Eesti uudised

Eesti reklaamituru maht ulatus mullu esmakordselt üle saja miljoni euro (4)

Toimetas Annika Erg, 19. veebruar 2018 19:48
Reklaamituru liider oli möödunud aastal televisioonFoto: Robin Roots
Eesti reklaamiturg näitas mullu kolmeprotsendist kasvu ning ulatus esmakordselt üle saja miljoni euro.

Reklaamituru liider oli möödunud aastal televisioon 25 protsendiga, sellele järgnes internetireklaam 20 ja ajalehed 17 protsendiga, vahedasid ERRi raadiouudised.

Kantar Emori Balti regiooni juhi Margo Veskimägi sõnul on majanduskasv jõudmas ka reklaamiturule. Neljanda kvartali kasvunumbrid loovad aga hea aluse alanud aastaks. Veskimägi sõnul toimuvad reklaamiturul suured muutused.

"Kui vaatame 2017. aastat tervikuna, siis oli üks põhilisi muutusi see, et selgelt on vähenenud suurte rahvusvaheliste reklaamijate raha ja osakaal turul ning on kasvanud kohalike või siis välisomanduses olevate ja kohalikul turul tegutsevate reklaamijate mahud," ütles Veskimägi.

Veskimägi sõnul on põhjus selles, et kohalikul reklaamiturul tegutsejad tajuvad turuolukorda paremini ja paranenud majanduskasvu näitajad andsid neile aasta teises pooles kindlustunde.

Kui ajalehtedes neljandas kvartalis reklaamimaht kasvas, siis kõige raskem oli aasta ajakirjadele, kus reklaamikäibed hoopis kahanesid. Reklaami ostjatest oli kõige suurema mahuga jaekaubandus, mis kasvatas enda internetis reklaamimist 50 protsendi võrra. Neljandas kvartalis näitasid kasvu ka autode ja finantsasutuste reklaamimahud.

Reklaamimahud vähenesid kahes valdkonnas: isiklik- ja koduhügieen ning alkohoolsed kui mittealkohoolsed joogid.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee