Eesti uudised

FOTOD: Botnica suundus jääd murdma (2)

Küllike Rooväli, 21. veebruar 2018, 18:44
Botnica lahkumas kolmapäeval Paljassaare sadamastFoto: Külike Rooväli
Riigi poolt prahitud jäämurdja Botnica lahkus täna kell 17 paiku Paljassaare sadamast, et suunduda Soome lahe idaossa abistama Sillamäe sadamat külastavaid laevu.

Botnica jõuab sinna plaanide järgi südaöö paiku ja abistab jäässe kinni jäänud Saksamaa lipu all sõitva kaubalaeva Neuland vabasse vette, teatasb veeteede amet.

Neli päeva tangiti Botnicat Paljassaare sadamas, laev võtab peale 100 000 liitrit kütust, millest jätkub jää murdmisel umbes neljaks päevaks. Edasi tangitakse Botnicat juba Sillamäel.

Lisaks hakkab „Botnica“ tegema Sillamäe-Kunda kandis ka jääluuret, et kaubalaevu raadio teel informeerida ja vajadusel juhendada sadamast väljumisel ja sinna sissesõitmisel.

 Meri on jäätunud või rüsijääd kuhjunud just ennekõike Sillamäe all.

Samal teemal

Alates 1. märtsist kehtivad Sillamäe sadamasse sisenevatele ja sealt väljuvatele jäämurdja poolt teenindatavatele laevadele ka täiendavad nõuded, milleks on jääklass 1D (Lloyd´s registri järgi või samaväärne klassifikatsiooniühingute jääklass) ja peamasina võimsus alates 1200 kW.

Soome lahel murdis riik jääd ka eelmisel aastal, kuid seda vaid mõned päevad, sest meri ei jäätunud, küll aga kandsid hoovused ja tuuled Sillamäe piirkonda rüsijääd ning seal tuli 2017. aastal talvel abistada jääst läbi 9 laeva.

Riigihanke tulemusel on jäämurdeteenuse osutamiseks Soome lahel aastateks 2012-2022 talvisel navigatsioonihooajal nelja kuu vältel riigi kasutada ASi Tallinna Sadam tütarettevõttele TS Shipping kuuluv jäämurdja Botnica, mille eest maksab riik ainuüksi valmisolekutasu 4,7 miljonit eurot aastas. See summa kulub Botnica prahtimisele ka siis, kui laev ainult kai ääres seisab. Botnica kulutab ca 30 000 liitrit laevakütust päevas, kui ta jääd murrab. Seega makstakse riigieelarvest Botnica kasutamise eest jäämurdeteenuse osutamisel üle 69 500 euro päevas.

Riigieelarves on sel aastal jäämurdeteenuseks kokku planeeritud 6,376 miljonit eurot. On eeldada, et seal aastal tuleb see summa suurem.

Jää murdmiseks on riigil kasutada kokku neli alust. Kaks neist kuulub riigile – Tarmo varujäämurdjana Soome lahe tarvis ja mitmeotstarbeline laev EVA-316 põhimurdjana Pärnu lahe vajadusi silmas pidades ning kaht laeva prahitakse - TS Shippingule kuuluv Botnica põhijäämurdjana Soome lahe jaoks ja laevandusfirmale Alfons Hakans kuuluv Protector varujäämurdjana Pärnu lahe jaoks. Sel aastal ongi tulnud Pärnu lahel varujäämurdjat kasutada, kuna põhimurdja EVA-316 on olnud tehnilise rikke tõttu rivist väljas.Lugupidamisega

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee