71 kommentaari

B
Brunn  /   12:26, 13. veebr 2018
võõras mure. Maantee on kulgemiseks.
M
M.  /   00:06, 10. veebr 2018
Kas ajakirjanikud enam ei guugelda ega kontrolli ühtegi asja üle? See õpetus on tõesti surmaotsus. Autost tuleb välja saada ülikiirelt enne vee alla vajumist. 1. Turvavöö lahti 2. Aknad alla (el.süsteem peaks paar min töötama) 3. Aknast välja- lapsed enne.
U
Urmas  /   20:08, 9. veebr 2018
Vee all auto aknaid jalgade ja kätega küll puruks ei löö! Ega autoklaas ei ole aknaklaas!!! Et tänapäeva autoklaasi isegi kuival pinnal sisse peksta, see võtab kaua aega, sest tagudes klaas mõraneb küll, aga tal on sees juuspeen võrk, mis ei lase mõranenud osal eest ära tulla! See võrk on vist, et avarii puhul klaas purunedes sõitjaid ei vigastaks? Vee all tagudes ei ole löökidel ju sellist jõudu nagu kuival maal! Arvata on, et kaubikust pääsenud said enne kaubiku vette vajumist uksest välja.
P
Pets  /   13:31, 9. veebr 2018
Kogu selle õpetuse laseb põhja üks väike fakt. Elektriliseid küljeaknad, mis tänapäeval kõigil autodel on, ei avane vee all mingi valemiga. See õpetus on väga õige, aga ajast, kui aknad käisid vändaga alla.
K
Kuuuurija  /   12:37, 9. veebr 2018
Mis juhtub läbi jää vajuvas autos? Üsna hea ülevaate annab see video (tahtlikult läbi jää kukkutatud auto):
http://www.youtube.com/watch?v=13byg7SbzNs
Igatahes on aega üsna vähe ja vee all kole pime ja hägune nähtavus.
K
Kas  /   09:34, 9. veebr 2018
vanasti (nõukaajal, EV algusaastatel) polnud liikluseeskirjas mitte punkt, et jääl sõidetaksegi avatud ustega?
T
teadja.  /   03:31, 9. veebr 2018
Ma v6in tuhande europeale kihla vedada, et need kes pääsesid külmast veest kui auto oli järve p6hja vajunud, kas mähkisid ennast eelnevalt kilesse v6i siis kui auto oli juba järve p6hjas. Sest kile hoiab sooja ja annab sulle teadud eelise. V6ite teha katsetust 5 v6i 6 kraadilises külmas vees, kus üks mähib ennast ümber kere kilesse (riided seljas pole) ja teine mitte, siis ütlen, et see kes on kilega, peab külmas vees kauem vastu. Üks küsimus? Kas veeall on v6imalik telefonitsi abi kutsuda v6i mitte?
R
R  /   08:37, 9. veebr 2018
Äkki nad tegid väikse prae ka ja sõid kiirelt kõhud täis seal vee all, et rohkem energiat oleks? Mis sa arvad, et see auto on seal õhku täis ja istud rahulikult salongis ja lihtsalt ootad? Inimesed on ikka rumalad.
R
RS2  /   23:59, 8. veebr 2018
Paraku need nõuanded tänapäeva autodes ei aita. Vee all vaevalt elektriajamiga klaas enam avaneb. Ka elektrilisel kesklukkustusel on sageli komme kõik uksed sootuks blokeerida ja aamen. Ainus variant ikkagi küljeklaas puruks lüüa ja üritada sealt evakueeruda, kui seegi läbi läheb, just mainitud suure vee voo tõttu, viskab sind peadpidi millegi vastu ja kutu.
L
lugeja  /   21:38, 8. veebr 2018
Uksed sõidu ajal lahti ja kohe valmis välja hüppama.
  /   21:29, 8. veebr 2018
kõige lihtsam - ära mine autoga jää peale!
K
Kuidas siis ikka on  /   21:29, 8. veebr 2018
1) Antud artiklis avaldatus soovitus ei võta arvesse talvist külma vett. 2) Kui vesi on kaelani, siis uks ikka veel ei avane! Kuna rõhud pole ühtlustunud. 3) Rõhud ühtlustuvad alles siis, kui õhumulli pole, ka peale seda läheb 5-10 sekundit ennem kui uks muutub avatavaks. 4) Oodata kuniks auto veealla vajub , on külmas ja sügavas vees ebamõistlik, Kuidas teada kui sügavale sa üldse vajud? Külm vesi tekitab shoki ja hinge ei jõua kaua kinni hoida. 5) Sellest saab järeldada seda: vette kukkunud auto ei vaju kohe põhja, vaid vajub vee alla ca 20-30 sekundi jooksul. Selle aja jooksul tuleb kas aken alla kerida, või katki lüüa ja kohe väljuda. PS- vaatasin ennem selle teksti kirjutamist ca 10 videot ja uuringut.
T
Totudele  /   20:55, 8. veebr 2018
Enamus jutustab nagu jututoas, aga tegelik teema puudutab jääteedel, mitte jää peal sõitmist!
S
Setu   /   20:39, 8. veebr 2018
No sedä asja piat Evelin Ilvese käest küsümä.
A
Aastal 2006 sõitsid 3 vanderit Kihnu saarelt tõstamaale  /   20:38, 8. veebr 2018
ja purjutasid seal mõned nädalad. Oli märtsikuu, algas jääsula ja kõige suurem mure oli, kuidas külgkorviga mootorratas tagasi saarele saada! Ei tulnud neist kellegile pähe jääle sõita. Aga noh, siis oli enamuses riigiviin, praegu lati pats. Kuidagi nad minema said...
T
tegelik juhend  /   20:38, 8. veebr 2018
M
mees  /   20:27, 8. veebr 2018
Vanasti sõideti jääl ka veoautodega. Nõue oli, et uksed lahti, juht püsti uksevahel, parem jalg gaasipedaalil, vasak käsi uksel, parema käega hoiab rooli. Kui vajuma hakkab, kohe hüppab maha. Kaubik on kõrge, ka sea saab püsti olles juhtida, kaasreisijad saanuks avatud uste vahel rippuda, veel parem oleks tagaluugi või tagauste vahel püsti seista, siis poleks keegi autosse kinni jäänud. Madalast sõiduautost on raske välja saada isegi avatud ustega sõites, Parim viis pääseda on ikka avatud ukse vahel seista ja nii peabki sõitma. Varem olid inimesed ikka arukamad, olid valmis ise ennast päästma, polnud telefoni, polnud päästeametit. Leningradi blokaadi ajal sõideti Ladoga järve jääl just niimoodi.
P
Pinnaltpäästja  /   19:59, 8. veebr 2018
Kahju, et sellist jama tõepähe avaldatakse.
P
Päästja  /   19:38, 8. veebr 2018
Nii rumalat juttu pole tükil ajal kuulnud ja annab ikka välja mõelda. Sellel juhtumil oleks inimesed kõik pääsenud isegi kuiva jalaga kui oleks valvsad olnud. Jääl olles kahtluse korral peavad eelnevalt juba auto aknad lahti olema ning uksed avatud, et häda korral pääseda. Pääsemise korral millal auto veel vajuma hakkab avatud uksed juba jääl takistavad vajumist ja selle ajaga olete pääsenud jääl isegi kuiva jalaga. Peale kaklust pole ikka mõtet enam rusikatega vehkida.
S
Sten  /   19:25, 8. veebr 2018
Sellised õpetused võiks ehk lasta enne avaldamist mõnel päästetöötajal või muul targemal inimesel üle vaadata? Veidi vastutustundetu suvalise inimese facebooki kommentaare ajalehes tõe pähe avaldada.
N
nh  /   18:48, 8. veebr 2018
ehk tuleks rahvale selgitada ja anda välja juhend, kes jääl tahavad liigelda, millise kaaluga auto või inimene vastava paksusega jääl võiks turvaliselt kulgeda.
S
sõitjamees  /   18:26, 8. veebr 2018
Õigus,täpselt nii tuleb teha kui tahate pääseda.Lisaks omalt poolt veel ,et püüdke vältida liigset rabelemist ja paanikat.
N
nuti  /   20:30, 8. veebr 2018
mina pakuks, et istusid telefonides ja ei saanud ööd ega mütsigi aru, kus nad üldse on.. paanika tekkis siis, kui telefonis pilt ära kadus ja märjaks sai juba aku.
K
k  /   18:25, 8. veebr 2018
80ndate Ladal lööd jah esiklaasi minema. Tänapäeva autol võid seda taguda palju tahad ja ikka eest ära ei lähe :D
N
njah  /   17:55, 8. veebr 2018
Aitäh härra Roy Stridele surmaõpetuse eest. Kes tema õpetusi järgib, sellele on surm 100% garanteeritud.
Telekast tuli selline tore saade nagu Müüdimurdjad, kes erinevalt ei rääkinud ainult teooriast, vaid katsetasid asju kohe ka praktikas. Ühes saates katsetati spetsiaalselt vette kukkunud autost pääsemist. Tulemus oli see, et kes jääb autosse vaikselt ootama, see sureb kindlalt. Nemad testisid veel sooja vee tingimustes ja alajahtumine poleks probleemiks. Top Gearis katsetati ka, tulemus sama, kes jääb autosse ootama, see sureb.
Reaalne lootus pääseda on ainult siis, kui püüad kohe-kohe autost välja pääseda ja pinnale jõuda. Soovitav on küljeaken puruks lüüa mingi asjaga, kui miskit pole, siis küünarnukiga.
Seda siis katsetati reaalselt ja mitte mõnusalt sohvalt kommenteerides. Huvitav mitu korda Roy Strider või tema isa on autoga kuskile merepõhja vajunud ja siis sealt sügavikust uppumissurma ja alajahtumist trotsidest välja tulnud?
  /   15:46, 8. veebr 2018
Ah tuleb ikka kõigepealt selfi teha endast salongis vee all ja siis helistada pjäästeametisse ja detailselt kirjeldada olukorda ja siis koju helistada ämmale ja siistelefooni laadima panna.
T
Tech.  /   14:55, 8. veebr 2018
Tänapäeva autodel, el. aknad ... mida sa seal enam avad, kui vooluring on vee tõttu lühises.
Halvema stsenaariumi korral võivad uksed ka lukku minna ...
-
---  /   16:31, 8. veebr 2018
Kui auto ninaots juba vees on, siis ruttu aken lahti, võimalus, et veel töötab...
B
b  /   14:49, 8. veebr 2018
Naelkummid alla , uksed lahti ja niimoodi ettevaatlikult - ehk näen siis ka maipühad ära .
K
kalameestele  /   12:11, 8. veebr 2018
see öpetus neile kalameestele rohkem, ke järvejääle ronivad juba siis kui jää vaid kajakat kannab... aga küsimus tehnikutele- kas elektrilisi aknad saab avada kui auto juba vees?... reeglina elektriblokid saavad kohe vett ja lähevad lühisesse? öpetus peipsi kaluritelt vanast veneajast kui veel keritavad aknad olid
1
12332  /   12:04, 8. veebr 2018
Teoorias on kõik ilus, aga praktikas on ju asi midagi muud. Esiteks tabab inimest hirm ja paanika. Teiseks kogu see külm olek ei lase normaalselt oma kehaosi liigutada ega hingata. Kolmandaks peab ikka väga palju jõudu olema et vee sees suudaks hinge kinni hoides veel klaase purustada. Enamus lihtinimesi on selleks ajaks juba ilmselt ammu kopsud vett täis tõmmanud või ära külmunud. Turvavööd ei kasutatagi jääradadel ning kuskil kitsas autos on väga ebamugav riietuda.
A
Alustuseks  /   11:56, 8. veebr 2018
Alustuseks võiks proovida vähem juua.
J
Juku  /   11:36, 8. veebr 2018
EHk tasuks endale selline seade soetada, millega küljeklaas purustada:
http://smartlifesavers.com/toode/eb09024/
S
Selle   /   11:55, 8. veebr 2018
võtmehoidja variandiga pead klaasipurustamiseks kõik klaasinurgad läbi lööma. Tõsisemad vahendid koos rihma lõikuriga leiad siit.
https://www.aliexpress.com/item/Emergency-Car-Safety-Hammer-Car-Window-Glass-Breaker-Emergency-Seat-...
J
Jan  /   11:21, 8. veebr 2018
Põhimõtteliselt pole paanikat võimalik vältida ja seega pääsemine kaduvväike.
Soojas toas arvuti taga on pääsemine lihtsam.
L
lugeja  /   11:17, 8. veebr 2018
Mõningad vastuväited.
Kui auto on juba peaaegu üleni vees (aknad vees), siis vesi ei tule aknapilust mitte vaikselt sisse, vaid purskub, sest surve on tugev. Jääkülmas vees autos oodates kuni ainult pea on väljas - siis oled sa juba üsna teovõimetu. Inimene kannatab sellist külma vett välja ehk kümmekond minutit, jäsemed ei taha enam ka liigutamisele alluda.Soojas vees ehk on sellest ootamisest kasu. Mingit akent veega täitunud autos purustada on üsna raske ilmselt, sest veetakistus piirab tugevalt löögijõudu.
Mida peaks ehk vette vajumisel jälgima, on see, et inimesed ei koonduks ühte auto poolde, sest siis vajub auto külili ning kõigil välja saamine võtab rohkem aega. Aga paanikas olles selle peale ilmselt ei mõelda enam.
K
kah lugeja  /   11:23, 8. veebr 2018
point on selles, et kui autos endas vett pole, on rõhkude erinevused nii suured, et auto ust pole võimalik avada. sestap tuleb lasta vesi sisse, rõhud ühtlustada ja siis vehkat teha. talvel on muidugi külmumise ja teovõimetuks muutumise oht aga ega füüsika (rõhud) sellest küsi
A
Auto   /   11:40, 8. veebr 2018
pole allveelaev. Vesi tuleb kiiremini sisse kui sa akent jõuad avadagi. Selleks osta autosse https://www.aliexpress.com/premium/Glass-Breakers.html?d=y&origin=y&blanktest=0&SearchText=Glass+Bre...
Klaasipurustaja - Glass Breakers
L
lugeja  /   11:58, 8. veebr 2018
Kõige parem variant oleks muidugi kui autouksed jõuab enne vette vajumist avada. Ka Manija lähedal vette vajunud mikrobuss oli vee peal püsinud umbes kümme minutit, aga ilmselt polnud seal akna purustamiseks abivahendeid või paanika halvas igasuguse mõttekama tegevuse. Mikrobussis on tavaliselt lükanduksed, aga ilmselt veesurve ei lase ka neid avada. Ja tagareas istujatel on kindlasti raskem bussi eesotsast välja saada. Aga nagu arvata võib, said eesistujad esiuksed lahti, või vähemalt ühe neist.
V
veel lugeja  /   13:50, 8. veebr 2018
Top Geari katse näitas, et ka veega täitunud auto puhul ei jõudnud juht uksi lahti lükata enne, kui auto päris põhja pidama jäi. Selleks ajaks võib autos õhk juba otsas olla. Auto vajudes rõhu erinevused ei vähenenud piisavalt palju. Autost väljumine õnnestus edukamalt, kui uksed avati viivitamatult vette kukkumise järel. See katse oli basseinis. Juht oli valmis, teadis mida oodata ja mida teha.
Kuidas sa talvel viivitamatult uksi avad? Jää on väljaspool ees, saad avada alles kui oled vajunud jääst alla poole. Polegi nagu häid variante. Vanasti sõideti kahtlasel jääl pärani avatud ustega.
N
no  /   13:02, 9. veebr 2018
aga on kirjutatud, et sõitjad olid joobes, ei tea kui palju neil pea üldse jagas.
Ü
Üldiselt  /   10:55, 8. veebr 2018
võib juhtnööridega nõustuda aga turvarihmasid ärge küll jäätunud veeteel kasutage. Tänapäeva autodel peaks olema veel võimalus välja lülitada turvapadjad. Kui need veel tööle hakkavad siis pääsu ei ole. Ole kui rahulik tahes. Väikelastega unustage samuti turvatool, las laps istub iseseisvalt lahtiselt või täiskasvanu süles.
T
turva  /   11:27, 8. veebr 2018
Jääteel võib turvavööd mitte kasutada (liiklusseadus §30)
A
Aastast   /   11:43, 8. veebr 2018
aastasse ei võta jääteedel meil keegi rihmasi kahjuks maha, pole veel näinud. Ja kui õigel ajal maismaal taas rihmasi peale ei pane on politsei trahviga platsis.
O
ohjah  /   16:37, 8. veebr 2018
Palun lõika oma juhiluba pooleks ja ära enam autorooli roni! Kui sa isegi niipalju ei tea, et Liiklusseaduses on mustvalgel kirjas, et jääteel sõites ei pea turvavöö olema kinnitatud, siis mis olulised asjad sul veel teadmata on?
p.s. Erinevalt sinust on politsei Liiklusseadust lugenud ja normaalsed inimesed on alati jääteel sõites turvavööd lahti teinud!
J
Jobu  /   19:28, 8. veebr 2018
ja veel kord jobu, kellel lugemisoskus puudub.
S
Soovitus  /   19:47, 8. veebr 2018
Teooria.ee Ülekordamine ei tee paha.
N
No  /   20:51, 9. veebr 2018
jääteel tegelt ei tohi vööd kasutada kui elu armas.
N
Nojah  /   10:47, 8. veebr 2018
Mulle tundub täiega rumal minna autoga jää peale ise läbi jää vajumist ette valmistades. Inimeste loogika on ikka nii erinev. Minu arvates ei tohi jää peale üldse minnagi kui on väiksemgi võimalus sealt läbi vajuda. Kui ma peaks siiski selle "targa" õpetuse järgi toimima, siis ma paneks hoopis kalipso selga ja lestad jalga, auto tuuleklaasi võtaks eest juba enne jää peale minekut. Auto pagsiruumi ja salongi paigtaks täispuhutud veoauto sisekummid, mis takistaksid auto põhjavajumist.
.
...  /   16:38, 8. veebr 2018
Hea plaan, ma võtaks hapnikupaagi ka kaasa lisaks ;)
Samas, aknaklaasi purustajast võib kasu olla ka tavalises õnnetuses, kui uks on kinni kiilunud või on vaja aidata kedagi, kelle uks on kinni kiilunud, nii et miks mitte siuke seade autosse muretseda?
R
Raivo S.  /   10:41, 8. veebr 2018
Selleks ajaks kuni rõhud on ühtlustunud, on 90% paanikasolijatest juba uppunud, just kohe alguses peaks võimalikult kiirelt üritama ust lahti kangutada enne kui auto üleni vees. Siin paar videot kontrollitud olukorras, kus kumbki ei oleks pääsenud:
https://www.youtube.com/watch?v=f-hADcZ49fE
https://www.youtube.com/watch?v=2YaMEW30bv4
Nagu Richard Hammondi videost näete, siis ukse avamise variant on täiesti võimalik ja teostatav kiirel reageerimisel.
Kujutage nüüd ette kui olukord oleks reaalne, esimesel sekundil tekib paanika juba, hapniku vähem. Isegi kui olete võimeline veega täitunud autos mõnda aega istuma, siis peate veel jõudma ka veepinnale.
Kõige parem võimalus oleks kui on mingisugune pneumaatiline/vedruga klaasipurustaja vms autos, mis ei sõltu sinu enda löögi tugevusest. Kui juba salong veega täitunud siis ma arvan, et nende tavaliste purustajatega pole enam midagi teha. Mingid kruvikeerajad jms võib kohe ära unustada siinkohal.
Lisaks igasugused need odavad klaasipurustajad ei toimi nii lihtsalt, järjekordne video kus tüüp üritab autos sees terava ja näiliselt asjaliku asjaga klaasi purustada, aga metall liiga pehme selleks:
https://www.youtube.com/watch?v=IiNZnbSHnBk
Nagu näha siis tavaline metallotsaga purustaja on kasutu, aga niiöelda "carbide" otsaga asi lööb klaasi väga lihtsalt puru. Et siis sellise asja pealt ei tasu raha säästa.
S
siim  /   11:36, 8. veebr 2018
Mõttetud näited,kumbki neist ei teinud aknaid natuke lahti.
R
Raivo S.  /   12:01, 8. veebr 2018
Sa võid ju selle akna praokile teha kui sul see õnnestub. Aga mis kasu sellest on? Sinu pea on vee all, aga ust sa ikka ei suuda lahti lükata. Pead veel ootama...
Mõttekam oleks siis aken täiesti lahti teha, kui seda juba natukene võimalik lahti on teha.
Ma miskipärast arvan, et tänapäevastes autodes lõpetavad elektrisüsteemid koheselt töö, kui auto on juba läbi vajunud. Niiet see akna avamine on igatepidi kaheldav.
Vaata neid videosid, kumbki neist ei suuda ust avada isegi kui auto veega täitunud. Tegu pole mingite amatööridega ka, Richard Hammond (Top Geari üks kunagisi saatejuhte) ning müüdimurdjad katse, mõlemal resultaat täpselt sama.
A
aken  /   16:47, 8. veebr 2018
Hammond püüdis teisel katsel aken avada, aga see ei töötanud, kuigi auto oli just vette kukkunud.
*
*****  /   14:16, 8. veebr 2018
Inglisekeelt jagad veitsa? Ta ütles “I’m pretty sure I was drawn” kas ma pean tõlkima või saate ise aru
*
*****  /   16:25, 8. veebr 2018
Kus kuu pealt sa veel kukkunud oled?
N
No  /   21:12, 9. veebr 2018
tõlgi siis l,ammas või arvad, et 100 prossa eestlasi valdab inglist ?
A
am  /   10:36, 8. veebr 2018
Ma tean head head nippi.Mitte minna jää peale ja oledki pääsenud.
V
Volli  /   10:25, 8. veebr 2018
Kõige targem on autoga jääle mitte minna....talvel on vesi kuradi külm....
"
"autoga läbi jää lennates"  /   10:22, 8. veebr 2018
?
E
elektritsaabtasutablogspotcom  /   10:21, 8. veebr 2018
Aitahh juhendite eest. Muidugi selleks,et sedasi toimida ei tohi sattuda paanikasse. Paanika on see mis tapab. Teatavasti ww2 ajal Junkersid "pommitasid" esmalt paanikaga ja siis pommidega.
A
Aitahhile  /   10:35, 8. veebr 2018
Sa jälle voolu saand?
P
P.S.  /   10:44, 8. veebr 2018
Natuke segaselt kirjutatud juhend sest hetkest mil t6mbad kopsud pungi pole enam mahti midagi otsima hakata ja klaasi jalgadega purustada suudavad ehk vaid sportlased sest hinge kinni hoida ja anda tugevat matsu klaasi pihta,ning peale selle veel ujuda,seda on liiga palju.Selliseks juhtumiks peab olema haamer. Niisiis,tuleb teha peaaegu kuis on kirjas artiklis ja siis haamriga virutada aknasse. Kui haamrit pole siis tuleb helistada kiirabi numbrile.
E
elektrit...  /   11:11, 8. veebr 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
E
elektritsaabtasutablogspotcom  /   12:59, 8. veebr 2018
GPS-i ja autoelektroonikasse mis omab autopilooti pidavat saama virtuaalselt sisse murda...seega kui keegi pahalane soovib siis juhib teid sillalt alla vette. Autojuhi lubade eksamil peab olema sees uppuvast autost valjumine ja mitte vaid teoreetiline aga ka praktiline.
E
elektritsaabtasuta  /   13:04, 8. veebr 2018
GPS-i ja autopiloodi kaudu ju saab virtuaalse sissemurdmisega juhtida autot sillalt alla vette,uputada meeskonda.Autojuhi lubade eksamile tuleb lisada uppuvast autost valjumine.
"
"P.S. ärge laikige postitust, jagage. "  /   10:20, 8. veebr 2018
  /   14:08, 8. veebr 2018
*****
*
*****  /   14:10, 8. veebr 2018
Vot tark inimene leiab lahenduse mitte ei hädalada! Tee siis lihtsalt copy paste oma seinale
*
***** -le  /   18:24, 8. veebr 2018
?
O
OK  /   10:16, 8. veebr 2018
LOEn JA JÄTAn MEELDE: kuidas pääseda läbi jää vajunud autost?
Enne tahaks teada millisest autost jutt käib? Käisin elamise ja hooned läbi - mida pole, seda pole!
Kas peaks politseile avalduse tegema?
A  /   10:13, 8. veebr 2018
Enne peab dislal paagi pentsu täis võtma ja 10 lihapirukat ka ostma?

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis