Eesti uudised

Vassiljev elatisraha miinimumi vähendamisest: eestlaste sissetulek võiks olla piisav, et lapsi ja ennast virisemata üleval pidada

Kristjan Väli, 20. veebruar 2018, 13:50

53 KOMMENTAARI

p
Pereinimene/ 20. märts 2018, 08:12
Loodan, et endal selliseid probleeme tulevikus ei teki, sest see mis toimub ei ole ühele õigusriigile kohane käitumine. Olen neid kohtu case-e näinud mõlemalt poolt ja pean tunnistama, et õiguse ja õiglusega pole paljude juhtumite puhul mingit pistmist. Kes ei soovi oma last toetada, see ei tee seda nagunii, aga kannatavad just need isad, kes oleksid valmis rohkem panustama või panustavad niigi, aga lapse ema väiteid lihtsalt ei kontrollita ja naiskohtunik asub reeglina lapse ema poolele, ei mingit õiglast kohtumõistmist. Ja kuna sel väikese sissetulekuga isal puudub võimalus endale advokaadi palgata, siis peab ta kohtus kuulma oma laste ema solvanguid, naiskohtuniku heakskiitvate täienduste saatel.
m
Mariks/ 3. märts 2018, 13:33
Juba praegu varjavad kohustatud isikud oma tegelikke sissetulekuid eesmärgiga vältida elatise maksmist lastele. Elatise suuruse sidumisel kohustatud isiku sissetulekute suurusega, see tendents ainult suureneb. Praegu on igal pool tööjôupuudus, mitte tööpuudus. Kui mees väidab, et ta teenib 500€ kuus, siis ta on kas nii loll ja laisk, et teda keegi tööle ei vòta, vôi valelik.
r
Robert / 22. veebruar 2018, 00:03
See karm seadus annab signaali tulevastel vanematele.... see hirmutab paljud ära, kes lapsi tahavad.. 100 d lapsed jäävad selle olukorra tõttu sündimata. Varsti keegi ei riski sünnitada, riik teeb mehe pihuks ja põrmuks kogu kohtunike, täiturite armee põrmustab võlgniku. Sõidetakse mehest nö, "tankiga" üle võetakse sult juhiload, reisida kui see peaks ka tööga seotud olema ei saa, sest rekvireeritakse pass, su arveldus arve tehakse tühjaks, ja kui juhtub mõni vana autoront olema siis ka see kistakse käest. Netis saad lugema enda kohta laimavad artiklit ronga isa ja ei tea mida veel.... Mis sest et pole naisega abielus ega kooselus olnud. Miski ei loe! Ainus korter mida juhtud omama see läheb sundmüüki ja lõpetad tänaval. Ühesõnaga, mees pane ennast põlema! Üleskutse, mehed kaaluge hoolikalt kellega lapse saate isegi siis ei ole kindel mis saama hakkab, lahutatakse iga teine kolmas abielu. Kui naised soovivad lapsi, las lähevad viljatuskliinikusse (dr. Sõritsa juurde) ! Pealegi saab naine seal valida erineva doonori vahel. Ja sulle jääb su elu alles!! Mu elu rikuti ära!! Olen korterist ilma ja kõigest muust ka... olen tänavale tõstetud ja kodutu. Mu tervis ja elu on keeras riik omam täituritega eks naisega tuksi. Ma ei näe enam mingit perspektiivi siin elus. See elatusraha julma väljapressimise tulemus. Mind on hävitatud tervis laostunud ja lapsel pole enam isa. Mees, mõtle väga enne, kui naisega lapse saad!!! Sind hävitatakse riigi ja naise poolt!!
m
Mart/ 21. veebruar 2018, 08:17
Elatisvõlad on süsteemi sissekirjutatud ning ei kao kuhugi, kui süsteemi ei muuda, ükskõik kui suureks inimeste sissetulekud ka ei kasva. Ametiühingute keskliidu ja Ettevõtjate liidu lähiaastate plaan on tõsta neto alampalk võrdseks 50%-ga keskmisest netopalgast. Ametiühingute keskliidu pikemaajalisem plaan on tõsta alampalk võrdseks 60%-ga keskmisest palgast. Mediaanpalk, millest pooled inimesed teenivad vähem, on viimased 10 aastat kõikunud 80-85% vahel keskmisest palgast. Järelikult: pole vahet, kui suureks kasvavad inimeste sissetulekud, bruto-alamapalgaga seotud elatis võtab pooltel inimestel juba ühe lapse puhul sissetulekust kolmandiku või enam ning kahe lapse puhul kaks kolmandiku.
s
21. veebruar 2018, 17:04
Sellise asjaga peab enne laste tegemist ja saamist arvestama. See kui palju tuleb elatist maksta on ju juba teada ja tasub enne seadustega tutvuda ja vaadata millised on sissetulekud ja võimalused ja milline on rikkuse tase jne. Oma asi kui ei suudeta piisavalt ette mõelda ja selliste asjadega arvestada, sest alati eksisteerivad sellised võimalused, et minnakse lahku jne. See ei tohiks ju olla enam kellelegi uudiseks.
n
Naine/ 21. veebruar 2018, 22:26
Su jutt on rumal. Nii sureks Eesti rahvas välja. Elatis peaks olema seotud tegelike kuludega võttes arvesse riigipoolseid toetusi ning olema jaotatud võrdselt kahe vanema vahel. Praegune summa on eraldielava vanema jaoks liiga suur. Teine vanem ei pea sisuliselt mitte midagi ise maksma.
p
20. veebruar 2018, 23:01
palgad peavad saama kõrge olema nagu riigimeestel
n
No mis toimub/ 20. veebruar 2018, 18:36
pooled kommentaarid kadunud- ÄGE
n
Naine/ 20. veebruar 2018, 18:12
Elatisraha suurus ja võlglased on tegelikult tagajärg meie valest perekonna poliitikast. Alustama peaks ikka päris algusest,et ei tekiks neid probleeme. Kõigepealt peaks ikka kaks inimest peret planeerima ja koos otsustama kas soovitakse last/lapsi. Võiks olla juba lausa reegel,kus mõlemad vanemad annavad oma nõusoleku soovist last saada või siis mitte saada. Miks? Sest paljud naised kasutavad mehi lausa alatult ära valetades ja lootes,et laps hoiab mehe naise tema juures. Kui ikka alguses teha leping,et mees ei soovi last ja naine siiski otsustab lapse saada,siis ei peaks mees selle eest vastutama ja raha maksma. Teiseks tuleks teha kohustuslikuks juba lapse sünniga DNA test. Jäävad ära edaspidised kohtuvaidlused isaduse tuvastamisel. Kahjuks kasvatab väga palju mehi lapsi,kelle bioloogilised isad nad tegelikult ei ole seda ise teadmata. Kolmandaks peaks olema võimalik selline asi,et kui kooselu/ abielu laguneb naise süü läbi (leiab näiteks uue mehe) siis peaks naine ka selle eest vastutama ja mehelt ei saaks nii palju elatisraha nõuda. Sama kehtiks ka mehe kohta,kui tema süü läbi kooselu laguneb. Ei ole ju õige,et ainult naised saavad kõike ainuisikuliselt otsustada (laste saamist, uue mehe juurde jooksmist ja lapse isa rahaliselt tühjaks pumbata). Loomulikult peab lahusolev vanem lapsele elatist maksma aga mitte nii palju,et endal elamiseks ei jää enam midagi. Kelle süü läbi ikkagi perekond lagunes see ka panustagu rahaliselt rohkem. Ehk hakkab siis ka see mõtlematu partnerite vahetus vähenema ja sünniks lapsi peresse,kus neid mõlemad vanemad soovivad.
e
E/ 20. veebruar 2018, 16:53
Ega praegu ei saa jh oma eluga edasi minna kui lahku minnakse. Isegi ei jätku raha et lapsega aega veeta kui külastuskord on käes. Maksad ennast tühjaks ja lapsega veetmisaeg on ka minimaalne. ja kui laps on teise vanema juures siis maksad ikka sama palju, kuigi kulu tal sel hetkel pole. Keskenduvad ainult probleemi süvendamisega, kui selle lahendamisega. Kes selles maksmis olukorras pole,see ennem ei tea ka millest jutt käib või kui käest ära see asi on.

p
p/ 20. veebruar 2018, 15:29
See riigikogu hakaku parem nende kohtutäiturite tegevust piirama, kohati elame nagu kohtutäiturite riigis ja nende keeratud seadustega.
v
vanaema/ 20. veebruar 2018, 15:06
Mida rumalat juttu siis räägitakse, KES seda majandust hakkab elavnema? Kas need joodikut, invaliidid ja penskarid, kes on siia jäänud? Tööjõud ja mõistus läksid ammu ära siit! Ohh jah, riigikogu ka jäi, et omavahel rääkida.
m
marks/ 20. veebruar 2018, 20:16
Mida riigikogu , kus sa seal ajusid näed , mitu aastat kooseluseadus letis , ja muudkui arutavad ,, kõrgepalgalised,, Majandus ,- uppuja päästmine on upuja enda asi.
n
Nii rumal jutt/ 20. veebruar 2018, 15:04
Kui ka palgad tõusevad, siis tõusevad ka elatisraha summa suurused. Lihtsalt elatisraha peab olema normaalses (inimlikus) protsendis, mis sõltub palga suurusest!
t
Tigedik/ 20. veebruar 2018, 15:02
Nii l.lli juttu võib vaid kesik ajada !
e
20. veebruar 2018, 15:11
Et sina tahad palka vähendada?
n
Nomoney/ 20. veebruar 2018, 15:12
Vassiljev peaks ju teadma, et selleks ei ole raha. Ressursid kuuluvad eliidile ja pankadele, kes seda välja ei anna!
j
20. veebruar 2018, 16:50
t
tööandja/ 20. veebruar 2018, 17:32
Ei noh, kui sa sellega ei ole nõus ja tahad väiksema palganumbri, ütle julgesti, korraldame.
k
kuidas/ 20. veebruar 2018, 18:17
sa alla miinimumi maksta saad?
v
vastus/ 20. veebruar 2018, 19:08
Noh kui inimene ise väga tahab, ikka saab, rahast loobuda ju ei ole keelatud
k
Kuidas, kuidas to kuidas/ 21. veebruar 2018, 12:08
Osalise tööajaga töölisele saab alla miinimumi maksta.
k
kastrul/ 20. veebruar 2018, 15:02
*Valitsus hakkab peagi arutama justiitsministeeriumi ettepanekut vähendada elatisraha miinimumi.* MILLAL ometi?
t
Taevas appi!/ 20. veebruar 2018, 16:10
Juubeliaasta puhul seda vähendati juba ja see on nüüd 250 €! :(
MIDA te veel tahate? 5 senti või?!
a
Andres/ 21. veebruar 2018, 11:00
Mida vähendati? aasta tagasi oli see summa veel 235 eur.
l
20. veebruar 2018, 14:57
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
õ
Õigesots/ 20. veebruar 2018, 15:19
Madal sündivus on madala arengutaseme ja vaesuse näitaja. Eestis jäävad lapsed sündimata majanduslikel põhjustel. Lapsetoetused on lihtsalt sedavõrd armetud, lastega seotud kaubad ja teenused aga Euroopas kõige kallimad. Eestis tõsteti küll 3-lapseliste perede toetust, aga valdavalt on Eestis peres vaid 1 laps.
Samas võõrpangad viivad iga päev Eestist maksuvabalt välja 3 miljonit €.
e
Eestil on raha nagu putru/ 21. veebruar 2018, 12:20
Kreeka võlakirju on ostetud 3+ miljardi eest!
t
Te pole vist probleemile pihta saanud/ 20. veebruar 2018, 14:52
Mitte niipalju suurus aga kuidas teine vanem seda kasutab,see on ooluline.Kas see raha läheb lapse heaks või ema ilusalongi.Sooviks,et teine vanem saab ka minna lapsega linna,poodi,valida vajalikku,käia lapsega reisil,maksta kooliekskursiooni eest ja seega tunda ennast osakesena lapse elust.Mitte et anname kõik raha teisele vanemale,too otsustab ainuisikuliselt,saab või ei saa ja see kes raha ära andis,sellel pole võimalik sõna sekka öelda,või kui,siis topelt makstes-üks raha emale,teise summa eest lapse eest hoolitsemine,SELLES ON PROBLEEM HÄRRASED JA PROUAD
v
Varem pidasin sellest tegelasest lugu, nüüd pani ta küll omale p@sa maha/ 20. veebruar 2018, 14:49
Vassiljev, sa vahel mõtle veidi rohkem enne, kui ütled. Elatise probleem on vaja lahendada kohe ja ka tagasiulatuvalt, majandust peenhääletage juba ise, kui oskate.

t
tubli vassiljev/ 20. veebruar 2018, 14:49
eesti mees on hädapätakas ja kasvatagu majandust,mitte ärgu halagu...
elagu keskerakond!!!
a
azza/ 20. veebruar 2018, 14:38
Täiesti nõus.Sellele kätteõpetatud abitusele on aeg lõpp teha.Nestor sädistab kogu aeg,et eestlased pole kunagi nii hästi elanud kui praegu-hakakem siis elama oma võimaluste ja võimete piires ilma alatise abi nurumisega.
k
kaua võib/ 20. veebruar 2018, 14:32
kui jätaks selle riigi nendele lollidele ja tõmbaks ise minema
t
tilu-lilu/ 20. veebruar 2018, 14:30
lõpetage see elukaaslaste jama ära ja ongi asi korras. Ei pea olema kolme erineva mehega lapsed. kui ühega ei saanud elatud, ehk ei jookseks siis järgmise juurde ja arvaks, et laps hoiab meest sinu juures.
a
aga naise ysk/ 20. veebruar 2018, 14:56
on nagu rotiloks kuhu onnetud mehepojad sisse kukuvad. eestis on mees apriori justkui vastutusest vabastatud. kui naine ei meeldi, siis ei maksa ka kohe lapsi vorpima hakata. siis pole parast vaja halada, et morrad on vaese mehe sisse vedanud.
a
arvad,/ 20. veebruar 2018, 18:22
et mehed tahavad naistega ainult lapsi teha, muidu ei tahakski?
m
marks/ 20. veebruar 2018, 20:12
Õnneks või kahjuks ei tea paljud emad isegi kes nende lapse isa
n
no/ 20. veebruar 2018, 14:27
aga mis sa tohter niisama targutad, hakka siis selle nimel ükskord tegutsema, selleks sa seal valitsuses ju oledki!
t
20. veebruar 2018, 14:45
ta ju teeb seda, mis wsul on jäänud arusaamatuks
k
20. veebruar 2018, 17:33
Kas ta seda räägib naisele köögis või Riigikogu istungis?
t
tavaline eestlane/ 20. veebruar 2018, 14:24
saaks endagagi hakkama, hea et lapsi pole (plaaniski pole). Ainult üks pidev aukude lappimine käib, kas see kuu maksta auto kindlustus või hambaarst. Käia juuksuris või minna sugulase juubelile. Kas kannatab kinno minna või peaks kodus torusid remontima. Kes peres saab esimesena kevadeks jalanõud ja kelle omad veel äkki selle kevade ära kestavad. Aga mis teie seal mäe otsas ka sellisest elust teate...
a
armsad noored/ 20. veebruar 2018, 14:22
põgenege siit kui veel piirid lahti , siin ees ootab varsti nälg ja hukk
e
ei põgene, ära looda sa, Kremli junger/ 20. veebruar 2018, 14:46
eks ju, seda sa ootad küll
s
sinu pidevalt jorutatud kreml on nii kähku siin,/ 20. veebruar 2018, 15:58
et sa ei saa arugi.Noored lahkuvad kogu aeg ja rahvas(kes veel kohal on,teeb valesid valikuid).
Vaesunud rahvast on lihtne isegi võlakirjadega omale (kremlile)osta.
S
, / 15:58, / 20. veebruar 2018, 16:54
Sina provokaator Kremlist, pidev vaenu õhutaja, nagu oleks suur saladus, et provokaatorite armee siin riigis tegutseb, sinusugused ju kuskil ei ole kadunud, aprilli sündmused eestlastele ei ole ununenud.
e
20. veebruar 2018, 14:48
Eesti riigi võlg kasvab sekundis kaks eurot, sellal, kui Kreeka oma suureneb 778 euro võrra sekundis. USA võlakoorem aga kasvab sekundis tuhandete võrra.
Riikide võlakoorma kalkulaator näitab, et Saksamaa võlg kasvab sekundis 1964 euro võrra, moodustab ligi 81 protsenti SKTst ning ühedollarilistena hunnikusse laotuna jääb Kuust õige vähe puudu.
Eesti oma on aga 10,5 protsenti ning ühedollarilistes moodustab see ainult 284 kilomeetri suuruse torni. Saksamaa puhul oleks see 328 058 kilomeetrit.
Vaata sind huvitavate riikide võlainfot siit: https://www.nationaldebtclocks.org/
v
Väga hea komm aga lisan, et / 20. veebruar 2018, 16:07
...finantssektorist kaob Eestist 3 miljonit päevas ehk 70€ sekundis. Jama on veel see, et reinvesteeringud on maksuvabad, mistõttu riik ei saa sellest midagi!
http://ekspress.delfi.ee/kuum/valispangad-viivad-eestist-valja-ule-miljardi-euro-aastas?id=71905827
r
Reaalsustaju/ 20. veebruar 2018, 14:22
Ega ei kujuta ette, et peaks maksma selliseid alimente. Peab ikka kõva palk olema. Hea, et endal lapsi ei ole, kuigi magistrikraadiga, ühe kesklinnas asuva kõrgharidust andva kooli töötajana saan alla 700 kätte iga kuu...
s
seega oled tüüpiline Eesti mees/ 20. veebruar 2018, 14:51
Kohe kui laps sündinud, lased jalga
v
20. veebruar 2018, 16:55
Väga naljakas jutt - laps ei ole veel sündinud aga juba alimentidest muretseb
t
Tehke lapsi!/ 20. veebruar 2018, 18:27
Minu pension on 297 euri, seega saaksin maksta vaid ühele lapsele alimente ja ka vaid üht last üleval pidada, kui elaksime kuuse all ja ise sööks käbisid.
õ
õige just/ 21. veebruar 2018, 20:09
Praeguse korra juures on mehele ikka väga suur risk. Mõelda vaid kui lapsi on rohkem kui 2 ja naine näiteks ära pöörab.

m
Mati/ 20. veebruar 2018, 14:20
Kui majandus elavneb ja miinimumpalka tõstetakse siis probleem süveneb.
Kunagi oli miinimumpalk mida ükski norm inimene ei teenind vaid sissetulekud olid kordades suuremad. Täna ei teeni keskmine inimene kordades rohkem, kui miinimumpalk.
Väga ebapädev jutt tüübilt.
e
20. veebruar 2018, 14:11
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
20. veebruar 2018, 14:20

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee