Juhtkiri

Juhtkiri | Riik mõnitab päästjaid näljapalgaga

Ohtuleht.ee, 1. märts 2018, 18:19

48 KOMMENTAARI

p
piiriäärne/ 6. märts 2018, 10:44
alkot on piirile lähemal elav rahvas juba 5-6 aastat ainult lätimaalt ostnud. Piiriäärse päästja jaoks on seegi palk hea ja õnnelik et üldse töökoht olemas on ja samas haldusalas töötava politseiniku palk lausa ülihea ja ebaausatel koondamishirmu ka pole . Tööd on neil mõlemal tegelikult vähe võrreldes pealinna omadega , aga ennast kiita oskavad ainult silmakirjalikud , Vahe on selles, et päästaj ei suuda nii korruptiivselt oma asju ajada nagu poitseinikud. Riik on spetsialiseerunud labottijate ja sulide lainele. Päätja päästmine on päästja enda asi. Kahjuks.
h
Hanna/ 5. märts 2018, 22:52
Kas mõlema valikut ei saa teha? Kes õpilastest tahab, õpib kodus, kes tahab koolis? Aga elus tuleb iseseisva õppimise oskus kasuks.
a
ATamm/ 5. märts 2018, 08:35
Iga pool maailmas politsei, pääste ja kiirabi palgad on suhtelised madalad ja inimesed töötavad suuresti missioonitundest. Ei ole mõeldav, et päästja päästmise asemel sündmuskohal mõtleks, palgast, et palju see õnnetus mulle sisse toob jne. Samas on inimesi, kes töötavad ka palgata, nt. vabatahtlikud päästjad. Mis puutud aga väites, et päästja ei suuda oma peret ülal pidada, siis pere ülapidamine on ikka rohkem kahe inimese töö ja pole ka kusagil öeldud, et päästja peab olema 6 lapse ja koduse abikaasaga perepea. Ehk jõuame jälle sinna, et politsei- ja päästekooli õppima minnes keegi pole just kui kuulnud, millised palgad neid ees ootavad.
m
Mõmmik/ 3. märts 2018, 09:20
Neile kommentaatoritele kes soovitasid "Maksud Lätti" üritusel osalejatele sinna jäädagi. Päästjad vist küll töötasus ei kaotaks, või?
r
reede/ 2. märts 2018, 15:37
Tallinna linnaviletsuse kõrgel palgal inimene kel pole isegi keskharidust Millega see daam valeotsuse korral vastutab Kas tõmbab mütsilotu rohkem silmele Meie riik on korruptsiooni pesa
r
ruudi/ 2. märts 2018, 15:32
Eesti riik on täiega vinti keeratud Ametnikke vohab nagu takjaid Igasugu kontrolle nii et tapab Ega vist kaua aega lähe kui hangud kätte võetakse
k
kodanik/ 2. märts 2018, 15:20
suurem osa kaubanduses töötavad inimesed ei saa sedagi keskmiselt 500 ja natuke peale,nii,et ei ole ainult päästjate palk väike,kusjuures nemad on minimaalselt 8 tundi tööl reeglina aga 12
v
Van Vanõtš/ 2. märts 2018, 18:39
Üks asi on kaubandus, teine asi on Pääste!!! Sa, vaata millised umased vanaemad poodide kassades omale pensile lisa teenivad! Poes võib töötada iga pensionär, aga Päästes peab olema heas füüsilises vormis ja terve mõistuse juures! Päästet ei saa võrrelda kaubanduses töötava memmekesega, kes pensionile lisa teenib.
s
Seda kah.../ 2. märts 2018, 21:40
..aga pole tarvis nyyd päris rindesöduriks päästjaid kah tituleerida. Iga töö tuleb tasustada nii,et selle tegija inimväärselt elada saaks. Tösta esile yks vöi teine töö,pole päris öige.Rääkides riskidest,siis ehitusel hukkub palju enam töölisi kui päästeametis ja pole tarvis hakata siin ytlema,et see oli oma viga kuna eirati ohutuseeskirju.Pole päästeametiski önnetusjuhtumid seotud kangelaslikkusega,ikka ettevaatamatusest.Pole seal mehed ka iga päev tööl,siin nagu mainiti tööpäeva pikkust...Ei alahinda päästjate töö tähtsust ,kaugeltki mitte aga nagu ytlesin,palkadega tehakse ylekohut köigile! Kuna päästjad riigi palgal,siis on see häbiplekk riigile...
e
erisoodustused, eripensionid j.n.e / 6. märts 2018, 10:34
Päästjad on läbi aegade teisi töid oma töö kõrvalt teinud. Enamus paikades pole neil igapäevaselt väljakutseidki, lösutavad ja latravad oma puhketubades päevade viisi. Küll aga on imelik see, miks samas haldusalas olev politseinikul, keda samuti linnapildis siin-seal operatiivsõiduki kabiini tukkumas näeme, on rohkem privileege.
m
Majandusel/ 2. märts 2018, 13:40
minevat praegu hästi, aga kui hakkab halvasti minema, kas siis alandame palka? Erasektoris veelgi väiksemad palgad, aga nende maksudest elategi.

k
Kas tehakse füüsilist tööd 8 tundi järjest?/ 2. märts 2018, 12:47
On vähe, aga valvata 8 tundi päevas, on normaalne tasu?
e
elmar/ 2. märts 2018, 13:17
kas politsei teeb 8 tundi järjest füüsilist tööd? kas ametnik laua taga teeb 8h järjest tööd?
Töö on töö ning päästjate professionaalsemaks muutumise nimel teevad päästjad ise igapäevaselt tööd. Hoolitsevad oma varustuse eest, pesevad tulekahjudel või õnnetustel olnud varustust. Korrastavad komandot väljast, seest. Tööd on seal väga erinevat laadi.
A
!!!/ 2. märts 2018, 11:02
Aga selle eest on meie keskmine palk juba 1220 eurot! President ja kaitsejõudude juhstaja saavad ligi kuus tuhat. Presidendil hüvesid vaat eet veel samapalju peale. Riigifirmade juhid teenivad kümneid tuhandeid kuus. Ja erafirmadest ei maks parem rääkidagi.
k
Keskmine palk/ 2. märts 2018, 11:51
Kui Jaanil on 10 õuna ja Peetril 0 õuna, siis on neil kahepeale keskmiselt 5 õuna kummalgi. Kui ametnikud söövad liha, aga mina söön kapsast, siis keskmiselt sööme me kapsarulle lihaga. Kui lüpsilauda omaniku naine Jaana seksib kõigi külameestega, aga lüpsinaine Leida ei anna kellelegi kätte, siis keskmiselt on nad siiski mõlemad l....d!
j
Jessssss, / 2. märts 2018, 15:16
siit moraal, et keskmine pole mingi õige näitaja!
a
Ah nii/ 2. märts 2018, 10:22
Eelmine valitsus mõnitas paljusid sest vaesus aina kasvas. Kõike heastada korraga pole ju võimalik. Tuleb kannatlik olla.
p
Pole neil häda midagi. / 2. märts 2018, 09:19
Pool Eestit saab sellist palka. Hea kui sedagi! Kui mingi eriväljaõppeta nag-amann läheb esimest päeva tööle ja arvab, et saab kohe 1000 eurot, siis on see vale!!!
q
qwerty/ 2. märts 2018, 13:08
Eriväljaõppeta lähed kooli mitte tööle. Ja siis tööle.
n
nipitiri/ 2. märts 2018, 17:47
Enne kui kirjutama kukud, tea et päästjatel peab olema päästekool lõpetatud ja pidevalt igasugused koolitused läbitud. Nii et -Pole neil häda midagi- hari end samuti.
o
Oskar/ 2. märts 2018, 08:25
Muidugi peab palk sellisel tööl körgem olema.Keskharidusega roheline,kes pole tööd öieti teinudki ja nyyd istub soojal kohal,vastutust pole saab kordi rohkem.Kui palju on igasugu nöunikuid ja komisjone,kus palk kui körge,möni istub mitme tooli peal ja ei mingit vastutust ega eluga riskimist.Ka on selle valitsuse suur ämber,et pea 100 miljoni on läinud naabritele,millega oleks saanud korda meie vigaste olukorra ja kodudes lamavate haigete hooldused.Sots minister saates ytles,et 40 milj. ringis oleks läinud,et see asi oleks lahendatud.Hetkel seda raha polevat.See on meie majandajad praegu,kes sellest tegelikkuses ei jaga möhkugi.Ei ole vaid Ossinovski syy,ka Riigikogu ja kogu valitsus teevad otsused.Pole ka vaja endisi valitsusi syydistada,kui just praegune tegi otsuse
a
ain/ 2. märts 2018, 07:27
mitte riik ei mönita-riik,see oleme ju kõik meie ja see maa kus elame!!!
d
2. märts 2018, 07:36
Demagoogia. Eestimaa, isamaa, kodumaa ei ole veel Eesti vabariik ja vastupidi. Hall mass ei ole siin kunagi midagi otsustanud.
j
Jah, just nimelt.../ 2. märts 2018, 09:13
... riik ja kodanikud seal sees mõnitavad päästjaid. Teie, inimesed, olete ju sellist poliitikat ajavad inimesed oma riiki juhtima valinud. Järelikult peegeldab päästjate palk just nimelt eestlaste suhtumist oma päästjatesse. Kurb.
e
ei ole/ 2. märts 2018, 13:43
valinud, valivad vaid pooletoobised.
k
2. märts 2018, 07:21
Kuni meil on väga palju toimetuleku raskustega väiksepalgalisi inimesi ning pensionäre võime statistilisest keskmises palgast vaid unistada. Vaba maa, kui palk ei meeldi ja töö on ohtlik ning raske, minge kergemale tööle: kaugsõidu autojuhiks, ehitajaks jne.. Headest töömeestes on igal pool puudus. Olen selle päästjate köögipoolega natuke tuttav ja tean, et ega selle tööga nii väga ennast ära ei katkestata. Enamus väljakutseid on pann pliidil kõrbema läinud või põlevat prügikasti kustutama. Tulekahjude puhul on otsustavad esimesed 5- 10 minutit, aga kui väljasõidud toimuvad 30 km raadiuses, siis pole seal enam midagi, ega kedagi päästa vaid ainult tukke loputada :(
t
to // 2. märts 2018, 09:16
Kui pann läheb pliidil kõrbema ja päästjad seda ära ei kustuta, mis siis edasi saab? Ei tea? Uuri siis seda päästjate köögipoolt pisut lähemalt. Vaata, et end ära ei katkesta.
P
// 2. märts 2018, 12:04
Palun too tulekahjude statistikast näiteid, palju on panni kärssamise tõttu hooneid maha põlenud.
p
Päästja/ 5. märts 2018, 19:09
Pole see köögipool ka nii lihtne midagi. Isegi kui juhtub, et vahetuse jooksul polegi ühtegi väljakutset, siis alateadlikult tiksub ikka kuklas see, et mida iganes ma ka teen pean ma pärast "kellade käimist" olema minutiga autos. Proovi minutiga WC-st nr 2he toimetamise pealt autosse jõuda. Kevadel kulu põletamise ajal võib teinekord 5 korda lõunasööki alustada ja lõpuks jääbki söömata. Päästja töö pole kaugeltki ainult väljakutstele reageerimine. Lisaks õppustele, harjutustele ja varustuse hooldsuele on järjest rohkem ennetustööd (koolid, lasteaiad, igausugused ohutuspäevad, ürituste turvamine, kodukülastused). Mul on teine töö, mis nõuab 5 päeva nädalas ja 8sa tundi mu ajast. Hea, et tullakse vastu ja lubatakse graafik teha päästegraafiku järgi. Iga kuu on ca 2-3 päeva kui pärast päästes hommikul lõpetamist ei pea teisele tööle minema. Aga needki pole ju päris vabad päevad... Nädalas tuleb ca 90 töötundi. Ma olen täiesti nõus, et Eestis on palju valdkondi, mis on veel kehvemini tasustatud. samuti olen nõus, et politsei peab kõrgemat palka saama. Kuid praegune on ikka vähe mis vähe selle töö eest. Pärast viimast suuremat tulekahju paar vahetust tagasi tekkis mu väikses päästja peas selline mõte kaasamõtlemiseks kõigile neile, kes arvavad, et me päevad läbi magame. Kujutame ette olukorda, et majas on tulekahju, akenedest tuleb musta tossu, majas on gaasiballoonid ja majas sees võib olla ka inimene. Kui palju oleks neid, kes oleks nõus 700 euro eest majja minema ja inimest otsima ning tuld kustutama. Teed selle ühe asja ära ja saad 700! Vähe? Aga päästja aastapalga eest teeksid? Päästjad paraku valida ei saa ja teevad selle raha eest ära kõik väljakutsed. Olgu neid tõsisemaid siis väiksemates kohtades paar tükki aastas või suurema koormusega komadodes paar tükki nädalas.

s
samas/ 2. märts 2018, 07:00
Tõstetakse mingi tatninal seal ladvikus korraga 400 euri palka
a
Armas!/ 2. märts 2018, 15:28
Saan pea samapalju kuus kätte. Töötan ka 5 päeva korda 8 tundi. Ühel palgapäeval ostan nt kingapaari, teisel pesu jne. Noh, reisil ei käi, väljas söömas ka mitte. Ära ei sure ja näljas ka pole, kuigi tänapäeval on see küll nadi eluke. Aga tean, et vaatamata sellele suurele keskmisele saavad väga paljud sama väikest palka. Elad ja loodad, et lõpuks tööandjad hakkavad oma töötajaid rohkem väärtustama. Loll, kes loodabki!
s
selline tunne,/ 2. märts 2018, 04:44
et varsti läheb kodusõjaks, aga vb siis saamegi korra majja.
k
kle/ 2. märts 2018, 03:57
Päästja palk peaks olema vähemalt 1200 netos sest tegu on tõepoolest meestega kes päästavad nii materiaalseid väärtusi kui ka inimelusid pannes sealjuures ohtu oma enda elu ja tervise, kas tõesti on mingi närune 800 eurot brutos nende meeste vääriline palk?? Ja kas see on tõesti normaalne kui päästjana töötav mees peab omama veel teist või kolmandat töökohta, et enda peret toita??? Kahju, et valitsus ei hinda nende inimeste väärtust, tavainimesed õnneks hindavad väga. Edu neile meestele-naistele kes vaatamata kõigele töötavad selles ametis!
l
lahendus/ 1. märts 2018, 20:29
Lahendus oleks kahe miinimumpalga süsteem.
Üks oleks standardne miinimumpalk (praegu 500)
Teine aga kõrgharidust eeldavate ametikohtade või kõrgendatud vastutusega valdkondade töötajate miinimumpalk, mis võiks olla ca 3 miinimumpalka. Nendeks kõrgendatud vastutusega valdkondadeks oleksid pääste, õiguskaitse, riigikaitse, meditsiin, haridus, mingil määral kultuur (koorijuhid, sest nende najal püsib ja areneb laulupidu) ja sotsiaalhoolekanne.
l
lahendus/ 1. märts 2018, 20:31
r
rrr/ 1. märts 2018, 21:24
Absoluutselt ei ole nõus seisukohaga, et keegi saab x-suuruses palga üksnes selle eest, et tal mingi paber taskus. Palk tuleb välja teenida ja seda sõltumata sellest, mis paber kunagi on saadud - raha eest või muidu.
n
Nõunik/ 1. märts 2018, 19:52
Pigem on selle teema sisus probleemkohaks asutuse sisene palgapoliitika. Üle Eestiliselt on kõik võrdselt tasustatud - ääremaal ülemakstud, tõmbekeskustes alamakstud! Korrigeerides sisemist palgapoliitikat, lähtudes statistikaameti äsja avaldatud töötasu ülevaatest, võib ilmneda, palgaraha defitsiit on olematu ...
j
Jass/ 1. märts 2018, 22:37
misasi ja kuskohas sul ülemakstud on? vastavalt komando kategooriale saavad päästjad palka. mingid "piirkonna eritasud" on paarikümne euro kanti sinna-tänna. seda kuskile ühte või teise punkti ajades pole just see suur sisemine resurss, mille ümberjagamisest sünniks soovitud palgatõus.
k
kolla/ 1. märts 2018, 19:39
Kui kontorirottide palka kergitada siis saab ka suurema keskmise kirja panna ja pilt jälle ilus.
a
Ahv/ 1. märts 2018, 19:35
Samas viru vanglas keskmine palk 1700
k
kroku/ 1. märts 2018, 18:59
on dieedil, muidu lähevad paksuks, ei saa redelist üles. IRW

e
ee/ 1. märts 2018, 18:51
Millega seda selgitada? Kas struktuur on paigast ära, prioriteediks pole päästja, või täidetakse ka funktsioone mis peaks kuuluma omavalitsuste tegevuse valdkonda?
t
Te ei saa ikka aru?/ 1. märts 2018, 18:50
Eestis on ammu orjanduslik kord.
r
riik mõnitab/ 1. märts 2018, 18:22
kinkides selle 200 milli lätlastele!
õ
Õigus/ 1. märts 2018, 18:20
Riik mõnitab kogu rahvast ,väljaarvatud valitsuses konutavaid papisid.
a
alles kilgati/ 1. märts 2018, 18:02
et Eestis palk t6usis,keskmine 1200 ja rohkem
t
Tõusis tõesti/ 1. märts 2018, 20:26
esimesele Eestile kuhu kuuluvad kõrged riigiametnikud ja komisjonid, ja poliitikud. Õigemini, nad tõstsid seda ise. Ülejäänud eesti on saast, selle ülesanne on maksta maksusid. Kõik tuletab meelde filmi "Loomade farm".
t
tõsteti/ 2. märts 2018, 13:48
ju min. palka 500-ni, see tõstis automaatselt ka keskmist.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee