2
fotot
Lumetuisk Tallinn-Narva mnt Virumaal (Teet Malsroos)

Politsei- ja piirivalveameti hinnangul võisid kuus jaanuaris toimunud liiklusõnnetust olla tingitud just halbadest teeoludest, kirjutas siseminister Andres Anvelt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.

"See annab selgelt alust ettepanekuks, et teehoolduses peaksime tõstma reageerimiskiirust, just ka ennetavalt. Teine asi on muidugi ka see, kuidas muuta erinevatel teeliikidel reageerimistihedust," ütles Anvelt ERRi raadiouudistele.

Seda, kui kiiresti tuleb teehooldajal midagi teha, mõõdetakse majandus- ja taristuminstri määruses hooldustsükli pikkusega. Suurel osal riigi põhimaanteedest kehtib kolmas seisunditase, mis nõuab, et lume ja lörtsi eemaldamis hooldustsükkel oleks viis tundi. Küsimus on aga selles, mis hetkest hooldustsükkel algab. Tänavate puhul algab see lumesaju või tuisu algusest, maanteel aga hakatakse aega arvestama lumesaju või tuisu lõpust, seisab Anvelti kirjas. Ministeeriumi ettepanek on, et maanteel tuleks hooldustsükli algust hakata lugema hetkest, mil tuleb teade, et ilmaolud halvenevad.

Teine ettepanek puudutab seda, missuguse seisunditaseme ajalisi nõudeid ühel või teisel teel arvestatakse. Ministeerium juhib tähelepanu, et range, kolmas seisunditase, kestab kella kuuest kella kümneni õhtul ning langeb öösel teise seisunditaseme peale. Ettepaneku järgi ei tohiks nõudeid öösiti langetada või veel enam, tuleks suurema liiklusega teedel kehtestada veel rangem, neljas seisunditase. Osati tegi maanteeamet seda juba 2016. aastal, kui lõi suurema koormusega teede jaoks kolm pluss seisunditaseme. Näiteks, kui kolmanda taseme teel tuleb libedusetõrjet teha nelja tunniga, siis kolm pluss teel kahe tunniga. Samas ei kesta ka see tase kogu ööpäeva.

"Kuidas me nüüd tõlgendame, on see kolm pluss või kaks miinus või mis iganes... Meie liikleja jaoks on oluline see, et ta saaks sõita ohutult. Jätame selle numbrimaagia spetsialistide pärusmaale," arvas Anvelt.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ütles, et järgmiseks talveks loodab ministeerium teehooldusele seatud nõudeid muuta.

"Näiteks kaks pluss kaks teedel neljanda seisunditaseme kehtestamine, ehkki sellele vastavat liikluskoormust ei ole. Samamoodi siseministeeriumi ettepanekul ka öösel hoiame sama seisundit, mis on päevasel ajal," ütles Tatter. Ligi tuhat kilomeetrit põhimaanteed saaks ära katta kolm pluss tasemega.

Praegu on tegu ainult plaanidega, sest see, mida saab järgmiseks talveks tegelikult muuta, sõltub ühelt poolt läbirääkimistest teehooldajatega ja teiselt poolt sellest, kui palju me hoolduse eest lisaraha tahame maksta.

"Hoolde hankelepingud on oluliselt odavnenud, nii et meil on tekkinud hoolderahade ülejääk, mida plaanimegi kasutada täiendavate normide kehtestamise kallinemise katteks. Me räägime kallinemisel mõnest miljonist, mitte kümnetest," lisas Tatter.

Jaga artiklit

67 kommentaari

Õ
õigusemõistja  /   10:39, 11. veebr 2018
Tee hooldus tuleks taas riigistada siis läheks kõik eraldatud raha tee hoolduseks asja ette nagu ette nähtud, mitte ei pea kukkuma era firma bossudele tasku ! Räägitakse et riik on halb peremees ,hoopis saamatud ametnikud ja asjamehed ei saa oma töö valdkonnas oma tööga hakkama ja selliseid ei tohi ametis pidada .Inimese elu on kallim kui mitte tegemata õigeaegne tee hooldus !
A
A.L.  /   08:59, 11. veebr 2018
Mis me jahume siin kogu aeg ikka kiirus ja kiirus.Jutt käib ju teehooldusest.Aastaid pole korralikku talve olnudki.Viimane oli 2010,kui sajad inimesed olid Padaorus lumevangis.Mis saab siis,kui sajab korraga maha 40 cm lund nagu Moskvas hiljuti.Või kui tulevad sellised talved nagu 40-50 aastat tagasi kui buldooser pidi teed lahti lükkama ristisuunas ja lumevallid olid nii kõrged,et traktor ei paistnud valli tagant väljagi.Ka siis said metsaküladesse teed lahti lükatud.Praegused talved on lapsemäng selle kõrval,aga me ei saa peamisi teidki korralikult lahti lükata.

Päevatoimetaja

Anett Rannamets
Telefon 51993733
anett.rannamets@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis