Eesti uudised

Hageri hooldekodu saab inimlikke hindu lubada tänu omanike tööle ja vaevale

Mees ehitas kümme aastat oma kätega vanuritele kodu

Küllike Rooväli, 1. märts 2018, 20:45

47 KOMMENTAARI

a
Aadu/ 3. märts 2018, 19:57
Üks paremaid hooldekodusid mida külastanud olen. Täiesti halvatud panevad seal isegi pikalt vastu. Müts maha.
o
oo/ 2. märts 2018, 14:34
Minu sugulane on Hageris juba enam kui 2 aastat. Ega hoolealune pole kõige kergem inimene, aga ega me kunagi tea, kuidas loodus meid sätib. Kiidan kõiki inimesi, kes seal tööl ja tänan neid.
On küll kallis, pensionist jätkub vähem kui poole arve tasumiseks, aga see-eest on inimene oskajate hoole all.
h
hulgus/ 2. märts 2018, 14:14
Tubli Urmas ja ka teised kes me seal olime ja ehitasime.
a
aga riik/ 2. märts 2018, 12:22
ei saa maksumaksja rahadega kuidagi kodanikele väärilist vanadust pakkuda, sest igast mõtetud sots ministeeriumid, ametid ja lugematud tarbetud bürokraadid tahavad mitte millegi eest palkka saada.
e
eks nad tahaks kah/ 3. märts 2018, 11:45
aga sina ei taha kaks korda suuremat sotsmaksu maksta. kõik algab ihnusest.
v
vanainimene (55.a.)/ 2. märts 2018, 11:16
Hooldan üht minu jaoks minule raskel ajal abiks olnud inimest. Laps on välismaal... Nüüd provva kukkus, on kipisis... Aga tütar ei saa ju välismaalt töölt ära tulla... Valikud: 1. Tütar viib enda juurde (ei saa, kuna elab niigi kahe naisega ühes toas); vanadekodu (kohti ei ole); 2. hooldushaigla (kohti ei ole, kuigi suudaks hetkel selle eest maksta). Avahooldus (ei ole piisavalt võimekust ja saab provvat külastada 1 kord nädalas, kuigi tarvis oleks iga päev). Nii, et ka raha eest ei saa seda, mida riik väidab pakkuvat. Otsin praegu sobivat inimest, kes raha eest vabatahtlikult seda prouat läheks teenindama. Piinlik oli saates "Suud puhtaks" kuulata, kuidas riigiteenistujad rääkisid: võiks, peaks, oleks.... Reaalne elu on hoopis teine....
p
Piinlik selle riigi pärast/ 2. märts 2018, 11:31
Inimene on eluaeg tömd teinud, makse maksnud, lapsed suureks kasvatanud, rik ei saa aga vanaduspäevil abi pakkuda. Kuhu need maksud kaovad, puukide taskuid täidavad?
p
Poliitik/ 2. märts 2018, 12:17
Meil pole kunagi nii hea elu olnud, kui praegu!
s
siis on küll noor vanainimene/ 3. märts 2018, 11:46
kui on SELLELE riigile eluaeg makse maksnud.
n
niuks/ 2. märts 2018, 14:00
Hooldushaiglasse saab, kui arst või haigla sotstöötaja selleks omapoolse suunamise annab (mõjuvatel põhjustel). Kuid seal ei saa olla igavesti.20 pv. mulle öeldi.
Kui patsiient juba kodus, siis on oluliselt raskem.
Mina oleksin sellega natukene aega juurde võitnud, muude asjade korraldamiseks ja ema oleks saanud 20 pv. lisa aega toibuda ( iga päev oli erinev), kuid siis rääkis öige mitu inimest mulle selliseid jutte nende haiglate kohta, et loobusin ja läksin väga suure riski peale välja. See oli tõesti kõik või ei midagi olukord.
Väga väljapääsmatu olukord oli.
j
just - EI OLE/ 2. märts 2018, 15:19
Täpselt nii ongi, et olemasolevates hooldekodudes vabu kohti lihtsalt ei ole, isegi kui raha oleks. Hiljuti parematele jahimaadele lahkunud dementne naine võeti kohaliku valla hooldekodu töötajate lahkusest nädalakeseks hoida (et teda seni kodus hooldanud laps saaks ise operatsioonil käia) ja paigutati koristustarvete ruumi. Ametlikult tulnuks vaba kohta oodata VÄHEMALT aasta.
Nüüd pole temal enam sellest kohast sooja ega külma.
v
võiks, peaks, oleks/ 2. märts 2018, 21:00
kui nad kasvõi kooriks vähem mõningaid vähekasumlikke valdkondi, saaks kah edasi
t
Tore jah,/ 2. märts 2018, 11:12
aga mis see inimlik hind on seal? Pensionist niikuinii ei jätku. Kord hääletas üks mees tee ääres, võtsin auto peale, ta rääkis, et peab minema sinna Hageri hooldekodusse ema äraviimiseks, kuna müüdud korteri raha on otsas ja nüüd tuleb ema minema viia, järelikult ...
K
"inimlik hind"/ 2. märts 2018, 20:32
Koht kolmekohalises toas maksab 700 € kuus.
Koht kahekohalises toas maksab 800 € kuus.
Koht ühekohalises toas maksab 900 € kuus.
*Hindadele lisanduvad ravimite kulud
t
tulika takso/ 2. märts 2018, 11:09
s
selleks pole vaja lombi taha s6ita/ 2. märts 2018, 10:47
80km yle lahe on k6ik vanuritele Super olemas alustades seeniorkodudest hooldekodudeni välja
e
2. märts 2018, 10:54
Ei saanud asja sisust aru?
h
hulgus/ 2. märts 2018, 18:28
algselt se vist pidigi laienema sinna kiriku taha vist. oli jutt mingitest hooldusmajadest. see oli nii ammu ei mäleta täpselt.

v
Veidi Hageri hooldekodu ajaloost/ 2. märts 2018, 10:24
Ehitustöödega alustasime1991.a. juulis kolme töömehega. Loodetud ja lubatud tugi sotsiaalhooldus ministeeriumist hajus ministeeriumide liitmise käigus sotsiaalministeeriumiks alla. Hulljulgelt (tagasi vaadates) jätkasime alustatud hoone ehitust. Ees seisis väga töömahukas koostööpartnerite otsimise ja leidmise periood. Värsked sidemed Saksamaa ja Soome erinevate kirikute, tuttavate ja muude organisatsioonidega ja nende soovist meid tõsiselt aidata, on leevendanud meie kroonilist rahapuudust erineval moel tänase päevani. Meie kaasfinantseerijate arv on väga suur, kes meid ehituse erinevatel perioodidel on aidanud.
Esimene meeldejäävam sündmus meie ehitusloos oli hoone nurgakivi panek 29. nov. 1991.a., mille käigus pastor Paul Saar õnnistas hooldekodu rajamise soovi ning innustas selle ehitamist teadmisega, millalgi see valmib niikuinii. Vahelduva eduga ehitades suutsime hoonele paigaldada katuse 1994.a. oktoobriks ja mis pole sugugi vähemtähtis ka aknad sama aasta jõuluks.
järgneb
j
järg/ 2. märts 2018, 10:27
Aastate lõikes erineva suurusega ehitusmeeskonna töötulemusena on kerkinud Hagerisse kaunis hooldekodu, mis annab hetkel tööd enam kui 30-nele piirkonna elanikule. Erakordselt oluliseks on olnud Kohila valla juhtide mõistev ja meeldiv koostöö. Hageri hooldekodu suurim rahastaja on Eesti Vabariigi valitsus ja sotsiaalministeerium. Rapla maavalitsusjuhid on kõigi nende ehitusaastate vältel teinud meiega tihedat koostööd saamaks vahendeid tööde jätkamiseks ja ehituse lõpetamiseks.
2001.a. lõpuks jõudsime sinna, kuhu olime pikkade ehitusaastate ajal lootnud jõuda HOOLDEKODU AVAMISENI.
n
n61/ 2. märts 2018, 10:13
Kui loen, et vanadekodude onkeegi järjekorras, siis tekib kohe küsimus, et miks järjekorras seista? Kas lootuses, et keegi ära sureb ja kohta vabaneb. Mõttetu seismine, selle ajaga võiks midagi targemat teha, kui passida , et eest ära surrakse aga ei sure, vanureid hooldatakse tänapäeval hooldekodudes suurepäraselt, nad elavad seal hästi ja järjekorrad on arusaamatud.
a
arusaamatu n61 / 2. märts 2018, 10:34
" Mõttetu seismine, selle ajaga võiks midagi targemat teha, kui passida"
Ega sa ometigi kuu pealt ei tule?
Kas sinu arust seisab vanur kogu aeg hooldekodu ukse taga sabas või järjekorras...või kuidas?
Kui sul elust ja asjadest aimu ei ole, siis pole mõtet siin oma rumalusi demonstreeruda.
Tee omale hooldekodude järjelorra mõte selgeks, siis räägime edasi.
ä
ära pabla!/ 2. märts 2018, 11:10
ei seisa keegi ukse taga ootamas vabanevat kohta...need ootajad on laste või siis lastelaste elamispinnal ootamas kohta hooldekodus!
n
n61/ 2. märts 2018, 16:46
Okay, eks seisa siis sabas aga kohti ei ole ega tule. MIks? Ma ju eelpool kirjeldasin, lihtsalt seal elavad hoolelaused kaua ja hea hoolduse korral isegi 100 ja üe aastat vanaks.
d
2. märts 2018, 10:53
o
ometigi / 2. märts 2018, 10:11
üle hulga aja ÕL-s ka üks tore ja pusitiivne artikkel toredast ja hakkajast inimesest!
>
2. märts 2018, 10:25
j
Jah, poisid/ 2. märts 2018, 12:51
ma ei tunne teid ära, ikka peaks ju ütlema, et küll see organisaator on puuk ja üldse kõik on lihtsalt selleks, et mingit Venemaa huvides töötava EKRE ja keskkerakonna projekti promoda ja või et tegelikult on kõik töötajad homod ja majas on pagulased eriti teretulnud. Näe kohe kergem hakkas.
k
kas / 2. märts 2018, 17:39
ekrepuuk lasi nüüd puuksu?
k
kahjuks artikkel jälle tasuline, kõike ei tea, aga / 2. märts 2018, 10:07
sihukest hakkajat, tublit ja toredat meest, kes midagi sellist ettevõttis ja ka lõpuni viib,
EI JÕUA KOHE ÄRA KIITA!
Ehtsa eesti vaimuga mees!
Võtan mütsi maha ja teen sügava kummarduse selle mehe ees!
v
vanainimene/ 2. märts 2018, 09:22
Küll tulevad oma moosijutuga Rosimannused, kes on sukeldunud vanadekodu ärisse. Lõunast tuleb Sipelga maffia, kes on koos Mace Ehitusega kaaperdamas kogu Lõuna-Eesti (Vastseliina Hooldekodu rajamise näitel) vanainimeste hooldusäri... Oleks vaid endal ärivaistu - see vanadekodu äri paistab ikka väga tulus. Mis sellest, et vanainimene ise ja tema lähedased maksta ei jõua - ka selleks on rohi olemas: töötagu ennast mitmel kohal ribadeks, kohtutäiturid on lõpptulemuse saavutamisel abiks...
Jõudu Hageri kodu rajajale ja meelekindlust ärihaidega võitlemisel.
n
niuks/ 2. märts 2018, 10:18
Ma olen seda asja läbi käinud ja käin veelgi. Sul on täiega õigus. Mitte kedagi ei huvita, et kas lapsed ja lapselapsed suudavad maksta. Sulle lihtsalt öeldakse, et meil on pereseadus ja sul on kohustus. Haigla lükkab patsiendi, kes nende jaoks probleemne on, ukse taha, kuid täiesti kogemusteta laps peab oskama sellist inimest hooldada 24 h. Minu puhul oli tegemist ajukahjustusega inimesega.
Kui ütlesin, et appi, ma ei oska ju temaga midagi peale hakata.Mul on kooliealised lapsed ja pean tööl käima ka, sest muidu pole kellelgi mitte millestki elada. Niigi maksin ema korteri kommunaale juba, siis öeldi, et pange hooldekodusse.
Tead ma isegi uurisin neid hooldekodusid. Hinnad algavad 800 €.
ütlen ausalt, et kuigi elan ja töötan mujal kui Eestis, siis poleks ma selle maksmiseks võimeline olnud.Mul on asukohariigis ka omad makstavad asjad ja elu siin pole odav.
Siis öeldi, et vii enda juurde elama.
Mul ei olnud muud võimalust. Viisin. Se elu koos emaga oli kohutav. Ta sõimas ohjeldamatult, loopis asju ja ähvardas. Tema jaoks polnud vahet, et kas ma käin tööl või mitte. Süüdistas mind, et ma pole piisavalt temaga ja ähvardas mind kohtuga, et ma ei hoolitse tema eest nii nagu tema tahab, ei osta talle sellist sööki kui tema tahab jne.
(No söök oli selline, mida isegi sõime.) Hull ja loll, kuid pereseadusega ähvardada oskas.
Ta ei lasknud mul õhtul magama minna, sest temaga tuleb tegeleda, tema jonni ja tahtmisi täita. Kell 12 öösel olid tal need vajadused kõik. Päeval kui tööl olin, siis ta magas. Kui töölt tulin, siis oli puhanud ja sai jälle minu piinamisega alustada.
Kui muu ei aidanud, siis hakkasid jutud, kuidas jookseb ära ja otsige siis või võtab tablette ja küll sa siis saad, hakatakse uurima, et äkki tapsid mind ära.
Arva mitu korda ma mõtlesin, et oleks olnud parem, kui ta oleks nii kukkunud, et oleks surnud. Ma vihkasin teda kogu südamest.Minu elu oli läbi tema pärast.
Mu lapsed ei julenud koolist koju tulla, jäid sõprade juurde, mees tegi pikki päevi.
Ma teadsin, et need hulluhood on tal osaliselt tablettidest tingitud. ja arstiga konsulteerides vähendasin neid. Lõpuks jätsin selle ühe tableti kogunisti ära.
Algasid võõrutussümptoomid.
Ma olin omadega täiesti läbi, ema ründas mu pereliikmeid valimatult. Koguaeg olin varvastel, et oma lapsi kaitsta jne.
Kuid ma turgutasin ema lõpuks nii üles, et ta saab oma iseseisva eluga hetkel oma kodus hakkama. Ma annan endale aru, et praegu on mul ainult hingetõmbe aeg ja sama jama on mul mõne aja pärast jälle ees, kuid ma olen kõigest hoolimata rahul, et ema hooldekodussse ei pannud. Seal oleks ta kängunud ja tablettide uimas.
Kõigest hoolimatta armastan oma ema.
Eestis peaks olema selline süsteem, et igaüks maksab tööl käies oma palgast sellist maksu, mis vanana kindlustaks talle hooldekodu.
n
n61/ 2. märts 2018, 10:35
Aga hoia siis kodus oma ema, kui armastad , saad palgata avahooldusest hooldajad endale koju käima vana inimest hooldama, pealegi tuleb palju odavam kui siin virisemine, et hooldekodus hoidmine kusagil on hirmkallis. Valikud tuleb ikka oma rahakoti järgi ja hästi teha, mitte viriseda avalikus ruumis. Ei mõiste neid inimesi, kes ei tea midagi aga arvavad ja viivad vanad inimesed kohta,kus ei usalda kedagi, aravates, et seal on kõik paha. Nagu mainisin,hoia kodus.
t
2. märts 2018, 11:02
Ta ei pannud ju hooldekodusse. Juba on arutletud mingist hoolduskindlustusest.
n
niuks/ 2. märts 2018, 11:15
See sutsakas oli mulle või? Sa ilmselgelt ei tea ise üldse millest räägid. Pole ühtegi täis hullu oma kodus hooldanud. Ma võin sulle öelda millise otsuse ma oma peas olen teinud. Ma nägin mida tähendab sellise inimese hooldamine. See tähendab, et su oma elu ja su laste elu jääb elamatta. Lõpuks tuleb töölt ära jääda, sest olukord läheb ainult hullemaks. Riigil jäävad heas tööl käimise eas oleva inimese palgast maksud saamata. Riik kaotab samamoodi.Mina muide maksan oma palgast asukohariigie vastavaid makse, et saan ka abi kunagi kui vaja.
Ma pole nõus mitte mingil juhul teda enam oma kodus hooldama, sest mul tekkisid juba endal tervisega probleemid, ning taastun senini. Kuid mind on vaja mu lastele, ma ei saa endale lubada rivist välja langemist.
Mul on üsna mitu head tuttavat, kes töötavad sellistes hooldekodudes ja saavad oma palga just selliste inimestega tegeledes. Nendelt sain ka head nõu, kuidas emaga toime tulla ja kuidas ta käitumist tõlgendada.Ma pole kordagi öelnud, et ma ei pea lugu nende tööst. Vastupidi, see on raske töö nii füüsiliselt kui vaimselt, kuid omastele on see emotsionaalses mõttes veelgi raskem.
Olen sinu meelest isekas ja paha, kuid see on minu valik.Mitte sinu. Kui see 61 peaks tähendama su iga ja kui sul juhuslikult peaks olema lapsi, siis mõtle, kas sa oled äkki ise hoopis see egoist, kes tahab oma heaolu nimel oma laste ja lastelaste elu kihva keerata.61 aastaselt jõuab veel mitme kohaga tööd vihtuda, nii, et hakka pihta. Raha panka ja siis kui omadega õhtal oled, siis sealt maksadki. Endal peab olema, mitte arvata, et keegi muu tehku ja hoolitsegu.
Meie oleme need asjad emaga selgeks rääkinud, ta on omapoolsed soovid teada andnud ( nüüd kui adekvaatne on)
Muide ja kodus hooldatavaid on igasuguseid. On neid kes vaikselt voodis ja on neid kes ringi möllavad, mitte midagi ei mäleta ja endale ning teistele eluohtlikud on.
n
nõus/ 2. märts 2018, 12:10
"...ja on neid kes ringi möllavad..."
Meenub tuntud fotograaf K.Suur, kes kippus kogu aeg öösel kell viis poodi...
n
Noh,/ 2. märts 2018, 06:11
küll Nilsson selle varsti endale kaaperdab.
Baskin tegi ka endale teatri ja mis sellest sai? Tasuks kallati veel solgiga üle.
j
Ja kui näiteks peaks endal vaja minema ,/ 2. märts 2018, 09:32
siis maksad Sa ise nii krõbedat hinda ,et teised maksavad ainult veerandi sellest summast ,
usu , see jummmala tõsi siin . m e i e . m a a l . on kõik võimalik ...
k
ketcut/ 2. märts 2018, 04:27
maksma peab jah, aga ehk kunagi on meil selline pinss et saame sellega seal ära olla oma elupäevade lõpuni. Tasuta lõunaid ei ole...kahjuks.Kui kõik on inimlik , miks mitte maksta. Samas pere eelarvest maksta 800 kuus on palju.
e
... kirjutasin peremehest endast ,/ 2. märts 2018, 10:08
et kui temal endal peaks vaja minema , siis on nii...
k
Kalevipoeg:/ 2. märts 2018, 12:46
jah, kui pirrud kahel otsal....
n
Nii on/ 2. märts 2018, 01:31
Meie riigis tuleks alustada ajude koolitusest sellel alal. Ka vanainimene on inimene!

t
Tõesti/ 1. märts 2018, 22:03
raske vaba kohta leida seal.
m
Mädanik/ 2. märts 2018, 02:05
Maksta tuleb siis leiab ikka.
e
ettevõtlus/ 2. märts 2018, 06:16
loomulikult tuleb maksta.. või raiskad oma elust aastaid-dekaadi lihtsalt selleks, et keegi saaks sinu kulul elada? see on kapitalism ja ettevõtlusvabadus kõigile. kasutage, kes viitsib. ise ei viitsi.
a
Aga hea maks peab olema/ 2. märts 2018, 13:19
tangi enne ei saa. Tanklates kirjas.
e
Ehh/ 3. märts 2018, 07:25
Mädanik mõtles siin hoopis teistsugust maksu?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee