172 kommentaari

K
Kassiomaniku kui loomapidaja VASTUTUSEST  /   19:23, 12. veebr 2018
Teile, kes te ühehäälselt hüüate oma enese õiguse kaitseks: kass on KODULOOM (nagu ka koer). Koduloomal on olemas tema OMANIK ehk peremees või perenaine. Lomapidamisseaduse kohaselt (kõikides arenenud riikides) kehtib kodulooma omanikul seaduslik vastutus oma looma eest - just nimelt ka teise inimese vara ja heaolu mitte ohtu seadmise eest.
Me kõik räägime probleemidest. Aga is on lahendus?
Minul on koer, kes kassile kallale ei lähe. Küll aga teab ta täpselt, miks ta peab oma kodu territooriumi nende eest kaitsema - kui MÕNED (mitte kõik) kassiomanikud arvavad südamerahuga, et nad evivad õigust oma kassil võõraste inimeste koduterritooriumidel oma väljaheiteid teha ja peenraid laastada, siis tuletan hetkel just neile meelde, et esiteks, kassi väljaheited liivakastis on lastele üliohtliku bakterisisaldusega haigust toovad mustused; teiseks, mina toidan talveti nii oravaid kui linde. Minu koer teab täpselt, kui tähtis pereliige ta minu peres on ega tunne vähimatki huvi nende tagaajamiseks. Küll aga olen pidanud õpetama teda minema ajama kassid, kes vähegi meie kodu lähedale kipuvad.
Kuigi ei tee ta kassile õnneks midagi, olen pidanud õpetama teda ajama just kasse minema.
Kui need mõned vastutustundetud kassiomanikud, kes arvavad, et see on mingi 'loomulik' asi libada oma kassidel teiste inimeste kodu territooriumidel oma hädasid teha, siis edaspidi hakkaksin mina propageerima koeraomanikke astuma oma koertega sisse just niisuguste kassiomanike koduterritooriumidele ja lubama oma koertel oma hädad seal ära teha. Kuidas meeldiks? Ah et ebanormaalne või? Kuidas siis nüüd küll korraga see nii ebanormaalne oleks... ;))
O
olku  /   12:37, 9. veebr 2018
Igale liikuvale kassile aktsiisimaks panna
  /   11:29, 9. veebr 2018
See on ehe näide sellest,et teatus sorti inimestelpole essugi teha ja kui inimesel pole midagi kasulikku teha,siis ta hakkabki lollusi välja mõtlema.Kassid olid,on ja jäävad kiskjateks,nagu looduseski elavad kasslased.Kas siis nn. mõne ajuhiiglase arvates tuleks kassil küünised ära lõigata,et puu otsa ei saaks ronida ja suukorv ka pähe.Nii jääks ka mõned hiired alles ja missugune pidu loomakaitsjate leeris.Mina küll oma kassi ei hakka selle eest ahistama,kui ta mõne varblase kinni püüab ja nahka paneb,hoopis vastupidi,kiidan kassi ja teen talle pikad paid.Vot nii tainapead.
S
sulle  /   18:47, 12. veebr 2018
Tainapeaks nimeta oma enda ema ja isa, kui soovid. Jaoma kusev ja kakv kass hoia ENDA KODU territooriumil. Sest kui ta minu aeda peaks sattuma, laastades minu peenraid, levtades oma väljaheidetega minu laste liivakasti ja mänguasju, siis garanteerin, et on ta järgmine kass, kes oma tee loomade varjupaika leiab. Kassiomanikuna on sul KOHUSTUS hoida oma loom oma enda kodu territooriumil. Vastatsel juhul, ärge te inimesed vinguge, miks nii palju koerteomanikke viimasel ajal omakoertel südamerahuga lasevad ilma rihmata ringi joosta.
T
Tige Sokk  /   10:27, 9. veebr 2018
Mul sõid rebased, tulid metsast hiilides, koduaias peesitavad kassid,tibud ja kanad ära. Kes on syydi? Jahimehed? RMK? Erametsaomanikud? Yhed ei lase ja teiste valdustes elavad, järelikul vastutavad. Olgu kahjud kõigile korvatud! Ja KOHE!
  /   09:14, 9. veebr 2018
Sellel kassil on nagu Siim Kallase silmad 😂
K
kassiomanik  /   09:10, 9. veebr 2018
Minu toakassike oli hiljuti avatud aknapraost linnukese katte saanud. Pikutasin magamistoas ja lugesin raamatut Akki tuli kass koledasti kr6unudes mu juurde ja pani oma saagi mu voodi ette maha, ise hoidis jalga peal. Esialgu arvasin, et kass kusagilt hiire katte saanud. Siis vaatasin lahemalt ja ehmatusega t6desin, et tegemist oli varblasega.Hakkasin loomakest noomima,kes kohe jala linnupealt ara v6ttis, lind sai 6nneks lendu. Selline 6nnelik juhus oli, et kass kohe ei hakanud lindu tapma, vaid t6i oma "emmekesele "selle naha! Elame 6. korrusel ja kass pole oma 5. eluaasta jooksul 6ues uldse kainud,
K
kassiomanik 2  /   10:01, 9. veebr 2018
Sama siin. Kass saab kaheksa ja on õues käinud ainult rihmaga ning igapäevaselt rõdu peal, kust ühel päeval tuli tihasega. Kuidas ta selle kätte sai, suur ja laisk diivanikass, ei tea- pole enne ega peale seda juhtunud. Annan talle selle ühe korra andeks, instinkt ikkagi.
O
Ott  /   09:01, 9. veebr 2018
Kõik hulkuvad kassid kotti ja merre!!!
M
Mees Abjast  /   08:33, 9. veebr 2018
Keelake sääsel vere imemine ka ära
S
sääsk??  /   18:54, 12. veebr 2018
Kas sääse eest vastutab teda toitev(?) inimene? Ma ei teadnudki, et sääski viimasel ajal ametlikult ja seaduslikult koduloomadeks hakatud pidama... Võtad kassi, vastuta! Mitte ühelgi kassiomanikul pole õigust lubada oma kass teiste inimeste koduterritooriumidele. Punkt. Kui leiate, et teil siiski on selleks mingi omavoliline õigus, siis hakkame meie, koerteomanikud, sama vabalt oma koertel lubama lahtiselt ringi joosta ja väljaheidete tegemiseks sisenema kassiomanike koduterritooriumidele. Või kuidas? ;)
R
Room  /   02:22, 9. veebr 2018
Kas päike tohib õhtul looja minna ja hommikul jälle tõusta? Arutame seda küsimust, seltsimehed!
V
vaatleja  /   22:00, 8. veebr 2018
ja asjad on paigast ära...aga võibolla tuleks alustada igasuguste tobedate looma-ja linnukaitskate keelustamisest...
T
tibu  /   21:57, 8. veebr 2018
samas võiks küsida, kas looja tohtis loodust niimoodi luua nagu see loodud on?
O
on  /   23:30, 8. veebr 2018
need vanad kommunistid, kes tahtsid kõike ümber teha ja jõed teistpidi voolama jne. Kui Jumal on loonud kiskjaks kasslase, siis pole inimese asi teda sundida rohtu sööma nagu lehma ja igal kassil on õigus püüda hiiri, rotte, linde, tähendab tema elutegevust ei tohi takistada.Rebased käivad üle õue ja kitsed samuti ja veel jänesed jt.loomad- kas peab kõik magama panema kes tulevad minu eluaseme juurde, kas süüa otsima vms.Rebane teab täpselt kui pika keti otsas on koer ja möödub temast 20cm. kauguselt, samas pole kärntõve vastu midagi, lihtsalt tõukoerad surevad ära, krantsid veel peavad vastu aga mis on tähtsam inimesele- kas üks kassi poolt söödud lind või puhas elamine hiirtest, rottidest?Kes tahab keelata kassile linnuliha, see toitku see kass kapsaga ära, ma tahan näha.
N
noh,aga  /   23:51, 8. veebr 2018
Jehoova tunnistajad arvavad,et Jehoova teeb vigade paranduse oma loomingus ja tiigrid hakkavad kitsetalledega tulevikus koos rohtu näksima!"Vahitorn" valgustab!
K
Kas  /   20:32, 8. veebr 2018
veel tobedamat küsimust poleks võimalik esitada.minge kooli tagasi ja õppige loodusseaduste peatükk selgeks.
V
vana koer  /   20:00, 8. veebr 2018
kass on loomult kiskja ja see on tema kaasasündinud instinkt.ei suuda inimene oma seadustega loodust muuta.ja ei suuda ka loomakaitsjad igat hiirt,lindu ega sitikat päästa.
E
ei, aga...  /   19:05, 12. veebr 2018
Minul on õigus ja mina suudan teie vastutustundetu suhtimisele punkti panna sellega, et teie kass oma aiast mistahes meetodil välja visata. See on nii kummaline, kuidas siinsed kommenteerijad (eriti need, kes kirjutavad kaslane kahe 'ss'-iga) ühest suust hüüavad, kuuidas kassid ikka kiskjad jne. Samas kõik need hüüdjad unustavad korraga fakti, et kassiomanik, täpselt nagu koeraomanikki, ON KOHUSTATUD vastutama oma looma eest nõnda, et viimane ei põhjustaks teistele inimestele varalist ega mistahes kahju. Lugege loomapidamisseadused läbi enne, kui tulete 'looduse-poolt-loodud' loosungeid hõiskama. Mina toidan kärekülmadel talvedel linde ja oravaid, mida üsna mitmed naabrite kassid püüavad jahtida - MINU territooriumil!?!? Minu territoorimul kehtivad MINU reeglid. Minu territooriulmil valvab minu koer.
  /   17:31, 8. veebr 2018
Tunnen muret tomatite ja peterselli käekäigu pärast.
5
58  /   15:55, 8. veebr 2018
linnukese käest peaks siis ju ussikese ka päästma!
M
mari  /   13:10, 8. veebr 2018
Täiesti MÕTTETU teema-püstitus !
N
no  /   11:46, 8. veebr 2018
kas inimesed on päris hulluks läinud? Nii palju kaugenenud loodusest! Tegevusetusest ei tea enem mille eest või pärast võidelda.
Mina teen üleskutse, et inimesed ei käiks enam toidupoodides, sest seal müüakse juurvilja, puuvilja, liha, mune, piimatooteid - ja keegi pole küsinud õunapuult ega pirnipuult , kas nende vilju võib võtta. Kanadelt on munad vägivaldselt ära korjatud jne. Edasi "humaanse" ühiskonna poole....
G
gurmaan  /   11:44, 8. veebr 2018
Aga itaallased söövad laululinnukesi. Neile see lubatud, EL poolt kui ajalooline rahvuslik tava.
Kassidele ka vaja head traati Brüsselisse. Head isu
A
Ah käige kuradile...  /   11:36, 8. veebr 2018
On ka asi, millest kirjutada, see on loomulik toiduahel, mida ei saa ei piirata ega keelata.
Lolliks nagu ka pole mõtet minna!
Jääb selline mulje, et kirjutajast autor ja tema kaasmõtlejad on kooliajal puudunud loodusõpetuste tundidest ja ilmselt oleks aeg uuesti võtta!
S
See õnnestub koolis vaid siis  /   21:14, 9. veebr 2018
Kui koolis ei juhtu just veganist loodusõpetuse õpetajat olema, kes valgustab lapsi loomse toidu kahjulikkusest
A
Aiku  /   11:21, 8. veebr 2018
See maailm oli tasakaalus nii kaua, kuni inimene sellesse ei sekkunud. Ärge unustage, et inimene on ainuke loom siin maailmas, kes tapab lõbu pärast!
S
Sa vist ei tea...  /   22:44, 19. mai 2018
Paljud loomad tapavad lõbu pärast. Sealhulgas, muide, KASS!
  /   10:53, 8. veebr 2018
No kui juba nii põhjalikuks minna,siis võiks linnukestel putukate ja ussikeste söömine ka ära keelata.Tundub,et hullunud kassi,koera.linnu ja lepatriinu õiguslased pole kuulnud midagi looduses valitsevast toiduahelaga reguleeritud tasakaalust
1
1489 in näogrupp  /   10:38, 8. veebr 2018
46 kommi...tõmbame üles üleriigilise arutelu,loome uurimisrühma,eurorahad kaasame projektiga alla,mis võimaldab luua teemale instituudi või sihtasutuse,korraldame eesti eesistumise poolaasta,parteilased hõivavad teema,teevad eluaegse toidulaua ndale ning sugulastele,miks kassid tahavad süüa linde?Miinimum programm täidetud.
K
kütab kirgi?  /   10:29, 8. veebr 2018
vot ei küta,just võtsin meekana ahjust.
K
Kassil küüned, linnul tiivad, aus mäng!  /   10:27, 8. veebr 2018
Miljonid aastad on loodus ise reguleerinud end ja nüüd mingi tr0pp tuleb reegleid tegema? Loodus on sellega arvestanud, et osa järglaseid läheb saagiks, nii on see olnud ja jääb olema, süüdistada kasse siin milleski on äärmine ldiootsus.
M
Mine kooli  /   22:50, 19. mai 2018
See on ikka inimese reguleerimine - nimelt inimesed võtavad endale koduloomaks massiliselt kasse. Nii et seda ei saa küll looduslikuks tasakaaluks nimetada.
K
kassisõber  /   10:13, 8. veebr 2018
On riike,kus kassidel ,kes õues liiguvad kellukesed kaelas ja see tooimib väga hästi . . .linnud kuulevad ,kui neid varitsetakse . . .
K
Kägu  /   10:08, 8. veebr 2018
Käod lindpriiks! Hävitada igal võimalusel, sest miks nad munevad võõrasse pessa ja nende koorunud pojad tõukavad õiged linnupojad pesast välja. Või koonduda vabatahtlikel, kes need pojad pessa tagasi tõstab. Kui märkate, helistage 112, küll päästjad need pojad päästavad.
M
Moderaator korjas ära.   /   09:48, 8. veebr 2018
Vahest keelustame me edaspidi ka armsatel oravakestel linnupesade rüüstamise? Sest orav ei põlga ka liha ning laseb võimaluse korral nii linnumunadel kui ka linnupoegadel endale hea maitsta.
I
Issand halasta..  /   22:51, 19. mai 2018
KASSID SAAVAD KODUS SÜÜA. Kas sa puru... sellest saad aru? Ffs närvi ajavad sinusugused ajuhiiglased.
S
Sarnane teema  /   09:45, 8. veebr 2018
Paljud ei teagi, et armsad oravakesed on võimaluse avanemisel ka lihatoidulised. Sest sedasi saab ta proteiine ning valkusid. Seega rüüstab iga orav hea võimaluse avanemisel linnupesi ja sööb linnumunad ära. Ja ei löö ka juba koorunud, kuid lennuvõimetute linnupoegade puhul risti ette. Söövad needki ära. Loodus on kahjuks julm olelusvõitlus!
Aga kallid lugejad, mida tearvata? Vahest tuleks oravatel linnupesade rüüstamine ja süütute armsate linnupoegad murdmine ära keelata?
O
orav?  /   19:08, 12. veebr 2018
Kas orav on koduloom, kelle eest vastutab inimene? Loe loomapidamisseadused üle.
E
ettepanek  /   09:17, 8. veebr 2018
On luua eestis loodusseduste ümbertegemise ministeerrium.,sest see oleks kooskõlas inimkonna debiliseerimisprogrammiga.
J
Ja...  /   11:51, 8. veebr 2018
...ministeeriumi juurde 1000-pealine nõunikekari. Nagu täna teadustati pr.Jesse ja teiste temataoliste, eriti tarkade nõukogu, avastusest alkoholi kahjulikkusest. Pole kohe enne teadnudki! Hea,et nii suure mõistusega inimesi on.Mul ka kõrgem haridus,aga näe,luulud peale ei tule.
A
a,  /   08:46, 8. veebr 2018
Aga sel juhul ei tohi kull ka lindu püüda.
H
Huumorinurk.  /   08:32, 8. veebr 2018
Omanik peab hakkama,kass nööri otsas, hiire- ja rotijahil käima. Kassid ei tohi enam vabalt ringi joosta.Inimestel ei ole enam tõesti mingit muret.Pole elu jooksul niipalju lollusi kuulnud ega näinud.Nüüd tuleb nagu sarvest,iga päev.Elame Euroliidu targal juhtimisel ,edulugude voogudes!
K
Kass  /   08:03, 8. veebr 2018
on röövloom nagu inimenegi, seega on jaht teisele loomale talle omane juba looduslikult. Võib küll kassile ja inimesele rääkida, et nii pole ilus aga kas see ka kohale jõuab? Seni küll mitte.
O
oota  /   07:59, 8. veebr 2018
Meil pidi ju evolutsioon tiksuma. Küllap lindudel kohe-kohe, loodusliku valiku käigus areneb välja võime kaitsta end kassid eest.
Z
zrz  /   12:16, 8. veebr 2018
kusjuures enamik linde on ka kiskjad kiusavad vaesedi putukaid taga ja pisinärilised lähevad loosi. inimeste kasvatatud lindude ratsiooni lisatakse ka valgu puru. Tehke selgeks kuidas püüti ja püütakse terveid mereosasi tühjaks. enamik läheb mitte inimeste lauale vaid ... jõuab tee sigade, kodulindude ja lehmade toidulisandina.
H
hh  /   06:34, 8. veebr 2018
Kass on kiskja ja nii ongi. Kui kassiarmastus on nii suur, siis vaata loomade hoiupaika. Ja nuta natuke.
Kuidas kasside arvu piirata? See ei olnud Eestis veel paarkümmend aastat tagasi probleem.
Nüüd on. Kassiarmastajsd võiksid tegelda kasside püüdmisega ja maksma kinni kõikide kasside viljatuks tegemise mitte loosungeid lehvitama oma heast südamest.
S
Sander  /   05:25, 8. veebr 2018
On kasse kahesuguseid. Ühed, kes murravad linde ja teised, kes on "merekooli" kasvatusega, need ei murra.
N
no kuulge ahvid  /   00:38, 8. veebr 2018
kass on kaslaste sugukonnast ja kõik need tegelased on KISKJAD. Soovitan soojalt kooli tagasi minna.
S
Sa oled ikka  /   22:59, 19. mai 2018
Sa oled ikka suurem ahv kui sa aru ei saa, et kassid saavad kodus süüa. Kuidas saab üks ikka nii l.ll olla?
J
juhul kui  /   22:27, 7. veebr 2018
kass on abielus, siis ei tohi.
L
lugeja  /   09:36, 8. veebr 2018
Siis on ta kõuts.
  /   22:22, 7. veebr 2018
Teeme seadusi, määrusi,kehtestame uued trahvimäärad. Kas meil on pähklite kukkumine juba joutud seadustada? Kaitseme hiiri,sitikaid ja putukaid Sääsetapjad järgmine suvikohe anda üles. Loomaaed sulgeda,seal toidetakse madusid elusate hiirte ja küülikutega. Õpetada kõik elukad, kes toituvad teistest elusolenditest sööma suppi ja kartuliputru.Lisaks makarone ja porgandisalatit. Eestlane tuleb sellega kindlasti toime. Mida teha vareste ja kajakatega .Nendelemmiktoiduks
M
mõtte jätk..  /   22:24, 7. veebr 2018
Lemmiktoiduks on väikesed linnupojad,väikeloomad. Sagedasti ründavad inimesi,kasse , koeri jne.
K
Kujuta ette,  /   07:49, 8. veebr 2018
et sulle on ka vastu vaidlejaid. Loomad loomadeks, linnud ka. Aga, kas oskad arvata, mida mõtlevad need vastu vaidlejad? Milline on nende arusaam elust? Mina ei jaga, kas sina jagad? Igatahes näen, kui hullusti läheb inimene loodusest kaugemale. Ise nimetab ennast veel looduse kuningaks.Mingi tola arvab, et dikteerib loodust? No andke andeks.
  /   08:00, 8. veebr 2018
Rumala ja mõtlemisvõimetu ühiskonna tunnus(ed).
V
Velts  /   11:36, 8. veebr 2018
Looduslike protsesside reguleerimine seadustega on kahtlemata totakas, nõus, Paraku ei ole kodukassi näol enam tegemist loodusliku liigiga, ilmselgelt ei saaks ta looduses iseseisvalt hakkama. See tegelane mugib kassikonservist kõhu täis ning peale seda võtab loodusest lõbu pärast lisa.
K
kle velts   /   18:57, 8. veebr 2018
kass saab looduses ilusti hakkama küll . Aga oleneb millises kliimas ta elab . Tema pole süüdi et ta Euroopasse kunagi sisse toodi ja siia külma kliimasse.
I
Inimesed   /   22:12, 7. veebr 2018
võiks ju kursis olla, et kassid on ühed kibedamad murdjad üldse. Seal kus on palju kasse, jääb linde väga väheseks. Linnud jällegi püüavad igasuguseid putukaid. Paljud putukad kahjustavad põllu- ja köögivilju. Vähe linde, palju kahjureid. Linnud on ilusad, linnulaulu on meeldiv kuulata.
Paraku murrab kass maha ka kõik olevused, kellest ainult jõud üle käib.
Ja murravad nad võimaluse korral palju rohkem, kui söövad. Ja mõnda looma ei söö üldse
Inimesed võiksid oma kasse rohkem kinni hoida. Ka jõukates lääneriikides on see siin-seal jutuks olnud, et peaks kasse kinni hoidma ja nende arvukust piirama, sest neil on linde palju vähem, ja kasside suur arvukus teeb loodusrikkusele igati kahju.
A
Arenenud riikides  /   01:07, 8. veebr 2018
inimesed teavad seda ja leitakse lahendusi. Kuid eesti inimese tapahimu on suurem kui ühelgi kassil või mõnel kiskjal. Kodu tapetud loomade topiseid täis.
L
Lollidemaa.  /   21:17, 7. veebr 2018
Nüüd peab Riigikogu hakkama arutama,mitu lindu tohib kass kinni püüda ja mis siis saab,kui üle lubatud kvoodi püüab.Kuhu need tuleb siis panna ja kas lähevad maksustamisele. Maksud tuleks ehk võtta hiirtes ja rottides,sest sellest oleks kasu,kui närilisi vähemaks jääb.Aga võib olla ei tohi neid ka enam püüda.Rohkem on,lõbusam on. Lõbus riik.
A
Albert  /   20:19, 7. veebr 2018
Mõni on vist Naksitallide multikat liiga tõsiselt võtnud.
R
RS2  /   20:17, 7. veebr 2018
Ei, kass peab nüüd veganiks hakkama.
F
Fanny   /   20:06, 7. veebr 2018
Kas kassidele ei kehti kvoodid?Kähku riigiisad seadusi vorpima!!!
N
No loogiline  /   20:01, 7. veebr 2018
Kui talvel linnukesi toidad, oled põhimõtteliselt tema omanik. Analoogia kasside-koertega. Kui need linnukesed nüüd mõne ussikese (hoidku jumal et mitte kaitsealuse) nahka panevad, siis trahv tuleb kellele? Õige - linnukese talvel toitjale!
Õnneks putukakaitsjad pole veel ärganud!
K
kodukassi koht...  /   19:41, 12. veebr 2018
on oma enda kodu territooriumil. Tehku seal, mida tahab. Aga võõra inimese territooriumil ning oma enda kodualalt väljaspool olev kass on HULKUV kass ja kuulub varjupaika saatmisele. VASTUTUS on võtmesõna. Eks siis mina tulen vastasel korral oma koeraga Teie koju ja las teeb oma hädad sinna ;)) Ei meeldi? Vastutustundetu? Kus on selle koera omanik? Miks ta ei vastuta...?
KODUKASS on tema omaniku vastutsel. Väljaspool oma koduterritooriumi pole tal õigus hulkuda. Loomapidamisseadus on ÜHENE kassi- ja koeraomanikele. Nii lihtne see ongi.
1
12332  /   19:52, 7. veebr 2018
Kassidele ei tohiks mitte mingil juhul midagi ümber kaela panna. Ronivad nad ju igal pool ja pole kuigi meeldiv kui kass kusagile kinni jääb kaelarihmaga. Enda kass on jäänud kinni, kuid õnneks pääses vabaks. Teiseks, ega meie kassid ei tee ju lindudele otsest hävitustööd. Enamasti on maakodudes ainult kassid õues. Kolmandaks, kass võib ju oma valdustes teha mida tahab, sest linnud on siiski võõrale maale sissetungijad. NB! Armastan loodust ja loomi/linde. Ei mõista kedagi hukka.
M
Mhh  /   22:11, 7. veebr 2018
Mul pole kassi, hoopis koer. Koer linde ei püüa, naabri kassid küll. Mina pean siis naabri kasse oma aiast peletama, et minu koer oma territooriumil neid ei ründaks. Üldiselt on see üsna stressitekitav olukord. Linnas peaks kass siiski toaloom olema.
U
ull sootsium  /   08:04, 8. veebr 2018
Kass püüab siiski rohkem hiiri sest linnud ei ole nii kättesaadavad nelja käpaga maal elavale loomale. Kuidas kass saaks kodu hiirtest puhtana hoida kui ta on kinni ja ei tohi vabalt liikuda? Kas valime nüüd oma kodusesse majapidamisse kasside asemel hiired? Või hiiri püüda tohib aga linde ei tohi?
V
võib, aga...  /   19:42, 12. veebr 2018
AINULT oma kodu territooriumil.
L
lahendus  /   19:48, 7. veebr 2018
Kes mõõga tõmbab, peab mõõga läbi ka langema, ehk siis ornitoloogid teritavad oma hambad ja küüned ära ning lähevad naabrimuti ülekäte kassi nuhtlema. ja ongi probleem lahendatud (seniks kuni naabrimuti järgmine kass suureks kasvab :)
M
minu ema  /   19:47, 7. veebr 2018
sidus kunagi oma kassile kellukese kaela.
J
järeldus  /   19:24, 7. veebr 2018
lugedes läbi enamuse kasse ja nende omanikke kaitsvad kommentaarid, kuulutan kassi saakloomaks kui ilmub minu territooriumile. Hunt.
M
Mirri  /   19:23, 7. veebr 2018
Jah,loomulikult tohin ma linde püüda, püüan kõike, mis liigub, mulle eriti meeldib linde püüda ja ka hiiri jahtida, teie ka ju peate jahti, ainult suurtele lindudele ja loomadele, mina neid suuri kätte ei saa, sest kardan neid natuke, aga väikesed linnud mulle väga meeldivad.
M
muidugi... :))  /   19:45, 12. veebr 2018
Aga ära unusta, et seda kõike võid sa teha AINULT OMA ENDA KODU TERRITOORIUMIL ;) Muidu on sinu omanik vastutustundetu ja keegi, kelle aeda sa kakad ja pissid, võtab su järgmine kord kinni ja saadab varjupaika... :(
O
Oh,püha lihtsameelsust!  /   18:33, 7. veebr 2018
Kassid on kiskjad ja peavadki linde ja närilisi murdma!Kui kodus on selline kass,kes on ainult diivanipadja asendaja,siis tuleb tal peagi merekooli minna,mõtlen normaalseid kodusid,mitte selliseid euroopalikke.
K
küsimus  /   20:30, 7. veebr 2018
kui oled naisterahvas ja mina mees, kas peangi sind murdma?
V
Vastan.  /   06:54, 8. veebr 2018
Kui kass on normaalse närvikava ja instinktidega,siis ilmtingimata murrab.
M
Mari  /   18:20, 7. veebr 2018
Ahsoo... vaat kui huvitav... nii kanu tänasest tappa ei tohi ja et poes ei müüdaks neid! Tuleb kaitsta meie inimeste eest!!! Sammuti tuleb käituda muude sigafe lehmade jne loomadega. Ja looduses loomad söövadki üksteist et hakkame neid ka eraldama siis jah?!!! Jummala eest. Kassid on looduse poolt määratud jahtima siis nii on! Ja inimesed tuleb vangi panna sest jummel teab mitu sipelgat või muud putukat ta oma igapäevase sanmuga ära tapab. Inimesed twil ikka megaigav! Minge leidke tegevus. Sellise jura peale tulevad üksnes inimesed kellel kodus ja kupli all kõik korras pole! Kassile kelluke kaela ey end üles pooks kui kuskile kinni jääb?! Uskumatud. Ikka erilised loomavihkajad. Selle idee väljakäiad tuleks eluks ajaks vangi panna!
R
rahune :)  /   19:50, 12. veebr 2018
Tee oma kassiga, mida soovid. Aga uuesti tuletan kõikidele kassiomanikele meelde, et on seadusevastane ja vastutustundetu lubada seda kõike teha teistele inimestele kuuluval territooriumil, kus on, näiteks, laste mängualad ja lindude-oravate söögimajad. Seega, ole hea ja vastuta oma kassi eest nõnda, et sa ei luba teda teiste inimeste eramaadele. Muidu võtan minagi koeraomanikuna enesele edaspidi julgelt õiguse astuda sisse vastutustundetute kassiomanike koduaedadesse ja luban tal oma hädad seal rahulikult ära õiendada.
N
nujah  /   18:11, 7. veebr 2018
kassiomanik peab kassile varsti jahimehepileti ostma, kui lubab kassi vabasse loodusesse jahti pidama.
Kas prussakate ja rottide-hiirte kaiseks ka midagi tulemas on?- neid litsutakse laiaks ja mürgitatakse jõhkralt!
M
Mõtlik   /   17:42, 7. veebr 2018
Ma toidan mõlemaid,nii linde kui kasse. Kassid söönud,linnud terved.
M
millega  /   19:54, 7. veebr 2018
kassi söödad, et ta instinktid alla suruda õnnestub?
  /   00:13, 8. veebr 2018
Kassi söödad nii paksuks nagu see Garfield oli ja siis ta ei viitsi su diivaniltki maha ronida ja seega päästad linnukesed ja hiirekesed.
P
Pets  /   17:38, 7. veebr 2018
Alustame lindude kaitsmist:
1. Keelustame klaasakendega majade ehitamise-- sest vaene linnuke lendab sinna vastu surnuks
2. Keelatud on autode sõimine maanteedel, sest nad ajavad linnukesi alla ja linnud lendavad nende hakkende pihta surnuks jne jne. Kui kellegil veel tuleb midagi meelde, et midagi keelate, et linnukesed saaksid lennata, siis lisage julgesti. Minul näiteks on kass ja mul ei ole viimasel ajal enam marjapõõsaid väikeste linnukeste poolt rüüstatud.
L
lugeja  /   14:02, 8. veebr 2018
ära keelata elektriliinid, tuulegeneraatorid...
  /   17:24, 7. veebr 2018
Kui kass elab toas, on kassi ahistamine. Parem tuleks keelata välismaa jahimeeste linnujaht.
M
murdmisteaduste professor  /   17:12, 7. veebr 2018
ei tohi, aga püüab ikka!
J
Järjekordne  /   17:09, 7. veebr 2018
näide, et meie haridussüsteem toodab ülemäärases koguses pilvedes heljuvaid lumehelbekesi. Kui nad juhtuks nägema, kuidas hundikari kitse püüab, siis peaks ilmselt jahimehed hakkama huntidele kellukesi kaela riputama. Paar lohakamat lindu võetakse parvest ära, ülejäänud on selle võrra hoolsamad.
H
Hispaania saabastega kass  /   17:00, 7. veebr 2018
Lindudel tuleks enne mu auto peale sit.tumine ära keelata, siis hakkame ka kasse vastutusele võtma lindude ahistamise eest. Ole sa tihane või vares, avalikus kohas keha kergendada ei tohiks.
A
Ainult et  /   23:14, 19. mai 2018
Ainult et see lind pole kellegi koduloom, eks. Kas sul nii palju ajurakke on, et sellele pihta saada?
L
Leopoldkass  /   16:55, 7. veebr 2018
Piiritu inimrumalus.
K
kassid kui ahistajad  /   17:11, 7. veebr 2018
tuleb ära keelata kui Hiinas varblased !
I
igasugu kodu-  /   16:54, 7. veebr 2018
ja lemmikloomad tuleb keelustada! kui tahad loodust imetleda mine metsa, aja pea viltu ja imesta.
U
Urmas  /   18:44, 7. veebr 2018
Ei tohi, sest oma imetlemisega häirid loodust, rääkimata rohu tallamisest oma tossu tallaga.
K
kass ahistaja  /   16:50, 7. veebr 2018
laske olla kassil kass
?
??  /   19:55, 12. veebr 2018
Kodukassil on OMANIK, kes on kohustatud VASTUTAMA selle eest, et ta ei tekitaks kahju teiste inimeste varale ja heaolule - seda eriti just nimelt teiste inimeste koduterritooriumidel. LAse oma kassil olla kass - oma enda kodus ja territooriumil, mitte sellelt väljaspool. Muidu võtan ka õiguse oma koeraga siseneda mistahes kassiomanike aedadesse - lihtsalt niisama, sest lasen koeral olla koer :)
P
Põhiseadus ei luba  /   16:48, 7. veebr 2018
Kass ei ole vaba loom vaid inimese käsilane. Põhiseadus käsib loodust hoida, seda ei tohi hävitada ka oma käsilaste kassi ja koera kaasabil
  /   17:27, 7. veebr 2018
sul leevike peas, kõik näevad !
M
mhmh  /   00:15, 9. veebr 2018
Põhiseadus ei luba kassil linde süüa. Annan kohe kassile teada, et ta rikub põhiseadust. Mismoodi põhiseadus kassi karistada käseb?
M
mitte kassi...  /   19:57, 12. veebr 2018
...vaid karistada kassiomanikku sellega, et ta minu kodu territooriumit laastab. Ja see, kulla inimene, on juba mitte sinu kassi süü, vaid SINU kui vastutustundetu kassiomaniku süü.
L
Linavästrik  /   16:39, 7. veebr 2018
lubab kassi lähedale, aga iial ei saa kass lindu kätte Samuti meelitavad emalinnud pesitsemise ajal kassi lähedale, et poegadest eemale meelitada, samas annab hoiatava häälitsusega märku teistele lindudele. Võib juhtuda, et kassi kätte satub nõrgim pesakonnast. On küll kahju, aga see ei ole veel põhjuseks, et peab kassid kinnisesse ruumi sulgema, nad ei ole selleks loodud
A
A: Ei tohi? B: Tohib küll  /   16:38, 7. veebr 2018
Ise valige?
T
Tölpa  /   18:21, 7. veebr 2018
kas varjante ei saax?
K
Kas on probleemid nägemisega või lugemisoskusega?  /   10:05, 8. veebr 2018
Mis asi on "varJant"?
G
Gunnar Stahl  /   16:27, 7. veebr 2018
Kunagi olin ka oma kassi peale pahane, et tappis ilusa väikse linnu, kuid pärast seda kui näidati televiisorist kuidas Itaallased. Hispaanlased, Kreeklased ja Lõuna Prantslased püüavad suurte võrkudega miljoneid rändlinde, enam ei ole kohalike kasside peale pahane.
N
Noh  /   22:14, 7. veebr 2018
Kui keegi midagi kuskil halvasti teeb, peame ikka temast eeskuju võtma.
I
imestav  /   16:27, 7. veebr 2018
Küsimus "Kas kass tohib linde püüda?" tundub inimeste pooltkorraldatava lindude masstapmise tõttu küll kummaline.
P
Peeter  /   16:14, 7. veebr 2018
Kassil on samuti õigus elamisväärsele elule!
F
fan  /   16:27, 7. veebr 2018
No las elabki metsas, mis elu see majas ikka on.
  /   16:44, 7. veebr 2018
kass ei ole metsloom, tema sugulane ilves on
S
siis...  /   20:00, 12. veebr 2018
...VASTUTA oma kassi eest ise - et ta ei tuleks enesestmõistetavalt teiste inimeste koduaedadesse neid laastama. Seda õigust paraku kodukassil ei ole.
A
ABIPOLITSEINIK.  /   16:07, 7. veebr 2018
Alles see oli kui autokoormate kaupa vedeles jahikirest ja ametnike rahanäljast tingituna tapetud linde, Eestimaa jõesoppides?
K
Kuulekas  /   16:04, 7. veebr 2018
Mida käsite teha teiste loomade ja lindudega kes samuti väikestest linnukestest toituvad?
,
,,A,,  /   16:04, 7. veebr 2018
Ei tea miks ei tohi kommentaariumis rääkida suurest Hiina juhist, kelleks oli Mao. Tema käsul tuli tappa kõik linnud, kes riisipõldudel lendasid.
,
,,A,,  /   16:01, 7. veebr 2018
Suur Hiina juht ja rahva sõber Mao, keelas jälle lindudel putukate söömise ära ja käskis rahval kõik põldudel lendavad linnud tappa.
  /   00:05, 8. veebr 2018
Ja mis oli tulemus? Kahjurid panid riisisaagid nahka.
M
mikk  /   15:57, 7. veebr 2018
Kas konn tohib selleks mitte ette nähtud kohas teed ületada?
K
konnale  /   12:15, 8. veebr 2018
helkur
K
Kas  /   20:01, 12. veebr 2018
...konn on koduloom, kelle eest vastutab inimene=?
K
Kas  /   15:56, 7. veebr 2018
Euroopa liit on suuteline selle ka ära keelama!?
M
maalt  /   15:46, 7. veebr 2018
kassid on tuumapomm,nad hävitavad KÕIK linnud,meil oli ligi 20 liiki linde,kuni tuli hulkuv kass.
Ä
ära luuleta  /   15:56, 7. veebr 2018
meil on siiamaani rohkem kui 20 liiki linde, vareseid ja harakaid arvestamata
U
Urmas   /   18:41, 7. veebr 2018
Kes või mis liik on hulkuv kass? Kas kass ei võigi niisama jalutamas käia ja ilusat talveilma nautida? Ise küll käin vahest niisama jalutamas. Kas ma olen sellepärast kohe hulkuv ja kodutu inimene?
H
hulkuv kass ...  /   20:03, 12. veebr 2018
... on kass, kes liigub temale mitte kuulival territooriumil - ehk siis teiste inimeste aedades ja mujal, kuhu ta paraku ei kuulu ega mis paraku pole tema kodu ega koduaed.
J
jusss  /   15:44, 7. veebr 2018
Tundub, et ükski kassiomanik pole loomapidamiseeskirju lugenud ja looduse hävitamist oma kasside poolt nauditakse täiega. Vanasti oli jahimeestel kohustus metsas hulkuvad koerad ja kassid maha lasta.
M
maalt ja hobusega  /   15:57, 7. veebr 2018
Kui palju sa METSAS hulkuvaid kasse oled näinud!?
T
Tead  /   22:17, 7. veebr 2018
Igas metsatukas, mis on kuskil maamaja läheduses, kus peetakse kassi, on kõik väikesed olendid ohus. Ja iga seal kondav kass ongi hulkuv kass.
K
kassid  /   12:16, 8. veebr 2018
ei käi metsas
K
kas sa  /   16:41, 7. veebr 2018
ei tapa ühtegi kärbest, sääske, prussakat, kirpu, lutikat, nad ju ka loodus? Kindlasti oled ka taimetoitlane, kuigi ka taimed elavad.
U
uued koduloomad?  /   20:05, 12. veebr 2018
Hmm... Ma ei teadnudki, et on loodud uued KODULOOMA liigid, kelle eest vastutab sel juhul inimene...
K
Kiskja  /   15:35, 7. veebr 2018
Kassid on kiskjad ja see on toiduahel. Inimesed on teinud karuteene neil lindudele keda toidetakse iga ilmaga ( st. Et ka suis kui linnud endale ise toitu leiaks!) Kallid kaasmaalased ärme lähe lolliks! Kass on kass ja vajab samuti liha nagu tema loomuses on! Natuke mõtlemist Kõigile!
V
vv  /   15:58, 7. veebr 2018
Kass on kimäär, kes aretatud inimese poolt ja inimeseta ta meie laiuskraadidel kauemaks ellu ei jääks.
  /   16:46, 7. veebr 2018
jäävad küll ja veel kuidas, kodutuid kase on küll ka küll
A
Aretatud?  /   00:03, 8. veebr 2018
Kuidas inimene kassi aretas? Kass on ka ikkagi kodustatud loom.
K
Kassid   /   22:22, 7. veebr 2018
ei ole osa toiduahelast, kui nad on inimese kaitse all. Nad on nagu jahikoerad, kuid kütivad ainult enda lõbuks. Miks lõbuks? Sest peremehe poolt on alati kõhutäis kindlustatud. Ja peavari.Ja nad murravad palju-palju rohkem, kui ise neid tapetud loomi söövad. Nii et mõtle ka ise.
O
Oinas  /   15:33, 7. veebr 2018
Huntidel olgu keeld metsloomadest toituda,mingu maximasse või rimisse
  /   00:00, 8. veebr 2018
Tal ei ole ju raha!
O
Oinale  /   20:06, 12. veebr 2018
Hundid ei ole koduloomad, kelle eest lasub vastutus inimesel.
V
vanaema( see teine)  /   15:33, 7. veebr 2018
lõpetame üldse kõik elu ära, miks on loomulik ja looduslik, kassid-koerad tuppa, linnud jt tegelased loomaaeda...! Hullumaja!
  /   15:58, 7. veebr 2018
milleks üldse kass kui ta toas passib
K
Keelatud  /   15:27, 7. veebr 2018
Kindlasti reguleeritakse see asi varsti seadustega ära. Zirinovski tahtis kunagi linnugripi ajal lindude piiriületuse ära keelata.
S
Saarlane  /   15:25, 7. veebr 2018
See on küll suur üllatus, et sellest niipalju kisa tuli. On tihti loomadel suuremad õigused, kui inimestel, siis arvan et lind oli ise süüdi. Kuna nn lemmikloomad steriliseeritakse, kiibistatakse, ilusaid ja mida kõike veel, teeks ettepaneku välja aretada loomadele hambaproteesid. Istub kodus hambad suus, läheb õue- pannakse nö hambad varna. Siis on kõigil muret vähem. :-)
A
aitäh!  /   15:31, 7. veebr 2018
see ettepanek tegi päeva ilusaks.
J
Ja ja...  /   15:53, 7. veebr 2018
..tegi küll päeva ilusamaks. Ja naer on terviseks.
E
et  /   15:22, 7. veebr 2018
Kass pole metsloom. Ka hiired pole seda, kui elavad maja urgudes.
M
mul  /   16:45, 7. veebr 2018
kukkus hiir sügavasse ämbrisse, välja ei saanud, viisin kassile, kass vaatas ja hakkas haledalt näuguma, hakkas hiirest kahju, nii heasüdamlik kass mul.
A
aga   /   15:20, 7. veebr 2018
tõstke linnukeste käibemaksu? ehk lähevad kassid siis Lätti linde jahtima?
P
Parim lahend  /   15:17, 7. veebr 2018
on koer ōue, kes seda kassi ei salli
K
kagavad  /   16:46, 7. veebr 2018
teineteise kaisus. Kunagi ka koos naabrikassiga naabri koera kaisus.
K
Kassiomanik  /   15:13, 7. veebr 2018
Ma ei taha majja mürki panna, rotid ja hiired hoiab kontrolli all kass. Kas see on ka keelatud?
A
Appi!   /   15:48, 7. veebr 2018
Kas sa tõesti lased kassil armaid hiirekesi tappa!??
  /   15:59, 7. veebr 2018
:)
J
jah  /   15:13, 7. veebr 2018
Isegi kassidel pole sellest uue aja inimese eluvõõrast ja jultunud kantselliidist pääsu. Seadus näeb ette ... Palun minge kuradile
M
muidu   /   15:11, 7. veebr 2018
Kuidas Metsloomaühing kavatseb kaitsta kasside eest hiiri?
Julmus  /   15:59, 7. veebr 2018
Ja mürki panna?
  /   15:10, 7. veebr 2018
Kumb variant on parem -mõni lind sureb kassi hammaste vahel või massiliselt surevad nälga?
M
matsu  /   15:24, 7. veebr 2018
Miks peaksid linnud massiliselt nälga surema?
Ei maks unustada, et siinsed metslinnud on alati loodusest söögi leidnud, inimeste pakutav on lihtsalt kergemini leitav. Muud vahet ei ole.
V
varblane  /   16:03, 7. veebr 2018
Oli jah, siis kui talunikud veel ilusal aasal heina tegi ja hobuse sõnnik igal pool vedeles. Ja muidu, tol ajal linde oli vähem, sest toitu iga jaoks ei jätkunud.
N
Nipitiri  /   15:07, 7. veebr 2018
Kassiomanikele kelluke kaela!
M
ma arvan, et  /   15:04, 7. veebr 2018
kui kassidele vastav voldik trükkida ja seda nende hulgas levitada, siis see oleks abiks küll. Pagulastele ju tehti taharrushi game vastane voldik?
R
Riisikas  /   14:56, 7. veebr 2018
Taevake, mida veel? EI KÜTA KIRGI...
V
Välk  /   14:55, 7. veebr 2018
Kassi kaelarihma küljes võiks olla väike kelluke. Lindudest on kahju, kuid kahjuks on kasslaste loomulik instinkt lindusid küttida. Arvan, et inimesi ei tohiks lubada suurel hulgal linde oma lõbuks tappa. Sellised organiseeritud "lõbureisid" peaks kindlasti keelatud olema. Kahjuks on ka inimesi, kes on sündinud tapjageeniga. Kuid nende koht on trellide taga.
I
Ime  /   15:17, 7. veebr 2018
See, kes miinuse pani, arvab, et i inimene on looduse (kurjust täis) kuningas, mis annab õiguse kõik loomad-linnud maha nottida. Ja nagu omasugustest siinmail veel väheks jääks, siis lõbu pärast tapjaid veel juurde importida.
T
toiduahel  /   15:26, 7. veebr 2018
eks ootame veidi, kuni nt hundid hakkavad inimesi purema, koduloomadest rääkimata
K
kas sa  /   16:49, 7. veebr 2018
näiteks kanaliha ei söö?
N
nelja jalaga maas  /   15:43, 7. veebr 2018
Mul pole mingit verejanu kedagi tappa, aga oma kassile ma kellukest külge ei riputa. Kuigi ma hiiri ei karda, siis nendega aadressi jagada ma ei taha ja kass on selles osas tõhusam igast lõksust. Samuti on ta aiast likvideerinud mügri. Ka pole mu aias mutte, sest kass kasutas mutimullahunnikut keha kergendamiseks ja mutt kolis lihtsalt minema - öko, ma ütleks. Elujõulist lindu reeglina diivanikass kätte ei saa. Küll tegelevad meil tihased kassi narrimisega, põnev mõlemal. Pole mõtet üle reageerida!
K
kass  /   12:20, 8. veebr 2018
ei ole rihmaloom
K
koeraomanik  /   20:16, 12. veebr 2018
Kusjuures, ma olen sellega täiesti nõus. Aga sellegipoolest lasub meil kõikidel koduloomaomanikena vastutus selle ees, meie koduloomad teistele kuuluvat vara ja territooriumi ei laastaks. Kasside vastu pole mul midagi. Küll aga suhtun ebarespektiga niisugustesse kassiomanikesse, kes täiesti vastutustundetult teiste naabrite suhtes käituvad. Ja seda ei saa ma enam paremaks muuta, kui sellised inimesed ise oma enda suhtumist kõige pealt ei muuda :(
S
SsS  /   17:13, 7. veebr 2018
Tule pane mu kassile see kaelarihm... umbes sama lihtne kui tableti andmine. :)
S
Saad ka ise pandud  /   02:08, 9. veebr 2018
Iga kassi omanik peaks seda teadma, et kassidel on turjal selline koht, kui sealt kinni võtta, on kass absoluutselt teovõimetu!
Z
Zrz  /   19:11, 7. veebr 2018
Kass kes oma saagi üldjuhul ära sööb on pähh aga veelindude massimõrvarid on hääd. Taimemürkidega mesilase tapjad ha muidu kimalase mõrvarid Glehni lossi juures. Sama jubedad kui igat sorti häbebejad ja iso-p×d×d.tr-ma-ei-või.