SUUR PAUK: Elron saadab Kulnas toimunud õnnetuses kannatada saanud rongi välismaale remonti. (Karli Saul / Scanpix)

Kulna rongiõnnetus on segi paisanud Elroni sõiduplaanid. Avariis purunenud rong sõidab aga Valgevenesse remonti, mille kulud nõuab kindlustus välja purjuspäi rooli istunud veokijuhilt.

Rongifirma kommunikatsioonijuhi Mariis Adambergi sõnul on 20. veebruaril Kulnas toimunud raudteeõnnetuse kahjusid hetkel veel keeruline hinnata. Rongi purustuste ulatus ja kahjusumma selgub ekspertiisi käigus tootjafirma tehases. „Rong viiakse raudteetransporti kasutades Stadleri Minski tehasesse, pöördvankrid Ungarisse,“ rääkis Adamberg.

Kui selgub, et õnnetus on kahjustanud rongi kerekonstruktsiooni, on vaja valmistada uus vagun ja sellisel juhul võivad kulud osutuda väga suureks. Tellimuse esitamisest uue vaguni kohalejõudmiseni võib kuluda paar aastat. „Kui aga ekspertiisi käigus konstruktsioonikahjustusi ei tuvastata, siis vagunikere remonditakse,“ lisas Adamberg.

Eelmise nädala õnnetus Kulnas ja selle nädala alguses toimunud õnnetus Saku vallas võtsid Elronilt mõneks ajaks kaks kolmevagunilist rongi – ühe elektri- ja ühe diiselrongi. „Paraku sellised õnnetused paiskavad segi rongide liiklusgraafikud ja tekitavad ebamugavusi reisijatele,“ tunnistas Adamberg. Ta kinnitas, et ükski reis siiski teenindamata ei jää.

Mullu toimus kokku kuus liiklusõnnetust, kus rongid said kahjustada. Neist lõpetatud juhtumite kahjuhüvitiste summa on umbes 220 000 eurot. See aasta on aga Elronile alanud keeruliselt, sest kahe kuuga on aset leidnud juba kolm kokkupõrget sõidukitega. 

Kindlustus nõuab kahju sisse

Nende õnnetustega kaasnenud remondikulud katab Elronile kindlustus. „Kulude sissenõudmine õnnetuse põhjustanud juhilt on kindlustusseltsi ja sõidukijuhi omavaheline küsimus,“ lisas Adamberg.

If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Eva-Grete Aljas kinnitas Õhtulehele, et reeglina nõutakse alkoholijoobes sõidukijuhtidelt kahjud hiljem sisse. „Kindlustusselts saab tagasinõude esitada siis, kui õnnetuse põhjustaja on joobes, tal puudub juhtimisõigus, ta sõidab ilma kindlustuseta või lahkub sündmuskohalt,“ loetles Aljas. Need on tagasinõuete peamised põhjused. Kui palju raha õnnestub süüdlaselt tegelikult kätte saada on muidugi omaette küsimus.

Õnnetus juhtus Kulna raudteeülesõidul 20. veebruaril, kui alkoholi tarvitanud mehe juhitud veoauto põrkas kokku reisirongiga. Õnnetuses sai viga üheksa inimest. Veok deformeerus nii tugevalt, et päästjatel tuli juht sellest välja lõigata.

Jaga artiklit

162 kommentaari

K
kindlustustel on oma poliitika  /   22:54, 4. märts 2018
nimelt kui suured kahjud on vaja süüdlaselt kätte saada, saadetakse kostja väga tasuvale tööle. Näiteks kuhugi poliitikuks või kugugi riigiametisse osakonnajuhatajaks. Süüdlane saab seega üsna kähku omad lõivud makstud ja siis võetakse mees kohalt maha, kui kulud on makstud.
K
Kui  /   20:39, 4. märts 2018
rong ei ole nähtav , kuidas siis tõkkepuu peaks nähtav olema . Aga võlga võib ju tühja taaraga tasuda. Mis see rong siis ikka maksab.

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis