Eesti uudised

Partei liige enese teadmata: Eiki Nestor avab oma punamineviku

Jaan Väljaots, 16. veebruar 2018 12:49

220 KOMMENTAARI

a
anti/ 7. aprill 2018 14:58
kommunist nestor vassib ja valetab igal sammul. Need harvad korrad kui ta tõtt räägib, et tema puhul hälbiv käitumine!
l
Lõpetage MEIE süüdistamine!/ 18. veebruar 2018 16:18
Olime jah k-o-m-m-u-n-i-s-t-liku partei liikmed. Aga see ei tähenda midagi. Kõik olid, kes karjääri teha - ja edukad olla tahtsid.
Ja saage ometi lõpuks aru! Asi ei ole k-o-m-m-u-n-i-s-t-likus, või üleüldse mingis ideoloogias või aadetes. Nõuka-aja viimastel aastatel ei olnud N-L-K-P-s ideelisi k-o-m-m-u-n-iste enam praktiliselt üldse. Ilmaasjata süüdistate meid selles.
MEIE lipukirjaks oli juba siis A H N U S. Me lihtsalt olime oma ajast ees! S-o-t-s-i-a-l-i-s-t-lik riigikord jäi MEILE jalgu, ei lasknud MEIL saada tõeliselt edukaks ja rikkaks.
Ainult tänu MEILE ongi teil praegu eesti vabariik!
Ja MEIE elame paremini kui iial enne.
Tuletage meelde, mida õpetas EW aatemees president Meri:
"A H N U S on edasiviiv jõud! Võtke see oma lipukirjaks!"
Veelkord - lõpetage MEIE süüdistamine!
k
Kristo Poljakov/ 19. veebruar 2018 15:26
Sel juhul oli president Meri suht rumal. Aga ma ei süüdista teda isikuna, sest ta oli kultuuri ohver. Tõeliselt edukaks ja rikkaks? Sul pole õrna aimugi. Kõik hingavad õhku tasuta, sest seda on kõikjal kõigile külluses. Kui kirsipuid kasvab kõikjal kõigile piisavas külluses, siis ei eksisteeri kirsside müümist, ostmist, maksustamist, varastamist ja selle eest karistamist. Aga räägi veel edukusest ja rikkusest...
p
pühavaim/ 18. veebruar 2018 07:20
Üks vastikumaid ja libedamaid tüüpe võimu juures.
v
Valli/ 18. veebruar 2018 06:11
Kas keegi oskaks öelda millised on seltsimees kommunist eiki nestori teened,et olla nii kõrge autasu vääriline?
m
mees/ 17. veebruar 2018 20:05
pidi ju ka kompartei põhikirja pähe õppima, sest seda küsiti bürool
k
ka vana kommar ants/ 17. veebruar 2018 17:56
kõik tolajal tublid kommunistid serveerivad end nüüd kui tublid kompartei õõnestajad. riigikogu cv pole näitaks kommunist olnudki. kui ma ei eksi, siis ta oli isegi nii tubli kommunist, et saadeti isegi minskisse kgb kõrgemasse kooli ja cum laude oli olemas.
m
Margarita/ 17. veebruar 2018 16:51
Mis Arnold Rüütel asjasse puutub,artikkel ju sinust, Nestor!Ega A.Rüütel pole teinud vastutustundetut,omakasupüüdlikku Kommunistliku iseloomuga poolsolidaarset pensionisüsteemi (2.pensionisammas on kahjulik).Kristjan Järvan ütles saates "Suud puhtaks"17.01.2018,et:"Pensionimaksed on peredelt raha ära võtmine" millepeale Nestor vihastades teatas,et:"Väga inetu seisukoht nii targalt mehelt"
m
miks Rüütlile erand tehakse/ 17. veebruar 2018 18:02
Siin sõimatakse ju mingit provintsipräänikust nn kommunist Nestorit nii, et maa on must.
Kui trollidel on just kommunistide sõimamine päevakorras, siis tuleks ikka kõiki võrdselt sõimata.
Eriti aga neid endisi Moskvale üdini ustavaid kommuniste.
s
see kommentaar sobib siia kõikide Toompea tippkommunistide kohta nagu rusikas silmaauku/ 17. veebruar 2018 18:12
Rebasekutsikas. / 22:37, 16. veebr 2018
Ühiskond olek tõeliselt puhtam ,kui selliseid limukaid/parasiite poleks sealt punaminevikust kaasa tulnud/toodud. Parem õudne lõpp neile..kui lõputu õudus ..meile!
h
HP/ 17. veebruar 2018 16:48
Huvitav, paljud tänapäeva maksumasjate rahade peal vegeteerijad üldse tahavad oma punast minevikku mäletada.
See kehtib ja enamiku omaaegsete kultuuritegelaste kohta.
v
voot, tak/ 18. veebruar 2018 11:31
Üks neist maksummaksja rahade peal vegeteerija on ju endine ENSV kõige kõrgem Toompea kommunist ja praegune ekspresident Rüütel, kelle kõik kulud makstakse kinni eesti rahva poolt ja
seda üle 160 000 euri aastas!

s
See / 17. veebruar 2018 12:48
kameelionist mees peab vist rahvast poolearuliseks. Parteisõduri pilet anti alati kanditaadile alati pidulikult või siis poolpidulikult kätte ja maksuraha läks palgast kohe maha. Sellist hülgejuttu rääkigu nester kuskil lasteaias ehk siis oma kasvandikele.
K
??/ 17. veebruar 2018 12:43
Kas see Nestor oli ka ENSVs üks kõrge ja tähtis Toompea punaparun nagu Edgar Savisaar, Arnold Rüütel ja paljud teised,
et seda Nestorit siin nii jubedalt sõimatakse ja materdatakse?
n
Nestoriga sama lugu?/ 17. veebruar 2018 12:48
Raamatus "Viimane Rüütel. Arnold Rüütli jäljed Eesti pinnal" on kirjas, et Rüütlist sai kommunistliku partei liige 1964. aastal loomakasvatuse instituudis töötades. Direktor Adolf Mölder soovitas teda Tartu katsesovhoosi direktoriks, kuid uus koht nõudis ka parteisse kuulumist.
"Mina ei astunud, mind vormistati parteisse," rõhutab Rüütel.
k
Kui juba endine tippkommunist Arnold Rüütel väidab, et teda lihtsalt vormistati KP parteiliikmeks/ 17. veebruar 2018 12:56
iis tuleb ikka nii välja küll, et nõukaajal tõesti lihtsalt VORMISTATI inimesi komparteisse,
kas just nende inimeste nõus- või mittenõusolekul või ka ilma nende teadmata, selles on ju kogu see küsimus.
m
Mida on siin kaagutada 12:43-12:48-12:56/ 17. veebruar 2018 14:10
Üks oli kommunist, kes riskis eluga (Rüütel) vabariigi nimel, teine on ideeline sotside ridades tänaseni koos KE-ga seda valmis moskvale tagasi viima. Sama kehtis ka nõuka ajal, kes tegi karjääri, kes oligi ideeline ihult ja hingelt. Ja need viimased teevad ilma ka tänases Eestis(Ansip,Nestor jne.).
j
17. veebruar 2018 18:08
Jajaa, meie kallis, ihult ja hingelt karjääri- ja tippkommunist Arnold Rüütel
sai isegi saavutuste eest Eestimaal kommunismiehitamisel Kremlist Rahvaste Sõpruse ordeni ja ENSV rändpunalipu .
Ja enne Eesti taasiseseisvumist, nägi-kuulis terve eesti rahvas 20. veebruaril 1988 ülekantud televisioonikõnes veel, kuidas Moskvale üdini ustav ENSV kõige kõrgem Toompea tippkommunist meie kallis Arnold Rüütel kritiseeris Balti riikide sh Eesti küsimuse ülestõstmist USA poliitikute poolt ning väitis sirgeseljaliselt ja selgelt, et
# mingit tagasiteed kodanliku Eesti Vabariigi juurde ei ole ega saagi olema!#
Voot teberass, ku suur eluga riskija see Arnold ikka oli!
s
Sass/ 17. veebruar 2018 21:24
Rüütli ja tema tegemiste kohta küsi tolleaegsete Tartu Katsesovhoosi töötajate käest. Kindlasti uurige ka küsitavate tausta. Mina julgen väita, et inimesed kes olid tublid töötajad kiidavad teda ka praegu!
m
Mehel ei ole niipalju mune,et natukenegi aus olla. / 21:05, 16. veebr 2018 / 17. veebruar 2018 12:26
Ei neil karjäärikommunistidel polnud kellegil mune ega ole seda tänase päevani.
Nende munad olid ja on siiani Moskva sahtli vahel.
a
17. veebruar 2018 11:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
Ansip/ 17. veebruar 2018 12:08
oli ämma sünnipäeval hoopis.
a
arvamus/ 17. veebruar 2018 10:36
Nestoril lihtsalt "halb" mälu, parteisse astumine oli talle kindlasti auasi ja pilet anti pidulikult üle, see ei saanud kuidagi enese teadmata toimuda. Praegu võib tõesti nii olla, et liikmete arvu suurendamiseks suvalisi liidetakse.
p
Parteisse.../ 17. veebruar 2018 15:15
...astumiseks tuli avaldus kirjutada ja parteipiletid anti pidulikult uutele liikmetele üle. Vana on ehtne "tuulelipp" !
r
17. veebruar 2018 12:27
Raamatus "Viimane Rüütel. Arnold Rüütli jäljed Eesti pinnal" on kirjas, et Rüütlist sai ka "vastu tahtmist" kommunistliku partei liige 1964. aastal loomakasvatuse instituudis töötades.
Direktor Adolf Mölder soovitas teda Tartu katsesovhoosi direktoriks, kuid uus koht nõudis ka parteisse kuulumist.
Ja et ikka seda magusat direktori kohta saada, astuski meie kallis karjäärikommunist Arnold Rüütel vabatahtlikult-„sunniviisi“ komparteisse.
Sama siis ka Nestoriga.
k
kesik, mida sa jälle modereerid?/ 17. veebruar 2018 12:30
v
variaator/ 17. veebruar 2018 09:02
kuskil kommentaariumis juba oli kirjas kus kohas NESTOR peaks otsima oma parteitoimikut . soovitavalt koos ajakirjanikuga kui tahab olla AUMEES . aitab ullikese mängimisest . tegelikult targemad said oma toimiku 90-ndail ammu ise kätte . nüüd on veel ju need KGB toimikud . mis sealt veel välja tuleb . osa jäi eestisse osa venelased viisid venemaale kaasa . igatpidi on NESTOR--i taolised mõjutatavad . kui on poolsüüdi siis saab teha poolteistkorda süüdi . targem oleks minema tõmmataise . pole vaja teha ullikese nägu et tollal oli paugu otsas kui puu käis
l
leitud hea/19:15,16.veebr 2018/ 17. veebruar 2018 08:30
e
Eiki/ 17. veebruar 2018 17:02

k
Kokkuvõttes/ 17. veebruar 2018 08:24
lihtsalt nõrk iseloom. Ning seda on näha ja tunda ka täna.
n
Nii on! / 17. veebruar 2018 15:18
Pugejalik limukas. Peaasi, et hea teenistus jookseb, muu pole tema jaoks oluline.
k
kilam kolam/ 17. veebruar 2018 08:17
mina tegin mitu avaldust parteisse astumiseks, aga seltsimehed ei tahtnud minuga luurele minna
k
17. veebruar 2018 00:45
Kuna ta "ei olnud teadlik" enda NLKP kuuluvusest, siis pole ta siiani NLKP-st välja astunud. Nimelt jagunes NLKP allorganisatsioon EKP eestimeelseks ja nõukogudemeelseks.Eestimaa Kommunistlik Partei (NLKP) (lühendina EKP; vene keeles Kommunistitšeskaja Partija Estonii), mitteametlikult ka Ööpartei, eksisteerib tänaseni NLKP nimekirjades. Küllap on siiani NLKP liige, sest pole sellest välja astunud.
1
1991/ 17. veebruar 2018 08:17
peale putši pani Jeltsin NLKP kinni, aga hiljem tekkis selle asemel Venemaa Kompartei. Ajakirjanikud võivad Zjuganovilt küsida, kas seltsimees koosolekutel osaleb ja makse maksab.
d
17. veebruar 2018 00:25
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
r
Rein! / 17. veebruar 2018 15:19
Palju ühe video vaatamisest raha laekub? Sooviks ka nii teenima hakata!
s
17. veebruar 2018 17:05
See on tavaline spämm, aga vo. sööb ta kuvajaid?
r
Rebasekutsikas./ 16. veebruar 2018 22:37
Ühiskond olek tõeliselt puhtam ,kui selliseid limukaid/parasiite poleks sealt punaminevikust kaasa tulnud/toodud. Parem õudne lõpp neile..kui lõputu õudus ..meile!
v
väike vahe/ 16. veebruar 2018 22:05
kas parteisse astuti kunagi varem, või lõpu eel. siis astusid tõesti ainult lollid või nn elukutselised karjäristid, kes sooja koha nimel olid ja on nõus maha müüma oma tõekspidamised. Ja nagu rahvas ütleb - kasvõi lihase ema. Üks selline libedik astus nlkp-sse lootuses saada kolhoosi esimeheks, kah 1988. Ei saanud, aga muutus kord ja mehike leidis elutöö isamaalises valla juhtimises. Kadus Irl võimult, mees kohe rehvormar. Valiti aastaid kestnud sahkerdamise järel võimult maha aga müüs koduvalla haldusreformi käigus naabritele maha ja jälle võimul.
s
Saan aru/ 16. veebruar 2018 21:58
Ennem oli ta punanahk ja nüüd on Kentuki lõvi
a
A / 16. veebruar 2018 21:09
Äkki saab veel Kaljurannalt ordeni kaaa !
g
Gfd/ 16. veebruar 2018 23:17
Sai ju määratud presidendilt ordeni.
s
saabki ju, / 17. veebruar 2018 15:59
m
Maša/ 17. veebruar 2018 17:03
Kaljurand ei jaga ordeneid!

m
maamiis/ 16. veebruar 2018 20:58
P.Ernitsa Rüütli elulooraamatu järgi olevat noor Arnold ju lausa relvaga venelaste okupatsioonile vastu hakanud ja nad lausa minema ajanudki oma maa pealt! :)
o
olen ka seda kuulnud/ 16. veebruar 2018 22:17
et oli sauna nurga tagant piilunud, ja lubanud venedele karmi kättemaksu
e
endine parteilane..../ 16. veebruar 2018 22:24
ÄRGE VALETAGE! Niisama ja teadmata EI SAANUD keegi NLKP liikmekandidaadiks ja pärast veel ka LIIKMEKS....!
e
endine/ 16. veebruar 2018 23:14
nii vana juba ja ikka valetab ai,ai...
m
Maša/ 17. veebruar 2018 17:06
Ja see valetaja tahtis pr saada.
s
Sm.Põrandaalune/ 16. veebruar 2018 20:05
Appii Meie omasi paljastatakse!!
e
EIno99/ 16. veebruar 2018 19:42
Tollel perioodil oli partei eestlaste ülekaal väga napp ja venelased üritasid hääli kokku saada, et Väljast maha võtta. Mikk Titma käis rajoonides ettevõtetes ringi ja palus kõigile kel võimalik parteisse astuda. Olukord oli tegelikult päris tõsine, kui me oleks partei kaotanud, oleks see iseseisvuste saavutamist oluliselt raskendanud. Astusin isegi liikmekandidaadiks. Ega rajoonides parteikomiteed ei olnud tegelikult üldse eestivastased, tegelikult aitasid kõigiti kaasa isesisvuse saavutamisele. Näiteks Rapla rajoonis paaris külanõukogus kus ei tekkinud kodanike komiteede eestvedajaid, organiseeris parteikomitee valimised. Aga Nestori peale võib muude jamade peale pahandada küll, näiteks täiesti mõttetu ja kahjulik 2.pensionisammas.
m
Mehel ei ole niipalju mune,et natukenegi aus olla./ 16. veebruar 2018 21:05
Rapla rajoonis ühes kindlas külanüukogus olid tööl punasemast punasemad kommunistid.Isegi oma töökaaslase poole pöörduti ikka seltsimees ....Ega kõigil ei ole mälukaotust.Raplas oli üldse väga kommunismi meelsed seltsimehed eesotsas.Aga värvi vahetati kiiresti ja kärmesti ja siis roomati kirikus karjakaupa alteri ees.Täielik tsirkus.
h
halenaljakas/ 16. veebruar 2018 22:19
kes vene ajal kirikuskäijaid hirmutasid ja nende nimed kirja panid, olid võimu muutudes esimesed , kes kirikuuksest sisse trügisid.
i
Ilmar/ 16. veebruar 2018 21:18
Minu jaoks on suurim probleem see, et Nestori jutt ei vasta tõenäoliselt üldse tegelikkusele. Parlamendi esimees võiks ikka aru saada, et tõde tuleb nagunii välja.
Eino, ka mina tean ka veidi ajalugu. Ministeeriumi tasandi ametiühingu esimehe koht oli selgelt nomenklatuur, kuhu inimese määras parteikomitee. Las kompartei dokumente lugenud ütlevad, kas keskkomitee või rajoonikomitee. On enam-vähem kindel, et mees käis büroodel mitmeid kordi. Keegi võiks tõepoolest arhiivist need parteidokumendid välja võtta.
j
ja kui tõde tulebki välja/ 16. veebruar 2018 22:21
mis siis ? See ei koti ainsamatki võimurit. Isegi valetamise eest on kollegiaalne vastutus, ehk siis vastutagu valija.
m
17. veebruar 2018 01:28
Minu jaoks see enam probleem pole: tõsised tegijad astusid kommunistlikust parteist välja, mitte ei varjanud oma liikmelisust.
p
parteitu ja tambitu/ 17. veebruar 2018 06:45
..Aga rajoonides parteikomiteed ei olnud tegelikult üldse eestivastased, tegelikult aitasid kõigiti kaasa isesisvuse saavutamisele...
Ise ka usute seda pläma. Milleks sinna rajoonikomiteesse trügiti? Ikka hüvede saamiseks, et elus paremini hakkama saada. See oli paljudele hüppelauaks kuhugi direktoriks, juhatajaks, esimeheks jne määramisel. Said oma direktori koha, sellega ka kõik hüved: tasuta korterim autoostu loa, välisreisid... Uute aegade saabudes olid tunduvalt paremal positsioonil, et erastada- ärastada... Selle nimel jagati neile, kes EV eest väljas olid, valusaid lööke, sest tööriist- KGB -oli nende käsutuses.
e
elust/ 17. veebruar 2018 12:43
Kommunistid olid karjaloomad. Eesmärk olid ikkagi hüved, mida neile jagati..See, mida nimetati kommunismiks, oli rohkem vahutamine, mille tõelisest tähendusest keegi suurt aru ei saanud. Käis pidev "vaenlaste" otsimine, et ise edasi trügida. Mida kõrgemale jõudsid, seda suuremad olid hüved. Just nende hüvede nimel käis tipus armutu võitlus. Oluline oli see, et omasid suuremat seljatagust. Ka seal ametiühingus otsis see vana kommunist Venemaalt endale kambajõmme ja noored langesid nende hüvede ohvriks...
k
Kui paberites on kirjas.../ 16. veebruar 2018 19:35
Ära häma!
Kui kandidaadiaeg läbitud, siis kutsutakse büroole ja ainult seal saab sinust kommunist.
See peab aga meelde jääma - BÜROO!
e
16. veebruar 2018 19:17
l
leitud hea/ 16. veebruar 2018 19:15
Üks ekrelane kiljus siin, omal tilgad püksis,
et Nestor olla veel 1988. aastal püüdnud kommunismust päästa.
Sellele vastuseks ilmus alljärgnev hea kommentaar:
ära soga / 18:31, 16. veebr 2018
1988 aastal püüdis ikka Eestis meie kunagine kallis EKP Keskkomitee sekretär ja Eesti NSV Ülemnõukogu Presiidiumi esimees Arnold Rüütel kommunismust päästa.
Moskvale üdini ustav ENSV juht Rüütel sai isegi Kremlist Rahvaste Sõpruse ordeni ja rändpunalipu saavutuste eest ENSVs kommunismi ülesehitamisel.
Fakt, mida keegi mahasalata ei saa:
Ainult mõningad aastad enne Eesti taasiseseisvumist, nägi-kuulis terve eesti rahvas 20. veebruaril 1988 ülekantud televisioonikõnes, kuidas Moskvale üdini ustav ENSV kõige kõrgem Toompea tippkommunist meie kallis Arnold Rüütel kritiseeris Balti riikide sh Eesti küsimuse ülestõstmist USA poliitikute poolt ning väitis sirgeseljaliselt ja selgelt, et
# mingit tagasiteed kodanliku Eesti Vabariigi juurde ei ole ega saagi olema!#
ä
Ämber/ 16. veebruar 2018 19:38
Sul, nuhk, on valed andmed. Ma ei kuulu EKRE ridadesse!
v
17. veebruar 2018 12:32
Vabandust, Ämber
sa oled ikka ekrekesikute ühise trollivabriku troll
t
To:leitud hea/ 17. veebruar 2018 16:05
Ära palun rohkem enam soga kokku aja selleasemel mine naise(kui see sul on)seeliku alla ulguma,oleks kasulikum
l
leitud hea/ 17. veebruar 2018 17:11
mul naist ei olegi aga ema on. Ja siis on veel suur Leenin ning on Eiki
k
kes kus ulub?/ 18. veebruar 2018 11:37
ainult äärmuslaste trollid uluvad siin nagu näljased h u n d i d!
m
Moderaator korjas ära. / 16. veebruar 2018 19:07
Selgitasin, kuidas see parteisse astumine omal ajal ikka käis. Nii et "kogemata ". sinna küll keegi sattuda ei saanud. Aga moderaator luges sellised selgitused vist ebasoovitavateks, et ära korjati.
a
Aivo Mäesalu/ 16. veebruar 2018 19:05
Kui kunagi sm. Nestori elulooraamat üllitatakse, oleks hea pealkiri "Kogu elu muidusööja".😜

V
!!!/ 16. veebruar 2018 19:04
Vähe imelikud selgitused. Ise ma parteis kunagi olnudei ole. Minu enda "parteilise karjääri" tipuks jäi oktoobrilapseks olemine I - IV klassini.. Pioneeriks saamist õnnestus vältida, Ja komsomióli ammugi mitte siis olid mul juba omad põhimõtted. Parteist rääkimata.
Aga oli too härra-seltsimees nüüd partei liige või ainult kandidaat, enda teadmata ta selleks kuidagi saada ei saanud. Sest ka kandidaadiks saamine eeldas inimese isiklikku tahteavaldust, nimet kirjalikku avaldust. Kandidaadist partei liikmeks saamine ei käinud sugugi automaatselet Taas oli vaja isiklikku tahteavaldust ja mitte ainult seda. Toimus parteikoosolek, kus vastava isiku sobivust arutati. Kandidaat pidi aga eelnevalt hankima veel ka mitme (vist kahe, kuid vahest ka kolme) parteiliikme soovituse. Kes olid just nagu tema käändajateks parteisse või sedasi.
Päris täpselt neid nõudeid ei mäleta. Midagi räägiti koolis ühiskonnaõpetuse tunnis. Kui olin hiljem kombinaadis proletaarlane, siis meie partorg mulle kord need asjad ära seletas et mis ja kuidas. Soovitas minulgi sellele mõelda, kui ma karjääri soovin teha. Aga jutuks see kõik jäigi minul ei olnud erilist soovi.
e
Ei uskunud./ 16. veebruar 2018 18:49
Ei osanud tõesti arvata,et sm.Nestor nii vastik on.Täielik libedik ,koos oma nn.presidendiga.
A
???/ 16. veebruar 2018 19:10
Aga vahest läks ta sinna parteid seestpoolt õõnestama? Just nagu mitmed hilisemad prominendid on oma kunagist NLKP-sse kuuluvust õigustada üritanud.
k
kuna Nestor on soliidne/ 16. veebruar 2018 22:25
oma tagasihoidlikkuses, siis jättis ta tõesti mainimata, et tema ainus eesmärk parteisse astumisel oli NLKP seestpoolt pulbriks närida ja siis prügilasse vedada.
e
ekre troll/ 16. veebruar 2018 18:38
juhhei!
see on parim ja rasvasem kont, mis meile eales on ette visatud!
Aitäh, Õhtuleht!
1
18:38/ vaata sina troll/ 16. veebruar 2018 19:18
Mõnest kommunistist on saanud inimene aga sündinud ja paadunud punasest hingest ei saa kunagi inimest.
t
teine troll/ 17. veebruar 2018 12:34
veelkord juhhei!
Nüüd saame seda nestorit pureda nii, et virtuaalne vererida järel.
Juhhei!
e
Einar/ 16. veebruar 2018 18:37
milleks õelutseda, me ju kõik eestlased. Ei ole oluline mis värvi on kass kes hiiri püüab, oluline on et ta oleks kass mitte hiir. Andekamatel ongi raskem, lihtinimene ei saa sellest tihti aru. Nestor on vabariiki pikaajaliselt teeninud ja palju autasusid saanud. Ainult selle pärast vesi inimesele peale tõmmata, et teda juba nõukogude ajal märgati ja edutati on vale. Ega tema isiklikult ju kedagi ei küüditanud ega represseerinud. Ametiühing jagas ainult külmkappe, tuusikuid, autosid ja vaipu. See oli väga oluline kasulik töö, sest ametiühingu esimehest sõltus, kas defitsiitse kauba sai keegi kommunistist pugeja või rahvuslik töötaja.
a
Andres/ 16. veebruar 2018 18:48
"Nestor on vabariiki pikaajaliselt teeninud ja palju autasusid saanud." Ja-jah, Nestorile lisaks on autasusid saanud Hermann Simm ja palju teisi tublisid "eesti inimesi"
s
samas / 16. veebruar 2018 22:28
on seesama isend ka pikaajaliselt rahvale häma ajanud, tehes suured silmad kui kuulis , et ta kuulus kunagi NLKP ridadesse.
m
maamiis/ 16. veebruar 2018 19:26
miks siis natside koonduslaagri raamatupidajaid vangi pannakse? Nad ju ka lihtsalt tegid tööd!
b
Brunn/ 16. veebruar 2018 18:29
r
Räägitakse/ 16. veebruar 2018 18:16
et .. armastab siiamaani kanda salaja partjankasi
a
aga sa/ 16. veebruar 2018 19:13
mine luura ja nuusuta, ära unusta teistele siis rääkida, mis lõhn oli?
n
Nuusutasin/ 16. veebruar 2018 20:27
haiseb uriini ja pugemise järgi.
a
Aga mis/ 16. veebruar 2018 18:15
sellel perekonna kaitsmisega pistmist?
k
kas/ 16. veebruar 2018 19:14
ta on lahutatud ja vägivaldne?
s
selle uudise/ 17. veebruar 2018 12:30
tõid ju perekaitsjad välja.
o
Obune/ 16. veebruar 2018 18:02
s
see on tõsi/ 16. veebruar 2018 18:16
sest Nestoris peitub vürstlikku suursugusust, riigimehelikku julgust ja aristokraatlikku ausust.
k
Kingissepp/ 16. veebruar 2018 18:26
1
18:16-18:26/ 16. veebruar 2018 19:33
Ideeline punasots jälle trükikoja avanud, kas Nestori rahastus tuli peale juba?

t
Tubli Nestor!/ 16. veebruar 2018 17:53
Töö pärast astusid parteisse ainult need, kes ilma parteipiletita ei oleks seda kohta pidada saanud. Ükski heatasemega insener ei pidanud parteisse astuma. Kui kutsuti, siis lihtsalt ütlesid ära, et seda kollektiivi minu perre ei ole vaja. Ja oligi asi korras! Ainult nõrgad ja pugejad astusid parteisse.
p
partei/ 16. veebruar 2018 18:16
ta käis meie juures põlvili palumas
A
=Ainult nõrgad ja pugejad astusid parteisse./ 16. veebruar 2018 18:16
Ah, et siis sa tahad sellega öelda, et Ejre auesimees Arnold Rüütel oli ka nõrk ja pugeja?
Oi-oi,, ekrelane,
nüüd panid küll täiega puusse, õigemini sa tulistasid omale ja ka oma auesimehele väga räigelt kohe jalga!
h
hhh/ 16. veebruar 2018 19:04
n
nestori jutt meenutab / 16. veebruar 2018 17:51
ühe teismelise brasiilia tüdruku lugu - läks arstile , et kõht valutab aga oli hoopiski rase.
Täiseas mees laliseb , et aastaid komparteis ja tal polnud sellest aimugi ?
ä
Ämber/ 16. veebruar 2018 17:44
Spiiker püüdis kommunismust päästa veel 1988-ndal - järelikult on sotside erakond loogiline valik!
ä
ära soga/ 16. veebruar 2018 18:31
1988 aastal püüdis ikka Eestis meie kunagine kallis EKP Keskkomitee sekretär ja Eesti NSV Ülemnõukogu Presiidiumi esimees Arnold Rüütel kommunismust päästa.
Moskvale üdini ustav ENSV juht Rüütel sai isegi Kremlist Rahvaste Sõpruse ordeni ja rändpunalipu saavutuste eest ENSVs kommunismi ülesehitamisel.
Fakt, mida keegi mahasalata ei saa:
Ainult mõningad aastad enne Eesti taasiseseisvumist, nägi-kuulis terve eesti rahvas 20. veebruaril 1988 ülekantud televisioonikõnes, kuidas Moskvale üdini ustav ENSV kõige kõrgem Toompea tippkommunist meie kallis Arnold Rüütel kritiseeris Balti riikide sh Eesti küsimuse ülestõstmist USA poliitikute poolt ning väitis sirgeseljaliselt ja selgelt, et # mingit tagasiteed kodanliku Eesti Vabariigi juurde ei ole ega saagi olema!#
e
Eks ole/ 16. veebruar 2018 19:01
Rüütel ka Rüütel ka. Ainult Siim, Marju ja Laali Malt olid õiged
l
Leenin/ 16. veebruar 2018 21:39
see oli suitsukate öönestustegevusele
n
nii kuidas nad ka ei üritanud./ 16. veebruar 2018 17:40
Ei maksa jama ajada, et nad ei astunud parteise ja veel vähem nad sellest midagi ei teadnud, mul papp maadles 20 aastat selle sund parteistamisega nagu siin pilti maalitakse ja ega ikka ei vormistatud kohe kuidagi seda ära .
v
Valija/ 16. veebruar 2018 17:35
Sellise libediku jutuga ei tohiks küll olla Riigikogus spiikri toolil.Lausa valus on vaadata selliseid eestl inimesi ,kes on valmis vassima ja susserdama ainult enda heaolu nimel ,tehes nägu Eesti eest seismisest. Neid näiteid on kahjuks väga palju.
e
ei tohiks küll/ 16. veebruar 2018 17:49
aga näe on ja sina ime näppu
v
Valija/ 16. veebruar 2018 18:09
Aitähh nõuande eest. Aga peagi on valimised ja võib-olla tuleb sul midagi muud imema hakata.
m
Mati/ 16. veebruar 2018 18:35
Kõik vanad kommud on müüdavad nahad.
m
Mati/ 16. veebruar 2018 18:37
T
./ 16. veebruar 2018 16:53
Täiesti normaalne käitumine.
Kommunistliku partei liikmekandidaat, ja seejärel otse "neokommunistliku partei"--Sotsiaaldemokraatide ridadesse.
v
Vormistati!/ 16. veebruar 2018 17:18
Siis ju samas parteis, kus sm rüütel?
m
mis see Rüütel siia puutub,/ 16. veebruar 2018 17:25
j
ja siis/ 16. veebruar 2018 17:35
on senimaani kommunist, kuna pole ju välja astunud.
e
ei puutugi/ 16. veebruar 2018 17:50
sest räägitakse, et pole kunagi sinna kuulunud.
p
Punane rüütel/ 16. veebruar 2018 17:52
Aga seltsimees Ülemnõukogu esimees ju ütles, et kommuniste polnud, olid ainult vormistatud seltsimehed??? Vähemalt tipus-juhid?
r
Retro/ 16. veebruar 2018 16:40
Nestor ajab ilmselgelt udu:
Oktoobrilapseks saadi enamvähem niisama, väike märk anti ja olidki...
Pioneeriks saadi vabatahtlikult-sunniviisiliselt nt need kes pioneeriks ei astu need klassiekskursioonile ei saa...
Komsomol oli juba selline filtreerimine, sest siis vaadati inimese tausta a'la õppeedukus, nõukogulik maailmavaade jne.
...aga parteilased, kuna tegemist täiskasvanud inimestega, siis rakendus ka vastav bürokraatia täie usinusega - oli vaja avaldust, avaldusele järgnes parteipileti saamine (sageli kollektiivi ees pidulikult) ja sellele järgnesid partei liikmemaksud - see polnud kuigi suur ent toimis nõukogude ajal nagu kellavärk, jah 88ndal võis olla, et kui maksmata jätsid, siis ei juhtunudki midagi ent isikul polnud võimalik oma liikmelisusest mitteteadlik olla..
x
x/ 16. veebruar 2018 17:12
EKP Rajoonikomiteedes kus parteisse astujaid filtreeriti, oli komisjonil veel probleemiks nn teenistujate ja tööliste vahekord parteis.
Tööliste osa pidi liikmeskonnas olema püsivalt suur võrreldes asjameestega.
Seetõtu olid igatsugu juhid halvas seisus - neist said valitud seltsimehed punase pileti.
Vaid parimad potentsiaalsed "ühiskonna avangardi" likmed.
Nomenklatuurne ringkäendus on olemas iga riigikorra ajal.
t
tööline/ 17. veebruar 2018 12:35
mind küll kunagi ei sunnitud ega isegi ei tehtud ettepanekut parteisse astumiseks, aga eks aegu oli igasuguseid.
p
pekske see upitaja minema,/ 16. veebruar 2018 17:26
tootvale tööle,ehitusele,telliseid upitama.
Kaua võib?
j
jummal,jummal/ 17. veebruar 2018 15:43
ta on terve uue eesti aja kükitanud juba riigikogus ja seda riiki lihtinimese seisukohast õõnestanud.
k
Korralikku/ 16. veebruar 2018 16:37
Kägu ajab vanamees suust välja. Mõttetu tegelinski täiesti, punane, nagu 90% praegusest valitsusest.
k
kesse siis ülejäänud/ 16. veebruar 2018 16:52
10 % asjapulki ja Ametnikke on ?? NLKP pileti omanike sugulased vast.

v
Valdek/ 16. veebruar 2018 16:36
Seltsimees Nestor jätab libediku ja pugeja mulje.
j
jube tõuk,/ 16. veebruar 2018 17:28
t
Teadja/ 18. veebruar 2018 08:11
ta mitte ei jäta libediku muljet, ta ONGI libedik
v
Vana kommu/ 16. veebruar 2018 16:34
Mina ei astunud, mind vormistati parteisse. Nagu Arnogi
m
Mati/ 16. veebruar 2018 18:40
Kommud vaja tunnistada kuritegelikuks organisatsiooniks.
v
vana/ 16. veebruar 2018 16:34
kommunist õpetab nüüd poistele "jenkat"
r
16. veebruar 2018 16:34
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
saada/ 16. veebruar 2018 16:53
Brüsselisse ,nad on seda väärt
n
Nestor/ 16. veebruar 2018 16:32
Päris naljakas kui "tõsine " poliitik jääb valetamiseg vahele nagu poisike. Ja mis jama see vend veel suust välja ajab: Ei ole ei siis ega ka nüüd mõelnud mitte ühtegi halba mõtet inimestest, kes oma töö tõttu pidid nõukogude ajal parteisse kuuluma. Elsa Gretskina, Karl Vaino jne, kõik nad pidid oma töö tüttu parteisse kuuluma. Vana kommunisti tunneb juba jutust ära.
n
näägutajatele,/ 16. veebruar 2018 21:20
tundub, et kõik sõimajad siin on liiga noored, kes pole tolleaegses Nõukogude Liidus elanud, siis teadke, et nii ka oli nagu Hr.Nestor räägib. Olid kõrghariduse omandanud, tahtsid karjääri teha, aga said juhtival positsioonil töötada vaid tingimusel, et pead parteisse astuma või olema vähemalt partei liikmekandidaat, said öelda, et ma valmistun selleks, et aega venitada.
Häbi peaks teil labastel ilkujatel olema, lihtsalt jälk on lugeda. Näib et liiga lihtsat elu olete lausdemokraatias elanud. Repressioonist ei tea midagi. Mina olin tolajal vaid ühe nn. õppekombinaadi instruktor, õpetasin tööstusmasina õmblejaid välja, aga ka mulle käidi parteiga kümneid kordi peale. Kuna ma olin väike ettur, siis sain kõrvale laveerida jutuga, et lubasin astuda, aga veidi hiljem. Liikmekandidaat võis mitu aastat olla. Lõpetage see inimese mustamine, Nestor ju selgitas, et iseseisvusaeg tuli peale.
r
rüütel/ 16. veebruar 2018 16:31
selgitas lihtsalt, tema ei mäleta midagi, ju siis pandi.
a
ats/ 16. veebruar 2018 15:47
no-nähh, endine kommu ujus välja... kuigi seda oli juba kaugelt näha... aga miks mulle tundub et mees üritas seda varjata
k
Karl/ 16. veebruar 2018 15:47
Komsomoli sunniti keskkoolis kuna taheti teha komsomolide klassi. 5 õpilast ütlesid selgesõnaliselt, et nemad ei astu komsomoli ja siis need jäeti rahule. Hiljem, kui töötasin inseneri ametikohal, siis tuldi pakkuma, et kas ma ei tahaks partei liikmeks hakata. Keeldusin sellest ja ei juhtunud minuga ega töökohaga midagi. Hiljem olin veel osakonna juhataja ja automajandi juhataja ja ei olnud probleemi nende töökohtade saamisel ning ei tehtud takistust parteipileti puudumise pärast.
Tean ka direktori asetäitjaid ja peainsenere, kes ei olnud parteilased! See on praeguste libedike väide, et muidu töökohta ei saanud ja siis pidin minema parteisse Taheti minna parteisse, kuna siis oli soodsate töökohtade saamine lihtsam, majanduspättuste tegemisel oli parteiline kaitse. Ehe näide on olemas hoiukassast vanurite kontode tühjendaja pääses kriminaalkaristusest tänu Min.Nüukogu Esimehe energilise kaismisega Karl Vaino eesParteilast ei saanud kohtu alla anda, enne pidi parteist välja viskama
e
Eks / 16. veebruar 2018 16:49
nad proovivad jah nüüd vingerdada ,et sunniti ja muidu ei olnud võimalik ja muu pläma
p
paljudel / 16. veebruar 2018 17:44
juhtudel sunniti küll, mul ühe töökaaslase vend tuli temalt nõu küsima, pöpo õpetaja, öeldi, kui õppeala juhatajaks tahad, pead parteisse astuma. Mul onutütar lõpetas kunstiakadeemiat, taheti välismaale praktikale saata, ainult tingimus oli astuda komsomoli, ta ei astunud ja ei saanud väljamaale. Mina tahtsin ülikooli õigusteaduskonda astuda, aga see oli komsomoli teaduskond, ma polnud komnoor ja anti mõista, et pole mõtet siis kandideerida jne. Igal pool muidugi polnud nii range kord.
n
nh/ 16. veebruar 2018 18:08
näha, et komsomol olid sa siiski. ma pidin ilma komsomolistaatuseta insenerihariduse omandamisel korduvalt katteta lubadusi andma, et kohe hakkan komsomoli astuma ja hiljem võtsid veel grupivendadest komsomolid Ühiskondlik poliitilise arvestuse saamiseks endale vastutuse mind õigele teele juhatada ja ma lubasin ka ennast igati parandada, Kooli lõpetades pidin komsomolikomiteest saama allkirja, et komsomolimaks on makstud ja võlgu pole.Komsomoliridadest mind ei leitud, mis oli nende jaoks imelik ja võlgu ka polnud.
5 aasta pärast peale kooli lõpetamist olin mõnda aega juba jaoskonna juhataja olnud ja partorg teatas, et nüüd on aeg parteisse astuda- ametipost selline. Kostsin, et ma pole komsomolgi ja nüüd kohe parteisse. Lahkus teine vaikselt mõtliku näoga.
v
Vana mees/ 16. veebruar 2018 18:28
Karl kirjutab nii nagu asi oli ka minuga. Olin automajandi parteitu juht kaheksakümnendatel.
Mitmed alluvad ja ka mõned autojuhid olid parteilased. Kutsuti tihti küll partei koosolekutele aru andma. Oli ka piinlike momente, kus keegi parteilasest lukksepp proovis "kohta kätte näidata".
Artikli sisu on muidugi jama.

j
Jutumehed/ 16. veebruar 2018 15:46
on nad kõik. Aga teod näitavad ka midagi ! Teod ju on hallid ja udused eks ?
j
jutumees,/ 16. veebruar 2018 21:27
mis sul viga on on ja teistel siin siunajatel? Millistest hallidest ja udustest tegudest sa Nestori puhul räägid? Tahaks ka teada, lase tulla. Minu teada on ta kõik need aastad nähtavalt ja avalikult töötanud, ei saa midagi halba öelda, või on sul teisi fakte lauale lüüa, siis löö lagedale.
m
mis toimub,/ 16. veebruar 2018 21:32
modereerimisega? Tundub et kallutatud artikkel kellegi mustamishuvid on mängus? Küsisin väga viisakalt ja korrektselt Jutumehe kommijalt, et mis hallid teod need on, tahaks ka teada ja meenutasin, kuidas mind ka sunniti parteisse astuma, aga millegipärast suunati modereerimisele kõik minu spiikerit kaitsvad kommentaarid.
o
olev/ 16. veebruar 2018 15:41
Minu isa oli agranoom ja pidi ameti maha panema,et ei kuulunud parteisse.Ise töötasin töökojajuhatajana ja nõuti ka parteisse astumist kuid imekombel pääsesin
o
oleneb,/ 16. veebruar 2018 17:48
kui veendunud sundijad need olid. Inimesi oli tol ajal igasuguseid, kes aitasid kõrvale hoida, kes olid halastamatud.
o
oleneb jah/ 16. veebruar 2018 22:32
Ikka pidi küll ameti maha panema, lausa vabastati ametist sellepärast, et ei olnud nõus parteisse astuma.
Isa töötas ametikohal, kus parteiline kuuluvus oli ilmselt kohustuslik. Igaljuhul kohalikud funktsionärid esitasid Tallinnasse kaebuse isa kohta, et keeldub parteisse astumast ning tallinnast tuli vallandamiskorraldus.
ä
Ära aja pada/ 17. veebruar 2018 06:59
See sul lihtsalt lausvale! Minu pinginaaber töötas Saaremaal Lihakombinaadi peainsenerina. Tehti ettepanek astuda parteisse. Mees ei võtnud soovitust tõsiselt. Kui Karl Vaino külastas lihakombinaati (sellest oli pildid ajalehtedes), siis kohalik partorg oli kaeband Vainole, et peainsener ei ole partei liige. Vaino oli ütlend, et ei ole midagi hullu, küll ta jõuab seda teha. Ikkagi ei astunud ja lahti ka ei lastud!!!
p
?/ 16. veebruar 2018 16:42
papa Carlo, kas sina ise?
m
Mina jälle tean / 16. veebruar 2018 16:51
parteilasest agronoomi ,kes pidi joomise pärast ameti maha panema ja põllutööliseks hakkama
a
artiklit lugemata / 16. veebruar 2018 15:37
võiks öelda, et tema töökoht riigikogu spiikrina pole pärale jõudnud .
Nesteor mönuleb mugavuspoliitikuna , andmata aru endale , mida ta peab tegema !
Ei liha ei kala mees- selline amorfne mass.
3
3. Arnold/ 16. veebruar 2018 15:31
Keegi ei astunud parteisse, vaid vormistati.
t
Taat/ 16. veebruar 2018 15:28
A-le! Sunniti küll komsomoli astuma.Omal selline seik olemas.Sõjakomissariaadist öeldi,et kui astud komsomoli teenid lõunas ja kui ei astu teenid põhjas!Tuli astuda,sest põhja ei tahtnud teenima minna.Teenistus oli Sotšis,vähemalt sõna peeti!
1
1234-/ 16. veebruar 2018 17:45
Mina ei olnud komsomol ja teenisin Balti sõjaväe ringkonnas.
m
mina jälle/ 16. veebruar 2018 17:50
teenisin Saksamaal, aga polnud komsomolis, ähvardati ja sunniti küll seal niiöelda lahinguväljal õppustel, aga ei astunud.
e
ega parteisse ka kõike võetud,/ 16. veebruar 2018 17:52
paljud olid sunnitud sinna astuma,muidu isegi välismaale pole lastud.Mul oli üks sõber,kes tahtis autojuhina Sovtransavtosse tööle minna,siis esimene tingimus oli see,et pidi parteisse astuma.
Mul käis partorg oma 15 aastat kannul,kuna olin väikese allüksuse juht.Ma muidugi naljaga pooleks ütlesin alati,et ma pole veel sellist au veel ära teeninud.
Aga see Nestor on üks paras frukt küll,aeg oleks juba kinga saada aga seeneline ei luba.
j
16. veebruar 2018 15:00
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
j
Jürka/ 16. veebruar 2018 15:44
Jussike, sa oled liiga noor aru saamaks, et parteilane olemine ei tähendanud veel sugugi kommunist olemist. On hea, et eestlasi võeti sunniviisil parteisse, kuna vastasel juhul oleksid kõik juhtivad ametid olnud venelaste käes ja meist oleks kiiresti saanud venekeelne vabariik.
e
eestlane/ 16. veebruar 2018 15:58
Aus eestlane parteisse ei astunud.Kes seda tegi oli ikkagi moraalselt väärastunud
e
Endel/ 16. veebruar 2018 16:22
Jürka. ära uduta. Need nomenklatuuri ametikohad olid rahvuse järgi ära jaotatud. Oli ametikohti, kus reeglina pidi eestlane töötama, oli neid kus muulane, tavaliselt venelane. Aga tagasi Nestori juhtumi juurde tulles, seltsimees keerutab ju silmnähtavalt. Olid kommunist, maksid liikmemakse, tunnista üles, mis keerutad. Mina küll ei saa aru, miks sotsid tähistavad EW 100 aastapäeva, olid needsamad sotsid ju 1940. punavalitsuse kaasajooksikud (Neeme Ruus, Andresen, Kruus jt.) ja rahva represserijad.
a
A/ 16. veebruar 2018 16:36
Ajalugu hakkab väärastuma -`eestlasi võeti sunniviisiliselt parteisse !!?? `-eriti muidugi veel Nestorit aastal 1988 !
a
aus eestlane/ 16. veebruar 2018 16:56
mõnules juutidelt saadud päranduse otsas oma kodumaa sõjaväelaste seljataga kas Ameerikas, Austraalias või Euroopas.
Ta polnud ENSV-s okupandiks.
n
noh,nemad puhastasid geene/ 16. veebruar 2018 16:57
natsionalismist. Salli ja ole uhke
a
A / 16. veebruar 2018 14:59
Keegi ei sundinud vene ajal pioneeriks ja komsomoliks - parteilasest rääkimata ,küll oli parteituid esimehi ja direktoreid
e
Eino Taruk/ 16. veebruar 2018 15:41
Mina sain teada, et olen pioneer kui mulle öeldi, et vaja homme kalts kaasa võtta, sest on koondus. Nõuka aja lõpus ei olnud pioneeriks olemine enam populaarne, aga linnuke oli vaja kirja panna. Ja keegi "vormistas" mind tagaselja ära ;) . Käitumishinde põhjal ei oleks ma tohtinud pioneer olla nii või teisiti...
e
Eino Taruk/ 16. veebruar 2018 18:21
Ätge nüüd miinustage. Uskuge, mind võeti samal päeval "arvelt maha". Olevat olnud eksitus. ;)
j
Jürka/ 16. veebruar 2018 15:49
Sunniti ikka päris kõvasti nii pioneeriks kui komsomoli, ilma viimaseta polnud ka ülikooli pääsu. Muidugi oli erineva suhtumisega ajaperioode ja kindlasti oli ka eri kohtades erinev käitumine. Aga surmkindel on see. et parteisse taheti rohkem töölisi. Oli lausa kehtestatud kindel ja küllaltki väike protsent, kui palju võis igas parteirakukeses olla n-ö kõrgemaid ninasid, sest partei pidi oma olemuselt olema ju proletaarne.
e
Eino Taruk/ 16. veebruar 2018 16:04
No seda pioneeriks sundimist ma ei usu. Pidid head hinded olema, ja käitumishinne enam kui rahuldav. Ega kõurikud pioneeriks ei saanud, isegi kui tahtsid ;)
a
A/ 16. veebruar 2018 16:33
Muidugi ei võetud pioneeriks halbade hinnetega ja kui heade hinnetega õpilane ütles ,et vanemad ei luba ,siis oli jokk ! ( ärge nüüd kohe arvake ,et vanemad selle eest Siberi saadeti )
m
16. veebruar 2018 16:35
Meie klassis ka kõik tahtsid pioneeriks hakata ja said ka ja olid väga uhked selle üle.
m
Mis/ 16. veebruar 2018 17:27
sa valetad!Ei pidanud mingeid häid hindeid olema ja käitumishinne oli siis ühest viieni.Kui oli tavaline 3,siis said pioneeriks,sest 2 kellegile ei pandudki.Pioneeriks said ikka kõik,kes tahtsid.
e
Eino Taruk/ 16. veebruar 2018 18:25
85. aastal oli meil klassis umbes 23 õpilast, neist vaevalt kümme vist olid pioneerid. Mingit tunglemist mina ei mäleta. 88. aastal oli klassi kolmkümmend õpilast , pioneeride arvu ei tea, sest kalshtuki ei kandnud peaegu keegi. ;)
e
Eino Taruk/ 16. veebruar 2018 18:25
Ei valeta! Ja käitumishinne ei olnud number. Oli "väga hea" kunu "mitterahuldav".
s
sa siis/ 16. veebruar 2018 19:30
poisike, ei mäleta varaseimaid aegu. Siis oli teistmoodi.
p
Pastor/ 16. veebruar 2018 22:56
Vaidlen vastu pioneeriks saamise koha pealt. Meie klassis ei saanud 2 poissi justnimelt õppeedukuse pärast pioneeriks ja mina lihtsalt ei tahtnud. Ei astunud ka.
e
Eino Taruk/ 17. veebruar 2018 13:31
Just! Võib olla Stalini ajal käis teisiti, ma ei tea. Mina, kui "poisike" siin sundust ei mäleta. Pioneeriks olemine oli privileeg, hiljem ebapopulaarne privileeg.
t
to Andres/ 17. veebruar 2018 11:17
Sunniti ikka küll.Olin vene kroonus õppediviisis.Vägisi taheti komsomoli ajada.Ikka ei läinud sest ma olen Eestlane.Ka teised eesti poisid ei läinud.Peale seda sõimati meid fasistideks.Kui venelased läksid koju seersandi pagunitega siis meie saime jefreitoriks.Vot nii.Kõige hullem kui kommunist hakkab salgama oma minevikku.
n
no salaja ei võetud kedagi/ 16. veebruar 2018 14:50
aga ajupesu käis küll, kui ei olnud parteilane siis ei saanud ka juhtival kohal töötada
a
aga/ 16. veebruar 2018 15:52
Ajupesu muidugi käis, seda küll. Ometi olles tubli töötaja pääsesid sellest ja said rahulikult edasi töötada.
Nestor, minu mäletamist töötas juba ammu õnnetuses autobaasis selle juhataja Heido Kivirand.
e
Engels/ 16. veebruar 2018 16:16
Heido Kivirand oli peainsener.

e
est/ 16. veebruar 2018 14:47
Mees peaks aru andma ametlikult riigikogu, kogu rahva ees. Mitte istuma mugavalt ajakirjanikuga kohvitassi taga, võib olla ei teinud sedagi vaid laulis oma süütut laulukest läbi telefoni.
a
arvamus/ 16. veebruar 2018 14:31
Kurb, et selline punik meie parlamenti juhib
i
Iga/ 16. veebruar 2018 16:48
valitsuse ajal röhitseb soojal kohal.
k
kui tööd/ 16. veebruar 2018 18:00
ei taha teha, siis tuleb pugeda soojale kohale.
m
mis vahet,/ 16. veebruar 2018 17:59
Tippkommunist Ansip juhtis jälle valitsust, nüüd Brüsselis juhtival kohal. Teine tippkommunist ekre auesimees, esimees aga olevat kommunismi propagandist olnud, igatahes töötas vastavas osakonnas. Üks tuntud kütuseärimees oli aga ühe tehase partorg ja käskis jõulude ajal tsehhi kontoris kuuselt ehted ära võtta ja seda uutmise ajal, nüüd on miljonär.
k
Kas/ 16. veebruar 2018 19:37
Mõtled sa Kooperaatori juuti partorgi?
e
eestlane/ 16. veebruar 2018 14:23
Seltsimees Nestor on käitunud alati nagu tõeline kommunist.
t
tõeline / 16. veebruar 2018 18:01
kommunist nii ei käitu, et teeb endale sobiva pensioniseaduse, et ise saaks max. pensionit ja palka ka endale ise ei määraks.
k
kummaline/ 16. veebruar 2018 14:23
lugu, ehk aitab Nestori "paljastusi" mõista tõsiasi, et autotranspordi ja maanteetööliste ametiühingu esimees oli pikemat aega venemaaeestlane Aleksander Repp. Veteran, kes varem pidas Mererajooni täitevkomitee esimehe ametikohta. Nii et väga üheselt punaeliidinomenklatuurne ametikoht see esimehe oma.
l
Lugeja/ 16. veebruar 2018 17:50
Teil on peaaegu täpsed andmed. Too Repp oli enne ametiühingutööle suunamist veel ka Tallinna TSN Täitevkomitee esimehe asetäitja. Oma aja kohta väga kõrge positsioon (valitsusnumbriga auto, korter "kindralite majas" jt.). Kuna ta aga osutus saamatuks, saadeti ta linna juhtimiselt minema. Ametiühingute tippnomenklatuur oli otsekui NLKP pansionaat, kuhu teenekad isikud saadeti tegelikku konkreetset tööd eeldatavatest ametitest pensioni ootama. Soovite nimesid - aga palun : ENSV Ametiühingute Nõukogu esimehed Paul Neerot (tõeline käpard igal alal), Leonid Lentsman, Nikolai Johanson. Kesknõukogu sekretärid Lidia Murtazina, Roman Butel, Aleksandra Volostnõhh jne. jne. Reppi täitsaks meheks nimetades Nestor loomulikult vingerdab, ei taha omasugust maha teha. Kuid eks Nestor löö nüüd rõõmsalt nurru - Kaljulaid-Maksimovskaja maksis talle ju tänuvõla ära, annetades superkõrge riigivapi II klassi ordeni. Küllap ikka selle eest, et Nestor lasi ta salaja Toompea lossi tuua ja suutis mürgiste parteiintriigide kaudu Kadriorgu sokutada.
m
muud midagi/ 16. veebruar 2018 14:17
t
Teadjamees/ 16. veebruar 2018 14:07
Nestori mälu värskendamiseks annan temale vihje, kus asub tema parteisse vastu võtmise toimik. Võtku sellega tutvumisele kaasa ka ajakirjanik, et ei saaks jälle umbluud ajada. Nestor, sinu toimik asub Tartus Rahvusarhiivis viitekood on: ERAF 9521. EKP Tallinna Oktoobri rajooni poolt koostatud sinu isiklik toimik. Kindlasti see sisaldab omakäelisi avaldusi ja parteibürool olemist jne. Räägi ka kasvõi ükskord tõtt
Huvilised võivad kontrollida, kui otsingusse panete: AIS
t
Teadjamehele/ 16. veebruar 2018 17:56
Te paistate asja jagama. Mitte kedagi ei võetud parteisse tagaselja. Linna-või rajoonikomitee büroo ja eelnenud parteikomisjoni istungil pidi isiklikult kohal olema, ka parteipiletisse oma allkirja kirjutama. Kõik see ei saanud ühelgi juhul toimuda ilma parteisseastuja teadmata.
Ja mis veelgi olulisem - NLKPsse astujatele ei tehtud mitte mingit KGB taustakontrolli. See oli kategooriliselt keelatud, kuna KGB tegutses partei juhtimisel ja oma nina partei siseellu toppida ei tohtinud. Selle raudse reegli pani Hruštšov paika ning see kehtis NLKP lõpuni välja. Nii, et selle "veel midagi" on agar ametiühingumees lihtsalt välja mõelnud. Fakt.
m
milleks kontrollida/ 16. veebruar 2018 17:59
A/Ü esimees ja ei olnud parteilane ? Seda ei usuks isegi Jämejala autoriteet.
j
Jessauul/ 16. veebruar 2018 14:00
Väga ebameeldiv on selline keerutamine. Veel ebameeldivam on see, et inimene isegi ei häbene/kahetse kuritegelikku organisatsiooni kanditeerimist/astumist. Tänu sellistele moraalita ja põhimõtteta tüüpidele oli punastel võimalus represserida mitmekümneaasta jooksul miljoneid inimesi.
m
mask/ 16. veebruar 2018 13:54
Ammu maskid langenud. Sotsid on punased. Nõukaaja aü-tegelased ja nüüdsed aü-tegelased. Eraomandi ja isikuvabaduse jutt on ainult töölisklassi õiguste osas. See aga et oleme ise peremehed, ise vastutame, ise otsustame, see on üdini võõras. "Kõikide maade proletaarlased ühinege" on geenides!
ü
üks/ 16. veebruar 2018 18:07
a/ü tegelane on ju reformierakonnas, ei olegi sots.
ä
Ärge väänake tõde/ 16. veebruar 2018 21:27
Te püüate halba varju heita toona ühiskonnas ülipopulaarsele mehele, keda ametiühingud oma esimesel vabade valimistega kongressil ise kutsusid Eesti Ametiühingute Nõukogu esimeheks kandideerima. Senine esimees, EKP Tallinna Linnakomitee I sekretär Pedak sai kogenud mehena aru, et tal kongressil mingit šanssi ei oleks olnud ning oma kandidatuuri enam üles ei seadnud. Mees, keda te halvustada üritate, kutsus oma meeskonda ametiühingute etteotsa kõigiti progressiivseid persoone, näiteks sai tema paremaks käeks Ametiühingute nõukogu sekretärina Ülo Vooglaid. Seesama Vooglaid, kes aastate eest oli NLKPst välja heidetud iseseisvate mõtete pärast. Ametiühingute uus juht tegi selle pooleteise aastaga ära väga suure töö, ametiühingud kui "kommunismi kool" suleti ja töö sisu muutus kardinaalselt. Mees, kellest juttu, kutsuti seejärel Eesti Panga presidendiks. Toosama libedik Nestor, muide, oli üks peakorraldajaid tema läbikukutamisel viimastel presidendivalimistel, et sokutada Kadriorgu ilma mingi riigijuhtimiskogemuseta juhuslik ülbevõitu inimene, kes täna topib iga kuu taskusse sama palju rahakest kui näiteks proua Merkel ning ilmselt arvab tõsimeeli, et ta ongi meie riigipea. Sama rumal nali kui seegi, et Nestor olla tema enda teadmata NLKPsse võetud.

1
1987/ 16. veebruar 2018 13:54
olid võimul seltsimehed Vaino, Aljošin, Saul, Kijao ja teised. Seltsimees Parteikandidaat võiks otse öelda, et ei suutnud vastu panna pudrukausi kutsele. ENSV jätkumisel oleks seltsimees kindlasti saanud peagi võimaluse 2 korda aastas tribüünil istuda.
p
pildi järele otsustades/ 16. veebruar 2018 14:11
on selge, et mees oli seda NKLP sse kuulumist kuuldes lausa hämmingus !
1
1987 veel/ 16. veebruar 2018 21:24
Vaino, Ristlaan, Aljošin, Saul, Käo jt olid võimul. On aga fakt, et just sel ajal astusid NLKP-sse mõned, kes nüüd on tööl olnud EV väga vastutavates ametites, esindades EV isegi välismaal. Üks oma kaastöötajaid taga kiusanud partorg püüdis saada isegi presidendiks. Usaldatavad igal ajal ja iga võimu poolt... Mis inimesed need on.
t
Tigedik/ 16. veebruar 2018 13:51
Nii ajuvaba juttu ei oska isegi ratas kokku luuletada
m
mees pluhvib/ 16. veebruar 2018 14:05
täiesti ajuvabalt. Ei võetud parteisse selle pärast , et ei olnud pioneer . No ime , et ei jutusta veel ,kuidas ta lõi aktiivse ametiühingu põrandaaluseks tegevuseks.
a
Aga / 16. veebruar 2018 18:09
Tunne Kelam üritas ka parteisse saada, aga millegipärast ei võetud, senimaani solvunud.
l
Libe sell,/ 16. veebruar 2018 13:40
see Nestor, igast olukorrast vingerdab välja!
p
Pigem/ 16. veebruar 2018 19:26
Seda saab küll ainult äpardunud enesevabanduseks nimetada. Lausa KGB olla seganud. Sihukest iba ikka annab kokku valetada.
h
hale/ 16. veebruar 2018 13:35
1988 astuti juba ammu komparteist välja, mitte sinna e,ss,u sisse! Aga noh, ju see oli hingelähedasem kui eesti taasiseseisvumine ja ega kom,mu ju ei uskunud, et eesti saab uuesti korraks vabaks.
z
zxc/ 16. veebruar 2018 14:05
Oli ka teine samasugune 1988. aastal kommunistlikku parteisse pürginud liikmekandidaat - Mihkel Mutt.
i
Imelik/ 16. veebruar 2018 21:28
Oli veel teine humanitaar, kes astus viimasel hetkel NLKPsse, 1986, TT. See pole nali püstoliga.
s
Sisse-välja/ 16. veebruar 2018 21:26
Ei astunud keegi 1988 välja, vaid 1989 astusid esimesed.
h
hale/ 16. veebruar 2018 13:34
´88-89 astuti juba ammu komparteist välja, mitte sinna es,su sisse! Aga noh, ju see oli hingelähedasem kui eesti taasiseseisvumine ja ega kommu ju ei uskunud, et eesti saab uuesti korraks vabaks.
n
Nagu üks seestpoolt õõnestaja ,/ 16. veebruar 2018 16:46
tehase parteiboss aastal 1989 ütles - mina tean ,ei tule teil sellest välja mitte midagi ja loopis kõvasti kaikaid kodaratesse -pärast muidugi trügis isegi Kaitseliitu ülemuseks - teine kohalik õõnestaja -parteiboss lubas sügaval vene ajal sini-must -valge heisanule - kui kätte saaks ,laseks oma käega maha .Aegade muutudes ronis isegi mõneks aataks KL rühmapealikuks
n
nii see on,/ 16. veebruar 2018 18:03
ei imestagi millegipärast.
l
Luuletaja/ 16. veebruar 2018 13:33
on see mees äge. 1987 asus looma iseseisvat ametiühingut. Sellega läheks mees lausa Üleliidulisse ajalikku kui Ametiühingute süsteemi esimene lõhkuja. 1987 küll keegi enam partei liikmesust taga ei ajanud. Mees ikka perestroikast ja glasnostist on kuulnud?
m
maakas/ 16. veebruar 2018 13:31
n
Nestor on konjukturist/ 16. veebruar 2018 13:24
Tüüpvariant.Iga valitsuse ajal pudrukausi juures.Kui vaja,valetab ja kui vahele jääb,kaitseb ennast pooltõdedega ja tunnistab osaliselt süüdi.Lutsukala on talle kade,sest Nestoriga võrreldes,on ta liivapaber.
j
Joodiksots/ 16. veebruar 2018 20:49
on oma maine jäädavalt täis oksendanud, kes küll selliseid valivad.

n
Nojahh/ 16. veebruar 2018 13:23
t
Tervishoiunõunik/ 16. veebruar 2018 13:22
Nuusutagu tuulesuunda edasi,see on geenides.
a
Alar1/ 16. veebruar 2018 13:22
Nestor võiks oma punaolevikust rääkida!
q
Qwert/ 16. veebruar 2018 13:20
80-ndate lõpus põgenes NLKP ridadest ikka hulgi neid liikmeid siin Eestis, kuid oli ka karjeriste, kes tollal hoopis astusid antud partei ridadesse lootes millelegi, hiljem eitades oma soovist astuda või seal olemisest.
s
Seesam Une/ 16. veebruar 2018 13:17
k
keskharidust pole/ 16. veebruar 2018 14:06
k
Kord reetnud/ 16. veebruar 2018 21:18
oma rahvast, reedab kindlasti veel.
i
Indrek2/ 16. veebruar 2018 13:16
Oh sa vaeseke, lausa salaja võeti parteisse.
a
A / 16. veebruar 2018 15:02
Ainukesena võeti vabatahtlikult -sunniviisi oktoobrilapseks
k
kogu lugu uuesti/ 16. veebruar 2018 17:57
kuna vetšorka punatsensor eemaldas selles, siis uuesti-
sm. nestori astumine justnimelt 1987/88 punaparteisse näitab ilmselgelt, et seltsimehel oli tungiv soov veel viimasel hetkel kommarihüvesid nautida!!
sel ajal oli juba sinimustvalge välja toodud, käis nn perstroika ja eesti riik terendas silme ees, aga sm. njestor tahtis ikka komparteisse!
t
Tom (uskumatu) / 16. veebruar 2018 13:16
Ei usu libedikke, eriti eks kommunistist uussotsialisti, no mitte ei usu.
v
Vihkan/ 16. veebruar 2018 21:59
okupantide käsilasi, tuleb tasumise tund.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee