Lugejakiri

Repliik | Maanteeametil jääb õigust ülegi

Ülo Sarap, Haage küla, Tartu, 6. veebruar 2018, 18:38

23 KOMMENTAARI

t
tibu/ 26. veebruar 2018, 18:32
autojuhid- õppige sõitma ja jalakäiad- õppige käima... ja ongi mure murtud.
t
To: 18:32, 26. veebr 2018/ 27. veebruar 2018, 18:08
Vaata, kui tee on nii libe, et autod libisevad ka seistes teelt kraavi, siis ei saa ka sõitmisest rääkida. Hiljutine kogemus oli, kus tuliuute naastrehvidega oli minu kiiruseks 10km/h. Teele jäin! Need, kes minust mööda "kupatasid" 15 - 20 km/h ei jõudnud kaugele - teeperv ootas.
p
pragma/ 13. veebruar 2018, 19:31
on hädapätakad.. vaata kalendrisse - talv on.. peabki libe olema..
v
Vanamees/ 12. veebruar 2018, 00:19
Nõuka-ajal ei olnud eraldi suve- ja talve rehve ning sai ka sõidetud. Teehooldus oli enam-vähem peateedel, mujal olid teed päevade kaupa lund ja libedust täis, aga tänapäevale iseloomulikku hädaldamist ja paanikat ei olnud. Tänapäeva on siiski põhiline viga rooli ja istme vahelises tihendis, ehk kui on libe, siis tuleb sellele vastavalt ka sõita.
h
Hm/ 18. veebruar 2018, 20:24
Lugedes vanamehe jutukest, pakun, et ega see noormees palju üle 25-aasta küll siin ilmas elanud pole.
v
volts/ 7. veebruar 2018, 22:17
12 aastat sõitsin lamellrehvidega. 2 nädalat tagasi ostsin uuesti naastrehvid. Olin muutumas "keskkonnasäästlikumaks". "Tänan maanteeamet"!!!!
s
sahk/ 7. veebruar 2018, 18:14
Maanteeamet soovitab keeruliste teeolude tõttu teedel mitte sõita.
Nemad ise juba teevad nii.
t
Tädi/ 7. veebruar 2018, 13:12
Selle väga kirutud nõuka ajal oli teehooldus tasemel, isegi lumekoristus töötas. Tänapäeval ei teatagi, mis see lumekorisusmasin on?Teed, ka kõnniteed olid liivatatud ja põhjus - miks nii oli - oli trahv ja vastustus. Tänapäeval isgi ametnikud teine teiselpool lauda suhtlevad meiltsi. Vot nii. Kui neilt aga küsida kus üks või teine küla või tee asub, siis kehitatakse õlgu - kui sedagi.
v
värskendame mälu!/ 7. veebruar 2018, 16:09
Olen piisavalt kaua nõuka-aega kogenud, et vastata: eks mälestused muudavad mõnel reaalsust ikka kõvasti! Teed olid ehk enam-vähem Tallinnas ja ka suurematel trassidel. Vahel oli isegi igahommikuseks lisatööks aidata lumme jäänud masinaid välja lükata. Libeda vangis sai istutud tunde, mobiile ju sellal polnud, teatada ei saanud kuhugi. Ei tea, mis siis oleks saanud, kui ka eurokraavid oleks olnud, siis vist praeguseid ridu ei kirjutaks, õnneks oli teeserv madal. Ja kukkumisi ei mäleta enam kokku lugeda. Tegelikult oli ka Tallinn lumepudru täis ja jalgsi liikumine viimane piin.
j
Jaan/ 10. veebruar 2018, 12:55
värskendame mälule vastuseks. tundub, et mälu tõesti lühike. Tänapäeval on nagu kõik ära unustanud, mis nn nõukaajal tegelikult toimus. Sellel ajal oli ka teemeistril vastutus ja need inimesed teadsid seda 100 %. Sellel ajal külvati kloriide koos liivaga. Kui keegi tahab jälle öelda, et nõukaajal oli kõik hirmus paha, siis tollel ajal ei oodatud mitu tundi, enne kui hakati koristama. Millegi pärast oli siis libaduse tõttu avariisid justkui vähem, kuigi ei saa öelda, et autosid oleks vähem olnud, siis oli peamiselt liikumas veotransport, sõidukaid oli vähem ja harva, kellel olid talverehvid.
v
Vana Ahv/ 7. veebruar 2018, 13:10
Halloo!!Mis sõelmetest teepeal me räägime???Sõelmete koht on ikka asjapulga hoovipeal või naabrimehe väravas!
Aamen
k
Kõnniteedest/ 7. veebruar 2018, 16:28
Sõelmed kõnniteel on küll kõndijale ebamugavad. Roogi siis teisi saapa talla alt välja. Tänapäeva saapad ei ole enamasti teps mitte siledatallalised. Soolaliiva tuleks ka panna võimalikult vähe. Kui soolasegust lund õigel ajal ära ei koristata, siis saame "liuvälja". Kõige etem on puhas lumi.
t
talvel ikka/ 7. veebruar 2018, 11:42
suviseid sõidutingimusi ei saa. nii palju peaks kõrvadevahe ikka jagama.
u
Urjuk/ 7. veebruar 2018, 16:00
Reaalsuses ihkavad suviseid sõidutingimusi vaid "lendurid". Teistel piisaks ka korralikult hooldatud teest. Üks väga oluline vahe, mis on nüüdse ja nõukaaegse hoolduse vahel on lume ja libeduse tõrje teostamise alustamise aeg! Teine ja väga oluline vahe on selles, et tänapäeval tehakse kõik selleks, et mitte lund tänavatelt ära vedada. Ollakse nõus ohverdama ka terves laiuses sõiduradu - peaasi, et äravedu ei peaks teostama.
Ettenähtud maksimaalne lumevalli kõrgus on vist 0,7m, kuid ei ole nägemata lumevallid 1,7m või rohkemgi.

v
vanasti/ 7. veebruar 2018, 11:34
Mina ei saa üldse aru, milles prbleem. Veel mönikümmend aastat tagasi oli pidevalt lund, pikalt ja palju. Väga harva oli probleeme. Autojuhid oskasid libedate talveoludega ka söita ja lumekoristus ka funktsioneeris. Isegi jalakäiad said hakkama. Muidugi, kui k6ik on "multitasking" ja peavad veel oma nutitelefoni vahtimisekörval ka veel liiklusega tegelema, läheb keeruliseks.
t
töötaja/ 7. veebruar 2018, 09:23
Talve on ainult 20 päeva ja siiski ei hooldatta põhimaanteid,aga kui oleks nii ,et oktoobri lõpus tuleb lumi ja alles märtsi lõpus sulab ära,mis siis saaks.Kas on mingi järelvalve ,palju riik raha kasutab teehoolduseks ja palju jääb kasutamatta ja mis sellest rahast saab ?
2
???/ 7. veebruar 2018, 13:37
20 talvepäeva pärast ei tasu hooldusmasinaid kulutada. Elame üle.
t
Tervitus terviserajalt./ 6. veebruar 2018, 20:52
Järgmine kord Tartus olles kingin järjekordsele virisejale 8€ maksvad, libeduse vastased naelad, mis pannakse välisjalatsite talla alla. Omal kasutusel üle 20 aasta, väga mõnus,ainult ruumi sisenedes tuleb ära võtta.
m
matsu/ 6. veebruar 2018, 19:25
Oma sõelmetega võtate kelgutamise võimaluse inimestelt. Milleks raisata raha ja rikkuda talve mõnud ära. Soomeka kasutamine kergliiklusteel oleks ju niivõrd hea.
l
linna asi/ 6. veebruar 2018, 18:35
Tähtvere teede talihooldusest
Istungil kuulati informatsiooni endise Tähtvere valla teede talihooldusest. Tähtvere teedel talihoolduse tagamiseks sõlmib linn raamlepingud töövõtjatega. Tööde mahud on kaardistatud ja selle põhjal tehakse hinnapäring varem talviseid teehooldustöid teinud ettevõtjatelt, kes suudaksid neid ka tänavu talvel operatiivselt teha. Hinnanguliselt on kogu tööde maht ligi 100 km.
Kava kohaselt toimub lumetõrje ka erateedelt. Seda tehakse Tartu linna sissekirjutust omavate elanike majade õuealadeni või kinnistut piirava piirdeni.
Tegemist on ajutise lahendusega, mis tagab talvise teehoolduse tänavu talvel ja annab aega ette valmistada ja läbi viia riigihange järgmisel aastal.
Endise hoolduslepingu tühistas Tähtvere vallavalitsus enne oma volituste lõppemist..
e
ei ole/ 6. veebruar 2018, 23:56
linna asi. Kergliiklusteed, millest mees räägib on paralleelsed riigiteedega ja nende hoolduse tellib samuti maanteeamet. Vallasised teed-tänavad on teine teema.
k
kolin/ 7. veebruar 2018, 09:24
Märja, Haage ja Ilmatsalu tiheasustuste piirkonnas teeb linnale kuuluvate kergliiklusteede talihooldustöid Vlako Hooldus OÜ.Tähtvere valla kodulehel info üleval ilusti kes hooldab.Enne ,kui kaikad loopida kõlastaks oma valla lehte.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee