Eesti uudised

EKSPERIMENT: kuidas pääseda eluga läbi jää vette vajunud autost?

ÕL VIDEO | Surm silme ees: vesi tuhiseb autosse, kas pääsen õigeaegselt?

Liis Vaksmann | Video: Alar Truu, 12. veebruar 2018, 17:15

17 KOMMENTAARI

h
Harjuta või ära harjuta.../ 13. veebruar 2018, 13:46
p
pläma/ 13. veebruar 2018, 06:45
tähtis on vee all silmad lahti hoida ja uppuma hakkamisel kohe oma tehtavad liigutused ette möelda
f
Fataalne/ 13. veebruar 2018, 01:03
Ühesõnaga, videot vaadates - reaalses, oluliselt karmimas olukorras, oleks kõik katsed uppumisega lõppenud. Seda enam, et inimesel on uppumisel ainult üks "katse" - kaks korda järjest uppuda ei saa.
t
tsensuur/ 12. veebruar 2018, 22:14
Kõik kommentaarid, kus taunitakse sellise vajaliku artikli lugemise eest raha väljapressimist, kustutatakse...
n
nu/ 12. veebruar 2018, 23:04
ju siis neid "maksejõuetuid" pole vaja
p
Peter/ 12. veebruar 2018, 21:23
Sellised katsed on suhteliselt mõttetud, kuna seal puudub paanika- ja šokiefekt. Sa juba tead ette, et nüüd hakkab "auto" vajuma, nüüd hingad kopsud ilusasti õhku täis ja siis kenasti liugled sealt "autost" välja. Isegi ust vist ei avatud videos, pool keret oli lihtsalt lahtine. Ilus ja puhas, valgustatud ruum, piisavalt soe vesi, tuukrid ümberringi julgestamas, "kallas" ehk basseiniserv 3 meetri kaugusel.
Reaalselt aga - keset merd, jääkülm vesi, pimedus, paanika, uksed ei avane.. Hea on rääkida, et keri aken lahti - millisel autol veel akanaid keritakse? Mõnel uunikumil..Ja jalaga sa autol ukseklaasi katki ei löö.
Või et oota, kuni salong on vett täis, rõhk ühtlustunud, siis ava uks ja mine rahulikult autost välja.. Mida sa jõuad paanikas mõelda või kalkuleerida, jääkülm vesi ja pimedus..
s
Soe basseinivesi on midagi muud, kui jääkülm merevesi/ 13. veebruar 2018, 00:07
Lisaks tabab igat inimest külma vee šokk, mis paneb inimese reflektoorselt hingeldama ja sellest tingitult upuvad enamik jääkülma vette üle pea vajunud inimesed, kuna tõmbavad kopsud vett täis.
J
.../ 13. veebruar 2018, 07:53
Jääle sõites siiski ei tohiks jää murdumine üllatus olla ja võiks kogu aeg valvel olla ning aknad lahti hoida. Muidugi teoorias on kõik lihtsam, aga seegi asi kui inimene on teadlik, kuidas mingis olukorras tegutseda. Päris tihti on ju hädaolukordades lapsed väga tublid tegutsejad. Kuigi koolis vaid teooriat õppinud, meenub see neile kriitilises olukorras momentselt.
m
Miks mõttetud/ 13. veebruar 2018, 09:08
hetkel on ajakirjanik oma autost pääsemise tõenäosust tõstnud kordades, kuna ta on antud situatsiooni läbi mänginud.
Vbla peaks autokooli lõpetajad läbima lisaks libedakoolitusele veel üle katuse käimise simulaatori ja turvavöö kasulikkuse simulaatori (automessidel on neid saanud ikka vahel proovida). Ning lisaks ka vette sattunud autost pääsemise katse - vbla siis ei kisuks enam männikule krossitama, kui saadakse aru, et välja pääsemise tõenäosus on s'tt, kui põhja peale kandma ei jää....
PS. rootsis on lastele koolis jääauku kukkumise koolitus - koos riietega "kukud" sisse ja siis pead välja saama sealt. linnakoolide kohta ei tea, aga ühes järveäärses väikekoolis on. sõbranna laps käis "vettimas" seal.
t
to miks mõttetud/ 13. veebruar 2018, 20:42
Sellepärast mõttetu, et see ei ühti reaalse olukorraga. Ajakirjanik ei tõstnud oma pääsemise tõenäosust kindlasti mitte "kordades" - teoorias, soojas vees ja valgustatud ruumis on kõik väga ilus ja lahe (ajakirjanik siiski "uppus" isegi sellistes ideaalsetes tingimustes esimene kord. "Uppus" ka teist korda, mis näitab, et esimene katse ei tõstnud tema pääsemislootust karvavõrragi. Kolmas kord tehti asi juba nii lihtsaks, et punkt ikka kirja saada. Oleks aga kolmandaks katseks basseinis tuled kustutatud - milline oleks olnud tulemus?
Kui päriselus sa läbi jää vajud, siis on sinu tegutsemisaeg mitu korda lühem (tingituna külmast veest), palju raskem (pime(!), šokk, paanika) ja palju keerulisem (puudub eelnev juhendamine ja uppumiseks rahulikult valmistumine).
Elik: kui sul veab ja on kiire reaktsioon, tugev tervis ja hea loogika, siis pääsed sa ka ilma treeninguta. Mina näiteks pole kunagi läbinud libedasõidukoolitust, aga kui mu auto pära kord libedal teel ühes kurvis kiirusel 100 km/h käest hakkas minema, siis lihtsalt puhtloogiliselt tuletades, kiire reaktsiooniga, gaasi lisamise (esivedu) ja rooli kiirete liigutustega vastavalt saba vänderdamisele, pääsesingi ainult vänderdava auto taguotsaga, kuniks auto jälle joonele sain. Kui aga reaktsioonikiirust ei ole ja inimest tabab šokk ja ehmatus (sest reaalne elu on midagi muud kui turvaline platsisõit), siis ei aita ka libedasõidukoolitus - autojuht litsub piduri põhja ja loodab, et ehk tal veab..
a
12. veebruar 2018, 20:22
aga see info on ju rahva eest varjatud
k
kunagine saareelanik/ 12. veebruar 2018, 18:55
Omal ajal palju kordi üle jää sõidetud. Ka siis, kui mereteee ei olnud ametlikult avatud. Praegu mõtlen sellele kõhedusega ja tunnen siirast rõõmu, et enam pole vaja selliseid sõite teha.
m
Muhv/ 12. veebruar 2018, 18:13
Millest sa aru pole saanud? Kui rattad vajuvad läbi ja auto jääb põhja peale, siis põgene uksest. Kui vajub müraki vette, siis uks enam ei avane, aga keri ruttu aken alla, roni sealt või oota mil auto on peaaegu veega täitunud ja proovi siis ust avada. Vee all autost väljudes ära väga kaugele end lükka, siis satud jää alla.

e
12. veebruar 2018, 17:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
möga/ 12. veebruar 2018, 18:02
kõige suurem viga on, et blogspotcommidele üldse juhilube antakse . Käi jala mitte ära lenda autoga !
v
Vabandust/ 12. veebruar 2018, 17:35
Kas vesi on mingi anum või veekogu?
Veepõhja?
Samuti ei näinud jääd kuskil.
k
12. veebruar 2018, 17:25
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
ahhaa/ 12. veebruar 2018, 17:54
Mitu korda elus sul seda vaja on läinud? Parem õpi elustamist.
a
aga/ 12. veebruar 2018, 17:59
Tee siis ise tasuta ajalehte või kirjuta artikleid. Kes sind keelab?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee