Eesti uudised

Täiendatud!

VIDEOD JA FOTOD | 16 miljardit eurot ja 15 aastat kuluks Tallinna-Helsingi tunnelile, kuid meie silmad näevad selle valmimist

Toimetas Denes Kattago, 7. veebruar 2018, 12:29

64 KOMMENTAARI

s
semper/ 9. veebruar 2018, 20:54
Ida-Virumaa põlevkivikaevurid lubasid tunneli rajada kolme aastaga!
Ja mitte nalja tehes.
j
juga/ 9. veebruar 2018, 09:25
Tallinn-Helsingi tunnel oligi aastakümneid unistuseks, et nõuk. ajal oleks saanud minema jalutada. Aga ka siis ei oleks sellel mõtet olnud, kuna Soome puges N-Liidule ühte teatud kohta ning andis ainsa kap. riigina kõik põgenikud välja. Nüüd seda enam arulage plaan. Selliseid projekte ei tohi panna majandama naisi. Merkel on juba pool Saksamaad mokka keeranud, siin majandavad mingid naisministrid. Tuleb välja, et ei ole neil ikka seda mõistuslikku mõtlemist. Kahju.
m
Milleks/ 8. veebruar 2018, 07:01
seda tunnelit üldse vaja peaks olema?Samuti ei leia ma vajaliku olevat seda raudteed ja Saaremaa silda ehitada.Saaremaa olgu ikka saar,raudteel ei hakata ilmaski niipalju midagi vedama,et see õigustaks ja tulevikus ilmselt jääb Tallinna-Helsinki vaheline liiklus vähemaks,arvan ma.
m
madrus/ 8. veebruar 2018, 10:35
Tallinna-Helsingi liiklus vähemaks ei jää, kuid mingit plahvatuslikku kasvu ka ei tule. Praegu sõidab laevaga ca 9 miljonit reisijat aastas. Enamus on pendelreisijad.Täna on Soome rahva arv 5 556 705 ja Eesti seisuga 01,01,2018 1 318 700. Kokku 6 875 405. Prognoositakse 23 miljonit reisijat ehk kõik eestlased ja soomlased imikust raugani peaksid aastas kolm korda reisima. See on utopia! 1. Ei lähe kõik eestlased Soome tööle. 2. Ei hakka väga paljud iga päev edasi tagasi sõitma, sest töökohad ei asu kõigil Helsingis. 3. Igapäevane pendeldamine on aja ja raha raiskamine. 4. Ei tule soomlased siia massiliselt tööle, sest enamus siin pakutavad töökohad on madalapalgalised nagu kaupluste kassapidaja. Sama töö eest teenib Soomes rohkem ja Eestis ei hakka palk mitte kunagi Soomest suurem olema.
e
eksid/ 8. veebruar 2018, 20:55
unustasid Kalergi plaani.Ees on ootamas ka Venemaa ja Hiina vallutamine.Selleks vajavad euroopa sõjatehased rauamaaki,mida kaevandatakse Põhja Rootsis Kirunas.Sealt toodi ka 2.MS ajal rauamaaki Saksa sõjatehastesse.Sõjaks ettevalmistus käib täie hooga .Lirunas vajatakse selleks 4000autojuhti.Neid käidi otsimas ka Eestis mõned aastad tagasi.
n
Noh/ 7. veebruar 2018, 20:04
Küll on alles vaba raha!!! Kõik istuvad juba pead pilvedes ja fantaseerivad.
Aga Tallinn-Tartu maanteed neljarealiseks teha ei suuda.
p
Pead ei ole mitte pilvedes vaid pead on tõmmatud pilve/ 8. veebruar 2018, 09:59
Projektis valminud kalkulatsioonid näitavad, et umbes 12 miljonit reisijat kasutaks kahe riigi vahel reisimiseks rongi ja 11 miljonit reisijat reisiks jätkuvalt laevaga, mis teeks kogureisijate arvuks 2050. aastal 23 miljonit. Praegu reisib kahe riigi vahel umbes 9 miljonit reisijat aastas. No näed siis, samas artiklis Ratas räägib ligemale 10 st miljonist reisijast. Kolmveerand neist reisijatest on seotud tööga. Laevad on täis reede ja pühapäeva õhtul. Enamus päevadel on laevad pooltühjad. (mul minia töötab laeval) Huvitav, kust need prognoositud reisijad peaks tulema? Kas eestlastele tehakse kohustuslikuks tööl käia Soomes ja soomlased peavad kohustuslikus korras käima tööl Eestis? Prognoos on samas stiilis nagu RB. Seal ka prognoositakse 7 miljonit reisijat aastas 500+ eurose piletiga Poola piiriäärde.
u
Urmas/ 7. veebruar 2018, 19:52
Kuidas Berner saab öelda, et tema silmad näevad seda 15. aasta pärast??? Kuidas ta teab, et ta 15. aastat elab??? See on nagu väljakutse jumalale!
Keegi ei saa ju oma elu 15. aastat ette planeerida, sest juba homme võib looja midagi muud otsustada. Näiteks need uljaspead, kes kaubikuga ära uppusid, neil olid ka plaanid! Nad läksid sõitma ja lootsid jõuda sugulastele külla ja neli tükki olid paari minuti jooksul peale auto läbi jää vajumist surnud, nende plaanidele tõmbas saatus või looja paari minuti jooksul kriipsu peale! Elu võib lõppeda kohe, mitte 15. aasta pärast! Keegi ei saa olla kindel, et ta veel homme elab, isegi noored inimesed surevad äkksurma! Elus ei saa seada sihte 15. aastat ette!!!
ü
Üks teine Urmas/ 7. veebruar 2018, 20:22
"16 miljardit eurot ja 15 aastat kuluks Tallinna-Helsingi tunnelile, kuid MEIE silmad näevad selle valmimist"
Lugesin ka pealkirja ja jäin mõtlema, et Denes Kattagol on ikka paras suurusehullustus! Kui tema silmad seda tunnelit näevad, siis tema veel ei ole siiski MEIE. "Meie" vormis võiks Denes omaette pobiseda, samal ajal sõrmekesed klaviatuurist eemal hoida või leida oma sõrmekestele muud mudimise objektid.
a
ain/ 7. veebruar 2018, 18:57
aga kui ehitaks silla?see tuleks odavam ja valmiks paari aastaga?
e
Ei usu et kaks aastaksest läheks pigem 20 aastat/ 7. veebruar 2018, 19:06
Arvad või? No mina küll ei julgeks pakkuda,ei suudeta isegi Haabersti ringi silda valmida. See ei ole nii keeruline ega pikk. Oleks võinud sinna tunneli ka teha autodele. Mis kasu selles sillast kui ring jääb alles. Jalakäijate tunnel tehti see on küll tore! Selleraha eest oleks võinud Saaremaa ja mandri vahelist silda teha. Mitte türklaste ja poolakate laevu seilama panna!
s
7. veebruar 2018, 18:14
Siis kaoks koheselt 50% Eestist kõik soome tööle,kuna liiklemine on kiirem ja mugavam. Eestis kaoks tööjõud ära. Mõelge! Eesti riik!
p
Pigem/ 7. veebruar 2018, 19:45
tulevad soomlased siis juba siia tööle.15 aastat on väga pikk aeg.Selle ajaga oleme elatustasemelt soomest kaugel ees.Isegi korralik ehitaja teenib Eestis sama palka mis üle lahe ,rääkimata spetsialistidest.
h
Häää-häää-hääää/ 7. veebruar 2018, 23:28
Nojah, enne magamaminekut veel hea kõhutäis naeru :)
o
Otse loomulikult/ 8. veebruar 2018, 10:51
Meie elatustase tõuseb nagu mühin! 15aasta pärast on meie miinimumpalk 1500 eur ja leivapäts maksab poes 150 eur. Seda siis juhul, kui keegi veel 15 aasta pärast siin veel peale maksude maksmist ellu on jäänud. Tahaks ise ka ära näha selle , kui Anna-Liisad ja Pekad lähevad karvupidi kokku siinsete koristaja ja kassapidaja töökohtade pärast.
p
Peter/ 7. veebruar 2018, 16:34
Vesterbacka kolmapäeval presentatsioonil Helsingis. Ta lisas, et tunneli ehitamine peaks aega võtma viis aastat, aga tähtaja seadmisel tuleb arvestada ka tekkida võivaid viivitusi.
10.Jaanuar 2018:
Vesterbacka sõnul läheb tunneli ehitamine maksma 15 miljardit eurot ning projekt tasub ennast ära 37 aastaga. Tunneli ehitamine peaks aega võtma viis aastat.
Täna öeldi, et valmimiseks läheb 15a.
Ei tea mida kuu pärast räägitakse? 30a?
q
Qwert/ 7. veebruar 2018, 21:20
Vesterbacka pakub hiinlaste raha ja teades hiinlaste töökust, siis nemad teevad odavamalt ja kiiremini.

n
Noh eks vaatame 15 aasta pärast, vahepeal suren ära ja siis on tunnel valmis./ 7. veebruar 2018, 16:15
15 aastat ei jõua ära oodata, vahepeal käib asteroid ka läbi!
E
"16 miljardit eurot ja 15 aastat kuluks Tallinna-Helsingi tunnelile, kuid meie silmad näevad selle valmimist"/ 7. veebruar 2018, 16:04
Ei lugenud välja, kes seda ütles, a miks ta endast mitmuses räägib?
.
...sest,et on teietaja/ 7. veebruar 2018, 16:21
a
Arifmeetik/ 7. veebruar 2018, 15:47
Nii et 40 000 000 000 euri. Kõik suuremad projektid olevat 2,5 x kallimaks läinud kui alul arvama pannakse.
M
???/ 7. veebruar 2018, 17:09
Millal soomes ja eestis rahvaküsitlus "metropoli" toetuseks läbi viidi?
p
pensionär/ 7. veebruar 2018, 17:59
Meile pole seda tunnelit vaja.Tõstke parem selle raha eest pensionit.
m
Mis pensionit/ 7. veebruar 2018, 23:31
Müüge oma üleliigsed nõukaajal kokkukrabatud korterid maha. Seni teenitav must üüritulu on samuti tulu!
Selle 16 mld eest saaks igale eesti kodanikule ca. 15000 eurose tuttuue auto näiteks kätte anda. Või noortele inimestele korterilaenu garantii ja jääks veel ülegi.
tegelikult läheb see tunnel umbes 40 miljardit pluss ilge kari igasugu 5 kohalise palgaga ametnikke kes hakkavad edaspidi maksurahast oma ulmepalku näpistama.
v
viimasele/ 8. veebruar 2018, 11:06
Kuidas neid üleliigseid kortereid 20+ aastat korterijärjekorras olles nõuka ajal kokku krabati? Tahaks kohe täpsemalt teada. Mis tunnelisse ja Rail Balticasse puutub, siis arvan, et nende ülalpidamiseks maksustatakse kõik poolsurnuks.
h
huumor ruudus/ 7. veebruar 2018, 15:04
niikaua kui Anne Berner on minister siis pole 18 eurosest pileti hinnast juttugi. selle naise ainuke soov on inimestelt kogu raha ära võtta igasuguste maksude ja kõige muuga.
a
aga/ 7. veebruar 2018, 14:36
see tähendab ainult üht-Afrika ümberasustamist euroopasse ja euroopa valgete meeste ümberasumist põhja jäämere äärsetesse reservaatidesse.Valged naised aga jäetakse sõjasaagiks allahi sõdalastele.Tänapäeva tähtsamaks ülesandeks oleks meeste ja naiste ning erinevate põlvkondade totaalne omavaheline tülliajamine.Tähtis on ka pistest kasvatada tüdrukud ja hiomoseksualistid.Selliseid samme on krooninud juba edu.Poisid kannavad patse!
l
lollus/ 7. veebruar 2018, 14:25
40%ehk rahastab EU,l6pud soome,eesti,no eesti rahatu,maksab siis l6pud Soome,Eesti saab ise suured toed EUst,seepärast sommid ongi vastu
s
Sommid/ 7. veebruar 2018, 15:10
tahavad tunnelit hoopis Lätti.
m
mitigated risks/ 7. veebruar 2018, 14:16
Meile teeb nalja see nali kui tuneli kohale sõidaks vene ja puuriks ülevalt tunnelini augu läbi merepõhja.
m
Mutikäik/ 7. veebruar 2018, 14:05
Kahtlased tunnelid,Ülemiste tunnel on niipalju lõhkuda saanud,et silmad võivad näha kuidas kokku
variseb. TallHelsingi tunnelit ei näe kunagi ja kui ehitatakse upub ära koos täiega..
m
Mina/ 7. veebruar 2018, 15:11
olen Norras sõitnud läbi merealuse tunneli.

o
on ikka kergatsid!/ 7. veebruar 2018, 13:46
enne kindlustage rahvale elamisväärne elu, lõpetage kerjamine.
s
Soome punnitab/ 7. veebruar 2018, 13:42
Esinduslik delegatsioon.Meilt vastas kamp kesikuid,kes arusaamatutel asjaoludel on,oma 30%'se toetusega ( ja loomulikult 70%'se vastasusega),pumba juures.Meile pole seda tunnelit vaja,Soomele on väga,et mitte ääremaastuda.
j
just meile/ 7. veebruar 2018, 15:12
on seda vaja, et Soome tööle sõita.
p
palju/ 7. veebruar 2018, 16:29
see tunnelist läbisõit maksis? Mäletan, et Nordkapi sõites maksis tunneli läbimine per nase ca 240 NOK-i. Suht väike tunnel oli, võrreldes selle plaanitavaga. Kuna Nordkapi muud moodi ei pääsegi, siis tunnel on asja eest. Kui üle lahe jäävad sõitma praamid, siis raha eest ei hakata tunnelit niipeagi kasutama.
j
JÕULUTUNNEL/ 7. veebruar 2018, 13:31
jõulutunneli võiks siis ära kaotada kui riigil nii hästi läheb,,oleme hetkel viie rikkamana esikohal ,,super ,,just nii edasi seltsimehed,,ja mis kõige kummalisem ,,sõiduteed ei tulegi ,,vaid rööpad ,,milleks selline jura,,las pandi laevad veavad edasi ,,tehke teed parem korda selle raha eest ja et lastel oleks kõhud täis ,,
k
kalevipoeg soomest/ 7. veebruar 2018, 13:17
kelelgi s uitsu pole vä? t ra nii s uitsunälg on. tunnel vä? t ra ma ei tea rsk.ei usu.
v
Võtke vabalt/ 7. veebruar 2018, 13:06
Tallinnast saab Pendel-pealinn.
Pendli Endel linnapeaks!
t
Terro Rist/ 7. veebruar 2018, 12:58
Tahaks näha, kes seda surmalõksu julgeks kasutada.
j
juga/ 7. veebruar 2018, 12:53
No ei ole seda ju vaja! Paari tunniga saab laevaga üle tuldud. Peksta sisse miljardeid, et hakata jõudma tunniga? Ja ega ei jõuagi ka, sest tulevad ju igasugu sisse- ja väljasõidu viaduktid, ringid jne. Tulge ometi keegi mõistusele ja tehke selle raha eest parem teed korda ning hakake neid hooldama, et ei oleks 10 laipa kuus.
j
Jep/ 8. veebruar 2018, 11:58
Egas pendeldajad sõida ka iga päev laevaga edasi tagasi ja ei hakka ka tunneli tulles seda tegema. Igapäevaselt edasi-tagasi seerimine on aja raiskamine ja kulukas. Pealegi ei tööta kõik Helsingis. Ei ole ju mõtet sõita peale tööpäeva tund kusagilt linnast Helsingisse, sealt tund mööda tunnelit ja siis veel tund Narva või Tartusse. Koju jõuad magamamineku ajaks ja hommikul alustad kell 4-5 tagasi sõitu, et õigeks ajaks tööle jõuda. Lisaks on see väga kulukas:22päevax30 eur (edasi tagasi tunnel)= 660 eur+autokütus. Talvel lumega kulub sõidu peale veelgi rohkem aega. Ja lisaks on nii Helsingis, kui Tallinnas ummikud. See 3 tundi on isegi väga roosiline ajakao arvestus.
e
Ei taha/ 7. veebruar 2018, 12:40
enam Kaubandus-keskustesse minna,sest juba uksel võtab vastu vali hääletoru...
Eestis elab palju alla vaesuspiiri peresid! Aitame neid ja paneme ostukorvi mitte riknevad toiduaineid!
MIKS KERJAB VALITSUS KÕIGEKS RAHA,JA VAHENDEID ,VAESE RAHVA KÄEST???

k
kas/ 7. veebruar 2018, 12:38
veel hullemaks saab minna,vist ei saa.riigiisad mõtlevad suurelt,aga kes väikeste asjadega tegeleb.haigete inimeste ravimiseks kerjatakse raha inimeste käest,et hooldekodusse saada,pead enne rikas olema.penskarite pensionid on nagu abiraha.maaelu sureb välja.j.n.e.riigipiir lubati välja ehitada mis summaga ja palju nüüd küsitakse juurde.selle tunneli ehitamine läheb kindlasti topelt kallimaks.elu jääbki siis ainult sinna tallinnasse,soomest otse tallinna ja raudteega otse poola ja see idapoolne kant võib välja surra.
s
Samas-/ 7. veebruar 2018, 12:35
Pooled Eesti lapsed nälgivad ja pensionärid elavad vaesuses???
HALLOOOO!!!
v
vana kesik/ 7. veebruar 2018, 17:16
No ja mis si i i i i i i s !
j
Ja-jah/ 7. veebruar 2018, 12:26
Karilaid teab rääkida,et see raha on juba praegu olemas,tuleb ainult üles leida....
k
kui sellised juba riiki juhivad/ 7. veebruar 2018, 17:17
siis pole ka lõpp enam kaugel .
o
olku/ 7. veebruar 2018, 12:16
Nüüd ruttu labidas maasse ja ruttu kaevama tahan enne surma seda kõike näha
a
Aga on ju olemas/ 7. veebruar 2018, 11:49
ka teine, ankurtunneli projekt. Võiks seda ka kaaluda, oleks odavam ja kiirem lahendus
n
7. veebruar 2018, 14:19
naljamees.... selle sõidab ju vene allveelaev kohe sodiks! või jääb vähemalt ankrutrossi kinni! :P
2
280 miljonit eurot/ 7. veebruar 2018, 11:45
hoolduskulud aastas280 miljonit eurot Kui palju laevu võiks selle raha eest sõitma panna 0 pileti hinnaga ,280 miljonit eurot TULEB VEEL KORRUTADA 2 kuna nii soome kui eesti peavad seda maksma
s
See jah selline kummaline asi/ 7. veebruar 2018, 12:28
Kuipalju oli see kulu mis pidavat minema maksma riigile kui eestis nüüd algab see tasuta bussisõit?
Palju see aastakulu on? Ometi on kisa taevani.
Huvitav, et nüüd 280-300milli mingi veidra tunnelisüsteemi rahastuseks aastas on kukepea? Ja samalajal ei ole lasteaialaste raviks raha võtta, et viimased peavad kerjandama? Imelik riik ikka.
l
Leidsin infot/ 7. veebruar 2018, 12:35
Et maakonnaliinide kogukulu on 35miljonit millest 22 on riik nagunii juba viimastel aastatel dotatsioonidega katnud.
Nüüd põhjustab meeletut paanikat selle 13 milli leidmine, et eestis oleks tõesti kogu riigis maakonnaliinidel tasuta bussisõit?
Ja selle raha leidmine ja investeerimine tekitab suurtele härradele viha? Aga siis võiks nüüd meie, lihtrahvas, näidata oma seisukohta selle 300 milli investeerimisele.
Ma tean kümneid iniemesi kes ei ole elusees soomes käinud ja ei ole neil ka plaani sinna minna. Samas nad arvavad, et pigem läheks laevaga kui oleks valida tunnel või laev, 1. on lennuk.
m
meie jaoks on see lausa kukepea/ 7. veebruar 2018, 11:41
sest keskerakond teab lahendusi.Teeme rahva helge homse nime valmis Tallinn-Helsingi tunneli,
rajame Rail Baltika ja siis veel palju palju muud ja helget.
p
Parem/ 7. veebruar 2018, 11:30

q
Qwert/ 7. veebruar 2018, 11:29
Tunnel on majanduslikult tasuv, kui kasutada avaliku ja erasektori koostööprojekti mudelit (PPP), kus avalik sektor finantseerib tunneliehitust ning Euroopa Liidu toetus katab 40% tunneli maksumusest. "Piletitulu ning tunnelimaksud kataksid aastased tunneli ülalpidamiskulud, kuid rongide opereerimiskulud vajaksid 40 aasta jooksul riiklikke dotatsioone, mis oleks arvestuslikult 280 miljonit eurot aastas." - Unistada muidugi võib, kuid see kõik on utoopia. Taas raha järele Euroopa Liitu. Ehk teisisõnu antud projekt ei saa kunagi olema tasuv, sest rohkem on tast soomlased huvitatud, et kiiremini pääseda Euroopasse. Eestlastel kiiremini Soome? Milleks. Kaubavedu Soomest tunneli kaudu Euroopasse? Tühihulk, ja kallis võrreldes laevaga. Kõikidele ehitusprojektidele tuleb lisada indeks 2x3 (ehitus venib 2x ja maksumus 3x algsest). Seega, ...
e
ehk laseksite ka/ 7. veebruar 2018, 11:43
rahval vahepeal natuke hinge tõmmata. Iga "uus" tähendab Eesti mõistes uusi ja suurenevaid makse. Aitab juba maksurallist
ä
Ärni/ 7. veebruar 2018, 11:49
Tahtsin ka just öelda,et pigem soomlastel öhin pääseda kergemalt ja lihtsamini Euroopasse
m
martin/ 7. veebruar 2018, 11:08
Igasugune arendus on raha raiskamine. Milleks ehitada teid ja veel raudteid? Piir peab kinni olema ja inimestel ega kaupadel pole vaja liikuda, ilma tungiva vajaduseta, milleks väljastatakse eriload.
r
Rudi/ 7. veebruar 2018, 11:08
Elame riigis nimega Utoopia....Miljardeid on alati vabalt võtta.
h
hästi õeldud/ 7. veebruar 2018, 11:45
vastutustunnetus on jõudnud juba pealaest kõrgemale.
e
elektritsaabtasutablogspotcom/ 7. veebruar 2018, 10:56
RB asemel olgu tsepeliinid mis lendavad ilma kytuseta,ei vaja maandumisrada(maanduvad maja katustele),veavad kauppu tonnide viisi : www.solarship.com Talumaade erastamine ja varastamine firmade huvideks on kuritegu.
ä
Ärni/ 7. veebruar 2018, 10:56
N ahui n uzno Aidake parem eesti vaeseid,haigeid lapsi jne jne jne jne jne.Köik käib paraku selle nimel,et palju siis maailmas kuulsust saada,et vaadake,mis meil siin on.Nagu mingi l its e it,kellele kirevad ja välismaa kirjadega importhilbud on etemad kui oma lapsed ja kodune heaolu

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee