Eesti uudised

Avalda arvamust!

AVALDA ARVAMUST | Haridusminister Reps: kas poleks ehk aeg õpilaste kodutööd kaotada?

Denes Kattago, 10. veebruar 2018, 13:46

205 KOMMENTAARI

k
Kerli/ 6. oktoober 2018, 01:19
Ma pole lapsevanemana nõus raamatuid kaotama. Arulage on mõelda, et laps hakkab tahvelarvutiga läbima õppeprogrammi. Kool on asutus, kus laps peaks omandama haridust, mitte nutisõltuvust! Näen kurja vaeva, et igapäevaselt vähendada virtuaal tarbimist suurema lapse pealt, nüüd siis väiksem kooli minemas ja jälle sama probleem. Lähme külla või välja, ikka ninapidi ekraanis. Ma saan aru, et nii on mugav, 6-7 tundi päevas pole normaalne kasutada tahvelarvutit, lisame veel juurde aja mobiiltelefonis ja tv vaatamise jne. Nüüd saan aru kui kasvatajad ütlevad, et tänapäeva lapsed ei oska nina enam nuusata...aga selle eest oskavad lapsed näppu vedada mööda ekraani. Aa ja raamatud on sellepärast rasked, et toodetakse puhtast tselluloosist. Tere tulemast nutiajastu, nii kõnniteel, maanteel, sööklas, poes, koolis jne... Kas proua Reps mõistab, selle otsuse tagajärgi? Vist mitte.... Tulevad pimedad täiskasvanud, kes ei kuule ei näe ja tööd ei tee, sest juba varases nooruses on koolitatud neid sõltlasteks!
k
Kalev/ 14. veebruar 2018, 08:01
Kaotada haridussüsteem üldse ja kodus teha koolitööd !
d
djaval/ 12. veebruar 2018, 18:16
Lõpukirjandi kirjavead , kodutööde ärajätmine, killuke siit killuke sealt... Mille pagana pärast seda koolisüsteemi üldse üleval pidada. Lapse sünni juures võiks lapsevanem(ad) teada anda millise haridustaseme paberi laps peaks saama ja kogu asi oleks lihtne ja selge.
m
Mihkel/ 12. veebruar 2018, 14:19
Oleme koolis kogu aeg pidanud kodutöid tegema.
Vahel anti ikka väga palju õppida.
Kas päris ära kaotada... ei oska öelda. Suurkoolis vaja palju iseseisvat tööd teha..
Kui, siis väiksematel vast..
k
Kas/ 12. veebruar 2018, 11:58
poleks aeg ka ilmatusuured koolikotid kaotada.Üks tuttav ütles,et nägi koolikotti millel jalad all.Pärast selgus,et kott oli nii suur,et laps ei paistnud selle tagant väljagi.
l
leo/ 12. veebruar 2018, 10:43
Vanade roomlaste ütlus: Kesoskab,see teeb, kes ei oska, see õpetab ja kes isegi õpetada ei oska, see õpetab, kuidas peab õpetama
k
klassiühiskonna sünd -/ 12. veebruar 2018, 00:50
- polegi vaja tekitada liigset konkurentsi!
t
Täiega taandareng/ 11. veebruar 2018, 22:58
ühiskonnas.Tugevaks ja targaks saab koormust suurendades.Nii toodamegi lumehelbekesi.Kehtib ka koolikotiraskuse paanika kohta

m
mida/ 11. veebruar 2018, 21:01
nad siis kodus tegema hakkavad - ega ometi ema aitama kodustes töödes?!
m
Mõistev/ 11. veebruar 2018, 19:41
Repsi arvamust pole põhjust tõsiselt võtta. Valimiste eel pole nii ilmetul inimesel muud võimalust pildil olla, kui tulla välja idiootlike avalduste või arvamustega. Ja nagu iga üks teab, haarab meedia nendest kohe kinni. Huvitav oleks teada, mida arvab õpetajaskond oma ministri sellisest "geniaalsest ideest"?
m
meitene/ 11. veebruar 2018, 18:32
Ja kui viibki Lätti kooli, inimesed seal mõistvamad ja läti haridusmaastik on kordi tugevam.
m
Muidugi/ 11. veebruar 2018, 17:49
Muidugi tuleks ära kaotada las lapsed joovad, seksivad pargipinkide peal, kauplustes ja bussis. Kõik tuleb taandarengule teha. Venemaa sisse marsib ja vägistama asub!
k
Kat/ 11. veebruar 2018, 14:24
Elagu minister! Kodutöid antakse nii palju,et õpime lapsega iga päev kella kümneni.Selleks,et oleksid neljad-viied peab poole ööni õppima-see ei ole normaalne. Lõpuks ometi on ametis tark minister.
m
mikk/ 11. veebruar 2018, 16:46
Olete mölemad ilmselgelt alaarenenud.
m
mikk/ 11. veebruar 2018, 17:09
Kui peate kahekesi öppima poole ööni, siis olete juba paar aastat tagasi oma haridustee maksimumi saavutanud. Pole mingit mötet rohkem koolipinki poleerida - aeg leida möni lihtsam amet.
h
Hea nõu kulla väärt/ 11. veebruar 2018, 17:50
Võta nutitelefoni ära ja arvuti juhtneid tõmba seinast välja, küll näed kui palju aega siis õpimisele kulub
m
11. veebruar 2018, 17:51
Miks peavad kõik hinded olema neljad-vied?
m
Muigega/ 11. veebruar 2018, 18:21
Kui nii hilja peale jääb koolitükkide tegemine kodus, ja veel kahe peale, siis on midagi kõrvade vahel viga. Ehk ulub tuul seal?
p
Priit/ 11. veebruar 2018, 21:20
Kõrvade vahel on just neil korras. Kes aga sellist jama, mida koolis õpetatakse omandab kergelt, sellel pole kõrvade vahel kõik korras. Kõige hullem on see, et need inimesed ei saa sellest lihtsalt aru.
a
aga mis kell õppima hakkate? / 11. veebruar 2018, 18:22
Kool lõpeb tunduvalt varem.
m
midagi/ 11. veebruar 2018, 14:16
ju võiks ja peakski muutuma,kuid kuidas ja mis see oleks õigem on katseeksitus meetodil läbiv teema.Kindlasti võiksid õpilaste koolikotid tunduvalt kergemad olla,kui hetkel on.Samas võiks ju koolis olla teine ports õpikuid nagu mingil ajal oli,siis ka lastel kotid kergemad.Kodutöödega nüüd selline lugu,et võiks natukene rahulikumalt ja jagatumalt olla,kuna tihtilugu on ühes õppepäevas päris mitu kontrolltööd.See vajaks korrigeerimist,et ei tekiks peavalusid ja kurnatust.
õ
õppur/ 11. veebruar 2018, 16:57
No kontrolltöid polegi nii palju, et neid igaks päevaks lausa mitu jagub. See on nüüd küll üle pingutatud süüdistus. Lapsevanem ehk peab tunnikontrolle ka kontrolltöödeks. Need on ikka päris erinevad asjad, ei tasu segi ajada.
1
16;57/ 11. veebruar 2018, 17:15
Ei ole ülepingutatud,kuna tihtilugu juhtub kaks ja vahest kolm kontrolltööd ühe õppepäeva sisse.Nn.inglise keele suur kontrolltöö,matemaatika kontrolltöö ja siis kas bioloogia või eesti keel.Juhtub ja päris mitu korda.See ei olegi mingi süüdistus,kuid pärast pingutust on nats kehva olla.Tunnikontroll on aga hoopis teine teema ja seda võib kasvõi iga tund teha,et arusaada tunnist omandatud oskust.
õ
Õpilane/ 11. veebruar 2018, 11:52
Esimene kommentaar lükati pisut vale teema alla, eks üritan nüüd siis uuesti. Käin 9. klassis ja olen seda meelt, et kodutööd peaksid alles jääma. Need õpetavad peale õppeainete ka ajaplaneerimist, kohusetunnet ning valmistavad pisut tulevikuks ette. Ei mõista, mida teevad vatiteki sees kasvatatud õpilased gümnaasiumis või kuidas saadakse täiskasvanuna tööl hakkama. Kodutööd aitavad õpilastel kodus teemat üle korrata, et õpetaja ei peaks JÄLLE kõigega uuesti järgmises tunnis otsast peale hakkama. Õpilased, vähem virisemist ja rohkem tegutsemist!
õ
11. veebruar 2018, 14:29
Õpitu ei kinnistu mitte hirmuga kodutöid vehkides vaid une ajal. Oma kooliajast tean neid, kellel õppimine venis öösse, sest koormus oli suur ja osa õpetajaid vuristasid klassis piku teksti lugeda, mitte ei tegelenud õpetamisega, õpetamine oli vanemate asi.
k
11. veebruar 2018, 17:54
Kui asi on nii lihtne, miks siis ei kinnistu, paljud järgmisel päeval on sama targad kui eile
m
Melle/ 11. veebruar 2018, 15:21
Aitäh selle asjaliku kommentaari eest!
e
Elukutseline Setu/ 11. veebruar 2018, 11:09
Kui ülikooli saab astuda ilma keskkooli tunnistuseta, siis milleks alg/põhikoolis kodutööd. Kui läks juba üldise kirjaoskuse likvideerimiseks, siis pange ikka täiega.
t
to elukutseline/ 11. veebruar 2018, 12:19
kui artikli sisust aru ei saa,siis ei maksa sõna võtta!
i
11. veebruar 2018, 14:17
Igasugune iseseisva õppimise ja tööharjumuse lahjendamine viib meid sammuksese lähemale kirjaoskamattusele ja mõtlemisvõimetusele. Muudame aga kooli teenusasutuseks ja õpetaja teenindajaks. Meil on tasahilju ju selliseid nn. reforme tehtud. Tulemused on esialgu sellised, et kõrgkooli tulevad lapsed on oma oskustelt ja arengult 5 klassi tasemel .
k
11. veebruar 2018, 14:35
Kool on juba teenindusasutus ja esikohal on alaealiste järelvalve. Kui palju koolis õpitakse on juba ammu teisejärguline.
p
Priit/ 11. veebruar 2018, 12:22
Nimeta ülikool, kuhu saab ilma keskhariduseta ?
k
11. veebruar 2018, 14:35
Kannata, kõik muutub väga kiiresti.
e
11. veebruar 2018, 17:55
Et ülikoolis oleksid suuteline antud iseseisva tööd ära teha

m
11. veebruar 2018, 11:00
Minul oli juhtum selline kui enesekaitse programmis osalesin koolis! Kus peale tundi treener õpetaja siis ütles et see olgu sulle koduseks tööks kui paar kurja sinule kurja tahab teha. Oligi nii kui seadsin koolis koju ja õpetaja andud kodused tööd pidasid mulle väga õpetlikuks kui üks vant nathtis minult kommiraha võtta.
e
ei/ 11. veebruar 2018, 10:45
Kindel ei - õpilane peakski siis kooli jääma - "internaati", kus oleks ööpäevane õpetaja - järelaitaja.
Muidugi Reps keelaks ka poisi-tüdruku nimetamise - jääks sooneutraalne "ONO".
p
Priit/ 11. veebruar 2018, 09:58
Lahendus on tegelikult koormust vähendada, vähendada ka mõttetuste õpetamist, see on vaimne vägivald ! Inimene tahab kooli lõpetada kähku, et minna õppima oma eriala, paljud seda ei saa, kuna mingi mõttetu jama on ees, keskkooli lõpetamine tundub ulmelisena, paljudele jääbki see võimatuks ! Üks lause loost : "Igal juhul ei tohiks kannatada õpilaste teadmiste tase" Haa haa, hea nali. Ma õpin telekast päevaga rohkem, kui koolis poole aastaga ! Mõelge nüüd peaga ka, mida te lasete õpetada koolis, kas seda kõike on ikka vaja ja kas selle jama asemel ei võiks õpetada lastele midagi kasulikku ?!
m
11. veebruar 2018, 14:38
p
Priit/ 11. veebruar 2018, 21:15
Kohe näha, etvaatad vist ainult korra nädalas telerit ja siis ka mingit jama.
i
Ilma/ 12. veebruar 2018, 10:24
õppimiseta Sa ei tegi, mis Sind huvitada võiks või millega edasises elus tegelda tahaks. Selleks tulebki ennast tüüdata "igasuguse jamaga", et seda teada saada!
k
11. veebruar 2018, 09:18
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kuule kle.../ 11. veebruar 2018, 09:54
Tee ise algust ja käi õppekavad üle ning eemalda "saast". Aga tundub, et siis ehk ei jää enam ühtki tarkust ainekavadesse alles, sest mõne jaoks on kõik saast, mis teda ei huvita.
p
Priit/ 11. veebruar 2018, 10:01
to kle : Õige ! Rõõm näha, et ma pole veel üksi jäänud. Veel jah, sest kool toodab roboteid ja inimesi kes ise loominguliselt mõelda suudaksid, lihtsalt varsti enam pole. Aitäh ** kool !
K
.../ 11. veebruar 2018, 08:51
Kas Repsile käib laste kodune õppetöö korraldamine ja õppimine yle jõu.?Lastele koduste tööde olemasolu on.vajalik
k
koduste tööde vajalikkusest/ 11. veebruar 2018, 12:22
kui koju antakse õppida viiest ainest ja järgmisel päeval on veel 2 kontrolltööd,siis selle õppimiseks kulub kodus vähemalt 4-5 tundi,see võib erinevate koolide puhul erinev olla,aga midagi on väga valesti!
v
11. veebruar 2018, 14:47
Valesti ongi see, et kodutööd võimaldavad õpetajatel õpetamisest viilida, vuristada klassis ette ja paarile nunnukesele veel midagi sosinal seletada ja ülejäänud saagu ise hakkama! Isegi seda nad ei tunnista, et kui ikkagi 70% klassist saavad kontrolltöö kahe siis on probleem õpetamises.
r
11. veebruar 2018, 14:43
Repsi võsukestele ei ole riik palganud piisavalt õpetajad, kes vanemae asemel laste igapäevaste koolitükkide õpetamist läbi viiks. 2 lapse kodus üleõpetamisega sain ma küll hakkama, aga 5 lapsega muutub asi juba puht füüsiliselt võimatuks.
K
// 11. veebruar 2018, 07:04
Kõik olgu võrdsed? Mis siis kooli eesmärk peaks olema?
Väikeses koolis , väikeses klassis on asi lihtsam ja kergem lapsi ohjata. Aga suuremates koolides peaks olema valikuvõimalus klassi koosseisu valida lastele, kes on orienteeritud õppimisele, töö tegemisele, võimekusele. Ja on ju küllalt neid, kes lihtsalt KÄIVAD koolis, veedavad lapsepõlve, nendele olgu selleks ka oma võimalus aeg siiski kasulikult ära veeta ja saada tunnistus, et nad on koolis oma aja veetnud. Miski siiski ka neile külge ju jääb.
Kui lapsele on õppimine tapvalt raske, kui vanemad tahaksid, et laps oleks pärast kooli vaba õppimisest, lugemisest, siis nende jaoks peak olem asee võimalus. Ega pole vaja lapsi ja vanemaid vägisi tööle panna. Oma elu elavad ära nii need kui teised.
m
11. veebruar 2018, 14:48
Mina alustasin klassis, kus oli 42 õpilast, eriklass, suured koormused. 36 lõpetas keskkooli samas klassis. Mingit läbivedamist ei tuntud.
m
mari/ 11. veebruar 2018, 06:35
Ma ei kujuta ette, kuidas. Kui klassiruumis valitseks absoluutne kord ja vaikus, siis ehk võiks selline asi kuidagi kõne alla tulla. Aga see eeldaks kooli korras täiesti uut taset. Käitumishäiretega lapsed tuleks normaalsetest eraldada. Tänapäeval on õpetaja ju tihti pigem psühholoog kui aine andja. Ülesandeid ehk vähem anda?
t
täiesti nõus/ 11. veebruar 2018, 12:22
Eesti kool on teelahkmel-kas suur koormus, edu testides ja kurnatud õpilased ja õpetajad või tõeline tulevikku suunatud kool. Kui koduste tööde kaotamine on seotud kaasava kooli põhimõttega, võib kaasneda karuteene akadeemiliselt võimekamatele. Aga kindlasti tuleb korrastada õppevahendite-õpikute, töövihikute jms turg. Koolid on sageli sunnitud tellima kalli raha eest õppevahendeid, mis reaalses elus ei toimi, aga eelnevalt katsetada ei saa.
e
11. veebruar 2018, 14:50
Erivajadused on nii või teisiti eraldi teema, selega tuleb eraldi tegeleda ja miks mitte peale tunde huviringides?
v
Väga õige jutt/ 11. veebruar 2018, 06:18
Mailis Repsilt, arukas, lapsi arvestav,lapsed on niigi üle koormatud.Aitäh Mails, tehke see teoks,
õ
õigele jutule/ 11. veebruar 2018, 12:25
on ainult kiitust avaldada,teisiti mõtlejad on need,kelle lapsed veel koolis ei käi või on selle lõpetanud.Koduste ülesannete koormus on nii suur,et paljud on loobunud trennidest,sest aega lihtsalt üle ei jää!

t
tean õpilast,/ 10. veebruar 2018, 22:13
kes on tema pere sõnul tugevas koolistressis. Laps käib 4 korda nädalas trennis+võistlused, muusikakoolis viimases klassis. Mõnest huviringist on laps õnneks juba ära tulnud. Ja nüüd küsin -no milles see kool süüdi on? Miks peab latti langetama just kool? Samuti on jutt intensiivsest 7-8-tunnisest koolipäevast müüt, vähemalt tavakoolides.
Eesti koolis oleks vaja tõelist ainetevahelist lõimumist, reaalseid tulevikku suunatud ainekavasid, õpetajatele mõistlikku koormusnormi, uut põlvkonda õpetajaid ja samas ei tohi ära unustada põhiväärtuste kujundamist. Kui laps ei õpi pingutama ja töötama põhikoolis, on seda keeruline teha hiljem.
m
Max / 10. veebruar 2018, 21:45
Hakkab tunduma,et Reps on nn.sünnitustest nats haiglaseks jäänud.Igasugused nn.idiootsused hariduses.Nüüd nn.kodutööd. Varsti ei olegi mõtet vist õppida.Tont.Kodutööd ongi selleks,et õppida .Kooli nn.lärmakusest nn.eemal.See on süvenemine.Õppimine.Reps.Mine koju.
O
.../ 10. veebruar 2018, 23:10
On mitmeid riike ,kus kodutöid ei jäeta ja kooli õppekavas sees isegi alglassides käia reaalsetel töökohtadel praktikal/abiks/aitamas. Kodus on vaba aeg aeg ja punkt või muud tegevused. Parem igatahes kui õhtu otsa kodutöid teha. Muidugi kontrolltöödeks ja asjaga süvitsi minnes tuleb ikkagi kodus õpitu üle vaadata ja lisaks lugeda.
m
ma tean ka neid/ 11. veebruar 2018, 01:28
rumalakesi mitmetes riikides.
n
näiteks/ 11. veebruar 2018, 09:35
Austrias, köik väga lapsesöbralik, algkoolis ei tohi hindeid panna, tekitavat stressi. Istuma jätmine on inimöiguse rikkumine jne. Eesti möödupuu järgi pöhikooli löpetaja vanuses on 1/4 praktiliselt kirjaoskamatud. Aga stressivaba elu lastel. Valik on sinu!
j
11. veebruar 2018, 17:58
Ja jah, ja koolivaheaeg suvel 1 kuu
m
Meie varandus on aju/ 11. veebruar 2018, 17:59
Eks puuviljakoristajaid seal on hädasti vaja
v
Vaheaeg/ 12. veebruar 2018, 16:55
suvel 8 nädalat ja pikemad vaheajad aasta jooksul ning lühemad koolipäevad
t
Töökad/ 10. veebruar 2018, 20:49
ja seega targad lapsed õpivadki koolis palju selgeks, aga nüüdsel ajal on ju kõik ühes klassis, ka laisklejad, kes ei viitsi õppida ja õpetaja töö ja vaev kulub rohkem neile, seega need õpilased hoiavad töötegemist koolis kinni ja sellega ka targemad kannatavad.
l
11. veebruar 2018, 14:56
Laps oma olemuselt ei ole laisk, kui lapsel puudub uudishimu ja motivatsioon siis tuleb nende probleemide sisuga tegeleda, lapse laisaks sõimamine ei aita teda kuidagi vaid teeb veel rohkem halba.
e
ehk paneks/ 10. veebruar 2018, 19:22
kõigepealt ministeeriumi koos satelliitasutustest isehakanud "kubjastega" kinni, veendumaks nende vajalikkuses? Mis viga reformida, selle eest ise mingitki vastutust võtmata. Vabadus on tunnetatud paratamatus - kui noortel kohustusi pole, pole õigusigi, millest need peaksid tulema. Mõtlemiseks üsna rohkearvulistele vegeteerijatele, päeva surnuks lööjatele: riigi elik maksumaksja poolt söök, katus pea kohal, bussisõitki... Tasuta lõunaid ei ole, püsiprobleemiks on juba kujunenud ühiskonna järkusuutlikkus.
m
Mati / 10. veebruar 2018, 19:15
Kordaks seda väärt mõtet. Kaotaks üldse koolid ära. Ülejääva raha jaotame pensionäridele. Ja ministreidki ning ametnikke on vähem vaja.
j
Ja miks pensionäridele ?/ 10. veebruar 2018, 19:36
Repsi ema-isa peaksid oma kooliraha kõik tagasi maksma? Või viib tema omad lapsed Läti kooli ?
r
REPS - LÕPETAGE JUBA ÄRA.......!/ 10. veebruar 2018, 19:50
Andke LÕPUTUNNISTUSED õpilastele kätte ILMA õppimata...!
Kas Haridusministeerium püüab VEEL nõrgendada ja ALAVÄÄRISTADA haridust..?
Kas ministeeriumis on tööl ALGHARIDUSEGA ja ABIKOOLI haridusega inimesed...?
LÕPETAGE ÄRA SEE EESTI KEELE JA HARIDUSE KALLAL URGITSEMINE, JOBUD!
m
Mõistan sind/ 10. veebruar 2018, 21:23
Ministri lol.lus lihtsalt ajab röökima.
l
10. veebruar 2018, 18:58
Looduses elamiseks on vaja rohkem teadmisi kui metrapolis.
m
10. veebruar 2018, 19:49
Mis asi see metr a pol on ?
s
see/ 10. veebruar 2018, 22:51
on pool meetrit
kodutööde tegemata jätmine ja ilma keskkhariduseta ülikooli. Siis nii lähebki.
h
11. veebruar 2018, 18:02
Huvitav, kas poolikud laused ja kirjamärkide, suurte algustähtede eiramine on ülikooli standart?
e
eesti keel/ 11. veebruar 2018, 23:00
standart - ruudukujuline lipp
standard - kvaliteedi või nõuete kogum
m
mida veel/ 10. veebruar 2018, 18:57
lastel pole niigi midagi teha .siis jääb kogu vaba aeg hulkumisele ja pättustele.
õ
11. veebruar 2018, 15:02
Õpeta oma laps sisukalt oma aega veetma, kas see ei ole vanema kohus?

ä
10. veebruar 2018, 18:56
äkki teeb kangelasema
sm. Reps veel targema ettepaneku - kõik koolid sulgeda?
l
11. veebruar 2018, 15:02
Lastehoidu on nii või teisiti tarvis, kuni vanemad on tööl.
k
Kuid/ 10. veebruar 2018, 18:26
mõningates koolides see süsteem täitsa olemas ja kuuenda klassini ei panda ka numbrilisi hindeid.Hiljuti just telekast mingit saadet näidati,kus võtsid sõna nii õpilased,õpetajad,haridusministeeriumi töötajad ja Reps isiklikult.Aga miks ka mitte?Kindlasti koolikotid kergemaks,sest lapsed ju lausa küürus nende all,mida teeb tervis?
m
10. veebruar 2018, 18:39
Mis vahe, kas number või täht, hindamine ikka toimub ja elu on eksam. aga kuidagi liiga palju viimasel ajal kukub selles eksamis läbi
j
11. veebruar 2018, 15:03
Järelikult õpetatakse puudulikult.
k
küürselh sälg/ 11. veebruar 2018, 09:41
küürus on tänapäeva noorus mitte koolikoti raskuse, vaid pideva nutis olemise töttu.
s
11. veebruar 2018, 15:07
See on absoluutselt õige, nutiküür ja kapraalkanali sündroom on mõlemad juba laialt levinud diagnoosid. Kaela õigest asendist sõltub üldse väga palju.
j
Ja/ 12. veebruar 2018, 09:55
raske koolikott (seljakott) tömbab selja sirgeks , mitte küüru.
e
10. veebruar 2018, 18:26
eestis ei ole eestlastel sõnavabadust, sest harimatud moderaatorid avaldavad vaid enese moraali tasemel kommentaare
v
Võido Rahula/ 10. veebruar 2018, 18:25
14-16 aastaste tööpäev tohib olla 4 tundi pikk
16-18 aastaste tööpäev tohib olla 6 tundi pikk
selle ajaga õppematerjali selgeks õpetada oskavad ehk paarkümmend õpetajat eestis
j
10. veebruar 2018, 18:40
ja ongi nii pikk kui sa siin räägid
m
11. veebruar 2018, 15:08
Miks siis lapsi laiskadeks sõimatakse?
j
Jah Reps/ 10. veebruar 2018, 18:25
Täiesti poolt! Kaotame üldse õppimise ära. Milleks õppida ja tööd rabada, kui saab ilma selletagi. Egas paljuneda saab ilma hariduseta ka. Küll riik ja korjandused aitavad. Haridus segabki arutut paljunemist! Kes õppida tahab, see õpib nii kui nii ja laseb siit jalga.
t
tulevik/ 10. veebruar 2018, 18:15
on tume aga pole hullu, ennevanasti sai alamrahvas kolme XXX ka hakkama.
k
Katy/ 10. veebruar 2018, 18:09
Meil on juba sellise lapsed,kes ei ole sotsiaalsed...hängivad ja ei huvitu millestki..Nad ei tohi ei tööd teha,õpetajad ei tohi neid karistada,,..ja nüüd ei hakka nad ka kodus veel õppima..no mis asjad neist ja mis inimesed neist siis kasvavad...ja siis on häda...et oleme kasvatanud neist nn lastest sellised olevused,kes ei ole huvituvad millestki ja kellel ei ole mingit kohusetunnet jne
m
Mis inimesed neist siis kasvavad?/ 10. veebruar 2018, 18:46
Prognoosi järgi aastaks 2050-s haigus nr 1 on vaimsed häired ehk tabletide neelajate põvkond on meie ukse ees - asotsiaalsed, egoistlikud, saamatud inimesed.
s
11. veebruar 2018, 15:24
Sa ilmselt räägid oma lastest, see on ikka eelkõige vanema probleem, kui lapsed tegevusetult ringi jõlguvad.
l
lihtne vastus/ 10. veebruar 2018, 18:05
Üldiselt nõus aga natukene võivad kodus ka õppida ette. Õpetajal on igal ühel oma eriala tunnid ja ettevalmistused aga lastel on erineivaid tunde ja iga õpetaja paneb portsu kodust täööd, nii need lapsed segi õpivad oma päid. Milleks. Õpetaja töö on klassis õpetada asi selgeks ja sellega on kõik öeldud, kodus laps harjutab natukene. Koolikotid kergemaks! Vastavalt lapse vanusele, seda peavad ütlema arstid, kuisugune koormus lapse seljale on lubatud vastavalt vanusele ja nii jäägugi.
"
10. veebruar 2018, 18:50
"Õpetaja töö on klassis õpetada asi selgeks..." Lühiajalise ja püsimälu põhimõtte sul koolis ju peaks olema õpitud. Kui ei ole meelde jäänud - miks küll?
k
Kes teeb, see jõuab/ 11. veebruar 2018, 10:08
Õpetaja peab õpetama ja laps peab õppima, ainult siis tulevad teadmised. Õpetaja võib väsimuseni õpetada, aga kui laps koolitunni tunni kulutab ainult lollitamisele, teiste segamisele või laua all nutika näppimisele ja virtuaalsuhtlusele kamraadidega, siis õpitulemust ei ole ja ongi käes olukord, et koolipäev kirjas, aga tulemusteta ja peabki iseseisvalt kodus hakkama ainet omandama. Et koolis asjad selgeks saaksid, tuleb õpilasel pingutada. Aga just seda ei viitsita ja siis kurdetakse koos vanematega suure koduse koormuse üle.

m
Muutma/ 10. veebruar 2018, 18:02
peaks tõesti seda,et lapsed õpivad koolis .Teiseks-hindamissüsteem muuta arvestatavaks järgmistes tundides nn.muusiks ehk laulmine-no ei saa meist kõigist Russoseid Voitesid,sest paljudel polegi muusikalist andi.Teiseks-kehaline kasvatus,mis krt.hinded,kui iga õpilane on arengult ja võimetelt erinev.Ei pea õigeks,et õpilased jooksevad endid hingetuks õpetaja pasundamise peale.No ei ole meis kõigis Noolt ega Barutot.Samas peaksid kõik kehalisekasvatuse õpetajad ka ise tunnis aktiivsed olema ja lastega koos treenima.Mitte,et õps sõidab autoga tundi,kuhu aga lapsed peavad jalgsi koos suuskadega jõudma.Kolmandaks kunstiõpetus-no ei ole meis kõigis Picassot,kuid kunst on erinev vaataja silmades.Kokkuvõttes-Koolipäeva lõpus on õpilased väsinud ja veavad veel väga rasket koolikotti,kes seljas,kes lohistades mööda maad.Kas keegi tegelane on kaalunud ära erinevate klassilaste koolikoti raskust?Soovitav hinnete panemisel mõningates ainetes arvestatud.
e
ei ole ka elulooma sinust, muud kui pirin/ 10. veebruar 2018, 18:09
Ja elus hakkamasaamine peaks olema iga enda asi mitte nii, et vatis olles lõpetad kooli ja pärast sõimad kõiki (riigi kaasa arvatud) et elus kõik on nii raske, ja rahusteid pead neelama, ja töövõimetuse pensioni nõudma.
1
18;09/ 10. veebruar 2018, 18:33
õpi ennem lugema ,siis loetust arusaama ja järgmisena ikka teemas püsima.Rahustid,ravimid ja töövõimetus või töövõimekus on väga erinevad teemad,mis seda artiklit ei puuduta.Või hakkad taotlema omale?
r
10. veebruar 2018, 18:52
Rahustid,ravimid ja töövõimetus või töövõimekus on vägagi omavahel seotud
v
10. veebruar 2018, 18:21
Vasekesed lapsukesed, kujutage ette, jalgsi peavad kõndima, jalad kohe kukuvad küljest eest ära. Ja peavad joonistama, laulma, tantsima, oh jubedus. Ei ole veel täiskasvanuks saanud aga füüsiliselt juba rauga ikka jõudnud - ei ole nendest eluloomi, lõpetavad oma elu elu elamata, kaugel sa jõuad, kui vastupidavus ja püsivus on nullilähedane.
p
postmodern/ 11. veebruar 2018, 09:50
Elu toimub tänapäeval virtuaalselt, pole vaja kusagile köndida. Hakka veel joonistama vöi laulma. Jube lugu, lausa ahistamine. Kirjutamine ka vaja ära kaotada, hea kui rääkima öpitakse, (see ka ainult seni vöimalik, kuni need virtuaalid ise lapsevanemateks on saanud). Elada saab ju ka pilte näidates, mis qoogeldades otsitud.
e
Ei kodutööle/ 10. veebruar 2018, 17:59
Köik vanemad ei oska öpetada ja see on lapse suhtes ebaöiglane.
s
sinu koolis käimise aeg on läbi,/ 10. veebruar 2018, 18:10
ära sega last õppimast, ta ei pea sinusugune ohmu olema.
e
//18;10/ 10. veebruar 2018, 18:28
j
juba/ 10. veebruar 2018, 22:56
vanasti öeldi, et proletariaat toodab proletariaati ja intelligents intelligentsi. Väheseid erandeid on muidugi ka, aga kes ise pole koolis eriti õppinud, ega see oma lapsi ka õpetada ei oska.
o
Ongi nii/ 11. veebruar 2018, 09:53
Austrias oli ka juba körgel tasemel arutusel, et kodutööd ei tohi anda, sest see on diskrimineerimine. Nimelt seetöttu, et osad lapsevanemad oskavad öpetada ja teised ei oska ja sellega on need teiste lapsed diskrimineeritud. Ei olnud 1. aprilli lugu.
l
Leo/ 10. veebruar 2018, 17:56
Rumalaid on lihtne manipuleerida - see ongi vist eesmärk. Kelle huvides on kujundatav vaimupimeduse aeg: õigekirja pole vaja, ülikooli minekuks keskharidust pole vaja, kodus õppida pole vaja, hindeid panna pole vaja.
v
Väga/ 10. veebruar 2018, 20:29
h
Hämmastav/ 10. veebruar 2018, 17:45
Selline pandi meil ministriks?!
i
isegi/ 10. veebruar 2018, 22:57
presidendiks taheti panna.
n
nimetada/ 10. veebruar 2018, 17:28
mailis repsis kohakaasluse alusel titevabriku komissariks .
c
Carl XII von Kalkun/ 10. veebruar 2018, 17:12
Tõesti viimane aeg, on juba isegi veidi hiljaks jäädud. Aga olgu, saame üle. Tegelikult on üldse kool üks tore koht, kuhu papad ja mammad oma võsukesed toovad. Jalust ära. Kool peaks vähemalt 21.00-ni lahti olema ja tegelikult peaks olema ka internaat, kus laps saab öö veeta. Loomulikult toitlustamine, kuidas siis ilma selleta.
Õppimisest pole nagu juttu olnud. Häda ongi selles, et kes õpib ja hakkab millestki aru saama, see on võimulolijatele natuke tüütu putukas. Parem ärgu mõeldu. Teemegi sellised toredad koolid, kus pole mingeid kodutöid ja tunnitöid ka pole, on selline tore suhtlemine.
Toetan kahe käe ja mõlema jalaga pr Repsi ideed ja ootan suure huviga järgmisi toredaid mõtteid. Aga oma lapsed viin Soome, sest seal veel õpitakse ja lapsevanemad ei kirjuta õpetajate kohta kaebusi kui lapsele üritatakse midagi selgeks õpetada. Meil on see juba saatanast. Lapsel peab koolis tore ja ilmlõpmata röömus peab ikka tema ka olema. Kuidas see rööm teda pärast kooli lõpetamist eluteel saadab, sellest targad tädid haridusministeeriumist millegi pärast vaikivad.
e
enam ei imesta millegi üle/ 10. veebruar 2018, 17:27
Kui opositsioonis olles kaikus üle maa Keskerakonna lubadus kõik koolid säilitada, siis võimule trügides oldi esimene kes määras Keskkoolidele suure rahalise toetuse kui nad muuta põhikoolideks.
Nüüd tuleb ullitisi lausa iga nädal : pole vaja eesti keele grammatikat, pole vaja lõpudiplomit, pole vaja kodutõid teha. Viimaks jõuame välja ka selleni, et pole vaja koolis ka käia. Meil ju loomulikku intelligentsi niigi üle aru !
m
Muidugi on inteligentsi liiga palju/ 10. veebruar 2018, 18:40
Meile tuli tööle väga inteligentne lõpetamata põhiharidusega 20a tütarlaps. Iga päev talutas teda käekõrval tööle tugiisik. Koristamise ajal kontrollis tööd ja peale tööd viis käekõrval minema. Teisel nädalal teatas piiga, et tema enam tööle ei tule, tema on rase. Ootas viiendat last. Ei oska öelda, kas lapsed olid erinevate isadega, kuid viimase autor oli samuti põhihariduseta töötu.
j
Jürka/ 10. veebruar 2018, 19:12
Vaumupuudega inimeste pilkamine intelligentsete inimeste käitumise juurde ei kuulu.
j
Jürkale/ 10. veebruar 2018, 21:37
Ei olnud ta vaimupuudega ega muu puudega. Lihtsalt igasuguste kohustusteta kasvanud lilleke. Vaata kodutunnet. Valdaval enamusel seal põhikool pooleli jäetud, laps ühega, teisega, kolmandaga jne. Ei ole seal mingit vaimupuuet, vaid lohakus, laiskus ja kohusetunde puudus. Kui viimast keegi ei nõua, siis tulemus ongi selline. Õppimine sh kodutööd ongi koolis käiva inimese kohusetunde kasvatamine. Kui palju neid koduseid õppetöid on juba liiga palju, siis võiks arutleda osade ärajäämist.
n
no näed/ 10. veebruar 2018, 22:59
ja nii seda eesti rahvast saabki palju. Kahju ainult, et neid lapsi keegi ei õpeta.
p
10. veebruar 2018, 18:24
Peretuttava juures elab vahetusõpilane Itaaliast. Tema on harjunud palju õppida ja nendel antakse veel rohkem kui siin.
h
helle / 10. veebruar 2018, 16:42
kui seda repsi juttu lugeda siis varsti on nii et koolis käia pole vaja õige kirja vigu pole vaja hinnata mida veel-
m
Maris/ 10. veebruar 2018, 16:38
Soovin ainult, et koolikotid poleks lastel nii rasked...
Isegi mina ei jõua seda trepist üles viia. Kuidas siis laps peab jõudma sellega pikki maid kõndida?
s
10. veebruar 2018, 18:25
Sa kontrolli ka koolikoti sisu, reeglina seal on terve nädala õpikud, kuigi kasa peab olema mõni neist.
n
nii ja naa/ 10. veebruar 2018, 23:09
tütarlaps, selline kleenuke, tuli koolist. Tal olid kaasas veel eraldi kotiga võimlemisriided ja eraldi vutlaris mingi pill, lisaks siis veel tavaline kraam. Ausalt, ma läksin talle appi. Ma ei tea, miks meie ajal koolikotid nii rasked ei olnud? Vihikud olid õhukesed. Kõik tähed ja tekstid pidime sinna ise kirjutama ja mingeid paksule paberile trükitud töövihikuid ei olnud. Nüüd kirjutab 2. klassi laps peale kooli vihikusse 3 rida ja koolis tundide ajal sinna hiigelpaksu töövihikusse ka 3 rida. Nende 3 rea pärast peab tal 10 g vihiku asemel 100 g kaaluv töövihik olema. Ei vaidle vastu, et need kaasaegsed vihikud on kenad vaadata ja sinna on lihtsam tööd teha, aga kas sellel ilul on mõtet? Lisaks tuleb see ilu ka vanematel kinni maksta ja lastel kooli vedada.
r
rasketest kottidest/ 11. veebruar 2018, 10:22
....ja mitte ainult õpikud....hämmastav, mida lapsed kõik iga päev kaasas kannavad!
Kui saaks laste kottides inventuuri teha ja ülearused asjad välja sorteerida, oleks kott mitu kilo kergem. Õpetaja ju lapse kotti näpuga puutuda ei tohi, aga vanem saab oma last kodus juhendada ja õpetada.
Õpetage lapsele tunniplaani järgi koolikoti pakkimist, et ei peaks "igaks juhuks" kaasas tassima neid õpikuid ja vahendeid, mida ainult kord nädalas vaja läheb. Ja muu ülearune staff kotist välja, mida üleüldse koolis ei vajata. Mõni laps ise on selles asjas väga saamatu ja muudkui tassib ja tassib...
p
pikapäevarühm/ 11. veebruar 2018, 10:32
Miks laps koolis neid täheridu siis ära ei kirjuta? Algklassiõpilastel on ju pikapäevarühmad, kus võiks enne ära õppida ja siis alles mängida. Aga kui laps ütleb, et ema ei luba koolis õppida, pean kodus õppima, siis ju tulebki tal vihik ja lugemik koju kaasa tassida ja ema silma all oma tähti teha.
Pilli tuleb muidugi kaasa tassida, kui muusikakoolis käiakse. Aga pillitund pole ka iga päev. Kehalise riided kannatavad küll nädalakese, enne kui koju pessu viia, ei pea iga päev tassima, lastel ju koolis rõivakapid olemas.

t
tartlane/ 10. veebruar 2018, 16:31
Kas poleks aeg keskerakondlikul valitsusel tagasi astuda.
e
Eemalseisja/ 10. veebruar 2018, 16:29
Koolis õpitakse, kodus harjutatakse! Sellega on kõik öeldud....
õ
Õpetaja/ 10. veebruar 2018, 16:19
Esimene kes kiiresti välja vahetamist vajab on sm reps ise!
k
Kalev/ 10. veebruar 2018, 16:08
k
kool vajab/ 10. veebruar 2018, 16:01
suurt ja perspektiiviga reformi, mille tulemusena tuleks kooli tööle noor õpetaja. Palgatõus on väga vajalik, aga sellest enam ei piisa.
c
Carl XII von Kalkun/ 10. veebruar 2018, 17:16
Lõpetage ära. Seda ahvikarja ei tule normaalne noor kantseldama. Ja mis reformidesse puutub, siis juba 25 aastat reformitakse ja lõppu ei paista. Äkki lõpetaks ära.
j
Ja see reform oleks?/ 10. veebruar 2018, 21:41
Kolm kooli Tallinna peale, üks peadirektor, 9 asedirektorit, 15 õppalajuhatajat ja 2 õpetajat.
m
milline noor inimene / 10. veebruar 2018, 23:10
tahab töötada asutuses, kus tal on ainult kohustused ja pole üldse õigusi?
l
lol.lus kuubis/ 10. veebruar 2018, 16:00
Reps on hullem kui si.taratas
o
olen õpetaja/ 10. veebruar 2018, 15:58
ja ei mõista mõnda asja. Kuidas saavad loetud kirjandusteosed, selgeks harjutatud muusikapalad muusikakoolis, selgeks õpitud olulised daatumid, tehtud loovtööd jne? Nõustun, et lastel on ülekoormus, aga kui süveneda seadustesse, on õpilastel ette nähtud kohustuslik nädalakoormus tundides, nt esimesel klassi 20 tundi , 8. ja 9. klassil 32. tundi. Kui laps jõuab koju õhtul kell kaheksa, ei ole ta ju seda aega ainult koolis veetnud. Võib-olla ei suuda ta kanda hoopis koolivälist koormust?
Ja ministril palun algatada aineplaanides teadmiste ja oskuste mahu vähendamist, tagada asjalikud õpikud ja töövihikud, lõpetada tasemetööd ja pingeread. Ja ka õpetaja ei tahaks koolitööd koju kasa võtta-kuidas seda vältida?
t
tead õpetaja/ 10. veebruar 2018, 22:29
Mina mõistan. Enamus praeguste lastevanemate lapsepõlv sattus aega, kus vahetus riigikord. Nende vanematel ei olnud materjaalseid võimalusi lastele trenne, huviala ringe jms lubada sest need olid tasulised. Elati väga kokkuhoidlikult. Enamus lapsi õppisid püüdlikult, sest haritud inimesi ootas ees helge tulevik. Nüüd on rahalised võimalused paremad ja oma lapsepõlves saamata jäänud trennid huviringid, koolid võimaldatakse kas või vägisi oma lastele. Näen seda oma lastelaste pealt, kuidas lapsed on üle koormatud trennide, ringide jms. Lastest üritatakse voolida mingeid multitalente. Samas on ka teine äärmus, kus lastelt ei nõuta üldse mitte midagi ja lapsed ongi peale kooli omapäi.
m
minu / 10. veebruar 2018, 23:16
lapsed on täpselt sel ajal koolis käinud kui võim vahetus. Said trenni teha ja kõigega tegeleda, mis huvi pakkus. Olid meiega, vanematega, alati kaasas, kui kuhugi sõitsime. Polnud me ka mingid rikkurid, elasime linna lähedal maal. Oli sel ajal neid, kes midagi tehtud ei saanud ja kellel raha ei olnud, täpselt niisamuti nagu praegugi. Aga see multitalentide voolimine on lihtsalt vanemate uhkuse rahuidamiseks. Minu laps käib selles, teises ja kolmandas ringis. Ja siis ei jõuagi koolitööd teha.
m
10. veebruar 2018, 15:56
mis selle moderaatoriga on, et kommentaarid ei ilmu ja samuti on ära kustutatud antud punktid, mis toimub, õhtuleht

n
nüri/ 10. veebruar 2018, 15:53
reps ei ole küll mitte kõige teravam pliiats
p
pärnakas/ 10. veebruar 2018, 15:53
Väga õige ettepanek.
Praegu on õpilaste tööpäevad täiskasvanute omast pikemad. Usun, kui õpilane tunnis kaasa töötab ja õpetaja annab endast parima, siis ei muuda peale 7 -8 tunnist intensiivset koolipäeva kodutööd lapsi targemaks. vaid muudavad nad tülpinuks. Ka õpilased vajavad aega huvialade ja spordiga tegelemiseks.
s
siil/ 10. veebruar 2018, 16:52
6.-7. klassis on õppekoormus maksimaalselt 6 tundi päevas, mis teeb puhtaks astronoomiliseks ajaks ümberarvestatuna 4,5 tundi õppetööd. 8.-9. klassis on 32 tundi nädalas, mis teeb astronoomilses ajas 24 tundi tööd, st natuke rohkem. Koolipäeva sisse jääb ka nt söömine, üldkoormuse sees on ka kehaline kasvatus ja laulmine. Kus siin ülekoormus on? Kui laps tundide kaupa koduseid töid teeb, siis ta kas ei ole õppinud keskendunult töötama või on tal liiga raske õppekava ja oleks vaja lihtsamat.
p
pärnakas/ 10. veebruar 2018, 18:26
Astronoomilistest tundidest rääkides ei ole ka täiskasvanute tööpäevad 8-tunnilised, kuna sealt tuleks maha arvutada kohvi- ja suitsutunnid.
Kooliskäimise eesmärk peaks olema rõõm targemaks saamisest, kuid meie maal suhtub kahjuks suur osa õpilastest kooli ja õppimisse vastumeelselt ja isegi siis kui nende tulemused on head. Mõned õpilased on julgenud ülekoormuse ja väsimuse teemal sõna võtta - neid tuleks kuulata....
p
pärnakale/ 10. veebruar 2018, 18:36
Koolitunni pikkus on 45 min.
6 tundi = 4,5 h päevas
7 tundi = 5,2 h pävas
Tööpäeva pikkus on 8 tundi.
Detsembris hakkab pihta molutamine, maikuul jälle molutamine, juuni on täitsa mõttetu. Huvialasi on rohkem kui vaja, lapsed jooksevad nagu peata kanad ühest ringist teisse.
l
Loomulikult/ 10. veebruar 2018, 15:48
Praegusele riigile väga meeldiks kui oleks vähem ise tegevaid, ise mõtlevaid ja ise hakkamasaavaid inimesi. Need on ju hirmus tülikad. Õppetame juba maast madalast, et ise ei pea (ei või) midagi tegema ja mõtlema. Kui keegi käsib, siis teeme sõnakuulelikult.
j
Just/ 10. veebruar 2018, 15:52
Valitsejad on alati teadnud, et rumalaid on lihtsam juhtida, nendega manipuleerida.
l
lambapäid/ 10. veebruar 2018, 23:05
on ju aastaid öpetetud ja opetatud, aga rumalus ei kao
õ
10. veebruar 2018, 18:01
l
10. veebruar 2018, 15:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
p
Pole.../ 10. veebruar 2018, 17:59
... ilus sekkuda teise riigi siseasjadesse.
õ
Õige jutt aga... / 10. veebruar 2018, 15:38
... Tegelikukt tuleks põhikooli õppekavast ära jätta need peatükkid mida tavalisel (keskmisel eestlasel) kunagi vaja ei lähe, neid võiks õppida ülikoolis vastavalt valitud erialale. Ja juba sellega oleksid pooled kodutööd kadunud ja lapsed rahul.
k
kool/ 10. veebruar 2018, 23:23
peab lisaks teadmiste andmisele õpetama inimese ka mõtlema. Ei oska pakkuda, kui palju selleks kellelgi aega kulub ja missugune oleks kõige efektiivsem tee tulemuse saavutamiseks. Suvalt mingite ainete õpetamine ära jätta? Mina isiklikult ei tunne põrmugi puudust sellest, et ma ajaloost midagi eriti ei tea. Samas mulle meeldib väga geograafia, ka matemaatika. Keemias ja füüsikas olen jälle suht rumal. Loodusteadus meeldib. Laulnud, sportinud ja joonistanud olen ka hea meelega.
v
võib-olla tuleks kaotada/ 10. veebruar 2018, 15:35
Haridusminister.vaja ju nagunii ei ole .Koolis õppima ei pea ja ülikooli saab ka varsti peale lasteaia lõpetamist .või kardab minister ,et ta lapsed ei vea koolis välja .
t
Toivo/ 10. veebruar 2018, 15:32
Repsile. Ole kena tädi, kaota ära koolis käimine.
n
Njaa/ 10. veebruar 2018, 18:23
Eks ta kindlasti kaotaks, jätaks ainult pühapäevakooli .Või maksimaalsel juhul kolm klassi külakooli. Katekismus selge, rohkem pole vajagi :)...Kõik paistab ju liikuvat sinna poole, et jõuame Ameerikale järgi ja läheme ette ka . Lolluses, lolluses - mis teie siis arvasite ...
n
nii hirmus!/ 10. veebruar 2018, 15:28
peab kirjutamist õppima, ilukirja, võimlema, arvutama, kirjandit kirjutama!

k
10. veebruar 2018, 15:28
Kuhu kaovad kommentaarid, miks mode ei avalda
s
see/ 10. veebruar 2018, 23:27
on juba pikemat aega nii olnud. Ka minu täiesti mitte kedagi süüdistavad ja mitte sõimleva sisuga kommentaarid on vahel pärast poolt päeva nähtaval olekut kusagile kadunud. See ei pruugi olla modede süü, vaid kõigi kommentaaride taga on palve: teata ebasobivast kommentaarist. Kui siis kellelegi sinu komm ei meeldi, annabki ta modele sellest klikiga teada ja vaevalt, et seal enam eriti kontrollitakse, mida on soovitud kustutada. Kui sinu jutt ikka kellelegi ei meeldi, siis ei meeldi ja nii ta kaobki pildilt.
e
ehk/ 10. veebruar 2018, 15:27
lõpetaks üldse selle õppimise ära, segabki ju laste ja vanemate elu
h
harimatu/ 10. veebruar 2018, 15:24
ja seda räägib keskerakonna harimatu haridusminister, kes ei tea eesti ajaloost midagi, ega ole seda ka kunagi lugenud, siis tulevad ju lapsed sama harimatud, kui minister isegi.
k
kuilapsei taha kooli minna/ 10. veebruar 2018, 15:21
ärgu mingu, seal õpetatkse peast arvutama (võ enam ei õpetata) , kirjutama ja võimleme, ehk isegi mõtlema, eriti vastikud asjad, kodus on hea istuda mobiiltelefonis, kogu aeg kogu aeg kogu aeg ja vaadata roosaks värvitud tuba. milleks meile see SEEE haridusminister? kaotame kõigepealt koolid, siis alles repsid.
v
Väga õige!/ 10. veebruar 2018, 15:21
Koolid üldse kaotada siis saavad lapsed 24/7 nutitelefoni näputada ja haridusministrit poleks ka enam vaja. Vaadake milline rahaline kokkuhoid.
h
10. veebruar 2018, 16:09
Harisusminisril on see enesele vajalik seadus,et ta enda lapsed ei pea abiöpetajaid—kodusbilisi palkama,teda ennast ju kodus pole,arvan nii;))
õ
Õige/ 10. veebruar 2018, 17:37
Mina mõtlesin just sedasama. Tal endal nii palju lapsi, ju nad on virisenud või tulnud isegi emme käest õhtul küsima. No see on ju nii tülikas, hakka veel õhtul lapsi õpetama. Kõik lapsed ei saagi kohe aru, mis tunnis seletatakse, vahel on klassis korrarikkujaid. Siis peab küll väga palju tunde olema, et aine koolis selgeks saada. Kodus peab harjutama, see, mis kergelt tuleb, see ka kergelt läheb.
Haridus viiakse nii madalae tasemele, kui midagi enam ei nõuta. Ja loomulikult on targemad lapsed õpetajale tüütud, muudkui küsivad, mida isegi ei tea.
d
Dumbing down/ 10. veebruar 2018, 15:20
m
modele/ 10. veebruar 2018, 15:13
Palun,moderaator,selgitage,miks te blokeerite kodaniku mõtteavaldust! Siin polnud sõnagi rpooust,laimu,.halvustamist .Olid vaid ühe elukogenud kõrgharidusega ema ja vanaema tähelepanekud elust endast ja ettepanekud olukorra parendamiseks Kahju,kui isegi haritud kodanikel suu kinni topitakse Siis ei imestagi,et koolides õppimist millekski ei peeta Mida rohkem pimedusega löödud rumalukesi,seda parem on nendega manipuleerida Targad ja arukad noored lähevad nagunii siit riigist minema.
o
otsustab/ 10. veebruar 2018, 15:22
alaarenenud õl reporterite koolkond
t
tore / 10. veebruar 2018, 15:23
nüüd saab moderaator teada palju tarku asju, kui aru saab, aga ei saa
k
kuss-kuss/ 10. veebruar 2018, 18:26
Ei tohi reakodaniku elu paremaks minna, ei tohi ...Halvemaks, jaa, iga kell...Aga mõtlev inimene on saatanast !:)
ü
-/ 10. veebruar 2018, 20:43
üks kõrgharidusega ja elukogemustega ema ei pista oma nina siia kommentaariumi.
p
pistab ikka/ 10. veebruar 2018, 23:30
küll, sest loodab, et ehk on vähemalt siin mõni mõttekaaslane.
v
10. veebruar 2018, 15:09
Väga rumal ettepanek haridusministri poolt . Lapse töö ongi õppimine . Kes on koolis kuulekas ja kogu tähelepanuga õppetöös,sel ka vähem kodus vaeva . Pigem võik süle vaadata õppeprogrammid Tundub,et palju on jama,mida vaja poleks Õpilane peab saama baasteadmised,oskused elus toime tulla,mitte ei pea teda koolitama matemaatikuks,sportlaseks või keemiaprofessoriks Samas ei oska kooli lõpetaja elektirpirni vahetada,ei tea,mis on nullfaas, kõneoskus olematu,sest peadpidi nutiseadmes olemine ei arenda verbaalset oskust. Üldteadmised elust-olust väga puudulikud .Pigem peaks olema kohustuslik uudissaadete vaatamine ja ajalehtede lugemine Üsna piinlik on vaadata kasvõi saadet "Me armastame Eestit" kus laululinnukesed,staarblogijad, spordisaalis kekutajad jm ei tea muhvigi elementaarsetest asjadest.
e
ei ei/ 10. veebruar 2018, 23:33
ära nüüd ajalehti küll propageeri, eriti neti lehti. Need on trükivigu ja keelevääratusi täis, grammatika kohati olematu. Kui need lapsed seda veel loevad, siis pärast on puhta rumalad. Isegi kvaliteetsaadetes kasutatakse valesti ki-liidet, kunas asemele öeldakse kuna ja pärast asemele peale. Sihukesi tüüpvigu on hulgakaupa. Kas eesti keelt peab ikka koolis õpetama või ei pea?

k
Kalev/ 10. veebruar 2018, 15:00
Kas uus titt tulemas et sogaseks ajuollus on läinud?
h
10. veebruar 2018, 15:00
Hindeid ei panda enam, tühja neist kodutöödestki. Varsti saab ülikooli astuda põhikooli haridusega, kirjaoskus pole vajalik.
m
milleks ülikool/ 10. veebruar 2018, 15:23
repsssš arvab, et see on ainult paber, mitte haridus
k
Kalev/ 10. veebruar 2018, 14:58
Täitsa hea! Valitsus peab kõik seadused tühistama või laiali minema! Üks sgane teise järel juba!
N
????/ 10. veebruar 2018, 14:58
Niigi noored võivad teha mis tahavad.Kogunevad kampadena ja kui keelad neid saad sellise sõimu osaliseks.Nüüd siis pole koolitööd ka kodus vaja teha.Mida veel???
k
kolla/ 10. veebruar 2018, 14:53
Ega seal koolis pole enam tõesti mõtet pükse kulutada.Küllap töötukassa annab pärast valida millistele kursustele minna,et tööturul läbi lüüa.
j
ja/ 10. veebruar 2018, 14:46
millal saabub aeg kui pole üldse vaja kooli minna?
S
./ 10. veebruar 2018, 15:50
Siis, kui see hullunud maailm otsa saab.
Ühesõnaga - varsti.
q
Qwert/ 10. veebruar 2018, 14:46
Ma vaatan, et hariduse suunal tahetakse mingeid imelisi trikke teha viimasel ajal. Kord oli Aaviksoo oma ideega väljas, nüüd Reps samas voolus. Paistab, et katus on paljudel ministritel ja muidu headel kogulastel ära lendanud. Mingi kiire arstlik kontroll peaks tehtama, muidu on kuri karjas.
j
Jauram/ 10. veebruar 2018, 15:20
Enne kui ministriks tahetakse saada, peaks kandidaadid arstliku komisjoni läbima ! Isegi palavikuga ei tohiks neid läbi lasta, teadagi mis palavikuga ja konveier-töötajad ! Sealt need ,,äpardused" algavadki !
n
nende ministritega on niimoodi/ 10. veebruar 2018, 15:25
n
no ei tea/ 10. veebruar 2018, 14:43
see eit on vist end lolliks sünnitanud.

k
Kalev/ 10. veebruar 2018, 14:42
Kas on üldse vaja koju minna?
k
Kalev/ 10. veebruar 2018, 14:41
Aeg oleks kõik doktorikraadid tühistada ?
k
Kalev/ 10. veebruar 2018, 14:40
Ehk oleks veel parem kohe vangi panna!
n
nõus/ 10. veebruar 2018, 14:36
j
jansa/ 10. veebruar 2018, 14:33
äkki oleks aeg haridusministri koht ära kaotada
t
10. veebruar 2018, 16:06
Ta endalegi teebki seda seadust.
l
loomulikult/ 10. veebruar 2018, 14:24
milleks koolid ja kodutöö!Lasteaia laps võetakse kohe ülikooli ja nii ongi!
l
10. veebruar 2018, 14:20
lg.kommendaator, kas ei kõlvanud , et kustutati
m
Muidugi, muidugi/ 10. veebruar 2018, 14:19
Kuidas siis muidu, eks su enda oreliviled annavad nõu, mis ja kuidas!

v
vanaema/ 10. veebruar 2018, 14:19
Lgp.Reps, väga õige, lapsed saavad koju siis hakkab uus koolipäev kodus, aitaks ju koolis õpimisest,
n
no vaata/ 10. veebruar 2018, 23:38
see vanaema ei oska kirjutada, tema lapsed ei oska kirjutada. Miks need lapselapsedki siis peaksid oskama kirjutada. Saab niisamagi läbi ju, mis sest et palk väike. Pärast on hea riiki kiruda ja õpetajaid.
v
vanaisa/ 10. veebruar 2018, 14:38
väga õige, sest tänapäeva lumehelbekesed ei tohi ju ajusid õppimisega koormata. ja oma valgeid käekesi kirjutamisega rikkuda. no milleks, kui on olemas nutikad.
a
aga/ 10. veebruar 2018, 16:04
ega need nn. lumehelbekesed ise teki, ikka tarkade vanemate kasvatatud. oma kasvatatud ja milleks see lumehelbekesed? kui te väidetavalt ise nii tublid ja töökad olete ja nagu ma näen, siis üldse arvutis ei istu, siis kuidas need lapsed küll sellised kasvavad?
ö
Öpetaja/ 10. veebruar 2018, 16:06
Pigem kooli käimine vöiks ära kaotada,näiteks.Repsi-taolised perenaised,kellel ei ole aega laste jaoks,sellistele just sobibki see.
v
Valikuvõimalus/ 10. veebruar 2018, 15:09
Võiks ikka olla 2 tasemega koole- ühed usinatele ja tarkadele, teised koolid turakatele ja laiskadele, kes käivadki koolis lebotamas, telefonis mängimas, kisamas ning hoidku selle eest, et midagi õppima ja pingutama peaks. Eks selliseid prükkareid ole ka vaja.
i
ilus tüdruk/ 10. veebruar 2018, 15:27
meie niimoodi õppisimegi. Ikka kodus ka, vanamad abistasid, selgitasid kui vaja ja tänu eelnevate põlvkondade kodusõppimisele teie seal nüüd libisete.
k
koolid võiks/ 10. veebruar 2018, 14:17
üldse ära kaotada! Mida harimatum rahvas seda lihtsam on nendega manipuleerida.
e
elektritsaabtasutablogspotcom/ 10. veebruar 2018, 15:10
Su jutus on iva aga Soomes pole koduseid ylesandeid. Michael Moore tegi sellest dok.filmi,vaata YouTube'st.
e
ei maksa/ 10. veebruar 2018, 23:42
kõike uskuda. Mõnes koolis ehk ei ole, aga mõnes on. Minu laps käis Soomes 5., 6. ja 7. klassis. Neid oli klassis 12 last. Üle päeva oli midagi õppida. Keelt ja matemaatikat kõige rohkem.
l
Leo/ 10. veebruar 2018, 17:57
Soomes vasutavad vanemad lapse edasijõudmise eest.
s
10. veebruar 2018, 18:55
sõltub koolist, seal ,kus inimesed tahavad madalal pulgal jääda, tõesti ei ole
e
elektritsaabtasutablogspotcom/ 10. veebruar 2018, 16:56
Lapsi ei tohi programmeerida sombideks. Elukeskkond tuleb viia maapiirkondadesse s.o. looduse keskele ja lapsed siis ise kodeerivad oma elu s.o. kirjutavad koode robotitele ehk siis ehitavad roboteid mis toovad rikkuse nende ellu. Looduse keskne elu hoiab neid tervetena ja Eesti kultuuri kesksena.
h
10. veebruar 2018, 18:57
Harimatutega ongi lihtne manipuleerida. Muidu, sind testimiseks - mis on Austraalia?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee