Õnnetuspaik. (AFP / Scanpix)

Venemaal 71 inimelu nõudnud lennuõnnetuse põhjus pole veel sajaprotsendiliselt teada, kuid on tõenäoline, et jäätunud tehnika võis osaliselt rikki minna ning piloote eksitada, vahendab BBC. Piloodid ei lülitanud näidikute soojendust enne õhkutõusmist sisse.

Kinnikülmunud näidikud näitasid kummalegi piloodile erinevaid numbreid. Associated Press vahendab, et üks näidik näitas üldse nullkiirust. Valed kiirusnäidud ilmusid ekraanile kõigest kaks ja pool minutit pärast õhkutõusmist. Lendurid lülitasid autopiloodi välja ning lennuki kiirus hakkas järsult langema, kuni lennuk maha kukkus.

Vene võimude sõnul oli Saratov Airlinesi lennuk An–148 veel õhus olemise ajal terve, kõik purustused tekkisid kokkupõrkel maaga. Lennuki pardal olnud 65 reisijat ja kuus meeskonnaliiget hukkusid. Lennuki kapten oli kogenud lendur. Õnnetus juhtus nii järsku, et lennuki meeskond ei jõudnud isegi raadio teel probleemist teada anda.

Jaga artiklit

31 kommentaari

M
Mx35  /   07:20, 14. veebr 2018
Nii tahab vene meedia näidata... Ilma tingimused polnud ju sellised et see jäätuks.. Teised lennukid? Mäletate MH17 lennuki häma.. seega tõde on kusagil mujal...
L
Lonni  /   23:23, 13. veebr 2018
Et kogenud lendur ei lülitanud kiirusanduri soojendust sisse? Kuidagi liiga lihtne selgitus. Ja ühes artiklis on küll öeldud, et lendur teatas juhtimiskeskusele tehnilistest probleemidest lennukis ning palus hädamaandumiseks luba lähimal lennuväljal.
Hiljaaegu Moskvast Eestisse lennates töödeldi enne starti lennukit jäätumisvastase lahusega. Siis kui reisijad juba lennukis olid.

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis