35 kommentaari

M
maanteeametile  /   00:53, 10. veebr 2018
Kas kitsastel külateedel ja savistel või suvel tolmavatel lahtiste kividega saviteedel, kus tolm lendab nii, et eesliiklejat 1 meetri kauguselt ei näe, on ohutu liiklemine ja et nendel teedel on veel lubatud kiirus maanteeameti poolt 90 km tunnis võrdväärselt mitmerealiste korralike asfaltteedega ongi maanteeameti võitlus juba üle 20 aasta ohutuse nimel, ega muidu eestlastest nende aegluse ja ohmurluse pärast anekdoote ei räägita, kuna nad ei ole suutelised mitte mingeid otsuseid vastu võtma.
Ö
ö  /   23:44, 5. veebr 2018
lasteaed
A
A.L.  /   21:25, 5. veebr 2018
Ma ei tea kas on juba olemas või ei,aga hooldusmasinatele tulek peale panna gps-id.Siis oleks näha kohe kui palju ja kus kohas mees tööd teinud on.
N
Nii nii..  /   01:56, 6. veebr 2018
Hooldusmasinatel on gps-d peal aga vaevalt siia kommentaariumisse andmeid saadetakse!
A
A.L.  /   20:57, 5. veebr 2018
Sõitsin ka ühel hommikul Tallinna poole.Sahk tuli vastu,tera uhkelt ees hõljumas ja tagant lausa tuiskas soola üle auto esiklaasi.Pärast sõida selles lumesupis,mis on sama,mis sõita jäisel teel.Pole mõtet ju lükata,kui sool ja autod selle ise ära teevad.Talviste kokkuhoitud teehooldusrahad lükatakse suvistesse teedeehitushangetesse.
B
b  /   17:20, 5. veebr 2018
on ikka tarkpead , soomes lükatakse enne lumesadu lund , nõukaajal seitsmeks teed puhtad , kuulge lumehelbekesed kolige õige portugali elama .
R
Reet  /   13:46, 5. veebr 2018
9 tundi sòites maakonna teedel ,ei pruugi kohata ùhtegi teehooldusmasinat
.
....  /   13:39, 5. veebr 2018
Inimlik on enda oskamatus,antud olukorras liikluses osalemisel ja sellega mittetoime tulemisel,kellegile süüks panna. Teeme nüüd kambaka teehoolduse eest vastutajatele, paneme Maanteameti kollektiivi rootsi kardinate taha ja olukord laheneb nagu võluvitsa väel. Enne ei parane midagi kui jälgitakse lihtsaid tõdesid ja seadusi liiklemisel. Asjatundjate soovitused on enamasti tuntud mantrate kordamine, ümbersõnastatult. Eriti jäi meelde soovitus sõita puhta , pestud autoga, pidavat tublisti liiklusohutusele kaasa aitama lumesegusel, libedal teel. Liikluses olles peavad liiklusvahendi esi ja tagatuled niikuinii olema puhtad+reg.tunnus. Viimasel ajal on juhtunud raskete tagajärgedega liiklusõnnetusi eakate juhtidega. Usun,et põjuseid võib olla mitmeid. Kui puudub omal rehvide rõhku kontrollida,tehakse harilikult seda bensukates. Tegin sama ja tulemus katastroofiline. Nõutud 2,3 asemel mõõtsin rehvitöökjas 3,1. Tegelikkuses tähendab see auto juhitavuse tunduvat halvenemist ja kohati täielikku kadumist. Arvestades libedust ja lumesodi teel võib talvisel teel lasta rõhku pügal-paar allapoole tehase poolt määratud ja haardetegur teepinnaga paraneb silmnähtavalt ning tagab kindlama auto juhitavuse. Teine oht liigse rehvirõhu korral pidevalt tühja vedavad veorattad, eriti sisselülitatud veojõukontrolli puhul, esaiveolistel sõiduautodel, möödasõitudel, ümberrivistumistel ja kurvidesse sisenemisel-väljumistel. Samad ohud tagaveolistel, veidi teisel moel.Kes pole harjunud veojõukontrolliga saab sellevajadusel välja lülitada.Parem harjutada selle kasutamist.Üldtuntud
soovitus ja tõde, kütusekulu minimeerimiseks, on võimalikult kerge masin. Kuivade teeoludega on see nii, talvel viib kerge auto tihti külglibisemisse kuna esiots on tunduvalt raskem ja haakumine sellevõrra suurem. Seepärast pole harvad juhtumid kui möödasõitu sooritanud,kerge sõiduk maandub teelt väljas, halvemal juhul rattad taeva poole, olles enne mitmed korrad rullunud. Väike oht pole külgtuul. Pikkades,laugetes kurvedes võib tuul ootamatult ja ebameeldivalt üllatada, samuti pikkadel,lagedatel sirgetel suuremast sõidukist möödumisel,metsavahelt lagedale sõidul.Ütleme et 4kotti,a 25kg. peent kildu pakiruumis on abiks sõiduki stabiilsuse parandamiseks ja alati võtta kui ise puksid või keegi teine hädas.Eakaid mainisin mitte kehvade juhtimisoskuste pärast,vaid sellepärast,et võibolla pole nad nendele seikadele piisavat tähelepanu pööranud. Lisaraskus kaubikutel , mikrobussidel, pirukatel on ammu kasutusel. Metallplaat poltidega põhjakülge ja pole ohtu et liikuma hakkaks. Isegi suurel reisibussil sai esimene pakiruum vähemalt tonniga koormatud. Need tähelepanekud ei ole kellegi õpetamiseks. Võibolla leiab keegi midagi, mille peale pole varem mõelnud.
T
to: .../  /   14:51, 5. veebr 2018
Juhtus midagi või tõmbas niisama lappama ?
.
...  /   16:10, 5. veebr 2018
Rehvide pärast ,õnneks ei juhtunud, aga üle 70 ei kannatanud.
U
usaldust enam pole  /   21:16, 5. veebr 2018
head nõuanded sul, kuigi tundub kuidagi kõhe sõita väikeses masinas, kui sada kilo killustikku selja taga, aga maanteeameti vastu pole mingit usaldust, sest inimesed, kes veavad meie teede äärde neid tapjakraave, ei ole normaalsed inimesed, siin on kas selge mõistuse kadumine või lausa kuritegelik plaan või oli see kellelegi ülimalt kasulik, lihtsalt niisama niisuguses mastaabis asju ei toimu. Ehk kunagi uuriv ajakirjandus siiski kraabib välja, kuidas need kraavid sündisid, kes kellele kuipalju jne. Keegi siin soovitas maanteeameti mehed tapjakraavi matta ja no arvestades kahju ulatust, siis ega seda palju polekski
T
Tiia  /   13:29, 5. veebr 2018
Teehooldus vilets.Isegi kòvakattega teed hommikuti làigivad ja libedad.Kuna kùll Kalev koju jòuab...
T
teate küll  /   11:19, 5. veebr 2018
nõukaajal olid teed tööleminekuks kella 7ks kõik lahti. Nüüd hoitakse raha kokku ja inimesi ei võeta teehooldusesse tööle sellepärast ka palju liiklusõnnetusi.Muudkui teed libedad jne päevast päeva ,milleks on üldse teedehooldajad,pannakse rahad mujale aga autod kraavis. SEda ei saa küll väita,et kõik nendest rikuvad reegleid sama väidab õnnetuse kohal ametnik,et teed jah libedad,No mis siin riigis toimub,kas te pole lund nainud jäite loorberitele puhkama,autosid jah kordades rohkem aga siis peab ka kordades rohkem tööd tegema ja hoidma teed korras.
K
kolin  /   10:52, 5. veebr 2018
Hämmastav kuidas ikka veel kirutakse teehoolet ,ilma ja keda veel.Mina hoolin endast ja oma lähedastest rohkem ,kui teehooldest ,delfi ilmaennustusest,Maanteametist.Sõidan täpselt nii kiirest ,kui mina pean ohutuks .
J
jaan  /   10:07, 5. veebr 2018
õppige ükskord sõitma
T
to jaan  /   13:01, 5. veebr 2018
ongi nii ?? kui auto sõidab 70-ga 90 alas, rahulikult sõidab omal rajal ja järsku libiseb täiega kraavi, kas selles on juht süüdi ? rumal oled
.
...  /   09:51, 5. veebr 2018
Jaa, mingid kategooriad, raha pole, vabandused ja nüüd - töötame iga päev!!!! Inimesi saab tänu halvale teehooldusele surma, aga nemad räägivad, et keegi ei oska sõidumaneere valida.Vanasti olid teed liivatatud, masinad tõmbasid ööd-päevad. Polnud mingeid nael- ega talvekumme.Kõik sujus.Kui kuskil mats käib, siis on alles amet tagajalgadel. Kes ostab inimestele käkru läinud autode asemel
uued, kes toob elud tagasi või maksab matused???
N
No nii!!  /   18:05, 5. veebr 2018
Suvel saavad ka inimesed surma. Kas ka teehoolduse süül? Äkki kihutate talvel liigselt?
M
Moderaator!   /   08:29, 5. veebr 2018
Oled juba hommikul sassis?
Ü
Üks asi on hooldamata teed.  /   08:29, 5. veebr 2018
Teine asi, mina ühe teehooldaja tegemata töö pärast ennast surnuks sõitma ei hakka. Kui on tee hooldamata, vaatan, kuidas tasapisi sõidetud saan. Toppige kõrva taha: Ükski, peale teie enda, ei kannata suuremaid kahjusid.
M
Mk  /   07:07, 5. veebr 2018
Ärge raisake oma raha enda promomise peale. Siis jääb raha ka teehoolduseks. Kui riik tahab niipalju raha saada veoautojuhtide ja ka läbi kütuseaktsiisi saada, siis peaks teedel olema juba punased vaibad, mitte lumi. MA juhtkond tuleks matta koos oma inseneridega nendesse tapjakraavidesse ja need ime ringteed ja mõttetud ohutussaared on mõeldud vaid juhtide mõnitamiseks, nende endi raha eest. Ja keegi ei VASTUTA.
A
Alustame siis algusest  /   06:38, 5. veebr 2018
16,6 000 km hooldatavaid teid ja sellest 10.6 000 km e. kolmveerand on pandud kõige madalamasse kategooriasse? Ainult 2,2 000 km on kiiresti st nelja tunni jooksul korrastatavate nimekirjas. Ühesõnaga enamus vabariigist peab leppima suurema lumesaju korral vähemalt ühe tööpäeva jooksul hooldamata teedega. Sest see on juba reeglites kirjas. Aga minu tööandja ei lepi minu tööluusiga, teda ei huvita, et lumesahk ei peagi täna minuni jõudma. See aja üks külg, teine asi on kuidas hooldatakse. Hea küll olen oodanud libedusetõrjet oma madala kategooria teele ja masin tulebki ning riputab soola ainult ristmikele - kõik. Aga ülejäänud tee! Kokkuhoid ja juhid uisutavad, sest ka sahkamine on jama. 10 sm lund jääb alati lükkamata. Kas hoitakse sahakummide pealt kokku, et neid vastu maad ei lasta? Ja see lumekiht sõidetakse kohe kinni ja tulemuseks lausjääs teed. Ja nii on, esimese sulaga seal liigeldes pole olemas ohutut sõidukiirust, ainult palu, et keegi vastu ei tuleks. Ja liiva ootame jällegi kaks päeva aga siis pole enam vaja jää hakkab läbi laskma ja kohati sulab asfalt välja. Vot selline on tase. Ma ei õigusta autojuhte, on igasuguseid. Kuid teehoolduse reeglid ei vasta vajadusele ja siit peab alustama. Odav hankevõit läheb inimeludesse arvestatuna roppkalliks.
K
kle  /   06:23, 5. veebr 2018
Seda enesekiitmist ei jõua kohe ära lugedagi aga millegi pärast ei ole asjad sugugi nii nagu väidetakse olevat. Kui mina sõidan mööda põhimaanteed ühest eesti otsast teise eesti otsa ja väljas sajab lund või on teed jääs siis miks ma ei näe 4-5 tunni vältel mitte ühtegi!!!! teehooldusmasinat mitte kusagil liikumas??? Ja maanteeamet väidab, et hirmsasti rabatakse tööd teha?!! Küsiksin - kus nad rabavad???? Teine asi - kirjutavad, et neil on aega a`la 12 või 24 tundi peale seda või peale toda midagi teha siis krt küll, õnnetused juhtuvad just siis kui sajab või kui libedus tekib aga mitte ei hakka juhtuma 12 või 24 tundi peale sadu või libeduse teket, kas sellest on tõesti raske aru saada??? Üks kohutav enesõigustus oma töö tegemata jätmisele ainult käib, ära tüütab, ausõna.
N
No nii!!  /   13:11, 5. veebr 2018
Mis toimub? Lumesaju korral sõidan ma sahaga põhiteel 3X teed läbi. Ma pole veel kusagil kohanud, et riigi põhimaanteel oleks 10 cm lund. Kas teil tõesti pole ühtegi tuttavat teehooldus autojuhti, kellega saaks kaasa minna ja vaadata seda tööd lähemalt. Teeksid võib olla ka teistele otsereportaazi, et kus sahajuht magab või nii. Tööd me ju igatahes ei tee. Järgnevast kommentaarist näen ,et me ei tee ennetus tööd. Siiani ma pole muud teinudki kui enne jää teket soola puistanud. Olin Soomes teehoolduses tööl. Seal oli asjadega igatahes kehvemad lood kui Eestis. Soomes teepiirkonnad võistlevad, et milline on parim piirkond. 2006/2007 aasta võitja oli see piirkond kus mina töötasin. Nii et Soome teehooldusest tean ma natuke rohkem kui tavaliikleja.
Ka Rootsi talve olen näinud. Ei lenda sealgi lumetõrje auto iga 15 min tagant mööda. Ikka on aeg algab peale lumesaju lõppu ja teed on tasemeteks jagatud vastavalt liiklussagedusele.
Me elame maal, kus talv on täiesti kindlalt paikka pandud. See algab sügise lõpus ja lõppeb kevade alguses. Pole lootustki, et tiheda lumesaju korral oleks tee must ja lund teel poleks. Ja jääst ka meil pääsu pole.
Olukorda parandaks see kui Eestis muutuks veoautodel talverehvid kohustuslikuks ( 1 mm mustrit on vast ikka vähe) ja talve kiiruseks oleks üle riigi asula välisel teel 80 km/h , nagu Soomes. või 70 km/h nagu Rootsis asulavälisel teel.
Siin helistavad inimesed 1510 ja teatavad libedast teest, mis algab nende firma ukse eest ja lõppeb sadamas. 99 km, läbi kolme maakonna. Nali on selles, et kaebus libedusest tuli 3 tundi enne reaalset võimalikku libedust. Aga igaks juhuks teavitame, äkki läheb libedaks.
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/sweden/speed_limits_et.htm
.Siit näete kiirused erinevates riikides.
J
Jummal   /   21:52, 4. veebr 2018
Kas raske oleks aru saada et tehtaks ennetus tööd. Soomes Norras vaadatakse ilmaennustust ja kul lubab kylma siis soolatatakse ja kui lund siis varakult hakatakse lund lykkama mitte ei oodata 12-24 tundi.
Ä
Ära valeta!  /   22:00, 4. veebr 2018
Seal ei liigutata riigipühadel ja nädalavahetustel end üldse, ja muidu on ka põhimaanteed stabiilse lume all ja on olnud kordi, kus isegi vaaludes.
Naabrist kipsitaguja rääkis sulle, kui hea on "välismaal"? Et seal on peer ka roosilõhnaline?
I
Ilmar  /   21:35, 4. veebr 2018
kulla Mõtus, aga ega Te nüüd seda teksti ise kirjutanud. Kindlasti keegi imaagokujundajatest. Alustakski sellest, et maanteeamet töötab nii, et mainekujundajatel poleks vaja sekkuda. Minu arvates on tekstis ilmselge vastuolu, soojad talved ei ole mitte liiklejaid hellitanud vaid ilmade äkiline muutumine on esile toonud taliteenistuse korralduse puudujäägid. Või kuidas seletada seda, et regulaarset taliteenistust on Eesti teedel korraldatud kusagil 50-60 aastat ja kunagi varem ei ole valdkonna eest vastutavad tegelased öelnud, et ärge sõitke halva ilmaga. Kujutage hr Mõttus ette, mis oleks vne ajal juhtunud kui teedevalitsuse juhataja oleks öelnud, et sorry, ärge täna autoga sõitke, libe on. Või kuidas kommenteerida siinsamas lehes olevat juttu Tartumaa Teedest, kus töömees ütleb, et käisime teed sahkamas, nüüd lähme ringe sahkama-vigursõitu tegema?
J
Ja polegi öeldud "ärge sõitke halva ilmaga"  /   22:01, 4. veebr 2018
Selleks puudus põhjus, sest inimesed oskasid talvistes oludes liigelda.
Enam ei oska.
P
pikne  /   23:33, 4. veebr 2018
Kulla Ilmar, miks tähtsust sel nõukaaja retoorikal on -- öeldi nii või naa. Autosid oli siis meie teedel kordades vähem, aga liikluses hukkunuid k o r d a d e s rohkem. 1980. aastal hukkus Eesti teedel ca 300 inimest ja 1989. aastaks oli see number juba üle 400 hukkunu aastas. Lõpetagem see jabur nõukaaja nostalgitsemine!
A
Armas pikne  /   08:48, 5. veebr 2018
see on vana demogoogia võte hakata aia asemel aiaaugust rääkima. Meenutaks, et T. Mõttuse kiidulaul käis selle kohta, et kaasaegne talihooldus on nii progressiivne, et laibad taga. Kas 1913 aastaga ei taha võrrelda? Autod olid nõukogude ajal kehvemad ja ohutusvarustus, näiteks turvapadjad oli olematu. Seda, et talihooldus tookord toimis, vaatamata pea olematutele ressurssidele ja autopargile, effektiivsemalt, ei lükka see surmade jutt üldsegi ümber.
M
maanteeameti oht ja ohutus  /   21:25, 4. veebr 2018
ohutust liiklusest ärge peale tapjakraavide kaevamist küll enam rääkige, teie töötate koos matusebüroodega, mitte liiklusohutuse nimel. Või ei ole teil sinna maanteeametisse peale pesudisainerite enam ühtegi meest jäänud, kes aru oleks saanud, kui ohtlikud sellised lahtised kraavid teede kõrval on?
T
tundub  /   21:01, 4. veebr 2018
Teil koostöö kohalike tavandi büroodega
T
Tiit  /   20:57, 4. veebr 2018
Soojad talved in pigem maanteeameti ära hellitanud ja harjunud teehooldus raha lihtsalt tasku ajama!
E
et jah..  /   20:34, 4. veebr 2018
pole nagu aru saanud ja pole nagu näha ka olnud, et siin maanteedel iga päev tõsiselt ohutu liiklemise nimel rasket ja tõsist tööd tehakse
O
olete lõpuks siis tööle hakanud  /   20:27, 4. veebr 2018
ja ega jah, kes siis ikka tahab nii väga vanglaleiba maitsma hakata.

Päevatoimetaja

Denes Kattago
Telefon 51993733
denes.kattago@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis