67 kommentaari

Õ
õigusemõistja  /   10:39, 11. veebr 2018
Tee hooldus tuleks taas riigistada siis läheks kõik eraldatud raha tee hoolduseks asja ette nagu ette nähtud, mitte ei pea kukkuma era firma bossudele tasku ! Räägitakse et riik on halb peremees ,hoopis saamatud ametnikud ja asjamehed ei saa oma töö valdkonnas oma tööga hakkama ja selliseid ei tohi ametis pidada .Inimese elu on kallim kui mitte tegemata õigeaegne tee hooldus !
S
ST  /   12:56, 11. veebr 2018
Mis see teehoolde riigistamine aitab kui inimesed talvel sõita ei oska. istuvad üksteisel pe..es olematu pikkivahega ja sõidavad nagu suvel. kõik on inimestes endis kinni. kui ei kuulata mida ilmaennustus ütleb ja hoiatab. inimestel poogen. hiljuti kui suur lumi ja tuisk oli,hoiatas ilmateenistus et teeolud võivad halveneda jne. a mida rahvas teeb. midagi. ei tee sellest väljagi. ja pärast kui paugud käivad on teehooldaja süüdi. vaadake enne peeglisse kui teehooldaja kraesse midagi ajate. omal peab ka ikka mõistust olema.
H
Hm  /   14:59, 11. veebr 2018
Teemeister, sina vä? Ole hea, mine parem teed hooldama, ei saa sinust it-meest.
S
ST  /   16:21, 11. veebr 2018
kuule sina Hm. Ma ei ole mingi teemeister. olen täiesti tavaline liikleja kes saab iga kell ja iga ilmaga sõita ja liigelda. minul ei ole sellega probleemi. a vihale ajavad sellised saamatud juhid kes talvel sõita ei oska. iga jumala talv kui lumi maha tuleb on inimestel mõistus otsas ja enam sõita ei osata.
S
ST  /   16:29, 11. veebr 2018
Kuule Hm. Ma ei ole mingi teemeister,olen lihtne tavaline liikleja. mina ei kiru ega virise ning ei vingu teehoolduse pärast. mina saan omad sõidud kõik ilusti tehtud iga ilmaga. minul sellega probleemi ei ole. A mind ajab vihale sellised saamatud juhid kes talvel sõita ei oska ja korralike rehve ei kasuta. iga jumala talv kui lumi alla sajab on inimestel mõistus otsas enam sõita ei osata. mina võtan asja rahulikult ja ma ei virise ega vingu.
A
A.L.  /   08:59, 11. veebr 2018
Mis me jahume siin kogu aeg ikka kiirus ja kiirus.Jutt käib ju teehooldusest.Aastaid pole korralikku talve olnudki.Viimane oli 2010,kui sajad inimesed olid Padaorus lumevangis.Mis saab siis,kui sajab korraga maha 40 cm lund nagu Moskvas hiljuti.Või kui tulevad sellised talved nagu 40-50 aastat tagasi kui buldooser pidi teed lahti lükkama ristisuunas ja lumevallid olid nii kõrged,et traktor ei paistnud valli tagant väljagi.Ka siis said metsaküladesse teed lahti lükatud.Praegused talved on lapsemäng selle kõrval,aga me ei saa peamisi teidki korralikult lahti lükata.
J
juhan  /   20:33, 10. veebr 2018
Eks kõigepealt peab olema midagi ka rooli ja istme vahel. Kui on lubatud kiirus 90, siis tahetaksegi sõita sellega ja natuke rohkem. Arvestamata ilmaolusid!
A
ab  /   22:25, 10. veebr 2018
Kle istmevahe! isegi kui sina ei sõida 90, pole sest tolku! Ma sõitsin üle hulga aja kivitee pealt üle Haanja Tartusse, ei näinud ma küll grammigi ei liiva ega soola! Nõuka ajal oles teemeister kvartali preemiast ilma jäänud!
P
praeguste  /   07:53, 11. veebr 2018
reeglite järgi pole maapiirkonna teedele üldse libedusetõrjet ette nähtud. Ei ennetavalt ega jooksvalt. Vähemalt näha pole seda siiani. Ma ei tea ju ka, äkki on see ajavahemik näiteks - kuu aja jooksul alates libeduse tekkest!?
L
lamedamat asja  /   07:50, 11. veebr 2018
kui see rooli ja istmevaheline sõnakõlks pole enam olemas. Mõelge midagi uut välja.
L
Lumekoristusega  /   19:33, 10. veebr 2018
peab kiirelt tegutsema,mitte,et kui öö läbi ikka lund sadanud siis sahameeste tööpäev ei hakka mitte kell 8 hommikul,vaid ikka öösel ja vastavalt ilmastikule.Kella Kaheksakas peavad juba lapsed koolis ja emmed-issid tööl olema.Vähemasti kella 7 hommikul,peaksid küll teed-tänavad lahti olema.Seda meie kandis koguaeg oligi,kuid kui ikka kaks valda kokku liideti,ei huvita ka vallaisasid,kes ja kuidas teesid peab hooldama.Asta tagasi olid teehöövlid sahkadega ka vana aasta öösel tööl,nii,et mis siis praegu viga on,et teed lahti ajamata?Sahamehed tuiskavad sajaga ainult peatänava läbi ,jättes lumevallid kõrvaltänavatele viivatele ette ja läinud nad ongi.Talvist tuisku on ju mõned korrad,miks ei suudeta siis hommikuks teesid lahti ajada?.Näiteks ,meie tänavat pole tänavu kordagi lahti lükatud,kuigi on sadanud paksu lund.Vallaisad,mis istute seal soojas toas ja kohvitatae,uurige ja tehke järelkontrolli,kas ikka on vähemasti kõik linnatänavad lahti lükatud ja tagatud igas tänavas eriolukordadeks juurdepääs majadeni.Sellistel puhkudel ei tea iialgi,millal vajatakse kiirabi,päästeametit,politseid,kuid teed peavad olema hommikuks lahti lükatud.
A
A.L.  /   18:01, 10. veebr 2018
Ma ei saa aru, miks kaaskõneleja ST nii närviliselt ühte ja sama korrutab.See pole mitte esimene lumi,mis maha tuli aga kui sulle tuleb vastu lumesahk tera hõljumas ees ja soolapilv taga,siis pole see mitte teehooldus.Lumesupp teel on veelgi ohtlikum kui ees on ootamatu takistus.Olen 35 aasta jooksul ainult ühe korra teelt välja läinud ja seda nimel lumesupi tõttu,50-ne alas ja 50-ga sõites.Piisas ainult jäljest välja minna ja edasine pole enam juhi pädevuses.Graafikute ja tabelitega ei saavuta midagi.Kui talviseks teehoolduseks on eraldatud rahad,siis tuleks neid kasutada ka sihipäraselt.Kui on kergemad talved (vähese lumega )ja raha jääb üle,siis tuleks see ka sinna jätta aga mitte kasutada seda suuremate suviste teeehitushangete saavutamiseks.Kui järgmisel aastal kordub jälle Padaoru,onmaanteeametil käed õieli ees riigikassa poole.
M
maakas  /   17:27, 10. veebr 2018
miks lükatakse tallinas teed
puhtaks aga maal vaata kuidas läbi saad
5
50 a roolis  /   15:42, 10. veebr 2018
Hoidke pikivahet ja te näete,mis ees toimub.Kui kaks bussijuhti ei suutnud õiget vahet pidada,mis siis tavaliiklejalt loota. Ärge hoidke suunatule näitamisega kokku,maal võite vilgutada 5 ja rohkem sekundit enne pööret,siis saab taganttulija,kes juhtumisi võib veel telefonis olla,kah aimu,et teil on manööver kavas.
M
mulle just   /   15:21, 10. veebr 2018
meeldib sõita talvisel lumisel vaaludega teel - siis on sõidul (auto roolimisel) mingigi mõnu, no mis mõnu on sõita suvel(hea autoga) sirgel asfalil 100-120..250 nosiis veel
A
A.L.  /   11:21, 10. veebr 2018
Olin mõni aasta tagasi tööl Soomes.Sadas laia ja tihedat lund.Seal lükati lund öö läbi ja igasuguse tehnikaga.Olid teehooldusmasinad,ratastraktorid teehöövlid,bobikud jne.Lükati kõiksuguse tehnikaga,millega võimalik.Kas neil oli siis kõigil ühe piirkonna peale leping.Ja töötati öö läbi,aga mitte nagu meil.Sõidan igapäevaselt tallinna ja tagasi,aga teehooldusmasinaid hakkasin nägema alles nüüd veebruari algul,kui kisa laipade ümber läks juba liiga suureks.
R
RS2  /   12:04, 10. veebr 2018
Nii tehakse Soomes. meie l0llakas riigis ei tohi aga talunik oma traktoriga teed lükata, sest erinevalt põllutöödest, seda ei tohi teha sinise kütusega. Seega kui tahad teid lükata, siis pead paaki eelnevalt tühjaks tõmbama , hoolega läbi pesema ja alles siis saab sinna värvimata kütust tankida. Või siis ostma veel ühe traktori selleks.
Ä
Ära valeta!  /   12:30, 11. veebr 2018
See on puhas sinu fantaasia! Soomes on linnadevahelised maanteed tihti nädalate kaupa roopas ja jääs- ei hoolda neid keegi.
Tegelikult on nii terves Skandinaavias.
T
tee hooldus  /   10:36, 10. veebr 2018
kas see käib laipade arvu järgi?
S
ST  /   15:16, 10. veebr 2018
kuule naljamees. kui end suvel kuhugi kraavi, põllule v puu otsa pargid,v teed laubaka v sõidad teisele tagant selga kas siis on ka tee hooldaja süüdi ? sinu sugusel tuleks load ära võta kui liiklus eeskirju ei tea.
  /   10:17, 10. veebr 2018
aga liiklusseadus paragraf 50 tuleks ka järgida siis oleks vähem õnnetusi
T
taat  /   09:22, 10. veebr 2018
hakatakse lihtsalt rohkem soola puistama,,aga miks rohelised kisa ei tösta-ega see sool ju öhku ei haihtu ja keegi seda ära ei korista,see köik läheb meie pöhjavette
R
RS2  /   11:03, 10. veebr 2018
Sest rohelistel kõigest pohhuj.
  /   09:15, 10. veebr 2018
see on siis suveks või Anvelt ,proletaarlane võta labidas oinas pihku
M
mall  /   08:27, 10. veebr 2018
Sünoptikud, hoidke alt! Teilt saadud info alusel sõidavad hooldemasinad trassile.
Seismoloogide suhtes on juba alustatud kohtuasi, et õigel ajal ei hoiatatud maavärina eest.
R
Räägime õigete nimedega  /   08:07, 10. veebr 2018
Mis lisarahad jne,kui võitisd hanke siis olgu teed puhtad kui hakkama ei saa rahad riigile taga ja 5-aasta keeld hanketele.Pole mõtet selliseid hanke võitjaid kes topivad suured rahad tasku ja siis hakkavad ühe autoga teid trügima ,kõrval teedele tullakse päev-2 hiljem.Näide põltsamaalt üks auto japalun väga mis teeb üks auto kui pidevalt sajab,hoolduse tulemus on 0.
See on Riigi poolt tehtud viga ,et nii moodi jaotatakse hanke rahasi kui nad ise ei teagi kas ikka on teede hooldajal aotod ja varustus teede hoolduseks,ta ei kulutagi raha uue hoolduse tehnika peale vaid proovitakse rohkem tasku ajada,ei mingit kontrolli.Siis kukutakse jooksmakui kisalahti aga ei kontrollita hanke võitjaid ja kas neil üldse on tehnika seal teedel.
V
võta vaiksemalt  /   08:46, 10. veebr 2018
Taristu minister ütles selge sõnaga , et nemad saavad Maanteeametiga kenasti hakkama ja kui asjad sujuvad, siis pole ka mõtet õlekõrt lõhki ajada. Kui mehed ikka raha soovivad, siis milles küsimus. Ikka anda, ega see ju omast taskust tule. Teeme mõisakõiele ruumi lohisemiseks.
M
maakas  /   08:06, 10. veebr 2018
Ma ei saa aru, mis k...di nõudeid on vaja kehtestada? Teed peavad olema korras ja normaalselt sõidetavad. Maanteeamet aga jahub mingitest reeglitest, et saaks jälle raha kokku hoida - või!?
T
Teehoolusest  /   07:56, 10. veebr 2018
Kui tee hoolduse tegijaks on äriühing, kelle ülesandeks on ka kontroll oma töö üle, siis on põhimõtteliselt midagi valesti lahendatud. Samuti ei ole asjakohane tingimus, et maanteel alustatakse lumetõrjet peale lumesaju lõppemist. Kui lumesadu on intensiivne tuleb sahkamist teha pidevalt lumesaju ajal. Äriühingu tegevuse eesmärk on kasumi teenimine. Kui vaadata tagasi aega, kui tee hooldajaks oli riigiettevõte, oli tulemus parem. Kui tee on kaetud paksu lumega, lund ei lükata ära, vaid esimesena tegevusena läheb lumele sool, siis tekitatud olukord on hullem sellest kui soola ei oleks üldse pandud (soola-lumeses vesilius ei ole auto juhitav). Samuti jääb soola-lume vall nii tee keskele kui autorataste vahelisele osale. Sisuliseks tee puhastajaks on sellisel juhul teel sõitvad autod, millede kütusekulu suureneb ca 20 %. Kokkuvõtes on talved olnud hooldajale soodsad, lund on viimastel talvedel olnud päris vähe, raha on ikka kergelt tulnud ja need mõned korrad võiks ikka intensiivsemalt tegutseda (ette on puhatud korralikult). Samas peab autojuht aru saama millisel teekattel ta sõidab ja vastavalt käituma, raha võib teehooldusesse matta kuitahes palju, aga talvisel ajal haarduvus siiski paratamatult muutub.
M
matsu  /   07:40, 10. veebr 2018
Need massid, kes pole talve eriti näinud, jauravad siin, et lumi tuleb teedelt kõrvaldada hetkest, mil ta maad puudutab. See aga on lihtsalt võimatu. Ka libedusega ei saa ennetavalt võidelda kõikjal ja alati. Sellised katsed on ette nurjumisele määratud ja puhas raharaiskamine. Kiiruse alandamine talvel oleks küll mõeldav. Ainult kahjuks võib meie talvel kuu aega suvine maantee olla ja siis tundub jälle venimine väga mõttetu. Nokk kinni, saba lahti.
V
väga armas  /   07:24, 10. veebr 2018
100% juhtidest hakkab rohkem aktsiisi taguma kuna 1% juhtidest ei suuda aru saada mis imelik valge asi see talvel taevast alla sajab ja miks teised juhid kiirust alandavad kui vesi ja miinuskraadid kokku saavad.
T
Tase  /   03:50, 10. veebr 2018
Maanteeamet pani ise endale 3+
T
tase 1 kõigile maanteedele  /   02:46, 10. veebr 2018
tase 1 kõigile maanteedele
lume lükkamine kevade saabumiseni edasi lükata
....
ja tase 5 kõigile maanteedele
lume lükkamine lõpetada viivitamatult esimese lumehelbe kukkumisega toompea lossi hoovi
T
Tsūkkel  /   01:27, 10. veebr 2018
paigas, siis tuleb lihtsalt oodata. Mina naisega ootan 7 pāeva.
A
Arvo  /   01:03, 10. veebr 2018
Me elame põhja maades jameil on talvised teede tingimused ja kui sõita ei osata siis on surm taga 100 pole kohustuslik kiirus kui suures lume sajus sõita 90 ka siis kõik sõidavad sust lihtsalt mööda ja pärast vinguvad ettee hooldaja on süüdi . egas ei saa ju iga kilomeetri posti juurde panna sahameest !!!
R
reaalsus  /   01:03, 10. veebr 2018
madal eelarve + kokkuhoid + suur kasum, preemiad.
  /   00:37, 10. veebr 2018
Ka väiksema sõidetavusega teedel tuleb teehooldust kohe teha, mitte lasta inimestel hukkuda.
M
matsu  /   07:27, 10. veebr 2018
Inimesed ei hukku mõne sentimeetrises lumes. Autojuhid ei pea kihutama, arvestamata oma rehve, autot, oskusi ja olusid.
A
Autojuht  /   00:12, 10. veebr 2018
Surmakraavid likvideerida! Kiiresti!
Ei ole vaja kokku hoida teede ehituselt. Sadevete ärajuhtimiseks on ka teisi meetodeid, mis sest, et kallimad. Kas inimelu ei ole kallis? Paljud kokkupõrked oleks välditavad, kui auto saaks põllule keerata.
J
just  /   02:50, 10. veebr 2018
nagu need kraavid tekkisid nii läks talvine sahatatav pind poole väiksemaks ja nüüd pead vaatama kuidas tervelt teisest mööda saad kui enne võisid sõita rahuliku südamega ja kui juhtuski teelt minema siis jäid põllule ja masin terve. Nüüd aga kui juhtub minema siis oled kas teisega ninapidi koos või rapid oma masina kraavis või keerad selle kummuli ja uppud, sest kraavist ei kao see vesi mitte kuhugi...
P
Pigem  /   23:36, 9. veebr 2018
Alandaks sõidukiirust just bussidel ja rekkatel
E
Ee  /   00:01, 10. veebr 2018
Ja siis sustid rekkate ja bussidevahel tekitades veel rohkem ohtlikke olukordi, igalpool pole 2+2 maanteed
V
Väga rumal mõte  /   23:35, 9. veebr 2018
Kõik, kes on liigelnud Skandinaavias, talvel ja ikka paar nädalat- need teavad, et meie teehooldus on sealsest parem
Seal ei kihutata nagu pöörased, seal liigeldakse mõistusega- seepärast on ka statistika seal parem.
Algab lihtsalt rahade "ümberpaigutamine" ehk selle lahustamine omade taskutesse. Rahvas on juba vajaliku tasemeni pöördesse aetud, et plaan õnnestuks.
Ä
ära  /   05:33, 10. veebr 2018
võrdle eesi talve ja sakandinaavia talve,need on kaks eri asja ja skandinaavias lükatakse lumi teelt mitte ei sulatata.
S
Sa  /   12:13, 10. veebr 2018
paiguta ennast ümber skandinaavi teedele sõitma siis sellist iba ei räägiks. Teid hoitakse seal pidevalt korras aga soolasodi ei kasutata peaaegu üldse.
S
Sirts  /   23:20, 9. veebr 2018
Kiilasjää
J
juga  /   23:16, 9. veebr 2018
Ei saanudki aru, kunasest see juhtub?
E
ega meie riigis enne midagi ette ei võeta  /   21:48, 9. veebr 2018
kui kuhjaga laibad taga ,
S
ST  /   22:48, 9. veebr 2018
omal peab ka ikka mõistus peas olema talvel ohutult liiklemisel. ei ole vaja sõita nagu suvel ja teisel peres. tuleb valida vastav sõidu kiirus vastavalt tee ja ilma oludele ja hoida pikki vahet. sellistelt tuleks üldse load ära võta v anda suvel sõitmis luba kes talvel sõitmisega hakkama ei saa.
K
kuna meil käivad kõik asjad teo kombel ja läbi Brpsseli  /   21:48, 9. veebr 2018
siis enne kevadet midagi uut oodata ei ole. Sügavad kraavid jäävad alles ja autod libisevad sinna kui kunstlikesse lõksudesse.
K
küss  /   23:08, 9. veebr 2018
tee peal ei oska sõita või?
L
lol  /   21:43, 9. veebr 2018
kui panete teehoolduse mõne lolli rallitaja pärast vastutama, siis kaob selline teehooldus nagu praegu ja tuleb ainult riiklik teehooldus.
ükski erafirma ei hakka ette teade kellegi elusid kinni taguma ja vastutama.
S
ST  /   21:30, 9. veebr 2018
krt ega mnt amet ja teehooldajad süüdi pole kui juhid sõita ei oska ja pikkivahet ei hoia. ja kas suvel ka mnt amet ja teehooldajad süüdi kui mõni ennast kraavi,põllule v puu otsa pargib v kellegile tagant selga sõidab v laubaka teeb? krt autojuhtidel peaks ikka midagi kahekõrva vahel ka olema.
M
mnt  /   21:43, 9. veebr 2018
krt mnt krt mnt krt mnt
J
just   /   21:51, 9. veebr 2018
maanteeametil on kõik OK, aga üks teine amet ei olevat vajalikul kõrgusel , see olla muinsuskaitse amet ?
S
Sk  /   22:04, 9. veebr 2018
Tosi pikkivahe hoitakse ikka hasti 15...17m vb 100ga soites maanteel. Hirmus kihutamine toimub ikka tegelikkuses maanteel,nagu rahvaralli. Pigem olen poolt et kolmel talvekuul peaks kiirust alandama 80le ehk siis detsember jaanuar veebruar oleks piirkiirus 80km/h!!!
L
Liisu  /   11:41, 10. veebr 2018
Sa tule oma suurelt magistraalilt maha ja vaata kuidas elatekse Eesti külades. Öösel sadanud lumi sõidetakse hommikul kinni, sest on vaja õigeks ajaks tööle saada ja sahamasinad jõuavad küladesse alles lõuna ajal või õhtul, egas soolaga saa seal laristada. Tuleb nüüd päeval paar kraadi sooja ja öösel paar kraadi miinust on teed on kinni sõidetud lumest ja eurokraavidest nagu mäeharjad kummis, tekkinud libedusega istud sõidukisse ja kohale jõudes tänad kõige vägevamat, et oled elus. Isegi Simsoni alluvuse kuuluvad bussid liiguvad enne lumelükkajaid, mis on ka tema alluvuses. Küll ja veel on juhuseid, kus bussijuht peab kodust kaasa võtma mootorsae, et lumeraskuse all langenud puud teelt eemaldada ja saaks oma liini jätkata. Simson pangu oma tasuta ühistranspordi raha teede hooldusesse.
R
RS2 to ST  /   12:12, 10. veebr 2018
Kuidas maanteeamet süüdi ei ole, selles et juhid sõita ei oska? Kes nendel mitteoskajatel sõidueksami vastu võtab ja juhilube väljastab kui mitte maanteeamet? Näed, ämbrisse astusid ja hiilgasid suure l0llusega siin. ;)
A
ar  /   21:29, 9. veebr 2018
saaks mingi minister või maanteeameti boss surma ehk siis puhastatakse teid paremini või on jälle raha puudus kuhu kaovad maksud mis on mõeldud selleks,teeme parem tasuta bussi sõidud lõpetage ära see tasuta jutt,või ehitame ristmike kus pole veoautol põõrde laiust !!!
O
Opossum  /   21:27, 9. veebr 2018
Autojuhid võiksid vastavalt ilmastikule ka liikluses käituda..
J
ja ikkagi   /   15:17, 10. veebr 2018
on juba 9 miisnust (samas20+) kes arvavad et kaasaegse masina tehniline seisund peab kõik töllmokast roolikeeraja vead parandama
O
Ott  /   21:20, 9. veebr 2018
Ja kes vastutab lammasjuhtide eest liikluses???
J
ja  /   21:01, 9. veebr 2018
kes vastutab toimunud õnnetuste eest? Siseministeerium peaks uurima hakkama, kas ametimehed tegid kõik endast oleneva, et õnnetusi ära hoida.
Õ
Õnnetuse  /   22:21, 9. veebr 2018
eest vastutab juht kes selle tekitas. Kui mõistust pole, siis pole mõtet rooli taha ronida.
N
Nipi  /   00:33, 11. veebr 2018
Õige
O
on  /   20:37, 9. veebr 2018
siis nii, et lükkame lund mida veel pole...hanikari arvab ikka lõunasse lennates, et talv tuleb aga ministeerium tahab talvel ka suve või nii...ma sooviks ka , et meie tänaval lükatakse lumi järgmisel päeval peale sadu, mitte ülejärgmisel aga ma saan aru, et peateed nõuavad oma ja penskaril pole vaja iga päev arstile ega poodi, oota natuke või ootad rohkem kuni sulabki ära...
  /   21:46, 9. veebr 2018
Räägi seda neile, kes ootavad ülipikkades eriarstide järjekordades, et pole vaja kohale roomata.

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis