Eesti uudised

Helmen Kütt: esmalt tuleks töötavate pensionäride puhul õiglus jalule seada

Liis Vaksmann, 31. jaanuar 2018, 15:16

50 KOMMENTAARI

m
Mai/ 4. veebruar 2018, 19:08
olen pensionär ja tean, milline on pensionäri tulu-kulu seis. Samas oli mul tõesti kurb kuulata ühe vanemaealise proua juttu, kus ta kurtis, et ta tütar 3 lapse ema töötab linnavalitsuses ja palk on nii vilets, et pärast tööd läheb veel ühte kontorit koristama, et vähegi lastele tingimusi luua. Tema tptre töökohas on aga toad täis vanemaid töötajaid, kes vaikselt tiksuvad oma kohal ja palga üle ei nurise,pension on neile toeks. Suuremat koormust ja seega ka suuremat palka seda ei saa noor küsidagi, sest tema selja taga on vähemalt 3 pensionäri ootamas tubasele tööle saamist.
Kuhu siis noorel minna!?Välismaale, eks?
e
Eit/ 1. veebruar 2018, 18:40
Loen ja imestan, kust küll niipalju lollust välja võetakse.
Kui tulumaksuvaba miinimumi kergitati, siis nüüd võetakse tulumaks töötava pensionäri pensionilt siis, kui pension on üle 500€, ja ainult sellelt osalt, mis on üle 500! Suurepärane. Varem oli see piir märksa madalamal, kuskil üle 300.- Kui riik ja valitsus tulevad vastu, siis on lihtsalt kurb kuulda seda hädaldamist.
Jah, pisut rohkem kui varem, maksavad tulumaksu need kellel eriti kõrged pensionid ja palgad. Ja las maksavad! Mina saan nüüd pensioni üle 60€ rohkem. Olen selle üle rõõmus.
Ei saa aru, miks Helmen Kütt tuhka pähe raputab.
j
juga/ 1. veebruar 2018, 00:31
Aus oleks ikka nii, et pension on pension ja töö on töö. Pension on välja teenitud ja ei tohiks kuidagi tulumaksu arvestamisel arvesse minna. Kui penskar käib tööl, siis arvestama peaks ikkagi vaid tööga teenitavat osa.
e
Esmalt tuleks/ 1. veebruar 2018, 10:34
korrigeerida seda nn.välja teenitud pensioni süsteemi...RE kehtestas ametnikele ,kes vist oli 10 aastat riigitööl on 50% pensionilisa maksmise,mis sisuliselt kujutab endast valiajate,toetajate äraostmist ehk korruptiivset tegu.Need kodanikud on üks osa,kes siin kisavad ja räägivad väljateenitud pensionist,kes jätkavad tööd,kui lojaalsed RE toetajad.Miks on nad nn.väljavalitud ja OÜ ja AS töötanud inimestest paremad.Viimased tootsid otsesid väärtusi riigi heaks aga büroodes istuv seltskond tootis tihti jaburat bürokraatiat,mis takistas elu hoopiski ja nautisid mõnusalt kohvi koos pausidega.
n
Naljakas/ 31. jaanuar 2018, 20:31
küll ! Töötav pensionäär! Töötav bürokraat ikka! See on koondamata personaal!Seda on kõik riigiasutused täis!
a
ab/ 31. jaanuar 2018, 21:23
Hakkad ise noori invapensionäre üleval pidama? Raha ikka on nii palju? Või kohe seina äärde? Naljakas jah!
õ
Õudne/ 31. jaanuar 2018, 20:27
lõust see Kütt ...mis Sa vahid siis seal riigikogus kuradi jabloko erakond.Saada pensionäärid pensionile.Tee noortele tee lahti.
k
Kuidas/ 31. jaanuar 2018, 19:59
selline iba saab minister olla?
k
Kütti õiglus/ 31. jaanuar 2018, 18:29
See Kütti õiglus on ja oli arusaamatuna ju totaalne ebaõiglus. Aga nii on palju Helmen Kütti asjad. Tutlumaksuvabastus on ju oma olemuses sotsiaalne toetus väiksema sissetulekuga inimestele. Nõus eelpool Kadriga. Mis puue see töötamine on, et seda peab eraldi toetama ja siin peale maksma. Töötamine ongi juba suur v]imalus. Kogu meie sotsiaals[steem on seni kaldu vaid rikkama osa [hiskonna heaks. Ja nuud ongi sotsid koos refiga end paljastanud. Aga ega need Eesti sotsid polegi mingd sotsid.
Tõsta tuleb just kõikki pensione, ja erakorraliselt. Aidata see Lauristini ja Nestori logisev valem elule järele. Ja need kellepension ja ka muud sissetulekud on suuremad, maksavad rohkem ja peavadki seds tegema.
Hommikul oli toodud Hommikutelevisiooni ka kaks nolki kommenteerima pensionitõusu, Eriti jabur oli see Praxisee vend, kes ei olnud kuulnudki, et aasta algusest parandati oluliselt väiksema ja keskmise palga ja sissetulekute saajate olukorda. Seda ju kehtima hakanud 320 eurone tulumaksuvabastuse t]us 500 euroni ju toob. Pensionärid aga jäid sellest tõusust suures osas välja. Nii lihtne seea si ongi.
a
ab/ 31. jaanuar 2018, 21:27
Tõesti arvad, et see puude toetus lüüakse kõrtsis laiaks?
k
Kütti õiglus/ 31. jaanuar 2018, 22:20
Mis mula see nüüd on. Mis see siia puutub ja sinu asi on, kuhu keegi oma raha viib.
k
Kasutades Michaili/ 1. veebruar 2018, 10:43
ütlus:Meil on niisugune maailmavaade...st.meie upitame rikkamaid saame rikkaliku mustakilekoti saagi,teeme sellega rahvale ajupesu ja rahvas valib meid naiivselt,teadmatusest ikka kindlalt võimu juurde.Ongi kogu pollittehnoloogiline võte ja tõde,kuidas ausalt võimule pääseda ja olla seal.See õnnestus päris pikalt ja puudlid võtsid ka peremehe näo,mis on ka koerte juures minu tähelepanekute kohaselt päris tõene.
s
s/ 31. jaanuar 2018, 18:07
noored ei tee ega taha teha tööd
tean ja näen seda iga päev
istuvad ainult nuttis jne.
jah töötav pensionär töötab
laske tal siis töötada,sest kui pensionär koju jääb jääb ta surma ootama,et teda pole kellelegi vaja

k
31. jaanuar 2018, 17:47
Kommenteeria 15:48-le Nii vaimukas kommentaar,et naersin kohe.
p
31. jaanuar 2018, 17:43
Parandus:mitte tegemst vaid tegemast.
p
Pille/ 31. jaanuar 2018, 17:39
Millisel tööpostil penskarid takistavad noortel karjääri tegemst?
a
ab/ 31. jaanuar 2018, 21:28
Nad ei tea ise ka! Tööjõupuudus on igal pool! Nad ei tea seda ka!
p
Pensionär/ 31. jaanuar 2018, 17:36
Eestit ei maksaks teiste riikidega võrrelda,sest Eestis ei ole toimivat sotsiaalsüsteemi.Eestis peab iga inimene ise vaatama kuidas hakkama saab.See on mulle aga üllatus,et Eestis on tööpuudus.Olen lugenud ja aru saanud,et tööjõu puudus on ja kavatsetakse tööjõudu sisse tuua.Milles on noorte mure?
t
Töövõimetuspensionär/ 31. jaanuar 2018, 16:55
Tehke palun mulle selgeks.
Kellele ma "tänu" võlgu konkreetselt olen, et mu töövõimetuspensionilt tulumaks täies ulatuses maha võeti. - Sotsid? IRL? Kesikud? Autor välja!
m
müüia/ 31. jaanuar 2018, 16:51
On tulnud konstruktiivne ettepanek muuta pensionisüsteem pensjonisüstemiks ning pensionärid pensjonäarideks.
k
Kadri/ 31. jaanuar 2018, 16:27
Paljudes riikides töötavatele pensionäridele pensi ei makstagi. Kui töötasu on suur, tasub kaaluda pensist loobumise nimel tööd pensiajast tegema. Kui mitte, jäädakse pensile ja vabastatakse töökoht noorematele. Niimoodi tõstetaksegi töötavate pensionäride arvelt mittetöötavate pensionäride pensioni. Paraku eestis ei jääks selle seaduse rakendamisel tööle ükski pensionär. Eestlasest töötava pensionäri palk pole lihtsalt nii suur.
v
vaat/ 31. jaanuar 2018, 20:49
nondes nimetatud riikides on pension nii suur, et sellest on võimalik ära elada. Meie riigis ei ole.
j
Juhan/ 31. jaanuar 2018, 21:27
Aga millest Kadri siis räägib?
k
Kadri/ 31. jaanuar 2018, 22:57
räägib sellest, et pensionärid ei ole õigustatud töötasu saama, kui nad pensionist loobuda ei taha. Valigu, kas üks või teine. Kui ma elaksin Saksas või Kanadas, siis üsna loomulikult ei mõtlekski tööl käia, vaid elaksin uhkelt ära oma pensionist. Seega ma ei vabasta praeguses EV-s oma töökohta noorematele, sest ma suren muidu nälga, paljalt pensioniga.
p
pensionär/ 1. veebruar 2018, 10:55
Töökoha loovutamist noorematele, sellega võib arvestada riigiasutuste töökohtade puhul. Kui pensionär töötab pereettevõttes või on üksikettevõtja, siis võivad need kohad kaduda,riik jääb maksudest ilma. Selliseid maksumaksjaid on palju. Kui nad töö lõpetavad,panavad nad oma ettevõtted kinni.
a
ain/ 31. jaanuar 2018, 15:43
just.kui kell kukub siis lase jalga-anna teed teistele

p
pensioni saaja/ 31. jaanuar 2018, 15:42
Kõigepealt muutke pensioni saajatel tagantjärgi 1 tööaasta = 1 pensioniaasta
s
seda ei või, sotside seast tulnud Lauristin ja Hänni panid pensionid/ 31. jaanuar 2018, 15:46
ja elatised kenasti paika nii nagu õpetas armas Lenin .
Piglaselt.
Hooldekodud on reeglina hoolivate reffide isiklikud . Kui hindu korrigeerida ,siis ahistate neid.
Hinnad tõusku .
Kuidagi peab RE ja IRL omadele platsi puhtaks tegema.
Kui palju astrofüüsikuid ja ajukirurge on veel Vahemere tagant tulemas ja miskid aborigeenid ,harimata matsid, aelevad nende kodumaal.
1
15.42 on õigus,/ 31. jaanuar 2018, 16:02
muutes 1 tööaasta=pensioniaastaga saaks pensionid ühtlasemaks ja kaoks see eriti madal pension,millega on tõesti raske toimetada.
o
Oleme ju treel/ 31. jaanuar 2018, 18:37
Seda ju see praegune kehtima hakanud tulumaksuvabastuse muudatus ja Keskerakonna kavanadatav erakorraline pensionõus taotleb ja tegelikkuses ka teeb. Vahe tulenevalt 3 tööaastat = 1 pensioniaasta nende kahe muudatusega ju oluliselt väheneb.
õ
Õiglus majja jah!/ 31. jaanuar 2018, 15:35
Töötavatelt pensionäridelt tuleks pension ära võtta. Valigu, kas palk või pension. Nii saaksid nooremad inimesed lõpuks vabanevaid töökohti. Tegelikult on see omamoodi probleem - penskarid istuvad ja ei liigu, samal ajal kui noorematel puudub igasugune võimalus nt karjääriredelil kuskile liikuda, nt kõrgkoolides üsna levinud probleem, aga ka mujal.
p
pensionär/ 31. jaanuar 2018, 16:17
Pensionär ei saa,tohi olla eelistatumas olukorras,kui noor inimene. Seega töötavad pensionärid peavad kohe kindlasti maksma tulumaksu nagu maksavad noored. Noored teenivad meile pensioni,maksavad tulumaksu,kasvatavad lapsi,maksavad elukoha laenusi ja kõrge pensioniga +kõrge palgaga pensionärid ahnitseksid usinasti noorte arvelt.
k
kuule,/ 31. jaanuar 2018, 17:28
kust sa võtad, et töötavad pensionärid ei maksa tulumaksu? Pensionäril on pension elu parimatel aastatel tööga VÄLJA TEENITUD ja see peaks olema maksuvaba (ma ei pea silmas kõrgeid eripensione)! Aga töötav pensionär maksab rõõmsalt tulumaksu nagu tavaline töötaja!
k
Kus on moderaator/ 31. jaanuar 2018, 18:09
Kuidas on saanud selline komm läbi ja ripub siin ilusasti üleval. Muidu ei tohi kasutada isegi p_e.
a
ab/ 31. jaanuar 2018, 21:33
Töötavad pensionärid on oma tulumaksu juba ammu ära maksnud!
s
Siku/ 31. jaanuar 2018, 15:53
Täitsa nõus. Töötav pensionär on puhas palgaturu solkija. Ta saab töötada miinimumpalga eest, sest pension tiksub lisaks kuid tööd otsiv noor ei saa miinimumpalka endale lubada. Neil vaja elamine soetada/rentida, õppelaen maksta, lapsed kasvata. Kuid paljud tööandjad üle miinimumi ei maksa, sest kusagilt ikka see odavtööjõud-penskar leitakse...
s
Sina Siku, ära laia!/ 31. jaanuar 2018, 17:40
Töötav pensionär omab üldjuhul kvalifikatsiooni, millest paljudel tööd otsivatel noortel halli aimugi ei ole. Kui näiteks kogenud "eksootiliste" keelte (portugali, iiri, serbohorvaadi jms.) tõlkija töötab edasi, sest: 1) ta on oma ala SPETS, 2)tervis lubab, 3)kedagi asemele nagunii võtta ei ole, sest praegused noored ei oska isegi korralikult oma emakeelt - eesti keelt, siis on tööandjal täielik õigus sellele "neetud palgaturu solkijale" tööle vastavat palka maksta. Ja mida suuremat, seda rohkem laekub sealt tulumaksu. Kas vaidled vastu?
p
pensionär/ 31. jaanuar 2018, 20:36
uus tulumaksuseadus just seda soosibki,et pensionäril pole mõttet enam suure palga eest rügada,milleks maksta rohkem makse,tagasi ikka midagi ei sa
a
ab/ 31. jaanuar 2018, 21:35
Sinu mõttelaadiga inimestel on tõesti väga raske tööd leida!
h
helle i/ 31. jaanuar 2018, 16:18
kuule ära aja ila suust- välja mis inimene sa niisugune oled
h
helle / 31. jaanuar 2018, 17:15
sina oled ise kõigesuurem palgaturu solkija mõtle mida suust väljaajad
e
EHH! / 31. jaanuar 2018, 18:02
Noores inimesed enne õppigu juba gümnaasiumis nii, et uudishimu ülikooli või kutseõppe kaudu meelistöökohale saaks kandideerida. Ümberõpe pole samuti keelatud. Pensionärid on tööturul, sest nendele kohtadele pole pisavalt kohusetundlikke ega tublisid noori panna. Võrrelge nimekirju, kus töötajaid puudu ja kus vajaka. Need on enamsti võrdsed. Õppimine on siin riigis TASUTA! Paljud noored on hariduse meie riigis kätte saanud ja oma teadmised teise riiki viinud. Keegi peab ju siin ka töötama, Näljapajukil pensionär tahaks siiski viimased elupäevad väärikalt leiva lauale tuua, et ka nn või ja vorsti sinna peale jaguks, kommunaalmaksetest rääkimata. Ka lastelastelegi kingitusi sünnipäevaks ja jõuluks teha. Miks ometi riik peab KÕIGE NÕRGEMATE ARVELT lisa teenima, riiki üleval pidama?
j
juba/ 31. jaanuar 2018, 20:51
kirjutasin, et riikides, kus seda süsteemi rakendatakse võimaldab pension ka normaalset ära elamist Meil ei võimalda.
e
ei saa aru?/ 31. jaanuar 2018, 15:34
Miks need töötavad pensionärid on tähtsamad kui need kes haiguse,vanuse või muul põhjusel tööle ei saa minna ja kelle pension on alla keskmist? Kas nüüd peab siis 70aastane uuesti tööd otsima ja surmani orjama?
h
helle / 31. jaanuar 2018, 17:20
pensonär on on oma pensoni ausald välja teeninud see pole sinu asi kas on tähtsamad või ei pensoni tõus on seotud elu kallidusega ole vait-
e
Elukalliduse põhjus/ 1. veebruar 2018, 11:10
on nn.rahamängudes,õieti ei olegi meil raha vaid valuuta ehk võltsraha sest tal puudub kulla-ja hõbeda kate ja trükkimasinad trükivad teda pidevalt juurde,suurendades inflatsiooni ehk väärtuse langemist.Väärtus läheneb nullile,kes mäletab veel rubla lugu,see teab.Elukallidus on näiline ses kontekstis sest kord tõstetakse palku siis jälle hindu... see on nagu lind tõrvatul katusel,kord nokk kinni ja saba lahti jne.Siit järeldus pensionide nn.kergitamise vajadusest,mis ei suurene vaid püüab käia kaasas inflatsiooni ehk rahamaksuga.
l
31. jaanuar 2018, 17:43
Loomulikult ei pea, aga selles ei ole süüdi täie tervise juures olevad töötavad pensionärid. Pole vaja neid (muide maksumaksjaid) peksta, vaid leida võimalus maksta korralikku pensioni!
j
Jaak/ 31. jaanuar 2018, 20:08
Muide, minu (ka töötava pensionäri) tutvusringkonnas on (oli...) hulk selliseid täies elujõus töötavaid pensionäre, kes tunnevad, et kui nad sunnitakse tööst loobuma, siis on tervis kohe mokas ja lõpp lähedal. Olen seda ise pealt näinud ja küsiksin: mis õigusega mõned tegelased tahavad töötavaid pensionäre surma mõista? Mina isegi, kui pension oleks kasvõi 10x suurem, ei suudaks ilma tööta vastu pidada.
h
heas toitumuses tädi/ 31. jaanuar 2018, 15:34
ju ise selle supi keetis, millest ta räägib veel?
e
31. jaanuar 2018, 15:30
Ei tea miks see õigluse jalulesedmine nii kaua aega võtab?Miks seda siiamaani tehtud pole?Enne valimisi tulevad pensionärid meelde.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee