmisel kuul enam võimalust andnud. Kolmanda lapse sünd on ka enam kui 100 %-liselt planeeritud ehk ei sünni iial. Parimategi võimaluste juures, tänan, ei soovi.
l
lisaks/ 8. märts 2018, 17:22
Varsti peavad mehed hakkama naistele peale maksma kui last tahavad. Naised pole enam nõus enda keha kahjustama.
m
8. märts 2018, 17:39
Mehed maksavad nagunii peale kui peale lahkuminekut elatist maksma hakkavad.
M
\/ 8. märts 2018, 18:12
Mehed maksavad ka siis peale, kui ei lähe lahku. Igal juhul mehed maksavad peale- kui tahavad, kui elavad koos, kui lahutavad. See ongi nende osa, lapsi nad ju ei saa.
J
:)/ 8. märts 2018, 18:16
Ja kasvatada ja tegeleda nendega ka ei viitsi.
k
9. märts 2018, 19:30
Kui mees ei taha lapsi kasvatada või nendega tegeleda ei viitsi, siis miks sa neid temaga muretsed? Selleks, et hiljem elatise abil läbi elu libiseda?
t
teate/ 8. märts 2018, 17:21
Leidsin üks kord mehe kellega oleks tahtnud last koos saada. Aga tal oli juba naine ja ma ei taha võistelda. Niiet paariöö suhteks see jäigi, enam ei viitsi küll lastele mõelda, parem istun üksi terve elu.
k
9. märts 2018, 19:32
Kui see mees pettis oma naist, siis küllap ta oleks sind ka kellegi järgmisega petnud. Ei ole vaja selliseid mehi.
l
lapsi sünnib / 8. märts 2018, 16:36
enamuses kas maal elavatel peredel või siis linnas , kelle matreiaalne seis seda lubab. Miks veneajal oli iive normaalne. Suur asi mida praegu enam ei ole, on tasuta elamispinnad ja seda paljud erinevate elukutsete esindajad. Lastel olid kõik ringid tasuta. maksud olid väiksed jne. Normaalne eestlane ikka vaatab ja kalkuleerib oma võimalusi ja vastavalt sellele muretseb ka lapsi.
V
:)/ 8. märts 2018, 18:18
Vene ajal olid põhiliseks rasestumisvastasteks vahenditeks abort ja spi odin. Korteri said kohe valdavalt sissesõitnud. Aborigeenid elasid ämma kapi taga kõigi ebamustega koretris ja ootasid aastaid järjekorras.
e
ei olnud see ni/ 9. märts 2018, 16:51
mehe tädi töötas lihakombinaadis -sai perele korteri, onu töötas mööblitehases .sai korteri, täditütar oli õpetaja- sai korteri jne Ei olnud keegi pagulane.
3
322/ 8. märts 2018, 16:25
Kui päriselt oleks vaja nii palju erinevaid probleeme lahendada saaks kohe väita, et tegemist on juba pöördumatu protsessiga, ja kogu kulutatud energia läheb meil juba praegu korstnasse.
e
eestis sünnib palju / 8. märts 2018, 16:15
lapsi ainult kahel põhjusel. Maal elavad perekonnad ja linnas neil, kellel raha palju. Loll öelda kui tänapäeval kui enamus noortel pole rikkaid vanemaid, kes uue eesti aja alguses ja vene lõpul, said küüned taha odavale riigivarale( kes olid tol ajal jagamise ja tüüri juures)peavad 25 a võtma eluasemelaenu. Mis tahe on sul sellistel tingimustes karja viisi lapsi teha. Veneajal said tehaste töölised, õpetajad jne endale riigi poolt alamispinnad. Oldi ehk kuni 5 a. järjekorras , kuid saadi siiski. Mis seis nüüd on? Kümnest noorperel üheksal on üks või kaks laenu kaelas.
Minu vanaisa , kes on oleks momendil 117 a. ütles ikka vanaemale , et mis mõttega on lapsi vaja palju murtseda, ainult siia virelema ja vanaema sai suure nurumise peale vanaisa nõusse teise lapse sünniga.
j
järjekordselt valetad/ 9. märts 2018, 16:50
isegi ühiselamutes elasid ühes toas kahe lapsega pered ja võisid saada vaid koop. korteri. Riigi poolt said vaid 4 lapsega pered korteri, üks mu niisugune koolivend sai. Mingid tehasetöölised ei saanud niisama, isegi kõik ehitajad ei saanud muud, kui koop. korteri.
m
Maali (põltsa)maalt/ 8. märts 2018, 15:56
Lausa ideaalselt välja toodud punktid. Well done, dr. Punab.
o
Olev Müürsepp/ 9. märts 2018, 10:17
Armas Maali, - miks te oma emakeelt (... kui meie kultuuri alussammast) ei austa: Well done !!!
m
minu arvates/ 9. märts 2018, 12:11
vähemalt pooled põhjused on täitsa mööda, kui vaadata maailmas ringi lahtiste silmadega. Pole raha kusagil ja kunagi määranud laste arvukust ühiskonnas. Pigem vastupidi. Kõige rohkem lapsi sünnibki seal, kus raha inimestel ei ole. Vähene sündivus on kõrge arengutasemega riikide probleem. Sellepärast Saksamaa neid muid vastu võtabki, et ehk osagi neist integreerub ühiskonda ja hakkab praeguste ja tulevaste pensionäride pensionifondi täitma. Arvan, et haritud inimeste mõistus ehk ka tõrgub laste liigse tekitamise vastu nii ebakindlasse maailma, nagu see praegune on.

k
kass/ 8. märts 2018, 15:48
kondoomidele tuleks aktsiis kehtestada
s
see ei aita/ 9. märts 2018, 08:38
t
teadja./ 8. märts 2018, 15:05
Meie peamine probleem on see, et sünnitusealisi naisi jääb järjest vähemaks. Teisalt ei ole see raha peamine motiveeriv lapse sünnitamiseks. Mis vöib takistuseks olla, vöi isegi ongi, et kui naisel sünnib kaks last samast soost. Nt: kaks poissi,et kas pere on valmis riskima kolmandat last saama, sest mine tea, et kas ka noorem kolmas laps tuleb poiss vöi tüdruk. Kui perel on kaks last, üks poiss ja üks tüdruk, siis on kolmanda lapse planeerimine juba enim motiveeritud.
d
8. märts 2018, 17:44
Dr. Šoisil pidi nii moodne ultrahelimasin olema, et saab juba enne 3da raseduskuu lõpul lapse soo teada. Ehk kui sugu ei sobi, siis annab veel midagi ette võtta.
t
teadja./ 8. märts 2018, 15:05
Meie peamine probleem on see, et sünnitusealisi naisi jääb järjest vähemaks. Teisalt ei ole see raha peamine motiveeriv lapse sünnitamiseks. Mis vöib takistuseks olla, vöi isegi ongi, et kui naisel sünnib kaks last samast soost. Nt: kaks poissi,et kas pere on valmis riskima kolmandat last saama, sest mine tea, et kas ka noorem kolmas laps tuleb poiss vöi tüdruk. Kui perel on kaks last, üks poiss ja üks tüdruk, siis on kolmanda lapse planeerimine juba enim motiveeritud.
s
Scaramanga/ 8. märts 2018, 14:41
Üldiselt nõus.
1. Traditsioonilise peremudeli lõhkumine. (marksistide-feministide poolt)
2. Naiste promiskuiteedi propageerimine. (feministide poolt, sobib samuti hästi esimese punkti jaoks)
3. Kõrged maksud !!! (bürokraadid ja sotsialistid)
Kui tööl käivad inimesed peavad läbi erinevate maksude ikka üle 50% palgast riigile andma siis mingit elamist osta ja peret luua on suhteliselt kulukas.
Alkoholi tarbimist üritatakse läbi sellise meetme ju vähendada, miks selline maksustamine siis millelegi muule samamoodi mõjuda ei võiks ?
Meeste-naiste hariduse erinevus ei tähenda seda et naised on nüüd meestest targemad. Marksistid ajavad naised tehastesse ja taga ajama mingit pseudo-diplomit.
Viieline tüdruk/ajaloo baka/sotsiaalteaduste baka EI OLE tark, vaid sõnakuulelik ja hoolas. Ärge ajageasju segamini. Koledad luusernaised ja lesbid lihtsalt üritavad võimalikult paljud naised suunata mõttetutele õpnigutele või karjääridele, et siis ennast paremini tunda !
Ise soovitan sotsiaalmaksu lükata töötandja maksult töötaja maksuks, et inimene ikka näeks kelle raha eest neid muuseume ja taraside ehitatakse ! Äkki siis lööks valijatel mõistuse vähe selgemaks.
a
Arvan/ 8. märts 2018, 14:33
Muutunud väärtushinnagud on põhjus. Abielu pole enam hinnas, kuid vabaabielu naisele turvatunnet ei loo. Inimesed jooksevad suhtest suhtesse ja otsivd õiget, keda nad kunagi ei leia. Ja siis ongi lapsed suvaliste sekspartneritega või ebakindlas kooselus. Selliselt üle 1-2 lapse ei taheta. Liigkergelt antakse abielu osas alla ja seetõttu pole sellesse ka usku.
p
peamine/ 8. märts 2018, 15:38
põhjus on hoopis ebastabiilne elu, miks nõuka ajal sündis piisavalt lapsi, sellepärast, et kõigil oli tööd ja kõik said hakkama. Röövkapitalism on madala sündivuse põhjus ja siin ei aita miski.
n
Nõuka ajal/ 8. märts 2018, 16:18
saadi ka töö poolt tasuta elamispindu. Nüüd on enamus noortel laenunöörid kaelas vähemalt 25 aastaks.
e
ei saanud,/ 8. märts 2018, 16:50
elasin ise ka ühikas, kus elasid ka perekonnad kahe lapsega ühes toas, võisid ainult laenu võtta ja koop. korteri lasta ehitada. Isegi ehitusfirmades ei saanud kõik töö poolt korterit, ainult mõned said.
k
kek ja mek/ 8. märts 2018, 17:22
olid firmad kus anti vägagi palju kortereid oma töölistele ja samuti ka masina, mööbli ja lihakombinaadi töötajad
l
loomulikud ei saanud / 8. märts 2018, 17:23
100% kõik
kuid paljud siiski said, kuid mis nüüd on
e
Elamispind / 8. märts 2018, 17:55
saadi tasuta ehk kolhoosis. Linnas said tasuta korteri vaid venemaalt tulnud vabrikutöölised, kohalikud oli aastakümneid järjekordades või ehitasid oma raha eest kooperatiivkortereid.
s
see / 9. märts 2018, 12:17
korterite kergem saamine tekkis nõukaaja lõpupoole. Aga mina värske lõpetajana ja lapse emana sain 3-toalises 2 tuba. Ka teatud ametites töötajatele eraldati kortereid kergemini.
Valdavalt oli reegel selline, et nt EPT ehitas maja ja pidi osa korteritest lihtsalt ära andma. Kuna mina elasin Tõrvandis, Tartu EPT valdustes, siis meil tuli anda igast elumajast mingi osa kortereid lennuväelastele.
v
vahe selles/ 9. märts 2018, 12:20
et siis saadi korter vastavalt ametikohale, parteilisele kuuluvusele ja tont teab veel millest lähtudes. Praegu saad korteri siis, kui su vanemad on olnud tublid või oled sa ise tubli ja jaksad korteri osta. Samas on palju maju lihtsalt tühjad ja keegi ei taha sinna kolida, sest ei ole tööd.
m
ma olen eestlane ja / 9. märts 2018, 17:10
ka minu sugulased on eestlased , kes said töökoha poolt enda perele korterid.
l
lühidalt/ 8. märts 2018, 13:07
abiellumine pole moes, suhted vahelduvad kiiresti, naised tunnetavad alateadlikult, et peavad üksi hakkama saama
enne pere loomist püütakse "jalad alla saada" ning see venib pikale, esimene laps sünnib liiga hilja
ühest lapsest tundub vanemakogemuse saamiseks piisavat, vanemad ei teadvusta õdede-vendade tähtsust lapsele
2+ last mugavalt mahutav eluase ja auto on enamikule peredele liiga kallid
a
abiellumine on kallis lõbu/ 8. märts 2018, 16:22
kui seda juba teed, sisi ikka väikese peoga. Keskmise pulma pidamine maksab ca 10-15 tuhat eurot. siis veel muretse laenuga eluase jne. Mis maksab tänapäeval laste ringid. Vene ajal oli kõik tasuta, ise olen tol ajal käinud viies erinevas trennis.
ja sellepärast et iive on väike, ei hakka veel keegi lapsi karja kaupa tootma.
s
See oluline põhjus on nimetamata/ 8. märts 2018, 12:14
Iibepuudulikkuse peapõhjuseks on asjaolu, et perekonna pühadus ei ole moraalikategooria. Probleemide korral puhutakse sõjasarve, ähvardades teist kodunt välja ajada vms. Ja aetaksegi, või minnakse ise minema. Probleemide põhjuseks on sageli kolmandate isikute tahtlik või tahtmatu sekkumine, väga sageli ründab peret mõni saamahimuline, kellel huvi pere lahku ajada, et mees või naine endale saada. Kuni ühiskonnas jätkub „mõistmine“ lastepere isa lahkuma meelitanud naiste suhtes, ei söanda naised igaks juhuks üle kahe lapse muretseda: kolme ja enamaga lõpeb naisele naiseelu liig suure tõenäosusega hetkel, mil keegi su väärt mehe ära meelitab.
n
8. märts 2018, 14:24
Naised arvestavad teadlikult variandiga "mis juhtub siis kui ma üksi jään" ehk sünnitatakse nii mitu last kui arvatakse üles kasvatada jõutavat. Sugugi mitte ainult see variant, et mees pere juurest ära läheb, ei. Isa võib ju surma ka saada. Naised tunnistavad ka seda, et 3 lapsega ei ole nad enam järelturul atraktiivsed ehk siis milline mees tahaks naist 3 lapsega?
m
mai/ 8. märts 2018, 14:42
sina kuulud ka nende naiste hulka kes arvavad, et sinu "väärt" meest kõik teised tahavad- tule maa peale
n
neile on vaja ainult, et pätakatelt kaoks isa tugi
o
olguy need daamid/ 8. märts 2018, 15:28
siis viljad,keitid ,kajad,evelinid ingad või XY - vahet pole aususel
p
Paul/ 8. märts 2018, 12:02
Kristlasena arvan, et põhjus on sunni puudumine ja naiste väärtustamine. Piibel ütleb, et naine on alaväärtuslik olend, ta on loodud meest orjama. Kui kristlus oma vanade tõdede juurde ei naase, võtavad meie inimesed varsti üle islami.
e
:)/ 8. märts 2018, 13:53
ekrenautide ja varro aplaus
h
huvitav/ 8. märts 2018, 14:13
Millises kohas piibel seda ütleb?
t
taevake/ 8. märts 2018, 14:43
ja teiesugune prints jalutab ringi mooda eestimaad:) tule taevas appi! eesti mees tahaks kummardamist ja ymmardamist, justkui oleks hingelt moslem, aga maksta ei taha millegi eest. harraks olemisega kaasneb ka vastutus - pead oma perekonda, naist ja lapsi yleval pidama nagu moslemitel on. kui ei ptea, tulevad naise sugulased ja loikavad sul pea maha.
t
to paul/ 8. märts 2018, 14:44
just sinusuguste meeste pärast ei taha naised enam abielluda ega lapsi saada, just sinusuguseid tuleb rohkem harida mitte lasta luuludega minevikus elada
l
kehvemaks kui isaste soost .
Õigeusklikud küll.
p
Paul/ 8. märts 2018, 18:31
a
A./ 10. märts 2018, 08:06
Oo, Paul, kas Sa oled juba Õhtulehte ka jõudnud rääkima rakettide Kuule lennutamisest ja sellest, kuidas pere peab halvad ajad koos üle elama...
Hahahaha....

t
Tents/ 8. märts 2018, 11:51
Elan Norras ja kui Eesti tulen toon venna tütrele mähkmeid ja muud vajalikku. Norras on 52 mähet 2.20€ ja Eestis sama toode 20€ , mis mõttes nagu?! Teistest toodetest rääkimata. Palga vahe on 5 kordne, aga lapse kasvatamine 10 korda odavam. Hakkame siit pihta, miks Eestis ei sünnitata?!
õ
8. märts 2018, 15:32
õige ja tõeline eestlane ei tunnista igandit s.o. mõistust .
s
sandvik/ 8. märts 2018, 22:48
Mähkmete koha pealt ei oska vaielda aga osa tööstuskaupa on norras odavam kui eestis ja see asjaolu paneb mõtlema et eesti kapitalist on ikka tõeline ja vereimeja kes rikastub tööinimese arvelt -See on põhjus miks ma eestis tööl ei viitsi käia.Teen 3 kuise Norra tööotsa ära ja siis samapalju kodus Eestis lebotan . Siis kui raha lõpeb taas Norra ja mida aeg edasi seda mannetum eesti elu tundub .Norra kuninga eest läheks ma ka sõtta kui vaja aga eest riik seda ei vääri sest see on eliidiprojekt .
a
aga/ 9. märts 2018, 12:26
miks siis Norras iive negatiivne on? Ja aastaid juba. Selgita see ka ära.
k
Kalev/ 8. märts 2018, 10:52
Rasedusvastased vahendid tekitavad geeni hälbe! See kandub põlvest põlve ja aina rohkem tuleb!
o
8. märts 2018, 14:31
Ohoh. Vaat kus teadlane! paljud eesti naised ei teagi, mis need rasetumisvastased vahendid on. Kui midagi neile sellel teemal öelda, on vastus "mees tõmmaku kumm peale!" või "sa ikka tead, kui kahjulikud need on väää!"
Eesti naise aju elab alles 18-das sajandis, autorooli tahab istuda aga 22-se sajandi autosse :D
n
need ongi/ 8. märts 2018, 14:45
naisele kahjulikud. ah, et naised ei tea. taevake, oled ikka prints kyll. tanapaeval kasutab kogu laanemaailm kondoomi ja oigesti teeb. kui ei meeldi, siis peksa pihku. miks peaks naine oma tervisega riskima, et sul monusam oleks?
t
teevad jah/ 8. märts 2018, 15:45
õigesti ja rahvas sureb välja.
o
on naha/ 8. märts 2018, 14:46
et sinu puhul on see halve eriti voimendunud.
r
Rosalie/ 8. märts 2018, 10:37
Margusel on 100 % öige arvamus! Hakakem väärtustama perekonna elu! Eesti sureb välja, kuna pole öigeid väärtusi! VANAEMA
k
peen on olemasja Rosalie arvab, et polegi väärtusi !!
Väärt daam saab endale iga kell uue kallima, elukaaslase, suhte-pulga ja palju head
j
Just/ 8. märts 2018, 10:18
sotsiaalseid tagatisi, nagu mujal maailmas meil pole ja muidugi keegi ei sünnita. Oletame et ma ei suuda mingil põhjusel oma pangakohustus, liisinguid maksta, leian end perega tänavalt ja laen jääb mulle ikka...no tere talv! Õelge üks asi millele meie maal on garantii? Mõni aasta ei saa kartulitki, jääb vee alla. Siiski , garantii on ainul neil kes toompeal tometavad, elavad nagu teises dimensiooni s ja imestavad et eestlased ei sünnita. Kuhu, lubage küsida.
m
Mhm/ 8. märts 2018, 10:10
Huvitav, et selliseid probleeme pole ei Aasias ega Aafrikas.
a
arvamus/ 8. märts 2018, 10:38
Seal kasvatavad loodus ja Jumal, mehe roll on ainult sigitada.
j
Ja veel see suur põhjus/ 8. märts 2018, 10:04
Kuna kooselud ei püsi ja mehi peetakse süüdlasteks,ei taha keegi võtta riski kahekümneks aastaks rahalist kohustust võtta lapseemale elatise maksmiseks
m
8. märts 2018, 11:01
Mis kahekümneks aastaks??? Sa pead oma järglaste eest elu lõpuni vastutama. Näiteks sinu täiskasvanud laps on naised lahku läinud ja ei maksa alimente, siis sinult võitakse maksmata alimendid välja nõuda. Samuti on hoolduskohustus.
i
irw/ 8. märts 2018, 11:03
Õnneks on meie naistel nii suured palgad et nad suudavad oma lapse ka ilma "isa" abita üles kasvatada.
m
mai/ 8. märts 2018, 14:47
imelik, sul on laps ja vastutust lapse kasvatamise eest ei ole, mis linnuke sina oled
k
kukulind ja kägu/ 8. märts 2018, 15:35
n
naljaninad/ 8. märts 2018, 10:00
meie kliimas võiks igal inimsel oma kodu olla. Mis kodust te räägite kui mõni palk ja üürikorteri ühes hinnas...Alustame sellest. Väga kaugel pole ka aeg kui erastamise käigus inimesed lihtaslt tänavale aeti! Okei, võtan selle riski ja hakkan ikkagi lapsi tegema, vastutades naise -laste eest, hambad risti. Keelan omale kõike ja käin käsi pikkas sots-ameti uste taga?! Aga kui vanematega midagi juhtub? Kõige selle taustal-miks mul seda kõike vaja peaks olema?
ä
Ä/erastamise k'äigus visati/ 8. märts 2018, 10:31
lapsed kui saast põõsa all ja kilgati suure häälega okupandist. oma hoolivusest ja paljust heast
99% põõsa alla aetutest olid tavalised eestlased. ,
Mäletate`?
t
Tavaline eestlane/ 8. märts 2018, 15:50
kahelapseline pere aeti ka oma isiklikust kodust välja ja pind anti sundüürnikele, kes selles 50 aastat elasid ja lasid kõduneda.
k
K/ 8. märts 2018, 09:34
Lisaks veel, et tänapäeva kultuur õpetab hedonismi, suur osa järeltulevast põlvest on täielikud nartsissistid. Oskavad mõelda ainult oma egost lähtuvalt, ainult mina-mina- aga mina. Eneseohverdus, mida nõuab pikaajaline paarissuhe ja lapsed, sellega ollakse nõus järjest vähem. “Sa oled seda väärt!” sosistab väärastunud kultuur naistele kõrva ja seda usutaksegi. Joostakse järgmise lõdva unistuse järgi, uskudes, et nüüd ongi see. Nartsissismi põlvkond ja feminism kiidab takka. Kahju lastest ja et pole enam tugevat tuumikpere, kus lapsel oleks turvaline kasvada.

n
naine/ 8. märts 2018, 09:26
Kuhu jäi kõige esimene põhjus, liiga palju alkolembeseid mehi ,ilma hariduseta, neid ei taha naised, kes on rohkem haritud perekonna loomiseks. Ja alkolembese mehega võid saada vigase lapse või keretäie peksa. Nii et elu näitab vähe teist asja kui kirja pannakse. Pealegi haritud inimeste väikesed palgad ja töötus . Ka siin mõtleb inimene ,kas luua perekond või mitte.
o
8. märts 2018, 09:35
Oh, alkoholilembesed teevad hästi lapsi. Osad naised neid väga tahavad. Torkavad ühele lapsed taha, siis minnakse laiali, siis järgmisele jne. Sellepärast doktor ei mainigi neid, nemad on tublid tegijad.
c
Compare/ 8. märts 2018, 09:41
Huvitav oleks olukorda võrrelda mõne teise väikeriigiga, näiteks Islandiga? Kuidas on seal samade nähtustega, kus on oma ettevõtted ja elatustase 4x kõrgem!
m
M/ 8. märts 2018, 09:59
Islandil täna Eestiga võrreldes siiski palgatase 2,4 korda kõrgem ja ostujõud 1,7 korda kõrgem.
ü
üisike ja vähetähtis on see/ 8. märts 2018, 10:36
OMA ettevõtte. mitte investorile elik paremale inimesele kuuluv , vaid o m a
i
Islandi iive/ 9. märts 2018, 12:34
2016 aastal esimest korda iive negatiivne, 1,74. 19% rahvastikust meie mõistes paganad. Positiivse poole pealt see info, et väidetavalt pidi alkoholism noorte seas olema äärmiselt ebapopulaarne, ka just viimastel aastatel. 93% elanikkonnast on islandlased!
o
Orochimaru/ 8. märts 2018, 13:00
Mõistusega naine muidugi ei taha mingit pidevalt purjus olekus ebaintelligentset klubiossi. Need on oma geenid ka vigaseks joonud ja vahivad lõdva kummiga beibesid. Ja naine üksinda ei suuda 1-3 last ülal pidada, kui see palgalõhe nii suur on. Enamust naisi ootab peale lapsepuhkust ju Töötukassa ning töö koristajana, teiste jura rookides. Parem on olla üksi ja omada stabiilset tööd, kui olla töötu ja elada allpool vaesuspiiri.
e
ei taha/ 8. märts 2018, 15:54
naised ka korralikke mehi, sest nendega pidi olema igav, vahel tahaks ju mürtsu teha.
e
Ei tea/ 8. märts 2018, 09:14
palju härral endal lapsi on ja kui hoolsalt ta nendega tegeleb?
g
Galina Litter naistearst.ee/ 8. märts 2018, 09:09
Tunnustus dotsent Margus Punabile arutluse eest! Mõtlemisainet riigijuhtidele piisavalt. Seniks toetame kõiki oma patsiente üheskoos viljatu paarisuhte uuringutes ja ravis. Meie kõigi kohus on motiveerida noori naisi sünnitama, mitte sünnitusi mõtlematult kauaks edasi lükkama, kui juba normaalne viljakus hakkab langema, so 30 alates
n
naine/ 8. märts 2018, 09:28
Lp. doktor, enne peaks noor naine ikka hariduse saama ja valima mehe,kellega saaks perekonna luua , abielluda, alles siis lapsed sünnitada. MIda siin motiveerida rohkem neid vaja on kui prioriteedid paika, üksikemadus ei ole lilleaias kõndimine.
j
Jaan/ 8. märts 2018, 09:01
Tean küll, et sajad tuhanded on nõus olema pankade orjad aastakümneteks, aga mina ei ole.
Ma ei saa aru, miks ei ehitata meil sellised riiklikke üürimaju, kus noored saaksid orjad olemata (kirves pea kohal kõlkumata) suhteliselt mõistliku hinnaga elamist pikaajaliselt üürida.
See annaks koheselt hea efekti.
Mis asi on tänapäeval kindel?
Ei ole olegi peale maksude ja surma.
Noortel ongi see hirm, et kui on kohutavad võlad panga ees ja midagi juhtub (ja väga tihti juhtub), siis sellisel juhul ei huvita pankureid see, mis olukord sul on.
Siia see koer ongi maetud!
e
ei suudetud/ 8. märts 2018, 15:57
isegi nõuka ajal kõigile kortereid ehitada, kuigi raha tuli Moskvast ja nüüd peaks suudetama, kui tööstust pole ja rahvas ise sõdib tööstuse vastu, ei tselluloosi tehasele? Jne.
j
just/ 8. märts 2018, 18:11
mass ihaldab ainult paleede ehitamist.Kogu raha palagani alla ,et sitaratas saaks riia loomaaeda sõita ja reps kaunase ooperisse,selleks peab maksumaksja 15 miljardit välja köhima!
r
riik/ 9. märts 2018, 12:38
ja üürimajad? Hm - riigiettevõtetele kirjutab riik ette, kui palju peab kasumit laekuma. RMK kui riigiettevõte on valmis sõlmima 20 aastaks täiesti jabura lepingu veel valmis ehitamata For-Est tselluloositehase toorainega varustamiseks. EE tõstab elektri hinda igal võimalikul juhul. Miks sa loodad, et riik hakkab sulle mingeid kortereid jumala muidu (loe vähese üüriga) andma kasutada?
1
1/ 8. märts 2018, 08:53
koku A4 vaid probleeme ime, et üldse lapsi Eestis sünnib
m
Margot/ 8. märts 2018, 08:48
Põhjus nr 100 - eestlane tahab kodus vaikust ja rahu! Peale tööpäeva välja puhata, aias nokitseda jne. Mitte kisa kuulata ja oma energiat jagada. Meie oleme valinud rahuliku paarielu kahekesi. Ka elatustaseme säilitamine oma maja jne muutuks keerulisemaks. Vaikus ja rahu ja oma aeg on vast paljudele põhjuseks.
u
8. märts 2018, 08:58
usu mind, see vaikus ja rahu tüütab lõpuks ära. Kuigi lapsed on tõesti ühed tüütused ja võtavad sult viimsegi energia ära, kuid kui ta sind siiralt kallistab ja ütleb "Emme, ma armastan sind!", siis ununevad kõik mured ja probleemid ja sa oled selles hetkes üdini õnnelik, et sa oled millegi nii imelisega hakkama saanud.
k
Kolme poja ema./ 8. märts 2018, 09:49
Valik on mõistetav, kui olite suure pere laps.
Suures plaanis on teie elu mõttetu.
Järgmises elus võite ju proovida mõnd teist valikut.
k
Kolme poja emale/ 8. märts 2018, 10:11
Suures plaanis on kõigi elud mõttetud. Kas tõesti järglaste saamine ongi elu ainus mõte? Laste saamine ei tee kedagi surematuks ning elu mõtte koha pealt on kõik need tegevused ühtviisi viljatud, sest inimkond ja meie planeet saavad ükskord otsa nii ehk naa ning võtjaid polegi. Iga häll on haud. Seega ma ei hakkas ütlema teistsuguste valikutega inimestele, et nende elud on ilma lasteta mõttetud.
t
8. märts 2018, 11:05
Tegelikult peaks lõpetama selle ühiskondliku surve, et sa pead lapsi saama. Igaüks saab lapsed siis, kui ta on selleks valmis ja oma järglaste eest valmis vastutuse võtma. Praegu on liigagi palju lapsi, keda keegi ei vaja, kellega keegi ei tegele, kes on niisama omapäi jäetud...mis nendest lastest kunagi saab? Ja ääretult kurb, kui palju on endiselt meil lastekodulapsi. Mõni hoolitseb isegi oma koera eest paremini, kui oma laste eest. Rääkimata kõik need napsisõbrad, kes mõtlevad vaid oma järgmise viinapudeli peale. Muidugi kui liiga kaua jääda ootama, siis ei pruugi lapsesaamine enam õnnestuda...
p
plätu/ 8. märts 2018, 08:37
Dr Punab on väga hea meestearst! Tänu temale oleme meie ka õnnelikud lapsevanemad :) AITÄH!
Ja need teesid mis ta siin kirja on pannud, 100% kirjutan alla sellele.
m
mehed/ 8. märts 2018, 16:02
ei käi kontrollis, kui palju ta kontrolli eest raha nõuabki?
h
hedonistlikud vanavanemad/ 8. märts 2018, 08:30
Meil on lapsed olemas, kuid vanavanemaid lastel ei ole. Oii, kahjuks ei saa kuidagi natuke hoida nädalavahetusel, grillime naabritega, läheme töökaaslase koera kutsikaid vaatama, sõidame tädile külla, peame muru niitma. Lapsed oleks ainult jalus. Kui vanavanemad jäid pensionile, siis tuli see kogemata pool aaastat hiljem välja. Kahel noorel inimesel on päris raske ainult kahekesi oma pesakonda kasvatada ja veel teineteise jaoks aega leida.
n
naine/ 8. märts 2018, 08:51
Vanavanemad ei peagi neid hoidma. Kui noored suudavad pesakonna teha siis on see AINULT noorte probleem kuidas nendega hakkama saada. Olen ka vanavanem , aga ei ole võtnud ega võta mitte kunagi lapselapsi enda hoida ( külas võivad harva käia).
v
vanaema/ 8. märts 2018, 08:52
Pigem on jama selles, et praegu tuleb töötada vähemalt 65-aastani, kuid kui näiteks 50-selt saad vanaemaks, siis pead ise veel tööd edasi rügama, võistlema endast mitukümmend aastat noorematega, samas kui tervis pole enam see. Kui nädalalõpp tuleb, siis tahad ka niisama puhata, kodu koristada, pesu pesta-triikida, kuid kui pead ainult lastelastega tegelema, kes siis kõik need tööd ära teeb ja millal sa saad taastuda või oma sõbrannadega kohtuda?
Ja nii ei saagi lastel olema sellist traditsioonilist vanaema, kel oleks rohkelt vaba aega, et väikeste lastelastega tegeleda ja neid tegevuses hoida. Selles suhtes on see pidev pensioniea tõstmine olnud suur karuteene ka kõikide noorte suhtes, kes tahaksid aeg-ajalt oma ema-isa abi kasutada, et lapsi neile hoida jätta ja ise tööl käia, kuid kuhu sa neid jätad, kui vanainimesed peavad isegi tööl käima ja vaatama, et tööst ilma ei jää? Ja kui pensionile jääd, siis teismeline ei taha enam vanainimesega aega veeta.
Nojahh, kui tervist on, ehk saavad siis nad kunagi tegeleda oma lastelastelastega?
v
Vanaema/ 8. märts 2018, 10:13
Kahjuks on vanavanemad juba liiga vanad, et hoida väikelapsi.
6
65+/ 9. märts 2018, 12:42
pigem ikka senikaua, kui jaksan. Muidu peaksid lapsed veel ka minu eest hoolitsemise oma õlule võtma. Kohe kuidagi ei tahaks seda koormat nende peale panna.
m
maaaa/ 8. märts 2018, 09:02
Tahtsin just lisada ühe olulise põhjuse- vanavanemad peavad nii pikka aega töötama, et pole aega lapselastele pühenduda. Ma olen kasvanud ajal, kui naised 55- selt pensionile läksid, mind kasvataski põhiliselt vanaema.
u
umma/ 8. märts 2018, 09:46
Kui suur osa dr.Punabi tõstatatud probleemidest oleksid olemata, kui lapselastele antaks tagasi vanavanemad. On seda palju tahetud ja võimatu?
Propageerida kristlikke pereväärtusi, selmet taguda seksi, vanadehooldust, hilist sünnitamist, laushäbematut emapalkade ebavõrdsust. Luua mingisugusedki võimalused suurperede eksisteerimiseks kärgperede asemel. Loetelu tuleks sama pikk ja lootusetu.
v
võimaluse korral tööd tegema-
Pere ja kristlikkus on nõukogude ajast pärit igandid. Meil on kärgpered
armastused,armukesed,oma ilus elu-
meil on freedom ja me ei vastuta oma laste elu eest
k
8. märts 2018, 11:52
Kristlikkus küll nõukogude ajast pole, sest siis kadus kõik kirikutega seotud, õige kommunist ei tohtinud ju kirikuski käia! Ja üksikemad, vabaabielud, hommikust-õhtuni töötamine tuli ju juba nõuka ajal moodi
k
8. märts 2018, 09:03
Kas te üldse oma vanematega suhtlete, kui ei tea sedagi, et nad pensionile jäid? Lapsed korraldavad sel puhul tavaliselt suure peo ja teevad kingitusi.
Ja eks kui inimene on elu aeg tööd rüganud, siis tahab ta ka natuke oma teenitud puhkust nautida -- magada niikaua, kui jaksad; käia, kus tahad; teha, mida tahad, lisaks veel sõbrannad ja sõbrad, kellega koos midagi teha. Ja eks vanavanematele tahab ka harjumist jälle väikeste lastega tegelemine.
p
penskar/ 8. märts 2018, 16:07
algul võib ju hea olla, kui ei pea tööl käima, võid teha, mida tahad, aga varsti hakkab igav, pole kellegagi suheldagi.
n
nõuka ajal/ 9. märts 2018, 12:44
ei saanud need 55-sed pensionärid küül mujale minna kui isiklikule aiamaale, et veidigi lisa teenida. Raha kulus ära just niisama nagu praegugi. praegu vähemalt osa pensionäre saab reisida.
n
nõuka ajal/ 9. märts 2018, 17:19
algasid tööl käinud inimestel pensionid min. palgast, paljudel oli see poolteist min. palka, nüüd ei ulatu isegi keskmine pension min. palgani.

m
8. märts 2018, 08:20
Ma ei saa aru, kust tuleb jutt, et naised ei sünnita??? Enamikel on 2-3 last ja ei teagi kedagi, kel last poleks. Kes sai lapse juba kooliajal, kes 20ndates, kes 30ndates. Või on teil teisiti?
Pigem on mureks see, et minu klassikaaslastest on julgelt pooled Soomes tööl, seal pered loonud, lapsed saanud ja need on juba Eesti riigile kadunud hinged. Kahjuks.
m
Margot/ 8. märts 2018, 08:57
Oled kindel, et su tutvuskonnas on ka mõni haritud naine?
p
8. märts 2018, 09:20
Palju lapsi = loll naine?
0 last = haritud naine?
Lausa kahju sest Margotist, kes peab 2-3 last paljuks. Noh, vist kade, et teistel on lapsed, aga ise ei saa?
e
8. märts 2018, 11:15
Eks selliste Margoti-suguste pärast vist ei tahetagi üle ühe-kahe lapse saada. Arvatakse, et lastega inimesed on kindlasti mingid asotsiaalid, kes ei oska kaitsevahendeid kasutada :D
i
Imbu/ 8. märts 2018, 11:20
Haritud naistel Ühendriikides näiteks on tavaliselt 3-4-5 last. Vähem lapsi madala haridusega naistel. Sest nad ei saa lubada endale seda luksust.
t
to margot/ 8. märts 2018, 17:06
Jah nii on. Palju lapsi saavad vaid kodutunde kliendid. Mehed kasutavad selliseid rumalaid naisi sünnitusmasinatena ja need naised on veel rõõmsad selle üle. Väga rumal. Ainult rumalad annavad oma geene ja muresid edasi, targad pääsevad inimeseks olemise nõiaringist välja ja ei taha seda edasi anda.
o
oravad alustasid/ 8. märts 2018, 07:32
ja loodan väga, et sotsid ei jätka seda kaost.
m
Margus Punabil õigus/ 8. märts 2018, 07:11
n
no ja/ 8. märts 2018, 16:09
mida selle jutuga peale hakata, ühtegi lahendust ju ei pakkunud? Seda juttu võivad paljud rääkida.
a
arstide ja poliitika/ 8. märts 2018, 07:10
korruptsioon on kõiges süüdi...
milleks ringiga,kui saab otse?
a
8. märts 2018, 08:39
aga kas otse on ikka kiirem? :P
k
korruptsioon/ 8. märts 2018, 09:13
on häda võimendus,niinagu lapsed...
milleks muretseda,kui mure murrab?
v
võibolla nii/ 8. märts 2018, 07:04
Tuleb tõsta pensione, et vanainimesed suudaks ilma tööl käimata ära elada ja vanaema ametit pidada.
r
Russia aken Euroopasse/ 8. märts 2018, 08:21
Ainus võimalus riigi jõukust oluliselt suurendada on avada Vene turg. Lääneriigid pole meie toodetest huvitatud :(
õ
8. märts 2018, 11:10
õigele piisab kisast ja pudelist
k
Kusjuures/ 8. märts 2018, 14:15
siin on ilmselt terake tōtt. Mina kasvasin emal-vanaemal kahasse, oma lapsele pole vanaema kuskilt võtta. Kurb.
p
Põhiline/ 8. märts 2018, 06:59
põhjus on siiski majandussuhted. Oli suur viga sundida naised sellisele tööle, mida poleüldse vaja või nad ei saa meestega võrdväärselt hakkama. Ka on põhjuseks aja vaim. Kui inimese alateadvuses on olesklemine (näiteks mina), siis on igasugune abielu ja lastesaamine ette välistatud. Tõsi on ka see, et enam ei ole tähtis laps ise, vaid vaadatakse ennekõike elukaaslast, kas ta meeldib, kas ta sobib. Ja tulebki välja, et kena vorm peidab tühja sisu. Lõpuks on põhjuseks meie linnastumine ja kerge hakkamasaamine. Kui Andres lähtus jätkusuutlikkusest, siis punse vaimuga Indrek oli juba selle vastand ning hea, et Tammsaare ei kirjutanud järgnevaid osi meie mandumisest.
a
8. märts 2018, 08:09
Andke andeks, aga millised on need tööd, mida pole üldse vaja? Õpetajad, poemüüjad, õmblejad, büroojuhid?
Ja kas pole normaalne, et naine vaatab meest selle pilguga, et millina oleks ta isana ja mees, et milline oleks naine emana. Kusjuures seda tuleks isegi rohkem teha, sest praegu jääb mulje, et tehakse iga ettejuhtuvaga lapsed valmis ja siis on häda, et polegi teisest lapsevanemat...
s
suur/ 8. märts 2018, 08:24
hulk riigiametnikke. neid võiks olla vähemalt poole vähem. nt kogu presidendi kantselei, tervise arengu instituut, õiguskantsler koos bürooga. neid on liiga palju meie väikese riigi jaoks. eesti on unikaalne riik maailmas, kus on nii palju ametnikke.
k
ka/ 9. märts 2018, 12:49
võrdõiguslikkuse büroo koos kogu ametnike kambaga.
s
8. märts 2018, 08:47
see-eest on teie mandumisest kirjutanud sauter, raud, kender ja veel paljud teised. tammsaare ilmselt poleks nii madalale laskunud.
a
Arvaja/ 8. märts 2018, 06:57
Kui mees, kes haldab riigis elavate inimeste tervist ja selle eest teatud mõttes vastutab, HAIGEKASSA juht, saab palka 10000 eurot kuus (MIKS OMETI?), siis mis õigus on tal ja riigil ära öelda inimesele , kes teenib 600 (sest neid on kümneid %-e) eurot, et sa ravi ei saa.
Üldse, miks peavad palkade vahed NII SUURED olema?. Miks? Riik peab paika panema PIIRMÄÄRAD. Riigis on nii palju ebavõrdsust, mida saaks nii väikses riigis ja nii tööka rahvaga korraldada saama.Ebavõrdsus nii suurel määral, riigi hoiak, eriti suurepalgaliste pööblina võetavate suhtes on karjuvalt suur. Ma ei mõtle pööbli all asotsiaalset seltskonda vaid madalal palgal virelevaid haritud inimesi.
Kontrolli, mis pidurdaks vaheltkasuvõtjaid, sulisid, saaks nii väikses riigis ohjata. Tahet on vaja.
i
int/ 8. märts 2018, 09:52
Madalal palgal virelevaid haritud inimesi nimetati vanasti lumpeninteligentsiks. See Klass on säilinud tänini. Kahju lapsi vaesusesse sigitada.
m
minu kadunud vanaisa/ 8. märts 2018, 16:42
kuldsed sõnad vanaemale, et pole vaja palju siia ilma virelema muretseda.
m
mari/ 8. märts 2018, 06:44
Rahunege maha. Asjad on nagu nad on. Hetkel.
n
Nips/ 8. märts 2018, 08:12
Mariga nõus! Praegu on naised liiga mehistunud, tahavad hirmsasti karjääri teha. Lastekasvatus on neile ju tegelikult omane, aga nad ei saa sellest hetkel aru. Kuulake noori naisi omavahel rääkimas: nad on nagu mehed - enesekindlad ja -kesksed; neil on kõiges oma seisukoht, mis on ainuõige. Saavad vanemaks - ehk möödub see....
i
irw/ 8. märts 2018, 11:11
Arvad et vanemana muutuvad naised taas madalamaks kui muru, vaikseteks koduorjadeks, kes kõiges vaid mehele kuuletuvad? Selliste naistega sureks me kohe välja.
e
ei/ 8. märts 2018, 11:12
t
to irw/ 8. märts 2018, 17:01
Mehed ju seda tahavadki et naised oleksid sünnitusmasinad ja köögikombainid. Ja kui mõni naine muutub radikaalseks ja nõuab õigusi, siis on kohe feminats ja halb naine.
m
mis/ 9. märts 2018, 12:54
köögikombainist sa siin räägid? Sel ajal, kui minu ema noor oli, siis olid naised kombainid. Nüüd on olemas masinad, mis töö ära teevad ja ära tule mulle ütlema, et neid masinaid ei ole. Põhipõhjus on hoopis selles, et kes selle masinaga tööd peab tegema? Tööd, mis ei võta eriti aegagi, aga ometi tuleb ära teha. Pesumasin täis panna ja tühjaks teha, tolmuimejaga põrandat puhastada. Isegi selline töö on naiste jaoks juba üle mõistuse. Miks ainult mina pean seda tegema ja mees ei tee?

e
ega/ 8. märts 2018, 06:25
Täna mina küll lapsi ei tahaks.Selles haiges maailmas on raske lapsest inimest kasvatada.
i
Irw/ 8. märts 2018, 12:07
Kellegi laps maksab tulevikus sinu vanaduse kinni.Milleks lapsed kui saab muretult elada.
k
8. märts 2018, 14:40
Kas lapsi on vaja selleks, et nad mu vanaduse kinni maksaks?
Heal meelel valiks eutanaasia. Seadustage see, palun.
Kellelegi kaela peale jääda ei taha. Eriti oma lastele.
t
to irw/ 8. märts 2018, 16:59
Sel juhul loobu lasterahast. maksumaksja ei pea sinu tittesid üleval pidama.
m
mu lasped/ 9. märts 2018, 12:59
juba ammu suured. Ise pensionär. Mis lasterahast sa räägid?
t
to ega/ 8. märts 2018, 12:37
100% kindlust edukuse osas ei ole ka tervemas maailmas. Aga põnev on ka, kuigi riskantne.
v
vaat/ 9. märts 2018, 12:58
selle probleemi unustas dr Punab mainimata. Maailm on haige. Võtke tänane netileht lahti. Kui palju on seal infot, mis meist kellelegi midagi ei tähenda, lihtsalt mingi möga. Paljaste tissidega Kardashian nuudleid söömas! No andke andeks. Kõik lastele mõeldud arvutimängud, mänguasjad, mida müüakse, multifilmid, mida näidatakse ja kus on pidevalt sõda kellegi vastu. Maailm on hulluks läinud ja meie meedia on samas paadis.
v
Vana kuld/ 8. märts 2018, 06:15
Kogu see nimekiri on ju suuremas või vähemas osas sama nagu paarkümmend aastat tagasi. MIdagi uut pole, ainult ebanormaalsust kellatakse praegu enam.
v
vana ja tark/ 8. märts 2018, 06:09
Dr Punab on tark arst ja naeb oma vaatevinklist seda vaikest laste sundivust,aga siiki olen nous,et sellisess elukvaliteedis,kus vaja enam panustada koigil endaga hakkama saamisse, igas elukaare osas ja paljudel noortel on depressiivne narvisusteem, siis pole kindlasti vaja rohkem soetada lapsi...
Laps vajab eelkoige 2 asja+ turvatunnet j eelkoige oma pere poolt ja materiaalseid vahendeid,et kvalittetselt kasvada.. Riigi toetused ei kasvata lapsi ja kui peaks olema selline suhtumine,et kui saan nii palju toetusi,et tasub last soetada, siis on juba selline vanem ise vale suhtumisega jne jne
seda teemat voib arutada loputult,aga selge,et maailm on koormatud inimestega ja kvantiiteet ei pea asendama kvaliteeti....
h
kuid üht noort meest ta küll ravida ei osanud kellel oli äge eesnäärme põletik külmetuse tagajärjel, Tema väitis et mehel on peas kõik kinni ja ajas mingit suguhaiguse jama taga. Teine Tartu tuntud arst sai kohe aru millist ravi vaja ja tänu temale on mu pojal ehk tütar.
m
matsu/ 8. märts 2018, 05:23
Tegelikult ei sünni meil liiga vähe lapsi. Maailm on üle asustatud ja sellest kõik keskkonnaprobleemid. Eestis sünnib lapsi parajalt, et mitte anda veelgi hoogu ülerahvastusele, kuid mitmelpool maailmas sünnib lapsi rohkem, kui maa toita suudab.
k
Külad on tühjad/ 8. märts 2018, 05:41
Maa suudab toita kui aga oleks selle harijaid. Ehitada elumaju, kolhoosid tagasi, mõnel pool on isegi kool säilinud. Küll siis hakkaksid linnast ja ka välismaalt noored kodukohta tagasi tulema kui loodakse maal tõõkohti. Ja ega siis lapsed sündimata ei jää.
m
matsu/ 8. märts 2018, 09:52
Kolhoosid tagasi? Mida pekki? Kolhoosid need suurima tõuke maa tühjenemisele andsidki. Kui inimestel talud käest võeti, siis läks enamus linna. Sellest ajast on juba hoonedki enamasti kadunud.
Aga põllutööle ei maksa enam isegi loota rahvamasse, seda toodangut poleks siis kuhugi panna. Ega me ei saa ajas tagasi minna.
Maa suudab toita, aga mis hinnaga? Metsad raiutaks jälle maha ja keskkonnaprobleemid süveneksid. Eesti peaks säilitama oma rahvaarvu, kuid ei tohiks kasvatada, maakera suure rahvastikukasvuga riigid aga peavad tõsiselt tegema sündivuse piiramisega.
o
Indias ja Hiinas on palju inimesi, äkki steriliseeriks Maarjamaal kõik ära ja neis paigus vähenebki rahva hulk.
m
mismoodi/ 9. märts 2018, 13:01
teha tagasi ettevõtted, mille toodangut ei ole võimalik müüa?
p
Põhjamaa vs Nigeeria/ 8. märts 2018, 08:15
Eesti iive on ikka lõpp-madal! Võrdluseks eestinen.fi prognoos "naaberriigi" kohta:
1950 oli nigeerlasi 38 miljonit. Nüüd on neid 180 miljonit, 2030. aastaks juba 280 miljonit ja aastaks 2100 ÜRO prognoosi kohaselt 900 miljonit! On täiesti kindel, et need 900 miljonit ei mahu Nigeeria praegustesse piiridesse ära.
a
aga nemad toome/ 8. märts 2018, 11:15
kodumaale.las harjuvad külmaga
i
Irw/ 8. märts 2018, 12:11
Eestis on veerand elamispinnast asustamata ,nii et ruumi jätkuks neile küllaga.
l
Lihtne reegel/ 8. märts 2018, 08:37
Eks lapsi sünnib vastavalt võimalustele!
l
liig/ 8. märts 2018, 04:38
pikk ja segane. allolev pealkiri annab naistearsti suu läbi selge sõnumi - naised ei ole sünnitusmasinad. kui lisada veel pve,,66rtide promo, kes tahab sellises lõbu-kuritegelikus maailmas lapsi kasvatada, ainult p8888id. meeste vaenamine ja võõraste laste kasvatamisele sundimine, arvestades tegelikkust, et rohkem kui pooled ei kasvata oma last.
t
teadja./ 8. märts 2018, 02:35
Peamine p6hjus on ikka selles, et miks eestis vähe lapsi sünnib, on see, et meil sünnib poisse tunduvalt rohkem kui tüdrukuid. Viimase kümne aasta jooksul on poisse sündinud keskmiselt 436 v6rra rohkem. Viimase kahe aastaga on poisse sündinud 1327 v6rra enam, kui tüdrukuid. Meie riigil on aga see tähtis, et oleks ka tulevikus rohkelt s6dureid. Tüdrukute sünd on küll riigile tähtis, kuid mitte nii tähtis, kui poiste sünd.
n
Alati on sündinud poisse rohkem. See on looduse poolt nii seatud, sest neid hukub võrreldes tüdrukutest rohkem. Juba looduse poolt on naissoole kaasa antud tugevam enesealalhoiu instinkt, kui meessoole. Mingisuguse teaduslikult mõjutatava soovalikuga ei ole siin midagi eriti pistmist normaalse rasestumise korral.
m
ma tean/ 8. märts 2018, 16:24
praegu vähemalt 2 täisealist korralikku noormeest, kes kuidagi pruuti endale ei leia.
e
Eino Taruk/ 8. märts 2018, 01:41
Loodetavasti ei lange nüüd repressioonide ohvriks. Mõnes teises "progressiivsemas" riigis oleks karjääriga ots...
h
hmm/ 8. märts 2018, 01:30
Mainimata jäi ka eluasemete kallidus. Seal, kus on töökohti (suuremad linnad), on ka eluasemed väga kallid. Ja kui keskmine noor jaksab soetada uue 2-toalise korteri pikaajalise laenuga, siis sinna juba karja lapsi ei muretse. Pole neis ubrikutes enam eraldi köökigi (kus laps õppida saaks, kui oma tuba pole). Kui riik suudaks hakata üürikortereid rajama, siis see võiks olla oluline murdepunkt. Ja miks peakski inimene muutuval/liikuval tööturul ostma kinnisvara kindlasse piirkonda? Eeskuju võiks võtta Soomest. St loomulikult on alati tore olla koduomanik, aga praegu on see sageli olude sunnil võetud eluasemelaen, sest pikaajaliselt korterit eraomanikult üürida on veelgi kallim.
i
Irw/ 8. märts 2018, 12:14
Miks peaks noor elama eestis kui maailm on lahti.Tuleb elada seal kus on soodsam.Eesti on elamiseks liiga kallis koht.
r
Riik peaks/ 8. märts 2018, 16:27
ja riik peaks? Riik on ehitanud uued kaasaegsed sotsiaalmajad, aga nendes on üür palju kõrgem, kui tavalises vanemas korteris, aga kes peaks teid üleval pidama, et saaksite läbuelu elada?
s
sotsiaalmaja/ 9. märts 2018, 13:04
on täielik õnnetus. Lisaks kõrgele üürile ka kõrge müratase joodikutest naabrite näol.

m
miis/ 8. märts 2018, 01:21
Vot need on enam-vähem mõistlikud põhjendused. Vastukaaluks poliitikute monotoonsele "naised sünnitagu rohkem".
M
:)/ 8. märts 2018, 01:58
Mitte ainult poliitikuta vaid ka teiste isaste monotoonne loosung. Ilmselt kasvatavad nad siis ise need naiste poolt sünnitatud lapsed üles.
m
mitte põhjendusi/ 8. märts 2018, 16:28
pole vaja, vaid lahendusi, aga paistab, et neid polegi olemas, seega mõttetu jutt.
p
Pangamaks/ 8. märts 2018, 01:15
Kõik on õige aga siit edasi oleks vaja analüüsida sügavamaid sotsiaalseid ja riigi vaesumise põhjusi!?
ü
üks põhjus/ 8. märts 2018, 16:31
on ka raha riigist välja voolamine, nüüd voolab vale aktsiisipoliitika tõttu, enne kogu raha rikkuritele kantimise tõttu ja eks praegugi voolab rikkurite tõttu välja. Tean ettevõtjaid, kes reisivad kogu suguvõsaga maailmas ringi, töö teevad siin ära palgalised, kellele ei raatsita min. rohkem maksta, kuna majanduslik olukord ei võimaldavat. Reisimine ju kallis :).
p
paar asja/ 8. märts 2018, 01:13
Rikastel pole kunagi palju lapsi, v.a. üksikjuhud. Vaesematel on enamasti rohkem.
Naised ei tahagi tihtipeale last, ei ühtegi, neljast rääkimata. Vaja end teostada ja olla vaba.
j
jep/ 8. märts 2018, 16:56
Mehed maksku naistele peale kui lapsi tahavad.
v
vale jutt/ 9. märts 2018, 09:09
rikastel on piisavalt lapsi, sest nad jöuavad lapsehoidjale maksta ja ei pea ise rabelema.
e
eriti/ 9. märts 2018, 13:06
ei usu, et need lapsehoidjaga kasvanud lapsed oleksid väga õnnelikud. Oma ema on ikka oma ema. Aga kui oma ema on ülemäära koormatud, nagu nt pr M. Reps, siis ajab lastehoidja ka asja ära.
e
Ex Mees/ 8. märts 2018, 01:10
Sooneutraalsuse iba, nõiajaht ahistajate peale (ükski mees ei julge enam naistele komplimente teha), homopropaganda pealesurumine, väljamõeldud palgalõhe, rahva soovide ignoreerimine, sõna otseses mõttes oma valijate üle irvitamine, meeletu riigitöötajate armee pluss lapsed, invaliidid ja pensionärid keda tuleb ülalpidada umbes paarisajal tuhandel reaalselt hüvesi tootval inimesel. Millal, kellega ja kust kohast need lapsed peaksid tulema ?
k
kuidas sa/ 8. märts 2018, 16:33
sunniks homod sünnitama :)? Su jutt näitab, et tarkust vähe, milline naine niisugust meest tahaks :)?
d
Dame Ali/ 12. märts 2018, 09:54
et mehed ei julge enam komplimenti teha - ehk siis kannist näpistada/tissi silitada? oh te illikukununnukesed, kuidas küll teile on liiga tehtud!
k
Kalev/ 8. märts 2018, 01:05
Tuleb lastetusmaks jõusse tagasi tuua! ca 33% kuni 1.lapseni ja kuni surmani!
o
ole rahulik/ 8. märts 2018, 01:25
lapsed tuuakse meile afrikast.
j
jep/ 8. märts 2018, 01:52
tampige lastetusmaksu, et eelnevalt kodu loomisega üldse tuult tiibadesse ei saaks
l
loll juttu suhu tagasi, Kalev/ 8. märts 2018, 02:01
Mõni naine ehk saaks koguda natukene enne lapse sündi omale mustadeks päevadeks raha (meeste peale loodavad vaid naiivsed inimesed) ja sa tahad selle ära võtta.
a
aha/ 8. märts 2018, 10:34
naiste peale ei või kindel olla nagunii meestel, et kas tema laps üldse, kui vaadata uuringute tulemusi ammuseid.Siis eks ka see on üks põhjusi... :)
a
aha/ 8. märts 2018, 11:38
Jah-jah ja neid naisi, keda seemendatakse vasakule ja paremale- see toimub kindlasti emaste tahtevastaselt jne... Ärge ajage naerma #metuututajad :) :)
k
eesti lapsi üleval pidama ?
Ei sellest piisa-
l
Lastetu/ 8. märts 2018, 16:37
penskar. Maksin nõuka ajal lastetusmaksu, mis ma sellest olen saanud, tegelikult kasvatasin võõraid lapsi. Pension praegu 297 euri ja pean sellest veel osaliselt kinni maksma ühe lapse kulutusi. Pensionit tõsteti neil, kel ametlikud lapsed, mina pole sentigi saanud. Nii et peaksin sellest pensionist veel 33% lastetusmaksu maksma?
k
Kalev/ 8. märts 2018, 01:02
Elekter välja lülitada ja ega nad tulemata jää!
i
irw/ 8. märts 2018, 02:02
Sa kasutad elektriga töötavaid kondoome? teistel on juba ammu patareidega :)
m
Mann/ 8. märts 2018, 08:47
Arvad, et naised pimedas rasestumisvastaseid tablette ei näe võtta või?
e
ei leia/ 8. märts 2018, 16:38
vibraatorit pimedas üles, siis käib mees ka.
k
Eestis on hea elada ka selle rahva arvuga.
Island on hästi toimiv riik, kus on kolm korda vähem elanikke.
Maailma rahvastik on niigi tohutus kasvutepmos.
f
Filles d'Europe/ 8. märts 2018, 09:43
Islandlased on kõige suurema sündivusega põlisrahvas Euroopas koos iirlastega. Neid on seal saarel küll vähe, aga rahvaarv siiski kasvab ja seda mitte ainult immigrantide arvel (kuigi ka sinna tullakse üle ilma erinevatel põhjustel). Lapsi on vaja, et riigil oleks kaitsevõime. Mis ressurssidega me oma piiri kaitseks muidu. Teeme nagu Rooma impeerium - võtame võõrad sõjameesteks. Nii aga võetaksegi riik üle ja siis ei olegi meid enam. Oleme ruumi teinud vaid teistele. Kurb ju selline lugu.
v
vale/ 9. märts 2018, 13:09
vaata järele. 2016 aastal oli Islandil iive negatiivne. Esimest korda üle paljude aastate.
p
Peapõhjus/ 8. märts 2018, 00:01
Peapõhjus on ikka linnastumises ja maaelu väljasuretamises! Linnainimesed pole kunagi väga palju lapsi tahtnud. Suurem osa lapsi tuli maalt! Selleks, et rahvus säilib, peab igas peres olema 4 last. Linnainimesed, vaadake enda ümber ringi ja vaadake, kui suurel protsendil on peres 4 last.
e
elektritsaabtasutablogspotcom/ 8. märts 2018, 00:06
[Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele.]
m
8. märts 2018, 00:28
Maale on vaja luua ka töökohti ja elamispindu ehitada. Ilma selleta pole maal midagi peale hakata! Ilma rahata ei ela seal keegi ju.
m
maal/ 9. märts 2018, 13:12
on elamispinnad tühjad ja lagunenud. Paljud endised keskused ümber mingi tootmisobjekti, nagu nt laut , töökoda või muu - kõik tühjad. Vast rikkamad lähevad kunagi maale tagasi. Teevad tööd üle interneti ja kasvatavad rahus lapsi. Kooliaja alates muidugi on jälle probleemid.
m
8. märts 2018, 08:15
Maal ei ole enam vaja niipalju töökäsi, kui vanasti. Nüüd teeb tehnika paljud tööd ära, mida vanasti tuli paljude inimestega teha. Kuidas näiteks omal ajal heina tehti või kartulit võeti või lehmi lüpsti või metsas puid tehti. Ja kuidas nüüüd tehakse.
Ja vanasti polnud Durexit, mida soovimatu raseduse eest kasutada. Naine pidi sünnitama, tahtis või ei tahtnud.

p
8. märts 2018, 00:00
p sk riik,see eesti,siia ei kannatagi lapsi sünnitada.
e
ema/ 7. märts 2018, 23:41
Lapsi ei sünni sellepärast, et puudub lastetusmaks! Kehtestage lastetusmaks ja siis isegi rongaisasid!
j
jorma/ 7. märts 2018, 23:44
laps sündigu mehe ja naise perre, kuhu on laps oodatud, mitte et treitakse laps selleks, et maksust pääseda. see, et sa oled olude sunnil üksikema või karja lastega ning mees joodik, see on sinu enda halbade otsuste tulemus.
e
8. märts 2018, 01:39
et siis pean hakkama lapsi tegema kuigi ei suuda neid üles kasvatada? lapsed on toredad kuid õhust ja armastusest kõhtu täis ei saa ja riideid selga ei pane.
s
siis sina/ 8. märts 2018, 16:42
ema pead hakkama ka kõigile meestele keppi andma, ega lastetud mehed ise sünnitada saa.
p
Parem ongi!/ 7. märts 2018, 22:59
Täna ei olegi meie rahvas valmis laste jaoks. Kui tõesti juba üle poole käib lätis"poodlemas", siis on parem, kui lapsi ei tehta. Seal ju sünniks liiga palju haigeid ja ka hiljem jääks lapsed nälga, sest nemad ju"läti toidust" ei toitu.
p
Panomees/ 7. märts 2018, 23:40
Miks ei tehta? Käin lätis käies ka kohaliku armukese juurest läbi ja teeme ikka lapsi temaga!
n
Naine/ 8. märts 2018, 06:07
l
Laps/ 8. märts 2018, 08:53
Mulle sobib ka Lätist ostetud Aptamill ja Milupa toidud. Läti tooted samuti. Samuti Soomest toodud toidud maitsevad siin müüdavatega võrreldes sama hästi ning sealt toodud mähkmed peavad samuti pissi.
v
väga õige/ 7. märts 2018, 22:57
lisaks teeb justiitsministeerium ääretult kehvasti oma tööd. Tänu elatis-absurdile julgevad lapsi teha enam üksikud. Samas meestearst ei peaks ka mitte nii palju muretsema, tunduvalt parem laste kasvukeskkond on ainult 2h laevasõidu kaugusel.
E
:)/ 8. märts 2018, 02:05
Elatisrahadega on tõesti absurdne. Issid vist arvavad et nende võsukesed kasvavad vaid õhu peal üles.
i
issid/ 8. märts 2018, 04:40
kasvatavad võõraid lapsi
V
:)/ 8. märts 2018, 11:15
Vaesekesed. Aga mis teha kui nendest lapse tegemisel asja polnud.
s
Seadus/ 8. märts 2018, 20:27
Vastupidi, emad koorivad meestelt jõhkraid summasid omaltpool enda kohustuse täitmata jättes. 500 euri kuus lapse peale ikka ei kulu iga kuu. Ühekorra on naine lapsega minema jooksnud siis teist enam ei jõuaks rahastada igakuiselt.
m
mees/ 8. märts 2018, 10:38
mina mehena teeks lapse ainult mõnes välisriigis, soomes või rootsis, aga eluilmas mitte eestis. eestis lapse tegemine võrdub mehele kohe suhte lõppu milles on loomulikult mees süüdi ja lõputute elatisnõuete tasumist. kindel EI eestis lastele.
meie riik ei väärtusta meest, mehel ei ole oma lastele mingeid õiguseid.
m
mai/ 8. märts 2018, 14:55
miks sa pead kohe uue naise juurde minema?
i
Lapsi hakkab rohkem sündima siis kui noormehel ja neiul on kuskile oma pesa punuda, praegu see võimalus ju puudub. Vanemate juures surmani elada ei taheta, korteri ostmiseks omafinantseering käib üle jõu ja üürimine on täielik mõrv rahakotis. Sellest peabki alustama, et mehel oleks võimalik oma pere kuskile elama panna.
e
elektritsaabtasuta/ 8. märts 2018, 00:04
[Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele.]
j
8. märts 2018, 01:20
Järelikult tuleb see aeg taastada,et me välja kohe ei sureks.
i
irw/ 8. märts 2018, 02:07
oo jaa, armas kallis nõukogude aeg. Eestlased elasid hulgi vanades puumajades ja ühiskorterites oodates aastakümneid korterijärjekorras, kultuuritoojatele ulatati uue lasnamäe kõigi mugavustega koretri võtmed juba balti jaamas.
v
Vene ajal/ 8. märts 2018, 05:27
oli naised 2kuud enne sünnitust dekreetpuhkusel ja peale sünnitust 2 kuud sünnituspuhkusel, need maksti kinni. Lapsi sündis. Nüüd istuvad 3a raha eest kodus ja ei saa sünnitatud?
m
Minu/ 8. märts 2018, 09:09
laps sündis 1982 ja sain küll 3 a kodus olla täiesti seaduslikult. Ei olnud keelatud ka kauem olla, kuid siis katkes pensioni staazi kogumine. Viimane oli aga pensioni arvestusel väga tähtis.
s
sisulise jutu asemel demagoogia/ 8. märts 2018, 09:28
Nii sinusugused tapavadki igasuguse mõttevahetuse - kõiki naeruvääristatakse, probleeme eitatakse, sest nii hea on oma teerulli juhtida kui kõikidel inimesetel on tülgastus sellest demagoogiast, igaüks püüab nina maas oma isiklikku elu elu elada nii õnnelikult kui see traditsioonide lõhkujatega ühes riigis elades üldse võimalik on. Pealiskaudne jutuvada asjalike ja tulemuslike tegude asemel ja jokk skeemid on enamuse inimesi nii ära tüüdanud, et ei ole sõnu selle kirjeldamiseks.
i
irw/ 8. märts 2018, 11:16
Millise raha eest see 3 aastat kodus istutakse?
ä
ära unusta, et/ 8. märts 2018, 16:45
elu on nüüd ikka mitmeid kordi kallim. Vene ajal elasid kõik ära, ei olnud ka töötuid nii palju.
s
siis oli,/ 8. märts 2018, 16:48
aga praegu ei loe see midagi, loetakse päevad kokku, kui kaua kuskil töötasid ja kõik.
r
Riina/ 9. märts 2018, 08:30
p
polnud/ 9. märts 2018, 13:18
jah kusagil omaette pesa punuda. Aga kõik see on minevik. Lapsed tulevad armastusest ja kui seda ei ole, siis neid ka ei tule. Kaasaegne hull maailm välistab armastuse. Raha, sooline võrdõiguslikkus, vähemuste õigused jne - kõik on jube olulised. Armastus on mingi ebamäärane terendus kauguses, milleni enamik noortest justkui ei tahakski jõuda. Peamine on majanduslik heaolu, oma korter, välismaa reisid. Lapsed ilma armastuseta on ainult ristiks kaelas ja hea, kui neid sel juhul ei tulegi.
a
Arvan/ 8. märts 2018, 14:36
Arengumaades sünnib palju lapsi, samuti ei sedanud vaesus meie esivanemaid . Põhjus eb mujal olema. Ammu teada, et rikkuses pigem lapsi ei sünni.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee