Juhtkiri

Juhtkiri | Lumesaha asemel aitab piirkiiruse vähendamine?

Ohtuleht.ee, 1. veebruar 2018 18:26

78 KOMMENTAARI

u
uus normaalsus/ 3. veebruar 2018 06:00
Aitab autoostulubade süsteemi kehtestamine :D
n
nujah!/ 2. veebruar 2018 21:45
äkki peaks valitsusliikmed sundravile saatma! Kõike nad lubavad, aga siis tuleb välja et ei tulnudki välja-Ega valitsuse liikmed pole mitte tavaline vargakamp, kes lubab ja siis veab alt-Näiteks nagu Liis Haavel. Ilus jutt ja siis tüng!- mille poolest Haavel erineb Riigist? Üks petab üksikisikuid, teine on grupiviisiliselt asja ajamas!
r
R/ 2. veebruar 2018 12:35
Äkki ültse keelaks talvel autoga sõitmist? Kas pol epaha mõtte!
v
vedur/ 2. veebruar 2018 12:35
Rail Baltic lahendab probleemid. Maanteid pole mõtet arendada ja mõnede arvates tulevad kohe kohe isesõitvad autod, mis kõik probleemid lahendavad. Olge ikka ikka kaasaegsed!
a
Aiku/ 2. veebruar 2018 11:15
See mees, kes pärast suurt Tartu mnt õnnetust AK-s põhjendusi jagas, miks teid saju ajal puhastada ei saa, oleks tulnud kohe pärast seda saadet lahti lasta. Isegi vene ajal olid teed puhtamad, kui täna. Jagatakse ainult põhjendusi, miks ei saa aga keegi ei otsi lahendusi. Seda juttu pole ka mõtet rääkida, et raha ei ole, vaid pukki on vaja panna inimesed, kes seda tööd teha tahavad ja kellel ei ole ükskõik, mitu inimest iga päev surma saab.
n
No/ 2. veebruar 2018 11:35
ära soni.
Sõitsin vene ajal, hullem oli.
p
Peeter/ 2. veebruar 2018 12:38
Huvitav, kas sellist statistikat on võimalik ka kusagilt lugeda, kui palju liiklusõnnetusi tingisid naelrehvid ja kui palju liiklusõnnetusi tingisid lamellrehvid?
ä
Ära soga/ 2. veebruar 2018 13:16
Kas sa liikluseeskirju tunned? Seal on nimelt selline punkt, et juht peab valima sõidukiiruse vastavalt teeoludele ja mina lisaks sinna veel, et ka vastavalt oma võimetele. Kes sinu arust sellist masinaparki ja juhte jõuab üleval pidada, et iga alla sadav lumehelves kinni püütaks? Autojuhiks saades võetakse endale kohustus, liigelda nii, et ei ohustaks ennast ega kaasliiklejaid. ja see on täitmiseks, mitte suusoojaks öeldud.
n
Norman/ 2. veebruar 2018 20:52
Liikluseeskirju!? Mis ajastus sa mees elad? - kehtiv on Liiklusseadus. Soovitan sul see viimatimainitu läbi lugeda, ja mõelda.
o
on/ 3. veebruar 2018 23:14
seal seaduses eeskirjad ilusti reas, kui eeskiri näeb ette stop märgi ees peatumist, siis selle on ka seadus kinnitanud.Liikluseeskirju peab järgima aga seadusepügalat kasutavad politseinikud, nii on.
s
3. veebruar 2018 23:43
Sina oledki üks nendest, kellele on tähtis vaid seaduses lubatu, kohustuslik aga teistele täitmiseks. Tee nüüd tavakodanikule vajaminev juriidika endale selgeks ja hakka inimeseks, siis ehk ei ole sina järgmine liikluseeskirja eiraja, kelle pärast teised kannatama peavad.
p
Pets/ 2. veebruar 2018 21:16
Ja kuhu auku kaob kütuseaktsiis??? See pidi justkui teede ehituseks ja hoolduseks minema!
o
3. veebruar 2018 23:46
Oled ka üks massipsühhoosi ohver, kes aru ei saa, et ise peab normaalselt mõtlema ja käituma, mitte tobedusi kuulama ja neile kaasa kiitma.
r
rp/ 2. veebruar 2018 10:55
Kabinetitarkpead, libedal teel ongi liiklusvoog aeglasem.
k
kolla/ 2. veebruar 2018 10:51
Tõkkepuu oleks ehk veel tõhusam.Kui lund sajab on vaikus majas ja kogu moos.Kes pihku jääb saab kopsaka trahvi ja see suunatakse teehooldusesse.
s
Sõiduline/ 2. veebruar 2018 10:39
Kas arusaamine, et lumes ja libedaga võib ka 60 olla väga ohtlik kiirus. Samal teel kui see suvel on kuiv, päike paistab, liiklus on hõre pole ka 130 ohtlik kiirus. 90 km/h on ainult mingi number mis pole ei ohutu ega ohtlik, ohutusest tuleb endal ise aru saada!
m
ms/ 2. veebruar 2018 11:10
No, kui Sinu oskused lubavad sõita mingil libedal teelõigul, näiteks 60km/h ning seegi kiirus võtab Sind higistama, siis mõni tagant tulevad, kes taltsutavad ka 90km/h ohutumalt autot kui Sina 60ga. Siis Sinu jaoks on kiirustaja enesetapja ja Sina temale saamatu äpu.
Sellepärast, sõida oma väikestel kiirustel aga anna alati aegsasti kiirematele teed ja ära muretse nende kiirustajate pärast, küll nemad saavad oma kiirustega ise hakkama! Sellega, et Sa neid kirud ei tee Sinust paremat juhti, ega tõsta autoriteeti kaassõitja silmis.
i
igapäevane liikleja/ 5. veebruar 2018 07:59
Lisaks siia veel, et autod jagunevad ka talveautodeks ja nendeks, mis talvesõiduks vähesobivad on-lühikesed jupatsid tundetu rooliga,juhiabid pidevalt segamas ja niidirullisarnased rattad all! Ise kasutan talvel number või kaks kitsamaid ketse ja lörtsiliug kolib 20 km/tunnis ülespoole.

u
Urjuk/ 2. veebruar 2018 10:20
Liiklusmärk ei vähenda ega ka suurenda liikleja kiirust. Seal märgil kirjas olev number peaks nagu tähendama maksimaalset tagatult ohutut kiirust, kuid reaalne ohutu kiirus ja märgil kujutatu ei kattu kunagi. Tegelikuses on seadused muutnud märgid rahamasina osaks.
Tagatud ohutu kiirus ei tähenda reaalset. Talvine teehoolduse tase on isegi nõukaaja võrdluses häbematult lahja. Täna nagu oleks tehnikat, millega teha, kuid ... Kas seda tehnikat ka kasutatakse, see on juba omaette küsimus.
n
No/ 2. veebruar 2018 11:38
jälle üks sonija, sõitsid vene ajal üldse ?
p
penskar/ 2. veebruar 2018 11:42
terve elu töötasin kas auto või bussi juhina, aga ei mäleta siis niisuguseid probleeme, kui praegu.
o
on/ 3. veebruar 2018 23:18
vene aeg praegu venemaal aga meie sõitsime nõukaajal ja siis liivatati teid, mitte ei pandud paljast soola millest kasu pole vaid tekitab koos lumega solpi ja see veabki masimad kraavipoole.
a
Arne/ 2. veebruar 2018 09:53
Maanteeameti " spetsialistid " võitlevad kiiruse , nagu elu eest. Isiklik kogemus kirjavahetusest maanteeametiga, sh hr Andrus Prükiga, kes peaks vastutama Tartu ja Tartu maakonna liiklusohutuse eest.
e
Ettevaatlik!/ 2. veebruar 2018 08:48
Ma elan soomes ja võin öelda ,et on paremini hooldatud küll ! Kuna ka soomes hoitakse igat senti ,siis on ikka Lahti kandis teeolud halvad küll!
m
ms/ 2. veebruar 2018 08:42
See, mis praegune liiklus on, on autokoolide-õpetajate töö vili, ja ainult. Sest koolilõpetaja ise arvabki, et oskab sõita, ega saa arugi, et tegelikult ei oska mitte ainult sõita, ega isegi mitte liiklust lugeda, mis on tegelikult ohutu liikluse põhialus.
Kuna autokoolid on tootnud lademets liiklusele koolitamata, ohtlike juhte, potentsiaalseid avariidetekitajaid on tänased tagajärjed liikluskaose tunnistajaks.
MITTE TEEOLUD, MITTE AUTOD POLE SÜÜDI AVARIIDES, VAID AINULT OSKAMATUD JUHID ISE!
e
Ettevaatlik/ 2. veebruar 2018 08:54
Kahju ,et nii mõtled autokooli õpetajadest-...Nemad teevad tööd hästi ,aga kõik sõltub sinust endast kuidas saa edasi sõidad...Rumalatele ikka lube ei anta !
k
Karla49/ 2. veebruar 2018 10:14
Eksid. Oma laps sai just juhiloa ja põhiline mida autokoolis rõhutati "Sõida alati piirkiirusega, et ei takistaka liiklust". Mitte, et sõida nii, et ise ja teised terveks jääks ja vaata aegajalt tahavaatepeegisse.
p
politsei/ 2. veebruar 2018 11:44
hoiatas ju ka, kui keegi kaebab, et sõidad liiga aeglaselt, teeme trahvi, järelikult tuleb vähemalt piirkiirusega sõita.
o
on/ 3. veebruar 2018 23:26
100 sees ja kurvid sirged...
a
Aju/ 2. veebruar 2018 06:50
Viimasel kümnendil on hakanud levima müüt, et Eesti teedel sõitvate autode roolis istuvad maailma parimad juhid ja kõiges nendega juhtunud hädades on süüdi teede projekteerijad, teede hooldajad ja tont teab kes veel. Kunagi ei ole milleski süüdi rooli taga istuja. Tema peab aasta ringi saama sõita maksimaalse kiirusega. Aasta ringi, olenemata ilmast. Juhtimisõigus on muutunud kõige esmasemaks inimõiguseks. Pruugitud auto on jalgrattaga ühes hinnaklassis. Äkki oleks liiklusalase olukorra parandamiseks lihtsaim lahendus hoopis autokooli sisseastumiskatseks IQ testi sooritamine? Kehtestada riiklik lävend. ARK juures sooritatud testis 100-st võimalikust näiteks 60 punkti. Läbid edukalt, võid autokooli minna. Ei saa läbi, sorry. Vaadates tänast liikluskultuuri võiks pooltel sekunditki kõhklemata load ära võtta. See, et inimene oskab auto sisse istuda, selle käima panna ja edaspidi liikuda ei tähenda veel seda, et ta autojuht on. Rooli taga on lisaks käte-jalgade liigutamisele vaja liigutada ka aju.
v
väga visalt/ 2. veebruar 2018 07:53
aga siiski levib müüt, et Eestis istuvad autode roolis kõige lollimad juhid. Kui aga arvestada palju iga päev autosid liigub siis peab tõdema, et enamus siiski saavad hakkama. Paraku sordib talve algus need lollid välja, kahjuks mõnikord ka tarkade elu hinnaga. Mis teehooldusesse puutub siis meil on reeglid! Neid aga ei täideta, julmalt. Ma ei räägi erakorralisest tuisust. Ma räägin lihtsalt lumesajust - elan maal, tulen õhtul töölt, lumi sajab. Hommikul sõidan tavaliselt mina külavahel esimesed jäljed, suure maantee peal on vahest keegi veel sõitnud, vahest pole ka, lähen tööle vara kella 6 paiku. No ok, pole sahka käinud, Tööpäev 12 tundi, tulen õhtul koju - pole sahka käinud, kinnisõidetud libedus. Ja ei tule ka see sahk sest homseks lubab sula. Tulebki sula - ilmajaam paneb sellised asjad suht täpselt paika - tee lausjääs, ei tule liivapuistur, sest sula on, öhtul tulen töölt ja tõepoolset sulabki juba ja enam pole vaja ei liiva, ei soola ei sahka sest autod sõidavad lörtsi laiali ja see voolab ju ise kah lõpuks teepealt ära. Ja siis tuleb öine külm- ilmajaam pani ka sellega täppi - hommikult tattlibe, ei ole liiva ei soola. No hea küll kell alles kuus ka. Ehk päeval tuleb, tuligi aga ainult vallakeskuseni, sealt edasi enam ei ole mõtet sest need juhid kes sealt igapäevaselt edasi sõidavad on juba harjunud jääraja ning sellega, et peavad tund aega varem liikuma hakkama, et õigesti valitud sõidukiirusega ( 30-40 ) tööle jõuda. Selline on minu igatalvine elu. Ka kaks päeva lumevangis olemine pole haruldane. Samas pole juba mitu aastat õiget talve olnud, mõnepäevased või nädalane lumesutsakas. Seega tekib küsimus . kui odava hinnaga neid hankeid võidetakse? Ja kuhu see raha siis kulub, või mis saaks siis kui kolm kuud sajab ja tuiskab?
n
No/ 2. veebruar 2018 11:43
ära hädalda, kui autoga hakkama saamine on raske sebi hobune.
m
mida/ 2. veebruar 2018 07:54
te modereerite siin, kas lumesahk või sool ja liiv on keelatud sõnad?
o
on/ 3. veebruar 2018 23:27
keelatud polits einik...
p
PPV/ 2. veebruar 2018 18:48
Mul on tunne, et maanteeameti rahvale peaks enne tööle võtmist selle IQ testi tegema.
Minu jaoks puudub loogika selles, kui suurele liiklusmagistraalile ehitatakse ring, mis on suvel ilusa ilmaga läbitav kiirusega 30km/h, talvel vaevu 10km/h.
n
nojah/ 2. veebruar 2018 06:35
Tõsi, tõsi, tegemist on lollidemaaga ja selle panevad paika autojuhid.
Kust võtta siis arukaid autojuhte, kuhu saata liiklema need, kes ei hooli muust kui möödasõidust.
Riik peab ikka rahvale vastu tulema ja hoolima, et inimesed maanteedel ellu jääksid. Kni meil ei ole ajudega autojuhte, peab riik vähendama piirkiirust. Suvel max kuni 90, Talveperioodil max 80 ja ületamise puhul kopsakas trahv, toob mõnelgi mõistuse rahakotist koju.
m
ms/ 1. veebruar 2018 23:24
Eesti mõttehiiglased on omamoodi "geeniused". Ehitavad uue tee ja kohe rikkuvad uued teed lamavatepolitseinikega ära, et keegi jumalaeest sõita normaalselt ei saaks, piduravad autod peale politseiniku ületamist ja siis vajutavad gaasi, et ka keskkond saaks korralikult mürgitatud.
Nüüd järgmine kampaania on vähendada kiirus 90km/h -50kilomeetrini tunnis.
Järgnevaks aastaks oleks minu ettepanek; keelaks sõiduautod maanteedel sõitmise hoopis ära. Sõita võib ainult oma hoovis, ja seda ilusa sooja ilmaga!
s
sõitsin/ 2. veebruar 2018 11:48
aastaid tagasi Soomes, seal oli mõningatel teedel, mis nagu meil, isegi suvel piirkiiruseks 80, aga meil võib talvel libedaga 90-ga sõita, mida rullnokad üritavadki.
t
tuisu ajal ei tehta maanteeameti kinnitusel tõepoolest libedustõrjet./ 1. veebruar 2018 22:32
ka lume tõrjet ei tehta. aga ikkagi huvitab miks siis teehoolde masinad vahest tuisuga sõidavad ja ainult soola panevad võiks ju saha ka maha lasta.soola panek lume peale?

v
Veoautodele talverehvid/ 1. veebruar 2018 22:14
m
mõtled/ 2. veebruar 2018 11:50
naastrehve, sest neil niigi aastaringi sõitmiseks mõeldud rehvid, aga mis siis teedest järgi jääb? Praegused sooned asfaldis on sõiduauto rehvidevahelise laiusega.
o
on/ 3. veebruar 2018 23:32
sooned vajumisest rekka tagarataste järgi, need kolm üksteisele järgnevat üksikratast jätavadki sellised vajumissooned mis sõiduautole nn. teene teevad kui ühest rööpast teise veered libedaga.
j
Juht/ 1. veebruar 2018 22:13
Liiklusõnnetustes on viimasel ajal põhirõhku kandnud suured veoautod.seega ainus asi mis päästab elusi ja säästab taristu ümberehitust on TALVEREHVID
s
sohver/ 1. veebruar 2018 22:06
Kummaline vastuolu : eelmise riigikorra ajal ei nõutud juhtidelt mingit libedasõidukoolituse läbimist ja olukord talvel nii hull ei olnud kui praegu , kus väidetavalt ilma seda koolitust läbimata ei lubata sõiduki rooli. Kus , milles või kelles on PROBLEEM ?
4
4x4 forever/ 1. veebruar 2018 23:22
ausalt öelda ma küll ei mäleta, kuidas esi- või tagaveolisega talvel sõidetakse.
n
No/ 2. veebruar 2018 11:48
koba oled, mul ka 4x4 aga mäletan.
s
Sõidan praegu/ 2. veebruar 2018 11:50
esiveolisega, eelmine talv veel tagaveolisega ja saan hakkama. Kui ei mäleta siis viimane aeg meelde tuletada, nelikvedu pole üleloomulike omadustega asi, samamoodi võid kraavis lõpetada.
ä
Ära sa märgi,/ 2. veebruar 2018 09:14
Eelmise riigikorra ajal hukkus kordades rohkem inimesi, aga sellest lihtsalt iga kord ei räägitud. Mingist 60ndate liiklusõpikust lugesin (ei mäleta pealkirja), et 1963 või 64 hukkus üle 300 (!) inimese aastas. Uskumatu, arvestades toonast autode arvu. Aga siis mängisid muidugi ka lapsed õues ja oli palju motikamehi. Mosse oli ju nagu öö ja päev praegustega turvalisuse osas, polnud mobiiltelefone, et kiirabi sündmuskohalt kutsuda, lähimas talus ei pruukind isegi tavatelefoni olla ja ka meditsiin polnud 50 a tagasi see mis praegu. Siis polnud ka naastrehve, sõidetigi 90 asemel 50ga, aga kindlasti leidus ka tol ajaperioodil ässasid, kes kraavi läksid või endaga kellegi kaasa võtsid. Pealegi ei teinud sõda ja siberit näinud inimesed nii "tühisest" asjast nagu liiklussurm erilist hüsteeriat.
Aga kindlasti annaks veelgi paremaks asju teha, näiteks kohustuslik liiklusõpetus koolis, tõsiseltvõetavad karistused, näiteks eluaegne mootorsõiduki juhtimiskeeld kellegile vigastuse tekitamise või joobes sõidu korral jne, Ka piirkiirust oleks targem talvel vähendada, või veel parem- elektroonilised liiklusmärgid, kus piirkiirus kuvatakse vastavalt ilmaoludele. Kõik on kinni vaid tahtmises ja eelarve kasutamises.
K
.../ 2. veebruar 2018 12:22
Kõik need libedasõidu kursused, automaat ja manuaalkastiga manipuleerimine on võimalus inimeselt lubade eest kopsakat raha välja pressida. Olid nõuka ajal automaatkäigukastiga sõidukid,talved kordades lumisemad ja karmimad kui viimsed aastakümned. Keegi ei soiunud hommikust õhtuni talvistest teeoludest. Selle asemel et lõputult õiendada ja viriseda valige teeoludele VASTAV sõidukiirus.
s
seletus/ 3. veebruar 2018 19:07
Probleem on selles, et seltsimees õhtulehe tsensor ei lase läbi statistilisi andmeid selle kohta, et kallil nõukaajal hukkus liikluses igal aastal paar korda rohkem inimesi kui praegu.
Muidugi ei jõudnud nõukaajal ükski liiklusõnnetus ajalehtede esikülgedele. Seetõttu arvavadki osad inimesed, et tollal oli rohi rohelisem ja liiklus ohutum.
o
on/ 3. veebruar 2018 23:41
statistika selline, et aastal 75 hukkus 13 ja aastal 76 hukkus 11 inimest eestimaal, need teised numbrid pole muud kui padaajamine.
o
on/ 3. veebruar 2018 23:36
probleem seadustes- eelmise korra ajal said 70. ga sõita kaks aastat, enne kui 90 peale üle läksid aga nüüd võivad kollanokad kõik kimada omamata kogemusi eksamist peale juba 90.ga.
p
probleem?/ 5. veebruar 2018 08:17
Pigem probleemide kompleks! Veokite koha pealt sadulautode juhitavus lumel ja libedal-Ühtki eurokutsikaga rekat pole avariis nähtud.Poolhaakeline läheb kääri vähimagi tähelepandamatuse tõttu, pealegi on neil ketas silme ees tiksumas! Sõidukite hulgas on 2/3 selliseid, millesse ise talvel ei istuks-juhitamatud punnid ja esiveolised tõllad!Teehooldus aga on ülimalt soolausku,kui soolata ei saa, jääme garaazi.Hooldenorm-mingid tunnid peale tuisu lõppu-kui tuiskab kaks päeva, tuleb jossiga lükkama hakata.
Juhtimisõiguse jagamine inimõigusena -raha makstud,peavad nad ka sandi tantsima panema!
p
Peter/ 1. veebruar 2018 21:28
Soomes on maanteedel talvel piirkiirus 100 km/h ja kõik ka sõidavad seal 100 km/h.. Ja ei ole mina veel näinud Soomes ühtegi autot talvel kraavis. Mingit soolatamist ei toimu ja nii ongi normaalne. Sõidad Lapimaal - kus on muuseas lumi teedel umbes viis kuud aastas - mõnus puhas lumi maanteel, kõik kulgevad rahulikult ja ühtlaselt 100 km/h ja nii ongi normaalne. Sest autodel on korralikud rehvid ja nad ei tee möödasõite. Kõik kulgevad ühes tempos.
Eestis aga sõidab maanteel üks 70 km/h, teine 90 km/h ja kolmas 80 km/h, iga kiiruskaamera ees pidurdatakse või tehakse lausa äkkpidurdusi (kiiruskaamerad on talvel reaalsed ohuallikad), üldisest liiklusvoost aeglasemalt sõites mööda muidugi kedagi ei lasta (lisatakse "vajadusel" gaasi või lihtsalt uimerdatakse vasaku telgjoone ääres, sest boss sõidab nii nagu boss heaks arvab).
Asi ei ole kiiruses, vaid autojuhtide sotsiaalses käitumises - see on sageli liiga enesekeskne ja egoistlik, teistega arvestamine ja liikluskultuur puudub. Eesti suhtelise vaesuse juures mängivad rolli ka kehvemad rehvid ja võib olla ka tehniliselt mittekorras autod (pidurdusjõu erinevused, reguleerimata esisillad jms).
Üks päev sajab natuke lund ja Eestis on sada autot kraavis - asi ei ole teede hooldajates, vaid ikkagi sõidukijuhtides endis - kuidas 100 000 saavad sõidetud, aga 100 ei saa kohe kuidagi?
q
Qwert/ 1. veebruar 2018 21:45
Soome on pindalalt vägagi suur riik Euroopa mõistes. Kui sa pole seal autosid kraavis näinud, siis see ei tähenda, et neid seal aegajalt ei oleks. Loe kohalikke lehti ja vaata ka telerit, siis avaneb ka silmaring, kui see on veel kitsas.
m
millal sa peter/ 1. veebruar 2018 22:37
viimati soomes käisid.soomes ikka talvel põhiline 80km/h 2+2 radadel on 100 või 110. või siis laiematel teedel
l
Lapp/ 3. veebruar 2018 16:51
Lapis on aastaringselt 100km/h suurematel teedel
T
...../ 2. veebruar 2018 16:32
Tegelikkuses on soome liikluspilt hr. Petri poolt kirjeldatule veidi erinev. Kui pole just täielik jäärada siis Tamperest Hkisse ja vastupidi kipub enamuse sõiduautode kiirus olema 110--120, mõned annavad veel rohkem hagu. Sama kehtib kõikidel suundadel, kus enam kui 2 rada samas suunas. Alati leidub kimajaid tavateedel,kus kehtib 80. Tavapäraselt on need korralikult puhtaks lükatu, tee täises laiuses.Seelepärast pole ime,kui lumisel, käänulisel teel kohtuvad kaks vastupidiselt liikuvat täispära või moodult, mõlem. 24+m pikad,koormad 30-40 t . Enamasti on laadimisajad kellaajalised,sellepärast pole teel olles aega tuiata. Mis puutub eesti liikluskultuuri,sõidustiili, lumiste teede ja ei teamille veel, igapäevasesse kirumisse ja hurjutamisse siis see on päris haige värk. Kuni puudub liiklusjärelvalve teede pilt ei parane.
t
Tiit/ 1. veebruar 2018 20:53
Ja keegi näeb ka monda kinnituisanud liiklusmärki? Siis tuleb teesehkade asemel panna tööle liiklusmärkide puhastajad.
m
Max kiirus 0km/h/ 1. veebruar 2018 20:46
i
Ih-hi/ 1. veebruar 2018 20:05
Naljanumbrid kuubis on osade autojuhtide mõtteviis talve suhtes.

v
võimalik/ 1. veebruar 2018 19:57
j
JUUDAS/ 1. veebruar 2018 19:57
MIKS ÜHTEDEL SÕIDU VAHENDITEL NÕUTAKSE TALVE KUMME JA TEISTEL MITTE?
k
kui saad/ 2. veebruar 2018 11:54
täisealiseks, siis naised nõuavad sinult kumme. Kumm on sex.
M
.../ 2. veebruar 2018 16:43
Mida rohkem naaste, seda parem....
v
Volli/ 1. veebruar 2018 19:54
Nõuka ajal oleks sellise korralageduse ja möla eest kogu maanteeamet lahti lastud
n
Njke/ 1. veebruar 2018 22:18
Mitte lahti lastud vaid maha lastud.
n
No/ 2. veebruar 2018 11:52
mida te sonite ?
Igatsete taga seda i,diootsust ?
r
Raivo/ 1. veebruar 2018 19:46
Tänu Euroopa Liidule peab korraldama konkursse, kus teedehooldus õiguse võidab enamjaolt firma, kes pakub kõige vähem. Ja tulemus on teie ees, selle "kõige vähem" eest, saab hooldusfirma ainult paar korda talvejooksul lund lükata, muidu läheb eelarve lõhki.
t
Torpeedo/ 1. veebruar 2018 22:01
Just täpselt nii see ongi! Vähempakkumise seadusesse ongi sisse kirjutatud pidev raha kokkuhoidmise vajadus! Saate aru: sisse on kirjutatud kokkuhoid ja seda tehakse ju MEIE kui MAKSUMAKSJA ARVEL! Selline riik , kes oma kodanike tervise ja heaolu arvel koonerdab, tuleks kohtusse kaevata!!! KAUA VÕIB INIMESI NÖÖRIDA!
t
Teehooldajad/ 1. veebruar 2018 19:43
räägivad ainult libedusetõrjest. Huvitav kas teehoolduse õiguse saanud ettevõtted on kunagi kuulnud midgai lume lükkamisest.
q
qq/ 1. veebruar 2018 19:37
Noh, kui me nimetame ennast igal nurgal põhjamaaks, siis tehkem nii nagu on põhjamaades. Kuidas on seal lood talvise piirkiirusega?
t
tegevusetus/ 1. veebruar 2018 19:32
Kes andis maanteeametile sellise käsu, et tuisu ajal ei tehta libedusetõrjet ega hooldata teesid, aga terves maailmas sellist seadust ei ole, kes siis on see mõrtsukas, kes selise mõrtsukseaduse on kehtestanud, kas lenin või stalin, palun keskkriminaalosakonnal sellele vastata ja see nimi avalikustada, kes on selle seaduse käikuandja, mida ei saa muuta ja miks eesti vabariigis kehtivad mõrtsukseadused, mis on inimkonnavastased, soovime teada selle seaduse kehtestaja nime ja miks president ei kuuluta kehtetuks sellist kuritegelikku rahvast hävitavat seadust ja miks see veel jõus on, kui mujal euroopa maades on lumesahad hulgaliselt kohe saju alguses teedel ja ei lõpeta enne, kui olukord on kontrolli all ja teed ohutud, miks eestis võib kruusateedel sõita 90 km tunnis, kui tee laius on kõigest 4 m, selline asi saab toimuda vaid hoolimatu keskerakonna juhtnööre järgides, mida maanteeamet teeb, aga kohus peab sellist inimest karistama.
t
to tegevusetus/ 1. veebruar 2018 20:51
No sulle annaks kohe suure papist kuldauraha nihukese mammutlause eest. Mul võttis enne pea märjaks,kui loetud sai...
l
lause / 1. veebruar 2018 20:56
oli tõesti pikk,sisu ja mõtet polnud ollagi.
s
sass/ 1. veebruar 2018 21:20
Mida pikem lause, seda suurem keenjus
m
moslemn/ 1. veebruar 2018 19:31
ehitage ükskord teed kütuse aktsiisi eest,muidu reisivad ametnikud euroopas ,tehke silmad lahti ja vaadake teede olukorda, kui korras on külade vahelised teed ,rääkimata trassidest. samas tõstetakse kiirusi et teede läbilaskevöimet parandada.
k
Kutt/ 2. veebruar 2018 01:33
Pigem korjavad nad ka tikud myygilt ära, et majad enam põlema ei läheks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee